Gå til innhold

Runde 2


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Jeg har også brukt mål, men belønning også hvis jeg greier dem.. :) Trenger ikke å være så stor belønning, kanskje bare det å ta seg et langt langt bad, med tente lys og et blad i hånden.. Det er herlig det..

 

Men trikset er å ha mål som man faktisk kan klare, men som man også til tider må strekke seg etter... Det er en fin balansegang dette. Blir målene våre for vanskelig å nå så kan man liksom gi opp undervei, ahh det går ikke alikevel så... osv.. Er de for lette så blir det mer som, nhaaa det klarer jeg alikevel.. .

 

Og lykke til med å nå dine mål, jeg har ikke nådd mine den siste tiden (men det gjør man jo skjelden når vekten peker oppover.. ) Så vi får se i morgen, håper den ikke peker oppover igjen da..

 

Vi "snakkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Gjest Friskus_jenta

Heisann!

 

En aldri så liten vinterlig hilsen fra vestlandet :)

Før det begynte å snø i dag, så gikk jeg en times tur i skog/ grusvei sammen med en venninne.. det var skikkelig deilig!!

Men da jeg kom hjem igjen, ja da var mannen stått opp..og han ville også gå tur! Så jeg ble med han også, og så gikk vi nesten den samme turen en gang til.. Så i dag føler jeg meg VIRKELIG flink altså.. har gått i over to timer :)

Og det føles fantastisk! Kjenner jeg er skikkelig trøtt i beina no.

 

Ellers har eg og mannen bestilt oss en hund som i får om halvannen mnd.. så da skal og må det bli masse turgåing :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Til Vivax:

 

Helt enig med deg, det er veldig viktig å gi seg selv belønning når man har klart de små delmålene sine underveis.. tror du er mye flinkere enn meg der, for jeg er ikke så flink å verdsette et bad og et ukeblad.. kunne ønske jeg var det.. tror jeg må tygge litt på den altså. Takk for en tankevekker.. :)

 

Om en mnd skal jeg ha full aromaterapi, har bestilt time. Det skal bli min belønning etter endt 1.kurs på GR. GLEDER MEG VILT!

Men jeg tenkte jeg skulle lage meg noen mindre premier til de forskjellige delmålene også.. noen som har noen forslag?? Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg noen nye klær når jeg når 10 kg.. det må jeg jo nesten ha da

 

Jeg er skikkelig spent på hvordan det går med resultatene dine i dag altså. Håper nåla viser nedover for deg nå:)

Jeg har veiedag på onsdager siden det er da jeg går på kurs.. og er svært spent på vekta denne gangen jeg også. Hadde middagsbesøk en dag her, med pinekjøtt og svineribbe.. kremt kremt.. holdt på å få sjokk når jeg så hvor mange kcal det var! En middag for meg tilsvarte halve dagsinntaket mitt jo! Ikke rart egentlig at jeg alltid før har lagt på meg etter disse høytidene.. GISP!! :)

Men jeg har vært ekstra flink til å gå turer da, så håper jeg går ned litt allikevel. Har styrt unna marsipanen he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janecki

Har koblet av litt i påsken, og ikke telt kalorier eller noe. Så var det veiedag i dag, og så hadde jeg likevel tatt av 0,9 kg denne uka, ned til 106,9! Så da har jeg tatt av 2,5 kg totalt på 7 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
Har koblet av litt i påsken' date=' og ikke telt kalorier eller noe. Så var det veiedag i dag, og så hadde jeg likevel tatt av 0,9 kg denne uka, ned til 106,9! Så da har jeg tatt av 2,5 kg totalt på 7 uker.[/quote']

 

Så flink du har vært Janecki! * Tar en liten dans for deg* :)

Er såå viktig å kunne kose seg litt ekstra innimellom, fri fra kcal telling og div.. men du har jo vært superflink! Èn kilo etter påskeuka er jo bare helt strålende bra! Har du gitt deg selv en klapp på skulderen? :)

 

For min del; bare 2 dager igjen til veiedag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Kursdag og veiing i dag... OPP 0,5 kg...

