Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Kjenner meg igjen der missrosa, har det sånn jeg også, spiser i bølgedaler mye og lite.. har så lyst å greie å finne den fine middelvei, og ikke være redd for å spise nok når det er sunt. Jeg blir ofte sånn at når jeg spiser noe usunt så kutter jeg ned på andre ting for jeg vil ikke legge på meg, men egentlig er det jo ikke så lurt, blir jo utrolig lite næring av det.

 

Så nå er det kostholdfokus på meg framover. Skal sette meg ned i dag og lage middagsplan for en uke i gangen, pluss finne ut noen alternativer til brød/knekkebrød til frokost/lunsj. Salat er jo genialt, men må ofte planlegges, så må prøve å finne noe som jeg kan greie å fortsette med lenger enn en uke liksom.

 

Kommer til å la meg inspirere av fedon, men ikke følge noen slavisk diett, bare generelt ha et kosthold med mer frukt, grønnsaker og rent kjøtt, og mindre brød/pasta, men som sagt ikke noen diett, må være noe jeg kan leve med og som tåler utskeielser ;)

 

Nå skal jeg straks på pulsstep! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Ble pulsstep i dag + gåtur på ca 45 minutter.

 

Føler jeg begynner å bli småsyk, håper det går over, skulle bare mangle at jeg ble liggende nå liksom.

 

Håper dere har en kos lørdagskveld ;) Glad jeg har vært i aktivitet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Bra du kom deg i gang igjen...!! Da ser du, motivasjonen var ikke så langt unna!

uff, håper ikke du blir syk=(

 

Jeg har hatt treningsfri i går og i dag (planlagt) skal løpe i morgen igjen.

Og veie meg på mandag... spent!

 

Høres smart ut å planlegge middagene, vi og gjør det periodevis, men det er lenge siden sist. kanskje jeg skal sette meg ned å gjøre det igjen?! Det er jo sunnere OG billigere!!!

Lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov over 10 timer i natt, hehe, tror jeg har underskudd på søvn, la meg halv elleve på en lørdagskveld ;) Men jeg føler meg i fin form igjen i dag, så det var bra!

 

Jeg har til og med vært på pulsstep i dag også, fra å være så langt nede til å faktisk ha tatt 3 treningsøkter denne uka, jeg er så stolt og glad :)

 

Neste uke reiser vi hjem i barnedåp på fredag så jeg må få trent fra man-tors, burde fått en trening i morgen da hvis jeg skal greie 3 økter, men samtidig har jeg trent to dager på rad nå, så vet ikke hvor lurt det er å dra i morgen..får se an!

 

Så flink du har vært missrosa! 1 time og 20 minutter er leeeenge å løpe! Er i god løpeform du.

 

Nå skal jeg til biblioteket og låne fedon-oppskriftsbøker så jeg kan bli inspirert, skal skrive kostholdsliste for man-tors når jeg kommer hjem. Både frokost, lunsj, middag, kvelds og mellomMåltider. Blir litt av et arbeid, men jeg skal greie det! Det er så mye lettere å spise sunt når jeg har en liste syns jeg. Og ja, det er mye billigere å planlegge.

 

Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Da hadde du sikkert behov for litt ekstra søvn=)

Flink som kom deg på trening og kjempebra med tre treningsøkter denne uken!!

Jeg og er egentlig veldig fornøyd med meg selv, jeg har jo ikke trent ordentlig siden november... men i slutten av februar bestemte jeg meg for at nå skal det endres. Og fra 1. mars har det bare vært positive opplevelser med å komme i gang igjen.. Så nå skal jeg definitivt fortsette!!

 

Jeg reiser på en ukes ferie torsdag-torsdag. Skal besøke lille nevøen min!! Så skal trene i morgen og onsdag så blir det fri en uke. Men blir jo mye tur og lek med lille gutt da!

Men når jeg kommer hjem er det i gang igjen!

