Gå til innhold

Runde 2


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle sammen.. Er en stund siden jeg har vært innom her nå, og må innrømme at det ikke har vært så lurt.. Sist jeg logget meg på var vel rett før jul, da jeg startet med julebaksten min..

 

Vel nå er julekakene, og alt det andre spist, kiloene har kommet på og selvtillitten er dalende.. :D Så nå er det på den igjen..

 

Jeg har hatt en liten GR pause, har sjekket hvordan dette skulle gå for meg selv. Ikke telle kalorier hele tiden osv... Frem til januar gikk dette helt fint, startet på 106 kilo i januar i fjor, og cm totalt med 524. Laveste jeg har hatt var 24 oktober, og da startet også "pausen" min, da veide jeg 88,9 kilo og 430,5 cm... 26 av de cm gikk av i midjen. Nå har jeg ikke målt meg, satser på å få til det i morgen tidlig, hvis jeg ikke glemmer det da. Vekten i dag viste 92,5 kilo og det er opp 2 kilo på under en måned faktisk, for jeg veide 90,7 kilo den 11. januar. Nå vet jeg at mye av dette er vann, for jeg har enormt med vann i kroppen akkurat nå.. (tror jeg skal ta meg en innpakking med noen alger i kveld å få ut litt vann i leggene|, synd jeg ikke kan ta slankemassasje på meg selv..).

 

I den perioden jeg har vært borte herfra har jeg faktisk tatt meg en utdannelse, og onsdag gikk jeg opp i eksamen og bestod... På onsdag er det skriftlig eksamen, og består jeg den så er jeg SPA-terapaut.. :). Gå gjerne inn på internettsidene mine, http://www.lindasvelvare.no og se.. Jeg er nå igang med å teste ut de forskjellige kosttilskuddens som jeg kan tilby, for å se hvor stor effekten av dem er..

 

Målet mitt til slutten av juni er 80 kilo... Og håper virkelig jeg greier det.. Det hadde vært herlig..

 

Så nå starter jeg en liten dagbok her, håper å få kommet en tur innom hver dag og legge inn noen ord.. Så sleng dere gjerne på og legg inn noen ord.. Ser det er blitt en del flere her inne, og jeg skal prøve å få lese igjennom alt dere har skrevet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Skal prøve å ta av nesten 40 kg. Begynte på tirsdag, og har kjørt løpet fram til nå. Det er fristende å veie seg nå, men jeg venter til mandag, så har jeg fast veiedag en gang i uka.

 

Har regnet ut at jeg skal ha 2200 kcal til dagen, får se om det fører fram, må i hvert fall holde dietten nøye. Hvis det ikke virker, får jeg beregne meg færre kcal. Går en tur på 30 minutter daglig.

 

Gratulerer med bestått eksamen, Linda! Spa høres herlig ut. Jeg går selv til massasje, og synes det er herlig.

 

Jeg veide 109,4 kg på tirsdag. Ønsker å gå ned til 71 kg, som er min idealvekt. Tror at det skal gå bra hvis jeg følger opplegget nøye. Har gått på vanlig gr kurs for noen år siden, og klarte å ta av ca 20 kg som var mitt mål den gangen. Så jeg vet at det går an å få dette til. Gjelder bare å være strukturert å følge opplegget nøye. Har vært inne og sett på andre tråder her, og jeg ser jo at det er andre som når målene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at alle greier å nå sine mål en eller annen gang, men tiden vi bruker varierer masse. Jeg syntes selv at det å ta av alle de kiloene i fjor gikk ganske greit (det var ikke enkelt, langt der ifra, men det gikk). Da var det nok på samme måte for meg som for mange andre, hvordan holde vekten stille, og ikke falle tilbake til gamle vaner.

 

Mitt mål var å holde meg på 90 tallet eller under, og greide det helt fint til nå for ca en måned siden.. Da skeiet liksom bare hele greia ut. Men jeg har jo en del kilo igjen før jeg er fornøyd, jeg vet ikke når jeg når min trivselsvekt, men tror nok den er litt under der jeg er nå.. Jeg har ikke noe ønske om å bli supertynn, men str. 40/42 er mitt herlige mål.. Da blir jeg glad hvis jeg greier det. I dag er det str. 46 i bukse.. Og når man bruker cup F i bh, så er det nok litt større i topp. Men brystene mine minket ikke med kiloene, så de må nok bort på andre måter.

