Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar
Gjest fightingtiger

Hei allesammen! Og hei til deg også Pittelille! Skjønner du har vært med her før, så koselig å ha deg tilbake igjen :P

 

Jeg kom tilbake fra 2 ukers ferie i Sør Afrika forrige lørdag, og har rett og slett ikke tenkt på å titte innom her før nå. Men nå er jeg tilbake i de faste rutinene, så nå er jeg med!

 

Ferien har vært helt fantastisk og jeg har sett og opplevd veldig mye. Føler at jeg har kommet tett på Sør Afrikansk kultur (de svartes hvertfall) og fått veldig mange sterke inntrykk. Spennende! Var blandt annet i en township (liten landsby utenfor bykjernen der det ofte bor mange fattige) der Simon (karatetreneren min) ble født. Veldig sterk opplevelse!

 

Med maten har det gått rimelig skeis i ferien... Jeg har rett og slett spist og drukket akkurat det jeg har hatt lyst på. Merkes litt på vekta, så nå er jeg tilbake på 68,5 igjen. Hehe. Men denne høsten blir det skikkelig hardkjør med karate trening 4 ggr i uka og mer kondisjonstrening. Satser på å gradere til 2. Dan svart belte og da må det trenes som en helt! :D

 

Så fint at du får gått tur og trent yoga Anneli. Det er jo helt sikkert kjempebra for deg! Og så bra at du ikke har gått opp mer enn 5,8 kg, det er imponerende!

Høres ut som om du har hatt en deilig ferie Spinny. Ikke rart du ikke orket å trene så mye i varmen, det er forståelig. Men nå kommer høsten og da er det litt lettere å sette i gang! :D

 

Ha en fin dag allesammen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så spennende det hørtes ut med tur til Sør-Afrika, fightingtiger! Det må være mange kontraster der. Sikkert en opplevelse for livet! Du kommer nok til å få piffen tilbake og gå ned de kiloene igjen, skal du se. Sommeren er alltid en litt vanskelig tid å drive med livsstilsendring, siden man glir ut av de vante rutinene. Høres ut som du har en bra plan hvis du skal trene så mye denne høsten :D stå på, dette kan du greie!

 

Takk for ros! :D Jeg har imidlertid gått opp over en kilo siden jeg skrev det, så nå begynner det å bli noen ekstra kilo på kroppen. :P Venninna mi sier det forsvinner som bare det etter fødselen, så jeg prøver å ikke ta det så tungt. Jeg er i en periode hvor babyen vokser veldig mye, så jeg må regne med å gå opp noen kilo til. Skal prøve å ikke gå opp mer enn 14 kg totalt hvertfall. Jeg gjør mitt beste ved å ikke spise altfor mye usunt (problemet mitt er heller at jeg ikke spiser nok, tror jeg, eier ikke matlyst om dagen, men babyen får det han skal ha heldigvis, kroppen prioriterer babyens helse framfor mor, faktisk... Heldigvis er det sånn)

 

Uheldigvis har bekkenplagene mine kommet litt tilbake de siste ukene. Alle bevegelser med underkroppen gjør vondt. Føles som jeg holder på å gå i oppløsning midt på. Jeg tror det kommer av økt belastning på bekkenet pga at magen vokser. Har trappet opp fysioterapien .. Håper det blir bedre.

 

Hadde du en kjekk bursdag, Spinny? Du er 26 nå, ikke sant? Akkurat som meg? Jeg har bursdag på fredag, og jeg gleder meg som en liten unge :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake og! :D Kom til Bergen igjen i går kveld, og det er veldig deilig å være her igjen selv om jeg har hatt en kjempefin ferie! Dessverre ble det et par sommerkilo ekstra her og, men jeg er veldig motivert nå, så de forsvinner nok fort.

