Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelille

Grei dag i dag, men ingen trening:

 

Frokost: 3 knekkebrød med Go' og Mager leverpostei. Te.

Mm: 1 mandarin

Lunch: Salat m/ tunfisk, litt pasta, grønnsaker, en skje dressing. En skive grovt brød. Vann.

Mm: 1 God morgen yoghurt

Middag: 1 kyllinglår uten skinn, litt pommes frites stekt i ovnen, masse salat, en skje bernaise saus. Vann.

Kveld: 1.5dl hvitvin

 

Ikke helt bra med den vinen, men jeg begrenset meg til under et glass da.. Og var i tillegg på kino i kveld uten å kjøpe noe som helst:D Er også fornøyd med at jeg greier å spise oftere enn tidligere, håper det kan få fart på forbrenningen.

 

Ha en god natt, vi høres i morgen!!

 

Ps, lykke til med veiing i morgen Spinny!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar

Nok en bra dag på deg, Pittelille. Og veldig bra at du holdt deg unna kinogodtet i dag og! :)

 

Dette har jeg spist idag:

Frokost: Havregrøt med rosiner, eplemos og kanel

Mm: 1 yoghurt og 1 pære

Lunsj: Omelett (av 2 egg) med lett norvegia og kokt skinke. Tomat og agurk

Mm: 1 klementin

Mm: 2 brødskiver med spekeskinke og soft light

Kveldsmat: 4 fiberknekkebrød med brunost og lett norvegia. 1 ballerinakjeks, 1 kopp te med honning.

 

Trim:

- Rask gange (40 min)

- Gange til/på/fra jobb

Totalt: 15 km :)

 

I kveld var det kjempetravelt på jobb, så det var så vidt jeg rakk å spise de to brødskivene jeg hadde med. Hadde planlagt flere mellommåltider, men det ble ikke noe av. Og dermed var jeg kjempesulten da jeg kom hjem, og så ble det ganske mye kveldsmat. Men totalt har det ikke blitt for mye kalorier ihvertfall. Er også veldig fornøyd med hvor langt jeg har gått i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!! :) Nå var jeg sikker på at jeg hadde gått opp en halv kilo pga mensen, men istedet hadde jeg gått NED en halv kilo! :) Og nå veier jeg da 68,6! Og midjen hadde blitt 1,5 cm smalere! 1,1 kg igjen til julemålet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, Anneli. Og gratulerer til deg og! :)

 

Her kommer dagens rapport fra meg.

 

Frokost: Havregrøt med rosiner, kanel og eplemos

Lunsj: 3 havreknekkebrød med makrell i tomat og agurk

Mm: 1 kopp lett kakao og 1 klementin

Mm: 3 fiberknekkebrød med lett kaviar og fiskepudding

Mm: 1 banan

Mm: 1 brødskive med lett norvegia og soft light

Middag: Lasagne og salat. 2 glass mozell light

Kveldsmat: 1 kopp te med honning, druer.

 

Trening:

- Rask gange (20 min)

- Spinning (1 time)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

-0.5 kg Spinny?? Det er jo supert!!!:) Gratulerer så masse! Og Anneli; -0.1kg i ammefasen (+ at du vel egentlig har gått ned mesteparten av det du skulle;)) er vel perfekt?? Dere er så flinke og motiverende! Hihi, og som Marielle sa; til jul er vi sexy julebabes:D

Forresten Marielle; jeg er sikker på at du ser helt nydelig ut med magen din!!

 

Er det bare meg eller opplever andre også at den dagen de bestemmer seg for å leve sunnere så strømmer fristelsene på?! I går for eksempel; 2*kake på jobb (fredags-lunch-kake og avskjeds-kake for en som hadde siste dagen der), i tillegg ble jeg bedt på rømmegrøt av foreldrene til kjekkas som er i byen, og de hadde også sjokolade og potetgull og is, og på kvelden kom stakk de jammen meg ut og kjøpte litt mat fra 7-11... Jeg vet at det bare er å si nei, jeg bestemmer selv, men i enkelte situasjoner synes jeg faktisk at det kan bli litt frekt/ubehagelig å si nei.

 

En liten anekdote bare, hehe, blir bare litt fortvilt når jeg synes selvbeherskelsen setter på prøve om og om igjen:) Uansett, greide meg ok i går, litt ekstra kalorier men tar det på fredags-kvoten. Og var også fokusert på å spise med noen timers mellomrom, slik at i det minste forbrenningen ikke går ned selv om det er helg:

 

Frokost: 1 God morgen Yoghurt. Vann.

