Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Endelig fikk jeg også låne dataen litt, så jeg fikk innom her og se. Er sikkert en uke siden sist jeg var inne, men det var fort gjort å lese seg opp:p Regner med att alle er opptatt med andre ting enn å sitte på dataen nå, det er iallefall jeg:)

 

Var på vekta på mandag, og det var opp 0.2, men føler vel att det bare har fortsatt oppover. Føler det har blitt litt mye søtt i dag. Det er mesten som jeg gleder meg til etter nyttår allerede, til å komme igang med det sunne gode liv igjen. Men kanskje det føles slik nå siden det er så lenge til. Ikke sikkert motivasjonen er på topp når den tid kommer:(

 

Men, men nå får det bli som det blir!

 

Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Rakri, så bra at du holder vekta stabil!!

Godt å høre at det går fremover etter operasjonen også, selv om det fortsatt er litt vondt... det er vel normalt, men det blir vel litt bedre for hver dag som går:)

 

Sassa, opp 0,2 er ikke så store forskjellen, så det kan hende det ikke blir så gæli;)

jeg koser meg egentlig veeldig om dagene, men vekta går heldigvis litt ned, så da er jeg fornøyd... men det snur nok i jula, for jeg syns at når frokost og mat hele dagen blir høyt prioritert, så setter det spor.... og etter jul skal jeg også forhåpentligvis være motivert for å gå NED igjen....

 

Ønsker dere alle en STRÅLENDE JUL

 

Juleklem fra meg b034.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god jul til dere alle sammen!!! Liten tur innom fra jobb, burde lagt meg for lengst, men sånn er det... Har ikke jobba noe da, men ble sittende å se på en dårlig film... Typisk ;o)

 

Lover å komme innom her 1. juledag, da jobber jeg og har sikkert goooood tid til å surfe ;o)

 

Frem til da ønsker jeg dere en riktig god jul! Håper alle får den julekvelden de ønsker. Jeg skal kooose meg med ribbe og moltekrem og annet julegodt :D Så får kiloene bare komme :) Var 69,7 da jeg veide meg på mandag, så det kan ikke bli såååå ille... (69,7 er faktisk NED 300 gram fra uka før :)) Gleder meg veldig til ny start i januar da!! Er veldig motivert for det!!

 

Juleklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å høre fra deg mammamo, og ned er ned, selv om vi får tåle litt opp i jula, så skal vi ned igjen i januar, hehe:)

 

Håper du har hatt en fin jul, og kosr deg masse, selv om du også har jobba

 

Vi har vært hos svigerfamilien julaften og 1 dag, og igår var min familie hos oss. Har spist og kost meg jeg også:D

ikveld er vi bedt på fest, ute i skogen, med bålbrenning og grilling, så det gleder jeg meg til! Er bedt på en annen vanlig fest også, men det ble ute-festen:)

 

Ha fortsatt en god jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se att det er liv her selv i jula!

 

Jeg har vært på jobb i jula, så selv om det har blitt en del god mat så har jeg ikke sittet stille:p Håper det viser igjen på vekta i det nye året:) Tenkte jeg skulle veie meg i morgen også for å se hvordan det ligger an.

 

Håper dere alle har hatt en fin og fredelig jul!

 

"Snakkes" i det nye året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sassa, jeg håper du har rett, og at du får lønn for aktiviteten, hehe.... for her har det blitt mest spising og kos, og det blir jeg nok straffet for... men ny start i januar, så skal det gå veien:D

Festen vi var på om lørdagen, var veldig koslig, og artig! Hadde konkurranser, tandem-skigåing og endel utover natta, og det er artig, og sosialt! Fikk litt mye tyrker å drikke på slutten, så formen var ikke heelt topp igår :D hehe

 

Ha en fin dag alle sammen, nå skal jeg ut å kjøpe kalkun:)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Idag har jeg bestemt meg: begynner å registrere igjen - NÅ!!

