Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Ja kanskje jeg skal dra til lege da, føler det er så klagete å dra til lege for hver minste ting jeg :) hehe, men aller sier jeg må ta sånne kneting seriøst.. er fortsatt "løst" på toppen, og har faktisk hovnet opp og blitt blå på siden :) må jo være forslått på en måte da..neppe betennelse da antagelig.

 

Nå koser jeg meg med blåbærsmoothies - herlig! Enn at det kan være så godt når det er sunt!

 

Enig med deg missrosa at jeg også må prøve å ikke henge meg opp i vekta..selv om det er litt vanskelig. Men skal prøve å bare veie meg en dag i uka. Jeg har også en bukse som jeg prøvde på i går, den satt så trangt at jeg ikke kunne bøye meg, hehe, men vet den passer rundt 55 kg, så den blir målet mitt foreløpig! Flinke dere er som har trent, jeg og vil! Går en spinntime kl 18 i kveld, vurderer den,men er så redd for kneet mitt også, æsj, hater skader! Men mååå røre meg på en eller annen måte i dag.

 

Så koselig med roser stinelill, høres romantisk ut kjæresten din :(

 

Da er jeg straks ferdig med all klesvasken, deilig å få tom skittentøyskurv! Har også ryddet kjøkkenet så det ser fint ut her, mangler trening og middagsplan..får vel sette i gang med planen iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Da har jeg laget plan, skal jobbe sent mandag og onsdag så da er det litt ekstra utfordring å lage noe på forhånd jeg kan ha med meg, og som også kjæresten kan lage hjemme.

 

Mandag: Kyllingfilet, salat, saus av hakkete tomater + krydder, fullkornpasta

Tirsdag: Gryterett stroganoff med kyllingkjøttdeig, fullkornris og salat eller grønnsaker.

Onsdag: Tomatsuppe + flatbrød (tenkte å ha det med meg i termos til jobb)

Torsdag: Lapskaus

Fredag: Grove tacosnurrer (skal lage på forhånd og ha med på reisen til bryllupet)

Lørdag: Bryllupsmiddag og bryllupskake og bryllupsdrikke :)

Søndag: Får ta det som det kommer på hjemreisen.

 

Dere må gjerne også legge ut hva dere spiser, er godt å få litt inspirasjon til middager særlig synes jeg. Dette er foreløpig plan iallefall, ser det ikke ble noe fisk så skal prøve å få det inne i noen lunsjer.

 

Vet ikke helt hva vi skal ha til middag i dag, står mellom hjemmelagd tomatsupper, eller sunne pannekaker (laget på fibra fullkorn hvetemel) eller kyllingkjøttdeig, fullkornpasta og saus.

 

Hmmmmm! Uansett hva det blir må vi ut å handle noe i dag for mangler akkurat litt av alt. Sykletur til søndagsåpen bunnpris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg er ikke helt sikker på hva jeg kommer til å velge til middag denne uka, har veldig lyst på noe veldig godt denne uka!

 

tror jeg skal sette meg ned å skrive sånn middags plan uke for uke. tror jeg vil ha det når jeg flytter til typen min også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble grove pannekaker her :) Og det ble veldig godt! Etter en god del aggresjon.. brant seg i panna hele tiden, herregud så frustrerende!! Men til slutt fikk jeg det til etter en del banning og roping! tihi

 

Deilig med noe annet til middag enn det vi alltid har, godt med forandring :(

 

Føler meg så flink, har til og med stekt kyllingfiletene som vi skal ha til i morgen slik at det blir lettvint og greit i og med at jeg jobber sent!

 

Planlegging er min nye venn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

sitter å momser blåbær, det er så godt!

 

Den middagsplanen ser jo veldig bra ut Smint! Tacosnurrer? Vil du fortelle hvordan du lager det?

 

I dag har jeg vært supereffektiv! Man får jo bare så mye energi etter en ordentlig treningsøkt!

 

Vi skal ha fiskekaker, potet og grønsaker til middag i dag.

Skal sette opp plan for uken litt senere i dag.

 

jeg og elsker å planlegge, ordning&reda som jeg alltid sier til meg selv!

 

Har ryddet ut alt fra hyller og skap på kontoret og sorterer og pakker, pakket vekk sommerklær, ryddet i klesskap og holder på. Skal gjøre klart til at en megler skal komme å gi takst på leiligheten.

Det blir spennende!

 

kommer mer tilbake om litt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra missrosa :) Godt med slike effektive dager. Har i grunn fått gjort mye i dag jeg også, men jeg tror ikke jeg tør å dra på trening :/ Syklet til butikken i sta, og på bare den lille turen kjente jeg det i kneet..googler og googler på kneskader/overbelastning og slikt, og det står overalt at man ikke skal trene hvis man har vondt da..så får vel bare bite i det sure eplet og stå over i dag. Men mulig jeg gjør noen øvelser hjemme litt senere i stedet..føler bare ikke at det blir "ordentlig" trening, men men.

