Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Hatt en rolig helg her, var på et visningshus i går... *sukk* Fikk vel ikke akkurat mindre lyst på det ferdighuset nå nei... Men vi klarer aldri å få bestemt oss, så vi får se... hehe... I disse nedgangstider er man attraktiv når man har penger og planer om å bygge... Ellers har det blirr litt godis i helga da, men ikke så veldig mye... Ikke vært på vekta enda, men burde vel kanskje gå dit nå... hehe... Og få meg litt frokost...

 

Mamsen: Kjempeflink som har vært på treningstudio da!!!!! :D Grunn til å være stolt av deg selv nå!! Og moro med skryt når man har stått over grytene og laget masse mat ja!!

 

Rakri: Moro at mennene til barsel-mammaene også var med da! Så blir man litt bedre kjent med dem også!

 

Blåser veldig her i dag, så jeg tviler på at vi blir så mye ute i dag... Vind og minusgrader er kaaallldddttt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

ja, ned er ned :)

 

Jeg har bestemt meg for å ta en liten pause.. ikke fra slankingen, men fra å legge inn alt jeg spiser. Men jeg har en Plan - og det er å ta måltid for måltid, bare tenke gjennom hva jeg kan spise for å "oppnå"

 

Frokost: 300

Lunsj: 2-300

Mellom: 100

Middag: 500

Kveld: 200

(melk og frukt inkludert i de ulike måltidene)

 

Dette krever jo også sine forberedelser og kjapp hoderegning ved kjøkkenbenken, men slipper iallefall den nøysommelige innleggingen her.. Skal gi litt lyd fra meg i løpet av uka.. Dagene er så travle nå, så det blir litt nett på formiddagen og litt på tampen av dagen...

 

Lykke til med veiing og spising denne uka.. Blir vanskelig med adventstiden som er såååå kos :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Da har jeg vært på vekta igjen, og det var ned men ikke så langt ned som jeg ønsket:( Men har bare meg selv å skylde på, for jeg har ikke vært særlig flink med verken mat eller trim den siste uken. Kjenner jeg er litt lei av å føle jeg er flink, men att resultatene uteblir. Min vektkurve her inne ser også ut som en spennende berg og dal bane:p

 

Det var nok klaging fra meg! Høres ut som dere har hatt en flott helg alle sammen! Alltid koselig med venner på besøk og andre festligheter:)

 

Gratulerer med nedgang mamamo! Vi får være fornøyde med det vi får!

 

Så flink du er Mamsen! Ble du bitt av treningssenter basillen?:D

 

Kjenner att det blir mye jobb/aktiviteter på kveldstid framover, så jeg kommer nok ikke til å få så mye datatid, men vi får bare stå på!

 

Ha en fortsatt flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her om dagen nå ja...

 

Gratulerer med nedgang Sassa. :DSyns du har vært flink som har gått ned så mye jeg!! Skal se du tar resten av julebordet denne uka :)

 

Rakri: Du har jo registrert omtrent alt siden februar, så jeg tenker du har en viss peiling på hvor mye du kan spise. Høres fornuftig ut det opplegget ditt!!

 

Fri i dag jeg, så nå får jeg gjøre noe fornuftig her... Jobber resten av uka, så tenkte å pynte til advent i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det stille!

 

Sliter alle med motivasjonen, eller er det tida som ikke strekker til?

 

Selv ligger jeg på benken i dag, skal på kveldsvakt men er ikke helt i "slaget", så tenkte jeg skulle lade opp under pleddet:p

 

Har ikke blitt trim på en stund nå, og ikke registrering av mat, så jeg får jo bare håpe att dette ender bra og att motivasjonen kommer igjen snart. Her regner det i dag, oppå snøen/isen, så det er rimelig glatt ute. Håper det forsvinner til i morgen, for da har jeg tenkt å gå tur viss formen er bedre!

 

Dette ble ett skikkelig "grått" innlegg på en grå dag:(

 

Skal komme tilbake med ett mer oppløftende innlegg når motivasjonen kommer tilbake, for det gjør den nok:)

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende stille her.............. Har dere det bra?