Lunch: 1/2 grovt rundstykke med leverpostei, 1/2 med skinke og litt italiensk salat. Vann.

Mm: 2.5 dl appelsinjuice.

Middag: En porsjon rømmegrøt m/kanel og sukker. Et glass lett-melk.

Mm: En skål is med karamellsaus.

Kvelds: En kylling vår-rull fra 7-11. Et glass pepsi max. 10 mokkabønner (sånn ca.)

 

I kveld tror jeg at jeg styrer det meste av maten selv og jeg skal straks komme meg på trening. I morgen er jeg invitert på pinnekjøtt.. Hmm, ikke misforstå for det er kjempehyggelig å bli invitert på middag, men helgene krever mye planlegging. Jaja, det er vel bare å stå på videre!

 

 

Vi høres jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ååååh, har akkurat kommet hjem fra en super spinning-klasse!! Følte meg litt daff da jeg starta, men plutselig kom energien og jeg følte jeg kunne ha tråkket og tråkket og tråkket:D Deilig følelse, måtte den komme ofte!

 

Det var bare det jeg ville si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så bra Pittelille! Ingenting er som en bra spinningtime! :)

Jeg skjønner forresten godt hva du mener med at det er vanskelig å si nei når det er mennesker rundt seg som kommer med fristelser, og man føler man ikke kan si nei. Særlig det med kake på jobben..husker forrige heltidsjobben min var helt ille der..alltid kake! Uansett om det var bursdag, feiring av alle mulige småting eller større ting. Selvfølgelig hyggelig, men når det nærmest er spisepress er det ikke så gøy.

Men jeg synes du klarte deg bra i går! Man skal huske å leve og kose seg og! :)

 

Her er dagens rapport fra meg:

 

Frokost: Havregrøt med eplemos, kanel og rosiner

Lunsj: 3 brødskiver med soft light og lett norvegia

Mm: 2 fiberknekkebrød med lett leverpostei og agurk + 1 yoghurt

Mm: Noen skjeer dream-is

Middag: 1 kyllingfilet, litt pommes frites, litt krydder-bernaise og salat. Mozell light

Snacks: Litt diverse godteri (mørk sjokolade, malaco vingummi med mindre sukker og Smil) Skal prøve å begrense meg :) Skal ihvertfall legge meg tidlig (skal på jobb klokka åtte i morgen tidlig), så da blir det ikke så lang fråtsekveld i det minste. :)

 

Trim: Gange på jobbe (totalt 10 km)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller opplever andre også at den dagen de bestemmer seg for å leve sunnere så strømmer fristelsene på?! I går for eksempel; 2*kake på jobb (fredags-lunch-kake og avskjeds-kake for en som hadde siste dagen der)' date=' i tillegg ble jeg bedt på rømmegrøt av foreldrene til kjekkas som er i byen, og de hadde også sjokolade og potetgull og is, og på kvelden kom stakk de jammen meg ut og kjøpte litt mat fra 7-11... Jeg vet at det bare er å si nei, jeg bestemmer selv, men i enkelte situasjoner synes jeg faktisk at det kan bli litt frekt/ubehagelig å si nei. [/quote']

Ja, helt enig, sånn er det!

Så flinke dere er, jenter. Alltid inspirerende å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg hadde en deilig dag i går:) Etter forrige helg bestemte jeg meg for å ha noen rolige dager denne helgen, og det har jeg så langt lyktes veldig fint i, hehe. Sto sent opp, holdt på i leiligheten med litt småting, fikk trent og på kvelden satt jeg barnevakt (sammen med kjekkas;)) for et vennepar der barnet sov stort sett hele tiden slik at vi lagde oss mat og så på tv. En veldig rolig lørdag med andre ord!

 

Frokost: 3 knekkebrød med italiensk salat. Appelsinjuice.

Lunch: Toro's "Litt Sulten" spaghetti og kjøttdeig (ca. 250 kcal i en sånn pakke og man blir passelig mett, anbefales!!). Vann.

Middag: 1 kyllingfilet og litt pommes frites. En skje kremet kylling-saus. Pepsi Max.

 

Trening: 45 minutter spinning, styrke på lår og baken, bryst og mage.

 

Ble få måltider, men dagen starta ikke før 12 i går da, så jeg synes ikke det ble så ille likevel.

