Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Ja her var det liv! Så kjekt!:)

 

Var på vekta i dag, opp 0.4. Er det virkelig mulig? Kjente motivasjonen dalte mange hakk igjen:( Syntes jeg var veldig flink sist uke, både med mat og trim, men det var vel helga som ødela alt. Så i dag er det bare til å starte med ny frisk, har syklet 30 min på ergometersykkelen og 30 min styrketrening på stuegulvet. Var godt svett etterpå, og det føles deilig! Her skal ikke kampen mot kiloene tapes (ikke i dag iallefall)!!!!!

 

Så supert Rakri, med så god start! Blir nesten litt misunnelig! Att ungdomstiden er en rar alder ja, det kan jeg skrive under på. Kan bli ganske turbulent i heimen her til tider!:)

 

Torill: så spennende med kurs! Håper du kan dele litt tips med oss her:p Lykke til!

 

Mammamo; grattis med trimpoeng! Det er en god følelse å vite att en gjør noe bra for kroppen!

 

Lettogblid; velkommen skal du være! Bare koselig med masse liv her.

 

Mamsen; håper det går bra med deg og att du får en fin dag!

 

Ha en strålende sunn dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Det er jo utrolig hvor mye dere skriver. Jeg klarer nesten ikke å følge med. Blir sittende å lese og føle at dere har 'coveret' alt.

 

Kan jo oppsummere resultatene mine idag. Hadde veiedag (mandag). Har gått ned 0,7 kg, og inn 6 cm. Det er vel bra første uken. Jeg regner med det er mest vann og salt som har forlatt kroppen. Fettreservene vil nok vare til mitt siste åndedrag :). Får se hva denne uken bringer.

 

Sassa: jeg følte med deg da jeg las innlegget ditt om knekken du hadde i helgen. Men det er bra du er så positiv og ser frem til ny uke og nye muligheter. Intet er tapt tross en utskeielse..................Idag har jeg hatt min. Det starter alltid så bra om morgenen og til lunsj. Har jo begynt på jobb igjen etter sykemeldingen og fikk merke at etter jobb blir man meget sulten. Får jo ikke drukket nok vann der heller.

Etter jobb var jeg så hungrig etter mat og så rastløs at jeg nærmest ikke kunne holde meg iro. Først et eple, så litt kjeks, og deretter fiskekakerestene til jentene..og så var det slag i slag med tullespising.

Men som jeg sier til Sassa.....intet er tapt......(iallefall ikke noen gram :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Moro å se hvor livat det er her om dagen!

Får ikke svart og kommentert alt, men artig å lese

 

Rakri, tusen takk for kloke ord! Har legetime fredag, og lurer på å utsette den, for hjemme er alt bare en fryd nå... ikke helt da, men ingen drikking, og vi er veldig gode venner:) Får se.... tar en dag av gangen en stund og ser..

Grattis med velfortjent nedgang!!! Det fortjente du!

 

sassa, det er utrolig fort gjort å 'gå på en smell' og overspise litt et par dager, men det viktigste er å stoppe, og det klarer du!! Og litt selvsentrerte er vi alle innimellom, det er lov her

 

Isabel, veeldig koslig å se deg her inne igjen!! Vi har jo kjent hverandre lenge, og du er i mine tanker også:) Bra å høre at du er motivert og klart for ny giv igjen!

 

lettogblid, her er det alltid plass til flere, så bare bli med!! Koslig det:)

 

pam, grattis til deg også!!! flink jente!!

 

Kommer innom imorra, nå kaller senga

 

Nattaklem fra meg

mammamo, for ei dame, hehe:D Grattis med trimpoenga!! Vel fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Så kjekt å høyre at det går bedre på heimebane mamsen!

 

Mykje liv her ja, eg seie natta til alle :) sov godt! (Eg skal manne meg opp til kursstart og offentlig veiing i morgon :) )

 

Torill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei, fikk du veid deg og manna deg opp idag Torill?

Vekta mi var den samme, og hadde ikke forventa noe annet pga mensen, og lite fokus på mat, men er igang nå:) Full skjerpings og trimpoeng-sanking fra igår;)

 

Alt rolig her, og føler meg ganske opplagt!

