Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Det er fint missrosa, håper du når målet ditt! :P

 

I dag skal jeg på pulsstep kl 16.15.

 

Planen for uken er trening mandag, tirsdag, torsdag og fredag eller lørdag. Altså 4 dager. Pluss en gåtur på onsdag. I can do it!

 

Pølser er vel noe av det mest usunne/kaloririke å spise ikke sant, men vet dere hvor ille det er med kalkunpølser? skjønner jo at det ikke er direkte sunt akkurat men.. har fått en dille på grønnsakssuppe og har tatt i kalkunpølse..kan jo prøve å bare ikke ha i så veldig mye så er det kanskje ikke så farlig.

 

Ellers har jeg i potet, brokkoli, blomkål, purre og gulrot, sunt og godt :P tilsetter også buljong, så lettvint det egentlig er å lage suppe, tar jo ikke lange tiden å kutte opp grønnsaker og koker jo ferdig på et øyeblikk :P

 

Forresten jeg skal på kino i morgen, har lyst å kose meg med litt godteri, men er usikker på hva jeg skal velge, vet dere om noe godteri som er mindre kalorier i enn andre ting? vet jo at jeg istedet kan ta frukt, nøtter osv, men hadde lyst å heller kjøpe bare litt godteri hvis jeg finner på noe som ikke er supermasse kalorier i. setter pris på tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest missrosa

Hei!

Jeg har ingen tips til kinogodt, men det er kanskje litt sent nå allikevel..

 

Jeg er så irritert på meg selv, i alle fakl litt - jeg spiste kjeks i dag og har drukket kakao... og IKKE trent.

 

Du er flink med suppelagning, tror kalkunpølse ikke er så farlig mm du spiser 8 pølser selv,,,,

Kos deg med suppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh! Vanskelig å komme i vanlig matrytme igjen. Og jeg tror jeg må sette meg opp en treningsplan, eller dagsplan, har store problemer med å komme meg ut av sofaen for å gjøre noe (trening, husarb. hente et sunnere alternativ (jeg må få alt usunt ut av hus!) legge meg i normal tid ) -_-'

 

Kalkunpølser er sunnere enn vanlige pølser, husker ikke hvor mye men det var litt iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

gir snart opp, igjen..jeg bare spiser og kommer meg ikke igang med trening. Hva skjer med meg??

Jeg skal kjøpe nye joggesko i morgen tror jeg, se om jeg finner noen bra som er på salg. Da er det i alle fall ingenting som hindrer meg i å komme meg ut å løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, kanskje lit trenings-ting shopping er det som skal til for å dra opp motivasjonen? Er helt enig med joggeskoene, sko er viktig å ha, alleslags sko..en (to) av hver *skodilla*

 

Selv så fikk jeg dradd opp motivasjonen tidligere i dag. Var hos legen og hun sa at nå er blodtrykket mitt ned på normalen for en tjueåring, jeg er kjempestolt. Og siden det egentlig ikke to mer enn noen små endringer av vanene så har jeg bestemt meg for å fortsette med dette.

Brydde meg virkelig ikke noe om slanking og vekt tidligere, men etter å ha prøvd og sett tallene på vekta bli mindre og mindre, og hvordan livet krymper så har jeg virkelig ikke lyst til å slutte med dette! Det er en herlig følelse når en når et mål en har satt seg!

 

(tenker framdeles litt på sko..:D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Har dere noen som kan mase litt på dere? en treningspartner eller bare noen som kaster dere ut døra å på trening? kanskje det kan hjelpe?

 

Nettopp vært på step og pump B75 jeg, var såå sliten etter lang arbeidsdag, men kjæresten hjalp og oppmuntret meg, hadde det ikke vært for han hadde jeg kanskje blitt hjemme.

 

3 treningsøkter foreløpig denne uka, føler meg flink! Har vært bra med maten også, spiste faktisk ikke noe godteri på kino i går, hadde med meg ifa og pepsi max, hehe, "skikkelig utskeiing" :D men drakk bare litt brus, og det var bare fordi jeg hadde spist kveldsmat så jeg var ikke noe godtesugen!

 

By the way, New york I love you var driiitdårlig... eller alt for dyp for meg.. det var to timer av livet jeg ikke får tilbake for å si det sånn..

 

Nå er det natta her! Håper dere får en fin helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

I dag gikk jeg på vekta, 67 kg!!! tenk at jeg var 64,2 for noen uker siden.

Nå er det stopp, for å si det slik... har satt ny startdato så epletreet er tomt, men skal fylles opp dag for dag.

 

Flott med bra blodtrykk, det er jo en vidre motivasjon!!