Men kursleder ga meg bragdmerke i dag :) Jeg hadde nemlig 17,5 trimpoeng i påsken og jeg VET at jeg ikke har skeiet ut ift usunn mat... så det er ikke kosten som er skyld i min vektoppgang, men økt muskelmasse og at jeg faktisk har spist for LITE... ?? Hmm.. i forhold til kosten: jeg har spist mindre enn jeg skal ift meny 3 i utgangspunktet, men jeg skulle i tillegg spist nesten 300 kcal per dag mer pga all treningen..

 

SÅ: denne uken skal jeg i allefall kontrollere trening opp mot kost, det kan dere være sikker på!! For neste uke SKAL jeg ned!!!

 

Folkens; neste uke skal jeg ha - 1 kilo... minn meg på det :)

 

Ha en nydelig uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er over, og endelig kom jeg meg inn her igjen... Jeg har vært litt syk og motivasjonen langt fra der den burde være.. Gikk på vekten i dag og den viste 0,1 kilo opp, men inn tre cm i midjen.. Så det går jo rette veien enkelte plasser..

 

Over helga er det endelig april og jeg begynner med spaet mitt... vet nå at det er 15 kolli med varer på vei... åååå bedre enn julaften dette her.. Tenkt takket være at jeg gikk ned noen kilo i fjor så har jeg nå åpnet mitt eget spa... Ikke så verst om du spør meg. Bare jeg greier å ta av de siste kiloene også nå da (er jo mellom 15-20 kilo igjen på kroppen som skulle vært av).

 

Har også bestemt meg for å begynne å skrive rapporter igjen, det er ikke blitt gjort på lenge lenge lenge..

 

Og gratulerer med hund Friskus, det er helt herlig.. Hadde en nydelig golden som dro meg med på masse tur tidligere, men pga av allergi måtte den tilbake til oppdretter når den var nesten året.. Det var så trist.. Vår andre hund en liten Shih Tzu (som jeg aldri reagerte på) var ikke den store turgåeren.. Men en helt herlig hund som vi desverre måtte avlive i fjor høst. Nå er jeg på utkikk etter en Chineese Crested PowderPuff... de er jo bare så herlige.. :( Men jeg er hovedsaklig på utkikke etter en omplasseringshund (min shih tzu kom til oss fem år gammel og slo seg til ro første dag). Så hvilken hund er så heldig å få bo hos deg da Friskus?

 

Og Janecki gratulerer med flott påskeresultat.. :D Helt topp... Og alle de trimpoengene da Friskus... :) Dere er en stor inspirasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Har nettopp vært ute og gått tur med ei venninne i duskregn og vind.. kjempeherlig!

Det har virkelig ført til en helt ny livsstil dette her for meg. Før HATET jeg å gå ut når det regnet, tur i drittvær ble det hvertfall ikke!!

Men nå bryr jeg meg ikke om hva slags vær det er, for jeg skal ut å gå allikevel:)

 

Jeg kikker kun ut av vinduet for å se hva jeg skal ha på meg av klær.. Dette hadde jeg aldri trodd om meg selv..

 

Har planlagt en søndagstur med ei venninne og barna hennes i skogen om et par uker. Vi går en skogstur langs en elv her i nærheten, nyyydelig og fint. Jeg skal ta med meg tantebarna mine.. og så skal vi lage REBUS!!

Lurer på hvem som gleder seg mest, jeg eller ungene :(

 

Lurer på om dere kjenner " økt-glede-bivirkningen" som et resultal av sunnere og riktig kosthold og mer bevegelse?

 

Vivax: jeg skal få meg en Labrador.. :D Gleder meg villt til det også..

 

Ha en fin kveld og en sunn og frisk ny uke jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Halloen!

 

Kjøpte med en Omron skritt teller til 199,- på apoteket her en dag, men den telte veldig uregelmessig og galt.. så nå har jeg vært inne igjen med den.. ble tilbudt en ny, men valgte heller å kjøpe den som kostet 399,-, den var visst best i test og mer stabil..