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nde 1 kilo på meg :) Fornøyd med det ja!! Gikk i ett på jobb i dag som vanlig, og bilen var på service, så jeg måtte gå og hente den etter jobb... Var i grunn greit å få en halvtimes tur i rask gange da, for jeg hadde ikke orka å ut å gå nå.... Var innom butikken også og var sulten etter en lang dag på jobb og etter turen også... Det er da man IKKE bør gå i butikken... Var sååååå nær ved å kjøpe meg en sjokolade, men tok meg i det og henta en banan i stedet :) Sååå flink da!! Hehe... Men da jeg kom hjem og spiste middag... Som i dag besto av tomatsuppe-rester fra i går og resten av vaffelrøra fra i går... Så ble det ikke så sunt likevel gitt... Vertfall ikke når jeg klarte å ha på nugatti på vaflene... FY MEG.... Så nå blir det bare gulerøtter til kvelds ja...... hehe.... Var flink i går også, gikk 30 min i går kveld, etterat jentene hadde lagt seg og før gubben dro på jobb. Og så rocket jeg mens jeg så på berlinerpoplene;) Hvis jeg rocker 20 min hver dag får jeg jo faktisk 6,3 trimpoeng, så jeg har som mål å vertfall klare 10 poeng pr uke.

 

Pam: 0,7 kg er kjempebra ja!! Stå på!!!

 

Rakri: Litt av en oppsving du hadde forrige uke ja!! Ned 2 kg er jo bare helt RÅTT!!! DA er du jo allerede halvveis, og det etter 1 uke :)

 

Sassa: Ikke fortvil, resultatene kommer etterhvert! Du hadde sikkert en oppsving i går og kanskje satt litt av helgekosen igjen... Neste uke er det nok nedgang!! Synes du er kjempeflink som fortsatt holder deg unna røyken!!!

 

Ha en fin kveld!! Her blir det frustrerte fruer og så sove tror jeg ja... Ble altfor sent i går og altfor tidlig i dag... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! Nå hadde jeg skrevet ett langt innlegg her, og vips så var det borte:(

 

Gratulerer Pam og mammamo, med nedgang! Kjempebra! Og Mamsen, stillstand er jo bra, eller hva!:)

 

Hørtes ut til å være en spennende middag mammamo. Har blitt en fryktelig ustrukturert dag for min del. Har vært til behandling hos en naturterapeut, og der gikk hele dagen i reising og venting (vi var flere ilag) Det har bare vært rot i matinntaket, og i tillegg til sjokkis ol. så ble det vel en heller dårlig dag. Heller ingen trim. Men terapeuten sa att jeg hadde litt lavt stoffskifte og det skal hun ha ordnet nå, så da må det vel bli bra! Var på vekten i dag tidlig også, og den viste det samme som i går, så det var nok ikke bare en oppsving. Kjenner jeg snart trenger litt gode resultater nå viss jeg ikke skal miste motet helt.:)

 

Men det er jo ingen problemer når en kan komme inn her og få så masse god motivasjon!

 

Ha en strålende kveld, så kommer jeg forhåpentligvis sterkere tilbake imorgen!:)

 

PS: Er fortsatt røykfri!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Men jeg sender en liten ntis likevel. Litt om meg selv: jeg er snart 44 år, gift har 3 ungdmmer og 2 "svigerungdommer" i hus i tillegg til Pusen vår. Jobber mye, og ska prøve å ta av 10 kg til sommeren. Jeg veier 88 kg og vil ned til 78. Jeg er 171 høy, så jeg skulle veø ha vært enda mer ned. For 4 år siden fikk jeg bukplastikk som et heter på fint (opererte bort løsmage) - og da måtte jeg slanke meg minst 10 kg før jeg fikk den operasjonen. Da gikk jeg ned 15 kg... Men så har det kommet litt etter litt.... Nå har jeg satt meg litt delmål, så får vi se hvrdan det går. Jeg har ikke veid meg enda - har mandag som veiedag. Jeg går ikke på kurs, men har kursboka fra da jeg gikk kurs, også bruker jeg vektkubben. Veldig positivt med alle innlegg fra dere... det hjelper en ensom sjel i kampen mot kiloene. Jeg er plutselig ikke alene lengre.... Jeg bor i Molde, og har også jobben min der. Skulle puttet på noen smileys... får se om jeg klarer å lime inn noen etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt baklengs inn i dette jeg. Så først tråden Nå eller aldri - resultater, og tenkte at den var noe for meg - enkel og presis. Ettersom jeg ikke vanligvis sitter så mye foran skjermen.

Så ved nærmere sjekk, ser jeg jo at dere har denne fine tråden også... :)

 

Håper det er ok for dere at jeg blir med, selv om jeg kanskje ikke skriver så ofte her inne, men melder meg ukentlig på resultatene?