 

Har nok gått opp en del, ikke bare i jula, men litt i adventstida også. Iallefall et kilo. Har ikke veid meg idag, men vet at det er ca 51.5 kg nå.. Setter iallefall det som min nye startvekt.. Så da får jeg igjen for all snopspisingen. Ja, for utenom julaften har jeg ikke spist så mye mat. Men huff så mye søtt og salt jeg har stappet inn... Ergelig nå, men vet jo at jeg kan dette når jeg bare går inn for det - og det har jeg tenkt til nå. Vet det er lettere å holde seg unna de store mengdene når alt skal dokumenteres!!

 

Ellers tenker jeg å innføre følgende prinsipper for en tid framover:

 

1) MYE vann

2) Minst 7 trimpoeng på en uke - helst 10

3) Bare forsyne meg en gang

4) Et nytt plag for hver kg som forsvinner :-) kjøpestopp ellers...

 

Denne uka er det to utfordringer - det ene er nyttårsaften der det blir stort familieselskap. Det andre er at svigermor og den delen av familien kommer hit for å feire 60årsdagen hennes. Da har vi bestilt en fantastisk tapasmeny.... Skal prøve så godt jeg kan. Satser iallefall på litt lette dager fram til da!!Og kan velge smart på disse dagene - så skal det gå fint :) :)

 

Hilsen supermotivert :D

 

PS: gleder meg til alle er godt igang igjen!! God nyttårsfeiring inntil da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Rakri!! Gratulerer med ny start!! Nå ble jeg nesten motivert til å begynne med en gang jeg å... Men skal på fest på lørdag og har i grunn bestemt meg for ny start 5.januar, så jeg drøyer noen dager til. Men har begynt å forberede meg mentalt da :D Takk for gode råd!!

 

Sitter på jobb akkurat nå... Litt kjedelig når alle andre er i familieselskaper og fester med venner rundt omkring... Men men, har koset meg ellers i jula, så det går greit. Når man har valgt et slikt yrke må man jo regne med slikt... Noen må passe banken også :)

 

Jeg har gått opp i jula og vekta viser nå 71 kg :) Så da har jeg minst 4 kilo å bli kvitt... Men målet er å blit kvitt dem til bikinisesongen starter, så jeg har god tid.

 

Riktig godt nytt år alle sammen!!! Er veldig glad for at jeg har blitt kjent med dere, så jeg har noen som kan sparke meg bak fra mandag av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTTÅR DAMER :P

 

Nå regner jeg med motivasjonen begynner å komme sigende!! Jeg klarte meg bra igår, til og med på vinfronten :) (hadde riktig nok masse barn rundt oss, så da er det lettere å være måteholden - synes ikke det passer seg med utstrakt drikking med mange små tilstede)

 

For min egen del krysser jeg fingrene for helga, med mye selskapeligheter. Håper jeg klarer å være like flink som i går. Ser at det ikke er noe problem å greie seg i selskap om man bare har bestemt seg. Feks tar man svært lite waldorfsalat og mye grønnsaker når man har sjekket på forhånd hva den inneholder :P Hvis jeg er i siget blir det nesten sport i å være smartest mulig.... men akk så fort å kople ut - det har jeg bevist for meg selv tidligere i jula..

 

Men er iallefall i gang nå - og håper veldig dere andre er det også!! Trenger noen som kan motivere og hjelpe meg å holde fokus..

 

Hva er målet / status for dere nå?

 

Her ser det ca slik ut

 

29.des: 51.5

 

1.delmål: 50 kg - håper å nå til 3.februar

2.delmål: 49 kg - 24.feb

Endelig mål: 48 kg - 17.mars

 

Så får vi se da - nå er det iallefall skrevet ned :-) Tenker å ha veiedag på tirsdager denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen!

 

Så flink du er, Rakri, Supermotivert fra første dag!

