Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Det er vel bra det Isabel! Du går iallefall ikke opp da:p

 

Nå har jeg vært ute å gått tur, det fikk jeg gjort i går også, så denne uken blir iallefall bedre trimmessig enn forige uke:) Går fortsatt rimelig greit med maten, selv om jeg var i klubb i går kveld og spiste nok en del mer kalorier enn jeg burde:( Lagde i tillegg komle til middag her i går, det er vel heller ikke direkte slankemat, men nå blir det det til middag i dag og i morgen også.

For å veie litt opp holder jeg på å lage Ingers rugbrød nå, og det er jo sundt:)

 

Nå skal jeg slappe litt av før jeg går på jobb, så får dere ha en flott dag!

 

PS: Så plutselig att jeg har fyllt det første trimm treet mitt!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Heisan!

 

Nå ble det stille igjen her inne:D Hvor er alle sammen?

 

Har fått gått meg en tur i dag også, og har nå startet på mitt 2. trimtre:)

Har nydelig vær her, så det var herlig å være ute på tur!

 

Skal på jobb igjen i ettermiddag, så nå må jeg snart lage meg litt middag.

 

Håper det går bra med dere andre også!

 

Ha en strålende dag!!!!!!!!!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Grattis med nytt trimtre sassa:) Så flink du har vært:)

 

Rakri, hvordan er formen? Kan tenke meg at mannen er sliten hvis han har måttet ha dem i flere dager alene, hehe

 

mammamo, er datra di frisk igjen?

 

Stille på jobb idag, pga operasjon dagsverk..... men deilig innimellom det da:p

 

Ikveld skal jeg ha klubb, det blir koslig, så får vi skravla litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Ja, formen er bra. Kom meg fint utover dagen på mandag, så fra middag og ut var jeg sammen med han. I forrige uke surmulte jeg litt til han, fordi han har tendens til å være "litt" treg på mårran, og da kan klokka fort bli halv seks på ettermiddagen når han er hjemme igjen istedet for halv fem. Den uka var det også flere dager hvor han gjorde andre ting, så jeg var stortsett alene til senkvelden. Men nå forstår han litt bedre hvorfor den timen mellom halv fem og halv seks er så innmari viktig. Dessuten er det umulig å spise middag selv samtidig som to ettåringer skal spise (eller grise - alt etter hvordan man ser det) hehehe.. ganske vittig når de plutselig skal gjøre det meste selv.

 

Men selv om formen er fin er jeg blitt fryktelig LAT når det gjelder trim.. sukk..og til uka skjer det "tusen ting" på skolen, konkurranse på turn +++ så vi får se.. ser ikke ut som om det blir noe særlig rom for trim da heller.. Får jo den daglige trilleturen, så jeg mangler bare tre epler på tre nr 4 :D Men det er tydeligvis ikke nok. Går jo ikke ned noe nå for tida, bare pendler opp 200 gram, ned 200, opp og ned... det er nok på trimmen det ligger. Innimellom lurer jeg på å bare stabilisere på 49 istedet for å kjempe sånn på det siste kiloet. Egentlig var målet mitt 50 kg da jeg startet, men så gikk det så lett, at jeg justerte det ned til 48.. Må tygge litt på den - blir så innmari frustrert over å stå stille på 49, så kanskje det er bedre å bare holde vekta???

 

Håper du koser deg på klubb, Mamsen. Her har jeg og hun på 14 hatt "syklubb". Jeg broderer på adventskalenderen, og hun på forsiden på en pute. Koselig det. Sjelden bare vi gjør noe sammen.

 

Sassa: grattis med trimtreet. Deilig å få det helt fullt ;)

 

Må vel komme meg i seng snart - er alt for treg med å legge meg. Fortsatt en del nattamming, så jeg trenger jo søvnen.. Men så er det jo mye artigere å sitte oppe litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet denne uka var forresten 49.0, så da var det 200 gram ned igjen.. ..Vet jo jeg skal være glad det både går opp og ned, og ikke bare opp, men tipper alle dere kjenner igjen frustrasjonen over å ikke gå skikkelig ned, men bare drive på med denne pendlingen opp og ned...

