Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

Så flink du var som bare tok et lite stykke av så god kake=)

Og heldig som får parfyme!! Det er deg vel fortjent!

Vi har gått på 4 timers tur i dag.... hunden ble sliten, og det ble egentlig vi også, vi lagde deilig biff salat når vi kom hjem (den som vises på tv, reklame for matprat) og når vi hadde spist sovnet vi begge på soffan, hehe!

 

Nå har jeg tatt oppvasken og det er snaart den siste, hehe.. vi skal få inn oppvaskmaskinen våres, som vi fikk til bryllupet.. litt treige, neida, men har bare vært litt hvordan vi skal ha den, det er ikke så stort kjøkken, så ja, men i alle fall skal jeg ringe rørlegger i morgen.. blir herlig å få oppvaskmaskin....

 

Jeg skal komme igang med trening igjen i denne uken, har vist tatt litt fri de siste dagene, men i dag har jeg jo vært litt flink, som gikk så mye=)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest missrosa

Vi tok et bilde av meg i går, og jeg ser så feit ut, jeg vil jo ikke se så feit ut, men jeg gjør jo det!!!

Litt krise her.. hehe, blir nok litt hardkjør fremover med trening, skal snart i dåp til niesen min og vil ikke være feit på de bildene også.... på dåpsbildene til nevøen min for 2 år siden veide jeg et sted mellom 75 og 84 kg husker ikke helt, men feit var jeg hvertfall!!

 

Det skal jeg IKKE være nå!!!

 

Dåpen er i starten av juni, og nå er vi i snart midten av mai, ups.. er bare å kjøre på miss rosa!

Har 4 uker på meg, hvor mye er realistisk at jeg får til?

 

Det sies jo at man kan gå ned inntil 1 kg i uka... jeg har som mål og være 62 til da. Basta bom!

 

Fra vekten på onsdag var jeg jo 65,5 er mer nå, men det går vel forhåpentligvis vekk med vannet...... så 3,5 kg på 4 uker.. kan bli hardt, men alltids lov å prøve!

 

tror du jeg får det til eller holder jeg på å skyte meg selv i foten her?

 

Jeg prøver, treningen skader jo ikke, går det så jippi går det ikke så har jeg i alle fall gjort et forsøk, strammere må jeg vel bli=)

 

Ok! Må lage en seriøs plan nå!

 

Nå kom det motivasjonskortet ditt godt til rette, skal lage det jeg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skriver sent, sitter opp å sliter med å installere noe på pcn! arg!

 

Ble trening på meg i dag da, jogging og pump + litt egenstyrke. Da greide jeg delmålet!! :) Har laget nytt mål også, skal greie den treningsplanen jeg har fått fra kvinnetrening og den går over 2 uker, så da må jeg bare finne en passende premie å sikle etter.

 

Vi har også oppvaskmaskin, det blir man fort vant til altså! Veldig glad vi har det i nyleiligheten som vi har kjøpt også, tror ikke jeg kunne "gått tilbake" nå, hehe. Blir vel deilig for dere :D

 

Du kan jo prøve 3 kg på 4 uker iallefall, burde jo kunne gå, men kan bli tøft! Men det er jo fordi kroppen din (og min) er vant til den vekten den har nå, så den kjemper alt den kan for å beholde den, derfor må det ganske hardt arbeid for å få den til å bli vant til en ny vekt (har jeg lest, hehe) altså, det er ikke SÅ hardt arbeid å gå ned, men HARDT arbeid å holde vekten, så det er det som er viktig å fokusere på, greier man å beholde ny vekt en god stund så har man lurt kroppen til å bli vant til ny vekt :D Krysser fingrene for at du greier det! Og ja, lag motivasjonskort og ha en fin premie! Det var faktisk dager jeg overhodet ikke ville trene men KUN dro pga jeg tenkte på den parfymen, så det hjelper faktisk! og ha delmål, så blir det litt lettere å jobbe mot. Du er jo mye lettere nå da enn da! Så jeg tror ikke på at du er "feit" ;) Men hvis det får deg motivert å være "ikke-feit" på bilder så bruk det, hehe.