 

Her har det blitt veldig mye god mat, snop og chips i det siste, og en del igjen i skapene her, så jeg tror jeg venter til mandag før jeg setter inn for fullt.

Er redd vekta har gått kraftig opp siste uken, så jeg får vente med å sette meg mål til jeg ser resultatet av alle utskeielsene:p Men att jeg skal ned nermer 10 kg tror jeg nok:D Har også ett ønske om å klare å slutte å røyke nå på nyåret, så jeg får ta en runde med det som sviver oppe i topplokket i helga. Det må da gå an å få til både slanking og røykeslutt på en gang???:P

 

Det var litt tanker fra meg om det nye året, så håper jeg å komme sterkere igjen om noen dager!:)

 

Ha en flott kveld!

 

Nyttårsklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg like godt for att dette var dagen da jeg skulle veie meg, begynne å registerer mat og å begynne å sanke trimpoeng. Og vekta var ikke så altfor ekkel med meg; 76,4:D Da er målet mitt ned 9 kg til sommeren:)

 

Dagen har gått rimelig greit, kom litt sent i gang og derfor vanskelig å få tid til alle måltider, samt att det ble for lenge mellom frukost og middag, men jeg er igang!:)

 

Har hatt 15 min på min twist & stepp sak, og etter det 1/2 time med styrketrening på stuegulvet. Har en bok som heter "Styrketrening for kvinner" som er veldig grei når jeg bare finner den fram og tvinger meg igang.

 

Driver å vurderer litt om jeg skal starte meg en egen tråd når tiden for full røykestopp kommer, kan være greit å se om det er flere i samme båt, men kommer nok fortsatt til å være innpå her:p

 

Hvor er det blitt av dere andre? Har dere det bra?

Regner med att dere er med fra mandag av!

 

Ha en strålende kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er da!!! Får nesten dårlig samvittighet for at jeg ikke starter før på mandag.... Men skal kose meg veldig i mårra og skal ikke inn i slankemodus før på mandag :) Har imidlertid tenkt meg ut på en lang skitur i mårra, uten unger, så da blir det vertfall litt trim om ikke noe annet :P

 

Så bra du har kommet i gang, Sassa!! Lurt med den boka da!! Jeg lurer litt på om jeg skal prøve sånn treningsenter på nett... Tror ikke det koster veldig mye og da har man massevis av forskjellige aktiviteter å velge mellom... Og kan gjøre alt på stuegulvet :P

 

Håper dere har en fin helg, så snakkes vi på mandag, fit for fight :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt begynt jeg å. Gikk 1 time på ski i går og 1,5 time på beina i dag, så da har jeg 5,8 trimpoeng denne uka :P Mat-messig her jeg ikke begynt enda da, drøyer til i mårra med å starte registreringen.

 

Slenger meg gjerne med på veiedag på tirsdager. Tror ikke vekta mi i mårra blir helt riktig heller, for alkoholen pleier å sitte litt i...

 

Mon tro hvor mange kcal de forbrenner de som går opp den monsterbakken i Tour de ski?? Ser sliiitsomt ut ja...

 

Ikke fortvil Sassa, det er ikke lett å komme inn i den gode rytmen igjen, men sammen skal vi klare det nå!!! Og at man skeier ut litt må vi jo bare regne med...

 

Ha en flott søndag!! I mårra er jeg fit for fight :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trimme da, mammamo! Det er jo en god start!

 

Her har dagen i dag gått noe bedre, faktisk føler jeg den har gått bra! :)

Har nok oversteget kaloribehovet noe, men har fått gått en god halvtimes tur. I morgen er det tilbake til hverdagen, da er det tidlig opp å få ungene på skolen, så da er det vel litt enklere å holde måltidsrytmen også. Er så heldig å ha fri i morgen også jeg, så da håper jeg det blir en tur og litt styrketrening.:P

 

Er litt usikker på om jeg skal ha veiedag på mandagen eller fredagen nå, så det er mulig det blir flere ganger i uka til jeg her bestemt meg:p