 

Jaja... kanskje kanskje får man se 48 tallet neste uke da.. Den blinket nemlig innom 48.8, så jeg prøvde flere ganger for å se om det kom tilbake.. men neida. Litt rar er man nå :D:)

 

Ikveld er begge jentene borte, så jeg skal lage biffsnadder m sopp, løk og paprika, bakte søtpotetbåter, grønn salat og lett bernaise. Nam - en kjærkommen avveksling fra hjemlaga pizza, som er standard her på fredager. Blir nok et glass vin til også.. Kommer veldig greit ut av det kalorimessig, har valgt veldig magert før idag...SÅ var det bare å holde planen da ;)

 

Riktig god helg, alle sammen. Håper dere får en trivelig helg, med masse sunn (og bittelitt usunn) kos! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, du klarer jo å holde deg på stabil vekt, og akkurat den ene kiloen du gjerne vil ta av, kommer nok den også;) Bruk heller litt tid på den, for det tyder på at kroppen stabiliserer... og det er bedre enn at du plutselig går opp igjen.

Herlig med litt fri, og det å kose seg med litt god mat, og vite at ungene ikke er hjemme... trenger det innimellom:p

Her kommer min niese på 5 snart, som skal sove hos tante.... gleder meg til det.

Imorra skal minsten spille fotballcup, igjen, og så får vi besøk av en familie med 4 barn imorra kveld, og da skal jeg servere ørrett:p nam nam:D

 

Kose dere og ha en fin kveld alle sammen!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Ja, mamsen, jeg må nok bare jobbe mer med den siste kiloen. Er ikke kjent for å gi opp, så jeg gjør nok ikke det.. var vel mer bare for å få ut litt frustrasjon. Gårdagen endte nesten etter planen. Litt mer vin, men mye mindre mat enn planlagt, så landet på 1602 - det er bra til meg å være på en fredag :D

 

Idag har vi vært i bassenget med hun på ni og guttene. Artig, men litt styr også å ha med to så små. Den ene er litt engstelig av seg, så greit å utfordre han litt. Han klarte seg fint, men det er nok riktig å dra han mer med på slike ting fremover.

 

Ikveld blir det hjemlaga pizza og ikke vin tenkte jeg. Mulig jeg tar en rute sjokolade som igår.. vi får se ;) Må prøve å være litt strengere med meg selv enn hva jeg har vært de siste ukene. Da håper jeg resultatet kommer snart.

 

Fullt hus og stormende jubel hos deg da, mamsen. Hvordan gikk det på cupen da? Kos dere ikveld iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg å... Bare litt lite data-tid på meg om dagen... Har fortsatt syke barn nemlig... Denne gangen er det minstejenta sin tur. Jeg som sa at vannkopper bare var greit å få når man var liten... Hun har vannkopper ALLE steder (og da mener jeg ALLE steder...) og har hatt feber i 40 siden torsdag... Sover max 30 min om gangen... Noe som er litt slitsomt på nettene... I dag var vi på legevakta, for hun har fått en infeksjon (Rosen) på kinnet, bakterier har gått inn under huden via en vannkopp... Så nå går hun på antibiotika i tillegg... Så da er hun stort sett fang-jente og når hun ikke sitter på fanget må jeg prøve å gjøre litt fornuftig eller ta meg av hun på 4 år som er veldig sjalu når lillesøster får sitte på fanget hele tida... Slitsomt, men om et par - tre dager er det vel over ;)

 

Hadde gleda meg såååå til i dag, for jentene går på dansing og skulle ha oppvisning i dag... Så da måtte pappa og eldstesnuppa dra alene... Kjipt, men ikke noe man får gjort noe med... Hadde gleda meg til å se dem danse, spesielt hun minste som bare er 2 år... :D

 

Fulle trim-tre er alltid moro!!! Skulle fått det nye ved siden av det gamle, slik at man liksom ikke må begynne heeelt på nytt... hehe... Ikke det samme at det står "trimtre nr..."

 

Rakri: Gratulerer med å komme ned på 49,0 igjen, bedre å komme ned dit igjen enn ytterligere 200 gram opp :) Som mamsen sier så kommer du nok i mål etterhvert, men skjønner at det er frustrerende å komme neeesten i mål og så stopper det... MEN du har jo vært superflink og tatt av MASSE kilo!!! Glem ikke det!!!! Ingen grunn til å deppe over de siste grammene :)

 

Trim ja... Vet snart ikke hva det er lenger jeg... ER IKKE flink trim-messig... Maten går greit, så jeg holder vekta mi pga mat-inntaket, hadde jeg klart å få meg litt trim også så hadde jeg kanskej nådd målet mitt jeg å... Var jo nesten i mål her i høst, manglet bare 500 gram... Men maaange utskeielser og lite trim har det vært siden da... hehe... Får se når barna blir friske igjen, om jeg får noen til å sprake meg ut og trimme litt da ;o)

 

Vi snakkes, nå våkner snuppa igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vannkopper kan jammen være tøffe greier. Hun som er ni hadde det for tre år siden, og hun ble også kjempesyk - og kopper over det hele. Så jeg misunner deg ikke! Trist å gå glipp av dansingen. Håper pappa får tatt bilder / filmet den største da, så du iallefall får litt av det. God bedring iallefall!!