 

Er spent på vekta i morgen... typisk nok har jeg perioden akkurat denne uken og da går jo gjerne vekten opp, så det blir jo ikke helt riktig... Men til gjengjeld blir det jo spennende når jeg skal veie meg igjen den 22.mars!!

 

Hvordan har det gått med mat-planen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mye jobb å skulle planlegge hvert eneste måltid for flere dager.. så jeg har skrevet et utkast som jeg ikke trenger følge slavisk, men hvis jeg handler inn en del matvarer så kan jeg bytte litt om og velge etter hva jeg får lyst på. Utrolig vanskelig å kutte ned på brød/knekkebrød altså! Men iallefall så er dette første utkast:

 

Mandag:

Frokost: Yoghurt naturell + frukt + mandler

Mellom: Gulrøtter

Lunsj: Cottage cheese, kokt skinke, tomat

Mellom: Skyr yoghurt

Middag: Wok: svin, grønnsaker, basmatiris, saus

Kvelds: Hjemmelagd jus i jusmaskin

 

Tirsdag:

Frokost: Frokostblanding

Mellom: Frukt

Lunsj: Omelett: av egg, CC og brokkoli

Mellom: Nøtter + grønnsak

Middag: Hjemmelagd blomkålsuppe

Kvelds: Smoothies: Bringebær+ yoghurt naturell

 

Onsdag:

Frokost: Hjemmelagd jus

Mellom: Cottage cheese + ? (får se)

Lunsj: blomkålsuppe (rester)

Mellom: Knekkebrød + pålegg + grønt

Middag: Kyllingsalat: kylling, valnøtter, ananas, cherrytomat, kiwi, salat

Kvelds: Yoghurt + frukt

 

Torsdag:

Frokost: yoghurt + kiwi + bringebær

Mellom: Gulrøtter

Lunsj: Kyllingsalat (rester)

Mellom: kuttede grønnsaker

Middag: Kålruletter

Kvelds: Omelett

 

Skal kanskje prøve å lage middagene såpass store at jeg alltid kan ha de som rester til lunsj neste dag.

 

Jaja, så får vi se hvordan dette går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha en fin ferie, og lek litt ekstra med lillegutt ja så blir det nok bra ;) Så bra at du føler du har kommet i gang igjen!! :) Det går i bølgedaler, sånn er det alltid, føler jeg har vært ganske jevn nå egentlig, bare vært den uka jeg falt ut liksom, men hentet meg jo inn igjen, og det er noe jeg må huske til neste gang, at det er mulig!

 

Skal veie meg i morgen jeg også sånn at jeg vet startvekt i forhold til å gå ned 0,5 kg i uka sånn som vi snakket om :( Du får ha det med perioden i bakhodet da, jeg merker det godt på vekta iallefall, men så er det jo godt etterpå når det normaliserer seg igjen.

 

Satser på at vi får en sunn og aktiv uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Jeg er 66,9 i dag, begynte på 66,6 kg så opp 300 g=(

Jeg VET jo at det er pga den dumme perioden, men jeg ville bare så gjerne se et mindre tall.. MEN det betyr ikke at jeg gir opp - tvert i mot!!!

 

Jeg skal egentlig ut å løpe nå, det er bare det at jeg er skikkelig hoven i halsen. Og jeg skal jo på ferie og det er så dumt å bli syk til det. Det klør i hele kroppen for å komme ut å løpe, men jeg tror jeg må la det stå over i dag, prøve å ta det med ro, så ser jeg om det blir bedre, så tar jeg det heller igjen.

 

Jaja, 2 små "nedturer" på en ny uke, men... jeg får være litt husmor og vaske litt klær, det må gjøres det og....!

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snufs2 ! Er 55,9 kg jeg..men fikk perioden i går jeg også ;) hehe. Vi får bare tenke at da blir det stor opptur når det går fort nedover igjen, for det kommer det til å gjøre!

 

Startet dagen med å handle og har spist yoghurt + frukt og mandler nå. Ble allerede endring i middag for jeg kjøpte kyllingsuppe i stedet fordi jeg ikke hadde mer penger, hehe.