 

Snakkes i morgen, ble skikkelig trøtt nå. Nattaklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Jeg har trent morgenøkt nå, løp i 25 minutt, har egentlig ganske vondt i halsen og leggen murret litt... Så greit å ikke ta meg helt ut på løpingen, skal trene et fast program jeg har på WII senere i dag, mye styrke.

Så har fått mitt første klistremerke=) Jeg har en greie for klistremerker så samler det på et ark!

 

Ha en fin dag, skriver mer senere, skal slappe av litt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Grattis med ny parfyme! Hvilken parfyme skal du få da?

 

Ja, jeg skal veie meg i morgen tidlig, nå er vannet borte... plutselig kjente jeg magen ble flatere igjen, herlig!

 

Det er noe med det du skriver at kroppen blir vant til vekta den er på at den har hardt for å flytte seg. Men jeg skal klare å bevege meg i alle fall mot 62 tallet..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har lyst på Escada parfymen, synes den er god :) Men kjenner at jeg har et stoooort behov for frisørtime også, så begynte å lure litt om jeg skal prioritere det i stedet.. men får se, uff så kjedelig å være så blakk å måtte velge bare en ting for tiden.

 

Så bra du har løpt og at du har fått klistermerke :D Gøy med skjema! hehe.

 

I kveld skal jeg på Step&pump C75, er så seint, ikke før 20.15 så det er litt kjedelig..hadde egentlig lyst å se ungkarsfinalen, hehe, men får vel prioritere treningen ;)

 

Mat så langt i dag:

 

Frokost: 4-korn, rosiner, melk

Lunsj: Hjemmelaget tomatsuppe, rundstykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Deilig parfyme, men også deilig med frisørtime, skjønner dilemaet...

 

Jeg er så motivert nå, leste masse om trening på klikk.no, og motivasjonen bare strømmet på... Jeg fant også ut at det er gratis gruppetrening i Frognerparken hver onsdag kl 20.00 gjett om jeg skal bli med!!!

Og jeg har undersøkt hvor mye det koster med klippekort på Frognerbadet, så jeg skal trylle frem noen kroner å kjøpe det, det åprner neste uke!

Tenker å svømme 2 ganger i uka til å starte med, så kanskje øke til 3 etterhvert.

Så må gjøre om treningsplanen min som jeg lagde i går, alle den jobben, hehe, men jeg elsker å lage slike planer så det går nok fint!

 

Og jeg leste at løping/jogging er det beste for forbrenning, for man setter i gang så mye muskler og man bruker jo det hele tiden, kontra sykling/ski osv da hviler man jo i nedoverbakkene.

Jeg er ikke helt bra i leggen, men legen sa det var ikke farlig å løpe litt, det kan jo også hjelpe til å få løst oppp musklaturen.. kanskje?!

 

Skal også begynne med litt catslide her hjemme på gulvet... gikk på det et par ganger på elixia, det er hard trening om man utfordrer seg selv litt...

Er hvertfall i gang og i form til å klare dette!

 

Ha en fin step&pump time!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mye nytt på gang! Spennende og motiverende å lese om ;)

 

Blir ikke trening på meg i dag, er så utrolig sliten i dag så prøver å skyve bort den dårlige samvittigheten ettersom jeg har bestemt meg for å ta en pulssteptime i morgentidlig i stedet. Selv om jeg bare bytter dag får jeg liksom dårlig samvittighet..irriterende! Men prøver å nyte å slappe av i dag. Spiser cottage cheese med eple kanel og cashewnøtter nå, det er blitt mitt nye godteri, hehe.

 

Har iallefall spist sunt i dag, ble wok med svinekjøtt til middag :)

 

I morgen tenker jeg å kjøpe laks med sitron og pepper, hørte den er god.