 

Så nå gjenstår det å se hvor mye jeg går på en gjennomsnittlig dag.. skal prøve den i morgen. Bruker dere andre slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd skrittteller, men det gjorde ingenting for meg... Syntes også den var veldig uregelmessig, når jeg følte jeg hadde vært flink var det nesten ikke utslag, men en omgang med å henge opp klær gav utrolig mange skritt... Så det ble med det..

 

I dag har jeg derimot vært veldig flink, vært ute i flere timer og jobbet.. Laget klar to avdelinger til kyllingene mine som skal klekkes den 7. og jobbet i hagen.. (var helt svett og knallrød i trynet da jeg kom inn) Men så herlig å føle at man virkelig har jobbet da.. :(

 

åååå jeg gleder meg slik til kyllingene mine klekkes, håper da virkelig at i alle fall noen klekker.. Det ligger 18 egg i rugemaskinen, og jeg har et stort håp om at i alle fall 5 klekker (er ikke sikker på om alle er befruktet). Så når de er ca en dag gammel og tørre skal jeg se om jeg får lagt dem under en høne som er klukk. Hun har nå ligget på egg i snart tre uker, men flytter seg stadig mellom kassene så eggene starter bare på utviklingen før hun går av. Nå er hun innestengt i en mor og barn bu.. så når kyllingen er klekket så skal jeg bytte de ut med eggene, og krysse fingrene for at hun godtar dem.. :)

 

Ja i dag er livet herlig.. :D Med ønske om en flott uke og noen herlige vårdager til dere alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekten, og endelig viste den minus.. 0,3 kilo ned.. Helt topp.. Jeg er så glad. Jeg har vært litt flinkere denne uken, tenkt litt mer igjennom, men ikke flink nok det vet jeg.. Men jeg er på vei, jeg er på vei.. :) Og det er herlig.

 

I går kveld og i natt fikk jeg også 6 kyllinger, og en til er på vei.. Det var morro det, å se dem streve seg ut av skallet.. :) Helt herlig.. Nede hos hønemor er det også klekket noen, så en der nede i sted, med mørke dun og et gyllent hode.. Så søt så søt.. :) Hønesehold må bare anbegales på det sterkeste.. Det er bare så herlig morro..

 

Vel det var alt fra meg for nå, må sjekke de søte små igjen..De ligger fortsatt i rugemaskinen, venter til alle er klekket og tørr så kan jeg endelig kose litt med dem...

 

Ønsker alle sammen en flott og strålende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med vår i luften.. Man føler seg liksom så mye bedre da.. Lettere å stå opp, mer energi utover kveldene.. ååå livet er herlig denne årstiden her.. (Ikke det jeg er glad når hver årstid kommer jeg).

 

I morgen blir kyllingene vår en uke også, og jeg skal muligens selge noen av dem.. Så nå er jeg begynt å samle litt egg igjen for ruging. :) man må jo ha noen nøster.

 

Ellers så åpner jeg spaet mitt på mandag, det skal bli kjempegøy. Åpningstilbud og greier, så er det bare å gjøre en god jobb slik at jeg muligens også greier å leve av det.

 

Av andre saker så er jo gutten min blitt syk igjen, mavesyke begge veier. Stakkars liten... Denne barnehagesyken tar virkelig tak i han.. Men jeg satser på at det i alle fall bygger immunforsvaret hans.

 

Da vil jeg bare ønske alle sammen en god helg og noen flotte vårdager.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere er her fortsatt! Jeg har begynt å trene på treningssenter. Tenkte å prøve med bare trening, for å se om jeg kunne fortsette å gå ned i vekt, men totalt har jeg gått opp ca ett kg, har trent i to uker, så nå prøver jeg på nytt med GR opplegg ved siden av treningen. Da skal det i hvert fall vise forskjell!

 

Det er kjempegøy å trene, og jeg har allerede merket fremgang på to uker. Jeg trener en fire-fem ganger i uka, noen dager har jeg lyst å trene mer, men jeg holder litt igjen så jeg ikke skal få belastningsskader. Jeg har lagt meg på et maksimum på en time trening pr dag. Så blir det å telle kalorier fra i morgen av. Vekta står nå på 108,2 kg. Kiloene sitter som spikret på, men jeg skal klare å gå ned når jeg kombinerer trening og GR.

