Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Heihei. Syklet til og fra jobb i dag, tok kortere tid enn jeg tenkte, 20 minutter til jobb (nesten bare nedoverbakke) og ca 30 minutter oppoverbakker hjem igjen, fin aktivitet til "ikke-trenings-dagen" min :D

 

Storfornøyd med mat-dagen i dag også!

 

Frokost: havregrøt + bringebær + 1 glass biola

Mellom: yoplait 0,1 % + littegrann jordbær med vaniljekesam

Lunsj/middag: 1 fiskekake + 1 gulrot + isbergsalat

Mellom: Kiwi

Kvelds: 2 rugbrødskiver, littegrann mager skinkeost, ost og skinke og masse agurk + 1 glass biola.

 

Grunnen til at det står Lunsj/middag er at jeg jobbet sent i dag så ble middag i lunsjen på en måte, så skal ha en kveldsmat nr 2 litt senere, en smoothies tror jeg, var så utrolig godt i går så :)

 

Hatt en fin dag dere?

 

Jeg har veiedag på mandag jeg også stinelill :( Men kommer til å veie meg lørdagsmorgen også de første ukene bare for å se om jeg går opp fra utskeielsesdag som er lørdag til mandag, sånn at jeg kan regulere utskeielsene mine litt, se hva som blir for mye osv

 

Holdt på å veie meg på jobb i dag, men greide å stå i mot, hehe, har så lyst å greie å ikke veie meg før veiedagene nå slik at jeg kanskje blir ekstra glad hvis jeg har gått ned! Så gleder meg til lørdagsmorgen, og mandag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Denne dagen har ikke vært bra i det hele tatt.

Har spist og spist, både sunt og usunt.

Har gått litt, men stort sett bare vært lat.

 

MEN NÅ ER DET NOK!!!

 

Må komme igang skal jeg klare å gå ned 5 kg til november. Kan ikke bare late meg!!

 

Har veiedag mandager, men har det med å gå på litt utenom og... men tror jeg skal slutte med det, lettere å se forandring når det bare er 1-2 ganger.

 

I morgen har jeg ikke anledning til å trene, men blir en del bevegelse allikevel.

Men, ettersom jeg ikke har trent enda den uken her blir det - og det må skje - trening fredag, lørdag og søndag.

 

Nå missrosa, nå må det skje forandringer.

 

Flinke dere er smint og stinelill.

Dere inspirerer meg!!

 

Ble litt selvopptatt i det innlegget her, men er litt frustrert over meg selv, jeg vil jo så gjerne.

så jeg må få det til.

 

natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen missrosa dette greier du! Kanskje skriv ned målene på et papir hjemme også? Og skrive opp når du skal trene, hva og tidspunkt så blir det lettere å holde avtalen med deg selv. ? :)

 

Sitter her å gomler grøten min jeg :D

 

Skal snart på et møte og det er ganske langt unna så har beregnet 1time og 15 min på å sykle dit, så får vi se hva det blir. Skal trene i kveld også, functional moves så blir en fin og aktiv dag, har fri bortsett fra det møtet så det skal også nytes i sola!

 

Er blitt utrolig glad i grøt om morgenen, og tar jo så kort tid å lage mens jeg uansett sminker meg og kler på meg. Bruker 50 g havregryn store (er mye sunnere å bruke store enn små og snarkokte) 20 gram havrekli, 2,5 dl melk og en neve bær (som regel bringebær) tar også litt splenda på toppen hvis jeg synes det blir lite søtt! Det putrer litt på ovnen og så heller jeg det over frosne bær og spiser det til et glass biola naturell! Prøv det! ;)

 

Ha en fin dag, skal hive meg på sykkelen nå!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi da har jeg syklet 90 minutter!!! Tok 45 hver vei! Deilig! Var så fint vær ute også så fikk solt meg på veien ;)

 

Tok litt mellommåltid da jeg kom frem og lunsj da jeg kom tilbake igjen. Nå blir det middag om en times tid ca :D Gleder meg litt til å veie meg lørdagsmorgen nå, måå jo ha gått ned litt! Hvis ikke gir jeg opp... hehe.

 

Målet er jo å ha gått ned 600 g ettersom jeg har et mål på 3 kg de første 5 ukene så blir det 0,6 kg per uke.

