Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Da var jeg en snartur innom for å se hvordan det går med dere:)

 

Så bra Mammamo att du ikke hadde gått mer opp i løpet av kurset! Det må du vel være veldig fornøyd med! Kos deg masse på tur!

 

Mamsen; kanskje det er kroppen som holder litt igjen også siden den ikke er helt i form? Håper du snart får resultater. Vi må iallefall aldri gi opp!!! Viss du har problemer med magen enda etter antibiotikaen, så kan ett tips være youghert eller biola viss du ikke har prøvd det:p Håper filmen var bra!

 

Rakri; Neida, jeg holder motivasjonen oppe enda:p Håper jo den holder en stund og att vekta går ned! Er vel litt bortskjemt med att de gangene tidligere som jeg virkelig har gått inn for å gå ned i vekt, så har det gått rimelig fort. Men man kan vel ikke altid være like heldig.................;) Den suppen du nevnte, er det rett i koppen, eller?

 

Ellers går det i jobb og barnas fritidsaktiviteter her, så det blir lite med trim, men prøver å være flink med maten. Trøsta er att jeg skal jobbe i helgen, så da blir det forhåpentligvis ikke de store utskeielsene. Blir iallefall ikke mengder med alkohol.

 

Ha en flott kveld videre, nå må jeg finne senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Mamsen: Så lurt å ha medbrakt på kino'n da!! Håper det var en bra film da!!

 

Dere må ha en super helg!! :DSå får dere tenke på meg som sitter i Tallinn og kjeder meg uten unge-mas og med rødvin og et glo-varmt visa-kort... ;) haha... Tastes over helga!!

 

Sassa: Der posta vi heelt på likt ;) Godt gjort i grunn.. hehe... Skal kose meg ja!! Og er veldig fornøyd med vekta mi!!! Så får vi bare krysse fingrene for at jeg ikke går opp masse på turen nå... Blir sikkert nok trim vertfall, om ikke annet så mellom butikker eller bar til bar... hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Filmen var bra! Artig, og både rørende og morsom:)

Magen er ikke bedre, så flyr på do i ett her... kjedelig...

Skal kjøpe biola og youghurt etterpå;) Har jo i tillegg fått sopp da:( Smører med canesten men det hjelper ikke veldig... så antibiotika har jammen mange bakdeler!

 

Suppa er vanlig pose-suppe, i kjele, og veeeldig god!

 

Mammamo, kos deg masse, og shopp ivei, hihi... jeg drar til London på lørdag og blir til onsdag, så det blir nok masse shopping på meg også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute å gått meg en liten tur før regnet kommer. Herlig!:)

 

Her inne var det blitt stille, men det kommer seg vel utover høsten! Vi får bare stå på videre alle sammen!;)

 

Kos dere masse dere som skal på tur! Jeg er ikke misunnelig....................

Jeg skal jobbe i helga så da er det iallefall en trøst att det er enklere å ikke skli ut med maten.

 

Ha en super helg alle sammen!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka begynte med store frustrasjoner over merkelige tall på vekta.. Så da tok jeg noen dager veiefri,og gikk på idag.. vanligvis har jeg brukt å veie mest på lørdager, men prøvde likevel. Må jo ha noen tall for denne uka jeg også. Så da kommer det: den stoppet på 49.3 idag. Dvs ned 200 gram siden forrige offisielle måling (men 1.2 fra den høyeste målingen i begynnelsen av uka) Sier meg fornøyd med det - selv om det går så uendelig sakte ned mot 48. Målet nå er å nå 48 blank innen guttenes ettårsdag 16.nov. Har ellers bestemt meg for å prøve å kun veie meg en dag i uka. Satser på torsdag som neste veiedag nå.

 

Ellers har det gått fint med maten, og har unnet meg noen sjokoladebiter nå som vi skriver oktober. Satser nok på å klare meg med små mengder - totalavhold blir litt hardt ;) Har hatt litt lavt energinivå, vet ikke om det er fordi kveldene er mørkere, fordi hverdagene er nokså krevende eller hva det er, men har iallefall hatt treningsfri denne uka. Fått en bra gåtur da hver dag. Håper å komme igang igjen til uka. Tror det er viktig å lytte til kroppen. Er vanligvis fæl med å ta signalene for seint, og så går det på en smell.

 

Regner med dere koser dere på tur, Mamsen og Mammamo. Håper formen til Mamsen er bra da :-)

 

Fint du ser det positive med å jobbe i helga, Sassa. Jeg merker også at det er desidert enklest å holde de gode vanene på de dagene med normale rutiner.