 

Helga her har gått veldig bra matmessig, så er egentlig ganske stolt :D Fortsatt dårlig hva trim angår (bare 5.4 poeng på hele uka, ca halvparten av normalt), men håper å komme meg på trening i morgen. Hun på ni skal delta på RG elementkonkurranse for aller første gang litt tidlig på kvelden, så håper å rekke egen trim etterpå....

 

Det hjelper med litt motiverende ord fra dere - føler meg kampklar nå ;)

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag og veiing igjen. Ikke særlig bra resultat (+0,2), men kan vel skylde meg selv. Ble en del sjokolade på lørdag, og i går var vi i selskap og jeg glemte visst en stund att jeg var blitt sunn:p Ble nok litt vel mye godsaker:)

 

Mammamo; vannkopper er pyton! Har hadde vi det for 8-9 år siden, men heldigvis så går det over:) Selv om det er tøfft mens det står på. Her var de ikke så syke, men hadde masse belmmer. Hun som da var minst, hun var 8 mnd da, hadde 40 vannkopper fra hårfestet og ned til nesen. Såg ganske så spedalsk ut!

 

Raki; synes du er kjempeflink jeg, og du når nok målet ditt skal du se!

 

Her blir det en travel uke med jobb hver dag, så det blir nok minimalt med trim, men skal prøve å få til en tur i morgen for da skal jeg på kveldsvakt.

 

Ha en flott kveld og en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Skjemmes når jeg ser dato for forrig innlogging her. 22.09.08. Det er over 1 måned siden.....

 

Har vel hatt 1 måneds stillstand sånn ca og det er jo ikke verst det egentlig, men jeg har vært fryktelig lite bevisst på mat og mengden jeg får i meg. Jeg har ikke spist så usunt og skeia ut, men jeg har nok spist for lite..... (og av og til litt usunt) noe som forklarer stillstanden. Har tenkt mange ganger at NÅ må jeg ta tak i det, men det har kokt bort i lekser og skolegang og travle dager. Fryktelig dårlig av meg......

Vekten viser ca 74 kg nå. Har vel egentlig et par-tre kilo til ned før jeg er fornøyd.....Skal begynne på Hold Vekten kurs idag... skulle egentlig greie å gå ned de 2-3 kiloene selv, men det dabba litt av.... snufs. huff....

 

Oppmuntring og motivering mottaes med takk.... ... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo det er utrolig bra du har stått helt stille en mnd uten å være så bevisst hele tiden. Det viser jo at du vil klare å holde vekten når du er i mål. Derfor er jeg helt sikker på at du klarer å gå ned de siste kiloene når du bare bestemmer det får at det er NÅ :D Samtidig vet jeg det er lettere sagt enn gjort. Her har jo feks holdt på siden juni med den siste kiloen.. Den vil bare ikke - men nå SKAL den av!! Sammen skal vi klare dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Isis! Det er jo kjempebra å stabilisere, så kan du ta de siste senere:p

 

Nå har jeg vært på kveldsvakt, og er ganske så sliten.:) Det har blitt litt for mye feil mat på denne vakta:( Av og til blir jeg så fysen når jeg er på jobb, det ble jeg i dag selv om jeg spiste lapskaus for jeg gikk hjemmenfra, og da spiser jeg stort sett det jeg kommer over. Men, i morgen er en ny dag og nye muligheter!:)

 

Håper det går bra med dere andre!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Noen dager siden sist, men nå er jeg her ihvertfall

 

Rakri, cupen gikk fint, de vant alle kampene, så de var strålende fornøyde:D

Tror nok også at det er lurt å presse litt på han som ikke er fullt så tøff, det er egentlig rart hvor forskjellige unger er.... og moro å se det....

