Gå til innhold

Ned 5kg til sommer (Juni) :D andre????


Gjest Hilduur

Anbefalte innlegg

Gjest halfnelson

hei!

 

i skrivende stund sitter jeg å spiser smågodt, hehe..

men kjøpte meg bare 6 småting da, ellers blir jeg bare å spise så mye mer!

så nyter de sakte :)

 

frokost: 1 wasa multigrain m/ hvitost og paprika

 

lunsj: 1 wasa multigrain m/ hvitost og paprika + 1 beger 0,1% blåbæryoghurt

 

mellom: 1 porsjon rugfras m/ skummet melk + 1 skive lettbrød m/ mager leverpostei og agurk

 

middag: ble ingen middag, var på jobb.. men spiste nesten en skillingsbolle på jobb + ei kule is :/ så det får bli middagen!

 

kvelds: 1 porsjon rugfras m/ skummet melk + halv kurv jordbær + 6 smågodt

 

helt ok dag, men irriterer meg at jeg småspiser kaffebrød på jobb..!

 

jeg skal jobbe i natt (24.00 - 06.00) + 11.00 - 17.00 på dagen i morgen, og så skal jeg tidlig på jobb søndag morgen, så blir rolig helg på meg..!

dvs. liten mulighet til å skeie ut med alkohol :P

dessuten får jeg gått i mange timer på jobb!

 

hva for helgeplaner har du da?

 

så flink du er til å trene! jeg har ikke motivasjon/energi for tida.. tips?

2 uker siden siste joggetur, 1 uke siden siste sykkeltur.. det eneste det går i er styrketrening..

 

god fredagskveld!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Ah, smågodt er min svakhet også.. :) enn at du greide å kjøpe bare 6stk! wow!

 

I dag reiser jeg avgårde til Tyrkia, så blir borte i to uker, håper flere joiner tråden så du ikke blir alene! Evt kan sikkert du joine den andre tråden jeg pleier å være på: Transformation, flere hyggelige og motiverende folk der :P

 

Håper jeg ikke eser ut i ferien da, :D

 

Ha noen fine sunne uker! You can do it!

 

Stor sommerklem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

åh, god tur!

håper du drar avgårde glad og tilfreds med kroppen :P

 

slenger meg nok inn på den andre tråden da ja, blir ensomt her tror jeg..

 

kos deg MASSE!:D ..og vær flink og sunn!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Hilduur

Jeg er tilbake!

Nå har jeg endelig fått meg internett hjemme;)

Badevekten er også på plass. jeg har jobbet utrolig masse i sommer så vekten har gått litt i glemmeboken,men nå er jeg tilbake igjen.

Hvordan går det med dere andre? har dere nådd noen mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

det var utrolig lenge siden, Hilduur!

godt du er tilbake :)

hvordan står det til med vekten, da? ser du skriver den har gått litt i glemmeboka, men..

her går det bra! litt tung start etter ei uke med fyll og godis, men vekta nærmer seg målet på 60 kg! 61,9 ved sist veiing, og det er mange år siden jeg har vært så lett :D

 

har du vært på ferie? hatt det bare bra?

 

den tråden her har dødd ut litt, men kanskje blir det mer liv i den nå..!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Jaa den har gått litt i glemmeboken. Jobbet hver eneste dag i sommer,men hadde 1 uke ferie da:=) Da hadde jeg besøk av ei vennine.

Jeg veide 64kg på Mandag. Helt greit egentlig siden jeg ikke har vært særlig fink,men idag veide jeg 63,5 så håper det går fort ned. Åh så digg!!!

Jeg veide 60 kg forrige sommer. Hadde gått ned fra 65 så jeg veit det er mulig.

Jeg har lyst til å komme på 5 tallet. Tenk så gøy.

Har du hatt noe ferie da??

Vi må jo lage et nytt mål så andre kan henge seg på også.

Går det å forandre navnet på denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

60 kg høres ut som ei idyllisk vekt!:)

det er jo den vekta jeg har som mål, men det er fristende å prøve seg på 58-59, bare pga 5-tallet :D

men typen min + flere har sagt at jeg ikke burde henge meg opp i det, og det er vel sant..

 

jobber du enda, eller? hva slags jobb har du?

 

jobber hver dag jeg og, begynner 4 på natta og jobber til alt fra 12-15, det varierer etter hvor mye det er å gjøre.

har en pakke knekkebrød liggende på jobb, så det blir det til frokost og lunsj, og så spiser jeg frokostblanding når jeg kommer hjem.

