Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Ja tålmodighet er nok stikkordet, men jeg ville nok gått kostholdet i finsømmene hvis du ikke føler du rikker deg, jeg merker iallefall at det er kosten det står på for min del, og har lest at det faktisk er viktigere med riktig kosthold enn mer aktivitet for jenter. Men så kan det være at kroppen din har funnet trivselsvekta også, selv om kanskje ikke du trives akkurat der :( Da skal det litt ekstra til for å greie å løsne kiloene liksom, tror jeg da :) Så hvis du bare er flink videre (og jeg også) så merker vi nok resultater til sommeren! Vi kan da ikke unngå det? :)

 

I går ble steptimen lenger enn vanlig, nesten 1 og 1/2 time med step, og når jeg skrev det inn på siden her så ble det over 1000 kalorier!!! lurer på om det kan stemme! Tar det med en klype salt jeg da.. Men det var en kjempemorsom time! Vi brukte to stepper - foran og bak - og var utfordrende og morsomme trinn! Og så delte de ut både treningssjokolade og drikke! :D

 

I dag har kosten vært slik så langt:

Frokost: 1 eple + yoghurt naturell

Lunsj: 1 boks cottage cheese + 4-5 kokte skinker

Middag nå snart: kokt torsk, poteter, blomkål og brokkoligrateng, revet gulrot, + mager kesam.

 

Føler meg litt småsyk i dag, så skal se litt an om det blir trening senere el ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hehe... skulle jo ha den sunne fiskemiddagen, men så hadde jeg glemt å ta opp fisken, så den var helt frossen og så hadde vi en grandis i fryseren..så det sier seg selv hva som skjedde.... :(

 

Men det blir torskemiddag i morgen i stedet da :)

 

I tillegg spiste jeg et par sjokoladekjeks og noe smågodt etter helga !! Virker som med en gang jeg skeier ut angående usunn mat så bare spiser jeg godteri,

 

MEN jeg dro på trening i dag også :D Ble enda en retrotime, stepA60 denne gangen, jeg var utrooolig sliten, men gjennomførte, nå kan jeg ta fri i morgen med god samvittighet! Sitter med hårkur og ansiktsmaske nå og nyter den gode følelsen. Skal ta meg litt frukt og yoghurt som kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hehe.. Da får dere torsk i dag da!

 

Ja, jeg og er litt sånn om jeg først "ødelegger" med usunn mat så er det liksom ikke så nøye mer...

 

Men du får skikkelig kjørt deg med treningen, flink er du!

Jeg er blitt forkjølet, håper bare det går over for jeg vil komme i gang med treningen igjen, i alle fall på lørdag..

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper forkjølelsen bare er overfladisk og går fort over! Følte meg småsyk i går jeg, men det forsvant igjen til i dag tror jeg, virker som jeg greier å kvitte meg med det når jeg bare har en god lang natts søvn, og i dag kunne jeg sove lenge fordi jeg har fri! Godt :D

 

På torsdag åpner et nytt 3tsenter her, og jeg skal på åpningsdagen fordi de trekker premier på alle gruppetimene da, hehe, men jeg skal på salsamix60, det er en time jeg aldri har vært på før, så er litt spent på om jeg får det til! Skal sammen med ei venninne da så blir mindre skummelt da :(

 

Masse god bedring til deg - håper du får trent til helga ja!!

 

btw, bruker du matdagboka her inne fortsatt? Ikke gjort det på evigheter jeg, har bare ført inn trening, men i dag skulle jeg bare sjekke hvor mye kalorier det er i frokosten min, og da så jeg at det står utregnet hvor mye kalorier jeg skal ha (sikkert etter vekten min) både tilsammen og per måltid, så kjekt! Kanskje jeg skal prøve å bruke det litt igjen. Frokost ble som vanlig, Frukt (1 pære, 1 eple) og yoghurt naturell. Føler meg så mye lettere i kroppen etter at jeg startet å begrense brød/knekkebrød inntak, føler meg ikke så oppblåst lengre, det er deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Ja,jeg bruker den når jeg er hjemme stort sett hver dag. Synes det er ok måte å holde styr på maten.

