Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

sassa, dette klarer du!! Og vekta skal ned, det tar bare litt tid, men vent og se:)

 

pam, rockering trenger litt øvelse, så vips, er du igang!

Jeg syns ikke du skal legge deg så sulte, da bør du spise litt, og 1250 kalorier er lite. ta litt gryn og skummet melk, det hjelper, eller en banan. Jeg sover ikke godt hvis jeg er sulten ihvertfall....

 

mammamo, det hjelper vel utrolig mye at både du og mannen din slanker dere begge to. Da kan ingen av dere skeie veldig ut, hehe... og lettere å bestemme hva man skal spise osv, spes på tur, og til helga. Det går nok fint tenker jeg:)

Lunsjen din hørtes veldig god ut, nam nam:p Håper du koste deg ute på tur alene!!

 

Så bra at dere nye føler dere godt mottatt!! Sånn skal det være:)

kjfh, så bra at du også henger på! Du skal se at alt er mye bedre innen du er i ny jobb, bare stå på her du så går det nok bra!!

 

Nå har jeg spist middag, steinbitkaker med purre, poteter og gulrøtter!

har vondt i hodet idag, så skal ta meg en paracet, og slappe av litt, og håper jeg orker en gåtur idag også! Skal selvsagt rocke!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Huff, Isabel, så dumt at dere har blitt syke!!

Skjønner det med jobben, tror bare at det er sånn vi er... desverre... men prøv å hold dere hjemme til dere er friske igjen:)

Ønsker dere en veeeldig god bedring!!!

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Isabel! Ikke noe gøy verken å være syk selv eller ha syke barn! Ønske om god bedring til dere kommer fra meg:)

 

Mamsen; håper hodepinen din gikk over, ikke noe særlig det heller:p

 

kjfh; velkommen skal du være! Det er ganske så motiverende og mange gode tips her, så dette klarer du!

 

Bliny; hvor lenge var det siden du sluttet å røyke? Tenker egentlig lite på røyk, har jo gjort dette noen ganger før:( men kjenner røykesuget kommer i situasjoner med stress, slik som i dag da jeg var i byen å handlet. Men skal nok klare det! Er bare litt utolmodig ang. vekten, skulle helst vist -10 kg over natten!:P

 

Mammamo; salaten høres nydelig ut, er ikke så ofte jeg lager salat uten att det er til middagen. Hender jo att det er rester til neste dag, men da er den liksom ikke så god. Imponerer fortsatt med den rockingen.

 

Pam; jeg har også den rockeringen, og jeg får det heller ikke til. Treger på att jeg ikke kjøpte den andre, for det høres jo ut som att den er både enklere og mer effektiv. Men det er vel bare til å øve ja, virker ikke når den står i ro iallefall.

 

I dag har jeg vært i byen, og har derfor ikke fått trimmet. Maten har gått greit,

leste ett sted i går att det ikke var så bra med havregrøt til frukost når en skulle ned i vekt, så nå kutter jeg ut den for en stund.

 

Ellers får vi bare stå på, og ha en strålende kveld! Supert att det er en slik aktivitet her om dagen!:9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa: hvor leste du det? angående havregrøt altså. Har klokketro på den selv, så lurer på hva som var begrunnelsen. De fleste kostholdseksperter mener jo det er det beste man kan starte dagen på - men er jo ikke sikkert det gjelder på vektnedgang. Det som visstnok er så gunstig er de langsomme karbohydratene,l skulle tro det var bra når man skal ned i vekt.. Jeg er blitt helt avhengig av grøten, så jeg er spent på det der!! Ikke at jeg tror på alt jeg leser da, men ble veldig nysgjerrig nå. Kjenner meg veldig igjen med å bli utålmodig! Forventer resultater helst i går :confused: Prøver å ikke forvente for mye, samtidig er det så lett å miste motet når det ikke går riktig vei!!

 