 

har ikke vært så flink til å trene den siste måneden, men har gått ned likevel.. tror det har mye med maten å gjøre, da det blir litt lite mat på jobb, men går likevel ikke rundt sulten, så da gjør det ikke noe :)

 

må da gå an å skifte navn på tråden, ingen dum idé!

ettersom det er du som startet den, ser jeg for meg at det kun er du som har "myndighet" til å gjøre det.. hadde vært bra å fått gjort det, så får vi med nye som du sier.

 

håper du har hatt en fin og sunn dag, og at du koser deg i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Ja...jeg har prøvd å skifte,men veit ikke helt hvordan jeg gjør det;)

Jeg veide meg idag. Veide 63kg så det er ikke dårlig:) går fort ned håper jeg...

Jeg jobber i Dyreparken i Kr.Sand:) Artig,men myyye å gjøre. Roer seg ned nå snart tenker jeg så da blir det trening igjen. Ikke rart du går ned hvis du spiser bra. 60% er Hva du spiser,men trening teller ca 40% :)

Nå er jeg klar for en sunn uke. Lyst til å gå ned til neste Mandag igjen.

Hvordan har det gått med deg?

Hva jobber du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

hei!

 

hørtes ut som en morsom jobb!:D

hva gjør du f.eks?

 

jeg jobber på lageret i et bakeri, mye løfting og pakking hele dagen, så får mye gratis styrketrening der. helt ferdig i armene og føttene når jeg kommer hjem!

og annenhver helg jobber jeg i utsalget i bakeriet, lørdag og søndag, så har annenhver helg fri i sommer.. har valgt det selv, penger blir det :)

 

har gått bra med meg i det siste! rolig helg uten alkohol (to flaskepils til grillmaten på fredag bare) + at jeg jobbet i helga, så har fått gått mye.

ellers går det i den samme maten, knekkebrød og frokostblanding :)

30 min styrketrening i går, i dag skal jeg sykle og gå rask tur sammen med ei venninne.

men først skal vi bade, og det skal vi NÅ!:)

 

i helga skal jeg foressten på Storåsfestivalen, da blir det nok myyye øl.. :/

men skal prøve å spise sunt fordi! og hoppe mye på konsertene, hehe.

 

går bare bra der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Det hørtes gøy ut med konserter;)

Jeg har jo to jobber i sommer jeg også... Jobber i klesbutikk også.

Har hatt 1 uke fri + 2 dager i sommer':P

MEN sant det blir penger...Kjøpt leilighet med kjæresten min så jeg må jobbe litt. Jeg jobber i en souvenir butikk. Kjempestoooor. Det er faktisk veldig morsomt.

DU har jo kommet i en skikkelig bra rutine. Jeg jobber så tragiske tider jeg da...

Starter kl 2 osv. Men i midten av August får jeg bedre rutine.

Så flink du er til å trene!

Blir motivert av dette.

Du har jo fristelser på jobben som du må klare å holde deg unna da:P

Kooos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg hadde skikkelig lyst å dra på Storås, men fikk ikke råd :/ første sommeren på lenge at jeg ikke har vært på en festival, en skam! :)

 

Du må kose deg masse halfnelson!

 

Og der var du igjen Hilduur, går fint?

 

Ikke kommet helt inn i gode rutiner etter ferien enda, maten går sånn passe bra, men ikke blitt noe særlig trening enda. Blir så utrolig tung og slapp når jeg har mensenuke.. satser på å begynne skikkelig til neste uke i stedet, og eller begynne å psyke meg opp til det :)

 

Har fått sykt dilla på Läkerol med jordbær..namme!

 

Forresten fikk jeg en bok i dag (som jeg egentlig hadde avbestilt :) ) , og i den fant jeg en oppskrift på en frokost som jeg skal teste ut i morgen, kan jo dele den med dere hvis dere har lyst å prøve dere og

 

Havre 300 g

Malte nøtter 200 g

Tørket frukt 300 g

yoghurt naturell 500 g

 

"Ha ingrediensene i en bolle og bland med så mye vann at det får konsistens som en grøt. Hell blandingen over i en lufttett beholder og sett i kjøleskapet til neste dag. Når myslien står over natta, er det med å mykne opp ingrediensene, deriblant nøttene og havren og gjøre dem lettere fordøyelige. De levende bakteriene i yoghurten vil også føre til at blandingen gjærer lett, og det bedrer også fordøyelsen.

