Gå til innhold

Ned 5kg til sommer (Juni) :D andre????


Gjest Hilduur

Anbefalte innlegg

Gjest Hilduur

Nå skal jeg ned! Jeg gikk ned 4 kg sist sommer,men så stoppet jeg opp med treningen etter sommeren...noe jeg aldri skulle ha gjort! nå er alle de 4kg tilbake! Men nå veit jeg ihvertfall at jeg kan og det VIRKER!

Mitt problem er at jeg spiste for lite,usunt og for lite bevegelse.

Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ha veie dag på Mandager. Idag får jeg ikke veid meg siden jeg ikke har kjøpt vekt,,men det skal jeg imorgen:) Så denne uken skal jeg veie meg på Onsdag.Jeg kommer til å veie meg fast kl 8.

Dagsplan : Jeg skal trene minst 4 ganger i løpet av uken!

08:00 stå opp

09:00 Frokost

12:00 Lunch

15:00 Mellommåltid

18:00 Middag

21:00 Kveldsmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mariesoph

Hei! Jeg skal også ned 5-8 kg til sommeren. La på meg da jeg flyttet sammen med kjæresten for 1,5 år siden, og nå skal de "kosekiloene" vekk igjen. Er gjerne med deg på veiedag mandag (eller onsdag). Er kjempelurt å sette opp slike faste tidspunkter som du har gjort, ellers pleier jeg å glemme av å spise (",) Hvor og hva trener du? Jeg trener spinning og boksing på sats majorstuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Det hørtes veldig bra ut:)

Kan jo fortelle litt om meg da.Jeg bor i Kristiansand så jeg trener på spenst der.Akkurat nå trener jeg mye kondisjon ellers har jeg også et styrkeprogram jeg bruker 3 ganger i uken:)

Pulsklokke er suuupert så det bruker jeg mye. Fett forbrenner man jo når man ikke har for lav eller høy puls,men ca middels.

19 år...syns det er viktig å ta et tak nå som jeg ikke har mye jeg trenger å gå ned!Jeg er 1.65 høy veier ca 64kg

Jeg kommer til å ha veiedag på Mandag, men akkurat denne uken blir det på Onsdag. Jeg også gikk opp da jeg fikk meg kjæreste i sommer;) hehe

Jeg kommer til å skrive her hver dag så lenge jeg husker:P Fortelle om hvordan dager har vært:) Dagen idag har vært fin,bortsett fra at jeg sov til 12 :( Imorgen skal jeg veie meg 08:00 på Spenst så da MÅ jeg opp:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Jeg trur dette kan være med på å motivere;) litt kjedelig å måtte skrive at "idag skeiet jeg ut med 3 sjokolader" også sier den andre at jeg har bare spist frukt idag:P så dette trur jeg blir bra:) Jeg har funnet ut at skal vi gå ned ca 5 kg til Juni så må vi stå på!!!!

Det er snakk om ca 6-700gram i uken! DET klarer vi:) Idag har jeg spist frokosten min kl 12:P det er noen timer senere enn planlagt! Idag skal jeg trene ca 1 time og gå meg en tur senere ikveld:) Hvordan har din dag vært??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

hei :(

 

jeg vil gjerne være med på denne tråden!

 

jeg er 23 år, er ca 168 cm høy og veier nå 66 kg.

har egentlig vært misfornøyd med vekta lenge, men trente mye på denne tida i fjor og plutselig var jeg mye slankere og mye mer fornøyd!

 

men så kom sommeren og høsten, og kiloene kom på igjen + noen ekstra.

 

jeg bestemte meg for å begynne i starten av februar, var godt i gang, men glemte meg i et par-tre uker.

starta for fullt igjen 10. mars og har siden den datoen vært flink!

 

passer på hva måltidene inneholder og når de inntas + at jeg skaffer meg minst 7 trimpoeng hver uke :D det var GODT å komme seg opp av sofaen! elsker gå- og joggeturene, og det burde vel være et bra utgangspunkt.

 

jeg har satt meg som mål å veie 60 kg til ca 10. juni, og det skal jeg klare!

 

begynte på 70 kg i starten av februar, og nå er jeg 66 :)

 

vil gjerne være med på en tråd, så kan man veie seg i fellesskap og motivere hverandre!

 

og så har jeg et spm: så ei som hadde skrevet her inne at man burde spise i underkant av 500 kcal om dagen, stemmer dette?? jeg pleier å spise 700-1000, da dytter jeg gjerne inn 200 av de kcal ved hjelp av frukt på ettermiddag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned ca 5-7 kilo fram til sommeren... så jeg henger meg på dere, siden dere er kommet så godt i gang. Det funker så mye bedre å holde kontroll på kosthold og trening når man er flere om det:)

 

Litt om meg; 20 år, 159 høy og 63 kilo. Uff og uff men disse ekstra kiloene kom raskt etter at jeg flyttet for meg selv, og har ventet helt til den dagen hvor jeg virkelig skulle få litt mot i meg til å gå de av meg igjen. For det vil virkelig ikke ta seg så bra ut i bikininen til sommeren.

