Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Torill78

Hei!

 

Eg er på jakt etter ein tråd som det er litt "liv" i, og det virkar jo som det er det her :( Kan eg få henge på? Sjølv om mange av dokke har kjent kvarandre lenge... Har vert innom ein del trådar, og deltar på to til, men det er varierande oppslutning...

 

Er 30 år, gift og har to jenter på 1 og 3 år. Gjekk ned 7 kg i høst/vinter, og har som mål å gå ned 6 kg til innen 1. april :) (Får regulere det målet etterkvart, kan jo vere det stoppa opp litt, mange som fortelle at det blir stillstand midt i slankeperioden).

 

Torill78 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Torill: velkommen. Er helt fersk selv men her er det mange som holder liv i denne tråden. Tror nok det er kjekt med flere.

Jeg har lest litt av det dere andre har skrevet de siste dagene. Masse gode erfaringer. Har hatt min første uke med kontroll på mantinntak. Det har gått ganske greitt.

 

Føler meg spesielt sulten om kveldene. Jeg er et B-menneske som ofte sitter oppe lenge og da har jeg dessverre vært tom for flere måltider å benytte meg av. Liksom ingenting å knaske på når jeg sitter foran tv'en eller dataen. Har klart meg med et glass vann, foruten igår da måtte jeg bare ta meg et glass vin. Jeg er jo syk så vin kunne liksom forsvares som medisin :-)

 

Har bestilt meg rockering fra Grete Roede, venter spent på den. Men et spm; hvordan rekner man antall kalorier brukt med trening av rockering? Det står ikke i listen over treningsaktiviteter man kan plotte inn.

 

Et annet spm er hvordan klarer dere å få smilies inn i teksten. Får bare til å legge inn ved siden av tittelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Torill!! Koselig med flere 78-modeller her :) Har også 2 jenter, mine er 4,5 og 2 og VELDIG inne i rosa-prinsesse-alder... Så vi skal på Disney on ice om 1 uke :) Gleder oss til det!!

 

Jeg bestilte min rockering fra USA, mens kursen enda var lav... hehe... Bestilte slik som de har på http://www.rockeringer.no Er veldig fornøyd med den!! Gikk inn 14 (!!!) cm i livet fra mai til august i fjor, er helt sikker på at den er mye av årsaken til det!! Men enda har jeg mange cm til å bli kvitt, så nå har jeg begynt igjen :)

 

Pam: Tips til kvelds-knask når du har "brukt opp" kaloriene dine: Gulrøtter... Skrell mange i en gang og legg dem i vann i kjøleskapet, så har du alltid noen friske på lager :(

 

Isabel: SÅÅÅ koselig at du stikker innom!! Vi holder liv her for deg vi vettu!! Kjempebra at du har holdt vekta da!!! Og noen kilo i jula har vi vel alle fått.... hehe... De blir du nok fort kvitt skal du se!!

 

Sassa: 18500 skritt??? Hjelpes meg... DET må kalles en travel vakt ja... Fortsatt uten røyk eller??? Har vel ikke tid til røyk med så travle vakter.... hehe...

 

Jeg var flink og var på trening i går kveld! Friskis og svettis har startet opp med trening hver torsdag fra 20-21 oppi bygda her jeg bor, på ungdomskolen. Kjempebra tiltak!!! Så da ble det aerobic og styrke!! Skal nok bli fast torsdagstrim det ja!!

 

I dag skal jeg på kveldsvakt, først skal jeg på salg!! Har mange tantebarn som har bursdag nå på våren, så jeg tenkte å kjøpe litt bursdagsgaver. Må jo passe på når det er salg... Og så tenkte jeg å ta med rockeringen på jobb, kanskje det blir litt rolig så jeg kan rocke litt der...

 

Og så var jeg på vekta i dag da!!! Ser veldig lovende ut!!! Gleder meg til veiing på tirsdag nå ;oD

 

Ha en fin fredag!! Kommer sikkert innom fra jobb... SÅÅÅ moro at det er så mye liv her igjen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ojsann, her har det vært liv, sååå moro!!!!