 

Litt om meg: Har vært med i Vektklubben siden september, og gått Grete Roedekurs 3 ganger. Nest siste gang gikk jeg ned 15 kg, og ble der i 4 år - til jeg fikk barn igjen. I høst sluttet jeg å røyke, og syntes det var en god anledning til å kvitte meg de irriterende ekstra kiloene jeg har hatt unødvendig i 8 år!! Da jeg meldte meg inn veide jeg 75 kg, og i skrivende stund veier jeg 69,5, så litt har skjedd i løpet av høsten.

Ellers har jeg to døtre på 13 og 8 år, og er selv 40, gift og bor på Østlandet (det var første gang jeg skrev fire-null tallet - og det var litt rart;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrollan76

Hei,

 

Dette så ut som en aktiv og fin tråd som passer godt for meg, håper det er plass til en til som trenger inspirasjon og "et-dytt-i-ryggen" for å komme i mål.

 

Jeg gikk på to Mor og barn GR-kurs høsten 2007 og gikk ned 15 kg. Gikk ned litt til etter at kursene var ferdige og var nede i match-vekten på 62 kilo :+)

 

Etter det har det dessverre gått feil vei og da jeg var på vekten etter jul viste den 71,2 kilo. Målsetningen er å komme ned i 62 kilo igjen før sommeren.

 

Litt mer om meg selv. gift, to barn på 4 og 1,5 og bosatt på vestlandet. Går ikke på kurs nå, men prøver å følge både mat- og trim opplegget til GR. Er ganske strukturert når jeg først setter i gang, men har lett for å falle for fristelser og bli lat..... Trenger derfor noen til å hjelpe meg med å holde fokus en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Jeg koser meg og leser innlegg i denne tråden. Dere er så flinke:D Jeg skal prøve å følge opp. Føler at det går rette veien matmessig, må passe på at jeg får i meg nok mat.... Jobber - og glemmer å spise... Og når kluet ved slanking er små måltid ofte - ikke omvendt. Jeg liker å trimme, og jeg gleder meg til våren kommer og jeg kan finne frem igjen favoritt stien min til en spesiell utkikkspost rett bak huset vårt. Men inntil da får vi trene på helsestudio eller gå turer. Stå på damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så moro at vi har blitt så populære og aktive her, at dere nye vil være med oss!! Velkommen skal dere være!

mammamo, GRATTIS med 1 kg:D Det fortjente du!!!! Stå på videre!

 

sassa, samme skjer for meg noen ganger, vips og borte vekk bare... hmm...

stillstand er bedre enn opp ivhertfall, hehe

Hvordan gjorde hun så stoffskifte ditt ikke er for lavt lengre da? Det var raskt hvis det gikk på samme dagen du var der?

Supert at du klarer deg uten røyken:D Flink jente!!

 

lettogblid, delmål er lurt!! man skal kunne nå det, så kan man heller forandre målene etterhvert når man ser hvordan det går

Fine smileys'er også!!

 

bliny, jeg lo litt da jeg leste at du trodde vi var såå enkle, hihi... for neida, ikke så mange damer er såå enkle;) men koslig at du henger deg på litt alikevel!

Du har vært kjempeflink, så bare stå på videre, så kommer du i mål!

fire-null ja... om noen mnd er det min tur.... har ikke lyst til det gitt, men ingen vei utenom....

 

Skrollan, skjønner at det kan være greit med en dytt i ryggen, og det får du her! Kjedelig når man må hele veien ned igjen, men denne gangen skal du bli der:)

Her hjelper vi hverandre!

 

Jeg har hatt jentegruppe på jobb idag etter skoletid, og planen var grove baguetter og glassmaling, men hun andre kom med pølser! Spiste 3 stk.... grr... og litt sjokolade.... det positive er at skritt-telleren står på 12 250 nå, så skal rocke litt og gå en tur til så jeg ihvertfall kommer på 15 000... det hjelper litt ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, da har jeg vært ute og gått en tur til:) Fikk med meg datra på 12, og hunden. Veldig koslig!!

Har også rocka 10 min og passert 15 000 skritt nå, og skal jammen meg registrere det jeg har spist også. Må begynne med det tror jeg... ihvertfall i ukedagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er artig med alle disse nye på tråden. Håper dere kommer inn med et ekstra lass motivsajon :) :)

 

Vekta stoppet på 50blank idag, så da har jeg håp om at mandagen ikke var en nedsving.. Ligger jevnt på ca 1350 nå for tida, men må innrømme at jeg er ganske sulten!! Usikker på om det er nok egentlig. Har ikke lagt inn noe for amming, for de får bare to ganger hver i døgnet....