Takk alle sammen for svar /refleksjoner rundt mitt inntak og amming. Må fortelle at grunnen til at jeg har lagt meg så lavt er at jeg ikke har kunnet trene på en stund. Nå er trimpoengene på vei oppover, så da legger jeg meg nærmere 1400. Og blir nok å øke mer hvis jeg plutselig skulle få veldig mange trimpoeng. Guttene er jo store nå, og spiser vel snart mer enn mora :D - så aner ikke hvor mye de får av meg. Puppen er nok mest kos nå. :P De blir 14 mnd i morgen, så det begynner vel å bli på tide å slutte snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med havregrøten leste jeg på en annen tråd her. Husker ikke hvilken. Begrunnelsen var att det var veldig mye karbohydrater, og att det kunne virke litt hemmende på vektnedgang. Den som skrev dette hadde gått over til å spise knekkebrød, og hadde da gått ned i vekt. Kan jo være litt individuelt også, men tenkte att siden jeg ikke har gått noe særlig ned egentil hele høsten, så kanskje jeg skulle prøve å spise rugbrød til frukost heller.:D Har også blitt litt avhengig av havregrøten til frukost, veldig enkelt og lett å få i seg, i tillegg føler jeg jo att jeg er sunn da!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner - men er nok som du sier - at det virker litt ulikt på ulike mennesker. Har klokketro på det med langsomme karbohydrater kontra hurtige, så jeg fortsetter nok med grøten min jeg. Går jo ned når jeg bare holder meg på riktig antall, så her funker den nok :P Men tusen takk for svar!! :-) Vil tro rugbrød er bedre enn knekkebrød også!!

 

Akkurat nå skal jeg hente meg en bit sjokolade. Blir min 4 lille bit i ÅR (en bit = en rute sjokolade, ca 8 gram) Føler jeg fortjener det idag. Tvillingene var oppe før sju idag, og sov i tillegg bare en time på dagen.. Så det ble en lang dag for oss, og bare superrask tur ut, da det var minus 13 grader brrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakri: Du er flink som klarer å nøye deg med EN bit... Sånt klarer ikke jeg... Blir alltis en til og så en til og så jammenmei en til også.... Men før posen (el.l) er åpnet kan den ligge leeeenge uten at jeg rører den, men så fort den er åpnet er den liksom mer tigjengelig... Huff jeg er håpløs.... Har IKKE kommet meg bort fra sjokoladen enda i år... Men er på vei... Skal nok bli kvitt mesteparten av den også!! Må innrømme at jeg gruer meg litt til påske... For da kommer de supergooode fyllte påskeeggene.... Og de er det maaange kalorier i..... Men det er enda lenge til de komer i butikken, og da skal jeg ha gått ned kiloene mine, slik at jeg kan spare opp kosemerker til et eller to slike egg, ikke sant??? :P

 

Sassa: Det er egentlig fort gjort å lage en salat, bare man vet hva man skal ha oppi :D og den er definitivt best samme dag ja!!! Lager meg også salat til lunsj på jobb. Lager den om morgenen mens jeg spiser frokost...

 

Har alt hatt over 10 trimpoeng denne uka, så nå kan jeg fint slappe av litt i helga. Skal jo på Disney on ice i mårra da, og vi skal overnatte i Oslo, så det blir nok ikke veldig mye trim... Kanskje jeg skal ta med rockeringen... hehe.... Neida, bare tuller :)

 

Ha en super (og sunn) helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Skikkelig kjekt me alt livet her inne!

 

Ja, mamsen69, eg fekk manna meg opp til kursstart på tirsdag :D og det var det ikkje berre eg som hadde gjort!!! Var heilt stappa fullt kurs, men er jo moro det å vere så mange i same båt... Denne gangen er det fleire på min eigen alder og, så det var veldig bra!

 

Vekta viste 0,5 kg opp frå 22.12.08. Men reknar med dei forsvinn fort! :P

 

Ellers må eg støtte dei andre i gruppa Rakri, du bør skru opp kaloriane litt. Har du brukt den kalkulatoren her og funn kvilestoffskifte ditt? Veldig grei peikepinn på kor mange kaloriar ein skal ligge på... Dersom du legg deg for lavt, vil kroppen skru ned forbrenningen og lagre fettet til "dårlige tider". Og du får desverre ingen eller motsatt effekt av slankinga...

 

Eg må skryte litt av meg sjølv, som ikkje rørte sjokoladen i forening i går :) Men så litt skjenn for onsdag då eg droppa sunn kvelds, og åt vafler istaden...heller dårlig! Men, men...

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg mammamo, kan også la snop ligge så lenge det ikke er åpnet, men er det derimot åpent så roper det høyt hele tiden. Har en mann som kan åpne det og ta en bit, men hvem tror du tar resten???:P Du er superflink Rakri!

 

Så flink du Torill også var som ikke rørte sjokoladen! Det er vel uansett bedre med vafler enn skjokkis:p

 

Nå har jeg vært ute å gått en tur, så nå er det avslapping og opplading til en helg på jobb. Blir hardt etter å ha hatt fri en uke. Egentli litt sur i dag, for friuken har blitt lite effektiv i forhold til det jeg hadde tenkt. Har bare gått opp i "vas":(

 

Men, men kanskje jeg får gjort mer når jeg går på jobb:)

 

Ha en super motivert helg alle sammen!