 

Her går det stort sett i det samme, litt for mye og feil mat, og ingen trim. Gikk forresten en halvtimes tur i går så det ble jo litt:)

 

Ellers er jeg inne på sidene her å leser, får litt motivasjon av å lese om andre som får det til (og ikke får det til), men kjenner att motivasjonen forsvinner litt for fort igjen:D

 

Sitter her å lurer på om jeg skal finne meg nøttifrutti eller mandarin, og siden det ble vel mye pasta til middag så håper jeg det blir mandarin:p

 

Ha en flott adventshelg alle sammen, så håper jeg det blir en mer motivert uke som kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sukk :confused: Her forsvinner motivasjonen straks det er fredag ettermiddag... Det har iallefall vært slik siden i høst i grunnen.. Var råflink før, og holdt meg stortsett i skinnet hver eneste helg.. men nå derimot.. blir for mye vin og for mye sjokolade... rett og slett.

 

Fredag og lutefisklag ble veldig vellykket, kjempekoselig var det.. Den kvelden endte med ALT for mye rødvin, og var litt bakpå igår. Det har jeg vel ikke vært på et par år...

 

Igår ble helt ok ang mat, og ingen vin naturlig nok igår, men for mye sjokolade.. Planen er jo tre biter, men det ble minst 10..

 

Og idag ble det smågodt på forestilling med minstejenta ved min side i salen og den største på scenen.. AKk, ja..

 

Vekten går vel neppe ned igjen. Har veid meg litt innimellom i det siste, og ligger og pendler rundt det samme.

 

Får prøve å være flink i adventstiden.. Må komme tilbake til det å ta EN bit sjokolade til kaffen - det funka veldig bra i hele vår.. Da var det som regel en hver dag og tre på fredager.. Tror jeg satser på den..

 

Ellers er det som du sier Sassa meeeget stille her.. Mistenker det er litt dalende motivasjon rundt omkring, og at alle har det travelt. Har iallefall omtrent ikke vært på nett hele helga..

 

Ha en god natt, så håper jeg vi får en bra uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann, jeg var inne her på onsdag og skrev et langt innlegg, men ser det ikke her nå, så da har noe skjedd.... rart..... men jeg har altså vært innom.

Dro til Polen med 3 vennepar på onsdag og kom hjem igår kveld.

Har shoppa voldsomt, det var SÅ billig!!! Har vel kjøpt meg 8-10 par støvletter og sko, i tillegg til flere andre som jeg skal gi bort. Det samme med klær, spes gensere... Det var så mye fint, og kosta jo ikke noe! Stilige sko fra 50 til 100 kroner og det samme med klær. Her hadde de kosta fra 500 til 1200 kr stk tenker jeg... og ikke har de samme heller.... moro:D

Det ble mye mat og drinker, vin og øl, men INGEN snop eller usunt!!

 

Rekker ikke å skrive mer akkurat nå, men prøver senere idag:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes morsomt ut med Polen tur Mamsen! Var i Riga for ett par år siden, og der var det også masse støvletter. Kjempegøy!:)

 

Her går det så som så med det sunne liv, men den siste kiloen fra julebordet var borte i dag, så da får jeg vel være fornøyd. :)

 

Ellers var jeg inne på forumet å leste en del i helga, og det er mye inspirasjon og motivasjon å finne her, men så snart jeg er ferdig å lese så er det akkurat som om gnisten forsvinner igjen:(

 

Men, målet for desember får være å ikke gå opp iallefall så håper jeg att jeg blir supermotivert etter nyttår!

 

Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sassa, så flink du har vært som har gått julebordet ned igjen!!

Det er ikke verst, og målet ditt er også fornuftig:)

 

Riga er nok også topp, har aldri vært der, men moro med nye steder

 

Mitt mål før jul er å gå ned, helst til 60, og holder meg fortsatt unna snop, og spiser sunt, så håpet er der;) Men har nok lagt på meg i Polen, så får veie meg imorra, og håpe det ikke er for mye...

 

Sitter tentamensvakt nå i hele dag, så stille og rolig, og litt kjedelig, men også litt deilig da:p

 

Ha en fin dag!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men' date=' målet for desember får være å ikke gå opp iallefall så håper jeg att jeg blir supermotivert etter nyttår!

