Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest missrosa

Så bra stinelill, det er jo knallbra!!

 

Jeg har ikke trent i dag, akilleshælen min har slått seg litt vrang =(

Men jeg har gått en del, men det er jo ikke det samme.

 

Argh.. vil ned! Men jeg får gyve på med styrketrening... det er jo bra det og!

 

Kanskje smart å tenke langsiktig ja, smint, det gir jo best resultater i lengden. Men det hadde vært så deilig å bare bli kvitt de ekstra kiloene litt fort, hehe!

 

Jeg har også hatt storhandel i dag, kjøpt inn masse kjøtt/fisk og mengder med grønnsaker!

 

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra stinelill! Og på en mandag og alt! hehe. Bra jobba ;)

 

Så dumt da missrosa, er så kjedelig å bli satt tilbake pga skader, kjente det litt i kneet mitt i dag så turte ikke ta helt av, men har vært på pulsstep og nå føler jeg at jeg er i gang! :D Kjenner at det er utrolig motiverende å ha satt et mål på 5 kg på 10 uker. Da har jeg noe konkret og jobbe mot, og også at det er delmål 3 kg på 5 uker. Lyst å være med på det? Skal prøve å ikke veie meg igjen før lørdagsmorgen (altså før utskeielsedagen) og så på mandag igjen.

 

Ellers hadde vi lapskausblanding med kyllingfilet til middag i dag, var veldig godt og sunt! Var flink jente og stekte litt ekstra kyllingfilet og skal ha det + restene til lunsj i morgen :) Er så deilig å være i gang igjen, og kjenne at nå har jeg bestemt meg helt, og tanken på at om 5 uker er jeg 3 kg lettere, og om 10 uker er jeg kvitt alle 5!! Føles som jeg har startet et prosjekt som jeg bare skal klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Altså, en halv kilo i uken?

 

Begynner fra og med nå.

Har løpt opp og ned til vaskekjelleren noen turer nå og ble litt varm, så tenkte rett og slett jeg skulle trene litt styrke, så skal jeg veie meg i samme slengen på WII'en, er jo kveld nå, MEN jeg tenker da er det kanskje et lavere tall neste mandag morgen... og det er jo bra for selvtilliten!

 

Så, om 10 uker vil jeg være 5 kg lettere! Spennede!

 

Kommer tilbake med plan senere i kveld.

 

Takk for at du drar meg med smint, trengte det nå =)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Nå har jeg veid meg, 66,2 kg.

1. målet mitt er 60,0 kg, så det vil si at med nedgang på 0,5 kg i uken, vil jeg nå målet mitt til 15. november.

 

Jeg valgte 6,2 kg i nedgang for da er jeg akkurat under 25 i BMI som er normalvektig (ikke at jeg egentlig følger BMI, men det er jo et slags mål det og...)

 

Jeg fikk en enorm motivasjon nå kjenner jeg, det er som du sier at et mål som faktisk er realistisk å nå, for med trening og sunn mat er det jo realistisk å gå ned 0,5 kg i uken.

 

Jeg skal ha små belønninger når jeg når 64 og 62 kg. Et nytt klesplagg eller noe jeg ønsker meg på det tidspunktet.

 

Wææ, tenk om jeg faktisk får det til, det ville jo vært fantastisk!!! Har ikke veid det på flere år...

 

Så, trening.

Jeg SKAL trene 3-4 ganger i uken, om det blir mer er det bare positivt, men ikke et krav.

 

Trening skal være:

*styrketrening

*jogging/løping

*rask gange

* rulleski/rulleskøyter når banen er ferdig.

 

Mat, er litt usikker på kcal nivået, men burde ikke 16-1700 være ok? Jeg blir litt usikker for man skal jo spise mer når man trener... men, i alle fall spise 4 måltider og spise meg passe mett, ikke ta den ekstra porsjonen, for man blir jo bare uvel av det.

 

Dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg har som mål å være helst 59kg til jul hadde vært en fin julegave :D det må være mulig pluss å være 80cm rundt midjen hadde vært en drøm<3

 

uansett så skal jeg flytte så det blir vel en del tunge løft og sånne ting i det tenker jeg, for jeg må ta meg av det meste av pakkingen selv :) det værste blir vel egentlig å rydde klesskapet mitt, skulle så indelig ønske jeg var tynn nok sånn at jeg passa inn i str 36 igjen, dit vil jeg igjen, hakke vært der på 2år snart 3 ;) så målet mitt er å komme meg dit igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Det blir spennende med flytting, stinelill, er det til typen eller?

