Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Mye tacoprat her nå, hehe, vi har også taco idag! Men blir å spise normalt så blir vel litt mer kalorier enn dere har. Bruker kyllingkjøttdeig, men ellers er alt normalt. Pleier aldri ha rømme da.

 

Ellers, hatt "fri" i helga på treningsfronten, men har danset på utesteder da, hehe, ble festing både fre og lør, så har hatt en veldig morsom helg! Ingen nattmat, flinke meg! ;)

 

I morgen skal jeg trene igjen da!

 

I morgen skal jeg forresten på intervju også! Gledegrue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Chenok

våknet med en heidundrende hodepine så jeg startet dagen med to piller og 3 store glass med vann.

 

spiste litt xtra frokostblanding til bærene og kesam'en min så jeg ikke skulle bli sulten så raskt.

 

trente en ponni for å hjelpe en jente i stallen før jeg masjerte en rask (!!) tur i regnet til fots med min egen sykemeldte gamp, gjorde unna alt arbeidet i stallen og dro til SATS. der syklet jeg litt som oppvarming og trente styrke etterpå.

 

nå har jeg hatt kyllingfilet med (litt) pasta og ovnsstekte grønnsaker (findus sin blanding). middagen havnet på bare 333 kcal!

 

i ettermiddag er jeg invitert til en venninne i hennes nye leilighet. er blitt advart om at det blir ferske boller så da er det greit å ha noen kcal til gode ;)

 

tacosalat hørtes lurt ut!!

 

jobbintervju smint?? lykke til!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har studert, pugga verb og gjort oppgaver i spansk i ca 5 timer i dag og enda er jeg ikke ferdig med noe, det er å gøy!!! jeg gjør det helt frivilig for å lære spansk ettersom vi er mye i spania på ferie!! man blir jammen meg sliten og....

 

har glemt litt å spise så det har blitt 3 knekkebrød med ost, salat m 40 g kylling og et glass biola + fukt. men endte på 1080 kcal, så det var jo ikke ille=)

 

dagen var utrolig kjedelig i dag, men jeg klarte å aktivisere meg selv med yoga og spansk så da ble den ikke så ille allikevel!

 

i morra skal jeg ut 9 å gå tur, har en turavtale! så skal jeg til en vennine (forlovern min) og skravle bryllup og annen jenteprat! blir kos!

 

mål for neste uke:

* 12 tp

* 69 kg

* fortsette med å følge spiseplan, hvertfall ikke spise mer!

* få frisk luft mer enn 30 min, HVER DAG!!!

 

 

LYKKE TIL PÅ JOBBINTERVJU, SMINT!!!

 

ønsker dere en god ny uke jenter! keep on the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimpoeng i uka som gikk: 12,3

 

Planer neste uke:

- trene fire ganger..satser på mandag til torsdag

- gå minst en lang tur (antagelig til byen)

- Ha to fiskemiddager

 

Det er jobbintervju ja, skal dit kl 12, skal rapportere hvordan det gikk etterpå, hehe. Takk for lykkeønskninger!! :)

 

Så flinke dere er! Stall, yoga, spansk, vaske leilighet + + tar av meg hatten jeg ;)

 

Høres morsomt ut å lære seg noe når man ikke MÅ, hehe, det viser at du virkelig er intr i det missrosa! Kan ikke et ord spansk jeg. Morsomt å få seg nye hobbyer slik at tilværelsen blir gladere :)

 

Chenok du har jammen stått på i dag! Både stallarbeid, gåtur og trening! Bra jobbet! Får du i deg nok kalorier da når du rører deg så mye? tenkte på den magre middagen. Bare tenkte på at du må passe på så du ikke går på sparebluss. Men du er kjempeflink altså! Annet enn meg som har brukt hele søndagen på å være i bakrus på sofaen..hehe.

 

Håper dere alle får aktive, sunne og fine dager i uken som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

sitter her med biolaen min, det irriterer meg at dt er sukker i den, men har fått beskjed om å drikke det pga magen. og det hjelper faktisk! så da får det bare være sukker.... hmpf!

 

nå skal jeg snart ut på 50 mn tur. skal prøve å få tid til litt yoga når jeg kommer hjem i dag!

 

ja vi er finke! du er flink du og smint, det er lov å ha en dag på soffan, dessuten- du spiste INGEN nattmat!!! det er bra!!!