 

Skal faktisk unne meg busskort i morgen, kjøpe for en halv måned, ble så utrolig sliten av å sykle på alle møtene hver uke..så da kan jeg heller utnytte busskortet og dra på svømming jeg også kanskje! Håper du har en fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, har hørt det med løping jeg også, at det liksom er best! ;) Bare så synd jeg plages sånn med hofta (hehe høres ut som jeg er 90) men gikk bra når jeg løp i 20 minutter i går..kanskje jeg kan trene meg opp, eller kanskje det har blitt bedre pga nye sko. Hm, får prøve meg litt fram, for jeg elsker egentlig å jogge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

det er ikke greit med alt som skranter... hehe! Du får ta det rolig i starten og kjenne deg frem... jeg har jo også litt som skranter, hehe, neida.. men, jeg klarte bare ikke å ikke løpe lenger så jeg har heller litt vondt i leggen, men er flink til å tøye litt og slikt.

 

Ja, jeg er fornøyd selv og med at det blir litt nye treningsformer og opplegg! Men var så gøy i dag når jeg satt og fant artikkel på artikkel om trening rundt om på nettet og bare kjente at dette er gøy og jeg vil få til å komme i superform og få bra kroppslig utseende igjen...

 

ikke ha dårlig samvittighet, du var sliten i dag og da ville du sansyligvis ikke ha gjort det så bra på trening heller, nå tar du den i morgen tidlig og får masse energi resten av morgendagen! Synes det var smart tenkt av deg..

 

Vi hadde bulgursalat og biffstrimler til middag, har helt dilla på bulgur begge to, det er så godt.

 

nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei!

Hvordan går det her?

 

Nå er klokka snart 20.00 så jeg skal i Frognerparken å trene..

Ellers i dag har vi gjort om kjøkkenet, herlig, svært fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, hva er egentlig bulgur? Godt dere ble fornøyd med kjøkkenet :) Og herlig at du er så flink å trene!

 

Hvordan går det så her..jo..på tirsdag så greide jeg ikke stå opp å trene likevel.. ble en gåtur på en time da. i dag tenkte jeg at jeg MÅ få trent, men så skulle vi møte venner å grille fordi det var så fint vær, så fikk jeg ikke trent i dag heller!!krise!! hehe, men i går kveld så trente jeg litt styrke hjemme i stua, og i dag har jeg vært på beina hele dagen inkludert gått litt tur med barnevogn med tanteungen min, så har jo fått rørt meg! Men det holder ikke! Grillmat i stedet for trening liksom - not good! Så i morgen da SKAL jeg trene! og det SKAL jeg på fredag også!! Ellers har kostholdet vært greit nok i dag..men nå i kveld spiste jeg sånn vaniljeispinne..ikke det verste, men irriterer meg at jeg ikke greier å være like flink som forrige uke! Må inn i de gode vanene igjen, med en gang jeg slurver med mat og trening så faller jeg ut av det.

 

Men nå vet jeg det iallefall..hehe. Vanskelig å ha perfekt kosthold hele tiden da..men det er tydeligvis det jeg MÅ ha for å greie å holde meg sunn hele dagen. Forresten så har jeg lært noe som jeg ikke har tenkt på før..jeg har jo ofte spist lite, egentlig litt for lite noen dager (da tenker jeg kalorier) og tenkt at jaja, det er jo bare bra, men det er ikke det! Faktisk så kan det ta lenger tid før man merker resultater av trening hvis man ikke spiser nok! Så det ER faktisk veldig viktig å få i seg nok kalorier, spiser man i underskudd så går man ned, men det går lettere på igjen. Når man spiser nok så greier man å gi mer på trening også og den blir mer effektiv. Når man spiser godterier skal man likevel spise det man pleier i tillegg, jeg har ofte droppet et måltid f.eks fordi jeg har unnet meg en is osv, fordi jeg har tenkt kalorier, men det skal man ikke, kroppen trenger næringsstoffene, ikke bare for helsa, men også for å gå ned og få treningseffekt! Så faktisk motarbeider man seg selv hvis man spiser for lite kalorier.

 

Dette vet du kanskje fra før, og jeg visste jo at man ikke burde spise veldig lite, men det har ikke gått opp for meg før nå hvor viktig dette faktisk er! Så nå er det tilbake til 1800 kalorier per dag og ikke mindre! Tror jeg vil merke resultater på det jeg. Merker jo bare forrige uke hvor bra uken var, hvor mye energi jeg hadde og at godtesuget ble borte, og ikke minst hvor mye jeg fikk trent!