 

Klem fra

Janecki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til med åpning av spa annlegget ditt, kansje stikker jeg innom for å prøve også en dag, vi får se.

 

Ja våren er en fin tid, liker den jeg, nå blir det etter hvert lange lyse dager og det blir også forhåpentligvis litt varmere temperatur etter hvert, da er det herlig syns jeg ;)

 

Har hatt ei kjempe ukke både vektmessig og matmessig jeg, så nå er det beg. å bli gøy igjen, har fått lønn for at jeg har vært tålmodig...

 

Huff da, ikke noe gøy når de små er syke, er det første året i bh?, trøst deg med det at immunforsvaret blir bedre etter hvert. Ser det på de aller minste barna at de er mye syke de første året i bh.

 

Ha en flott onsdag og en flott uke.

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det er vel slik det er ikke sant... ;) Vel jeg har laget meg salat i dag, med masse godt, lørdagsgodtsalat.... dvs rucola, ost, mais, skinke, purre, agurk, paprika og makaroni.. spiser den i varme pitabrød med dressing.. Og det er bare så godt.. Jeg har faktisk vært i perioder da jeg har levd på dette til alle måltid i hele uker jeg.. (noen år siden nå da men)

 

Så hvis noen vil ha noe ekstra godt en lørdagskveld og er lei av alt det vanlige, så kan jeg virkelig anbefale dette.. Man kan jo lage den akkurat slik man vil, godt er det uansett... :) Det er noe med det varme sprø pitabrødet og den herlige salaten.. Tror jeg skal koke egg sammen med og ha til frokost i morgen også jeg..

 

Ellersen så går jo dagene fort nå, og det er jo litt herlig også..

Åpning av spa gikk kjempefint så nå er det bare å håpe på at kundene stikker innom, har ledige timer jeg.. :) Og 20 % avslag i hele april og mai.. :)

 

Og Janecki kjempegøy å høre fra deg igjen, du er jo blitt kjempeflink med å trene... Så dette skal nok gå skal du se..

 

Og Eve gratulerer med resutatet.. det er aldelses herlig når det løsner litt..

 

Vel "snakkes" sikkert i morgen, da skal jeg på vekten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og vekten viste nedgang, ned 0,9 kilo... Det er herlig, men jeg vet at jeg er litt tappet av vann for tiden, så noe kommer nok tilbake.. Men herlig er det i alle fall.. Bare jeg ikke kommer opp igjen nå da...

 

Vel det er alt fra meg denne morgenen, ikke så mye mer og si.. Skal ta målene mine senere, får legge inn hvordan det går med dem litt senere...

 

Ha en flott søndag alle sammen, og nyt livet.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det som evt gikk av, er garantert tilbake på kroppen nå, det er det ingen tvil om.. :) Jeg har hatt bursdag jeg, og gud for med kalorier som gikk ned... Vel vel det var da veldig godt... ;)

 

I dag er det flott vær så tror jeg skal være ute når jeg kommer hjem fra jobb i dag, det skal bli litt godt.. Videre vurderer vi om vi skal få oss ny hund snart, det er en 1 år gammel liten tøff kar... :) Men vi får så når tenkingen er over.

 

Vel nå skal jeg komme meg på jobb, ha en flott og strålende dag alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og den gikk noenlunde greit.. Dvs vekten min stod helt i ro, rikket seg ikke et gram... Men etter all den kakespisingen min skal jeg være kjempeglad for det.. I cm hadde det derimot vært litt bevegelse. Totalt nå 88,5 cm og 25 av disse i midjen... Godt å se at cm begynner å bevege seg igjen.. Jeg byttet ut målband her for en stund tilbake og da gikk cm opp igjen.

 

Vel det var alt for denne gang, nå skal jeg nyt søndagen og kose meg sammen med gutten min..

 

Ønsker dere alle sammen en flott søndag, og så "snakkes" vi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...