 

Sør-Afrika hørtes kjempespennende ut, fightingtiger! Bra du har hatt en flott tur! :D

Så bra at du skal trene mye fremover! Jeg har fortsatt treningsforbud frem til 3.september, men jeg kan heldigvis gå turer og selvfølgelig spise sunt og drikke masse vann :P Jeg har tenkt at september skal bli en supermåned, er det noen som er med på det?! Regner med at det blir litt vanskelig for deg, Anneli, du har jo absolutt andre ting å tenke på! Nå er det vel snart bare en måned igjen? Så utrolig spennende!! Trist å høre at du har problemer med bekkenet igjen. Får håpe fysioterapien hjelper!

 

Jeg hadde en veldig bra bursdagsfeiring! 26 år ja..bare fire år er jeg 30..tiden flyr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, 1 kg er borte allerede! :P Da var det nok mest vann.

 

Gratulerer med dagen imorgen, Anneli! (Jeg reiser bort i helgen, og får dermed ikke gratulert deg på dagen) Kos deg kjempemasse! :)

 

Hvordan går det med deg, Marielle? Håper du stikker innom oss snart, du er savnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Så bra da Spinny! Tror nok det var litt samme her. Nå veier jeg 67,1!!! :) Det er jo mindre enn jeg veide før jeg dro på ferie. Herlig! Var på trening igår i litt over 2 timer og fikk skikkelig kjørt meg så det var deilig!

 

Gratulerer med dagens som var Anneli! Håper du koste deg masse og at du spiste masse god mat og kake (alt er lov når man har bursdag! ;-)

 

Idag har jeg en treningsfri, men imorgen er på'n igjen med karate. Kjenner at jeg har mye energi om dagen og klarte til og med å komme meg opp 06.10 idag (har pleid å stå opp 07.45... :)

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra fightingtiger!! :P:) Om to dager kan jeg endelig trene igjen og! Gleder meg!

 

Her er vekten stabil, men nå er det på tide å komme seg nedover igjen. Derfor skal september være en supermåned, og så får vi se hvor jeg klarer å gå ned! Jeg jobber mye kvelder for tiden, så da blir det litt vanskelig med middager.. for tidlig å spise middag ved to-tiden før jobb, og for sent når jeg er hjemme igjen ved elleve-tiden..

I dag skal jeg lage grønnsakssuppe, og da blir det både det før og etter jobb, så det er jo greit når det er såpass lett mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Så bra da! Det blir nok deilig for deg å få trent igjen! :P

 

I helga var jeg i København på jobbtur og sommerfest. Ble litt fuktig affære, og ikke fullt så sunn spising, men det er OK. Igår trente jeg karate i 2 timer og hadde privattime med treneren så fikk skikkelig svetta! *stolt*

 

Vekta idag viste 67,3 som er en liten økning siden sist uke, men det er så lite at det får være greit. Denne uka er det på'n igjen, og idag skal jeg trene fra ca 18-20.30 :)

 

Grønnsakssuppe er sunt så det høres ut som en god idé. Jeg spiste suppe til lunsj på jobben idag og så blir det noe knekkebrød og banan før trening. (Drar rett fra jobb så rekker ikke noe ordentlig mat). Kveldsmat blir nok bare et rundstykke eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå er det plutselig september, den måneden jeg har termin i :)

Skal si du hadde et langvarig treningsforbud, Spinny...! Det må være kjedelig når man er så motivert. Men nå er det snart over, endelig. Jeg skjønner godt at det er vanskelig med middag når man jobber kveldsvakter! Det finnes ikke en mikro på det stedet du jobber, hvor du kan slenge inn en fjordlandmiddag i en pause eller noe?

 

Skal si du er flink til å trene, fightingtiger. Karate må være utrolig kult. Må jo bli innmari sterk av det også, tenker jeg! lykke til med å ta neste "grad" i beltet, vet ikke åssen man formulerer det. Men du skjønner sikkert hva jeg mener :P

 

Takk for bursdagsgratulasjoner fra dere :) Jeg hadde en deilig dag med familie. Og mannen og jeg lagde en god middag med det vi hadde lyst på oppi. Bare for å friste litt så var det en tagliatelle med bacon&ostesaus... hehe Tenkte ikke på kalorier den dagen nei :) Siste bursdag før jeg blir mor. Det måtte jo feires litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København-tur hørtes kjempegøy ut, fightingtiger! Bra du koste deg! :P

 

Ja, tenk det er måneden du har termin i nå, Anneli!!! Hvordan er formen? Gruer du deg til fødselen?