 

mammamo, hvordan går det hos deg, er hun bedre nå? Syke barn er slitsomt, og vannkopper unner jeg ingen! Ungene mine var også veldig syke og hadde dem overalt:(

 

sassa, 200 g kunne vært verre, men du får satse på litt ned igjen denne uka;)

 

isis, jeg syns du har klart deg veldig bra med stillstand en mnd! Det er ikke verst

 

Jeg skal på besøk til ei venninne ikveld, og spise tacosuppe... Får spise lite is som det skal være til dessert, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, 200 gr opp er ikke så mye men hadde jo håpet på nedgang:p

Hvordan går det hos dei Mamsen?

 

Nå har jeg vært å svømmt 1000 m. Brukte 35 min og det ble faktisk 2.3 tp:) Føles herlig å gjøre noe annet enn å gå tur av og til. Ellers går det stort sett i ett her for tiden, med jobb, hus og unger:) men skal prøve å få til litt trening i morgen også.

 

Håper det går bra med dere andre også! Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sassa, skjønner at du håpte på ned, men neste uke tar du det nok igjen:)

 

Hos meg går vekta opp, men orker ikke å fokusere på det sånn som jeg har det nå, og ikke skjønner jeg det heller.... Spiser bare riktig stor sett, og ikke veldig mye, regner med at jeg ligger på 14-1600 om dagen, så ingen grunn til at vekta går opp.... men orker ikke akkurat nå.

På hjemmebanen går det i berg og dalbane, og det er ikke så greit, men får ta en dag av gangen, og håpe helga blir grei

 

Må til time her nå, men ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!! Da er jeg her igjen!! Er innlagt på sykehus med veslesnuppa mi... Vannkopper er visst ikke bare bare... Etter feber i 40 hele helga fikk hun søndag morgen en kul i ansiktet. Denne ble raskt større og vi dro på legevakta, ble der sendt hjem med antibiotika. Etter noen timer hjemme hadde den vokst til over d dobbelte og vi ble sendt til Lillehammer, innlagt der. Etter 3-4 timer der ble vi sendt til Ullevål med blålys, infeksjonen spredde seg ganske raskt og nedover mot halsen, så Lillehammer ville ikke ha oss lenger... Mandag så det bra ut, så ut til å roe seg men utpå ettermiddagen blusset infeksjonen opp igjen og spredde seg raskt... Vi ble sendt på CT og ultralyd av infeksjonen, men de kunne ikke få noe klart svar. Legene var redd for at det kunne være kjøttetende bakterier, da måtte de jo operere henne. Og operasjon i ansiktet til en 2-åring er jo ikke til å spøke med... Operasjon var jo siste utvei, så de bestemte seg for å se an noen timer til. Og i løpet av natt til tirsdag stagnerte infeksjonen og utover på tirsdagen så vi tydelig at infeksjonen var i retur!! Gjett om vi var glade da!!! Nå har vi vært på Lillehammer siden torsdag, og Ruth blir bedre dag for dag!! Ligger på isolat, pga smittefaren, vannkopper er jo utrolig smittsomt... Vært slitsomme og tøffe dager da det verste sto på, men nå går det veldig bra!!

 

Så trim og mat er vel det siste jeg har tenkt på disse dagene...

 

Skal lese litt her nå, se hva dere har drevet med denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager et nytt innlegg jeg, for da har jeg de andre under her og det blir lettere å kommentere...

 

Sassa: skjønner at du heller ville gått ned enn opp 200 gram, men i morgen er det ny veiing, og da har du sikkert gått ned!! Svømming er morsom trening, jeg burde vært oftere i svømmehallen... Satser på å svømme mer når svømmebassenget på skolen her åpner på nyåret.

 

Tacosuppe?? Hva er det?? :confused:

 

Isis: Det er jo kjempebra å ha holdt vekta 1 mnd uten å ha gått inn for det da!! Skal se de siste 2-3 kiloene raser av om du bare er litt mer bevisst på hva su spiser og trener litt mer :) Går det bar på studiet forresten? Trives??

 

Ønsker dere alle en flott søndag og farsdag!! Hilsen meg som sitter på isolat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamo: det der hørtes jo helt grusomt ut!! Stakkars lille Ruth og stakkars deg som må se på hvor vondt hun har. Når det kommer til de små er det fryktelig å se de har det vondt. Håper hun kommer seg fort nå!!

 

Mamsen: tenker på deg! :-) Slitsomt å ha det dårlig på hjemmebane. Angående vekt har jeg også ingen nedgang og eller pendlende vekt (opp og ned) til tross for at jeg primært er veldig flink. Både du og jeg har jo slanket oss lenge nå. Kanskje kroppen ikke vil slippe mer vekt enda? Tror det kan ha noe å si når man så lenge har ligget såpass lavt i forhold til egentlig behov.. Uansett forstår jeg godt at du ikke orker å fokusere sånn på slankingen.. Håper helga gikk greit!!