 

Det er mange grunner til at denne myslien er et ypperlig frokostalternativ, den er basert på en rekke matvarer som inneholder et bredt spekter av næringsstoffer og kombinasjonen av matvarene er beregnet å gi forholdsvis langsom stigning i blodsukkeret. Det er også praktisk å lage myslien, den holder seg generelt svært godt i kjøleskapet, noe som betyr at man bare trenger å lage en eller to porsjoner per uke. Man blir ofte ikke sulten før til lunsj og det viser seg at den kan hindre appetitten i å løpe løpsk senere på dagen"

 

For variasjon: det fins mange ulike typer nøtter og tørket frukt, evt bruk frisk frukt eller bær, eksempel: ha i raspet eple, i stedet for eller i tillegg til nøtter kan en også bruke frø, f.eks solsikke, gresskar eller sesamfrø.

 

Kan gi rapport i morgen om jeg syntes den var noe god, lagde bare halve oppskriften i dag jeg, og brukte hasselnøtter og kjøpte en pose tørket frukt som inneholdt: aprikoser, epler, pærer, fersken og svisker (jeg droppet svisker da jeg ikke liker det).

 

Men tenker å prøve med fersk frukt og bær da jeg tenker at jeg kanskje liker det bedre, og så er jo rosiner fine å bruke og.

 

Jess det var dagens frokostleksjon fra meg :D hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ganske mange kalorier av denne frokosten gitt! Landet på ca 437, men jeg skal ha 420 til frokost, så det er ok! Smaken? vel.. helt ok.. ikke nam nam liksom.. men jeg likte ikke havregrøt til å begynne med heller, så jeg skal vel få lurt meg selv til å like dette også :) hehe, men tror jeg skal prøve å ha på bringebær på neste porsjon, for det er jeg veldig glad i :)

 

Nå er det ut i sola med en god bok.. evt trening får vente til senere :D

 

Klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Det går fint med meg:)

Kommet helt ut av treningen i sommer da,men i dag var jeg der igjen.

Trudde ikke det skulle være sååå utrolig deilig å starte igjen,men det var det.

Hehe så morsomt...jeg spiser Lakerol med jordbær nå. Den var veldig god!

Idag har jeg bare spist sunt. Begynner å komme i rutine igjen. Skal du ha hele 400 kcal til frokost???

Jeg skal bare ha 220 jeg...

Strange!

Gøy med litt tips. Får prøve denne frokosten jeg også. Jeg liker det som er i så blir sikkert ikke noe problem for meg.

Håper du har hatt en fantastisk dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ingen Grete Roede kur, har bare funnet en retningslinje på en internettside, der jeg ganget og delte meg frem til antall kalorier per dag. Endte på rundt 1400 synes jeg å huske, og der sto det anbefalt :

 

ups husket visst feil, var 350 til frokost :D jaja, der ser du hvor mye jeg har tenkt på dette i det siste, hehe.

 

Frokost: 350

Mellom: 70

Lunsj: 420

Mellom: 70

Middag: 420

Mellom: 70

 

Men jeg vet ikke om jeg regnet frokosten helt rett, er usikker, og endte med å spise mindre de andre dagene, ble fortere mett. Forresten fikk den frokosten veldig fart på magen! hehe, og jeg holdt meg mett mye lengre enn jeg pleier.

 

Skal lage en ny porsjon i dag, uten frukt, og heller tilsette frisk frukt eller bær når jeg skal spise det :) Men jeg likte den faktisk bedre og bedre. Så den anbefales fortsatt. I dag har jeg planlagt å komme meg på trening, skal bare få i meg frokost nå (ja jeg sto opp litt seint..), og så dra på trening!! Glad det ikke er sol her enda i dag, for da er det lettere å dra inn på treningssenteret og ikke legge seg i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg :)

Huff imorgen er det veiedag.

Jeg har ikke vært sååå flink denne uken:P

Bare håper jeg ikke har gått OPP...

Jeg skal veie meg 2 timer før imorgen også,utrolig hvor stor forskjell det er på timene. Men skal ha som vane å veie meg kl 8 så da får jeg starte med det imorgen... så satser vi på at jeg går ned neste uke:)

Håper det går braaa med dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimenn heii på deg megseg! pjuh :)

 

Veier bare 54,6 jeg :) altså 600 gram ned

 

Men så har jeg hatt diare i 3 dager.. fyker vel opp igjen nå når jeg så smått har begynt å spise igjen.

