Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke helt om jeg sparer veldig mye på det for jeg har vært flink til å bare kjøpe det som jeg trenger tidligere også, men det er veldig greit å slippe å dra i butikken hver dag! - og det er greit å ikke skulle gruble på hva man skal lage når man allerede er skrubbsulten!

 

i dag er det forresten wok med svinekjøtt som står på menyen hos meg :)

 

imorgen blir det nok fiskekaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Takk for råd å tips :) Grunnen til at jeg spiser en del fiskekaker nå er fordi jeg har en boks i fryseren som mamma har laget til meg, så er gratis med andre ord, hehe, men nå er det bare nok til en middag til så jeg. I dag ble det fiskesuppe..som jeg også hadde i fryseren fra forrige gang.

 

Ja disse ukehandlingene..jeg faller liksom av..er enig i at det er både sunnere og billigere å gjøre slike storhandlinger iallefall hvis man greier å planlegge skikkelig å får brukt opp rester og det man handler inn til flere middager! Får skjerpe meg på det..men akkurat nå har jeg bare kjempelite penger så prøver å ikke kjøpe noen ting fram til jeg får penger igjen.

 

Trimpoeng i dag: 3,4. Kondis + styrke :)

 

Allerede trent 3 dager denne uka her! Planen er å trene torsdag og fredag også og ta fri lørdag og søndag, føler meg lettere allerede, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres jo bra ut smint, at du har trent flere dager!!stå på videre :)

 

jeg har ikke beveget meg i dag, blir lat når jeg ikke har hund! men skal bort på dagen i morra, men på fredag da skal jeg ut 2-3 timer, basta bom!

 

skal ha pølser til middag i dag.... kyllingwiener og lomper!

 

lykke til med veiedag i morra chenok!

 

hvordan er det med deg fiskebolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag:

ca kcal

1 fedon king chiken burger 500

2 store bananer 300

2 brødskiver m ost 350

1 glass sukkerfri melk/kakao 125

4 pølser 300

7 lomper 350

1/2 glass kefir 100

 

2025 kcal!!!!

 

men dette har vært en dag utenom det vanlige, kjørt bil i flere timer og vært på BurgerK,

når jeg kom hjem var jeg sliten og har ikke orket å gå ut!

----------------------------------------------------------------------------------

en vanlig dag skal for meg være slik:

 

1havregrøt m melk, 350

 

1 frukt, 75

 

1 sukkerfri yoghurt,50

1 glass sukkerfri kakao (kos), 125

 

1-2 kyllingfile/fisk, linser, grønt, 500

 

2 frukt/grønsaker, 150

1 glass biola,120

 

ca 1370 kcal

 

det er vel kanskje ikke den "perfekte" liste, men det er mat jeg liker og det blir jo en del proteiner i kylling/fisk og linser. så er det jo litt i melk!

jeg tror jeg må finn på å spise mat jeg liker og mat som gjør at jeg ikke tenker på at jeg har lyst på dette men må spise noe annet.

jeg må jo innrømme at jeg trener ikke såå hardt så jeg tror det skal holde med 13-1400 kcal for meg, det er jo det GR sin kcalutregning viste og.

 

tror jeg skal prøve å få til dette i en uke til å starte med, også MÅ jeg begynne med mine kjære styrkeøvelser! og litt hjemmeyoga!

 

lykke til, til meg selv! klarer jeg å holde en liste i 7 dager er det en sensajon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jeg har hvertfall både spist og trent (endelig!!!) bra de siste 3 dagene,men fastelavenshelgen har fremdeles satt sine spor. Men om et par dager håper jeg å være nede på normalen.

 

Jeg har forresten gått til innkjøp av snowboard på tirsdag, så nå skal jeg til hemsedal og bli gul og blå til helgen!!;)

 

Tips til billig fisk: sei! Tror billigversjonen bare er en 22-23 kr for 650g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kult, fiskebolle! jeg har også snowboard, kanskje jeg skal komme meg ut å bruke det!!! bare så dyrt med heiskort =(

 

har spist havegryn med banan. skal følge lista i dag og fremover! når jeg kommer hjem i dag skal jeg komme meg ut!

 

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, jeg fikk aldri helt dreisen på det der med snowboard.

 

har et altfor dyrt burton-brett liggende hjemme hos mor og far. orker ikke tanken på å dra på fjellet. jeg faller jo hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh har alle dere snowboard? heldiggriser! Det er jo så morsomt! Falt og slo meg masse jeg og, hehe, men gøy likevel!

 

Trimpoeng i dag: 2,3

 

Nå skal jeg vaske leiligheten før kjæresten kommer hjem ;)

 

Mat hittils i dag: knekkebrød og atter knekkebrød. Har ikke annet i hus. Skal ha pølser med brød/lompe til middag i dag da, blir godt med noe annet endelig!

 

Var 56 kg i dag da jeg veide meg :)

 

Ser ikke ut til at jeg får penger før helga likevel, irriterende!! Skulle jo på fest..jaja..får bare ha en avslappende helg likevel da. Håper dere har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag svinser jeg rundt på jobb i kjole og nye støvletter (kan anbefales!! fra http://www.lillevinkelsko.no - super nice!).

 

jeg har ikke brukt denne kjolen på mange uker og jeg merket faktisk tendenser til at den var litt løsere rundt brystet - mulig det bare er ren ønsketenkning... ;)

 

når jeg står på snowboard er det faktisk armene som blir mest trent! jeg faller så mye at jeg får gangsperr av alle gangene jeg må skyve fra med armene for å komme meg på beina igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spist 1400 kcal i dag.

har følgt planen ganske bra, måtte sløyfe lunsjen, og spiste 300 g kylling istedet for 200 g. og spist litt for mye banan!

det er vel greit tror jeg, har ikke trent. burde kommet meg ut nå, men det blir snart mørkt!

skal ut lenge i morra, lørdag og søndag.