 

PS: grugleder meg til mandag og veiedag, er veldig spennt på om det går opp eller ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, rokkering ja. Kjøpte en slik for 4 år siden, og den ligger visst under sengen fortsattÂ…:P MEN, etter alt pratet her om denne inntretningen, så har jeg i hvert fall tenkt på å ta den frem, blåse støvet av den, og kanskje kanskje se om jeg får det til. Ellers har jeg en Elipsemaskin og marka rett i nærheten - to gode grunner til å trene. Og dere er jo faktisk veldig flinke – både til å trene, og med det inspirere meg som må ta meg sammen. Til uken har jeg tenkt å male om stua. Burde det ikke bli trimpoeng for skraping av hard maling? Hva med sparkling med kraftige bevegelser? Kan også legge inn spensthopp for maling i høyden;).

 

Sassa, jeg tenker at du er så flink. Akkurat nå er jo den tiden som er verst etter å ha sluttet å røyke (ca. 3. Uka – er det ikke? Den var tøff syntes jeg.). Da kommer alle de dumme grunnene til å gi ”bare litt” fÂ… i gode forsetter; vekta, kosen, trøsten, det sosiale... Men det er jo gift. Ikke godt for noe faktisk. Verken hud eller helse. Dessuten er det ikke noe sosialt lenger heller, man får bare medlidende blikk som sier: ”Stakkars” (noe så irriterende!). Om en liten stund kommer humøret på topp. Jeg har lest meldingene dine og synes du greier deg fantastisk bra, er positiv med godt humør. Og ikke minst, om kort tid er nikotinen er ute av systemet, og da slutter den å tøyse med forbrenningen din. Jeg sluttet i August, da skoleferien var over. Dette er 3 gangen jeg er røykfri, men første gang jeg slutter. Tidligere har jeg sagt at jeg har tatt en pause, for jeg syntes ”å slutte” hørtes så skummelt ut. Til sammen har jeg vært røykfri i 5 av de 15 siste årene, og nå kjenner jeg inni meg at det er over for godt (det er første gang jeg føler det slik).

 

Og her kommer en bekjennelse; Jeg synes at å bli fire-null er rart, mens mannen min bare ler av å bli fire-NI!! Â…som han blir på lørdag, og da har vi invitert masse folk til kjempe middag. Serverer bare den maten og drikken vi liker aller best! Så hvordan det går med veiing på mandag, velÂ… Men, jeg har vært kjempe flink i løpet av uken, og vekta er enig i det foreløpig – så det er håp!:D

 

Ha en fin helgen jenter, og Mammo du får kose deg masse på Spektrum!!:)

 

Det snør, det snør – tiddeli bomÂ…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

...nå snør det mye mer enn før, tiddelibom og huttemegtu...trallalla...

 

Jaja, snør litt her også, og mere er det meldt...

 

Har barnefri i helga, bortsett fra eldstemann på 19, og kjæresten, så da skal vi en tur til Stavanger, på kjøring. Har som sagt tidligere, en mann som kjører for Bama, og de trang en sjåfør dit. Jeg ble spurt og sa ja, har aldri vært der, og noe får jeg jo se:)

 

Syns dere er utrolig flinke alle sammen, og når det gjelder mat, og forbrenning, er det litt forskjellig fra person til person... Jeg tror man merker godt selv hva som er best å spise, og det kan ha litt med blodtypen å gjøre også.

Jeg spiser 50 g axa go'morgen frukt til frokost, med 150 g skumma melk. Hver dag, og skal jeg ha kvelds, blir det det samme. 217 kalorier hvert måltid, i tillegg til at det er kjempesunt, og jeg får i meg melkekvota:p

 

Idag har vi laget tacosuppe på skolekjøkkenet, og hadde grove rundstykker til, nam nam... det ble lunsj, og memmom-måltid på en gang:)

 

ha en super helg alle sammen!!

Kos dere med bursdag, og Oslo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Mykje sant i det du seie om personlige forhold når det gjelder mat Mamsen... Vi må nok leite oss litt fram sjølv, og sjå kva kroppen gir positiv respons på:) Og så kan vi jo prøve alle dei gode tipsa som vi får her inne og sjå korleis dei virka.

Eg er brødmenneske, og akkurat no går det ein del i Polar Extreme til ein avveksling. Veldig godt og akkurat ein brødrasjon i ett sånt. Har ofså prøvd rugbrødet til Ikea (som du "lagar" sjølv), og det anbefala eg på det sterkaste!!! Kjempe godt og saftig :)

 

Riktig god tur til Stavanger Mamsen! Kjempe kjekk og flott by! Ta med vindtette klær, har vert kald vind her i det siste :P Kos dokke!