 

Ja, jeg har hatt 4 ukers treningsforbud. Føflekken jeg fjernet var ganske stor og på ryggen, så dermed er det fare for at arret strekker seg hvis jeg trente de første fire ukene. Men heldigvis får jeg masse gange på jobb om dagen!

 

Ja, det er en micro på jobben, men er egentlig ganske sjelden jeg har tid til å sette meg ned å spise. Ofte blir det noen knekkebrød/frukt/yoghurt mens jeg er på farten.

 

Åh, den bursdagsmiddagen din hørtes fantastisk ut!!

 

Nå får jeg komme meg i seng, i morgen har jeg nemlig tidligvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg 400 gram mindre enn forrige fredag! Det er ihvertfall rette veien, og jeg får vel være fornøyd med det siden jeg ikke har trent. Men NÅ kan jeg endelig trene!! ;) Blir ikke tid til det i helgen pga jobbing, men til uka er jeg endelig i gang igjen!

 

Ha en strålende helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 g = ca en halvkilo, og det er jo egentlig veldig bra. Supert, Spinny! :) Jippi nå kan du trene, endelig! Det må ha vært litt av en tålmodighetsprøve :)

 

Formen er bra etter hva som er normalt når man er i siste innspurt. Dvs at man må "regne med" div småplager, som bekkenløsning, vondt i ryggen og magen, kynnere, og at man er konstant slapp og orker en brøkdel av det man orker til vanlig ;) Jeg er temmelig lat for tiden. Blir mye sofasitting mellom hver ting jeg gjør. Men det er greit for nå er det ikke lenge igjen. :D

 

Jeg gruer meg ikke akkurat til fødselen, men er veldig spent. Kan jo være jeg blir mer redd etter hvert, det vet man ikke... Men jeg sier til meg selv at dette er jo kroppen skapt for så det bør den klare! Satser på at det vil gå helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra innstilling du har mht fødselen. Det er jo veldig sant, kroppen er skapt for å føde! Og det er jo sånn at de aller fleste får mer enn ett barn, så smertene er tydeligvis ikke så ille at man aldri vil føde igjen.

 

I går jeg gikk jeg en lang tur i skogen i nydelig vær, det var kjempedeilig! Hadde ikke på meg pulsklokka, men det ble garantert mange forbrente kalorier! ;)

 

Nå får jeg komme meg på jobb. Ha en god helg videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra innstilling du har mht fødselen. Det er jo veldig sant' date=' kroppen er skapt for å føde! Og det er jo sånn at de aller fleste får mer enn ett barn, så smertene er tydeligvis ikke så ille at man aldri vil føde igjen. [/quote']

 

Hei.

 

Å, vondt er det. Det rare er at du glemmer så fort - omtrent med en gang du har nurket på magen så er smertene glemt. Dessuten oppleves det forskjellig fra person til person og fra gang til gang.

 

Lykke til Anneli! Gled deg.

 

Hilsen ei som har født tre og overlevd hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Å' date=' vondt er det. Det rare er at du glemmer så fort - omtrent med en gang du har nurket på magen så er smertene glemt. Dessuten oppleves det forskjellig fra person til person og fra gang til gang.

 

Lykke til Anneli! Gled deg.