 

Må minne meg selv på at jeg har jo trent 3 dager denne uka allerede + litt ekstra sykling til og fra jobb, så er jo egentlig ikke så farlig..men føler at det ikke er bra når det er hele TRE dager på rad uten trening, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig skulle si var at det er oppskrift på sånne tacosnurrer på denne siden til venstre her, var ei venninne av meg som lagde de og sa at de var gode så tenkte å gi det en sjanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor endrer ikke mine epler seg tro? Har jo masse trimpoeng!

 

Jeg er superstolt for jeg tok to treningsvideoer hjemme i stua! Begge på 30 minutter hver, den ene heter dans og den andre stram, og svetten silte! Kjente det ganske bra i kneet da..men men..utrolig godt å få rørt seg! Var så utrolig motivert så det var godt ja! :)

 

Nå skal jeg hoppe i dusjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet nettopp på nytt nå på mandag, men mine epler er like røde. Står at det skal bli til gull ved hvert 7. trimpoeng, og jeg har 20 nå - rart. Kanskje det bare endrer seg etter en uke? Rart det og..hmmm..

 

Ingen av dere som bor i trondheim nei? Så på siden her at de skal ha gratis test av fysiologisk alder på torsdag, tenkte jeg skulle ta meg en tur. Gøy å finne ut hvor mye av meg som er fett, muskler, vann osv, kan jo bli en motivasjon det.. får håpe min fysiologiske alder ikke er eldre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

oj, så spennende med den testen!

 

epler ja, jeg og hadde det problemet en gang, tror jeg sendt en mail til GR og fikk hjelp, ellers kan du se rundt på åpent forum og se om noen kan gi et godt svar!

 

alle tre har vært flinke til å trene i dag! Det er flotters=)

 

det ble ikke fiskekaker på oss... endte opp med å bestille tacosalat fra peppes... ups.. men tok i alle fall ikke pizza!

 

utsetter middagsliste skriving til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg tok meg den friheten å gå 45min til togstasjonen for å følge typen min til toget, var deilig å gå, men var så trist å si hade til han :) men han kommer igjen den 8september for å hjelpe meg å pakke litt :)

har så smått begynt å kaste ting, æsj å mye stygt man samler på oppgjenom åra!

 

jeg skal gå meg en tur i morgen også etter jobb :( gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra stinelill! Mine er fortsatt røde :) Men endte på 20 ! :)

 

I dag har jeg veid meg igjen, veiedag dere! Er LITT usikker på om vekta mi trenger nye batteri, for ble litt forskjellig i begynnelsen, men endte på 57,3 tilslutt.. det er ned de 300 jeg gikk opp + ned 200 til. Men er usikker på om det stemmer pga vekta, men iallefall godt å se at jeg har gått ned igjen, litt surt å bare ha gått ned 200 gram når målet var 600, men satser på at det jevner seg ut neste uke i stedet. Har det gått bra med dere?

 

På mål var jeg ca 79,5 - var 81,5 fra før, men jeg veier på det tykkeste på magen i stedet for på midjen og det er kanskje ikke så lurt med tanke på at man kan være oppblåst en dag osv, men men, litt ned her iallefall!

 

Nå er det frokost her, havregrøt med både bringebær og blåbær på! Namnam! Begynner sent på jobb i dag så skal til å lage meg matpakkemiddag etterpå nå så jeg kan ha med meg.

 

Får se om knærne tåler en trening i kveld, men skal iallefall sykle til og fra jobb så får rørt meg.

 

Håper dere får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Så flinke dere er!

 

Jeg har ikke hatt tid til å veie meg enda... megleren ringte oss og sa han kom for å sette takst på leiligheten vår i morgen også kommer de å tar bilder på fredag og legger leiligheten ut for salg!

så vi har pakket og ryddet og pakket enda mer, prøver å få plass til alt i boden, men det er lettere sagt enn gjort... MEN, jeg har jo egentlig treningsfri i dag, men skal si jeg har fått løftet mye tungt og opp å ned i kjelleren... så har i alle fall vært veldig fysisk aktiv!

 

well, well back to work!

 

 

Husker hvor mye slit det er med å flytte, derfor sa jeg sist vi flyttet at det skulle bli 10 år til neste gang, men neida... det tok bare 1 år og 3 måneder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Jeg driver også med flytting, har kasta en del klær og ting!

 

nå spiser jeg middag, nam nam!

i kveld blir det rydding og kasting av ting :)

gleder meg til jeg er ferdig med alt av det som heter flytting!