 

Sassa: sjokolade er godt, men når eg tenke på kaloriar og sånt, så smakar vafler heilt topp!! Du må ha god arbeidshelg, eg òg skal jobbe... Men det er oftare lettare å holde seg til dietten då faktisk...

Ellers skjønna eg godt kva du meina når du seie friveka gjekk opp i vas... Utrulig irriterande når veka er slutt, og nesten ingen av planane er gjennomført! Men eg er mest effektiv når eg har det travelt og litt press på meg....

 

Bliny: berre å tørke støv av rockeringen, kjempe kjekt å rocke litt i kvardagen! Og du kan sikkert legge oppussingstimane inn som "husarbeids" trimpoeng :D Lykke til!

 

God helg!

 

Torill78!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis jeg først bestemmer meg for å være flink ang snop, så kan jeg være det :D. Mannen min som har lært meg dette - før var det "alltid" hele plata med sjokolade eller DEN smågodtskåle + potetgullskål.. Men i jula gikk vi visst litt amok i godteriet vi også :eek: derav vektoppgang- ja ikke bare i jula, men i grunnen litt smågomling hele adventstida. Jeg legger alltid på meg i adventstida. Men nå er jeg veldig på hugget, så da går det fint å være behersket. Sier neitakk til kake overalt hvor vi er feks. Det går an det også!!

 

Den frokosten, mamsen, høres god ut. Kanskje en variasjon til havregrøten for min del?Håper dere får en hyggelig tur!!

 

Jeg har brukt GRformelen for energibehov, ja. Med 10 trimpoeng (som jeg sjelden får, ligger som regel mellom 7og 9) skal jeg ha 1935. Hvis jeg legger til 200 for amming, og så trekker fra 800, blir det 1335. Så det skal ikke våre SÅ galt med det inntaket jeg ligger på, skulle jeg tro?? Sulten er jeg nok fordi jeg ikke er vant med å spise så lite. Har jo gått gradvis ned fra 2200 i takt med mindre og mindre amming... (for ikke å snakke om frotsedagene i jula - kaloriinntak ukjent)

 

Torill: jeg tror det er "lurt" noen ganger å være littegrann usunn. Det har jeg gjort selv noen ganger, og byttet ut vanlig kvelds til fordel for litt kos. Tenker det er lettere å unngå den store sprekken om man unner seg littegrann. Det viktige er jo at en ikke gjør dette for ofte :P

 

Bliny: håper dere får et hyggelig selskap da. Rart det der med alder, ja. Blir litt som tallene på vekta. På en oppsvingdag kan disse tallene få deg til å føle deg såå dvask, mens en nedsving få dager etter gjør at du føler deg flott!! Rart ja!!

 

Mammamo er stortrimmeren her inne!! Blir imponert jeg - at du får tid til det med jobb og to små.

 

Sitter her og venter på mannen min, som har vært bortreist med jobb siden onsdag ettermiddag. Blir kos å få han hjem igjen :)

 

Ingen vin på meg ikveld, for 14åringen er på nyttårsball i byen. Vil gjerne hente henne, for vil ikke hun skal surre inne i Trondheim sentrum så seint en fredag. Og om hun overnatter hos noen har jeg ikke kontroll på om hun gjør noe hun ikke burde gjort... ja. dere med barn i samme alder skjønner nok... skummelt når de blir store!!

 

Fortsatt god fredagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok littegrann vin (ca et halvt glass) etter kjøreturen i går. Vin på en fredagskveld er nesten ukas høydepunkt. Med hjemlagd pizza, en sjokoladebit og tre seigmenn endte jeg på 1521 igår. Det får være akseptabelt på en fredag!

 

Har lagt en plan for resten av dagen idag, i kveld blir det et helt glass vin :P, men da er kvoten for kosemerker brukt opp, så da blir det ingen sjokolade ikveld :-( Jaja.. får tåle det. Har ikke tenkt å være så streng med meg selv så lenge.

 

Er så innmari matlei for tida, særlig når det gjelder middagsmate. Har dere noen gode tips??????? Noe som ikke tar for mye tid å ordne til, og som funker for resten av familien også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Kjenner til det med å kjøre for å hente hjem barn ja Rakri, er litt kjedelig å ikke kunne ta seg ett glass, men det er veldig greit å hente så en vet en får de trygt hjem:) Det er jo en periode i livet det også. Når det gjelder middagsmat så er jeg fryktelig matlei jeg også, men skal komme med tips viss jeg kommer på noe. Her går det mye i wok, eller vi har woket grønsaker til det meste.