 

!/QUOTE']

 

Tror jeg slenger meg på denne... Jeg har veldig variabel motivasjon.. Så nå for tida blir det liksom enten 1300 eller plutselig 1900 :confused: Og har mistet helg gløden for å trene.. så det blir skarve 7 poeng på gåing på en uke...

 

Jepp: det blir samme nyttårsforsett i år også ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Har ikke vært inne her på noen dager nå, og kjenner det er helt greit:p Tror det er lurt å ta en pause fra slanke tenking en gang iblandt:)

 

Her har vi bakt pepperkaker og kakemenn, og i tillegg fikk jeg vaska litt i går (hadde fri da). Har ikke blitt noe trim denne uka, men vindusvask ol. må vel også regnes som trim?;) Er slettens ikke noe jeg gjør ofte.

 

Ser du Raki "bare" har fått 7 trimpoeng på å gå. Det er vel ikke bare! Synes du er flink jeg om motivasjonen er på topp.

 

Ser ut som om det bare er Mamsen som er motivert her, så da får vi håpe det smitter over på oss andre snart:)

 

Jeg skal jobbe i helga, så da blir det forhåpentligvis mer regelmessige måltider enn det pleie å blir i helgene.

 

Ha en super helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sassa, jeg skulle ønske det var så vel... at jeg var motivert, men var 64,4 igår, så må vel være glad om jeg er på 63 til jul....

Er kjempesulten om dagen... har lyst på alt, og skulle ønske jeg bare kunne spist det jeg ville!!

Ikke blir det mye trimpoeng heller, men vinduene blir vaska, noen hver dag (har mange, 3 etg), og hengt opp julegardiner snart overalt, så jeg sitter ikke akkurat stille...

Men koslig å se at det blir så fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen: det der var akkurat som å høre mine egne tanker..

 

Jeg prøver så godt jeg kan å være flink, men så sprekker det litt her og der...Holdt meg til 1300 to dager, men så ble det 1900 en dag, og 1500 i går, så det er jo ikke like bra.. Føles som om jeg må forsake alt jeg har lyst på... Det er jo ikke egentlig slik, men tror jeg blir så opphengt i alt det jeg ikke skal ha, at det fører til at jeg får mer lyst på det enn om jeg ikke slanket meg..

 

Holder meg like i underkant /overkant av 50 kg (49.9 - 50.1) så det får jeg bare leve med.. Har lyst å gå ned litt før jul så jeg har noe å gå på der, men vi får se.. Skal iallefall stå stille!! Antar iallefall at jeg blir supermotivert etter jul - det er jeg alltid ;):D hehehehe.. DA skal jeg iallefall komme meg ned på 48 tilslutt!! Synes det er mye lettere å slanke meg på våren enn på vinteren!!!!

 

Skal opereres neste fredag for brokk, så da blir det vel bråstopp med gåturer en stund også. Ikke løfte på minst to uker.. Men etterpå håper jeg å kunne trene magen skikkelig, for det får jeg ikke nå.

 

skal kose meg med et par biter sjokolade nå ikveld - er med i regnskapet ;)

 

Dere får ha en fortreffelig kveld. SÅ får vi prøve å begynne å motivere hverandre snart :-) Riktig god helg, alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!! Går i ett hjemme om dagen, så det blir lite datatid... Må prøve å gjøre litt annet enn å sitte på nettet, for om jeg skrur på data'n så blir jeg fort sittende... Har bestemt meg for å ta en liten pause i slankingen... I disse adventstider er det ikke mulig for meg å tenke slanking... Så målet mitt er nå å holde meg under 70 ut året, så starter jeg med friskt mot på nytt mot 67 kilo i januar ;) Ser vi er flere om denne planen, så da er alle supermotiverte i januar!! Men har ingen planer om å svikte dere selv om jeg ikke skal tenke sååå veldig på vekta nå...