 

Dere andre da? går det bra?

 

Vil bli frisk nå! Kjempelei av å være kvalm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, da er jeg frisk igjen, heldigvis! Gleder meg faktisk til å begynne å trene igjen, men må vel ta det forsiktig, er enda ganske svak i kroppen kjenner jeg. I dag skal jeg gå 1 time, til byen, tror det blir treninga for i dag! Ligger fortsatt på 54,6!! tata! så lenge det varer, hehe, blir jo livredd for å spise mye nå, selv om jeg forventer å gå opp igjen. Sitter akkurat nå og leser til eksamen som kommer om fire uker. Gleder meg til det er overstått.

 

Går det fint med dere?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veide likt som sist....Jeg er ikke akkurat flink nå. den jobben jeg har får jeg bare en pause på 8 timer...litt vanskelig å spise hver 3 time..+ at det fort blir lette ting å putte i munnen. Gleder meg til skolen starter...få skikkelig rutiner igjen! Ellers har jeg blitt mye flinkere til å bevege meg. Sykler veldig mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veide likt som sist....Jeg er ikke akkurat flink nå. den jobben jeg har får jeg bare en pause på 8 timer...litt vanskelig å spise hver 3 time..+ at det fort blir lette ting å putte i munnen. Gleder meg til skolen starter...få skikkelig rutiner igjen! Ellers har jeg blitt mye flinkere til å bevege meg. Sykler veldig mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia Hilduur, Så det er liv her enda :)

 

Ja jeg hadde gått ned, men i dag er jeg tilbake på samme vekt.. igjen.. 55,5...haha..lurer på om kroppen min har bestemt seg for å holde denne vekta uansett jeg! Men så hjelper jo ikke jeg akkurat på heller, har spist som en gris denne helga, rett og slett! tihi. Pizza, burger, kebab, pizza, burger.. ja.. du skjønner tegninga? så føler meg svær og oppblåst i dag! Men har også god motivasjon på å ta fatt, røre på meg og spise sunt!

 

:)

 

Skjønner at det kan være vanskelig å få inn måltider på jobb, hvilken jobb har du? Er det ikke mulig å bare ta en yoghurt innimellom f.eks, eller en frukt? Bare så du holder "maskineriet i gang" mener jeg ;)

 

Bra at du er flink å røre deg da, det betyr jo så masse!

 

i dag skal jeg og søstra mi gå en totimers rute hos henne i skogen der! pluss at jeg skal tjuvstarte nå og gå til byen til bussen, altså, enda en time gåing! Må gå av meg litt junk jah :)

 

Ha en kjempefin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ska flytte på studenthjem j no, og da e d jo viktig med kostholdet. Her dokk nå forslag t matvara en går ned av? som j kan spise t frokost, lunsj, ja hele dagen;) Havregrøt? Dokk e nå flink å står på!!;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det var jammen lenge siden! Jeg slenger meg på igjen, tror jeg!

Har hatt en travel sommer med mye jobbing!! Jeg har liksom kobla ut slankinga, men tror ikke jeg har lagt på meg. Det hjelper jo å ha noe å gjøre til en hver tid :P

Nå har jeg flytta til Oslo, og har for øyeblikket ikke badevekt i leiligheten. Skal få meg det snart, og da skal jeg begynne med veiedag og sånn igjen!!

 

Har akkurat meldt meg inn i treningssenter, så nå skal jeg få gang på treninga igjen! Er jo så motiverende med de treningspoenga!!

 

Vi får snakkes da! Kommer med oppdateringer etterhvert. Og dere får bare beklage min lite aktive sommer i vektklubben :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Går ikke så veldig bra, egentlig, men har en ny start i dag. Har laget en godte-avtale med søstern, så nå blir det ikke så mye søtt fremover. Er så vanskelig å begrense seg!

 

Veide meg på ny vekt i dag: 71, 4 kg. Det er ca 2 kg oppgang siden sist jeg veide meg (i sommer), men jeg vet ikke om det er vekta hjemme hos mine foreldre som er gal, kanskje... Uansett tror jeg at jeg har lagt på meg litt, og jeg må skjerpe meg!!!

 

Skal være flink denne uka. Prøve å få spist rett, og trent en del.

 

Kom med oppdateringer, så vi får høre hvordan det går!

Sammen er vi sterke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...