Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest fiskebolle

jeg har fremdeles ikke så mye å berette. Ikke trening i dag heller, og spiser sunt, men litt for mye. Men klarer ikke å spise mindre heller. Trening er nemlig det som regulerer apetitten min. Når jeg ikke trener blir jeg fysen hele tiden, og kjedespiser. Ikke kan jeg ut og gå på tur for å distrahere meg heller. J*** ankel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

igår snik-veide jeg meg og var 64,1... idag er den offisielle veie-dagen og da er jeg selvsagt 65!

 

igår hadde jeg besøk av mamma. hun fikk servert skinke- og makaroni grateng. til dessert hadde vi deilige smoothies :o

 

i kveld er det tid for spinning også skal jeg gå tur med en kamerat. da blir det endelig noen trimpoeng igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nam, det hørtes godt ut Chenok! Kanskje det er det jeg skal lage i dag..sitter å funderer på hva jeg skal ha klart som middag når kjæresten kommer hjem i dag. Grateng er jo godt!

 

Jeg er Usannsynlig støl i dag! haha.. det er litt godt også..hehe..for da kjennes det at jeg har trent.. jaja..sånn går det når jeg ikke har trent styrke på lenge! Skal iallefall fortsette nå da :o

 

Uff så kjipt med den ankelen fiskebolle :) Skjønner du at blir irritert. Særli du som er vant til å trene masse og, og ja appetitten blir regulert av trening. Du får bare prøve å være veldig flink med kostholdet i mens..kanskje lage litt ny mat så det blir litt spennende? Eller ordne deg noen smoothier for å dekke søtbehovet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en lat uke, eller jeg gikk veldig mye på mandag. ellers er jeg så sliten så jeg orker ikke gå ut, selvom jeg burde!

 

har spist litt mye i dag og eller det er jo ikke så mye, 1600 kcal, men mer enn det jeg pleier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mål for i fredag:

 

*komme meg ut

*lese

*vaske klær

*spise bra!!

 

jeg er ikke så flink til å skrive så mye her om dagen, jeg har mistet piffen litt. blir helt i vilredet nå som jeg helst ikke skal gå ned i vekt.

det ender bare med at jeg spiser mer enn nødvendig for nå har jeg på en måte ikke noe spennendes å se etter på vekta neste morgen for nå skal den jo være lik. jeg bare kan ikke gå opp i vekt, men fortsetter det slik som det har gjort enne uken gjør det det, så jeg må bare ta meg selv i nakken og fortsatt leve sunt og spekt. skullle jeg gå ned i vekt er det jo bare å sy inn kjolen=)

 

men jeg skal få tilbake piffen i morra, skal sove godt i natt og begynne på nytt igjen i morra!

 

ha en god natt!! håper det går bra med dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smint:

 

den gratengen synes ihvertfall jeg er knallgod! veldig enkel å lage også! pleier å ha salat til for å friske den opp litt :)

 

missrosa:

 

jeg føler meg som regel mer opplagt når jeg først har kommet meg ut av huset :o det gjelder å holde "koken" vettu!! bra du har satt deg mål for fredagen, det var lurt!

 

min dag ser slik ut:

 

* jobb til 16

* stall

* jobbe igjen fra 18-20

* lage fajitas med kylling til middag/ kvelds sammen med min kjære.

 

det blir vel litt rydding og klesvask også som sniker seg inn kan jeg tenke meg :)

 

ha en flott fredag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble skinke og makaronigrateng i går, med salat på siden :o

 

Idag:

 

50 minutter skimaskin: 3 trimpoeng. Var såå lat da jeg sto opp i morgest, men kjæresten oppmuntret meg, og det er så godt nå når jeg er ferdig :)

 

Frokost: 1,5 grove rundstk med makrell + appelsinjuice

Lunsj: 2 grove rundstk, 2 egg og kaviar.