 

Rakri: Så godt du får operasjonen før jul da! I forbindelse med jula blir det jo som regel en del familieselskaper og og mye stille-sitting, så det er jo greit etter en operasjon... Men dessverre blir det en del god mat også da og da må man som regel aktivisere seg litt for å kompensere det ;) Men en brokk-opr er vel bare dagkirurgi og du kan vel gå tur, men ikke løfte eller?? Kanskje ikke det lureste å trille barnevogn med 2 klumper oppi :)

 

Dårlig med trim på meg om dagen også, men sitter ikke akkurat stille da... Er nesten ferdig med julegavehandel og hus-vask, så da skal vi bare kose oss frem til jul og finne frem litt og litt julepynt. Skal jobbe siste helga før jul, så blir nok bare juletreet som står igjen til lille julaften hjemme hos meg tenker jeg!! Gleder meg veldig!! Og er innmari glad for at jeg kjøpte masse julegaver på nett fra USA i august/september, for da var det ikke finanskrise og det var lav dollarkurs!! Så jeg var heldig med den!!!

 

Ha en strålende lørdag!! Jeg er på jobb, men skal snart hjem!! Kommer innom igjen i mårra, da har jeg kveldsvakt... Skal oppdatere meg litt mer på det dere har skrevet da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - januar blir bra for slankingen.

 

Vi kan jo kose oss masse i adventstida uten å gå helt "av skaftet"? Blir masse førjulskos her med baking av ulike småkaker, lage julegodter m.m.. og da er det nok lov å smake litt. Og så var det å holde med litt da ;)

 

Ang operasjonen, så er det heldigvis bare dagkirurgi, og regner med at jeg ganske snart kan ut å gå - men det blir nok hverken løfting eller skyving av vogn. Vogna er jo blytung, og det er mange bakker. Men siden mannen blir hjemme kan vi jo gå ut sammen da ;)

 

Gleder meg sååå til jul.. Har bare to småting igjen så er jeg helt ferdig med julegavene.

 

Vi får prøve å holde oss sånn halvveis motivert da!!

 

Ikveld skal vi ha kyllingbryst og stekt asparges - det er iallefall både sunt og godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et GLAD - innlegg..:-)

 

Ikke alt for mye å skryte av, altså - men må inn med litt positive vibber her..

Var på vekten i morges, og det er lenge siden sist. Men idag stoppet den på 49.8 - så da var det både et 4 tall først igjen, og ned 300 gram siden sist registrering.. Har bare grovestimert de siste ukene, så er veldig fornøyd med det. Håper å holde meg i ro her ;) En stund altså.. SKAL ned til 48 tilslutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo..

 

Hvor er dere blitt av?? (eller er det kollektiv motivasjonssvikt????)

 

I morgen skal jeg opereres for brokk. Gruer meg ikke egentlig, men er litt spent likevel. Håper det ikke blir alt for vondt etterpå!!

 

Skal faste fra midnatt. Den største utfordringen blir å ikke drikke vann (kan ta litt inntil kl 06 i morgen tidlig). Men pleier jo å bøtte ned med vann fra jeg står opp og hele formiddagen, så jeg kommer til å bli tøørst!! Uansett så skal jeg unne meg noen biter sjokolade nå ikveld.. Sitter her alene- og storkoser meg! Deilig med ro rundt ørene :D

 

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff.. Dagene går i ett med jobbing og juleforberedelser, blir masse usunt i form av godis og kakedeig... Har ikke vært på vekta på lenge, vet ikke helt om jeg tør heller... Får prøve å skjerpe meg så ikke skaden blir altfor stor...

 

Håper det gikk bra i går da, Rakri!! Og det med vann skjønner jeg godt, jeg drikker også masse vann fra morgen til kveld. Blir sikkert godt å bli kvitt det brokket da!! Så skal du se du snart har en syltynn og flat mage :) Gratulerer med nedgang forresten!!

 

Gleder meg også masse til jul!! Har bare igjen gave til svigers, og der tror jeg at svigerinna mi kjøper og jeg bare betaler :D Og så skal vi bake pepperkake på mandag og litt julegodis neste helg. Er så koselig denne tiden før jul!! Har vært på luciakonsert i dag med masse julesanger, sååå koselig!! Har sunget i kor selv, men det er dessverre nedlagt nå, så da var det ekstra koselig å få litt julesanger. Litt vemodig også, for jeg savner veldig å synge i kor...

 

Riktig god helg alle sammen... om noen er her da... hehe... Jeg er klar for håndball i ettermiddag!! Vi går for gull!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det ikke store aktiviteten:p Har ikke prioritert data siste uke, har vært rikelig med andre ting å ta seg til. Her går det helst i jobbing og andre aktiviteter, ingen trim og så som så med maten. Blir en del godsaker nå.........:D

 

Har ikke fått kjøpt julegaver ennå, så håper virkelig jeg får gjort det på mandag for da har jeg fri. Heldig dere som snart er i mål!