 

Frokost: Havregrøt + +

Mellom: ren appelsinjuice, litt cherrytomater, 1/2 peanøtt nutrilett

Lunsj : 2 grove rugbrød, ost, agurk, cherrytomat + resten av appelsinjusen

Middag: ? Vet ikke enda, noe med kyllingkjøttdeig tenkte jeg, handlet inn tre pakker i går for de var på tilbud til 15 kr stk!

 

19.40 blir det functional moves - gleder meg til det! Ut å nyte sola nå før den forsvinner. Fri fra jobb i dag! Herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Skulle så indelig ønske jeg hadde noe å spise på i huset, er fri for penger men min herlige kjæreste kommer i kveld og han skal handle mat til meg i morgen ;)

i dag så har all treningen min blitt å gå 7etasjer ned med trapper :D hvordan trening kan jeg legge det unner?, tok jammen meg 5min!

 

ellers har jeg spist lunsj på jobb, litt salat, litt ris, og 100gram kjøttdeig spyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

I dag har maten gått mye bedre.

Har ikke hatt anledning til å trene, men har gått mye i dag og - det er jo bedre enn å sitte stille!

 

Du er flink smint, skal se du har gått ned til lørdag, men om du av en eller annen grunn ikke har det så ikke gi opp...

Grøten din høres veldig god ut... skal testes!

 

Bra at kjæresten din kommer så du får litt mat i huset, stinelill!

 

Ha en fin kveld=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hallo!

 

Hvordan går det med dere i dag?

Jeg skal snart ut med ei venninne på shopping og etterpå spise sushi! Nam, nam!

 

Jeg er flink med maten i dag! Men treningen må utsettes om jeg ikke får gjort litt i kveld. En del ting som måtte gjøres...

 

Men jeg er fornøyd allikevel, for maten går fint!

Tenker det viktigste er jo å spise sunt og riktig, man kommer langt med det - så skal jeg trene, jeg elsker jo egentlig å trene, så må bare komme igang, Så skal jeg se det går fint fremover...

 

Ha en fin ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

I dag har måten gått bra her også :D

snart skal jeg dusje så fikse meg også skal jeg ut med typen min og noen venner :) skal på tivoli =)

snart har jeg å typen min vært sammen i 8måneder, noen av de beste månedene, har faktisk ikke veid meg på en stund nå, mulig jeg ikke tør heller, for magen min er så vond for tiden, skulle hatt mensen i går så den er 1 dag forsinket :S får se om den kommer løpet av helgen!

 

seff håper jo kjæresten min mest på at jeg skal bli gravid siden vi begge ønsker oss barn og har snakket om dette i 3måneder nå :(

så om det klaffer noen gang blir en glede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, går bra her og ;) Treningsfri i dag, men syklet til og fra jobb så ble 50 minutter, fornøyd med det! Kjenner jeg er veldig sliten i dag så skal bli godt med en slapp-av-dag. Både jeg og kjæresten er innstilt på å ikke spise noe godteri i dag, i stedet tok vi hamburgere til middag, hjemmelagde da, ble en del mer kalorier på middagen enn jeg burde, men ikke for mye i forhold til det jeg skal ha på en dag, så blir heller å spise en litt magrere kveldsmat.

 

Godt dere er flinke med maten! Det hjelper nok ja! Blir spennende å veie seg snart :D Merker at magen har blitt mindre, så blir overrasket hvis jeg ikke har gått ned, men skal måle magen på nytt også, kanskje den har minsket littegrann!

 

Misunnelig på deg missrosa! Jeg elsker sushi!! Vi hadde egentlig planlagt å lage det selv hjemme i helga, men utsatte det fordi vi er så blakke, men skal gjøre det en annen helg! Blir makiruller da, det er sååå godt :) Kos deg på shopping!

 

Dere får ha lykke til med prøvingen da stinelill, blir morsomt å høre om det klaffer etterhvert! Å kos deg på tivoli! høres morsomt ut :(

 

Selv skal jeg ha en rolig kveld her hjemme tror jeg, kanskje besøk av noen venner, men ikke noen spesielle planer foreløpig..gleder meg såå til utskeielsesdag jeg..hehe, har dere også utskeielse på lørdager?

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Jeg ble så inspirert, hun jeg var ute med i dag har syklet så mye i det siste og er i god form og da fikk jeg bare så lyst ut å løpe.