Takk for gode råd og omtanke fra dere! har bestilt meg legetime neste fredag, og hvis jeg drar på den, så ber jeg om sykemelding, så får jeg se... føler meg bedre idag faktisk:)

 

Isabel, så utrolig bra å se deg igjen her inne!!!!!!!! at vi sliter litt må vi prøve å gjøre noe med så vi får det bedre, men det er ikke så lett... De siste 5 kg blir du kvitt, det klarer du!!

 

velkommen til deg Toril, alltid koslig med nye fjes:D

 

Når det gjelder rockering, har jeg samme som mammamo, og den funker supert!! Bruker den hver dag, men ikke så lenge da, hehe...

 

sassa, enkelt og raskt middagstips:

Stek kyllingkjøttdeig, ha i løk, gulrøtter, paprika, squash, poteter(kokte), og ellers det du liker, så har du knallgod og sunn mat:p

 

Dette liker ihvertfall jeg godt:)

 

Må på kjøkkenet igjen, er der alle 6 timene idag

 

Klemmer fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare aller snarest innom, skal skynde meg å henge opp klær mens de enda sover. Tidligsoving idag, de var oppe fra halv sju.. :eek:

 

SKulle bare slenge inn et middagstips:

 

Kjøp fiskeburger og burgerbrød og litt grønnfor. Det smaker godt!! Jeg har begynt å varme burgeren under folie i ovenen, så sparer jeg smør. Varmer brødene kjapt i brødristeren. Har på ketchup eller sennep og som regel agurk, tomat og salat. Unner meg som regel ost på burgeren. Kjempeenkelt og godt. Suverent også på dager der alle spiser middag til ulik tid. Så kan alle "mekke" burgeren som de vil :) Det blir veldig "bra" kalorimessig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Så kjekt at eg kan henge her med dokke! :(

 

Mammamo: Så kjekt med ein til som nettopp har "bikka" tretti og starta den epoken i livet :)

Disney on ice ser berre kjempe kjekt ut (på reklamen), men vi bur i Stavanger og har ikkje det tilbudet her... Men når dei er eit par år eldre og den rosa prinsessealderen er der for fullt hos begge to, så tar vi gjerne ein weekend i Oslo for å få det med oss :)

Du må fortelle korleis det var!

Ellers må det jo vere topp å kunne trene i nærmiljøet!

 

Rockeringen er flittig brukt av meg og, eg bestilte den på innersvingen.no, og er kjempe fornøgd! Er lik den som du mammamo har! Berre nysgjerrig, kva måtte du betale for den når du kjøpte den direkte frå USA?

 

Mamsen69: Skjønna du går igjennom ein tøff periode i livet no! Håpa dokke finn ut av det, og ei løysing som er til det beste for alle partar! Masse lykke til! Hugs at du må passe på deg sjølv, for ingen andre gjere det...

 

Pam: Velkommen i Grete Roede klubben til deg òg! Eit opplegg som fungera kjempe bra, viss vi klara å halde oss til det :) Blir spennande framover...

Når det gjeld antall kaloriar/trimpoeng når vi trena med rockering, ana eg ikkje. Har ikkje lagt det inn. Trur noken tar det under lett styrketrening (?).

 

Og Sassa: Lykke til med røykestopp, det klara du! Syns òg du er tøff som tar både vektreduksjon og røykeslutt samtidig! Men kjempe bra altså!!!!

 

Riktig god helg!

 

Torill78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Torill! Det er alltid kjekkes når det er bra liv på tråden, og nå har vel vi vært flinke:p

 

Tusen takk for middagstips Mamsen og Rakri! Begge skal prøves:)

 

Jeg har en slik rockering fra GR, den er uten vekter og jeg har vel ikke fått helt dreisen på den ennå. Har vel egentlig sluttet å prøve...............