 

Og du er flink til å holde målene dine MarieSLu.

 

Jeg skal også lage en skikkelig plan nå, med ikke for mye krav slik at det ikke går, men 3 økter i uka og IKKE småspising hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, nettopp vært på pulsstep, deilig å trene på søndager synes jeg, er så sjelden jeg får det til, men når jeg først gjør det føles det som å tjuvstarte på uka som kommer :)

 

Ble 4 treningsøkter denne uka, alle sammen step, men er jo både styrke og kondis de timene. i tillegg gikk vi hjem fra byen fredag når vi hadde vært ute å festet, det tok 1 time og er en del oppoverbakker, pluss at det var så kaldt at vi gikk kjempefort! så ble aktivitet av det også :) Føler jeg er inne i en god vane med trening nå! Forresten så startet jeg i jobb forrige uke så blir spennende å se om jeg greier å trene like bra når jeg jobber også, men det gikk bra forrige uke da :)

 

Hm, blander du med en annen tråd når du skriver MarieSlu missrosa?? hehe, har sett du har gjort det et par ganger nemlig, eller har jeg ikke fått med meg evt ny person på denne tråden? :)

 

Grattis med nye sko da!! Fått prøvd dem enda? trenger sårt nye sko jeg og, er blitt små hull på tærne, må nok investere i det snart ja.

 

Ha en fin søndag dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Beklager smint, det var ikke meningen, bra du sier fra! Jeg skriver i en annen tråd også... så det har vist gått litt i stokk! skal skjerpe meg, hehe!!

 

Så bra at du har gjennomført alle 4 treningsøktene, smint, det var jo det som var målet ditt! Jeg har storrengjørings/rydde dag i dag, synes egentlig det er litt godt, det blir så bra etterpå!

 

jeg har gått litt med skoene i dag, bare ned i vaskekjelleren og sånt, men de er veldig gode, så gleder meg til å løpe med de!

 

nå må jeg komme igang, så piffen ikke går vekk, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det var ikke så farlig missrosa, bare lurte litt :) Det er jo aktivitet å rydde og vaske også, og ja man blir i så godt humør av å ha det fint rundt seg, iallefall jeg! :)

 

Nå har jeg lest masse inne på "bedreviterens" blogg og blitt skikkelig motivert for å satse på seriøs styrketrening! Tenker å fortsette med step, men tilføre mer spesifikk styrketrening i tillegg, kanskje kan jeg få bikinikroppen til sommeren! Fikk hellastur i julegave av kjæresten så nå blir målet å bli fin til juli!! :) Godt å tenke på at det er såpass lenge til så hvis jeg setter i gang nå burde jeg kunne greie å bli ganske trent til da!

 

Blir sånn at jeg må skrive planer når jeg blir motivert så nå skal jeg sette meg ned å skrive en plan, kanskje jeg legger den ut her etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Så deilig med ferie i julegave!! Da er det bare å pumpe i vei!!

 

Vi skal kjøre bil i England til sommeren, så blir ingen badeferie.. så da trenger jeg ikke bekymre meg for det, hehe, men godt å se bra ut i sommeklær og da..!

 

I dag skal vi ha sodd til middag, det er jo så lite kcal i fant jeg ut!! Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gleder meg veldig til sommeren, to ukers kjærlighetsferie, blir bra :) Biltur høres morsomt ut!!

 

Da har jeg funnet litt programmer og sånt og går for et 8 ukers program, da er vi bare i midten av mars når jeg er ferdig, og jeg har altså god tid til å gjøre endringer hvis det ikke har funket, hehe. liker å ha en litt sånn lang plan, har aldri greid å holde det før men :) hvis jeg bare skriver opp uke for uke så tror jeg det blir lettere.

 

Uke 1:

 

Mandag: step&pump B75

Tirsdag:

Onsdag: styrkeprogram

Torsdag:

Fredag: styrkeprogram

Lørdag:

Søndag: pulsstep

 

Styrkeprogram:

 

Fremside lår: knebøy - med vekt

Bakside lår: markløft - med vekt

Rygg: nedtrekk - maskin

mage: hengende beinhev

sideplanken

Bryst: benkpress

Skuldre: skulderpress

biceps - vekter

triceps - vekter

 

Første uke 2 sett gange 15 repetisjoner

 

Får se om jeg greier å holde meg til "bare" to steptimer..har blitt så hektet på det, men hvis jeg skal starte med styrke i tillegg så må jeg jo bare kutte ned på steptimene, ellers blir det altfor mye trening og lett for at jeg mister motivasjonen. Får prøve dette i uka som kommer nå og heller regulere underveis hvis jeg ser at det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

På fredag var jeg 67, i dag er jeg 65,9!!