Så med en gang jeg kom inn av døra hoppet jeg i treningsklærne og har vært ute å løpt, herlig!!!

 

Og det var fantastisk godt med sushi, ikke for å friste deg enda mer smint, men det er jo så godt!!

 

Høres gøy ut med tivoli, stinelill! Og lykke til med prøving..=)

 

Jeg har ikke en fast utskeielse dag, for jeg spiser ikke godteri, men unner meg heller en scones e,l når jeg er på cafe. men maks en gang i uken.

 

god helg, gleder meg for jeg skal trene mer!!!!

 

Tenk at jeg noen ganger ikke kommer i gang - det er jo så gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Sånn er det alltid ;) Nå når jeg er så godt inni treninga så kan jeg bare ikke skjønne at jeg faller av i blant!

 

Godt jobba missrosa! wuhu! hehe. ahh sushi ja..siklesikle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei oppe litt tidlig på en lørdag jeg. Har veid meg, og nå skjønner jeg virkelig ingenting! Har gått opp!! 300 g :) Må være burgerne fra i går som fortsatt sitter i eller hva? Hadde virkelig forventet å ha gått ned, og en hel del faktisk, kjenner meg jo slankerer. Målte meg og magen hadde gått fra 81 cm på det største til 79..så noe har jo skjedd..har trent mye denne uka og spist helt rett! Hjeeeelp! Hehe, jeg fortviler ikke egentlig, for jeg har jo helt til mandag før det har gått 1 uke, men frister jo ikke å ha utskeielsesdag i dag når det ser sånn ut :/

 

Jajaaaa...skal spise havregrøt nå og nyte en stille lørdagsmorgen for meg selv..og kanskje blir det en treningsøkt også :( MÅ jo det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Smint, husk at vekta svinger alltid i forhold til vann, syklus, gårsdagens mat osv...og muskler!

MEN, du har jo gått inn 2 cm rundt magen, det er jo kjempebra, jeg ville vært kjempefornøyd. For det er jo på klærne man merker om man går ned,

 

jeg håper du ikke gir opp, du har jo vært kjempeflink og du har jo fått resultater. selv om det ikke er et tall på vekta er det jo enda bedre, et tall på at magen er mindre i omkrets!

 

stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Nå sitter jeg i treningsklærne og skal straks ut. Veide 65,8 i dag, 500 g mer en jeg var på mandag, så forventer ingen nedgang under 65,3 på mandag.

Men, nå har jeg endelig fått tilbake lysten på å trene igjen, så da skal jeg fortsette med det fremover.

Og som jeg skrev til deg smint, den beste nedgangen ser man på klær og når man måler seg med målbånd.

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Der er jeg helt enig jeg ville nok også vært kjempe fornøyd om jeg gikk inn 2cm, er jo alltid er pluss å gå inn i cm, det er da du kan føle at du virkelig har vært flink :)

 

jeg har ikke gått inn i cm på så lenge jeg kan huske, jeg er flink med mat og trening, men vekta vil på en måte ikke ned og heller ikke cm, har dere noe tips til hva jeg kan gjøre?

typen min har veldig lyst på pølse og potetstappe til middag i dag, men jeg vil være sunn, har dere noe tips til meg hva jeg kan lage?

 

jeg har foresten gått opp til 68kg igjen, og det kommer av at jeg har mensen pluss at jeg spiste spekeskinke i går!

så dette vil endre seg sikkert når mensen er over!

 

i går var det ikke noe liv på festivalen jeg var på, og siden det skjer mer i dag skal jeg ta med typen min dit i dag, for i dag skal dem nemelig vise noe jeg brenner for og det er vetranbiler :) hehe

men jeg spiste i grunn ikke så mye usundt i går, spiste litt baconcrisp, men det jeg virkelig satte pris på var armbånet jeg fikk av forloveden min, hjerte formet med gravert navn i (forloveden min sitt navn)

 

ellers har jeg ikke kommet i gang med trening ordentlig enda! skal til legen og snakke om det der med vekta mi har jeg tenkt meg for jeg går jo ikke ned samme hvor mye jeg går tur eller spisersunnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Da var dagens joggetur unnagjort, herlig å være i gang igjen, men jeg kjenner kroppen er tung, så håper jeg snart finner igjen den gode formen, men det kommer vel med regelmessig trening=)

 

koselig at du fikk armbånd da, stinelill! Og til middag, det er jo i alle fall sunnere med hjemmelaget potetstappe og kalkunpølser er jo bedre en svin. pluss at du kan jo lage en deilig salat å ha ved siden av!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for oppmuntring..ja jeg merker det jo ikke på klærne i grunn heller :) Bare magen som er slankere..men så skal jeg ikke fortvile, men fortsette, skal unne meg litt godt i dag for det har jeg fortjent! Men skal prøve å ikke ta helt av!