 

Isabel: har glemt å si takk for sist - og gratulerer med gode tall. Kjempebra jobba ;)

 

Ha en god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært flink pike og ikke gått på vekta idag..Høvelig greit gjennomført helg, litt feil type kalorier i går, og litt mye på fredag (men ikke for mye). Har økt vannmengden, og merker det gjør bra. Målte midjen idag, og kunne glede meg over at den har skrumpet litt. Endelig 71 igjen, som før sommeren - har ligget på 72 i hele høst. Målet er å komme ned på 68-69 - iallefall bør jeg klare det når jeg får operert brokket.

 

Skal prøve meg på treningsstudio ikveld. Forrige uke ble det ca 11 tp, men bare gåing, pga laber form. Det blir ikke så mye oppstramming av det, gitt.

 

Ha en fin uke - spent på hvordan det har gått med dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over igjen, og jeg kan vel ikke si att jeg har vært så flink selv om jeg trodde jeg skulle være det:(

 

Det har nok blitt en del for mye kalorier og snop, men spist er spist! Hadde jo gått ned 0.8 og må vel være fornøyd med det.;)

 

Ellers har det blitt lite trim og mye jobb, så får håpe det blir litt bedre denne uken når det er høstferie:)

 

Rakri: midjemål på 71 høres ut som en drøm for meg. Du er kjempeflink! Er sikker på att du når målene dine, du er jo så målbevisst. Skulle hatt litt av det jeg også!!!

 

Håper det går bra med dere andre.

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. er nok ikke sååå målbevisst som det kan høres ut som.. Ellers hadde jeg nok fått av den siste kiloen forlengst!! :)

 

Idag smalt et eller annet i ryggen/ bekken da jeg var på vei til trening. Gikk videre, men fant fort ut at å løfte vekter var temmelig uakuelt når hvert skritt var vondt. Burde selvfølgelig gått rett hjem, men gikk en lengre runde for å handle.. ekstra au au nå. Redd det kan være bekkenlåsning eller noe sånt dumt ;) Ganske lei av å plages iallefall. Så nå sitter jeg her med varmepute og håper på at det kun er noe muskulært som løsner fort.

 

Grattis med flott resultat denne uka, Sassa. Du er også flink ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hyggelig å lese og se at dere her inne jobber videre :) tar av meg hatten for en vanvittig god innsats.

 

Jeg har det greit om dagen, og jeg og mannen min får det på en måte til, og så lenge det er ro og harmoni så er både jeg og ungene fornøyd :)

 

Vekta mi går fortsatt nedover... og jeg skjønner ikke helt hvordan eller hvorfor, men tar imot med takk :) I dag viste vekta akkurat 73 kg, så det går saktere nå, men likevel nedover. Før helgen viste den 72, 8kg, men jeg tar vekta i dag som gjeldende.

 

Jeg er systematisk med treninga nå (får til fast 3-4 ganger i uka), og det har nok sin innvirkning, jeg har også klart å kutte ut godis og kaker i ukedagene...noe jeg er mega stolt av.. for oddsen for at jeg, av alle, skulle klare det.. he he...er meget liten.... men nå har jeg klart det. Jo lengre jeg går uten sukker og godis, jo mindre har jeg lyst på det og jo mindre tenker jeg over det... HURRA... HE HE

 

Lykke til alle sammen.. jeg koser meg med høstferie nå... og det er godt.

 

Klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig du stikker innom, Isabel. Gratulerer med fin nedgang..

 

Ja, det med godis har vært min store utfordring - men som deg har jeg klart å kutte det ned dramatisk :) :) Kjørte også totalt godtefri hele september. Det skyldes en helg med vanvittige mengder smågodt da vi var i Sverige siste helga i august, så da jeg fortærte den aller siste biten i smågodtposen, fant jeg ut at nå blir det ingen snop før 1.okt. Merket at søtsuget avtok mer og mer...

 

Om søttrangen blir for stor bruker jeg ofte å ta prim (lettvarianten) på skiva. Smaker jo som karamell :)

 

Vekta går saaaakte her også, og litt opp og ned. Har pendlet rundt 49 pluss/minus mange mnd nå.. Kjedelig, men sånn er det. Skal iallefall "aldri" over 50 mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da er jeg tilbake igjen!

Så bra at dere har holdt det gående her inne:)

Rakri, hvordan er formen og bekkenet nå da? Det hørtes ordentlig au-au ut, i tillegg til litt dårlig form ellers også.....

Isabel, grattis med fin nedgang, og nå klarer du dette:D Jiiipppiiiii!!! Vel fortjent!