Har ikke fått trent i dag, og maten har vel gått sånn passe. Var egentlig ganske så sliten i dag når jeg våknet. Jeg gikk for ordens skyld ikke alle skrittene i går på jobb, det var på hele dagen, men hadde ca 10 000 på kveldsvakten, og ja, den var i travleste laget. Og jeg holder meg fortsatt røykfri!!!!!!!!!!! Den travle vakta i går var vel det som har fremkallt størst røykesug denne uken, men "eg sto an av":)

 

Friskis og svettis ja, de hadde en prøvetime har hvor jeg bor også en gang, og jeg syntes det var superkjekk trening, men så var det en av instruktørene som gikk ut i permisjon og det bli ingenting av her. Men på mandag er det en som skal starte opp med aerobic her, så det satser jeg på å gå på. Liker egentlig ikke aerobic, men skal iallefall gi det en sjangs.

 

Mamsen; så bra att du føler deg bedre i dag. Ta vare på deg selv!:)

 

Ha en super kveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Eg trur det går bra eg, så lenge innstillinga di er positiv!!! :)

Blei litt nysgjerrig kor du er i frå eg, sidan du skriv både bokmål og nynorsk... Men skjønna om du vil vere anonym altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er røykfri enda, Sassa. Da er den verste jobben gjort!!!Å slanke seg samtidig med røykeslutt er ikke dumt - det er så lett å legge på seg, for så å ty til røyken igjen etterpå... Lykke til videre med begge deler!

 

Her har dagen gått helt etter planen, og endte på 1463 - det må være rekord på en fredag :) Men dessverre blir det lite /ingen trim nå om dagen. Delvis skyldes det holke/umulig føre ute, og delvis at jeg er helt skutt etter en dag med de små.. Men til uka planlegger jeg å starte opp med litt styrke hjemme. Det høres så spennende ut med de rockeringene.. Hadde sikkert vært noe for min slappe slappe mage :confused: men er redd jeg ikke får det til :eek:

 

I morgen skal guttene på toårsdag til jenta til Ellie, om dere husker henne. Vi har møttes noen ganger, og synes det er artig at barna våre er samme årgang. Da skal de på samme skole etterhvert.

 

Så et spørsmål ang kosemerker: er dere veldig nøye å ikke overstige 350 på en uke? Regner dere med vin og sånt også? Prøver meg på det for første gang, å ikke gå over 350 totalt.. SÅ nå nyter jeg gårsdagens og dagens merker i form av et glass vin..

 

Pam: du kan knaske litt gulrøtter som kos!:) Det funker iallefall her!

 

Ja, prinsessealder har jeg vært gjennom to ganger - men det er leeeenge siden.. Nå er det å "drukne" seg i maskara som gjelder for fjortisen, mens hun på snart ti er ei sporty tøtte, som hadde gått rundt i turnklær bestandig om det hadde gått an.. Tvillingene er enda prisgitt mammas klesvalg, men vi får vel dobbel dose med kaptein sabeltann om noen år...hehe Hver gang jeg "ramser opp" mine fire barn, høres det så mange ut, og jeg høres så gammel ut, men jeg er bare 32

 

Fortsatt god fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torill: Jeg kjøpte rockeringen da kursen var på 5 og ga da 30 USD for den + 30 USD i frakt, så den kom på ca 320 kr totalt. Og det ble jo ikke toll og moms på den siden den kosta under 200 kr :( Har rocka i dag også, tok noen uker før jeg fikk dreisen på den, men nå står jeg 20 min uten problemer, i stad så sto jeg og leste i en bok samtidig... hehe... Og når jeg fikk det til Rakri, så klarer du også!!!

 

Og forresten Torill: Gratulerer med 7 kilo borte!!! Det er jo kjempebra!!! Er sikker på at det synes godt!! Jeg er sikker på at du klarer de siste 6 også!!

 

Jeg er på jobb, jobba kvelden i går, og vi har et soverom disponibelt her på sykehuset, så jeg sov her. Da slapp jeg å kjøre 25 min hjem bare for å sove og jeg kunne sove en hel time lenger i dag tidlig (veeeldig deilig!!) Og så slapp jeg å fyre opp i ovnen hjemme i dag tidlig og jeg slapp å fore hestene... Og i går kveld da jeg var ferdig med min vakt så gikk jeg en tur her på 1 time. Så fikk jeg litt trim også ;o)

 

Her på indre østlandet har det ikke snødd på vertfall 3 uker... Har vært kaaaaldt hele jula og i går var det rundt 0 grader... Men var kaldere da jeg gikk i går kveld ja... Er vertfall brukbart føre da :)

 

Koselig at dere fikk så god kontakt da, Rakri. Du og Ellie! Er jo sååå nydelig jenta hennes da!! Har sett bilder av henne på FB, ja mamma'n er jo også nydelig da!!!!