 

Oj, kult.. håper du vinner noe da! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt den i dag jeg da, står anbefalt 220 kalorier på meg på frokost, syntes det hørtes litt lite ut jeg men? Iallefall, når jeg la inn et lite eple, 1 pære, ca 10 mandler og yoghurt naturell så gikk jeg akkurat litt over, men men :( Greit å vite at jeg får i meg ca det jeg skal da.

 

Matplan for i dag:

Frokost: frukt/mandler/yoghurt

Mellom: gulrot

Evt Lunsj (hvis jeg rekker, ble sen frokost): cottage cheese + skinke

Middag: bondeomelett: kyllingkjøttboller, potet, purre, brokkoli, egg

Kvelds: All bran + melk

Evt mellom: gulrot

 

Skal på salsamix B60 i kveld, gleder meg til å dra på en ny time, håper det blir gøy og at jeg får det til selv om det er B time! Ha en fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Nå er jeg hjemme igjen! Men forkjølet fortsatt så blir ikke trening før jeg blir friskere, snufs=(

 

Jeg er ikke så opphengt i at måltidene skal stemme, men at dagen blir rundt 1600 kcal.. så klart fordelt utover, men frokosten kan være litt liten...

 

Ha det gøy på trening, ta i litt for meg og...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, håper du blir raskt frisk igjen!! God bedring :(

 

Har dere kjærester som "ødelegger"? hehe. Skulle jo ha omelett i dag, så kommer kjæresten hjem med pølser i brød! Så da ble det det i dag, men spiste bare to da. Skal spise litt all bran nå før jeg skal på et møte og så trening halv ni.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå Syr du sommerkjole?? så flink du er! Jeg kunne aldri sydd et plagg, symaskinen og jeg er ikke akkurat venner, men jeg har alltid hatt lyst å kunne :)

 

Vært på salsamix nå, var gøy og litt vanskelig. Jeg ble ikke kjempesliten fordi jeg ikke kunne alle trinnene, så var lett å falle litt ut her og der, men svett ble jeg, og jeg tror det kan bli en bra time når man kommer litt inn i det. Vant ingenting, men venninna mi vant et pannebånd. Kunne tenkt meg gavekortet på G-sport da, men men, gøy var det uansett

 

I dag var vi på leiligheta som vi har kjøpt, flytter inn der 29. mai og jeg gleder meg så!! Når jeg sto utenfor blokka kunne jeg se rett på baksiden av 3T rett over gjerdet, det blir ingen unnskyldninger når jeg flytter dit med andre ord :D

 

Spiste skyr til kveldsmat i dag.

 

I morgen blir det pulsstep - og så ut å vine litt på kvelden. Har vært edru to helger nå så føler jeg fortjener det :(

 

Ha en fin sykveld og bli frisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Har ikke begynt på sommerkjolen enda, har bursdag i april håper på en ny symaskin!! Den jeg har nå er ikke helt frisk... så venter med kjolen til det! Men jeg har egentlig ikke så mye peiling på å sy, jeg bare synes det er gøy og lærer nye ting hele tiden når jeg sitter der å "knoter" litt for meg selv, hihi!

Jeg er en svært kreativ person så må holde på med slikt om ikke blir jeg koko!! Hehe...

Jeg gleder meg til jeg blir ordentlig flink! det er målet!

 

Å, stas med ny leilighet da... jeg husker når vi flyttet inn her vi bor nå, endelig føler jeg meg hjemme med mannen min, vi har bare leid forskjellige steder før og det blir ikke det samme.