Godt å høre at dere får det til hjemme!!! Kos deg i høstferien

 

Sassa, så flink du også har vært!!! Og, litt utskeielse tåler du nok!

God tur, kos deg masse!

 

Jeg er nok ikke like heldig med vekta, men har ikke veid meg, og tar det til uka, siden jeg har spist og kost meg i London. Men, har ikke spist snop da:p Dette er vel 3 uka tror jeg? Det går forresten helt fint!

 

Har huset fullt av unger her nå, en ekstra til våre idag, og imorra kommer en til, og i tillegg til jenta til eldstemann (som stort sett alltid er her) så har vi plutselig 3 ekstra:)

 

Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også hjemme igjen :) Går i ett her om dagen... Og jeg har sklidd heeeeelt ut av mine gode vaner, noe som synes veldig godt på vekta.... Opp 1,3 kg :) ...... Skal ta meg skikkelig i nakken etter neste helg, vet ikke helt om jeg gidder før... Men vet jeg burde, får da blir det ikke såå mye å ta da, ikke sant??? Hehe... Vekta tålte en stor utskeielse, men ikke 2 store på 2 uker... hehe... Noe annet var vel kanskje ikke å forvente... Men hadde det heeelt supert i Tallinn da!! Kjempefin by!! Kan virkelig anbefales!! 13 jenter på tur = shopping, skravling, god mat og ikke minst festing :) Ble jo mye trasking da, men kan vel ikke akkurat kalles trening... Og når man bytter ut dagsrasjonen av vann med vin så går det vel som det går... hehehe... Må nok gå drastisk til verks og begynne å telle kcal igjen jeg tenker jeg...

 

Isabel: Gratulerer med flott nedgang!!! Kjempebra!!!! Er jo fantastisk at du har klart å kutte ut godis og sånn på hverdagene!! Ikke mer som skal til vettu :) Og som du sier, søtsuget minker etterhvert... Håper du får en fin ferie!! Og flott at det går bra på hjemmebane også!!

 

Rakri: Hvordan går det? Hørtes ikke noe godt ut det der nei... Gratulerer med 49,3 forresten!! Skal se du snart får lønn for strevet og ser 48-tallet!!

 

Mamsen: Fullt hus hos dere da!! Så koselig!! Skal ha en ekstra til helga jeg å, ene nevøen min som er 4 uker eldre enn min eldste. De koser seg sååå sammen ;o) Spurte han om han ville sove en eller to netter hos tante, da svarte han TRE ;o) hehe... Så han skal sove fra fredag til mandag ;o)

 

Sitter på jobb jeg, så jeg får vel gjøre litt og ikke bare surfe... hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

mammamo, så bra at du koste deg sånn!! Og, jeg vet hvordan det er, man bytter ut vannet med vin, og da hjelper det ikke stort med all gåingen nei, hehe.... men man skal kose seg på tur, og kanskje er dem av igjen fort og greit!

Tallin er nok veldig bra ja, kunne tenkt meg en tur dit også, men får roe meg ned litt hjemme nå:)

Fikk du handla mye da? Nye klær? :)

jeg kjøpte meg ny bukse, og undertøy, resten julegaver og til ungene:)

 

Ha en fin dag!!

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk shoppa litt ja :) 2 nye topper til meg selv, størrelse S!!! De satt kjempefint til meg :) Var bare den str igjen, så da måtte jeg jo bare prøve... Og så ble det skjerf og sjal og votter og litt leker og stæsj til jentene. Pengene fikk bein å gå på vertfall... Moro med shopping ;o) Så nå veeeeenter jeg på lønninga som kommer på onsdag.... Vandra litt rundt i byen i dag og så jo masse fint, slike ting man bare finner når man ikke har penger... Merkelig fenomen i grunn.. Når man har penger finner man jo aldri noe... Men når man er blakk derimot....

 

Jobba dobbelvakt i dag, så jeg føler for å finne senga nå kjenner jeg... Vi zzznakkes ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Der kan du se! Str S, det er moro!! Og, der har du igjen for at du har vært så flink:D

Typisk det med at man finner noe når man ikke kan handle ja... da er det best å holde seg unna byen, hihi;)

Håper du fikk sove lenge idag etter dobbeltskift igår!!

Jeg drar på jakt i helga, skal bare få levert 2 unger som har vært på besøk:)

Kos deg med nevøen mammamo, koslig for ungene når de kan være sammen

 

Ha en super helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var høstferien og helga over, og det har bare blitt masse mat, masse snop og ingen trim:( Det viste på vekta i dag. Velger å overse den og vente til neste uke med registering her. Nå må jeg bare ta meg sammen!!!!!

