Gå til innhold

Amathea og Pinnedyrs motivansjonstråd!


Gjest Pinnedyr

Anbefalte innlegg

Gjest Pinnedyr
Idag har jeg allerede rukket og konsumere to rusbrus. Og senere har jeg tenkt til å spise en new energi.

 

MEN på den lyse siden' date=' så har jeg kjøpt det nye lettbrødet, som bare har 134 kcal pr 100 gram. Det smaker ikke kjempespennede, men er helt greit.

 

Har begynt å lage en større salat hver morgen, sånn at jeg bare kan ta av den hele dagen. Utrolig kjekt, siden jeg synes det er så kjedelig å lage salat.[/quote']

 

Hehe... Og jeg har erklært krig mot gud og hvermannsen, og kjøpt meg Ingers rugbrød som jeg knasker i lunsjen på jobben godt hjulpet av ferdig skivet gulost og appelsinjuice :)

 

Forøvrig klarer jeg ikke å komme meg på trening. Får sponk av det! :) ÆSJ! Lei av å ikke klare det, men klarer det ikke alene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Du er jo flink da, som sverger til slankebrød, i slankefiendtlige omgivelser:)

 

Du kommer nok i gang med treninga også. Kanskje du kan ta med det lille trollet ditt på litt turer og sånn?

 

Kom på at neste tirsdag så er jeg fullstendig booka opp med legeavtaler og diverse. Men har mulighet til å veie meg på onsdag før 11. Har du?

 

Skal for første gang sende med diverse vedlegg til selvangivelsen, så er litt stressa akkurat tirsdag og onsdag.

 

Ellers skal jeg til Tønsberg i helgen (drikke masse vin og spise godteri, om det er noen trøst), så kommer tilbake på mandag.

 

Inntil da, stor klapp på skuldra til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

Det er den tiden av mnd... :S

Spise, spise, spise... Sulten, sulten, sulten... Godteri, godteri, godteri.... :)

Har IKKE vært flink denne helgen i det hele tatt! Gruer meg som søren til veiingen som skal skje på onsdag denne uken. Må bli flink, men siden kroppen er uggen og skriker etter faenskapet (søtsaker) aner jeg ikke hvordan det skal gå i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare skal gjøre så godt du kan akkurat nå, også heller tenke at du klarer å komme igjen med trening når ting har roa seg ned litt?

 

Blir ofte bare verre og sette press på seg selv i en situasjon man egentlig ikke makter å gjøre noe med. Det der går jo over tross alt. Og bortsett fra det, så har du jo holdt deg stabil da. I motsetning til meg. Og jeg er av en eller annen grunn kjempefornøyd. veldig merkelig .

 

Tenk at dette bare er et par, maks tre uker av livet ditt. Hvis du er flink resten, så spiller det inegn rolle at du falt av i et par uker, fordi du hadde det vanskelig.

Det pleide i hvertfall å motivere meg, når jeg følte at nå kunne jeg bare skeie ut og gi opp fullstendig, fordi jeg hadde rota det til et par dager.

 

Kom deg opp på hesten igjen, som det heter. Og i ditt tilfelle er det jo faktisk sant;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pinnedyr
Tråden var jo ramla alvorlig langt ned på lista.....

 

Har hatt en lang "nede" periode. Bokstavelig talt... :(

 

Har gått opp 1100 gram, dvs 100 gram mer enn startvekt. Har hatt det tøft, og spist peppes pizza, og burgerking noen ganger. Har også droppet frokost (FY!) mer enn tre ganger i uka.

Man kan vel egentlig si at det gikk til helvete for min del :S

 

Over til det positive!

---->Jeg har begynt med jogge-trening! Etter 11 1/2 time på jobb i går, gikk jeg rett opp trappen og inn på Elixia. Tok meg da 30 minutter med jogging/gåing intervall :)

Prøver å satse på at om jeg gjør det mer enn tre ganger i uken, så kan det etterhvert bli joggeturer på meg i skog og mark?