 

Så flink du har vært som har jogget missrosa, sovnet igjen jeg.. får se om det blir treningsfri som planlagt likevel, tar det litt som det kommer i dag, godt å ha en helt fri dag også både fra kosthold og trening :)

 

Stinelill: Det eneste jeg kan tenke på hvis du er flink med maten er at du må prøve å intensivere treningen din, noe som kanskje er lettere sagt enn gjort hvis du ennå er skadet? Grunnen til at jeg sier det er at kroppen etter en stund blir vant til samme type belastning og trenger både mer belastning og helst også variert trening for å bli "sjokkert" hehe, og øke forbrenningen. Kanskje kan du prøve å gå ruta di enda fortere? Løfte vekter? Styrketrening er sykt bra for vektnedgang og for forbrenninga generelt!

 

Og så er det viktig å huske på å spise nok..for selv om man kanskje føler seg flink fordi man har et veldig lavt kalori-innhold en dag, da snakker jeg så lavt som 1000 f.eks, så er det egentlig ikke så bra, for i lengden går man som regel opp igjen. Tren nok og spis nok..det er jo egentlig så enkelt og så vanskelig som det!

 

Var gode matforslag missrosa kom med synes jeg så har ikke mer å tilføye der!

 

Ha en fin lørdag - nå skal vi til byen en tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

da var jeg ordentli i gang igjen:) har veid alt jeg har spist i dag og er på 400kcal og noe så langt i dag :)

 

men nå skal jeg vekke kjæresten min også skal vi ut <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Vært i byen hele dagen jeg. Vi gikk dit så ble en times gåtur bare det :)

 

Ellers så var vi innom sjokoladebutikken! Tenkte at skal jeg ha utskeielsesdag så kan jeg like gjerne gjøre det skikkelig! Hehe, altså jeg kjøpte meg bare to biter skikkelig god konfektsjokolade, og kjæresten kjøpte seg 3, så smakte vi litt hos hverandre, det var godt og det var ikke for mye. Skal ha litt god middag i dag også, løvbiff, chips og salat, blir digg!

 

Ingen spesielle planer for kvelden, muligens bort på besøk.

 

Jeg begynner å lure på om det kan være mensen som kommer litt tidlig, kjennes nesten sånn ut, håååper det! For DA kan jeg skjønne at jeg har gått opp litt, det gjør jeg jo alltid like før mens. Håpehåpe, hadde vært godt å bli ferdig med den før vi skal i bryllup neste helg.

 

Håper dere har en fin lørdag! Godt du føler du er i gang igjen stinelill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

Det hørtes koselig ut å gå i sjokoladebutikk og kose seg med gode biter!

 

Jeg har også vært litt flink, vi var ute på en biltur og endte opp med å spise middag på en kro, jeg bestilte cheeseburger og det kom et lass med pommes frites til, men jeg spiste bare burgeren. Var fornøyd med det.

Og jeg bakte utrolig gode brød i dag og, sunne, så har det til i morgen!

 

Har også vært ute en halvtimes tid med hunden (hundepasser i helgen) vi gikk ganske fort, så fikk opp pulsen litt. Og i morgen tenkte jeg å ta med hunden å løpe rundt sognsvann, det er ca 3,2 km også løper vi hjem, det tar ca 30-40 min så det blir jo en fin søndagstur!

 

Har vært å sett på det huset vi ønsker oss, selve huset er gammeldags inni, så må males og legges nytt gulv, MEN hagen var bare helt uimotståelig koselig, med trær som man kan ha hengekøye i og plommetre. Og rett ved er det et stort vann som man kan padle kajakk på (har kajakk) og en øde vei som hadde ny asfalt(!!) så det er jo ypperlig til rulleski og skøyter. Det var bare perfekt!