 

ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det er sant missrosa..merkelig at jeg alltid skal tenke mer på det jeg ikke får gjort enn det jeg faktisk gjør bra!

 

Sukker i biola ja..er det mye da? Drikker det i blant pga magen jeg også.. men er generelt lite glad i yoghurtaktige ting.

 

Sitter her med havregrøten min jeg da, med litt sukker på. Ble en sen frokost fordi jeg har sminket meg og ordnet håret mitt og funnet ut hva jeg skal ha på meg til intervjuet, hehe. Skal ikke stå på utseendet iallefall ;)

 

Skal komme meg på trening i dag, men blir antagelig ikke før til kvelden.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chenok

hehehe! ;)

 

jeg tok GODT igjen for den sunne middagen. var hos en venninne igår kveld og ble servert varme hjemmebakte boller og kakao... ingen fare for sparebluss hos meg igår ihvertfall!!

 

virker som vekten står stille mellom 64-65 nå. det IRRITERER meg veldig!

 

jeg har stortsett aldri late dager på sofaen - det må være dersom det er noe alvorlig galt med meg. sist var vel da jeg ikke kunne gå pga akutt lumbago (ryggproblemer)... sånn er det når man har dyr. igår ville jeg helst ha ligget hjemme og latet meg om jeg kunne. det var regn og ruskevær her i bergen.

 

jeg blir skikkelig imponert når folk vil lære seg språk frivillig. det har sikkert noe med at jeg ikke kan fordra å lære språk - synes det er så vanskelig med uttale og grammatikk og det hele. jeg er bedre på matte/ økonomi/ osv jeg :)

 

jeg er skikkelig spent på å høre om intervjuet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja! Jeg glemte jo at du skulle på bollekalas ;) Passer på deg vett :)

 

Jobbintervjuet gikk.... STRÅLENDE :)

 

Bedre enn forventet! Hun skal ringe meg i morgen og jeg begynner mest sannsynlig i opplæring snarest.. og ikke bare det! Når jeg har fullført skolen skal jeg kanskje få lov til å drive en salong som hun ville starte opp! Juhu!!! Det kunne liksom ikke bli bedre enn dette!

 

Hele meg er bare et smil nå! Skal rydde leiligheten og lage feiremiddag til kjæresten kommer hjem nå! Blir pasta i dag da..litt fyfy..men har fortsatt ikke fått penger så måtte ta noe billig og enkelt. Og pga pengemangel har jeg heller ikke fått kjøpt busskort som jeg skulle i dag, og dermed blir det vel ikke trening før imårra! Irriterende, men får satse på en gåtur på kvelden i stedet. Ingenting kan ødelegge mitt gode humør nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chenok

utrolig bra!! hva utdanner du deg til?

 

klart du fortjener en feiring! hva skal du ha til pastaen? (trenger middagstips ;))

 

jeg håper å få med kjæresten på handling for hele uken idag... det er ikke det gøyeste han vet for å si det slik!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Utdanner meg til spa og skjønnhetsterapeut.

Har en kjempegod pastaoppskrift, dog ikke så veldig sunn:

 

Dette er til 4 personer da så er bare å dele den i to f.eks:

500 g pasta som du koker for seg selv

 

3,25 dl kremfløte

2,5 dl hønsebuljong

1 ss revet sitronskall (jeg pleier å skvise litt sitronsaft i tillegg)

 

Kok pastaen, la det andre koke i 10 minutter og smak til med salt og pepper. Tilsett den ferdige pastaen og la det koke i 2-3 minutter til slik at smaken setter seg.

 

Vi pleier å ha kylling oppi også av og til, veldig godt! Kan sikkert ha kjøttdeig, skinke eller svinekjøtt også. I dag kjøpte jeg en liten H-melk i stedet fordi det var billigere enn fløte..håper det går for det samme. Som sagt, ikke den sunneste middagen..men NAM :) Et lite ostedryss på toppen er heller ikke å forakte, hehe. Smaker helt fortreffelig med den ferske sitronen i :)

 

Bon apetit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chenok

høres utrolig godt ut!!! :)

 

denne er direkte usunn (men veldig god!!), lærte det av en venninne:

 

kok ønsket mengde pastaskruer,

skjær opp bacon, skinke og løk (+ evt champignon) og brun det i stekepannen,

bland alt i en panne/ gryte,

hell over matfløte,

smak til med salt og pepper,

 

serveres med baguetter og frisk salat. MMMMM!!! :)

 

spa!!! jeg har så sinnsykt lyst til å forsøke det!!! men jeg er redd forventningene kanskje er for høye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmm! Plutselig ble det ikke slankeråd her mer, men gode middagstips råd! hehe. Hørtes godt ut ja!