 

Hilsen ei som har født tre og overlevd hver gang.[/quote']

 

Ja, jeg tviler ikke på at det er vondt! Men det jeg mente er at til tross for smertene så velger de fleste å gjøre det flere ganger, så da må det absolutt være verdt det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg måttet krype til korset og innse at hunden vår har det best hos noen andre en kort periode. *sukk* I dag kom fetteren min innom og de skal passe henne i 1-2 uker. Jeg har såpass mye smerter i ryggen og bekkenområdet at jeg ikke greier bøye meg eller gå noe særlig. Så det er ikke noe særlig å gå tur med hunden da.. stakkars liten, hun har jo behov for mosjon. (mannen min kan ikke gå tur med henne fordi han er ca 50% ufør, så han kan gå minimalt utendørs...) Håper fetteren min tar noen ordentlige løpeturer i skogen med henne :) Jeg kommer til å savne henne. *sukk igjen* De av dere som evt. har/har hatt dyr skjønner sikkert hvordan det er :)

 

Går det bra med dere, Spinny, Fightingtiger, Pittelille og Marielle? Lenge siden vi har hørt noe fra Marielle her nå, håper alt er bra! Her fortsetter vekta å krype oppover for hver uke. Nå har jeg gått opp ca 9 kg, men det er bare 2 uker til termin, så det forsvinner vel snart... Tror ikke jeg har fått så mye ekstrabagasje egentlig, det er mest på magen. Men litt blir det vel å trimme bort etter fødselen, tenker jeg ;) Jeg lurer fælt på når det blir fødsel! Hver gang jeg har vondt i magen, tenker jeg "er det nå det begynner?" men så gir det seg, så da er det vel ikke noe likevel. Spennende tider dette her.

 

Kos dere i den deilige septemberlufta, jenter! Jeg syns september er en av årets absolutt fineste måneder, jeg elsker når årstidene skifter. Nyt den deilige høstlufta som begynner å komme nå utover. Hva er vel herligere enn en frisk kjapp gåtur eller joggetur i høstlufta ..syns det er skjønt! Det blir sikkert ikke noe av det på meg i år, men jeg får nok noen trilleturer i oktober. :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne at det er spennende tider for deg, Anneli!! :) Tenk om bare et par uker har du en liten baby! :) Det må være rart å tenke på. Sikkert lurt for hunden at den får bo hos noen andre i en periode nå ja!

September er en nydelig måned ja! Jeg elsker høsten (så lenge det ikke regner). Kald luft og fine farger på trærne. En fin bursdagsmåned ;)

 

Jeg er endelig i gang med treningen igjen, og det føles veldig bra! Jeg tenkte jeg skal trene 3-4 ganger i uka fremover. I tillegg jobber jeg veldig mye om dagen, så der får jeg masse gratis mosjon. På kveldsvakt her om dagen, så løp jeg rundt hele kvelden..opp til 10 etg og ned igjen.. så travelt at jeg ikke rakk å spise noenting på hele vakten! Det er jo slett ikke bra, men heldigvis er det ikke så ille hver gang. Men jeg har definitivt ikke en sittestillende jobb ihvertfall!

 

Jeg stod over veiingen på fredag pga mensen, men kommer forhåpentligvis med et bra resultat neste fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det lenge siden dere har hørt noe fra meg. Beklager det altså, men tror at jeg trengte en liten pause herfra. Hadde tenkt slanking i flere år og da jeg ble gravid, var det godt å legge de tankene på hylla en stund. Har selvfølgelig tenkt kosthold og sunn mat, men det har ikke blitt noe kaloritelling, så det er deilig. Har selvfølgelig gått opp noen kilo, men ligger helt på snittet i forhold til forventet vektoppgang i et svangerskap. Er i uke 23 nå og den lille sparker mer og mer for hver dag som går. Er 40% sykemeldt pga trøtthet, lavt blodtrykk og lav blodprosent, men ellers er jeg i fin form. Har faktisk giftet meg siden sist også. ;)

 