 

Nå har jeg akkurat spist en "Go' Morgen" og sitter og venter på at treningssenteret skal åpne om 30 minutter. Må forsøke å forbrenne litt før pinnekjøttet skal inntas i ettermiddag...:)

 

Vi høres i kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt hørtes utrolig godt ut! :) Håper du koste deg!

 

Her er min søndag:

Frokost: Havregrøt med rosiner, eplemos og kanel

Lunsj: 2 brødskiver med lett norvegia og soft light, 1 klementin

Mm: Litt müsli + en yoghurt

Mm: Noen biter mørk sjokolade

Middag: Ca 100 gram skinkestek, 2 kokte poteter, litt Toro stek-saus, brokkoli

Kveldsmat: 2 eplemuffins og en kopp te med honning

 

Trim: 10 km gange på jobb.

 

Nå er jeg utrolig trøtt etter to travle dager på jobb. Og i går våknet jeg faktisk litt før fem (!!), og ikke fikk sove.. likner absolutt ikke meg. Men da ble det ihvertfall en rolig start på dagen med laaaang frokost og noen kapitler i boken jeg leser før jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei,

 

slik har min søndag gått:

 

Frokost: God morgen yoghurt. Vann.

Mm: 1 pakke lett iskaffe cappuccino.

Lunch: 1.5 grovt rundstykke med lett hvitost og lett brunost. Te.

Middag: Pinnekjøtt, kålrabistappe, litt potet, litt vossakorv. Cola zero.

Kvelds: Et stort glass appelsinjuice.

 

Trening: 25 minutter løping på step'en m/intervaller, styrke på mage og rygg.

 

Jeg kjenner at de 25-minuttene på stepmaskinen går lettere og jeg greier å ha høyere tempo og mer intensitet. Den følelsen liker jeg:) Og så takket jeg nei til dessert etter middagen, den følelsen liker jeg også:)

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Åååh, håper du får slappet av i uken som kommer Spinny! Skal du jobbe mye de neste dagene? Kan være verdt å passe litt på når man ikke får sove godt om natten..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke mye jobbing til uken. Bare i morgen kveld, onsdag kveld og torsdag kveld. :) Og litt frilansjobbing da, men det er jo bare kos. Sitter da hjemme og jobber og kan jobbe akkurat når jeg vil. Til neste helg skal jeg ha heeelt fri, og bortsett fra to helger i høst som jeg har vært bortreist, så har jeg ikke hatt en hel helg fri her siden i sommer, så det skal bli fantastisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Dagen i dag har gått fint helt til nå rett etter kveldsmaten.. plutselig kom jeg på Dream-isen i fryseren, og da var det gjort. Men nå har jeg ihvertfall kastet resten, jeg kan virkelig ikke ha is i huset.

 

Frokost: Havregrøt med rosiner, eplemos og kanel

Mm: 2 fiberknekkebrød med lett norvegia

Mm: 1 kopp lett kakao

Lunsj: Lasagne-rester og salat

Mm: 1 alpen-bar

"Middag" på jobb: 2 brødskiver med spekeskinke og soft light

Kveldsmat: 4 fiberknekkebrød med lett norvegia og brunost. Dream-is

 

Trim: 9 km gange på jobb

 

Hvordan har det gått med deg da Pittelille? Og fightingtiger er du tilbake i Oslo igjen?

Og Anneli, har babyen din smilt for første gang enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Litt Dream-is må man tåle, du har jo hatt en veldig fin dag sånn ellers:) Men jeg skjønner hva du mener; is er vanskelig å la være dersom jeg vet jeg har noe liggende i fryseren.

 

Dagen her har gått greit:

Frokost: 3 knekkebrød med lett brunost. 1 glass appelsinjuice. Te.

Lunch: 1.5 rundstykke med lettere Norvegia og litt italiensk salat. 2 dl appelsinjuice.

Mm: 2 dl appelsinjuice

Mm: 1 Go' Morgen yoghurt

Middag: 1 kyllingfilet stekt i ovnen med litt pesto, soltørkede tomater og fetaost, salat og fullkornsris. En skje kremet kyllingsaus (uten tilsatt smør/olje).

Dessert: Fruktsalat (melon, druer og banan) men Kesam Vanilje. (Liten porsjon)

 

Jeg hadde en venninne på besøk i ettermiddag så jeg lagde litt stor middag. Synes likevel jeg greide å velge ut passe sunne råvarer, så den ble ikke så ille som det fort kunne blitt:)

Ingen tid til trening, men i morgen skal jeg få forbrent litt igjen!