 

Har du lyst å dra på spa mener du? eller gå skole? Det er deilig å være på spa da, avstressende :) Hvilke forventninger har du da? kanskje jeg kan fortelle deg hvordan det EGENTLIG er, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

GRATULERE SMINT!!! så kjempebra!!!

glad på dine vegne!!!

 

jeg har vært med ei vennine i dag og vi har kost oss masse, skravla og gått i lekebutikker, hehe, (hun har en sønn og jeg er veldig barnslig)

 

har ikke spist så mye i dag, men holder på å lage skomværsuppe m fiskepudding i!

 

om jeg får i meg litt frukt så kommer jeg opp i 1200!

 

var å gikk tur i dag tidlig, 1,9 tp!

 

Jeg vet hvordan det er å ha dyr... da får man ikke noen hele late dager på soffan, nei! ut å gå, hehe men du blir jo sprek da chenok!

 

 

hvordan er det med deg fiskebolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chenok

tja, jeg ser jo for meg skikkelig luksus og at man blir dillet ut dullet med :)

 

men moren til kjæresten min hadde vært på spa. hun sa hun hadde badet i basseng, vært i boblebad og badstu og ikke så mye annet.

 

da syntes jeg jo det hørtes litt mer upersonlig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

så braaaa smint! Gratulerer!:)

 

Og joda, med meg går det bare fint. Har litt problemer med å hoppe og løpe enda, men får hvertfall syklet en del. Og maten går relativt greit. Spiser sunt, men en 100-200 kcal mer enn jeg hadde tenkt.

 

Men nå er jeg trøtt som en strømpe, så får komme meg til sengs.

God natt dere!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chenok

fiskebolle: du kan kanskje svømme? så slipper du belastning? hvis jeg hadde følt meg vel i badedrakt så skulle jeg nok svømt litt :) det er jo kjempedeilig

 

idag er det spinning-dag for min del. vekten har stått ganske stille denne uken, men jeg syntes å lese at menstruasjon kunne føkke opp litt slik at man gikk opp/ stod stille? ikke vet jeg... jeg spiser nå ca det samme hele veien og jeg trener jevnt og trutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

vekta viste 69,5 i dag!!! altså 500 gram ned..... dette er jo bare fliskes****eri, kan jo være vann, men uansett hva det nå er var vekta 69,5 og ikke 70!

 

og jeg skal spise bra hver dag femover og trene!

er heldigvis over bake boller og kaker kicket mitt!

 

menstruasjon kan gjøre at du varierer noen kg i vekt, man kan også gå opp et par kg pga vann, men de går jo vekk når det er over!!

men stå på!

 

ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chenok: Spa kan vel være litt forskjellig etter hvor du er og hva du bestiller. Men det stemmer at skal du bare på spa-avdelingen så er det vel bare boblebad, badstu og basseng som er gratis eller inkludert. Men mange bestiller gjerne en behandling i tillegg, f.eks massasje/aromaterapi/hudpleie eller lignende. Og så finnes det ulike pakker som man kan bestille så man får litt av hvert, noen av dem kan være ganske dyre da. Jeg var på spa i Riga og der var det sykt billigere enn i norge, da fikk alle i klassen hver sin behandling, og så var vi sammen i de forskjellige badstuene og boblebad/basseng etterpå. Der hadde de mange badstuer: vanlig, infrarød, salt, og enda flere jeg ikke husker. Behandlingen jeg fikk var hot stone massasje, veldig godt! Og så var det inkludert juice/drinker. Så mer mystisk enn dette er det jo ikke, men det kommer an på hvor mye man bestiller i tillegg og hvor stor lommeboka er..har du god råd kan du jo virkelig bli masse dullet og dallet med :)

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

Ellers i dag da, knekkebrød og cottage cheese til frokost og så skal jeg gå til byen nå 50 min. Så på trening med søstra mi i kveld, hun hadde lyst på styrketrening så det passet perfekt!