 

Middag? hvem vet :)

 

Skal kose oss i dag vi!! Endelig er kjæresten hjemme og vi skal være så mye som mulig sammen før han reiser igjen! :)

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

missrosa: det er kanskje ikke så dumt men noen uker med høyere kaloriinntak, så kroppen ikke blir vant til altfor lavt. Det er hvertfall det jeg trøster meg med her jeg sitter og spiser og mer og omtrent ikke trener for tiden;)

 

Merker jeg har gått opp en kg eller to, men det er for det meste bare vann, og jeg vet det kommer fort av med en gang jeg begynner å trene igjen og kutter ned 2-300 kcal på maten. Så da får vi heller stå på stedet hvil litt. Så tar vi igjen de andre når vi har stabilisert oss og kroppen slapper av;)

 

God helg, dere!

 

ps! Denne skinkegratengen høres ikke dum ut. Hva inneholder den? Jeg lurer nemlig på om jeg skal finne meg min egen variant med blomkål, skinke og reker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spist taco i kveld, veldig godt og ble veldig mett, hehe!

 

vi får satse å en sprekere uke neste uke fiskebolle=) håper foten din snart blir bedre!

 

 

 

ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var 69 på mandag og 71 i dag. jeg vet jeg ikke skal se så mye på vekta, men jeg føler det på kroppen og..må virkelig holde meg på 68-69 så det er bare å trene!!

holde en viss diet, ikke skeie ut. aldri skeie ut.

 

 

 

hvordan er helgen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk i en time i går også så endte på 4,5 trimpoeng i stedet :) føler at jeg har hatt en aktiv uke, er fornøyd! Planen er å trene i morgen også, skimaskin og styrke. Jeg er enda kjempestøl etter forrige styrkeøkt, men får vel bare holde det ved like nå da.

 

Bra er det at jeg har rørt meg mer også for endte på fylla i går med påfølgende KEBAB!! iiik! Med masse dressing og det hele..kan nesten ikke tenke på kaloriinnholdet i den..grøss og gru.. hva man gjør når man er full og sulten! Jaja, gjort er gjort og spist er spist.. skal prøve å være flink resten av helga og holde igjen litt på mat og godis. I kveld skal vi bare slappe av hjemme, blir godt.

 

Skal prøve å få overtalt kjæresten til å gå til byen i dag også, så får vi oss en times gåtur i dag og, så kanskje samvittigheten letter litt for i natt, hehe.

 

Fiskebolle: jeg brukte den oppskriften som står på siden her (under middag), inneholder skinke (jeg brukte picnicskinke) , ost, melk, buljong, makaroni (jeg brukte fullkornpasta), purre, ja det var vel det..går sikkert fint an å krydre den opp med en del grønnsaker og være mer forsiktig med osten f.eks, valgte å bare ha en salat på siden jeg da :o

 

Missrosa: men er det ikke vanlig å gå opp og ned 2-3 kg? jeg mener..jeg ligger alltid å vipper slik.. kommer helt an på dagsinntaket av mat osv, Som du sier selv, prøv å ikke tenk så mye på vekt, men bare hold fokus på sunn og god mat, litt aktivitet hver dag og litt utskeiing en sjelden gang, da tror jeg du holder deg bra stabil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Nå har jeg blitt gal, rett og slett. Jeg kjøpte i går en nugattiboks, laget boller. Resultat: jeg har spist rundt 25(!) boller i går og i dag med nugatti, vaniljekrem og syltetøy. Og nå som det ikke var flere boller igjen, tror dere ikke jeg i stedet fortsetter å maule nugatti og krem? Jeg er kvalm som bare fy, men spiser i vei fordiom. Kan noen slå med i hodet med noe hardt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dere uthvilte etter helgen? :)

 

jeg har hatt en bizzy helg og har i tillegg klart å holde kcal-inntaket på et skapelig nivå:

 

fredag 1066, lørdag 1401 og søndag 1313 (inkl fastelavensbolle)

 

fikk også trimmet meg litt på sats på søndag.

 

likevel har jeg en ekkel følelse av at jeg ikke kommer til å gå ned så mye denne uken... merker at motivasjonen fikk seg en knekk da nedgangen ikke var så stor som forventet forrige uke.