 

Hvordan er det med dere andre som ligger rundt 1300 i inntak?

 

Alene med tvillingene fra i ettermiddag og til seint fredagskvelden, men skal ut å gå tur ikveld sammen med søstra mi likevel. Kjekt med egenprodusert barnevakt :)

 

Bra du har fått gått mye, Mamsen - men kjedelig når matplanen ryker :eek:

 

Ja, Skrollan - struktur er det sentrale her. Går ned så det suser når jeg er strukturert - men står stille eller går opp om jeg slipper taket litt...

 

Bliny: gratulerer med å være røykfri. Er også eks-røyker (over 4 år siden jeg sluttet). Herlig er det!!Ja, det vet vel du også, Sassa. Krysser fingrer for at du får bedre tall til uka.

 

Må gjøre litt opprydding her før jeg skal ut å gå.. Får ikke gjort for mye sånt med to som kravler og klatrer overalt. Skummel alder, men GUD så artig og sjarmerende de er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Kalorimessig har jeg havna på 1800 idag, med en gulrot som jeg ikke har spist enda:p hehe...

kunne vært verre, trodde faktisk det var det... for har spist 3 bananer idag også. Skal bli spennende å se hvor mye jeg egentlig ligger på til vanlig, skal registrere imorra, og fremover :)

 

rakri, innen mandagen er du nok på 49 tallet:D

Skjønner godt at du er sulten på 1350, og tror nok du kan unne deg litt mer pga amming 2 ganger dagen, og det blir faktisk 4 ganger:)

Jeg gjør motsatt av deg, og skal rydde her nå... og da får jeg jo flere skritt enn å sitte i sofaen, hihi

 

Kos deg på tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye! Håper det er som Rakri sier, att dere kommer med masse ny motivasjon! Det hadde jeg hatt bruk for nå!:)

 

Rakri; egenprodusert barnevakt er fint ja, det er det som er fint med å få barn i to "omganger". Så flott att vekta holder seg nede, du er super!

 

Mamsen; vet ikke helt hva hun gjorde med stoffskiftet, men det er noe som heter kinesologi hun driver med, og det går på energibanene i kroppen. Håper iallefall hun fikset det (og att det vil vise på vekten etterhvert). Kjennes ikke akurat slik ut i dag, føler meg både oppblåst og ekkel..................

 

Bliny; så flink du har vært som har sluttet å røyke, og i tillegg tatt av! Det er jo akkurat det jeg håper å klare, men det ser litt dårlig ut nå:)

 

Har hatt en litt sløv dag i dag, "tung" i kroppen og lat. Har fått trimmet det jeg hadde tenkt, men det gjorde vondt i alle muskler, så kanskje den stakkars kroppen min har fått sjokk av behandlingen i det nye året:) Så meg i speilet i dag når jeg skulle kle på meg, og tenkte att vekten skal iallefall ikke opp, så her er det bare å stå på!

 

Synes dere er kjempeflinke alle sammen, så får vi bare stå på videre!

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det går litt opp og ned med oss alle. Jeg har denne uken hatt problem med følelse av forlite mat. På jobben går rundt konstant sulten og tenker på mat og usunne ting hele tiden:(.

 

Rakri: Jeg synes også at 1300 kcal strekker litt for kort. Idag har jeg nådd 1250 kcal kl 1600, og bestemte meg for ikke å spise mer denne dagen, nå er kl 2050 og jeg dør av sult. Kanskje jeg skulle legge meg, eller kanskje sprekke helt og ta meg noen solide brødskiver????

 

Av og til har jeg lyst til å drite i alt og bare leve som jeg alltid gjør, men så kjem tankene om at jeg ikke trives med meg selv og en sakte men sikker vektøkning. Hjeeeeelp, det er så vanskelig.

 

Forresten idag fekk jeg rokkering og kjøkkenvekt i posten fra Grete Roede. Prøvde ringen og det var utrolig vanskelig, klarer 3-4 omdreininger og 'thats it':o. Må vel øve, øve, øve og atter øve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det livat som vanlig!! Veldig koselig!!!! Får et ekstra piff da. Dere her inne gjør at jeg tar meg ekstra i nakken når jeg tenker på en utskeielse.... hehe... Ikke det at jeg trenger å si noe om det da, men på den annen side så vises det jo på vekta om man skeier ut mye og det er jo ingen vits å rapportere helt annen vekt en den faktiske her inne.... Ser ut til at vekta er på tur lenger nedover, akkurat slik jeg ønsker!! Var på 70,8 i dag (dvs ned 600 gram fra i går...), så da var nok kanskje gårsdagen en oppsving (selv om jeg hadde gått ned 1 kg :)) MEN skal til Oslo i helga, Disney on ice... Mulig det blir litt utskeielser der da... Men er bare jeg og gubben og jentene, og jeg og gubben er på slanker'n begge to, så da skal vi nok sammen holde hverandre i nakken... hehe... Ta med litt frukt i stedet for godis på showet f.eks... Og passe på å spise ofte nok...

