Gå til innhold

Noen ammende mødre som vil være med på å motivere og rapportere??


snurpa

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ei lita jente på fire uker. Jeg sitter fortsatt igjen med gode ti kilo for mye etter fødselen. Gikk opp litt over 20 kilo iløpet agv svangerskapet. Men nå vil jeg så veldig gjerne ned igjen til samme vekten jeg hadde fød jeg ble gravid.

Men alt er liksom litt vanskeligere når man driver på egenhånd. Derfor lurer jeg på om noen vil være med. Sammen kan vi motivere og støtte hverandre. Rapportere og regne ut vekttap osv.

 

Jeg vil tilsammen gå ned 10 til 15 kilo.

Satser på å ligge på rundt 1600- 1900kcal om dagen. Pluss at jeg vil prøve å gå meg en tur meed vogn hver dag.

 

Hvor mye ønsker dere å gå ned og hvor er startvekten nå?? Hvor mange kcalorier, hvor mye og hvordan trimmer dere om dagen?

 

Kom igjen og heng dere på. dette skal vi klare sammen.

 

Hilsen ei som så veldig vil ned i trivselsvekten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Jeg går også igang nå og vil ha bort disse ekstrakiloene. Har en jente på 7 uker. Gikk opp 16 kg, og har igjen 7 av dem, men hadde minst 8 kg for mye fra før, som er rester fra tidligere sv.skap ; ) Jeg prøver også å ligge på rundt 1600, men er så sulten hele tiden pga ammingen, så tror jeg må ha litt til. Blir nok rundt 1800 tenker jeg. Prøver å trille en god tur hver dag. Jakter etter bakker! Når været er dårlig håper jeg å komme meg i treningsstudio, men kvier meg litt for å forlate henne på barnepassen... Ellers prøver jeg å være litt mer aktiv generelt. Utfordringen syns jeg er at det blir mye sosialt med andre mødre osv nå i permisjonen, med mye kosebesøk med div bakst og godsaker : O Også er jeg veldig kjesken når jeg går her hjemme - og går stadig og snoker i skapene. Må bli slutt på det. Litt sjokolade her og litt nøtter der blir til altfor mange kalorier til slutt. Vil gjerne være med på å rapportere litt hver uke og prøve å motivere hverandre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vi er visst noen stykker som vil ned i vekt etter graviditet ;) Kommer til å følge med dere på denne tråden og dere er hjertelig velkommen til å skrive i "skal-ned-i-vekt-dagboka" mi. Jeg rapporterer på tirsdager og ellers når jeg er innom disse sidene.

 

Dette klarer vi! Lykke til!

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Mamsemomsen! Fint navn foresten:0)

Veldig bra at du vil være med.. MAn trenger å han noen når man skal ned i vekt. Jeg tenkte at jeg skulle veie meg fast hver uke og skrive det inn her for å se nedgang osv. VI kan jo lage oss en liten vektliste da vet du, som vi kan oppdatere hver uke. JEg skal prøve å veie meg i morgen før jeg gjør noe som helst, så får jeg eksakt start vekt. Det er ikke et pent syn... Men det er det jo slutt på nå, for nå skal det bare gå nedover. Veldig heldige som har hele våren og sommeren i vente sånn at vi kan trille og trille med babyene våre..

 

Kjenner meg veldig igjen i din situasjon. Man blir altfor snokete når man ammer. Tror nok det viktigste da er å spise næringsrik og god mat. KAnskje man trenger et par skiver ekstra.

Hvis du fortsatt er sulten etter 1600kcal er det nok lurt å iallefall ligge på rundt 1800 ja. Man forbrenner jo ganske mye ekstra når man ammer, dette går jo på fettlagrene i kroppen, så da er det viktig å fylle på med god næring..

 

Også er det disse cafè besøkene ja, det tar jo virkelig kverken på alt som heter vektnedgang. Men da får vi heller ta oss et grovt rundstykke med magert pålegg, eller velge det som har minst kcalorier.. For vi må jo ikke glemme å kose oss litt innimellom. Det må man ha lov til, ellers blir det trist:0)

 

Lykke til- Dette klarer vi.