 

Jeg synes det ser så gøy ut å kunne slenge på seg joggeskoene og bare løpe seg en tur, men mitt problem er at jeg er en sykkel person, og ikke en jogge person. Det er på en måte det jeg satser på å trene opp nå, da :D

 

Så her kommer gårsdagens treningsrapport, godt rapportert av min polar f11:

 

Hvor lenge jeg trente: 34,59 (dette tilsvarer nesten 35 min)

Kcal forbrent: 384

Maks puls: 200

 

Her må jeg legge til at makspulsen min får jeg fint opp i 203-205, så 200 er ikke slik at jeg er halvdød. Jeg er bare flink til å presse meg. Det eneste problemet med det er at jeg begynner en konkurranse med meg selv, så jeg trener til den bare blir høyere og høyere. Så saken er at jeg egentlig skal passe på at den ikke går over 190, for da presser jeg den bare mer og mer, og går på en smell, før jeg slutter å trene. Farlige saker, men jeg er i hvertfall klar over det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en lang "nede" periode. Bokstavelig talt... :(

 

Har gått opp 1100 gram' date=' dvs 100 gram mer enn startvekt. Har hatt det tøft, og spist peppes pizza, og burgerking noen ganger. Har også droppet frokost (FY!) mer enn tre ganger i uka.

Man kan vel egentlig si at det gikk til helvete for min del :S

 

Over til det positive!

---->Jeg har begynt med jogge-trening! Etter 11 1/2 time på jobb i går, gikk jeg rett opp trappen og inn på Elixia. Tok meg da 30 minutter med jogging/gåing intervall :)

Prøver å satse på at om jeg gjør det mer enn tre ganger i uken, så kan det etterhvert bli joggeturer på meg i skog og mark?

 

Jeg synes det ser så gøy ut å kunne slenge på seg joggeskoene og bare løpe seg en tur, men mitt problem er at jeg er en sykkel person, og ikke en jogge person. Det er på en måte det jeg satser på å trene opp nå, da :D

 

Så her kommer gårsdagens treningsrapport, godt rapportert av min polar f11:

 

Hvor lenge jeg trente: 34,59 (dette tilsvarer nesten 35 min)

Kcal forbrent: 384

Maks puls: 200

 

Her må jeg legge til at makspulsen min får jeg fint opp i 203-205, så 200 er ikke slik at jeg er halvdød. Jeg er bare flink til å presse meg. Det eneste problemet med det er at jeg begynner en konkurranse med meg selv, så jeg trener til den bare blir høyere og høyere. Så saken er at jeg egentlig skal passe på at den ikke går over 190, for da presser jeg den bare mer og mer, og går på en smell, før jeg slutter å trene. Farlige saker, men jeg er i hvertfall klar over det :S[/quote']

Hei på deg! Sett en strek over maten som ikke var fullt så bra... Og se hvor flink du har vært til å trene!! Kjempebra! Snart så er du ute i fullt trav ved siden av hesten! Og å trne etter 11 1/2 time på jobb...du er kjempeflink!! Hva jobber du med nå? Om du vil skrive det ned da...

 

Ønsker deg en knallfin helg!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr
Hei på deg! Sett en strek over maten som ikke var fullt så bra... Og se hvor flink du har vært til å trene!! Kjempebra! Snart så er du ute i fullt trav ved siden av hesten! Og å trne etter 11 1/2 time på jobb...du er kjempeflink!! Hva jobber du med nå? Om du vil skrive det ned da...

 

Ønsker deg en knallfin helg!!

 

Klem fra XXL

 

Jeg jobber på Norli (bokhandel)! Vil selv påstå at det er verdens aller beste jobb i grunn :) Elsker bøker (og mat, for den saks skyld :( )

I etasjen over Norli, ligger Elixia (og for de som er flinke til å legge to og to sammen, så skjønner de sikkert da hvor jeg jobber også) som jeg da prøver meg på... :D

 

MÅ virkelig bli flinkere med kosthold...! VIRKELIG.

 

Enn du, da? Hvordan er din (ned)gang? Går det bra?

 

(Knallfin helg tilbake! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Norli (bokhandel)! Vil selv påstå at det er verdens aller beste jobb i grunn :) Elsker bøker (og mat' date=' for den saks skyld :( )

I etasjen over Norli, ligger Elixia (og for de som er flinke til å legge to og to sammen, så skjønner de sikkert da hvor jeg jobber også) som jeg da prøver meg på... :D

 

MÅ virkelig bli flinkere med kosthold...! VIRKELIG.

 

Enn du, da? Hvordan er din (ned)gang? Går det bra?

 

(Knallfin helg tilbake! :) )[/quote']

Da vet jeg hvor du jobber! Mye tråkking i løpet av 11,5 timer. Bruker du skritt-teller??

 

Jeg har hatt lite vektnedgang nå. Men har kommet meg ned 20 kg totalt, selv om jeg har brukt laaaang tid. Etter pins er det full skjerpings på sundt, lite og ofte. Og trening! Kom gjerne innom tråden min under Motiver meg!