 

mat i dag:

forkost: rakk ikke!

lunsj: 2brødskiver med leverpostei

middag: potetmos med bacon

kos: en vaffel

 

ellers tar jeg det helt greit, siden jeg skal rydde nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, flyttesjau på dere begge, er så glad jeg er ferdig med det jeg, flyttet i ny leilighet i juni vi - GLED dere til dere har flyttet inn, det er herlig! Det er jo greit med flytting at man får kastet mye også, vi gikk gjennom alt i boden og kastet og gav bort flere sekker med klær og andre ting.

 

Foreløpig trening i dag har vært sykling til og fra jobb - 50 minutter, kom akkurat hjem fra jobb så får se om jeg orker mer i dag, sliten kjenner jeg. Den sykkelturen må telle som trening den også ettersom jeg svetter sykt mye, er jo 25 av 50 minutter med kun oppoverbakke og ganske så bratt også, så blir en bra økt.

 

Hatt en bra matdag så langt, men ikke fått i meg alt jeg skal enda, får ta et lite kveldsmåltid til etterhvert.

 

Frokost: Grøt, hva ellers? :)

Lunsj: 3 havreknekkebrød med mager skinkeost

Mellom: yoghurt yoplit 0,1 % + 2 ss havregryn + 10 nøtter (blanding)

Middag: Kyllingfilet, kinakål, agurk og brokkoli

Kvelds: 2 skiver rugbrød med ost og paprika + et glass biola.

 

Lykke til med veiing når dere får gjort det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er tacosnurrene i ovnene, ettersom vi skal kjøre bil hele fredagen tenkte jeg å lage dem på forhånd og fryse, så blir det lettvint å ta med seg på reise! Spent på om de blir gode, må si det ble en del søl! Hehe, ikke helt snurrer, men mer klæsjer med deig og kjøtt :) Men jeg tilsatte en boks hakket tomater også så det ikke skulle bli så tørt, så kanskje det ble for vått!

 

Føler meg så flink i dag, jobbet sent og så rett hjem å bake! Men nå når jeg satte meg ned kjenner jeg hvor utrolig sliten jeg er.. blir såååå godt med fridag i morgen, og da skal jeg trene også, blir godt!

 

Håper alt er bra med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg skal vær flink med maten i morgen :(

 

skal ha marinert kalkun med salat i morgen til middag :)

 

i dag har jeg spist chilli nøtter og vafler :)

 

hvorfor må jeg ha en så dårlig dag, tør ikke veie meg i morgen =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

hvor mye sårer det ikke å få en sånn her melding fra gammle venner, hei jeg ble kvalm i går når jeg så deg!

 

nå vet jeg virkelig at jeg skal stå på for å nå målet mitt, det er jeg som er flink her og ho som spiser usundt!

 

ha jeg kan klare dette og det skal jeg virkelig klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? tuller du stinelill? Det hørtes utrolig slemt og barnslig ut! Du får bar prøve å heve deg over det - sånt sier man jo ikke til folk! Man er da voksen! Herregud. Du får heller synes synd i folk som føler de må tråkke på andre for å hevde seg selv, hun kan ikke ha det mye godt med seg selv da!

 

Da har jeg spist grøten min og skal til legen i dag med foten. Håper hun finner ut av det!

 

Ellers veide jeg meg (jeg vet FY) i dag også, og jeg hadde gått ned til 56,9 !!! Det betyr faktisk: hold dere fast: Akkurat ned 600 gram siden forrige mandag :)

 

Har nettopp fått oppfølging fra treningsklubben, og vi bestemte at jeg skal ha veiedag på fredager i stedet og BARE fredag. Så nå er det slutt på å veie seg i tide og utide. Og hun anbefalte fredager fordi mandag ofte kan være litt preget av helgen, mens fredag viser mer den stabile vekten. Så fredagsmorgen blir det, etter tissing og før frokost, hehe.

 

Tenker å spinne i dag!

 

Hva er det med å ha fri og likevel våkne kl åtte?? Irriterende, fikk ikke sove mer heller så måtte bare stå opp, kroppen er visst i "sunn-modus" for tiden og har blitt vant til å komme seg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

fikk litt lyst til å endre veie dag jeg. vil ha enten torsdag eller fredag :)

 

tenker ikke så mye på det ho skreiv jeg, bare ler av det i grunn!

 

men nå er jeg sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra :) Ja ta fredag du også så kan vi ha samme dag - litt morsommere da! :)

 

vært hos legen jeg..ingen trening på to uker..blargh! Fått betennelsekur..men kommer til å trene litt..iallefall skal jeg sette opp en plan med alternativ trening, overkropp, svømming, gåtur, mage osv. Kan ikke la dette ødelegge for meg!

 

Nå er det lunsj: cottage cheese, cashewnøtter, rosiner og kanel. Og så spiste jeg en tomat også! :(

 

Syklet til og fra lege i dag - 40 minutter!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...