 

jaja, det er bare å bite tennene sammen og fortsette!

 

 

fiskebolle: fysj og fy! pakk vekk nugattien nå! :) (Farlig å kjøpe inn slike ting, jeg ville nok heller ikke klart å stoppe når jeg først hadde begynt...)

 

smint: flott med trimpoeng. du overlever nok både kebaben og alkoholen bare det ikke blir ofte :)

 

Missrosa: det er jo vanlig å variere med et par kilo, men det er nok lurt å passe på så vekten ikke sniker seg verken opp eller ned med mer enn noen få kg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i oslo noen dager.

jeg prøvde den brudekjoleoverdelen og sydde den perfekt til min kropp for EN uke siden og når jeg prøvde den på nytt i går var den blitt trang, de to kg som har økt på vekta har økt på meg. jeg fatter ikke at det er mulig, men som jeg har sagt kroppen min er sær!

nå fikk jeg streng beskjed om å IKKE gå mer opp i vekt og ikke f*** om jeg skal, heller 3 kg ned.

 

kjenner meg igjen i fortvilelsen din fiskebolle, det er forferdelig når det er slik. kast boksen (om du ikke har spist den opp da) så putter du noe grisete i den så du er sikker på at den ikke frister fra bøtta! og prøv å gå, kom deg ut! IKKE bak mer boller!

 

smint, knallbra at du er så flink til å trene!!!

 

chenok, du har jo gått ned ca 5 kg er det ikke det? vær fornøyd, det skal ikke gå så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, jeg helte vann i resten av boksen, men da hadde jeg allerede spist opp 2/3, fysj! Men i dag har jeg hvertfall frem til nå klart å holde den sunne linje med havregryn og suppe. Også har jeg tatt opp laks fra frysen, så det skal sammen med salat og en bakt potet bli middagen. Syklet har jeg også, kastet meg på en 45minutters spinningtime på morgenen i dag. Føler meg rimelig stor og oppblåst, men satser på at det roer seg om noen dager. Så jeg avlyser hele krisen, gjort er gjort og spist er spist!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra fiskebolle, du håndterte krisen fint!!

 

for min egen del er dagen bare blæ, har spist allbran fiber m vaniljeyoghurt og en wrap fra deli de luca med grov lefse og kylling!

så det er jo ike så ille.

men det faktum at kroppen min er blitt større takler jeg ikke, nå er det stram og sunn linje fremover.

 

nå skal jeg ned til 67 og der skal jeg være frem til juni, så er 55 neste mål.

jeg gleder meg syyykt mye til å flytte til oslo igjen til høsten, da blir det elixia 5 ganger i uken som før, kanskje 6 med yoga hver dag. liker det så godt og hardtrening 4 dager i uka. vi får se hvordan det blir, gleder meg hvertfall. "bare" 6 mndr igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jo, men dette var da ikkeså ille, missrosa. Tenk på forskjellen på din dag til nå og mine 2 bolledager i helga? Ikke galt i det hele tatt er det!

 

Men å hoppe fra 67 til 55 er jo ganske stort hopp. Kan jo sette inn 60 som et delmål først evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vel rett jeg bør vel være glad for mine ca 5 kg ned... merker bare at jeg har LITE tålmodighet. vil så gjerne bli slank, da skal jeg kjøpe meg nye klær :)

 

*glede seg hemningsløst til å være slank og gå på shopping*

 

missrosa sitt råd om å kaste nugattien evt med noe ekkelt oppi var johelt genialt!

 

høres også lurt ut med et delmål mellom 67 og 55. selv har jeg delmål på 60 (da skal jeg kjøpe meg en ny peak-genser!)

 

ellers har jeg funnet på en ny taktikk for å fremstå som veldig tynn:

jeg har kjøpt toffifee til mamma og pappa, til bestekameraten min og til kjæresten min :)

 

ond plan - ved å feite dem opp litte grann så vil jo jeg se tynn ut???!!