 

Så kiloene skal vi få an janecki, bare se... Og ikke tenkt på alt som skal av i samme slengen. Jeg gir meg selv belønninger etter hver 5. kilo jeg.. :) Og belønningen min ved 90 kilo var en ny utdanning.. Er ikke det herlig, så nå har jeg skapt min egen arbeidsplass, bare fordi jeg endelig bestemte meg får å gjøre noe med kiloene mine.. :D

 

Lykke til alle sammen, kiloene skal av om de vil eller ikke... :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at alt dreier seg om å legge om livsstilen, enten du skal ta av 10 eller 30 kg. Vende seg til å bruke slanke oppskrifter, for eksempel. Høres lurt ut å gi seg selv en belønning for hvert 5. kilo. Det er lett å belønne seg selv eller å trøste seg med mat, men det finnes jo andre ting og. Det er bra når en kan belønne seg selv med noe som er positivt, slik som du har gjort. Da kommer en ett skritt videre.

 

Jeg har gått forbi de vanlige damestørrelsene, og kjøper nå klær på stormote. Det er jo på mange måter et nederlag, men de har jo mye fint og.

 

Jeg regner med å ta av 1 kg i uka, men vil først se hvordan det går når jeg følger gr opplegget punktlig. Så får jeg sette meg mål etter hva jeg kan klare. Jeg tror at trimpoengene betyr mye. I dag har jeg gått i 50 minutter totalt, og så var jeg veldig flink å trene 45 min. Pilates i ettermiddag. Det er litt opptur å trene, for jeg føler meg så flink etterpå, så utskiller du jo endorfiner i blodet som får deg til å føle deg bedre når du trener, så det kan være en god vane på mange måter. Jeg har som mål nå å trene Pilates hver dag, og gå en halvtimes tur hver dag, så får jeg se hva det blir til...........

 

klem

Janecki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg nok innrømme at du er mye flinkere enn meg.. jeg er desverre ikke så flink med trimmen, men er jo mye mer aktiv nå enn tidligere.. Fra kontorjobb til å jobbe med kroppen merker man jo godt.. Jeg prøver å få tatt litt på kvelden også, så nå minnet du meg på det for det har jeg glemt i dag...

 

Men jeg tar bare 40 knebøy, 20 sit-ups og 20 armhevinger... Så skal jeg øke når jeg føler at jeg ikke mister all muskelmasse av å gjøre de få der.. :D Det blir vel med tiden tenker jeg. Men nå er jeg så stuptrøtt at det får vente til i morgen tidlig, men da skal jeg huske det altså.. lagt det inn på alarm på mobilen, så da skal det i alle fall ikke bli glømt..

 

Vel vel.. god natt og så "snakkes" vi igjen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og gått min 30 min tur i dag, og satser på å trene Pilates senere.

 

I går hadde jeg kylling grillpølser til middag. Jeg ble mett, men merket utpå kvelden at jeg hadde fått i meg lite næring, så jeg tror det er juks med grillpølser, for du får jo ikke i deg grønnsaker. Jeg prøver å lage mat fra GR kokeboken, har et par stykker av de, og kursboken i tillegg, der er det også mange oppskrifter.

 

Jeg har i hvert fall fått en endring i kostholdet, for før kunne jeg lage meg pasta med pesto, eller hive en pizza i ovnen, det er så lettvint, men jeg tror ikke at det er så lurt. Er mer fokusert nå på å lage meg skikkelig mat med grønnsaker og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så flink i dag jeg... Har liksom ikke fått kroppen igang skikkelig. Men har hatt en lang massasje (utført) og jobbet litt ute sammen med tuppene mine, så litt bevegelse har det blitt..

 

Ellers så ble det enkelt med laks til middag i dag, det er jo så enkelt og så godt..Når det gjelder oppskrifter fra bøkene er det mange mange gode.. :) Jeg kan virkelig anbefale nudlesuppe, enklere mat finner du knappest. Og for ikke å snakke om snurrene da.. Jeg bruker kun fibra i mine og de blir herlige.. Har endret dem en del og mine innholder faktisk mye færre kalorier enn den i boken.. De er herlige å ha til lunsj sammen med litt salat.. ;)

 

Hvis du liker pølser skal du prøve hverdagslapsskaus, den er faktisk ganske så god.. Men det er mange gode oppskrifter der, det er helt sikkert. Har fått meg mange nye favoritter, middelhavskylling er jo super helgekosemat.. :)

 

Videre har jeg bestemt meg for å veie meg på mandag, slik at jeg følger en vanlig uke.. Gjorde dette tidligere og likte det.. lettere å skjepe seg i helgene også.........