 

Du klarer bra med nedgang til jul, heng deg på oss med mål om 0,5 kg i uka.. trening 3-4 ganger i uken og sunn mat.

 

Har vært ute en liten tur på rulleskøyter, det er ikke så hardt på akilleshælen, ettersom det er så mye støtte og skøyting.

 

Er litt små hyper i kveld, skikkelig godt humør ettersom jeg virkelig skal få til dette, så nå skal jeg rydde og vaske i leiligheten, bruke energien på noe som trengs, hehe!!

 

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

ja er til typen :) bare 4måneder til<3 gleder meg sånn<3<3 flytter til typen min og lille pusekatten vår på 14uker som vi hentet på mandag for 1uke siden:) lile pusen er 4måneder 10.09.10<3

 

tror jeg henger meg på dere jeg :D

dette skal vi få til :(

 

jeg velger og ha 2-4trim økter i uka jeg og kanskje fler om jeg er flink, har bare gått 10min i dag ;) men bedre enn ikke noe !

 

er det ikke deilig å være motivert, jeg er så sykt motivert om dagen spes i dag da jeg så hvor mye jeg har gått ned på 1uke mens jeg var hos typen min, jeg er så glad for at det endelig går ned igjen!

jeg skal klare dette engang for alle<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere er med!! Ja missrosa jeg ble også sykt motivert av å ha et konkret mål, og føler at dette skal jeg virkelig greie! Det blir til og med litt gøy! hehe, enn så lenge ;) Men ser på det hele som et slags prosjekt nå og da er det litt lettere liksom, at hver dag jeg greier blir en seier! Og så blir det spennende å se om vi faktisk greier å gå ned 5 kg på 10 uker! Det passer så godt for om 9 uker skal kjæresten min ha et stort bursdagsparty på en uteplass, er gjeeerne 4-5 kg lettere da! :D

 

Gleder meg til å ha skikkelige måltider i morgen, og det har gått helt fint i dag å ikke spise godteri! Vi kastet resten som vi hadde i hus,

 

Første uke er i gang dere, allerede på mandag er vi en halv kilo lettere :)

 

wee! hehe. Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Da er jeg i gang, har vært i knallhumør etter min lille treningstur før i kveld. så det lover bra for det er fristende å være i så godt humør alle dager!

 

Ja, blir spennende det her.. hehe, jeg har prøvd i så mange år, kanskje endelig vil det gå!!

 

Natti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål:

 

- 5 kg på 10 uker

delmål: 3 kg på 5 uker

 

- trening 3 dager i uka (bonus hvis det blir 4) henholdsvis: step, pump og spinn (med variasjon av functional moves og zumba)

 

- utskeielsesdag: lørdag og bare lørdag. Da kan jeg spise hva jeg vil.

 

- Veiedag: Mandag (og i begynnelsen også lørdagsmorgen for å se om utskeielsene blir for mange, om jeg legger for mye på meg fra lørdag til mandag eller om det går bra)

 

- 5 måltider om dagen med mye proteiner.

 

- Kosthold: 2 dager i uka med fet fisk, 1-2 dager med rødt kjøtt, 3-4 dager med hvitt kjøtt/fisk (svin, kylling, kalkun, mager fisk)

 

- Lørdagskveld: fjerne alt av fristelser, kaste eller gjemme.

 

- Lage ekstra kjøtt til middagene og bruke til lunsj neste dag.

 

- Små belønninger hver hele uke der jeg har greid alt jeg skal

 

- Delmålbelønninger hver 14. dag + etter 5 og 10 uker.

 

- Begrense alkohol, og for hver fest jeg drar på må jeg trene en ekstra gang den uken.

 

- Kose meg med god samvittighet på lørdager!

 

- Oppdatere her inne så ofte jeg kan, minst 3 ganger i uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten missrosa, det kostholdsprogrammet jeg har fått fra klubben jeg er i, sa at jeg skal spise ca 1800 kalorier om dagen, det er når jeg trener 3-4 ganger i uka også. Så å ligge mellom 16-18 er sikkert passe for deg og? Du veier litt mer enn meg, men ikke så mye. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Mitt mål blir å gå 30min - 1time vært dag, spise bare sundt i uke dagene og bitte litt snop på lørdag spise med måte!

 

og ellers få i meg nok vann!