 

neida, bare tøyser. det var tilbud på toffifee... og jeg ville være hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Her har det blitt skrevet en del siden jeg var her sist ja.

 

Mandagsrapport:

Forrige ukes trimpoeng: 15,7 :)

Dagens:

Vekt: fortsatt 56,8 :/

Trening: 40 minutter skimaskin 2,3 trimpoeng

Middag: fiskekaker, fullkornpasta og gulrot

 

Thats it for meg i dag.

 

Mål for uken: trene trene trene..ikke drikke brus eller juice og spise så lite godteri som jeg greier, kanskje jeg får lov til littegrann så jeg ikke sprekker big time som vanlig. Lørdag skal jeg på coctailparty så da skal jeg ha ettersittende kjole, vil helst gå ned litt til da.

 

Ha en fin uke dere! Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har snik-veiet: 64,6 kg :) (jada, vet at det ikke er lurt. blir bare skuffet dersom jeg går opp igjen til torsdag, men det er jo lov å håpe at vekten går NED til torsdag istede!)

 

igår spiste jeg risengrynsgrøt. ikke akkurat sunt, men det er jo veldig mettende! jeg hadde masse kanel på (sunt), ingen smør (usunt!) og litt sukker. middagen kom på 500 kcal, men jeg hadde bare 1106 totalt (fordelt på 5 måltider) så da går det vel greit!

 

idag blir det spinning og lasagne (med karbonadedeig, skummet melk og lett ost).

 

ha en fin dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått og gått i dag ( ikke shopping, men fort tur), og dytta bil som satt fast i snøen i 10 min! fikk den løs=)

men jeg har hvertfall ført opp all gåingen, 3,5 tp!

tjohoi!

har spist musli og yoghurt til frokost og lunch! ikke helt fornøyd med det, men hadde ikke noe annet....

 

bra med 15,7 tp smint!!!

 

jeg skal ha delemål på 60! så ikke rett fra 67->55. men jeg skal nå målet mitt! det er hvertfall sikkert.

 

i dag hadde jeg bre såååå lyst på bolle og muffin, men jeg kjøpte meg banan og eple istedetfor!

 

nå skal jeg sløve litt er litt sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimpoeng: 2,3

 

Har spist ananas i dag, det var kjempegodt..burde kanskje ikke spist hele men, hehe. Ellers ble middag i dag bare grove rundstykker med makrell i tomat. Eggerøre og rundstykke til kvelds.

 

Så fint at du heller kjøpte banan og eple missrosa, flinka :)

 

I morgen må jeg få i meg mer grønnsaker..kanskje spise salat eller noe..er så vanskelig for jeg er så blakk for tiden så alt sunt blir liksom så dyrt.. får se hva som skjer..mest sannsynlig blir det vel fiskekaker igjen eller fiskesuppe for det har jeg i fryseren.

 

Hvordan løser dere det når dere har lite penger og samtidig vil være sunn?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omelett er billig :) og sunt! fant en side med billige oppskrifter forleden dag...

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=840&print

 

ellers er det jo ganske billig med grønnsakslapskaus? ...og fiskekaker som du sier.

 

 

men du har helt rett i at sunn mat som regel er dyrere enn "junk"! utrolig irriterende!

 

jeg er SKIKKELIG imponert over trimpoengene deres! stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg pleier å handle inn for en hel uke, smint. planlegge hver dag og kjøper grønt. det blir hvertfall billigere enn å handle hver dag. men om du ikke har pengene som jeg kjenner svært godt til er det ikke så lett.

men gulrøtter, kål,kålrot, løk og sånt er jo ikke så dyrt, hvertfall ikke om du foreksempel kjøper first price. de har jo store poser med gurøtter til 10 kr.

 

men, jeg har det så det går rundt øknomisk nå,men tidligere kneip jeg inn på det meste og da ble det ikke alltid like sunt, det er ille at det må være slik! til høsten blir vi studenter igjen, grøss og gru! hehe neida, men blir ikke rik av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...