 

Og alle sammen ligg unna alkohol, ikke bare inneholder det masse kalorier, men alkohol gjør også at fett lagres lettere på kroppen. Tenk på det dere... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg laget meg faktisk pølse lapskaus i dag, med flatbrød. Jeg lager den med en pose lapskausblanding (fra frysedisken), 6 grillpølser (kylling), buljong og 4 dl vann. Kokes i 10-12 minutter. Veldig lettvint og godt. Kikket på snurrer i boka, det blir å prøve til uka!

 

Så skal jeg trene Pilates i kveld, og så blir det å se en film.

 

Det blir spennende å veie seg på mandag. Jeg er bare redd for at jeg har lagt på meg. Føler at jeg spiser ganske mye, men jeg følger jo opplegget. Da skal det virke.

 

Noe som er godt til laks: salsa blandet med tomatsaus og pasta til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel gikk på vekten igjen i dag, og siden fredag så har jeg gått ned 1,5 kilo.. Det viser nok at jeg hadde en del vann i kroppen ja, noe som jeg også var ganske sikker på..

 

Men det var herlig å gå på vekten å se 91 kilo, så selvtilitten er stigende.. :D Nå totalt ned 15 kilo.. :) Skal ta målene mine senere i kveld, har tatt med målbandet mitt til spaet mitt og orket ikke hente det i morrest.. :) Så jeg få legge det inn på badet igjen, da blir det i alle fall gjort, eller kanskje gjøre det enkle og kjøpe et til.. ;)

 

Vel i dag skal vi på tilvenning i barnehage, der gutten skal få være alene uten mor for første gang. .Tror nok det er verre for mor enn for guttten, han ser ikke ut til å bry seg så mye om det enda..

 

Vi snakkes... og lykke til med en ny uke alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i morges, og veide 109,4. Det er nøyaktig det samme som da jeg startet på tirsdag i forrige uke. 10,4 trimpoeng på 6 dager, noe som jeg synes er ganske bra, men jeg må nok øke trimpoengene hvis jeg skal klare å ta av.

 

Jeg er nokså skuffet fordi jeg ikke har klart å ta av noe, bare 100 gram hadde vært et skritt i riktig retning.

 

Så fint at du har tatt av da, Vivax! Om det er mye vann du har tatt av, så er det i hvert fall godt å få det ut av kroppen.

 

Men, jeg gir ikke opp. Skal finne fram målebåndet i dag, for målene kan vise en annen historie enn vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og målbandet kan vise en helt annen historie enn vekten, det er helt sikkert... Jeg hadde en stund der jeg gikk inn i cm en uke, og ned i kilo en uke... Så der ser du... Og dessuten man ser ikke at kiloene forsvinner, det er cm vi ser.. ;)

 

Lykke til, dette skal vi klare sammen... I dag skal jeg ha nudlesuppe til middag, den er bare så helt helt herlig.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er målene tatt, og cm notert.

 

Ja, jeg har opplevd det samme som du skriver, tidligere, og har hørt det fra andre også, cm forsvinner den ene uken og kiloene den andre.

 

I dag har jeg tatt meg inn, og har bare tatt det med ro, leser en god bok og slapper av. Så det er ikke blitt noen trening i dag, men kroppen trenger faktisk å ta seg inn i blant, en skal ikke trene hver dag, men ha noen pauser innimellom.

 

Leser en bok som handler om de første kristne, det er en triologi, og er historisk interessant og underholdende. Det er fra tiden bare noen tiår etter at Jesus ble korsfestet. Handler om en kristen jødisk jente som blir solgt som slave til romerne. Først og framst spennende lesestoff.

 

I morgen blir det på an' igjen, med Pilates og turgåing. Dette må bare gå rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har rett, kroppen trenger også hvile. Man må heller ikke glemmer at når man trener masse så lagrer kroppen også litt ekstra vann, så det kan være grunnen til at kiloene ikke rikket seg.. Men gleden av det får du da igjen i neste uke.. Jeg er ikke flink i det hele tatt akkurat nå. Har eksamen i morgen, og hodet mitt har ikke plass til mer ;) Det blir vel igjen tenker jeg.. :)

 

Nei nå må jeg lese litt mer, det er bare så inni hampen masse å kunne... Latinske navn meg her og der.. :D Vi snakke si morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

det er kjekt å se at du er tilbake og gratulerer så mye med eksamen!! ;)

 

synes du har vært kjempeflink som har tatt så lang pause uten å gå opp mer. og det er kjekt å se deg her inne igjen med friskt mot og klart mål for øye. det er ikke tvil om at du vil nå målene du setter deg!

 

det er bare å fortsette i samme stim og trikse litt med trening og treningsformer i det tempo som passer deg. :D

skal bli spennende å følge deg videre!