Jeg går også igang nå og vil ha bort disse ekstrakiloene. Har en jente på 7 uker. Gikk opp 16 kg' date=' og har igjen 7 av dem, men hadde minst 8 kg for mye fra før, som er rester fra tidligere sv.skap ; ) Jeg prøver også å ligge på rundt 1600, men er så sulten hele tiden pga ammingen, så tror jeg må ha litt til. Blir nok rundt 1800 tenker jeg. Prøver å trille en god tur hver dag. Jakter etter bakker! Når været er dårlig håper jeg å komme meg i treningsstudio, men kvier meg litt for å forlate henne på barnepassen... Ellers prøver jeg å være litt mer aktiv generelt. Utfordringen syns jeg er at det blir mye sosialt med andre mødre osv nå i permisjonen, med mye kosebesøk med div bakst og godsaker : O Også er jeg veldig kjesken når jeg går her hjemme - og går stadig og snoker i skapene. Må bli slutt på det. Litt sjokolade her og litt nøtter der blir til altfor mange kalorier til slutt. Vil gjerne være med på å rapportere litt hver uke og prøve å motivere hverandre!![/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det er flere som vil være med.

Hvor mange kilo skal du ned da?? Hvordan gjør du det med trim osv.

Det er nok mange som sliter med noen ekstra kilo etter graviditeten. Jeg unnet meg så altfor mye jeg... hele tiden. IKke rart det kom på 20 kilo. Kjedelig nå, men men. Nå skal det bort alt sammen.. Synd det ikke er bare litt lengre til 17 mai, hadde vært fint om man kom inn i litt av det gamle tøyet. Men nei da.

 

Lykke til- stå på..

 

Vi er visst noen stykker som vil ned i vekt etter graviditet :) Kommer til å følge med dere på denne tråden og dere er hjertelig velkommen til å skrive i "skal-ned-i-vekt-dagboka" mi. Jeg rapporterer på tirsdager og ellers når jeg er innom disse sidene.

 

Dette klarer vi! Lykke til!

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... 20 kg. La på meg 25 kg i svangerskapet, og hadde 5 kg for mye i utgangspunktet. Kiloene etter gravidteten raste ikke av sånn som jeg hadde tenkt - etter fødselen mistet jeg 6-7 kg, og så begynte jeg å legge på meg litt når jeg kom hjem - veldig deprimerende! Har til nå gått ned 10 kg, og har 20 kg igjen til trivselsvekta. Så det er bare å smøre seg med godt mot... Vekta denne uka viste 91,9 kg (fysj).

 

Jeg spiser rundt 1800-1900 kcal på hverdager, litt mer i helga - og triller tur hver dag så sant været er bra + en økt med styrketrening i uka.

 

Var på barseltreff i dag og ei av mødrene der hoppet rett inn i den gamle dongribuksa 4 uker etter fødsel, og i dag veier hun det samme som før hun ble gravid. Blodig urettferdig spør du meg!!!

 

Vi som ikke er fullt så heldige må bare ta opp kampen med kiloene og ikke gi oss før vi er i mål - dette klarer vi!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gleder jeg meg til å være med på! Jeg fikk nr 3 for snart 3,5 mnd siden. Har gått opp 27-29 kg hver gang...

Det gikk greit å gå ned etter de to forrige svangerskapene, da kiloene hadde lagt seg litt overalt. Denne gangen sitter jeg igjen med en skikkelig ring rundt magen. Skal helst ha av meg 10 kg til.

Har meldt meg på kurs for gravide og ammende, anbefalt inntak er 1900, og det er jammen godt, for jeg er konstant sulten av all amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Da er startvekten 76.4. Har satt meg som delmål at jeg skal gå ned 6 kg innen barnedåpen den 8 juni. Det er ca 6 uker til og burde være overkommelig, selv om det betyr at jeg ikke har råd til å skulke en uke underveis : ) Får håpe ikke det dukker opp altfor mange anledninger som gjør det vanskelig å holde seg på matta..

Jeg har gått på GR kurs tidligere og da gikk jeg ned en liten kg i uken, så håper å klare det. Satser på å spise omtrent som da. Jeg klarer ikke helt å hive meg på denne low-carb dietten, syns det er vanskelig å unngå brødmat osv, men skal prøve å spise mindre ris/poteter til middagsmåltidet og heller satse på salat som tilbehør de gangene det lar seg gjøre.