Utrolig hva sunt og regelmessighet har å si, hadde spist veldig feil, så det er nok mye vann som har rent vekk, men det skal til det og!

Er spent på en ny uke!! Må begynne å trene litt igjen og nå, har ikke trent på 4-5 uker, så må begynne nå!

 

Treningsopplegget ditt ser bra ut, smint!!

 

Jeg har funnet en kjole jeg har så lyst på (sommerkjole fra Ellos) vurderer å kjøpe den i 36 å ha som et mål, men må tenke litt på det, men de har den vel en stund til! litt dumt å bruke penger på klær man ønsker å komme inn i, har gått på den blemmen før, egentlig bedre å belønne seg når jeg har gått ned!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har overanstrengt ryggen min :)

 

ååå! Jeg er så klar for å starte opplegget! Har booket meg på time da.. vurderer å dra og ta stepdelen og droppe styrkedelen og håpe at det går bra...dumt? Vil jo ikke skade meg og bli nødt til å droppe trening lenge..

 

åååå

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja etter å ha googlet litt og snakket med kjæresten så bestemte jeg meg for å vente, ikke vits i å risikere noe, så har ikke trent i går el i dag, men skal i vei i morgen, kjennes bedre ut nå :D satser fortsatt på 3 dagers trening, håper jeg greier det!!

 

Går med dere da?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

her går det dårlig.... har bakt muffins i dag....... og spist middag fra burger king, så man kan jo legge sammen og se hvordan det ble.... men tok det som en ok, men dette er og blir siste dagen jeg skeier så ut.... blir ingen stjerner av dette,....

 

smart av deg smint å ta det med ro med tanke på ryggen... men lytt til kroppen i morgen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er så sliten i dag! Har fri fra jobb og derfor hadde jeg planlagt å trene tidlig, dro for å trene egentrening og varmet opp med tjue minutter på skimaskin, men etterpå... så dro jeg hjem! Jeg var så daff.. det var så mye folk på 3t og jeg bare mistet piffen..så jeg lot meg selv få lov til å dra hjem ettersom jeg hadde prøvd..men føles ikke bra! uff..

 

i går gikk jeg og en venninne i byen i 3 timer.. ble ikke trening, men det teller nok litt!

 

Nå er jeg syyyykt godtesyk..bare å lese om burger king og muffins gjør at jeg sikler her jeg sitter! Venter mens i morgen og da blir jeg gal etter mat og sjokolade... hjeelp!!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbet i vei på butikken i sta, fast bestemt på junk og sjokolade, men på veien begynte jeg å tenke meg om, at jeg vil jo bare bli mer daff og lei og sur hvis jeg spiser alt det.. og endte med å kjøpe ingredienser til kyllingsalat! Enn at jeg gjorde det! Kjøpte sjokolade også da..men en slik med 70% kakao, og så kjøpte jeg en nøtte, frukt og bær - blanding, så har jeg litt å mumse på i kveld!

 

Overrasket over meg selv i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Så bra, smint! Der var det virkelig viljestyrken som vant!

Jeg er også flink med mat i dag, har spist salat, grov baguett, appelsiner og nå skal vi ha ny salat med egg og skinke. jeg vet ikke om det blir nok kcal, men føler jeg har fylt opp vel fult i det siste, så deilig å bare være litt sunn!

 

i dag har jeg ikke hatt tid til å trene, men i morgen må jeg vel få til noe...

 

kos deg med kyllingsalat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra missrosa!! Flinke vi er :D Husk at maten betyr mer enn treningen, altså selvfølgelig best med begge deler, men det hjelper lang vei å passe maten!

 

Fikk "straff" i går for at jeg var så sunn jeg da.. kastet opp i gårkveld og har vært dårlig hele natta, litt redd for at det var salaten?kyllingen? tørr nesten ikke spise mer av det, føler meg en del bedre nå, men er enda litt urven.

 

Kan jo selvfølgelig bare være noe magegreier som går også da, men da skulle jeg vel mest sannsynlig vært dårlig flere dager kanskje.

 

Enda jeg er litt slapp så sitter jeg å vurderer trening nå kvart på ti..får tenke meg litt nøye om og se an!

 

Ha en fin dag dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

Hvordan er formen i dag, Smint? Leit du ble dårlig da, men det er mye mavesyke fortiden.. men om du er bedre er jo det det beste!

Jeg klarte å prestere å sove til klokka 13.00 i dag, og skulle på lunsj klokka 13.30..

 

I morgen må jeg være litt flinkere!

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...