 

Jeg er ikke veeeldig nøye med kosemerkene nei.... Var ikke det da jeg gikk ned i fjor heller, og gikk jo nes så det suste da, så jeg tar sjansen på at det funker nå også :)

 

Helt utrolig at du er 4-barnsmor og har så store barn altså Rakri!! Men sikkert kjempegreit å få barn i flere omganger, nå har su sikkert masse hjelp til gutta av storesøstrene??

 

I dag skal jeg i bursdag, kombinert 15+31+39+59+65 års-bursdag :) Greit å slå sammen mange, så får man ikke så mange kake-fristelser.... hehehe... Og så slipper man å møtes 5 ganger på et par uker... Ikke det at vi ikke vil møtes altså, men det blir så mye styr, og så jobber 2 av søstrene mine også turnus, og vi har selvfølgelig hver vår helg... Så det er ikke lett å finne en dag som passer for alle...

 

Ha en super lørdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Hei alle sammen!

 

Ja 7 kg merkas, og det vise og, men ikkje sånn kjempe masse heller, men nok til at eg føle meg hundre ganga bedre enn på et år!!! Er ganske høg, så det skal jo takast litt frå alle plassa :) og om 6 kg vil det nok bli veldig bra!

 

Eg betalte 499,- for min rockering, så du fekk den ganske mykje billegare enn meg, bestilte to i slengen, så då slapp eg i alle fall porto :)

 

Når det gjeld kosemerker, så prøve eg å holde meg til dei 350 i veka... MEN av og til er jo søtsuget så stort at eg berre må ta litt, og så tar eg litt av dagsrasjonen totalt sett. Ikkje ideelt, men nødløsning.

 

Ellers er jo vi mange som jobbar turnus, og kan jo begynne å lure på om vi er meir utsatt for å bli litt "lubne" enn dei som jobba dagtid mandag til fredag...? Noken som veit?

 

Hatt det fint i bursdagsselskap Rakri? Imponerande at du har 14 åring i hus i ein alder av 32 :( Sikkert kjempe kjekt for ho og ha ungdomslig mamma!

 

Prøvde meg på spinning idag, blei kun 25 min. Så var det nok for minstejenta på barnepassen, får berre sei at noke er betre enn ingenting...

 

Ha ein herlig lørdagskveld, og så håpa eg alle får ein fin fin søndag :)

 

Torill78!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så moro å komme inn og lese og se hvor mye liv det er her om dagen!!

 

Går greit hjemme nå, og imorra får jeg begynne på ny start på nedgang, har hatt annet fokus om dagene nå, men skal skjerpe meg!!

 

Skal få gjort litt her nå, men ville bare ønske dere alle en fin søndag:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) om det er så imponerende å allerede ha 14åring vet jeg nå ikke... Blir 33 selv i løpet av året - så jeg var såvidt blitt 18 da hun kom. ALT for tidlig, og selvsagt ikke planlagt - men det har nå gått bra. Tatt utdanning i etterkant.

 

Vi hadde det kos på bursdag, og gikk bedre enn etter planen matmessig. (Greit når man kan bruke tiden på å mate guttene istedet). Skal i bursdag til niesa mi i ettermiddag. Vet vi får pizza, så det blir dagens middag. Og så tenker jeg å stå over kake idag også. Har brukt opp kosemerkene mine (som denne uken ble noen småkaker mandag, en bit sjokolade + seigmann en dag, to glass vin i helga og en liten bit sjokolade igår) Ja, vin går hardt utover kosemerkebudsjettet, men det er den viktigste kosen for meg når det er helg.. Så foreløpig innebærer det nesten null godis i løpet av uka, men skal nok ikke være såå streng for alltid :eek:

 

7 kg er masse, Torill.! Prøv bare å løfte 7 kg i en sekk, så kjenner du det!