 

Da går jeg på med friskt mot! : ) Satser på å holde meg unna chips og sjoko denne helgen og heller kose meg med 200 g dream-is. Må jo unne seg litt..

 

Fikk tatt en trilletur i lysløypa i går, fikk virkelig kjørt meg i bakkene med vogna, deilig. Satser på tur i dag også.

 

Lykke til og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Ja det er møkka urettferdig med sånne folk. Hadde også flere sånne på barselgruppen, og følte meg i grunnen som den eneste som hadde kilo igjen å slåss med etter sv.skapet :) Man mister lett motet av sånne, men må bare bite tennene sammen - om noen mndr er vi også der!!! Ser også venninnner som kiloene renner av dem mens de ammer, kan nesten SE de renner av. Den effekten har aldri jeg hatt, nesten heller motsatt. Jeg har 6-7 kilo igjen til der jeg var før graviditeten, men 12-15 kg igjen til trivselsvekten. Sukk..

 

 

 

... 20 kg. La på meg 25 kg i svangerskapet' date=' og hadde 5 kg for mye i utgangspunktet. Kiloene etter gravidteten raste ikke av sånn som jeg hadde tenkt - etter fødselen mistet jeg 6-7 kg, og så begynte jeg å legge på meg litt når jeg kom hjem - veldig deprimerende! Har til nå gått ned 10 kg, og har 20 kg igjen til trivselsvekta. Så det er bare å smøre seg med godt mot... Vekta denne uka viste 91,9 kg (fysj).

 

Jeg spiser rundt 1800-1900 kcal på hverdager, litt mer i helga - og triller tur hver dag så sant været er bra + en økt med styrketrening i uka.

 

Var på barseltreff i dag og ei av mødrene der hoppet rett inn i den gamle dongribuksa 4 uker etter fødsel, og i dag veier hun det samme som før hun ble gravid. Blodig urettferdig spør du meg!!!

 

Vi som ikke er fullt så heldige må bare ta opp kampen med kiloene og ikke gi oss før vi er i mål - dette klarer vi!!!!![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så supert at jeg fant dere! :) Håper det er greit at jeg henger meg på? Helt enig i at det er mye lettere når vi er flere!

 

Jeg fikk en jente for 8 uker siden, og vil gjerne ned minimum 10 kg. Jeg la på meg 20 kg under graviditeten og har gått ned 12 kg etter fødselen.

 

Jeg har lyst på godteri hele tida, så jeg trenger litt hjelp til å holde meg unna det!

Har en avtale med mannen min nå, så jeg kan bare kose meg litt på lørdagene. Men jeg trenger litt ekstra press på meg, både i forhold til kosthold og trening! Dette tror jeg blir bra!:)

 

Jeg prøver å gå endel turer og så har jeg nettopp begynt å trene på Elixia igjen. Barnepass fungerer kjempe bra! Satser på å trene der minimum 2 ganger i uka. Skal rapportere her hver fredag.:)

 

Startvekt : 86 kg.

Kcal per dag: 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

70 kg, fortsatt... Jeg har gjort avtale med to venninner i helgen, så jeg skal jogge i morgen og søndag, det bør sette igang forbrenningen. Så skal jeg prøve å holde meg unna godteskåla! ( Nå får det være slutt på å tro at hvis ingen ser meg gomle godis, så har jeg heller ikke gjort det... :) Hehe..)

Er det noe annet enn kaffe som kan sette igang forbrenningen om morningen? Jeg er ikke så veldig begeistret for sånn gruffe, lukter himmelsk, men smaker ikke godt for meg...

 

Riktig god helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i går, men kom meg bare ikke inn på nettet. Ikke hver dag det passer seg sånn med veslenysa.. Men i dag har jeg tid. Deilig.

 

Jeg veide meg i går. Da lå jeg på 86,9. Nå håper jeg det bare renner av snart.

 

Det er så kjedelig med folk som bare sklir inn i det gamle tøyet, og ikke aner hva det vil si å ha en kilo for mye på kroppen.

er må det iallefall slites for å få det av.

 

Kjempe fint at det er så mange som vil være med. Det er motivasjon. Topp..''