 

Nå skal jeg lage lunsj og dra på jobb :) Ha en fin dag!

 

Hold deg rolig ja, når jeg holdt på å bli syk så hadde jeg en laang natts søvn så forsvant symptomene, ikke vits i å presse seg for mye.

 

Vi snakkes! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Jaja, da får vi glede oss til neste veiing!!

 

Er glad jeg sto over trening i dag, fortsatt vond hals og det spres seg litt til øret.

 

Ha en fortsatt fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto over trening i dag jeg også, mest fordi jeg er så sliten, men hadde det i bakhodet at jeg har trent to dager på rad så er nok lurt.

 

Har nesten holdt meg til matplanen, droppet et mellomMåltid (fordi jeg sto opp senere) og ikke spist kvelds enda. Tenkte lage meg noe nå, men fikk ikke handlet inn alt jeg tenkte så vet ikke helt hva det blir.

 

Håper å få trent i morgen! ;) God bedring missrosa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Takk for det!

 

Det er lov å ta fri når man er sliten..og har trent i helgen..!!

 

Jeg har spist litt rart i dag..

 

2 wasa multigrain med smøreost

1 muslirundstykke, grovt fra bakeri

1 grov scones og kaffe latte (soyamelk)

4 wienerpølser m/ 4 lomper

3 lomper m/ smøreost (i mangel på noe bedre)

 

Føler ikke dette var en så bra dag.. Jeg pleier jo å ha flere frukt/grønsaksinnslag hver da, men i dag ble det ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

I dag har vært en ny dum mat dag, det virker som de dagene jeg ikke trener bare surrer jeg med maten... men,men...

Har ikke vondt i halsen lenger, men får ikke trent noe mer tror jeg før jeg reiser, så blir "fri" frem til neste fredag.

 

Hvordan går det med kostplanen Smint? Har du trent i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som vi er litt på bølgelengde om dagen, har ikke hatt en bra dag jeg heller. Fikk ikke trent, men egentlig spist lite i dag, for lite. Vi hadde et møte i banken og alt ble liksom ødelagt, jeg hadde nesten ikke spist før ogvar skrubbsulten etterpå og kjøpte meg en halv subs med kjøttboller og salat og tzatsiki. Før dette hadde jeg bare spist littegrann cottage cheese med litt skinke til frokost (aaalt for lite, men var tomt i kjøleskapet og hadde dårlig tid)

 

Lunsj ble bare 1 pære og 1 skyr yoghurt. Og thats it på hele dagen! Sulten nå kjenner jeg, men har faktisk ingenting å spise, vi har ikke fått handlet inn det vi skulle i dag. Var gjennomvåte av regn og utslitte da vi kom hjem så ble bare daffing på sofaen hele kvelden.

 

Men dette viser at når jeg ikke har mat tilgjengelig så er det lett å kjøpe hva som helst når man blir veldig sulten. I morgen skal jeg kjøpe mat igjen så jeg slipper den fella flere dager.

 

Planlegging er nok tingen!

 

Satser på en bedre dag i morgen for oss begge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Ja, det gjør jeg og!!

Jeg bestemte meg når denne dagen begynte å gå litt skeis at ok, men det blir med

denne dagen.. så i morgen er det tilbake til det sunne og normale!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom/lunsj 1 Skyr

Middag: svinekjøtt, salat, brokkoli og gulrot, + et halvt hamburgerbrød.

 

Fint med maten foreløpig, vært litt lite i dag også pga ikke rakk lunsj.

 

Skal på trening hvis det blir ledig, foreløpig er det booket fullt, men kan jo håpe noen foretrekker sofaen og avbooker seg :D

 

Har du hatt en fin dag missrosa? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Bra smint! Håper noen trekker seg!!!!!