 

Puh ble langt dette, hehe! Sånn går det når man skriver alt man tenker :)

 

Ha en fin kveld! I morgen bør jeg ikke tørre å komme inn hit uten at jeg kan skrive at jeg har trent! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

ja, det er viktig å spise nok... man trener å bli minnet på det noen ganger. Jeg og må være flinkere til å spise nok..

Man går jo ned i vekt da, for man orker jo å trene hardere.

Ellers, så var jeg på trening i Frognerparken i går, men jeg holdt bare ut i 15 min, er litt tett om dagen pga pollen så ville ikke få anfall så jeg ga meg, litt kjipt, ettersom det var første gang jeg var med på den treningen.

 

I morgen er det tilbake til treningsklærne, blir bra...

Jeg har virkelig motivasjon..

Og neste uke skal jeg prøve Frognerbadet!!

 

Bulgur er laget av durumhvete, kan sammenlignes med couscous, bare mye sunnere.. man får det på meny og lignende butikker, de har det hvertfall ikke på rema som er her.

 

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok couscous har jeg smakt, da er jeg med! ;) Spennende å prøve litt nye ting, går ofte i det samme hos oss. I dag skal vi ha grove fiskekaker, fullkornmakaroni og salat til middag :)

 

Nå sitter jeg i treningsklærne og er på vei på trening, blir Step&pump B75 i dag, og jeg er motivert og supergiret på å komme i vei og få rørt meg! Det SKAL bli 3 treningsøkter denne uka også selv om jeg kom sent i gang, skalskalskal! hehe.

 

Så dumt at du ble så tett da! Jeg har også litt pollenallergi, så har vært småtett i nesa sånn hele tiden i det siste, bruker en spray morgen og kveld men synes ikke det virker sånn kjempebra egentlig.

 

Håper du også får en fin og aktiv dag!! :) Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Flink du er!! Bra du er fornøyd med egen innsats.. det er alltid godt!

Jeg veide meg, 67,3..... men jeg lever fortsatt i håpet om at jeg går ned litt når mensen er over, men........

Jeg må bli litt streng igjen!

 

Tilbake til aksjon slank!

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, spiser frokost og skal snart dra på dagens treningsøkt, godt at jeg kom meg opp, har ikke sovet så mange timer i natt, men våknet før klokka ringte! Det kaller jeg besluttsomhet :) Veide meg i dag jeg også, 56,0..det er jo ikke så mye ned som jeg håpte etter mensen, men er greit nok for føler meg ganske bra..tror muligens jeg kan ha lagt på meg LITT muskler, hehe, har trent en del styrke i det siste. Får kanskje måle meg litt senere. Håper på å komme meg ned til minst 54 før ferien..helst 52 (men der har jeg ikke vært på mange år, så sjansen er vel kanskje liten..) Hvor mange kilo var det du hadde som mål og til når? Blir 2-4 kg her fram til 2. juli :) Men kjenner at akkurat tallene er ikke såå viktig bare jeg føler meg bra og ser slankere ut liksom! Har fått advarsel om det fra den siden jeg er medlem av at jeg kan komme til å legge på meg muskler nå når jeg startet det treningsprogrammet, og at jeg ikke skal være så opptatt av vekten..men det er ikke lett å ikke være det heller.. ;)

 

Ha en fin dag du også! Snakkes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Det har ikke blitt tid med trening i dag, for vi har gjort ferdig kjøkkenet...

Men vi har avtalt at i morgen MÅ jeg ut å løpe og han må lese til eksamen. Så da er det ingen vei tilbake.

 

Har spist ganske greit da.

 

Hvordan har din dag vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Har løpt i regnet!! 50 min, 2,5 tp!

 

Det var deilig å komme igang igjen..

Nå er mensen over, så skal veie meg i morgen, gruer meg litt må jeg si.... håper ikke den viser 67 da blir jeg så lei meg... 66,5 eller mindre, *tvi tvi*

 

I går syde jeg meg en ny kjole, med tre forskjellige stoff, mykt jeansstoff, et rosarutete og et litt blomstrete.. ble fin!