 

Da lager jeg en liten ukerapport.

 

Fint å vite hva høyden deres er også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. -0 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67 -0 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 12- 15 kilo. 1.67 -0 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. 1.70 -0 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 10- 15 kilo. høyde 1.72. -0 kilo

- Rakni: startvekt 52. ned ca 4 kilo. høyde? -0 kilo

- Lulle 83: startvekt 94. ned ca 20 kilo. 1.70. -0 kilo.

 

Neste uke vil det da vises om vi har gått ned.. Dette er spennende damer. Stå på og gjør en super innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at jeg er så fornøyd med min egen innsats foreløpig.. er så fort gjort å snike rundt i skapene og slenge inn på ekstra mye mat. Nei nå må jeg skjerpe meg. Det gjelder bare å komme igang. Og nå vil det jo være kjedelig om det ikke vises noen nedgang neste uke.. Så gjelder å kaste inn hånkleet nå:0)

 

God helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på en stund, men har ikke funnet noen andre som ammer, så henger meg på, om det er greit. Gikk opp 23 kg på hormonkurer og graviditet med tvillinger. De er litt over 5mnd, og har bare noen hundre gram igjen til utgangspunktet på 52. Ønsker å gå ned 4 kg, til 48. Tenker å nå det innen sommeren. De første 15 kg gikk rett av (dobbelt opp av alt veier en del), men de siste 7-8 har jeg jobbet for. Har veiedag mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora
- Lenemora: Startvekt 91' date='9. ned ca 20 kilo. høyde?. -0 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. høyde? -0 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 12- 15 kilo. høyde? -0 kilo

- Jente 27: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. høyde? -0 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 10- 15 kilo. høyde 1.72. -0 kilo

 

 

Neste uke vil det da vises om vi har gått ned.. Dette er spennende damer. Stå på pg gjør en super innsats.[/quote']

 

Jeg er 172 cm høy. Veier meg på tirsdager :)

 

Har nettopp kost meg med taco, det kan jo gjøres ganske magert med helkornlefser, kyllingkjøttdeig og lettost - til og med mannen ble fornøyd :) Nå er det snart sjokolademousse (Toro) til dessert, halve pakken lagd på ekstra lettmelk gir 200 kcal og kan en gang innimellom brukes som melkerasjon :)Fortsatt god helg alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
- Lenemora: Startvekt 91' date='9. ned ca 20 kilo. høyde?. -0 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. høyde? -0 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 12- 15 kilo. høyde? -0 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. høyde 1.70 -0 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 10- 15 kilo. høyde 1.72. -0 kilo

 

 

Neste uke vil det da vises om vi har gått ned.. Dette er spennende damer. Stå på pg gjør en super innsats.[/quote']

 

Jeg bytta til navnet mitt fordi det var så irriterende når det stod jente 27. :) Høyde min er 1.70. Jeg har vært veldig flink, men har skeiet litt ut ikveld. Er ferdig å spise for i dag, og enda på 2000 kcal. Men synes det er helt greit siden det er lørdag. Må jo unne seg noe. Hvis jeg blir helt nazi så legger jeg bare på meg etterpå allikevel... Er fornøyd med sånn det går nå!

Fortsatt god helg til alle! Blir spennende neste fredag!

 

-Ragnhild- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lenemora: Startvekt 91' date='9. ned ca 20 kilo. høyde?. -0 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. høyde? -0 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 12- 15 kilo. høyde? -0 kilo

- Jente 27: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. høyde? -0 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 10- 15 kilo. høyde 1.72. -0 kilo

 

 

Neste uke vil det da vises om vi har gått ned.. Dette er spennende damer. Stå på pg gjør en super innsats.[/quote']

 

Hei.

Jeg er 167,5 cm.

Nydelig vær i vestfold i helgen, akkurat passe. Har vært flink, løp fredag kveld ( gikk glipp av senkveld... :) ) og kl 8 i går tidlig, i dag, søndag har jeg gått en times tur. Problemet er bare at jeg blir jo så skrekkelig fysen, og har derfor hivd innpå 1 hel plate med freia melkesjokolade med nonstop... Huff og huff... Men nå er det slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes alltid at det er så godt når det blir mandag igjen. Da har man en helt ny uke, med nye muligheter. Da er det bare å glemme alle utskeielsene man har hatt og se videre. Gjøre en ny innsats og stå på.