 

Sassa: Herlig med en svømmetur!! Jeg svømte mye en stund, men nå blir det lite av sånt. Har medlemskap på 3T, men kommer meg alt for sjelden avgårde, rett og slett fordi jeg er så sliten på kveldene. Det går ut til jul, så da skal jeg si det opp. Heller satse på litt joggeturer, og styrke hjemme. Og pengene jeg sparer kan jeg bruke på å heller klatre eller svømme av og til :)

 

Her har det vært en tellefri helg. Har vært deilig, og har igrunnen ikke særlig dårlig samvittighet heller.... Tenker å fortsette som vanlig i morgen, og venter med å veie meg til jeg mener de største skadene er reparert. ¨

 

Skal kose meg bittelitt ikveld også - siden jeg først er igang!! Trenger litt utkobling iblant- har jo slanket meg siden guttene kom ut - og det er snart ett år siden!!

 

ha en trivelig kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Mammamo! Føler virkelig med deg! Ikke noe særlig når de søte små er syke, og iallefall ikke når det er slike alvorlige ting. Så bra att hun slapp operasjon.! Dattera til en vennine av meg fikk kjøttetende bakterier i en vannkopp på armen, og det var ganske nære att det ikke gikk bra. Hun ble opperert og har ett ganske stort arr, så kan tenke meg att det hadde blitt fælt i ansiketet. Håper dere får komme hjem snart, det kan være slitsomt å sitte på isolat:D

 

Tacosuppe fikk jeg en gang i klubb, husker det var godt men ikke hva den inneholdt.

 

Her har helga gått med til jobbing, antagelig for mye desserter og annen mat, og ingen trim ( bortsett fra 6-7 timer gåing og ståing på jobb) :)

Har vel ingen forventninger til vekta i morgen, men det er jo lov å håpe:p

 

Rakri; synes du skal kose deg med god samvittighet jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen, og idag var endelig vekta veldig snill med meg! Ned 2 kg:p Skjønner ikke helt hvorfor, men tar imot gode tall jeg!:) Kjenner att det hjelper litt på motivasjonen dette. Håper bare ikke det går rett opp igjen, skal på julebord neste helg, så kanskje jeg skal hoppe over en veiing så det ikke blir en stor nedtur :/

 

Hvordag går det med dere andre? Er det flere som har veiedag på mandagen ennå, eller er det bare meg?

 

Her kaller hybelkaninene på meg, så jeg får prøve å lete litt etter arbeidslysten:)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Sassa!!! Dette var vel fortjent :) Kan kanskje være lurt å hoppe over en veiing, så slipper du å se... Men spørs om du klarer å la være å gå på vekta da... hehe... Vertfall er jeg sånn... Har egentlig bestemt meg for å la være å gå på vekta, men da må man bare.... hehe...

 

Jeg har også veiedag på mandager, men har jo ikke fått veid meg i dag og ikke forrige mandag heller, siden jeg er innlagt sammen med snuppa... Men neste mandag er jeg nok på vekta igjen, håper bare ikke jeg har gått opp noe, for man er ikke akkurat i mye aktivitet når man har 8 kvadrat å bo på....

 

Blir her på sykehuset vertfall til onsdag, så håper vi at hun kan gå over til å få antibiotika i mikstur da... Men da må infeksjonen gå mer tilbake enn den er nå, så vi får se... Håper vertfall på å være hjemme før helga...

 

Rakri: Det er veldig viktig å kose seg en gang i blandt!! Gjør det med god samvittighet du!

 

Ha en finfin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!:) Føler meg ganske motivert i dag, men allikevel ble det verken trim eller så mange måltider som det skulle:D

 

Mammsen; så ikke det siste innlegget ditt før nå. Håper det ordner seg snart på hjemmebane for deg!;) Ble det terapi på dere?

 

Ha en strålende kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg vært på trening ;) Sammen med trilleturen ble det 4 trimpoeng idag... juhu ;) Mangler bare et eple så er trimtre nr 4 fullt!!! Etter planen matmessig også! Men tror jeg må knaske en gulrot eller to - merker jeg blir kjempesulten etter styrketrening, så da holder det ikke med den vanlige kveldsen..

 

Huff - det er ikke så greit å ligge isolert - og så lenge da.. Du får pleie godt med den lille :) Stakkars lita, synes skikkelig synd i henne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...