SKjønner du synes det er kjedelig at det ikke vises så kjempegodt! På min lille (lave) kropp (155 cm) vises faktisk 2 kg også - og det er jo både på godt og vondt. Herlig når man går ned, men desto kjipere når man går opp i vekt. Så de tre kg som har kommet på siden juni (og to av dem i desember) gjør at jeg føler meg ganske guffen akkurat nå. Men er jo i siget nå - så de kommer vel av

 

Mamsen: lykke til denne uka. Kanskje det kan være godt å få fokusere litt på mat og trim, og så la andre problemer komme litt i bakgrunnen? Men skjønner godt om problemene stjeler all fokus og energi også. Vet ikke hva du valgte ang sykemelding, men har iallefall selv hatt gode erfaringer med å ta en slik "time-out" for en kort periode. Kanskje få bruke dagen til å gå gode turer og virkelig tenke gjennom hvordan livet er, og hvordan du ønsker å ha det. Tenker iallefall på deg :-)

 

Jeg er stadig imponert over rockingen din, mammamo. Får se om jeg velger å kjøpe meg en sånn jeg også.. Skal prøve meg på litt vanlig trim først, nå som jeg endelig kan begynne igjen. :)

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..............og det er jo kjempegøy!

 

Dere er superflinke alle mann synest jeg!

 

Denne helgen har jeg havnet skikkelig utpå; dagen i går starta bra med sunn frukost, så ble det bytur og etter all handling hadde jeg lovet ungene McDonalds. Der kjøpte jeg en skikkelig meny, var skikkelig godt! Til kvelds laget jeg noe tailandske greier, med masse kokosmelk som sikkert ikke var det sunneste, for etterpå å lande i snopet(nøtter, sjokolade og lakris) :)

Dagen i dag har ikke vært det spor bedre; forholdsvis grei frukost og middag, så var det selskap og tror dere jeg klarer og begrense meg der? NEI, det ble en del daimkake, og på toppen av det ramla jeg oppi smågodtet etterpå. Ble jo nesten kvalm:( Har heller ikke blitt trim i helga, og når jeg nå tenkte att nå må jeg ta en tur på tredemølla, så virket den selvfølgelig ikke.:)

 

Det var helgas bekjennelse fra meg, det kan jo bare bli bedre:) Det positive får jo være att jeg har ikke røykt. Var fryktelig røykesyk da jeg var i byen i går, så litt av orgiet i går kan nok skyldes det, men det er en dårlig unskyldning.

 

Dette ble mye meg, og meg, og meg, men måtte bare får det ut!

 

Satser på att morgendagen blir bedre, da har jeg fri og må få til skikkelig matrytme og trim!

 

Ha en fortsatt flott kveld!

 

Hilsen en litt deppa slanker..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det ny uke og nye muligheter... da går startskuddet for min del etter jul og nyttår. Nå er det slutt, og de siste kiloene skal fortæres. Jeg teller ikke noe særlig kcal lenger, men jeg spiser mindre og oftere... og sunnere. følger prinsippene for Grete Roede :)

 

Velkommen Toril. artig med nye... er nesten ny selv jeg... etter å ha vært borte så lenge... men jeg er en del av denne tråden ... tror jeg... he he... joda, jeg er, og vil være det :)

 

Sassa.... denne gangen skal vi holde følge:) Vi skal klare det sammen nå. Opp med humøret. Dagen i dag er historie... dagen i morgen er fortsatt ren og uskrevet..... Lykke til.

 

mamsen.... du er og blir imine tanker... jeg bryr meg veldig om deg... og skriv gjerne noen ord på FB om du vil. Jeg har sett de flotte bildene av deg, og du ser helt perfekt ut i mine øyne....