 

Jeg har spist ganske greit i dag, men egentlig litt mye allikevel

 

vært ute å fartet

frokost (07.00) :1 skyr

mellom: 1 banan

lunsj: 1 pære og et urterundstykke

 

lunsj 2: 2 lomper m margarin. To brødskiver med ost

 

La det inn på GR nå, det ble ca 1000 kcal

 

så har jeg ikke spist mer... men det blir vel noe middag.

 

Har i alle fall kost meg med det nydelige været i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke verst ut! Godt noen har fint vær, her regner og regner det, men håper snøen forsvinner av dette iallefall :D

 

Jeg dro på StepOgStyrke A60 i stedet for det ble ikke ledig på pulsstep, selv om jeg synes det er en kjeeeedelig time, så er stolt fordi jeg dro. Tok litt ekstra i da, så føler det ble en bra treningsøkt, og jammen heiv jeg meg rundt og vasket gulvet når jeg kom hjem og, hehe. Skulle overraske kjæresten som også var på trening :D

 

Nå er jeg blid som en sol her jeg sitter å spiser et oppkuttet eple i yoghurt naturell med litt mandler over..mmmmm!

 

:D

 

I morgen blir det pump eller step&pump :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Så flink du er da!! Du har god grunn til å være stolt over deg selv!

 

Jeg merker godt at jeg ikke har trent siden søndag, føler hele kroppen bare sveller, hehe.... Men,men... blir bra å komme i gang igjen om en drøy uke! Da er det ikke snakk om å hoppe over treningen for å si det slik! Haha

 

Men blir nok bra med bevegelse den kommende uke og, nevøen min er det fart i! Og det er kos!

 

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei og hopp!!

 

her kommer noen ord fra meg!

Koser meg på ferie, men ser frem til å begynne å trene igjen på fredag!!!! Har vært på shopping i dag, men var flink og kjøpte ingen klær - for det skal jeg ikke kjøpe før jeg har blitt litt mindre!

Men har kjøpt masse fint stoff som jeg skal sy to sommerkjoler av til min forhåpentligvis nye sommerfigur!

 

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei missrosa, så fint du koser deg, høres gøy ut å kunne lage sommerkjoler selv :D

 

Har vært i barnedåp og i bursdag i helga, så har blitt en del kaker og god mat for å si det sånn. Men vekta viste 55,4 i dag, og det er jo faktisk presis ned 0,5 kg siden forrige mandag :( Jeg er altså helt i rute med det vi snakket om! Satser på en halv kg til neste mandag også! Uka starter iallefall bra, jeg skal på step&pump B75 i dag, Det er retrodager med 80-tallsstep på 3t og jeg har en avtale med ei venninne å dra på det så gleder meg :)

 

Ellers har jeg vært ganske flink med maten i dag,

Frokost: Omelett med kalkunskinke og litt ost

Mellom/lunsj: 1 Skyr og 1 bolle

Middag: masse brokkoli og blomkål, kylling, kjempelite pasta og kjempelite saus. Fornøyd så langt :) Planlegger frukt med yoghurt naturell og litt mandler til kvelds etter trening.

 

Skal lage middagsplan for uka nå! Ha en fortsatt fin ferietur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Så bra, da er du i rute.. Du er flink med maten! Det er jo lov å spise kake o.l når det er slike begivenheter!

 

Når jeg kommer hjem, tenker jeg treningsøkt på fredag og søndag. evnt må økten på fredag forskyves til lørdag da jeg har en avtale kl 8 om morgningen og på dagen skal jeg ha en hyggelig venninne dag med shopping og skravling og det som hører med!

Jeg får se!

Jeg vil i alle fall veldig gjerne at vekten skal være nærmere 66 enn 67 denne gangen... jeg skjønner egentlig ikke hva som gjør til at jeg aldri rikker meg fra 66 +/-, jeg trener og jeg spiser tillreklig føler jeg.. jeg må kanskje bare ha veldig mye tålmodighet! Og det har jeg når det gjelder dette, faktisk! i alle fall nå som jeg har satt mål til sommeren i stede for til påske som jeg ville gjort ellers,....

 

ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...