 

Begynte på mandag 31.01, så nå er det bare å kjøre på. Har bestemt meg for å ha veiedagen min på mandager så nå er jeg i gang.

 

Stå på jenter, nå kan det bare gå en vei på vekten, og det er nedover...

 

Tjoheiiiiii.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker

hej, jeg henger meg på alt som er av grupper jeg:P synes ikke det er så lett jeg.. :/ skal ned minimum 5 kg.. helst 7 til sommern.. rundt felles ferien. men klarer liksom ikke.. spiser helt normalt, sunt og trener minimum 3 ganger i uka.. noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Dette er jo supert:D Idag har jeg klart meg ganske greit:)

Spist kylling til middag og hatt en fin time på Spenst.

Jeg sliter med søtsuget siden jeg har den uken hvor ALT er ille:P

Men men jeg holder ut....

Imorgen skal jeg veie meg bare for å vite hva jeg egentlig veier,men mandager blir veiedag!

Til deg som sier du skal ha 500 kcal :( det er ALT for lite. Jeg selv skal ha mye mer...du kan få et lite eksempel av hva jeg har i løpet av 1 dag. ca 14-1600 kcal

09:00 Frokost ca 220 kcal

12:00 Lunch ca 220 kcal

15:00 Mellommåltid 110 kcal

18:00 Middag 410kcal

21:00 Kvelds 110 kcal

+ frukt og yoghurt...Utrolig hvor mye du kan spise,men samtidig gå ned:)

Et lite tips er å kjøpe produktguiden her på grete roede. Den har jeg brukt flittig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur
hej, jeg henger meg på alt som er av grupper jeg:P synes ikke det er så lett jeg.. :/ skal ned minimum 5 kg.. helst 7 til sommern.. rundt felles ferien. men klarer liksom ikke.. spiser helt normalt, sunt og trener minimum 3 ganger i uka.. noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre??

Hva er normalt for deg? kanskje du spiser for lite? blir det 5 ganger om dagen??

Minimum 3 ganger er KJEMPE bra:D det er det ikke mange som klarer.Ei vennine av meg sa det samme som deg,men da jeg spurte henne litt så kom vi frem til at hun spiste for lite....Forbrenningen øker ikke da! Siden du trener så mye også så må du spise bra.jeg syns 5 kg er et bra mål. Syns man skal ha mål som du kan klare så du ikke blir skuffet. Delmål er også veldig bra:)

Fortelle gjerne hvordan det går til neste Mandag også:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker

jeg veier meg på fredager.. for da er liksom helgen lengst vekk i forhold til mat jeg har spist:P ja mulig jeg har spist for lite..

 

hm, i dag har jeg vært flink og spist lite ofte..

 

frokost : cottage cheese med litt lett syltetøy og noen mandler.+eple

lunsj: grov baguette med par skiver ost og en salamiskive

middag: 1,5 skål med tomatsuppe med to egg i og et rundtstykke

kvelds 1:P : omelett med to egg, en skive koktskinke

kvelds 2 : liten skål med havregryn og melk + et eple..

 

jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si?:( har du noen formening om denne dagen?

 

hm trener vel ca 5 - 7 timer i uka.. med styrke og kondisjon! i morgen blir det to timer bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Sånn som jeg ser det er du veldig fliiiink;)

Men jeg syns kanskje middag din ser litt liten ut...kanskje derfor du endte opp med 2 kvelds....Jeg skal feks ha 220 kcal til frokost og 110 til kvelds...Skal helst ikke spise etter kl 22...dette er det mange som brenner seg på fordi at de føler de blir sultene.Kansje litt større middag og noe som du holder deg litt lenger mett av.Fiber er jo noe som du holder deg lenger mett av:) Hvis du er flink hele uken,men at "helg" blir fre,lør og søn så er nesten alt ødelagt.veit ikke om du gjør dette:P men mange gjør det så bare sånn liten hjelp er å ikke ha 3 dagers helg...ellers må dere bare stå på. Nå er det ikke mange dager til helgen=)

Du er veldig flink som får til så bra med trening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

Takk for måltidstipsene Hildur! jeg var også av den oppfatning at jeg burde ha i meg i alle fall 1000 kcal i løpet av en dag, hvis ikke så har vel ikke kroppen noe å ta av..

 

Men skal vi veie oss en bestemt dag alle sammen, eller?

Jeg synes i alle fall det hadde vært bra :)

 

I dag spiste jeg min vanlige all bran-porsjon til frokost, så sykla jeg til skolen (tar 25 min), spiste to rugsprø med leverpostei til lunsj, og så sykla jeg 25 min hjem igjen.