Nå har jeg lest gjennom alle innleggene deres og det er fint at dere har det så bra. Så spennende at babyen kommer snart nå, Anneli. Kan tenke meg at dere gleder dere. :) Og du er jo sprek som vanlig, Spinny. Veldig bra! :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' nå er det lenge siden dere har hørt noe fra meg. Beklager det altså, men tror at jeg trengte en liten pause herfra. Hadde tenkt slanking i flere år og da jeg ble gravid, var det godt å legge de tankene på hylla en stund.[/quote']

Hei Marielle! Koselig å høre fra deg! Jeg kjenner meg veldig godt igjen i de tankene du har her. Godt å "slippe" å slanke seg en stund, selv om man selvfølgelig ikke spiser alt som faller en inn. :) Helt i orden altså, av og til trenger man en pause. Jeg har tenkt på deg da og håpet at du fremdeles var gravid og at alt gikk bra med deg og svangerskapet :) Ser du ikke er helt i form, men godt at du har fått deg en sykmelding. Det gjelder å ta vare på seg selv nå.

 

Og så har du giftet deg! Gratulerer så mye!! Hvordan føles det? jeg er også gift, har vært det i 4 år, trives utrolig bra som kone ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marielle! ;)

 

Så koselig å høre fra deg! Og gratulerer som gift!! Godt å høre at den lille sparker og har det bra. Jeg skjønner godt at du trengte en pause fra kaloritelling og sånt, det har jeg også om dagen selv om jeg prøver å gå ned i vekt. Prøver å spise lite, ofte og sunt, og så får vi se hvordan det går. Er så lei av å ha masse regler for meg selv..ikke spise mer enn et visst antall kalorier eller kutte ut enkelte matvarer osv.. så nå prøver jeg å trene mye og spise fornuftig, så får vi se hvordan det går.

 

Håper du kommer innom her innimellom! Ta godt vare på deg selv!

 

Klem fra Spinny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Hei hei folkens! En stund siden sist nå gitt, men det har vært så sinnsykt mye å gjøre på jobben. Vet ikke om jeg har fortalt det, men jeg har fått en ny stilling på jobben nå. Er blitt salgssjef ;) Spennende altså! Men det innebærer også mye jobb og en del overtid nå i begynnelsen. Men det er spennende og jeg lærer mye, og i tillegg blir det en del reising :) Var i Stockholm på tirsdag og i Lillehammer igår.

 

Nå nærmer det seg virkelig Anneli! Utrolig spennende altså. Skjønner at du måtte "låne" bort hunden din litt nå. Viktig at du får slappet av så mye som mulig nå helt på slutten! Ikke så rart at du er slapp heller da, det må være lov i 9. måned! Spinny: Så deilig at du kan trene igjen! Skjønner godt at du har savnet det altså!

 

Ellers har jeg slitt litt med motivasjonen i det siste i forhold til slankinga. Jeg har spist litt for mye usunt, og til og med spist sjokolade midt i uka... Huff og huff... Vekta viser 67,5, men det er ikke helt til å stole på siden jeg straks får mensen. Men det er ihvertfall ingen nedgang... Hmm... Har dere noen tips i forhold til å få opp motivasjonen igjen?

 

Ha en fin uke jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny jobb, fightingtiger! ;) Hørtes gøy ut med så mye reising!

Jeg har dessverre ingen gode tips for å bedre motivasjonen.. for meg selv så hjelper det ikke uansett hvor mange gode grunner til å gå ned i vekt jeg kommer med, hvis motivasjonen likevel ikke er der. Men tenk for eksempel på alle de fine julekjolene som kommer i butikkene etterhvert, og tenk hvor bra du kommer til å se ut hvis du fortsetter å trene og spise sunt!

 

Her var det veiedag idag, og jeg har gått ned 700 gram! Det var riktignok på to uker, men er fornøyd likevel. :)

I dag har jeg fri, så nå skal jeg i svømmehallen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!!

 

nå er det en stund siden jeg har vært innom denne siden. måtte jo innom og hilse på dere.'

 

så flinke dere er,og gratulerer med nedgang spinny:-) hvor mange kg har du igjen å gå ned:-)?

 

god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...