 

Kos deg, med måte!!

 

Kleemer fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Neimen' date=' der var du jo!! Håper du har hatt en fin sommer som muldvarp!! Men nå er høsten her!!! Tid for omlegging av kost og inn i gode treningsvaner!!

 

Klem fra XXL[/quote']

 

 

ÅÅÅH! Det er bare SÅ deilig å få slengt det i trynet i dag! (Helt sant!)

Jeg tenker og tenker... Blir slett ikke tynnere heller av å bare tenke men ikke gjøre...

Vekten i dag tidlig (svakt øyeblikk) viste 88.7 kg. Fikk litt hetta, men ikke værre enn at jeg selv innser at det kunne vert værre (mye æ-er og e-er der, gitt). Trodde jo faktisk at jeg veide over 90 nå, så da er det enda håp...

(Og så lenge det er liv er det håp, er det ikke det man sier?)

 

Og deg, da? Hvordan går nedgangen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅH! Det er bare SÅ deilig å få slengt det i trynet i dag! (Helt sant!)

Jeg tenker og tenker... Blir slett ikke tynnere heller av å bare tenke men ikke gjøre...

Vekten i dag tidlig (svakt øyeblikk) viste 88.7 kg. Fikk litt hetta' date=' men ikke værre enn at jeg selv innser at det kunne vert værre (mye æ-er og e-er der, gitt). Trodde jo faktisk at jeg veide over 90 nå, så da er det enda håp...

(Og så lenge det er liv er det håp, er det ikke det man sier?)

 

Og deg, da? Hvordan går nedgangen? ;)[/quote']

Hei på deg! Jo da, vekta viste 89,7 så snart tar jeg deg igjen! Vekket jeg konkurranseinstinktet ditt nå??? Det har blitt hold vekten i sommer, men nå er det nedgang i vente!!

 

Så lenge det er liv er det håp!! Og nå gjør vi noe istedet for å bare tenke på det!! Tiden blir til mens man går, og hvorfor ikke bruke tida på noe konstruktivt?? Livsstilsendring!!! Yes!!

 

Ha en fin mandag!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Jo da' date=' vekta viste 89,7 så snart tar jeg deg igjen! Vekket jeg konkurranseinstinktet ditt nå??? Det har blitt hold vekten i sommer, men nå er det nedgang i vente!!

 

Så lenge det er liv er det håp!! Og nå gjør vi noe istedet for å bare tenke på det!! Tiden blir til mens man går, og hvorfor ikke bruke tida på noe konstruktivt?? Livsstilsendring!!! Yes!!

 

Ha en fin mandag!!

 

Klem fra XXL[/quote']

 

 

Haha, det hadde vært noe om du vekket mitt ikke-eksisterende konkurranse instinkt nå! Hadde i grunn vært greit å konkurrere, men føler ikke at jeg klarer å gå helt den riktige veien enda... Må begynne litt i det små igjen...

 

Men som du sier, hvorfor ikke bruke tiden til noe konstruktivt??

Tja, sånn for å svare på alle spm (inkl mine egne), joda jeg MÅ og SKAL gå ned nå, men er ikke helt sikker på hvordan. Dvs føler meg ikke klar til å begynne å veie maten igjen riktig enda, men skal komme meg dit en dag.

Kan vel i grunn si det slik at i løpet av september 2008 skal jeg være helt inni Grete Roedes ånd igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha' date=' det hadde vært noe om du vekket mitt ikke-eksisterende konkurranse instinkt nå! Hadde i grunn vært greit å konkurrere, men føler ikke at jeg klarer å gå helt den riktige veien enda... Må begynne litt i det små igjen...

 

Men som du sier, hvorfor ikke bruke tiden til noe konstruktivt??

Tja, sånn for å svare på alle spm (inkl mine egne), joda jeg MÅ og SKAL gå ned nå, men er ikke helt sikker på hvordan. Dvs føler meg ikke klar til å begynne å veie maten igjen riktig enda, men skal komme meg dit en dag.

Kan vel i grunn si det slik at i løpet av september 2008 skal jeg være helt inni Grete Roedes ånd igjen ;)[/quote']

Jeg er heller ikke noe konkurranse-menneske... Men veien blir til mens man går! Og iom du klarer å komme inn i veiing og GR ånd innen sept. Det er jo bare knall!! Dette klarer du!!