Drømmen er å kunne selge klær... på hobby basis ihvertfall, og jeg vet om en butikk fra der jeg er fra hvor hun som eier butikken selger noen klær hun lager selv, så min tanke er at jeg kunne solgt klær gjennom den butikken.... *drømme*

 

Hvordan går det med den nye leiligheten? Når er det dere flytter inn?

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Det var deilig, jeg gikk på vekta og har bare gått opp 100 gram fra veiingen før mensen...

Så er tilbake på 65,6 kg!

 

Det gjør alt mye bedre!

 

Hvordan går det med deg, Smint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

I dag skal vi kose oss med pizza til middag! Det er leeenge siden vi har spist det, men vi er jo så flinke så må være lov å kose seg litt innimellom!

 

Har ikke fått trent i dag av diverse grunner, og nå innser jeg at det blir nok ikke trening før torsdag, kanskje fredag.

I morgen er det jo 17.mai og så reiser jeg bort til ei venninne tirsdag/onsdag og torsdag har jeg en del på programmet.....hmm..

virker som jeg ikke får så mange klistremerker på motivasjonsarket mitt, men, jeg begynner å svømme når jeg er tilbake fra fartingen altså fredag. Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vært litt borte jeg. Fest fredag og fortsatt dårlig.. uff altså! spydde faktisk på natta, husker ikke alt..og ble i alt veldig full..er det mulig..skikkelig fjortisfylle jo.. jaaaja!

 

I går var jeg sykt kvalm hele dagen, gledet meg til i dag..men i dag er jeg også dårlig, litt mindre enn i går da heldigvis. Herregud!

 

Derfor har jeg avlyst treningstimen i dag, og som du sier i morgen er det 17. mai så blir trening igjen på tirsdag for meg. Supermisfornøyd med bare to treningsøkter denne uka!! Blir straff og 4 økter neste uke. Skal også aldri drikke igjen....

 

Vekta viste 55,7 i dag da..glad for det, men redd den øker igjen etter disse dagene, når jeg er kvalm må jeg bare spise det jeg greier, og det blir gjerne ikke såå sunt, og kanskje litt mye for å stagge kvalmen.

 

Hm..skriver mer senere når jeg er i bedre form og humør.. klager gjør jeg selv om det er selvforskyldt, når skal jeg lære?

 

:) Ha en fin kveld! (ps. høres gøy ut å sy klær, hold på den drømmen! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mira87

Heihei!

 

Leser litt her nå og da, og ser det har vært pizzaspising. Vil derfor anbefale Grete Roedes pizzabunn! Utrolig god, og sunn :) Den ser veldig liten ut, og skal ikke heve, men jeg lover man blir mett på sin porsjon!

 

Lykke til!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Takk for tips, Mira!! Skal testes ut!

 

Smint, aldri drikke igjen?? Tror jeg ikke på, hehe.....

Håper formen er bedre...

 

I dag har jeg bestilt sånne merkelapper jeg kan ha på det jeg syr...

og mitt merke er

 

Pink Dog Design

 

det er dedikert til min kjære voffs, hehe! Selvom hun er svart da, men yndlingsfargen min er rosa så da passet det best=)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Nå er snart en rolig dag forbi, vi har bare vært rolig her hjemme da mannen er syk..., men, det var helt fint! Vi bestemte oss for at vi har vært så flinke så lenge, så i dag skulle vi feire ordentlig, så vi stekte amerikanske pannekaker m/ lønnesirup til formiddagste (vi inså jo at vi burde tatt vafler som er litt mer norsk, men vi hadde en pakke med sånne pannekaker..) og til dessert hadde vi litt chokolat suprice, eller hva det nå het, man blandet sammen pulver og smeltet sjokolade og stekte de i ovnen 8 minutter, så var de stekt utenpå og flytende inni. Knallgodt! Men trenger ikke sukker på en god stund, hehe...

 

SÅ skikkelig utskeielse, men...=)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...