 

Du må kose deg masse med en fri-dag i morgen Spinny, selv om du kanskje må skrive litt.

 

Ha en god natt jenter, klem Pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den middagen hørtes kjempegod ut, og sunn var den og! ;) Jeg skal ha to venninner på middag på søndag, så kanskje jeg lager noe lignende.

 

Her er dagens rapport fra meg:

 

Frokost: Havregrøt med det vanlige

Lunsj: 2 brødskiver med mager leverpostei og agurk

Mm: 1 banan

Mm: 1 brødskive med mager leverpostei og agurk

Middag: Karbonadedeig, tomatsaus, fullkornspasta, salat.

Mm: 2 klementiner, 1 kopp solbærtoddy uten sukker

Kveldsmat: 4 fiberknekkebrød med lett norvegia og brunost

 

Trening:

- Rask gange (30 min)

- Tredemølle (30 min)

- Stepmaskin (15 min)

- Ellipsemaskin (15 min)

 

Veldig fornøyd med treningen idag, og i morgen skal jeg prøve å komme meg på spinning kl 8 i morgen tidlig. Får håpe jeg ikke er altfor trøtt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Det var treningsøkten sin det, Spinny. Så flink du har vært både med mat og trim:D Her har det gått greit i dag også, men det skulle en stoooor porsjon viljestyrke til før jeg rusla ned på treningssenteret kl 21.30 i kveld..men det føles veldig bra nå! Slik har dagen min vært:

 

Frokost: 3 knekkebrød med Go' og mager leverpostei. 2 dl appelsinjuice. Te.

Lunch: 1.5 rundstykke med lettere Norvegia og italiensk salat. 2.5 dl appelsinjuice.

Mm: 1 God morgen yoghurt

Middag: Kyllingsalat (kyllingfilet, masse forskjellig salat, tomat, litt bacon (veeeldig lite faktisk) og en skive mellomgrovt brød). 0.33lt Pepsi Max

Kvelds: 1/2 banan med litt vaniljekesam. Vann.

 

Trening: 25 minutter løping på step'en med 3 innlagte intervaller, styrke på baken og lår, situps.

 

I ettermiddag var jeg og shoppet sammen med en venninne, og jeg fant faktisk en god del klær jeg likte. Jeg vet at jeg ikke har gått ned mye og at det uansett ikke vises, men det føles!! Mye sitter nok i hodet, men men, så lenge det føles bra nyter jeg det:)

 

Ellers er jeg fornøyd med at jeg deler opp måltidene mer enn før. Skulle kanskje hatt inn ett måltid til, men 5 stk er ikke så verst synes jeg.

En annen ting som jeg ikke har nevnt her (og som ikke går direkte på kcal og sånn) er at jeg så og si har sluttet med lett-brus. Jeg har "lov" å drikke på lørdager og dersom jeg er på cafe, men å ha brus hjemme i kjøleskapet utgår. Jeg kunne lett drikke 1.5 lt dersom jeg hadde det hjemme, og gjerne mer enn det også, i løpet av en kveldsstund. Jeg bestemte meg samtidig som jeg satte i gang med trening og sunn mat for å kutte det ut, og det har ikke vært noe savn i det hele tatt faktisk:)

 

Anneli, Fightingtiger og Marielle: Hvordan går det hos dere? Ønsker dere en kjempefin uke!!

 

Spinny: Vi skrives i morgen!:) Og lykke til på spinningen i morgen kl8, fliiiiink!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei!

 

Litt tidlig rapportering fra meg i dag, skal straks ned til Kjekkas og blir der til i morgen mest sannsynlig. Blir derfor ikke veiing på meg i morgen tidlig heller, men får ta det på fredag istedet.

 

Begynner å få vondt i halsen så det blir ikke trening for min del i dag. Håper bare formen kommer seg kjapt, det er jo så mange som blir liggende og det vil ikke jeg!!

 

Slik har dagen gått så langt:

 

Frokost: 1/2 banan, 1.5 dl appelsinjuice

Mm: 1 God Morgen yoghurt.

Lunch: 1.5 rundstykke med lettere norvegia + litt italiensk salat. 2.5 dl. lettere Litago.

Mm: 2.5 dl lettere Litago

Middag: Har ingen anelse enda, men skal foreslå noe passe sunt i allefall:) Har uansett en god del kalorier igjen å ta av, så det går nok fint uansett hva vi ender opp med.