 

Håper det gikk bra med opperasjonen Rakri!:) Og lykke til med dagene som kommer, det vil nok bli litt smerter de første dagene, men går nok for over skal du se:)

 

Det kan være litt lurt å gå på vekta for å kontrollere att det ikke sklir helt ut ja, men jeg kommer nok ikke til å være særlig mye her inne før etter nyttår. MEN DA SATSER JEG PÅ FULL MOTIVASJON OG VILJESTYRKE!!!!!!!!!!

 

Lykke til med julestria, jenter, og måtte kiloene holde seg laaaaangt borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Vekta var på 70,0 i dag... Og jeg som var bestemt på å aldri se 70-tallet igjen... Men men, i januar er det definitivt slutt!!

 

Bakte pepperkaker i går, hus også, så nå står det er litt skeivt men sjarmerendes hus fullt av nonstop og seigmenn her :D

 

Skulle egentlig vært på jobb nå, men minstejenta kasta opp i går kveld, så da er vi hjemme i dag. Lot eldstejenta være hjemme også, Tilfelle hun også blir dårlig. Bhg skal i kirka i dag, så litt kjipt om hun skulle kaste opp der... Håper ikke hun minste kaster opp noe mer da, blir så utrolig mye klesvask av det....

 

Om tråden hangler litt nå så betyr det ikke at den er nedlagt nei, bare tar en liten juleferie, og så sees i igjen 1.januar :) Men kommer innom i ny og ne da!!

 

Måtte kiloene holde seg laaaaangt unna ja..... Er jo lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart vi ikke skal legge ned tråden!!!

 

Har ikke veid meg enda denne uka, men har ikke noe særlig håp. Har ligget mer eller mindre inaktiv på sofaen etter operasjonen. Og så blir det fort ekstra snop på slike late dager, der man itillegg har vondt...Det begynner å gå seg til nå, men tar fremdeles litt smertestillende da!

 

Jaja.. skal vel våge meg på vekta snart.. :):D Ser også det tallet jeg ikke skulle seg mer, mammamo. Sist uke var det like under 50, men antar det er over nå. Målet er å ikke gå veldig mye opp, får håpe jeg snart klarer å gå en skikkelig tur, så jeg iallefall får forbrent litt også..

 

Advent er iallefall innmari mye kos! Ikke lett å slanke seg da nei, men vi er da litt flinke syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper virkelig det står bra til etter operasjonen!!!

 

Jeg syns dere er flinke som står på alle sammen!

 

Er enig i at vi ikke legger ned tråden, og så er alle tilbake fra fullt 1 januar, og de som har tid kommer innom og oppdaterer litt innimellom, det er bare koslig:)

 

Vekta er 62,7, så det var ihvertfall ned igjen:D Det var på tide

 

Ellers så har det vært mye styr for tida på jobb og hjemme, og føler ikke at jeg får tid til avslapping med god samvittighet noen gang, men sånn er det vel ofte før jul...

Skal få gjort unna litt idag også, og bruke helga, så får det bli som det blir. Jula kommer uansett:p Og, det blir sikkert bra. Gleder meg VELDIG til juleferie og litt mere søvn nå, så det skal bli godt

 

Klemmer fra meg b038.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at jula kommer er sikkert :) vi er heldigvis ikke av typene som stresser, så ingen nerver her i gården. Selv om vi skal ha middagsgjester både 1.og 2. juledag. Blir vasking mandag og pynting tirsdag - og lage litt snop og sånt i helga med barna.

 

Har fremdeles ikke veid meg skikkelig (dvs naken på mårran før frokost). Men veiing etter et par glass vann og med klær på viser at jeg ligger ca rundt 50 (da trekker jeg jo fra, så det blir sånn ca riktig) Så det er godkjent.

 

Det går fint etter operasjonen. Litt vondt enda, men det må man jo regne med. Kan trene skikkelig igjen mot slutten av januar.

 

Dere får ha en fin helg og en god jul. Regner med aktiviteten tar seg kraftig opp på nyåret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...