 

Ha en fortsatt flott kveld, så regner jeg med att det er fullt fokus fra i morgen!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :)

 

Ja, det er jammen ikke lett å stille seg inn fra frotse -modus til slankemodus. Men synes jeg har klart meg veldig bra i helga. Har hatt folk hele helga i anledning svigermors 60årsdag. Bestilte tapas til dagen, og det var utrolig godt. I tillegg var det uendelig masse vin, og så selvsagt kaffe og kaker.. Alt sammen både i går og idag, men har endt opp meget respektabelt. - med ca 1800 igår og 1300 idag.. Har ellers ligget på 1350 hele uka, unntatt en dag som endte på 1650. Så det må jeg være fornøyd med.

 

Skal også prøve meg med egentrening hjemme. Har gitt opp å finne tid til treningsstudio - men kom på at jeg har en dvd som heter flat mage, sterk rygg. Det skal være mye trening av kjernemuskulatur, deriblant bekkenbunn, som jeg jo trenger å trene opp. Skal enda være forsiktig et par uker til etter operasjonen, men tenker å prøve meg forsiktig med litt situps snart. Tenker jeg kan kjøre treningsdvd `en når de sover midt på dagen. Da er det ingen andre hjemme. Liker ikke å ha publikum... :eek: Bra dere andre er så flinke til å trimme, det motiverer!!

 

Så veies vi snart - noen i morgen og noen på tirsdag..

 

GOD SLANKING :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei rakri, sassa og mammamo.

eg er 'ny' her på diskusjonsforumet. Vært med på Grete Roede kurs før men ikke så aktiv med å snakke med andre. Har klart å gått ned i vekt men så er det opp igjen. Så som mange andre innhenter hverdagen og de dårlige rutinene meg igjen.

Tenkte eg skulle slenge meg på en gruppe som kan oppmuntre litt og som eg ikke må skuffe med mine utskeielser.

 

Eg er 36 år og har to barn 4 og 6 år. Jobber mye og derfor blir det dårlige rutiner mtp mat og måltider. Spiser for det meste brødmat og lite frukt og grønt. Det må endres. Trening blir det ikke tid til da eg ikke har ork etter lang arbeidsdag, ungepass og legging. Det ender med sofaen, klesvask, rydding og stelling alt ettersom. Er det flere som ikke får dagen til å strekke til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Helt ny her eg! Skal ta tak i mine 6 kilo som er for mye! Og nå måtte eg finne en plass der eg kunne legge inn matvarene og se antall cal. Så da ble det denne siden nå! Har tidligere vært på vektklubb, og det gikk fint, men etter slutt der, gikk eg opp igjen, så var visst ikke helt innarbeidet på rutiner enda nei. Satser på at denne gangen må det bli varig vekttap!!!

Lykke til dere andre som er her!

Eg er 38 og har to gutter på 6 og 8 år, så her er det også mye unger og husarbeid og trening ettersom der er tid..... feil prioritering? Jada, unger og så trening hadde vært bedre, men lett å si det og vanskelig å gjennomføre!

Må stikke og få ungene på skolen! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og velkommen til roffe og pam!:)

 

Nå er vel alle klare til ny dyst:) Selv har jeg vært ute og gått en 40 min tur i -10 grader, kaldt men deilig! Tok 20 min styrketrening på stuegulvet når jeg kom hjem, så da var trimmen unnagjort for i dag. Nå har jeg hatt lunsj, så da er det på tide å få ryddet ut jula og vaske litt. Det trengs virkelig her!:P

 

Ha en strålende sunn og flott dag alle sammen!:P

 

PS: var foressten på vekta i dag, og den viste 76 kg, så da har jeg det som utgangspunkt. Da er det 9 kg til målet, men skal være fornøyd viss jeg kommer ned til 70kg. Skal sette meg litt mer delmål i kveld tenker jeg!

 

Hva har forresten dere andre som mål nå utover det nye året?