Nå har jeg spist en 0,1% yoghurt til mellommåltid :)

er oppe i 400 kcal nå (inkl et eple), det er jo fremdeles for lite..

har jo middagen igjen enda, etter den er jeg kanskje oppe i 700-800..

det her er jo en vanlig dag for meg, vanskelig å plutselig spise mer synes jeg.. :)

men mener dere jeg MÅ opp i kcal? eller går det greit med 800-1000 om dagen?

 

jeg vil jo gjerne få i meg mer kcal! vil jo ned i vekt, og det hjelper jo ikke å spise for lite da.. noen bra tips?

 

ellers klarer jeg meg bra, og er spent på neste veiing :)

 

dere ande hatt en bra dag så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

og så var det en ting til Musiker:

du er kjempeflink, det synes jeg også :)

men etter min mening er det kanskje ikke lurt å spise 2 kveldsmåltider, så du burde forsøke å øke på middagen din! evt lage deg fruktsalat som du gomler på kveldstid, det gjør jeg om jeg blir alt for sulten! miks banan, appelsin, eple, mango, fersken, kiwi.. you name it! ha det i en skål, spis med gaffel! :) enkelt å spise når det er tilberedt på den måten + at det er sunt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mango111

her er en oversikt over metoden grete roede bruker på å finne ut hvor mange kcal man skal spise per dag, det virket som om noen var litt usikre på akkurat det.. titt inne på "ny i vektklubben", der er det et par tråder som forklarer de generelle tingene :) håper dette er til hjelp!

 

Vekt : kg *(ganges med)10

Høyde : cm * 6,25 (disse to svarene adderes)

Alder : år * 5 ( subtraher forrige svar med dette svaret)

Kjønn : (kvinne = - 161, mann = + 5)

 

Hvilestoffskifet (er det tallet du kom frem til etter å ha trukket fra 161 for kvinne eller + 5 for mann)

faktor for hverdags aktivitet (gang dette tallet med hvilestoffskifet): *

ENERGIFORBRUK FØR TRIM=

 

Trimpoeng pr uke; * 28,58

MITT DAGLIGE ENERGI FORBRUK; (addere forrige sum med energi forbruk før trim så får du ditt daglige energi forbruk)

 

 

Du skal spise 500-800 kcal under denne summen. Og ALDRI mer enn 1000 kcal under ditt daglige energi forbruk

 

 

faktor for hverdagsaktivtet;

1,3= stillesittende arbeid og fritid)

1,4 = sittestillende arbeid og noe aktiv fritid

1,5 = fysisk arbeid og/ eller meget aktiv fritid.

 

her skal du IKKE telle trimpoeng! De kommer utenom..

 

Energiforbruk og meny;

under 2000 kcal, meny 1 /1300 kcal)

1900- 2400 kcal meny 2 / 1600 kcal)

2300- 2800 kcal meny 3 / 1900 kcal

2700- 3200 kcal meny 4/ 2200 kcal

3100 kcal eller mer meny 5/ 2500 kcal

 

Håper dette var forståelig og til hjelp!

ps; du får 50 kcal til kosemerker hver dag, dvs 2 kosemerker daglig. Spiser du ikke dem hverdag men sparer opp, skal du ligge 50 kcal under det menyen din tilsier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Jeg syns det hadde vært morsomt og motiverende hvis vi alle prøvde å veie oss hver mandag så vi kan heie litt:P Mandag er også en fin dag selvom det er rett etter helgen,men det er egentlig meningen for da kanskje du dropper den ekstra kakebiten siden du veit du skal veie det:) Dagen min har gått veldig bra:) litt lite mat siden jeg jobber på et senter kan jeg ikke bare ta frem middag....ellers har jeg spist en muffins DEN var god den;D men det gjør ikke noe for da tok jeg nemlig en ekstra gå tur...Har gått tilsammen ca 1t40min idag så da burde muffinsen være borte..uansett så tar jeg lite godis på lørdag:) Hvordan har det gått med dere andre?? noen som trenger et Push???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker

heihei :) ville bare meddele at jeg har meldt meg inn i vektklubb.no :) og da har jeg satt 8 kg til 1 juli :) liker denne siden veldig godt siden man får menyer hver da..

men nok av reklame. hehe... jeg gjør det istedet for kurs her, også sparer jeg en del penger. siden man får rådgivning osv der også..

 

så da er det mandag som er min veiedag, så da gleder jeg meg til mandag :) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er snart helgen her, kanskje de mest fristende dagene til å føle at man har "lov" til å skeie litt ut... tvi-tvi*

Denne uken har gått veldig bra egentlig, treningsfri i dag, men har samlet opp 7 treningspoeng allerede, herlig:)

Har brukt litt tid på å regne ut hvor mye kalorier jeg skal få i meg pr. dag, og det endte opp med 1300, altså meny 1. Skal prøve å få til 1 eller 2 treningsøkter til denne uken før den store veie dagen på mandag.