 

hilsen may

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått en halvtimes tur i dag, men det ble ikke Pilates i dag, vel dagen er ikke over ennå. Kanskje det blir litt senere.

 

Hadde nudle suppe til middag, og det var veldig godt.

 

Lykke til med eksamen i morgen! Jeg er sikker på at det går veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag er siste eksamen, og det skal bli godt å være ferdig... Da blir det ikke ny eksamen før jeg skal ta meridianmassasje og diverse masse annet som jeg har veldig lyst på..

 

Vel blir nok ikke helt fokus på slanking i dag, men glemt skal den ikke bli.. I går gikk det med en hel pakke med kjeks (tror jeg spiste uten å vite det jeg), ;( skulle bare ha et par stykker til lesingen, men der var den borte gitt.. Tør ikke tenke på hvor mange kalorier det er en gang. Vel vel spist er spist... Hjelper ikke på vekten å dvele ved det nå..

 

Og ja jeg er fornøyd med å ha holdt vekten såpass i pausen min, for jeg visste at den ville gå opp igjen litt. Slik er det bare. Og jeg må også si at jeg har skeiet ut en god del også.. Men jeg drikker veldig skjelden alkohol og har fått mer energi. Så jeg beveger meg nok en god del mer uten å tenke over det. I tillegg så har jeg jo åpnet et eget spa, og det er ikke en stillesittende jobb. Får virkelig brukt kroppen der. Under en praksishelg i Oslo var jeg så svett att alle klær satt fast på kroppen, svetten regelrett rant av meg.. så trim gir det i alle fall.. ;)

 

Nei nå er brødskiven min tint, og kaffen ferdig.. Så nå er det mat og stimulans jeg trenger... Ha en flott dag alle sammen, så "snakkes" vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent på å høre hvordan det har gått til eksamen! Tipper du har gjort det bra. Var det en praktisk eller teoretisk eksamen?

 

Her går det på det jevne. Har hatt en liten spasertur på 15 minutter inn til krossen, og har planer om å enten gå en halv times tur eller trene Pilates senere på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror eksamen gikk greit, det var teori (praksiseksamen har allerede bestått). Gleder meg i alle fall til å få resultatet... Man vet jo aldri..

 

De siste dagene har jeg skeiet litt ut igjen, den lysten den lysten... Den er vanskelig å temme nå får tiden synes jeg.. Gleder meg til våren kommer og man kan være ute hele dagene og kose seg... Eller til jeg virkelig kommer i fullt gang med spaet mitt, da får jeg jo alle den trimmen jeg trenger der.. Det gleder jeg meg til..

 

Ellersen så frykter jeg at vekten vil peke oppover igjen i morgen... håper virkelig ikke det, men frykten er der..

 

Gutten min har fått influensen også, stakkars lille kropp. Det blir vel en del av slikt nå som han har startet i barnehagen...

 

Videre så går jeg nå å venter på at en høne skal legge seg klukk slik at jeg får bestilt meg rugeegg og kan få masse herlige kyllinger til gards.. Det er så kos... Og så skal jeg få ruget ut noen blandiger av de jeg har, det er jo også veldig herlig da..

 

Nei vi snakkes, nå må jeg legge mer ved på ovnen så vi ikke blir kalde her.. Ha en flott søndag alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det gikk som fryktet ... opp 1,1 kilo... Ikke så morro.... men regnet med det... La meg summere, onsdag brownies for å feire eksamen og så ble det litt annet utover.. Prøvde meg på grove vaffler her en dag, men ikke å anbefale... Så i går da, middag hos mor med sosakjøtt og riskrem til dessert...

 

Og kosemerkene mine er brukt så mange ganger at de her helt utstillte stakkars..

 

Uff ja... det nok bare å brette opp armene å stå på videre... Lykke til med en ny uke alle sammen... og håper virkelig jeg får igang viljestyrker min igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i morges, 108,6 kg, det betyr at jeg har tatt av 0,8 kg! Jeg er kjempe-fornøyd. Har vært nøye på å telle kalorier, og spise sunn og god mat. Så har jeg trenet en del, hadde 10 trimpoeng i forrige uke. Trente Pilates torsdag, fredag, lørdag og søndag, hjemme på stuegulvet.

 

På lørdag laget jeg skinkesnurrer. Det var nesten alt for godt! Namm........ ! Spiste 10 stykk (!), så det ble både middag og kvelds og tok noen kosemerker, og da hadde jeg likevel gått 400 kcal over. Jeg kan ha problemer med overspising, klarer ikke alltid å styre meg hvis det er noe som er ekstra godt.........

Så gikk det bra likevel. Jeg tror det har med treningen å gjøre. Vil prøve å trene Pilates hver dag denne uka.