 

Kult med salsamix da, høres avansert ut, hehe! Jeg er veldig dårlig på dans/koreografi... Leit du ikke vant da =(

 

Jeg vil bli frisk!! Er ikke syk i kroppen, men er potte tett i nese og hås, da er det lite vits å løpe... blir så vondt å puste.. men jeg håper på å få til en liten tur lørdag om jeg er bedre... *krysser fingrene*

Rart, jeg gikk altså fra nov/des til slutten av februar uten å trene og nå får jeg helt noia når jeg ikke får trent. Men det er slik jeg egentlig er, må trene!! så var nok bare en dårlig periode + at det er jo mye mørkere osv...

 

Oj, så flink du har vært, 2 helger er bra, da er det lov å vine litt=) og du kan trøste deg med at man går ikke nødvendigvis noe raskere ned om man ikke drikker alkohol. Jeg drikker ikke, drakk i "mine yngre dager" men nå kan jeg ikke pga noen medisiner, så har ikke rørt alkohol på 3 år, men har ikke akkurat blitt en sylfide av den grunn... ikke spiser jeg spesielt med godteri heller.

 

nå er det snart sovetid, har inngått kompromis om å legge oss 00.10, hehe mannen min er skikkelig B-menneske egentlig... og jeg er mere A, så liker å legge meg til "fornuftige tider" hehe!

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hva syr du nå da? Er ganske kreativ av meg jeg og, men ikke i syavdeling tror jeg, hehe, tegner og maler en del, men strikket faktisk også i perioder, helt til jeg ble så plaget med senebetennelse.

 

Ja blir kjempegøy med egen leilighet, bare det å gjøre det til sitt eget, kjøpe møbler og slikt - gleder meg vilt! Passer ikke helt med sydentur oppi det hele, blir nok råblakke, hehe, men mye å glede seg til da :)

 

Ja jeg føler meg også slik du beskriver, er egentlig "avhengig" av trening, men så kan jeg få slike stille perioder der jeg faller ut, men jeg har merket at det blir sjeldnere jeg får dem, og at de som regel varer kortere, så tror avhengigheten har økt litt, hehe, håper det. Det er jo litt typisk å bli småsyk med en gang man begynner å trene etter litt stillestand også? Iallefall blir nesten alltid jeg det, som regel går det over, men kjenner det litt i hals og sånt, kroppen blir nok svekket med en gang når man trener, trenger tid å bli vant igjen? Særlig du som løper ute, kan sikkert fort bli kaldt? Håper du kommer deg til lørdag iallefall, er ikke noe særlig vits i å trene før man er klar for det nei.

 

Oi ikke drukket på 3 år! Høres helt fjernt ut for meg da det er så stor del av mitt liv nå, flaut nok å si men :) Men men..jeg blir vel raskt nok lei! Tror ikke alkoholen i seg selv er nok til å ødelegge vekten, men det blir fort mye drittmat dagenderpå, og en del potetgull og slikt på festen f.eks. Så det er mer det rundt som ødelegger. Men prøver nå å ikke drikke mer enn 1 dag per helg, og skal prøve å bli flinkere til å legge inn edruhelger slik som jeg har gjort nå. Herregud jeg høres ut som en alkoholiker :) Men men..det er jo en sosial greie, og jeg gleder meg til å pynte meg og ut å kose meg med vennene i kveld!

 

Hehe, er B-menneske jeg også, så til de grader! Må være godt å være A egentlig? Føler samfunnet er mer tilrettelagt til det, hehe, iallefall i hverdagene. Fungerer best på kveld/natt jeg, DA kan jeg få mye gjort.

 

Oi ble langt dette innlegget, får gi meg nå! Ha en fin fredag og god helg! Koselig å prate her med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

Hyggelig å snakke/skrive med deg her og synes jeg!!

Nå holder jeg på med en pute med shabby chick lappeteknikk til ei venninne. Så skal jeg prøve å sy muffins, vet bare ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, må tenke litt... hehe, så er det kjoler som står for tur når jeg får ny symaskin! Skal kjøpe noe billig stoff først og sy en prøvekjole, slik at jeg ikke knoter med det dyre stoffet..