 

Jeg tror vi må være litt flinkere til å ikke bry oss så mye om det negative jeg. Heller fokusere på det positive. På den måten vil vi sikkert bli enda mer motivert også. For min del drar iallefall den ene utskeielsen med den andre osv.. Nå har jeg jo tatt en sjokoladebit, så da kan jeg like greit kjøre nedpå hele. Når man da sitter der og har spist hele greia husker man igrunnen ikke hvordan det smakte. Ikke godt iallefall-.. Og følelsen er heller ikke særlig god. Nei vi må kunne kose oss med en bit eller to sjokolade til kaffen. da kan vi nyte den. På den måten blir ikke utskeielsen så stor, men man kan samtidig kose seg litt..

 

Ps. Jeg er veldig glad i sans vaniljeis med varme bær. Den inneholder halvparten så mange kcal som vanlig is.. Godt etter middag hvis man fortsatt har litt sug.

 

Det er iallefall viktig at vi spiser den maten vi skal ha pga amminga. Fort gjort å bli heldesperat på snop hvis man ikke får i seg nok også.

 

JA ja damer.. Ha en god ny uke. Så skal jeg oppdattere lista våres etterhvert. Vi kan jo godt starte en ny tråd hver uke, så det ikke blir så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være:0)

 

 

Har holdt på en stund' date=' men har ikke funnet noen andre som ammer, så henger meg på, om det er greit. Gikk opp 23 kg på hormonkurer og graviditet med tvillinger. De er litt over 5mnd, og har bare noen hundre gram igjen til utgangspunktet på 52. Ønsker å gå ned 4 kg, til 48. Tenker å nå det innen sommeren. De første 15 kg gikk rett av (dobbelt opp av alt veier en del), men de siste 7-8 har jeg jobbet for. Har veiedag mandager.[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa er 11 uker og jeg skal hvertfall ned 20 kg.

jeg gikk ned 19 etter 9 dager men har gått opp 5 igjen.

gikk opp ca 23 i graviditeten men hadde endel fra før..

 

kommer til å veie meg om fredager.

 

startvekt: 94 kg :sjokk:

høyde 170

 

1 mål -13 kg til august

2 mål - 20 kg til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt ekkel med meg selv har jeg veiedag mandager. Noen ganger er det fint, for det har vært lettere å holde fokus i helga. Mens andre ganger ønsker jeg hele vekta dit pepper`n gror når man har lyst på noe godt i helga.. Uansett så ser tallene mine slik ut:

 

Start: 57.3 kg - høyde 155 cm

uke 1: 55.5 (12.4 tp)

uke 2: 54.9 (9.9 tp)

uke 3: 54.5 (7.2 tp)

uke 4: 53.9 (12.9 tp)

uke 5: 54.0 (13.2 tp)

uke 6: 54.6 (15.5 tp)

uke 7: 53.6 (19.1 tp)

Uke 8: 52.7 (9.6 tp)

Uke 9: 52.5 (12.5 tp)

 

Spent på hva morgen dagen viser... tør aldri forvente for mye, for da er det så lett å bli skuffa. Snek meg på igår, for å veie den ene tvillingen, og da var min vekt 52.2, men det er jo veiedagen som teller..så vi får se.. :)

 

Ellers er det litt variabelt hva man får til av trim. Har nettopp flyttet også, så må bruke litt tid på å pakke ut. Ikke mye man rekker med to små i hus!

 

Når har dere andre veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lenemora: Startvekt 91' date='9. ned ca 20 kilo. 1.72. -0 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67 -0 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 12- 15 kilo. høyde? -0 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. 1.70 -0 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 10- 15 kilo. høyde 1.72. -0 kilo

- Rakni: startvekt 52. ned ca 4 kilo. høyde? -0 kilo

 

Neste uke vil det da vises om vi har gått ned.. Dette er spennende damer. Stå på og gjør en super innsats.[/quote']

 

Hei: vil bare kommentere at startvekten min var 57.3. Har gått ned 4.8 kg til nå, og har drøyt 4 kg igjen til det endelige målet på 48 kg. Er 155 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...