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye, bare koselig med nye folk her, vi motiverer hverandre :)

 

Da er ukas første trimpoeng innhentet. Gått en tur på 1 time og 20 min. Så jeg har hatt en bra start så langt. Tok med jentene på spark-tur da, tungt oppover og desto lettere nedover :P Men hun på 2 ble litt kald, så jeg måtte ringe svigerfar så han henta henne... Skulle vært -5 og ikke -10....

 

Etter frokost gikk jeg og fysa på noe godt, men klarte meg med en mandarin, så jeg er fornøyd med dagen så langt :P

 

Burde vel kaste ut jula og hybelkaninene jeg å... Men for se om jeg drøyer til onsdag...

 

Jeg var også på vekta i dag, etter å ha drukket litt vann da, men ikke mye... Vekta stoppet på 72.... Så da har jeg 5 kg ned til mitt mål.

 

Hovedmål: 67 innen 7.april

Første delmål er 70 kg, håper å nå det innen 10. febr.

 

(kanskje litt i overkant å gå ned 5 kg før påske, men da får jeg bare justere underveis :) )

 

Pam: hverdagen din hørtes utrolig kjent ut.... hehe... De dagene jeg har dagvakt har jeg ikke overskudd til trening jeg heller, for når jentene (mine er 2 og 4) har lagt seg på kvelden har jo mamma 1000000 ting å gjøre... Men jeg har kjøpt meg en rockering og den kan man bruke mens man ser på tv f.eks. Da får man trent litt hjemme også!! Men om man ikke får tid til så mye trening er det utrolig hvor mye det hjelper å legge om kostholdet. For 8 år siden gikk jeg ned 10 kg bare for at mannen min begynte på Grete Roede-kurs og vi la om kostholdet... Jeg trente ikke noe da...

 

Rakri: Så flink du var i helga da!!! Helt supert å ikke sprekke helt når man har sååå mye godt rundt seg... og vin også... hehe.... Og sikkert lurt å trene når gutta sover, sover de lenge?? Husker med meg sjøl at det i grunn var godt bare å kose seg og slappe av litt når det endelig var stille i huset... Så vet ikke om jeg hadde klart det samme... hehe...

 

Ha en fin dag!! Så snakkes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg satt meg mål og delmål:)

 

Dagens vekt var 76 kg

 

Høyde: 169 cm

Mål: 67 kg

Delmål: 1. 74 kg innen 2/2-09

2. 70 kg innen 30/3-09

3. 67 kg innen 1/6-09

 

Klarer jeg dette så blir jeg glad! KLART JEG KLARER!!!!!!!!!!!

 

Nå har jeg fått jula og hybelkaninene (de var det jammen mangen av) ut, og det er herlig!

 

Mammamo; er sikker på att du klarer 5 kg til påske viss du går inn for det! Det er jo 10 kg GR reklamerer for att en skal klare.

Kaldt ute ja, kan tenke meg det er kaldt for de som sitter i ro på sparken. Selv holder en jo varmen når en er i bevegelse.

 

Rakri; du har fortsatt en misunnelsesverdig selvdisiplin synest jeg! Jeg hadde tenkt att det er ikke hver dag det er selskap og spist det jeg hadde lyst på:) Kanskje derfor jeg ikke klarer å gå ned???????? Merker jo att jeg oftere står over det usunne, og spiser mindre nå enn jeg gjorde i fjor på denne tiden, så det er jo bra:p Får ta med det som er positivt.

 

Dagen i dag har gått fint, fått til å spise regelmessig og vært i bevegelse stort sett hele dagen. Første dag uten røyk, og da er det jo ikke noen grunn til å ta pauser i arbeidet:)

 

Ha en flott og slank kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa: Du er uten røyk og du ja, ekstra viktig å ha selvdisiplin da... Syns du er kjempeflink jeg!! Og du har jo fått gjort sååå masse i dag!! Trening og kasta ut jula og hybelkaniner!! Klarte bare treningen jeg... hehe... Prioriterte den for en gangs skyld... 9 kilo til 1.juni skal du klare, Sassa, det er jeg sikker på!!