 

Enn med dere da? Ble det spinning på deg Spinny i dag tidlig?:)

 

Ha en fin ettermiddag og kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere står på, jenter. Kjempeflinke er dere. Matdagen min har også vært god i dag. Har spist seks måltider, men må innrømme at et av måltidene var en bolle. Ja, ja.. Er vel ikke det verst man kan skeie ut med.

 

Nå har vi akkurat kommet hjem fra barselbesøk. Søsteren til mannen min fikk en liten gutt i går. Det var virkelig rørende å se en liten baby, spesielt med tanke på at det snart er min tur. :)

 

Hva skal dere i jula da, jenter og hvordan skal dere legge opp strategien i forhold til mat? Jeg legger alltid på meg masse i jula og begynner på nytt hver januar. Det er ikke så lett. ;)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! ;)

 

Kan tenke meg det var ekstra koselig å se en liten baby nå som det snart er din tur, Marielle!

Jula ja.. jeg gjør alltid det samme som deg, både sommerferie og jul.. hmm..får prøve å tenke ut en lur strategi. Jeg tror det må bli å bevege meg mer og begrense seg litt enkelte dager. F.eks at jeg ikke tenker kalorier julaften, 1.juledag og 2.juledag. Og så var det nyttårsaften da.. jeg skal til København å feire nyttår med noen venner, så det blir sikkert nok mat og drikke der og. Hvordan har dere tenkt å gjøre det?

 

Det virker som det går bra med deg og kjekkas, Pittelille?! ;)

Så kjedelig at du begynner å bli syk da! Får håpe det går over fort.

 

Jeg kom meg opp på spinning i dag ja! Men det var så vidt, men var veldig fornøyd etterpå. I dag har jeg også gått sinnsykt mye på jobb (gøy med skritteller!), så det har blitt en meget aktiv dag. :)

 

Frokost: Havregrøt

Mm: Blåbærsmoothie og 2 fiberknekkebrød med lett norvegia

Mm: 4 tørkede aprikoser og noen valnøtter

Lunsj: Eggerøre, røkelaks, to brødskiver

Mm: 1 alpen-bar

"Middag" på jobb: 2 brødskiver med spekeskinke og soft light

Mm: 5 dl Tine fruktvann

Kveldsmat: 4 fiberknekkebrød med brunost

 

Trim:

- Spinning (1 time)

- Gange på jobb (16 km :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hmm, jeg lurer på om jeg nettopp "ødela" litt for veiingen i morgen... Har vært på Ikea nå i ettermiddag og spiste 2 vegetar-vårruller der til middag. Jeg er ikke bekymret for kaloriene (det totale dagsinntaket har vært bra), men de var skikkelig salte så jeg er redd det forårsaker en del ekstra vann i kroppen. Synes det er veldig kjedelig dersom jeg ikke får noe godt resultat i morgen for jeg føler jeg har vært flink den siste uken. Og i tillegg trenger jeg ny motivasjon! I dag kjente jeg i grunnen for første gang at jeg begynte å bli litt lei...så en klapp på skuldra i form av fin nedgang i morgen hadde gjort seg:)

 

Uansett, slik har dagen min vært:

Frokost: 1 lettere God Morgen Yoghurt (må bare si at den var ikke noe god...)

Lunch: 1.5 rundstykke med lettere norvegia og italiensk salat. 3 dl appelsinjuice

Mm: 2 Bixit kjeks (75 kcal pr. stk). Kaffe

Mm: 1 Bixit kjeks. Kaffe og vann.

Mm: Toro's "Litt sulten Spaghetti og kjøttsaus". Fun light saft.

Middag: 2 vegetarvårruller. Cola light.

 

Når det gjelder julen vet jeg ikke om jeg kommer til å kjøre så veldig opplegg. Skal bare være hjemme hos foreldrene mine i 5 dager, så da tror jeg at jeg kommer til å nyte mat og drikke med god samvittighet. Men skal forsøke å bevege meg så mye som mulig da, skiturer i romjulen er fast innslag dersom været holder seg. Nyttårsaften vet jeg ikke enda hva jeg kommer til å gjøre, men en bedre middag blir det nok i allefall.

 

Marielle: Kan skjønne det var rørende på barselbesøk ja!! Ikke lenge igjen til det er deg nå, så hyggelig:)

 

Spinny: Du er rå på trening altså!!:)

 

 

Nå skal jeg pynte i leiligheten med mine nye saker:) Vi høres i morgen, jeg rapporterer inn uansett hvordan det går...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...