 

Isabel; så flink du er! Er vel ingen tvil om att du slo meg i den lille konkuransen vi hadde:p Stå på videre!

 

Rakri; hvordan er det med bekkenet og formen ellers? Håper du er bedre.

 

Mammamo; høres koselig ut med tur og shopping, og størrelse S da, det hørtes fristende ut!!:) Du kommer nok snart inn i de gode vanene igjen når all fartingen er over.

 

Mamsen; så flink du er som er godtefri! Kanskje det er det jeg også må til med!!?

 

I dag hadde jeg tenkt å få en god start på uka med en skikkelig tur fra morgenen av, men har minste mann hjemme fra skolen i dag, så da får jeg se hva jeg får til senere:D

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt inn resultater for denne uka... Stillstand... Men bør egentlig være fornøyd med det, for jeg har slettes ikke gjort noenting for å gå ned... ingen trim, masse snop osv... Har jo bestemt meg for ny start neste uke, etter 30-årslaget mitt :) Har masse å ordne i den forbindelse, så det blir nok lite med trim denne uka også...

 

Sassa: Håper vekta ordner seg da :) Er så lett at det sklir ut litt og er sååå kjipt når en minste ting gir utslag på vekta... Man må passe seg hele tida... Håper du har kost deg i ferien da!!

 

Godteri ja... Der har jeg vertfall falt tilbake til gamle vaner... Kjøpte litt godis på tax-free'n etter Tallinn... Og det er så lett å gå og snoke når man har godis i huset....

 

Hadde egentlig ikke trodd den S-toppen passet, men det var bare str S igjen... Og den var såååå fin... Så da måtte jeg bare prøve :)

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det lenge siden jeg har vært på her. Vi har hatt besøk av guttenes farmor (min svigermor altså) og det har vært suuuuperkoselig :) flott dame på mange måter det der. Og så stolt da!!

 

Det som var kjedelig var at fredagskvelden/natt til lørdag fikk både jeg og begge guttene spysjuke... stakkars mannen min som han vasket sengtøy, tørket gulv, gutter +++ ja, ikke like artig med alt vi får dobbelt av!! Lørdag morgen etter nattens strabaser stoppet vekten på 48.4. Høyst ureelt, men en fattig trøst "dagen derpå";) Har ikke veid meg siden da -prøver å veie en gang i uka nå. Derfor lar jeg forrige ukes tall på 49.3 stå foreløpig. Vi er ikke helt 100 % bra enda, men nesten. Har blitt verken trim eller registrering av mat i helga. Spiste ganske mye seint lørdag, da det endelig smakte med noe. Ellers omtrent som normalt hva mat og vanninntak angår.

 

Bekkenet klager litt enda, kjente det idag da vi endelig kom oss ut på tur. Ikke gått ut hele helga :) Føler det ble litt mye klagesang nå, men var ikke ment sånn. Humøret er nå iallefall på topp.

 

Svigermor reiste nå i kveld, og mannen min skal på jobbetur til Sverige fra imorgen til torsdag, så er glad vi er friske igjen. Det betyr at det blir lite trim, men skal iallefall komme meg ut på trilling!!

 

Sassa: så fryktelig kjedelig å være tilbake på utgangspunktet. Det går seg sikkert litt til fram til neste veiing om du bretter opp armene nå. Det er lov å håpe!!!

 

Mammamo: det er greit med en liten pause mentalt sett. Og du vet jo du får dette til. 30 årslag nå til helga eller? Vi skal ha vennefest på lørdag i forbindelse med at vi gifta oss i vår. Vi hadde jo bare invitert nærmeste familie, så de (vennegjengen) følte seg litt snytt for en fest - så nå kommer den. Skal lage masse spennende mat, og ha masse god drikke, så akkurat lørdagen blir det ikke talt en eneste kalori!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiring nå til helga ja... 30 venner, søsken og kollegaer kommer på lørdag, familiebursdag på søndag... Liten utfordring med familiebursdag dagen derpå... men det går nok bra :( Og så starter jeg på nytt med slanking på mandag... Og satser på å nå målet til jul...

 

Kos deg i helga da, Rakri. Etter en slik helg du har hatt fortjener du å kose deg skikkelig nå til helga!! Spysjuke er det verste jeg vet... Vertfall når ungene er så små at de ikke klarer å spy i ei bøtte eller i do... Og 2 på en gang i tillegg til deg.. Da hadde mannen min streika trur jeg... hehe... Enda han er sykepleier :)

 

Sassa: Vi får pushe på hverandre litt... Trenger vertfall et skikkelig spark bak nå... Men det er bare å bestemme seg... Gikk jo fint sist... Bare man er bestemt nok.... For det sitter mest mentalt... Det trur vertfall jeg...