Så gøy, jeg skulle ønske jeg kunne tegne og male, men jeg får det ikke til, det faller seg liksom ikke naturlig for meg slik som sying, kortlagning, scrapping, osv gjør.

Jeg tegnet litt ansikter for noen år siden, 8-9 år siden faktisk, huff som tiden går, men når jeg prøver nå så kommer det ikke noe, man må ha den riktige feelingen for det man skal gjøre. Som nå klarer jeg bare sy, jeg prøvde å sette meg ned i går med litt papirer og bilder for å scrappe, men nei... Men det går i bølgedaler slik som alt annet=)

 

Alkohol ja, jeg skjønner godt det med det sosiale... jeg savner egentlig en venninnegjeng , jeg har flere venner, men de er en og en, ingen av de som kjenner hverandre.. men det har sine fordeler det og!

 

Blir spennende med leilighet da, det er så gøy å innrede slik man vil ha det!!

 

Jeg har vært på shopping med ei venninne i dag, kjøpte ikke noe spesielt, men prøvde to utrolig søte kjoler, men begge var for små så jeg er svært motivert nå til å ga ned i vekt. Jeg er jo ikke feit i den forstand, men lubben og for mye bare. Jeg vil være som jeg var, liten og søt, ikke lav og "stor". Hehe

 

er litt usikker på om jeg skal løpe i morgen, snufs, fortsatt tett og sånn. får se, men løper jeg for tidlig risikerer jeg bare å bli mer syk...

 

Nå skal jeg sy litt! Hihi

 

Kos deg med venninnene i kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hadde du en hyggelig kveld med venninnene da?

 

Jeg har bakt muffins i dag, men ultrasunne til meg og ikke fult så sunne til mannen. Jeg regnet sammen hvor mye kcal det ble og en muffin inneholder ca 100 kcal. Det er jo ikke så ille=) de er store og ganske gode, hihi!

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

I morgen tidlig tror jeg det blir en form for treningsøkt uansett, kanskje ikke en time, men en liten tur må det bli. Nå er jeg så rastløs at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

 

I kveld skal vi på konsert med Tom McRae, yndlingsartisten min, har vært på konsert med ham før.. veldig bra! Gleder meg=)

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Skjønner godt du er lei ja, håper du får det hyggelig på konsert :)

 

Jeg har kost meg LITT for mye i helga.. dro ut på fredag ja.. men så ble det plutselig fest i går også..og vi dro ikke hjem før rundt 10 i morgest :-O

 

Har sovet i 4 timer nå..prøve å holde meg våken til kvelden..er temmelig redusert og dødsvondt i halsen, spiser bare god mat i dag da pga bakrus, uff, gleder meg til i morgen eller tirsdag når jeg forhåpentligvis er i fin form igjen.

 

Men GØY hadde jeg det :) hehehe.

 

Får skrive litt mer senere når formen blir bedre. Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

For det første, det var fantastisk konsert i går...

 

Og nå har jeg vært på vekta, ned 0,5 kg!! Veier nå 66,1

Ligger jo litt etter det jeg hadde tenkt, men det er det samme, jeg har vært syk og på ferie så er fornøyd! Så håper bare jeg blir frisk snart, hadde lagt frem treningklær til i dag, men jeg har så vondt i halsen så det er vel ikke så lurt =(

 

Bra du har hatt en fin helg, skjønner du var sliten i går ja om du ikke kom hjem før klokka ti! Håper formen er bedret seg til i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har gått ned! :) Og at du koste deg på konsert.

 

Jeg har også gått ned 0,4 kg til i dag, veldig fornøyd med tanke på at jeg skeiet så ut i helga, men regner med vekta kommer til å stabilisere seg litt i morgen el onsdag egentlig, så kanskje jeg har gått ned litt til, spiste jo så mye i gårkveld og da gir det jo ofte utslag på neste morgen.