 

Grattis med at du er under 70 missrosa! Tipper det er motiverende ja! Jeg har ikke veid meg i dag..jeg veier meg nesten hver dag :) så tenkte å prøve å la vær en uke i det minste.

 

Ha en fin dag dere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chenok

smint:

ja det var det med penger da... hehe! jeg får vente til jeg blir gammel og rik så kan jeg ta en SKIKKELIG spa-helg :) og det kan nok være en fordel å gjøre det i utlandet ja...

 

fiskebolle:

selv gleder jeg meg for hver desimal jeg går ned på vekten. må jo ned litt og litt før det blir ett kilo og før det stabiliserer seg.

 

var litt deppa en dag fordi vekten viste 300 gram mer enn gangen før, men så tenkte jeg på at jeg var 69+/- i januar, nå vipper jeg rundt på 64-tallet. da er det jo ikke egentlig tvil og at jeg går ned alt i alt :) selvom det er litt dritt når vekten plutselig viser noen hundre gram mer!

 

jeg får heller spare bekymringene til dersom vekten viser mer og mer for hver eneste veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg tror du skrev fiskebolle istedet for missrosa, chenok! det går bra jeg skjønte det var til meg=)

 

jeg sitter å leser spank, lærer litt og litt, har vært ute en liten tur, gikk på butikken. men, skal utå gå en lengere tur med mamma i ettermiddag!

 

har vært på spa en gang, masasje fra topp til tå, oljer og detox eller noe slikt. men jeg klarte ikke slappe av for jeg kom til en mann, så det var ikke så vellykket.

men om jeg prøver en gang til å kommer til en dame tror jeg det er mer vellyket!

men det er nå bare meg! mange damer som går til menn uten at det er et problem sikkert!

 

jeg synes det er knall bra chenok at du er på ca 64 nå og var 69 i januar!!! all ære til deg!

 

jeg veier meg også hver dag, smint! klarer ikke la vær.... men prøver å tenke at det er den ene dagen i uka som teller bare.

kos deg på trening med søstra di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg skal spise middag,

har laget brokkoligrateng m/ost (ca 2,5 dl som er en porsjon i følge GR) og små kyllingkjøttboller (6stk) og fullkornpastaskruer (50 g tørr/ 1 dl).

 

dette blir ca 700 kcal. det er jo sykt mye. selvom det er jo ikke såå mye mat.

eller er det mye mat?

jeg har bare spist 500 kcal før i dag, så det blir jo ikke mer enn 1200 kcal. men jeg synes at middagen alltid blir så stor... selvom jeg prøver at den ikke skal bli det.

 

 

skal snart ut å gå 1-2 timers tur, blir bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chenok

oi! da gikk det helt sikkert litt fort i svingene missrosa :)

 

min middag kom på 580 kcal. helt på trynet det også... :) uff uff... har 1255 kcal totalt idag.

 

ble ikke spinning på meg fordi venninnen min var dårlig. trente 25 min på sånn maskin hvor du beveger armer og bein (husker søren ikke hva det heter!!) og en halv time styrke etterpå.

 

nå skal jeg bare svime foran tv'en før jeg skal legge meg :)

 

jeg hadde nok heller ikke slappet like godt av hvis det var en spa-mann nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

var på lang gåtur, 2 timer og 20 min. fikk 4,6 tp, så er fornøyd!

da gikk det greit at middagen ble litt stor!

i morgen skal jeg på skitur! så da blir det frisk luft og tp!

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jeg er nok ikke så glad i å svømme, men sykling og styrke er det jeg driver med mest til vanlig, så at jeg ikke kan løpe enda tar jeg med knusende ro. Så lenge jeg får bevegd meg er jeg fornøyd.

 

Kan forøvrig melde at i går ble det spinning og styrke, og i dag kort spinning (45 min), men bedre enn ingenting. Mat i dag har vært bra, endte opp på 1400 totalt. Også tror jeg jeg skal ta meg et eple også før jeg legger meg, så da sier vi 1500. :)

 

Men så BRAAAA, smint! Gratulerer! Hva sa hun da hun ringte i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

i dag skal jeg ut på ski! også skal vi se på lokalene vi skal ha bryllupsfestn i.... begynner å nærme seg!

 

ja, smint, det lurer jeg å på, hvordan går det med jobbtilbud?

 

målet for dagen er å spise sunt, og ikke så stor middag som i går.

 

bra du får til å sykle og trene styrke fiskebolle!

 

ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...