 

til jul vil jeg passe inn i julekjolen min<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Jeg veide 65,3 i dag tidlig, det er jo 100 g mindre enn hva jeg var før ferien.

 

Og jeg har gått ned rundt magen (det bredeste stedet på magen) er nå bare 86 cm, og rundt midjen (det smaleste for meg) 75/76 cm

 

Så startdato ble satt fra i går.

 

Bra mål dere har!!

 

---------

Så, jeg kan jo trekke av noen dager for målet mitt! For skal nå bare ned 5,3 kg i første omgang.

 

- start 16.8: 65,3 kg, mage 86 cm

 

- 1.mål: 60,0 kg, mage ca 78-80 cm

Her vil jeg forhåpentligvis være til 1.11 (istedet for 15.11)

 

- 4-5 måltider, 1600 -1800 kcal, (jeg skal også ha mye proteiner)

 

- Trene 3-4 ganger i uken (løping/gange/rulleskøyter/rulleski/styrke)

 

- Premie ved 64,0 kg og 62,0 kg, selvfølgelig ved 60,0 kg

 

- Når 60,0 kg er nådd - være optimistisk og flink og klare de siste 5-8 kiloene....

For målet er jo 52-55 kg

 

- Være flink til å handle inn 1-2 ganger i uken, masse sunn mat, grønsaker og fisk!

 

----------

 

Hermet litt etter oppsettet ditt, Smint... det var så ryddig!

Nå er jeg skikkelig motivert... For som du sier, om 10 uker kan jeg være 5,3 kg mindre enn nå!!!!

 

Ha en flott og sunn dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

lager sånn ryddig plan når jeg kommer hjem fra jobb jeg ;) er ikke sikker på når jeg får gjort det, men i allefall før 18.00.

mitt første del mål er 65.9kg håper å nå det til mandag :D men er nok ikke mulig!

 

ha en fin dag videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

- første del mål 65,9kg og 89cm rundt midjen innen 30 August

- andre del mål 63,9kg og 87cm rundt midjen innen 20 september

- tredje del mål 60.9kg og 85cm rundt midjen innen oktober -november

- fjerde del mål 59.9kg og 80-85cm rundt midjen innen 24desember

 

- trene 2-6ganger i uka

- spise max 1400kcal

- ha 7trimpoeng i uka

- drikke masse vann

- minst mulig usundt

- max 2 kopper te per dag

 

- FLYTTE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere! Nå er vi i gang! Synes alltid det er så mye lettere å skrive ned konkret hva jeg vil gjøre, da blir det mer håndterlig..og det er jo så sant at "å gå ned i vekt" eller "bli i bedre form" er så diffust, men "ned 5 kg på 10 uker" eller "inn så og så mange cm på 10 uker" er jo mye mer konkret og lettere å fokusere på!

 

Har også lyst å ha et mål på magecentimeter slik som dere, men aner ikke hva som er realistisk?

 

Har hatt en super mat dag i dag, ender på ca 1800 kalorier når kveldsmåltidet er over senere.

Frokost: havregrøt

Lunsj: lapskaus med kylling

Mellom: yoghurt youplait 0,1 % + nutrillettbar (fordelt over to mellommåltider)

Middag: Rugbrød med salat og fiskekake (med 63 % fisk)

Kvelds: smoothie

 

Og nå i kveld skal jeg på zumba! Gleder meg! De har endelig fått det på 3t og jeg fikk tilfeldigvis booket meg på en ledig time i sta, det har vært fullt helt siden forrige uke, så jeg ble så glad! Skal sammen med ei venninne også, så da er det alltid morsommere og lettere å dra ;)

 

Merker at det er så mye mer motiverende å trene når jeg kun tar hver type trening bare 1 gang per uke, da får jeg variert og blir ikke så lei, + at jeg antagelig ikke får like lett skader :D

 

I morgen er treningsfri, men jeg skal sykle til og fra jobb, tror det blir ca 40 min hver vei, pluss at hjemover er det bare oppoverbakker så blir jo trening likevel i grunn.

 

Håper dere også har hatt en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

helt enig der, for å bruke litt tid på så og så mange kilo vil som regel gå, jeg vil ikke stresse siden jeg skal flytte derfor tar jeg det litt som det kommer, men den 20desember er jeg og typen samboere :D

å som jeg gleder meg til det<3

 

jeg er ikke på 1000kcal enda men har da ikke spist mellom måltid eller kvelds enda og ender jeg på 1350kcal i dag er jeg stolt :)

må handle litt mat i morgen, jøss jeg sjekket nettopp kontoen min har 200kr som jeg skal ha i 3uker ;)

og jeg må ha mat haha! godt min mor kommer i morgen for da kan ho handle snus og mat til meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba er gøy! ;)

 

Timen gikk såå fort! Herlig å ha fått trent i dag også! Nå koser jeg meg med smoothies laget av yoghurt naturell, jordbær og litt melk, supergodt!