 

Føler meg fortsatt smådårlig i dag.. men skal bare 4 timer på jobb i dag heldigvis. Prøver å spise en sunn frokost nå med cottage cheese og skinke.

 

Gleder meg allerede til morgendagen... får se hvordan det blir med trening, blir jeg ikke mye bedre så tror jeg at jeg drøyer til i morgen istedet.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Nå har jeg vært ute å løpt i 25 min, herlig! Er blitt så og si frisk igjen, så fra i morgen begynner morgentreningen igjen!

 

Hvordan er formen i dag, smint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk trent :) Glad du føler deg bedre. Min form har ikke vært så god i dag, så droppet trening og satser på å sette i gang i morgen i stedet, ikke vits i å utsette kroppen for mer nå tror jeg, hehe.

 

Det verste er at jeg føler meg jo i bakrus i dag også, så vi har hatt god pastamiddag + at jeg har spist sånn KOS sjokoladepudding, og litt smågodter..men trøster meg med at jeg nesten ikke spiste godteri i helga, så ble litt "forlenget helg" dette, så kan jeg starte på ny frisk i morgen.

 

Spiste i det minste salat til lunsj i dag da :)

 

I morgen er min siste dag på den ene jobben min, vi skal ha et møte etterpå, er litt spent på om jeg får fortsette eller ikke, blir en spennende uke i forhold til jobb dette! Ha en fin kveld missrosa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Begynn på ny uke i morgen! Går helt fint=)

 

Blir spennende da... får håpe du får fortsette, krysser fingrene for deg!

 

Jeg har vært alene hjemme i ettermiddag/kveld så ble en sånn lasagne vegetar som er i fryst enkelt forpakning. men har spist litt rotete i dag, og ca 6 appelsiner, det er mitt godteri, hehe!

men må bli flinkere til å spise faste måltider, blir litt mye rot, men det er spesielt når jeg ikke trener, så det blir kanskje bedre fra i morgen når jeg kommer i gang med løpingen igjen!

tenker å begynne med liste over mat hele uken, i alle fall hverdagene, sånn som du har gjort. Og prøve å få inn mer proteiner!!!

 

Ha en fin kveld! og lykke til med morgendagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Er inne fra løpetur, ble 40 minutter i dag, en grei start! Skikkelig sørpeføre ute, da det har snødd og regnet i natt..

 

Skal dusje, sove litt og stå opp igjen til en ny fin dag!

 

Ha en god start på uke, Smint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har vært ute å gått en times tid, når jeg kom inn igjen spiste jeg frokost.

 

150 g cottage cheese med sukkerfritt syltetøy og litt rosiner. men ble ikke fornøyd, så tok jeg en appelsin. så blir jeg sånn at jeg vil ha alt mulig, fordi jeg da ikke er mett. Så tar litt musli og melk. og ender opp med ca 600 kcal til frokost.

hvorfor spiste jeg ikke bare musli med melk til å begynne med?

 

men klokka er jo 12.35, så lunsj og frokost ble i ett, får trøste meg med det.

 

men jeg har jo løpt i 40 min og gått en times tur, så jeg trenger jo litt mat...men, det er ikke så lett å vite hva og hvor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Mistet motivasjonen jeg..fikk ikke fortsette i jobben så ble så deppa, og har spist MENGDER med sjokolade..og da mener jeg virkelig mye altså!

 

Men nå er det nok.. i morgen skal jeg på trening! Jeg SKAL! Forventer ikke å ha gått ned i løpet av uken her, men håper jeg ikke går mye opp.

 

Kjedelig det med vekten, men husk at så mange ganger så går man litt opp før man går ned, av en eller annen grunn, jeg gjør iallefall stort sett alltid det. Du har jo vært syk også og mye i ro sikkert? Dette fikser du igjen, det er jeg sikker på!

 

Spiser sånne påskeegg med melkekrem nå..200 kalorier per egg og jeg har spist tre i dag! Guuud jeg er disguisting........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...