 

Rakri.... du er og blir rivjernet her inne:) flott!!!! Du er jammen ung... he he.. jeg blir 36 til sommeren....og kjenner tyngdekraften tar tak i kroppen min og drar den nedover.. he he.. så nå må jeg få bort det overflødige så ikke kraften har noe å ta tak i.... he he

 

Mammamo, du er fra østlandet du også ser jeg... artig... men kaldt vært ja.. i dag er det rimelig mildt... 6 varme.... merkelig vær... Flott at du også er i gang nå etter jula, blir godt å komme i rutiner..... så smart å slå sammen så mange tette bursdager....

 

NÅ roper senga på meg....nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen godt å få klage ifra seg litt her, så var jeg rundt på forskjellige tråder å leste, og vips så kom motivasjonen tilbake:) Sorry att det siste innlegget mitt ble så selvsentrert og negativt, men det er vel slik det skal være.

 

Nå har jeg hatt 5 min med hoppetau, og 20 min med styrketrening på stuegulvet og det ble 1,3 tp. Da kom jeg over 10 tp denne uken, og det er lenge siden sist:p

 

Så fint att du er igang igjen Isabel! Ser vi er like gamle også, det var morsomt! Sammen skal vi komme ned til målet! Hva var ditt mål, og hvor høy var du? Mener att vi var ganske like der også.

 

Rakri; ser Torill nevner att din 14 åring må synes det er kjekt med så ung mor. Gjør hun det??? Var selv 21 når jeg fikk vår eldste, så jeg skulle jo være forholdsvis ung, men hun synes allikevel vi er gamle fossil til tider:)

 

Mammamo; nå har jeg prøvd med rockeringen i kveld, og 6 runder ble vel det meste, men skal prøve litt hver dag. Tror nok de med vekter er enklere, og treger litt på mitt kjøp.

 

Torill; litt påfallende att mange her inne jobber turnus ja, men selv var jeg vel overvektig før jeg begynte med det.

 

Mamsen; så bra att det har vært en stille helg hos dere! Tenker på deg!:)

 

Det var det fra en røykfri og (atterengang) optimistisk slanker.

 

(Kanskje jeg går på vekta alikevel i morgen, det er jo egentlig min veiedag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Ung og ung fru Blom... Du seie noke der Sassa... Vi er vel gamle når vi er 25 i den yngre gardes auger :) Eg har ein mamma som var like gammal som Rakri er no, når ho fekk oss, så derfor syns eg alt under 23/24 er ungt... Må seias at ho fekk storesøstra mi når ho va 23 altså!

 

Godt du fann motivasjonen igjen Sassa! Er vel det desse sidene er til, få ut alt av både glede og frustrasjonar, og motivere kvarandre med tips, råd og erfaringar :( No er det ei ny veke og ein ny dag, og der er det mange muligheter! Så lykke til!

 

Eg startar på kurs igjen i morgon, og er faktisk litt spent! Fryktar at kurs 2 blir hardare enn kurs 1. Så då er det godt eg har alle dokke her...

 

Rakri: Takk for oppmuntringen, heilt sant det du seie. Fordelar og ulemper med alt :) Ellers må du berre sjå framover, og glede deg til våren i lettare utgave av deg sjølv! Som dei seie i Hakkebakkeskogen "spist er spist..." (eldste jenta er heilt besatt av Klatremus og reven for tida). Og dei to kiloane som seig på i desember, forsvinne nok endå fortare - easy come - easy go!

 

Ha ein god ukestart! (Spennande veke i møte...)

 

Torill78!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Er det plass til flere?? Jeg kaver på for meg selv, men det er ikke alltid like lett. Og nå er det mandag, og ny uke - nye utfordringer. Jeg vil så gjerne ta av 8-10 kg denne våren. Men tror jeg trenger litt drahjelp. Har gått 2 Grete Roede kurs, med varierende resultat Men - optimistisk som jeg er prøver jeg på igjen for meg selv. Vi vet jo hva vi skal gjøre... I dag skal jeg på en dobbeltime på trenings-senteret, og det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte på 11,3 trimpoeng forrige uke, så jeg er kjempefornøyd :) Lenge siden jeg har hatt så mange poeng på en uke ja... Så jeg er virkelig i gang her. Har veiing i mårra, så det blir spennende. Jeg vet at det vertfall er NED, men blir spennende hvor mye ned det er... Har variert litt de siste dagene nemlig... Og jeg var ikke noe flink i helga, ble litt mye kake og smågodt i bursdagen på lørdag og litt mye kake i går på juletrefest også... Men ingen grunn til å deppe av den grunn, for nå er det ny uke og nye muligheter :) Spist er jo i grunn spist...