 

Ha en fin uke! Sats på masse vann og hyppige måltider!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke noe konkurranse-menneske... Men veien blir til mens man går! Og iom du klarer å komme inn i veiing og GR ånd innen sept. Det er jo bare knall!! Dette klarer du!!

 

Ha en fin uke! Sats på masse vann og hyppige måltider!!

 

Klem fra XXL

 

 

ÅÅååååhhhh....!

Gode ord, men akk....

 

Dagen i dag har bestått av:

 

2 skolebrød, 1/2l juice, 1/2l melk med sjokoladepulver, hjemmelagt ikke-slankepizza (men dog uten for mye på likevel), 2 brødskiver med syltetøy, 4 dl vann, et stort loff-aktig rundstykke med vita smør på....

 

Og må ikke glemme den rullen med center sjokolade som jeg smugspiste i bilen...

 

 

Og nå har jeg vært helt ærlig!

 

Skal man bare legge seg ned å dø, eller faktisk tenke at i morgen skal jeg i det minste droppe den sjokoladen og skolebrødene???

Tror nok det er slik man må tenke... Men må jo legge til at dagen i dag har vært ganske ekstrem i grunn.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest Pinnedyr

Hadde en ny start mandagen denne uka (5.1.) og har vært flink hittil :)

Har tellt alle kcal, og lå på 1825 ca mandag og tirs. Ons lå jeg på 1440 ca, men det var pga fridag, og at jeg ikke gjorde annet enn å sitte foran pc :(

 

Desverre har det blitt lite (ingen) trim, men er jo på rett vei likevel med de kcal jeg får i meg (ikke får i meg er vel rett ordene).

 

Hurra, dette kan bare gå en vei, og det er nedover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

1750kcal i dag.

Ingen trim, med unntak av jobb. Jobber i bokhandel, så bare står og går hele dagen. Blir nok bittelitt trim av det (håper jeg).

Er litt deppa siden jeg ikke har batteri i vekta mi, så aner ikke hva jeg veier (ergo: aner ikke hvor mye/lite jeg går ned!!).

Sånn ellers begynner jeg å bli skikkelig godtesyk nå, og må virkelig ta tak i tankene mine og tvinge meg til å tenke på gulrøtter og england. eller noe i den duren.

 

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

Batteri til den fantastiske vekten er innkjøpt! Den skal brukes mandag morgen til veiiing. Jeg velger meg derfor mandag som veiedag, slik at det blir en "ny uke, nye muligheter" -greie.

 

Jeg føler at jeg har vært flink hele denne uken. Ikke EN dag har jeg overskridet 1900 kcal! Og noen dager har jeg vært nede på 1300 kcal (men det var bare fordi jeg ikke hadde muligheten til å lage mat den dagen).

 

Det har blitt lite trim, men som nevnt i innlegget over, jobber jeg jo stående og gående, så håper det hjelper litt..

 

Planen er å få til minst to dager med noe trim neste uke. Så får vi se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

Joda, vekten viser 88.9 kilo. Aner ikke om jeg har gått ned eller ei, siden batteri ikke var å oppdrive til vekta mi.

Men synes jeg har vært flink! Bare se her:

 

Utennavn-1.jpg

 

Hva synes du? Jeg mener dette er bra saker. Føler meg flink, og blir glad av det. Håper vekten viser nedgang om ei uke :)

 

Litt lite trimpoeng, men har vært "lenket til hjemmet og jobben" den aktuelle uken. Dette er pga samboer som jobber kveld annenhver uke, så da må man passe datter helt selv hele kvelden. Ikke noe å klage ove ri grunn, men blir lite trim av sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist Brownie idag også jeg. Fra Nutrilett. Og den med karamell. Den var nesten bedre. Også har jeg unnet meg noen tyggis. Og en dramm. Synes det går kjempebra. He he.

Ja, også har jeg spist svinefilet med sopp, løk, litt nudler og sjysaus. Ikke så veldig mye kcal i hverken svinekjøttet, løk, eller sopp. Men siktter ikke akkurat å regner på det når jeg steker det i smør, så blir vel en del kcal der, tenker jeg.

Men alt i alt ikke så ille.

Og imorgen skal jeg melde meg inn på domus igjen. OG trene litt. Tror jeg. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

Sliter med hodepine. Flere ganger i uka nå.

Drikker ca 1,5 til 2 liter vann hver dag, og spiser nesten det jeg skal ha. Dvs, spiser litt for lite, men jeg orker bare ikke dytte i meg mer av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...