 

Koselig med flere nye! Det er NÅ eller ALDRI :)

 

Jeg registrerer ikke grønnsaker. De er JA-mat og man kan spise så mye man orker!! :)

 

Pam: Aner ikke hvordan Grete-Roede-rockeringen er. Men øvelse gjør mester... Jeg har rocka 20 min med min rockering i dag!!

 

I morgen får jeg noen timer uten barn! Det er ikke ofte at jeg er hjemme uten at de er der, så det skal bli godt! Da skal jeg gå meg en laaang tur!! Og så er det Friskis og svettis-trim på kvelden, håper jeg får med meg det også, før nattevakta mi begynner... Så da har jeg ikke dårlig samvittighet for at det ikke ble noe særlig trim i dag.

 

Rakri: 1300 kcal høres lite ut når du fortsatt ammer litt... Skjønner godt at du er sulten da ja!! Jeg skal ligge på 1400-1900, gjennomsnittet er vel på ca 16-1700.

 

Ha en god natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrollan76

Takk for hyggellig velkomst, slikt varmer alltid!

 

Så flinke dere er alle sammen! Høres ut som om det er mange her som er flinke til å trene regelmessig og det gir jo som regel alltid resultater.

 

Raki: Jeg gikk jo på mor-barn kurs for 1,5 år siden og selv om jeg i utgangspunktet veide mye mer enn du gjør nå så ble jeg "satt" på meny 4 med 2200 kcal fordi jeg ammet. Jeg tror derfor også at 1300 kcal høres litt lite ut for deg

 

Mammamo: Kos deg hjemme uten barn i dag, det er helt fantastisk å ha litt tid helt for seg selv!

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her nå og spiser min faste salat til lunsj, mmmm... Masse godt i; tomat, agurk, paprika, ost, avocado, issalat, mais og mini grissini. Er jo mye kcal i avocado, men ingenting i mye av det andre, så da blir totalen bra :)

 

Nå skal jeg ut og gå meg en laaang tur. Må jo passe på når jeg har ungefri... Nydelig vær her i dag, men det er litt kaldt da... minus 10... Så jeg må kle meg godt.

 

Skrollan: Jeg trener ikke regelmessig, men prøver å ta meg selv litt i nakken nå, og så langt så går det ganske bra :)

 

Ha en finfin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på Skrollan og takker for å bli tatt så godt imot.:)

 

He he, Mamsen 69 du har så rett! Lover herved å aldri si at vi kvinnen på noen måte er enkle (selv om jeg relativt ofte snakker uten å tenke meg om..:)).

 

Sassa, you go girl! Dette greier du. I starten jobbet jeg mest for å holde vekten, og etter hvert forsvant kiloene. Kroppen må bare få tid til å stabilisere seg etter den sluttet å få sin daglige dose nikotin... Dessuten er det topp å ha noe annet å konsentrere seg om enn røyksug. Jeg kommer innimellom på at jeg helt har glemt å tenke på røyken over lengre tid.

 

Raki, jeg er sikker på at du finner balansen mellom inntak og forbruk av energi under amming. Mitt siste kurs var etter fødsel, men fikk ikke helt til de store resultatene. I ettertid har jeg lurt på om det var nettopp for lite kalorier som var årsaken. Kanskje du bør gi deg selv en uke med høyere inntak, for eksempel 1600 kcal. Men nå har jo ikke du akkurat hatt problemer med å gå ned i vekt daÂ…:)

 

Ha en sunn og vakker dag jenter, her er været nyyydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, jeg har også veiedag på mandager og er inne i min andre uke nå. Jeg er 30 år, gift med to små barn (1 og 3) og håper på å starte i ny jobb som nyutdannet jurist rundt mai. Da hadde det jo vært fantastisk om man i tillegg klarte å starte med god selvfølelse og holdning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. her går det trått.... jeg er syk og min datter har fått øregangbetennelse.... og samviighetn gnager ift jobben....... kommer sterkere tilbake neste uke håper jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...