 

Bare å slenge seg med, lettogblid, bare koselig det!!

 

Torill: Så du går kurs du altså!! Spennende!! Sikkert enda mer motiverende det tenker jeg. Min kjære hadde vertfall veldig god hjelp i kursene da han slanket seg.

 

Isabel: Vet jo sånn ca hvor du er fra, husker jo hvilket sykehus snuppa di var på, er fingeren hennes bra forresten?? Jeg jobber på et sykehus i nabofylket :)

 

Sassa: Så bra du har rocket litt da ;o) Øvelse gjør mester vettu.... Og alle går på en smell innimellom, da er det godt å ha tråden her hvor man kan bekjenne sine synder...

 

Liker ikke varmegrader i januar jeg.... Blåser gjør det også... Så nå er det speilblankt ute...

 

I ettermiddag skal jentene på dans, det blir moro :(

 

Må gjøre litt fornuftig her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Gratulerer med kjempe bra trimpoeng score, Mammamo!!! :) Kanskje vi skal lage et mål for denne tråden, med for eksempel 10 trimpoeng i veka???? Virkar som alle er aktive her...

 

Ja, eg skal på kurs 2 no, gjekk kurs 1 frå medio oktober te starten av desember... Det er sånn skrekkblanda fryd det der kurs greiene... Men det er liksom det med å gå på vekta framfor kursledaren som motivera meg når eg har ein "hard" dag med maten!

 

Fortsatt fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :-)

 

Det er så artig med så stor aktivitet her inne. Endelig. Kjente hvor motivasjonen dalte da vi hadde kollektiv kollaps i desember.

 

Først litt selvskryt:

Forrige uke endte på et gjennomsnitt på 1340 kalorier - og holdt meg for første gang innenfor rammene ang kosemerker. INGEN kake på noen av bursdagene:-) Ikke fornøyd med antall trimpoeng, for det ble litt under 6 - men er i siget der også - kan trene igjen nå! Bestemte meg for å ta tilbake mandag som veiedag - gir litt press i forhold til helgekos. Iallefall; det ble fine resultater: vekta stoppet på 50.1 kg idag. Det er to kg ned fra forrike uke (men da hadde jeg jo en oppsving)..JIPPI :) Innstilt på at det blir litt stillstand noen uker nå - bruker å ha det etter sånn stor nedgang.. MEN veldig artig idag da. Inn en cm på midjen også!

 

Håper det har gått fint med dere andre også??

 

Sassa: noen ganger blir bare helgene sånn! Vær heller stolt av at du har kuttet røyken!! Og så har du jo fått trimmet masse! Kan ikke være helt perfekt, vet du. Tror nok 14åringen synes det er kjekt med ung mamma, men jeg er nok ganske streng med henne likevel. Holder stramt i tøylene nå. Og i den alderen er vel foreldre ganske flaut innimellom i forhold til vennene likevel.. RAR alder altså!

 

Torill: må få høre litt fra kurset! Spent på hvordan det er å gå på kurs. Pusler jo bare for meg selv - og sammen med dere da

 

Isabel: så artig at du er med igjen. Det var jo du som startet denne tråden. Håper det går greit på hjemmebane! Rivjern er jeg nok ikke. Men jobber best under press. Så da jeg sluttet å registrere skled det ganske fort ut.. Nå føler jeg at jeg er i siget igjen, og håper å komme helt i mål. Ganske typisk meg å bli slepphendt når jeg nesten er i mål og begynner å få positive tilbakemeldinger fra andre.. Så jeg trenger dere til å holde meg i tøylene!!

 

Lettogblid: velkommen til deg :-)

 

Ha en fiiiin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...