 

Nå er jeg inspirert til å følge dette opplegget framover, kan jeg ta av 800 gram, kan jeg ta av 40 kg.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se at det går nedover med noen og du er så flink... Når det gjelder overspising kjenner jeg også litt til den med noe som er ekstra godt.. Men jeg har begynt å bli litt flinkere å kjenne etter om jeg faktisk er sultet, eller ???

 

Men i dag har jeg fått en snev av influense, og det er litt kjedelig.. Hadde planer om å prøve meg på en minifjelltur i morgen hvis været holdt. Dette hadde virkelig gjort godt for kroppen min det.. Så vi får se... Men jeg går ikke hvis det er drittvær, det får da være grenser.. hehehehe... vel det vel egentilig ikke noen udskyldning, men det er en fristende undskyldning.. :D

 

Så da er det vel bare å brette opp ermene å fortsette på vandrinen nedover i kilo.. jeg vil virkelig nå 80 kilo dette året, for da skal jeg på fantasy-cruise.. :)

 

Ellers så drømmer jeg fortsatt om å hente den store flotte katten som jeg så på, blir mer og mer lyst på den.. Men så er jeg en slik person som helst skulle hatt alle dyr som jeg ser.. (uten fugl innomshus og gnager innendørs... aldri igjen i mitt hus).. Har også en bestilling inne på 15-30 rugeegg når jeg får meg klukkhøne, så der kan det bli en 10 nye tupper hvis jeg er heldig... Ååå så morsomt det er med dyr.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i dyr. Har en katt som jeg er glad i, og har lyst på hund, men har egentlig for liten leilighet til både å ha katt og hund.

 

Det høres ut som om du har et lite småbruk? Jeg kunne godt ha bodd på landet, men nå bor jeg i byen, og det har jo også sine fordeler.

 

Jeg prøver å trene Pilates hver dag nå, og i dag har jeg trent hver dag i en uke. Vil prøve å få trene hver dag i en måned. Jeg tror det vil gjøre susen, og at jeg spiser riktig.

 

Er skikkelig oppsatt på å klare dette nå. Tror jeg har funnet noe som virker. Gjelder bare å holde motivasjonen oppe, og innsatsen på topp...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller trim er vel kanskje feil ord... Jobbin er vel det rette ordet.. :) Jeg jobbet i hønsegården der jeg tok vekk en del halm som har begynt på veien til å bli jord.. Det er fin gjødsel det.. Så nå har jeg kastet det utover plenen min, i håp om at det skal trekke ned i den.. Vet ikke hvor lenge jeg holdt på enn noe, men svett og god var jeg i alle fall når jeg var ferdig.. :D

 

Ellersen så går jo dagene, har hatt kjøttboller med stappe og tomatsaus i dag (de fra bok 2) og de er jo bare så helt herlig gode.. :)

 

Og ja jeg har en gammel gård, men bygningene er ikke brukende til så mye, og jorden leier vi ut.. Men jeg elsker hjemplassen min og kan aldri tenke meg å bo andre steder.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa sitter fortsatt i kroppen, den vil liksom ikke slippe taket helt.. Men men jeg er ikke syk, bare snufsete..

 

I går bakte jeg en liten sjokoladekake, og istedet for å spise i alle fall halve ble det bare noen små biter og resten ligger i fryseren.. Litt stolt av akkuat den der.. :D I dag hadde jeg planer om en liten opprydden inne i hønsehuset mitt, men det er ikke så fint vær ute så jeg får håpe på i morgen eller at vinden løyer litt..

 

I dag blir det kjøttkaker til middag her i huset, det er lenge siden og det skal bli godt... Jeg må innrømme at jeg fortsatt lager brunsausen på den gode gamle måten, vet det gir mer kalorier, men den smaker best.. Så slik er det med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok ikke si at jeg gleder meg til veiing i morgen, har ikke helt den gode følelsen der da.. .Men alle vet jo hvorfor... MIN FEIL....

 

Ahh ja ja, slik går det når man ikke eier ryggrad og viljestyrke.. I tillegg nesten ikke noe bevegelse da vi har hatt influensa her i huset... Ingen undskylding, men slik er nå saken.. Hvis jeg har gått opp i morgen så trur jeg faktisk at tårene kommer jeg... Jeg vil jeg vil, men får det ikke til akkurat nå...

 

Deprimerende innlegg det her, men slike er det bare akkurat i dag. Er også bedt bort på Baccalao i dag, og det er jo ikke akkurat slankekost da... Men åååå så godt... Vel vel... det vises vel på vekten i morgen tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...