 

Ha en fin kveld, nå er det klart for Grey's her :( *sikle, sikle* hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en snartur før jeg kryper i seng for å se, men det er ikke den store aktiviteten her lenger:p Det kommer seg kanskje når dere er ferdige med feiringer:)

 

Selv føler jeg att jeg har vært flink i dag, spist riktig, gått en tur og vært på jobb å sprunget:D

I morgen skal jeg på dagvakt, og etterpå skal jeg ha klubb, så det blir vel ingen trim og en utfordring til kvelden. Men skal prøve å være flink!!!!!

 

Dette klarer vi jenter!!!!!!!!!!!!!!

 

Ha en fortsatt flott kveld, nå tror jeg att jeg må finne senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider litt ned. Dog bare 300 gram, men ned er ned, ikke sant? :( 49 blank var med andre ord status idag. Har pendlet rundt 49 siden i juni. Fælt så stridig som den siste kiloen er. Målet er å få den av innen 16.november. En mnd på en kilo, det burde gå. Men da må jeg nok komme meg i gang med trimming. Har ikke trenet skikkelig på leeeenge..

 

Lørdag blir det jo skikkelig fest, og da tenker jeg å skeie ut så mye som jeg lyster akkurat der og da. Håper ikke det ødelegger for kommende uke, for nå vil jeg så gjerne se 48 igjen

 

Lykke til med storkalas, mammamo - det blir nok gøy :(

 

klart vi skal greie dette, Sassa.

 

Hvordan går det med dere andre da? ganske stille nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Raki! Ja ned er ned:) Klart du skal kose deg i helga!

 

Har vært ute å gått en times tur i dag, og det var virklig herlig!:(

 

Hadde klubb i går og da skjærte jeg opp grønsaker og hadde dipp til, i tillegg til eplekake og is, og det ble veldig populært:p Sparte meg for mange kalorier som sikkert hadde sneket seg inn i min kropp med eplekaken!

 

Ellers føler jeg att jeg er inne i en bra rytme med maten nå, så da får jeg bare det vil vise på vekta også tilslutt!

 

Lykke til med utskeielsene i helga, så skal jeg prøve å ikke skeie så veldig ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei, så bra at det er liv her inne:)

Har lest alt, og dere er flinke! Gratulerer med ned Rakri, det går rette veien nå, og er sikker på at du klarer målet ditt

 

Jeg bare stresser om dagen, tror snart at jeg må få roet meg på en måte, men det går i ett fra jeg står opp til jeg legger meg med unger som skal til og fra hele tida..... Møter flere dager i uka både denne og neste også, så rekker ingenting. Hjemme ser det bomba ut, og selv om mannen er hjemme roter han bare, og det ser bare enda verre ut.... Han leer ikke en finger på noe inne, det er helt sikkert, bare setter fra seg i ganger, stua, spisestue, stoler osv... men ute og fikser litt bil osv innimellom pausene inne....

Jaja, vet jo at jeg bør forlange noe mere, men det nytter lite, så orker ikke, men skulle ønske noen kunne gjort litt mere hjemme enn bare meg....

Jaja, det hjelper ikke å klage gitt, og etter å ha kjørt minsten til besteforeldre over 1 time hver vei idag og henta min 'svigerdatter' på veien hjem, skal jeg slappe av ikveld, håper jeg. Blir det jakt imorra blir det ikke drikking ihvertfall:) (huff.... bare syting og klaging fra meg idag....)

Men imorra skal vi på dansegalla med min bror og samboer, håper det blir moro! Har bedt med oss flere også, så vi kan bli mange kjente

 

Kos deg på fest Rakri og mammamo, og sassa du får også kose deg:D

 

Ha en fin-fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Mamsen, det hørtes travelt ut! Kjenner meg vel litt igjen i det med att det ikke er noen andre som gjør noe i heimen, men er begynt å prøve å lære opp de to minste barna. Mannen er det vel for sent å lære opp:p Men det kan hjelp godt å blåse ut her om både det og andre problemer en har,:( Håper du får det koselig i helga, og att det roer seg for deg snart.

 

Her hadde jeg tenkt meg en avslappende helg hjemme, men det ble jobbing på meg i stedet:D Men, men, får fri neste helg i stedet så det passte egentlig fint.

 

Håper dere får en fin helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...