 

Jeg var jo nede i 67,5 kg i august... Så jeg vet hva som skal til..... Og nå har jeg virkelig bestemt meg!!

 

Får sitere den nye presidenten jeg da: "YES WE CAN!!!" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye :-)

 

 

Ja, tid til trening er stor mangelvare. Når de to minste er i seng, er fortsatt de to største våkne, og trenger kanskje leksehjelp o.l. Og med to ettåringer i hus begrenses det ganske kraftig hvor mye vi får gjort i huset i løpet av dagen, så da blir det litt sånt arbeid på kveldene. Og rett og slett utflating på sofaen med pc eller avis... Men som et av nyttårsforsettene har jeg avtalt med søstra mi tur hver tirsdag kl 21, så da skal det nå bli litt trim i morgen. :-)

 

 

Sassa: jeg har nok ikke sååå stor selvdisiplin - det var bare denne gangen...hehe... og det er vel derfor jeg ikke har gått ned siste rest, vil jeg tro.. Men NÅ skal jeg også klare det! Men selv om helga endte med bestått, har jeg nok ikke gått noe ned denne første uka. Skal være veldig fornøyd med stillstand, for selv om grensene er holdt,har det jo ikke vært etter boka akkurat!! Er helt sikker på at du når målene dine :) Forresten har jeg selv god erfaring med å kombinere røykeslutt med slanking.. Dessuten er det lettere etter få dager å trene - utrolig mye bedre pust!!! Nå er det fire år siden jeg sluttet - og har ikke tatt et eneste drag siden da.. De forrige gangene jeg sluttet tok jeg festrøyk, som da til slutt endte i sprekk. Så min erfaring er at man aldri mer må røyke - og nå frister det iallefall ikke meg.. Blir bare sur for at jeg ikke sluttet før

 

Mammamo: jeg er sikker på at du kommer i mål. I vår var du jo bare helt rå, så vi vet du kan dette her!!! Guttene sover mellom en og to timer på dagen, så tid har jeg til å trene en liten økt da. Å gjøre det er noe ganske annet, men tenker jeg må begynne i det små og heller øke etter hvert. Tre dager i uka må være bra, tenker jeg - 15-20 minutter. Så får vi se..

 

Nå har alt av besøk dratt, og den virkelige hverdagen begynner i morgen.

Gleder meg - det er så mye lettere å holde seg til "programmet" på vanlige dager! Til helga er det bursdag både lørdag og søndag, men skal prøve å være like standhaftig som denne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supernedtur... 52.1 kg :(:) Føler det veldig ufortjent, og klamrer meg littegrann til håpet om at det bare er en liten oppsving...

 

Jeg har vært flink med mat og vann, men har vært tilnærmet uvirksom siden operasjonen.. Så der er det da noe å hente.. MÅ få trimmet nå, midjen har est ut siden forrige måling - som er flere måneder siden...

 

Så nå har jeg en litt større jobb foran meg enn jeg trodde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute å gått en halvtimes tur, og lagd klar fiskegrateng til middag, så nå skal jeg slappe av litt før jeg skal på jobb.:( for ferien tok slutt for meg også til slutt:) Føler deg går bra med maten, men utfordringen, både med maten og røyken, kommer når jeg kommer på jobb. Men dette skal jeg/ vi klare!!!!

 

Rakri; altid kjedelig med oppgang, men som du selv sier så kommer det nok til å gå rette veien når du får begynne å trene igjen. Men det er viktig att magen får bli helt bra igjen, att du ikke begynner for tidlig. Lykke til!:)

 

Her laver snøen ned, håper bare ikke det kommer regn oppå nå før det fryser på igjen.

 

Ha en strålende slank dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...