 

ha en fortsatt fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Da var søndagen i gang for min del, har lagt i tre maskiner med klær og sengetøy. (Vaskekjeller som deles med mange andre, kjekt å ta det når jeg har maskinene for meg selv)

 

Planene for i dag er:

 

* Fortsette å spise sunt

* Ut på søndagstur med hunden

* Rydde og vaske leilighet

 

Jeg veier meg ikke i dag, venter til i morgen som faktisk er veiedag.

Er svært fornøyd med meg selv etter jeg virkelig fikk lysten tilbake på å trene. Det gjør det så mye lettere med maten også. Da er man, ihvertfall jeg, mer bevist på å holde seg til det sunne, om ikke er det på en måte ingen vits i å trene heller.

 

Ha en super dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :( Sååå koselig det hørtes ut med det huset missrosa!! Håper dere får det :)

 

Ja i morgen er det veiedag, gleder meg ikke så mye lenger, hehe, men blir spennende å se om det har endret seg siden i går!

 

Ble ikke så sykt mye utskeielse i går egentlig, litt potetgull, en god middag, drakk to rusbrus på kvelden, + den sjokoladen. Thats it!

 

MEN og det er et stort MEN, jeg har fått så vondt i et kne :) igjen..vet ikke om jeg tør å trene, og vet ikke om jeg burde gjøre noe med det eller bare hvile? Bør man dra til lege med sånt? Når jeg tar kneet frem og tilbake kjenner jeg at noe er "løst" inni der, og har vondt når jeg bøyer det, f.eks setter meg ned på en stol. VIL så gjerne trene i dag, så får se om det blir spinning som skal være litt snillere mot kne da..

 

Bortsett fra det så kastet kjæresten alt av godteri vi hadde til overs i går kveld rett i søpla! Så når jeg våknet i dag var det lett å velge sunt, og det var faktisk det jeg hadde lyst til også! Jeg merker at jeg er veldig bestemt denne gangen, SKAL holde meg til det jeg har bestemt!

 

Det er så godt vi er i gang dere - alle sammen :)

 

Min plan for dagen:

- vaske klær (har vaskekjeller vi også, men jeg synes det er supert! Er veldig få som bruker den så er som regel alltid ledig)

- trene spinning

- skrive middagsplan for neste uke

- spise sunt

- slappe av og nyte søndagen!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Min plan for i dag:

-rydde og kaste ting ( skal flytte i november)

-gå tur ~unna gjort 45min

-spise sunt

****************

hatt en kjempe fin helg, tror jeg har verdens snilleste kjæreste, fikk roser i går og armbånd av han på fredag <3 snille snille gutten min<3

 

 

ellers tar jeg det mest med ro i dag, har sykt vondt i halsen!

 

men nå skal jeg sove litt sovet dårlig i natt!

 

snakkes mer siden<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Nå har jeg og hunden akkurat kommet inn fra en times løpetur, den jeg skrev om i går. Herlig, hunden ligger paddeflat på gulvet og peser nå og jeg er ganske sliten selv og....

Så har fått mitt første eple på treet mitt siden vi startet forrige mandag, og jeg har jo bare trent fredag, lørdag og i dag! Jeg prøver å ikke fokusere så mye på vekt lenger, blir litt opphengt i det noen ganger, men jeg har en bukse som jeg har som mål, den passer ved ca 60 kg. For det er jo alltid noe som skjer i kroppen med perioden, hvor mye man spiste dagen før veiing, og det faktum at muskler veier jo mer enn fett, så man kan jo bli mye slankere og være like "tung" for det.

 

Jeg og føler at nå er det virkelig et prosjekt som du selv sier, noe jeg (vi) har bestemt oss for å klare.

 

Kneet ditt synes jeg du skal ta alvorlig, ring lege og få en time, så får du undersøkt det og er det betennelse eller noe slikt kan du få medisiner, og om det er noe som bør undersøkes mer får du gjort det. Og du kan jo trene styrke på overkroppen og som du sier er jo spinning bedre.

 

Flinke dere var som kastet alt av godsaker, da er det ikke noe som frister!

 

Ja jeg er veldig fornøyd med vaskekjeller jeg og, ettersom det er flere maskiner der kan man vaske mer i samme sleng!

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...