 

det hørtes fint ut med kjole og nye støvletter chenok=)

 

du får trøste deg med at du kanskje ikke spiser kebeb da vet du smint=) men kjipt å ikke få pengene sine.......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er missrosa :) Tar virkelig grep nå!

 

Hadde tenkt å trene i dag, men fant ut at jeg skal gå tur i stedet, forrige fredag både trente jeg og gikk til byen etterpå og da ble jeg så sliten at det ikke var noe gøy en gang, hehe, må liksom nyte fridagen og at kjæresten er hjemme også :) Så en gåtur får holde i dag. Har jo allerede trent fire dager denne uka, temmelig fornøyd med det!

 

Tror vi får til å skrape sammen litt penger likevel..hehe..alt for å feste liksom.. ;)

Men har vært bedd til dette så lenge og står på en gjesteliste osv, så er ikke barebare å melde avbud heller, og så har jeg gledet meg sånn :) Men kebab skal det ikke bli uansett, er egentlig ikke noe glad i det heller.

 

Deilig å føle seg fin Chenok! Skulle ønske jeg også kunne kjøpe nye sko!! Så morsomt at du synes kjolen kjentes litt løs ut, da var den nok det! Måler du deg i tillegg til å veie deg? det kan være lurt, mange ganger kan man merke stor fremgang på målebåndet selv om vekten har holdt seg temmelig stabil.

 

Ha en fin helg dere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir nok kjekt på fest ja smint!!

 

jeg måler og måler ja. og joda, jeg skrumper jo inn litt og litt, men jeg synes det er så vanskelig å vite om det er jeg som holder båndet litt strammere hver uke eller om jeg faktisk blir tynnere ;) har nemlig ikke merket særlig forskjell på klærene før nå.

 

noen ganger lurer jeg på om klærene mine vokser i takt med meg???

 

i går "syndet" jeg... hadde vært hos veterinæren med gampen (IGJEN!) og følte at jeg kanskje hadde fått halvveis gode nyheter, eller de var ihvertfall ikke såååå dårlige som jeg hadde fryktet... eller var det kanskje at de ikke hadde noe nytt å komme med?? - blir helt forvirret jeg...

 

men det resulterte i at jeg følte jeg hadde noe å feire. og da klarte jeg å overbevise meg selv om at jeg fortjente litt peppes pizza! så med hesten i hengeren svingte vi innom peppes på vei hjem. fysj og fy.

 

endte på 1500 kcal totalt igår så det kunne jo gått verre, men idag har jeg skikkelig dårlig samvittighet. BLÆH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på peppes i morra, eller vi skal hente pizza hjem.... de kom med et sånn tilbud i posten, og vi får besøk... jeg får heller droppe ut litt av maten før på dagen.. hehe! eller bare ikke spise så mye=)

lykke til med hesten din chenok!

 

i dag vet jeg ikke hva vi skal ha til middag, fikk ikke satt opp plan i sarten av uken, ettersom vi var borte... men noe godt hadde vært godt!

men godt behøver ikke være usunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag skal jeg være litt strengere... heller småspise grønsaker i stedetfor frukt, og ikke spise så mye til middag.

 

hvordan spiser du taco+ mat og får bare 1100 kcal..?

 

jeg har funnet ut at glasene mine tar nesten 4 dl, jeg trodde jeg drakk 2 dl biola... men den gang ei, og da spretter summen av kcal opp!

 

ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

taco:

170 gram karbonadedeig = 210 kcal

3 stk taco-skjell = 151 kcal

3 ss kesam mager = 55 kcal

6 ss salsa = 21 kcal

 

+ isbergsalat, agurk, rødløk og LITT mais :)

 

da havner middagen mellom 4-500 kcal...

 

frokosten kom på 201 kcal, 340 kcal til lunsj (mer enn ellers pga brunost på skiven), 2 yoghurter som mellommåltid. yoghurtene er 105 kcal til sammen!

 

jeg fant ut at mine glass som jeg bruker til smoothies også er 4dl :) men jeg har regnet ut at det blir ca 200 kcal når jeg lager ett slikt glass. det passer perfekt i forhold til fruktrasjonen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg spiste taco i går i stedet for pizza, ble ca 800 kcal

men jeg spiste med ost og tortilla lefser.

 

veier fortsatt 70 og det er jeg glad for, jeg var redd jeg skulle fyke opp av store middager de siste dagene.. men nå er jo ikke målet mitt før på torsdag, 69 kg. kanskje jeg klarer det!!!

skal hvertfall ikke høyere enn 70, noen gang igjen!!!

 

ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg burde gå ut og jeg burde trene. men her sitter jeg i go' stolen å hører på musikk.

 

jeg savner et treningssenter! ting er lettere når man blir pushet litt...

 

kanskje jeg skal finne frem yoga dvd'en min og gjøre litt yoga... det er jo bedre enn å bare late seg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Det er bra, missrosa!

Jeg har også hatt en lat dag i dag, men har spist bra, havregrøt og tacosalat(altså, taco basert på karbonadedeig, men uten rømme og skjell). Funker som bare det, og bare 250kcal!;)

 

Så nå skal jeg vaske kjøkkenet, og ut og treffe ei venninne for en kopp te senere i ettermiddag. Jeg liker søndager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...