Gå til innhold

grovt brød


Anne-Lene
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Er det noen som har tips om et grovt brød som holder lenge i magen?

Jeg er ikke så glad i sure brød....

Problemet mitt er vel at jeg går å småspiser hele tiden(blir fort sulten)

Og er det noen som har noen andre tips om hva jeg burde spise(pålegg)?

 

Jeg vil bare ha en god og best mulig vektnedgang....og trenger noen råd for ikke å bli så fort sulten/kjedespise....noe som demper lysten på mat ol.

 

På lørdagene framover må jeg bare finne på noe lurt....jeg klarer ikke begrense meg når jeg først setter i gang....grrrrr noe som iriterer meg.

Derfor så tenkte jeg at jeg skulle kose meg litt sunt...har noen en kjempegod smoothie oppskrift?

 

Har noen en genial og god salat oppskrift?? Skal nemlig prøve å variere kostholdet mitt litt MYE :P Har kikka litt, men ikke finni noen spennende....

 

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det danske rugbrødet med solsikkekjerner (i bakedisken på meny bla) er kjempegodt.

 

Et annet tips er de GG helseklibrødene. Ligger med knekkebrød på Meny og andre større kjeder. Ta et sånt med magert pålegg til maten og drikk mye vann til måltidet. Masse fiber som fyller opp :P

 

En god smoothie:

1/2 banan

8-10 jordbær

vaniljeyoghurt

evnt en dæsj appelsinjuice

 

Eller se på frukt.no, matoppskrift.no (skriv smoothie i søkefeltet), melk.no, artoftaste.no det er noen bra steder for oppskrift.

 

Salat syns jeg er litt kjedelig selv.. Men kjøper ikke vanlige kjipe salaten når jeg først skal ha.

Vestfoldsalat, ruccola, eikebladsalat, lollo rosso osv. Litt grønt og litt rødt. Ser bedre ut og smaker bedre/mer.

Litt stekte krydrede skiva sjampinjonger og litt stekt (varme) minimais er et must for meg. Cherrytomater er godt i og rødløk/hvit kepaløk.

Kikk litt rundt og prøv noe nytt.

 

På det meste fra Bama bla står det lapp på om hva salaten/grønnsakene passer til og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Inger Klukstad sitt rugbrød? Det er bar herlig og så grovt. Noen syns kanskje det virker litt lite stekt men slik skal det være. forøvrig er alternativet litt bedre da, for den som baker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser kun et kjøpebrød som det ikke finnes fnugg av hvitt hvetemel i, nemlig "Sunt & Godt-solsikkebrød". Det er ferdig oppskjært, og du kan spise 2-3 brødskiver på en brødrasjon. Holder lenge i magen, og er mindre kalorier i enn andre brød (211 kcal pr 100 gram). Anbefales på det varmeste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et til. Polar extreme brød. Det er godt det og det desidert med minst kalorier. Med 170 kcal pr 100g

 

Ingers rugbrød har forøvrig 204kcal pr 100g og det er mange brød som ligger rundt 210-220.

Fordelen med de sunt og godt er at det er mye luft i de så det virker som mer mat (på hodet) enn det er. Speltbrødet derfra er også godt.

 

Kom også på at det brødet jeg syns er så godt er lagd av surdeig, og det ville du ikke ha.

Har du testet dansk rugbrød fra mølleren? Den ferdige blandingen med tilsett gjør + vann. Tror den er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Inger Klukstad sitt rugbrød? Det er bar herlig og så grovt. Noen syns kanskje det virker litt lite stekt men slik skal det være. forøvrig er alternativet litt bedre da' date=' for den som baker selv.[/quote']

 

 

Hvor for jeg tak i det brødet,det har jeg ikke prøvd før? Eller er det en oppskrift?

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd dere!

 

I morgen skal jeg handle inn, så da skal jeg prøve noen av disse brødene :)

 

Nei , jeg er jo egentlig ikke så FAN av surebrød, men det værste er det tunge brødet...det er veldig tungt og smaker kjempesurt....

 

Jeg skal nok klare de LITT sure brødene :)

 

Nå er det på igjen med en ny sunn uke, og jeg har tenkt til å være kjempeflink.

 

Jeg VIL og SKAL klare 10 kg :P Håper det går bedre nå. med brød som metter litt bedre!

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg dette brødet idag! Og det var faktisk godt :P

 

Brødet var ferdig delt opp og oh hver skive var på 20 gram, så det passet bra!

 

Jeg prøvde også noe nytt til lunsj i dag, som jeg fant på sidene til "du er hva du spiser" og det var cottagecheese, røkt laks, salat og gressløk. Det var faktisk kjempegodt! :)

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...