 

Ett godt tips om man kjenner søtsuget er å kjøpe seg en Fedon Lindberg bar, med sjokolade eller karamell, kun 148 kalorier pr.bar, altså et godt alternativ til en sjokolade på flere hundre..Og den hjelper faktisk på søtsuget!

 

Stå på jenter, vær flinke gjennom helgen så ser vi sikkert litt resultater på mandag, forhåpentligvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Idag har det gått kjempe bra:)))

Jeg har trent i litt over 1 time på Spenst...

Samlet 7,9 poeng nå;P

Helgen ser jeg bare frem til egentlig..Men helg for meg blir ikke fre,lør og søn! Men kun lørdag eller kun søndag....

Jeg har ikke vekt hjemme,men veit sånn ca hva jeg veier,men på mandag ser jeg ordentlig hva jeg ligger på. Gleder meg allerede til Mandag for å høre hvordan dere andre har gjort det.

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emelini

JA da blir jeg også med Hilduur :) Jeg er da den venninnen som ikke trodde dette funket, men dersom man spiser like mye som man skal og holder seg i bevegelse er dette helt strålende, er kjempe artig med en slik tråd så man kan motivere hverandre :)

 

Litt om meg selv: Jente på 19, ca 158 høy/lav :) veier nå ca 63, er ikke helt sikker for vekta jeg har hjemme er litt rar, men skal veie meg på en ordentlig vekt i morgen :)

Var veldig flink i fjor før sommeren og gikk ned litt over 4 kg, bare synd alle har kommet tilbake igjen iløpet av høst og vinterkosen.. Men nå er det nok, jeg har satt min trivselsvekt på 55, men første målet er å gå ned 5 kg før sommeren, og alt over det er bare positivt :)¨

 

Jeg tenker på å trene kondisjon 3 ganger i uka og prøve på 2 ganger i uka med styrke, er enda litt usikker på hvordan jeg vil legge opp treningen min, noen forslag som funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

hei!

 

uff, helga har så langt gitt meg litt dårlig samvittighet..

har ikke spist noe godteri eller noe sånt, men drukket flere halvlitere med øl, og det er jo helt vilt mange kalorier i en øl! usj..

men bortsett fra øl'et, så går det veldig bra!

null godis, regelmessig og sunn mat, og har 12 trimpoeng så langt denne uka :)

SPENT på veiingen på mandag!

i kveld skal jeg bare slappe av, og ikke røre alkhol (heller ikke godis) :)

suget er liksom ikke der så ofte lenger, og det er jo et veldig pluss!

har også vært på jobb fredag og i dag, 9 timer hver dag, og da går jeg hele tiden. jobber i bakeriutsalg, og det er ofte veldig travelt! bonus med gåing/småløping nesten hele dagen på jobb :)

skriver dere sånt på trimoversikten forresten?

håper dere har hatt ei fin helg så langt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Såååå bra frøken;) Det var på tide! jeg har ikke vekt hjemme jeg da,men skal veie meg på Mandag for vekt det har Spenst;)

Litt øl gjør jo ikke så mye når du har vært sååå flink til å trene...Du har heller ikke spist godis,men sunt:) Dette går nok bra....

Nå er det ikke lenge til Mandag! Håper alle skriver de har gått ned i vekt

 

Ha en fiiin fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Trening er kjempebra:) Men siden det er en stund siden du har trent så kan 5-6 ganger i uken bli mye i starten....Du kan bli fortere lei!

Jeg trener minst 3 ganger i uken...da tar jeg kondisjon først så styrkeprogrammet etterpå...Dette blir maks 1 1/2 time siden det ikke er bra å trene for lenge heller. Ta heller en å gå en tur hver dag:)

Etterhvert når du kanskje står stille på vekten og du har kommet igang, da kan det være lurt å kanskje øke treningen...eller at du har spist litt for usunt;p

Få hjelp av en instruktør til program!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Heihei..

håper mange har gått ned i vekt;)

Jeg har jo enda ikke fått skaffet meg vekt,men jeg er sikker på at jeg går nedover...Jeg er veldig fornøyd:)

Hvordan har det gått med dere andre`??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

hei!

 

litt skuffa i dag, vekta har bare rørt såvidt på seg..

gått ned 0,3 kg, så godt som ingenting!

men har gått ned 4 kg på 1,5 mnd, og har fått høre at det går fortere i starten, så..

har i alle fall ikke gått opp, og da er det vel greit :)

hadde bare litt høyere forventninger..

 

dere andre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...