 

Er så godt å være skikkelig i gang, går det bra med dere? Ser meg selv i speilet og forventer nesten å være tynnere allerede! Hehe, men sånn funker det jo ikke, men snart blir det bedre, jeg bare vet! Var flink og veide meg ikke i dag, vil prøve å ikke gjøre det for ofte, blir så opphengt i det.

 

Men jenter, hjelp! Ble bedt med på en festival i morgen som jeg har veldig lyst å dra på..har meldt knallvær og blir nok bra stemning! Men jeg har egentlig ikke råd..og drar jeg så blir det lett et par øl iallefall..hmmmm! Men har lyst også..

 

by the way stinelill, kjenner til å ha lite penger, har ganske lite vi også nå, jeg vil også ha en mamma som kommer!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å ikke dra og føler meg flink og sterk! Hehe! Kunne selvfølgelig dratt og latt vær å drikke, men jeg kjenner meg selv såpass godt at det lett hadde blitt en øl eller to, og det er like greit at jeg ikke drar når jeg er så blakk også. Føles bra å bare ha tatt beslutningen :D

 

Det som er så deilig med å planlegge å ha faste måltider nå er at jeg ikke har noe søtsug, jeg er passe mett hele tiden og får mer energi! Passer på å spise nok også slik at jeg får i meg nok kalorier, skal gjøre det helt rett denne gangen, ikke noe masse ned og masse opp igjen, bare stille og rolig ned..hehe.

 

Håper du også har hatt en fin dag missrosa selv om du ikke har vært her inne?

edit: du var jo her jo, hehe, trodde det var i går, sorry ;)

 

Snakkes senere dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Har gått mye i dag og, men trening er det ikke blitt, har sydd en fleecegenser med hette og lommer på til ene nevøen min, så klokka har bare flydd, men det er jo 5 dager igjen av uken.

 

festival, ja........ ikke lett å si, det er jo lov å være sosial og da...

 

jeg spiste en scones i dag, måtte ha noe i magen og det var det enkleste der og da, til mitt forsvar har jeg ikke spist så mye annet.. ikke at det er så bra heller da, men...

Hadde noe sånn ferdig pastarett med skinke til middag, smakte høgg så ble ikke så mye av det.

 

God natt,

Jeg skal være sprekere i morgen... selv om jeg har faktisk vært litt sprek i dag og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Da var det dette med å ikke veie seg hver dag..... var 600 g tyngre i dag enn i går, men det var veldig mye salt i maten i går, så kan være det.

Skjønner ikke helt hva annet det kan være. Nå sal jeg i alle fall UT!

 

Men, det er jo vekt fra mandag til mandag som teller.... så får håpe at i det store og det hele at det vil gå nedover.

 

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg syns du skal unne deg festivalen jeg, du er jo så flink ellers, men sett deg en grense på 2øl max da :)

 

jeg skal å på festival i helgen med hele vennegjengen pluss kjæresten min, og i mitt tilfelle så blir det nok fest på lørdag !

men jeg unner meg dette bare for å være med mine venner, men drikking blir det ikke noe av for min del, både typen min og vennina mi har epilepsi så best noen holder seg edru :(

 

uansett jeg er også sånn vær dags veier, men for meg har vekta gått ned ;) ned 700gram :D

nå er jeg 67.1kg <3

 

men nå må jeg dra på jobb, snakkes siden alle sammen<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn dere! Nettopp spist grøten min og skal straks sykle på jobb i den strålende solen :D

 

Missrosa, nettopp derfor jeg ikke veier meg denne uka, for den kan svinge opp og ned og det er det totalte som gjelder! Så ikke mist motet, kan være bare vann, eller rett og slett at du ikke har fått gått på do enda? ;)

 

Så bra at du har nedgang stinelill! Du er flink :)

 

Skal uansett jobbe så sent i dag, så hadde nok blitt festival hvis ikke, litt kjedelig å betale for det når det alt har begynt når jeg kommer, så det var like greit at det ble som det ble :(

 

I dag har jeg treningsfri bortsett fra sykling til og fra jobb.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...