 

Torill; har du oppskrift på det "Ikea" brødet. Her spiser vi Ingers Rugbrød, men det hadde jo vært greit å variert litt viss det andre er anderledes.

Jeg synes også det er lettere å spise regelmessig når jeg jobber helg, og særlig når jeg jobber lørdag kveld og søndag dag sånn som denne helgen, men samtidig så blir det gjerne middag på jobb, og så må jeg jo spise middag når jeg kommer hjem også. Har ikke hjerte til å si nei når middagen er klar til jeg kommer:p Men, men får ta litt her og litt der..................

 

Bliny; hvordan går det med rockingen? Må nok bli flinkere å prøve med min også.

Tusen takk for oppmuntring ang. røykeslutten! Må innrømme att jeg hadde en sigarillos når jeg kom hjem fra jobb i går kveld. Mannen min sluttet å røyke i fjor, og han røyker sigarillos når han har seg en cognage, så da tok jeg også en:( men det var ikke godt og frister ikke til gjentakelse. Så her får vi bare stå på videre. I morgen er det 2 uker siden jeg sluttet.

 

Mammamo; er sikker på att dere får en kjempe helg!! Kos dere!

 

Mamsen; God tur til Stavanger! Håper dere ikke blåser bort:)

 

Da får jeg snart gjøre meg klar til jobb, så får dere ha en super lørdag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrollan76

Jeg har ellipsemaskin stående i loftsstuen og har vært flink til å trene nesten hver kveld etter at ungene er lagt denne uken.

Men så er det denne nye lidenskapen da; mannen kjøpte Nintendo Wii til jul og denne er også plassert i loftsstuen. Etter ellipsetreningen har jeg nesten brukt to timer hver kveld med alt i fra pingvin-fiske-fangst til yoga og boksing! Utrolig gøy og god trening, så det er bare å anbefale!

 

 

Ha en riktig fin helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kveldsvakta over, og det er på tide å bekjenne sine synder:( har spist regelsmessig i dag, men spiste nok litt vel mye til kvelds. Fikk pannekaker med kjøddeig og saus inni. Var veldig godt, og mitt problem er jo att jeg spiser så lenge det er mat på bordet................ Så når jeg kom hjem fant jeg en 250 gr pose med nøtti frutti, og spiste nesten hele selv. Er ganske så mangen kalorier i den.

 

Slik har da min ettermiddag vært, ikke særlig bra, og det er bare å håpe att morgendagen går noe bedre:p

 

Ha en fortsatt strålende helg jenter!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Eg har verken bakt eller smakt Ingers rugbrød, så eg veit ikkje korleis det er. Ikea brødet har eg ikkje oppskrifta på, har ikkje studert kartongen. Kan jo vere det står på den...

Det et ein kartong som liknar på dei 2 l melkekartongane som fanns før evigheta sidan. I denne tilsett du kun vatn og rista til det er blanda godt saman. Men er nok lettare å blande det i ein bolle. Så helle du deigen i form, heva i ein time og steike i ein time (trur eg).

 

Fantastisk godt!

 

Torill :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei! Eg har vore fast lesar her på tråden i fleire månadar no, synes det er så inspirerande å lese om kor flinke de er og står på alle saman! Lurte på om eg kunne få lov å komme med eit spørsmål? Kva synes de om det nye lettbrødet som er å få kjøpt? Kan ein rekne det som grovbrød? Er det sunt og bra? Står at det er mykje grønsaksfiber i det. Grunnen til at eg spør er at eg har ME (kronisk utmattelsessyndrom) og er av den grunn veldig mykje i ro og kan ikkje trene overhodet. Har derfor eit veldig lavt kaloriforbruk og er opptatt av å få mest mulig mat ut av kaloriane eg treng.Då er jo lettbrødet supert, og dessuten synes eg det er veldig godt! Skal ha lite metta fett og sukker i kosten og mykje frukt, grønsaker, kylling, fisk og grovbrød (rett og slett Grete Roede mat) og når eg la om til det gjekk eg ned 12 kg frå mai-oktober. Er vel helst slank no, men trives veldig godt slik og har lyst å holde den vekta. Håpar nokon har tid til å svare meg, og ellers vil eg berre seie lykke til vidare. Synes de er kjempeflinke som trenar så mykje. Pleide å sykle mykje før, og kjenner at det savnar eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kveldsvakta over' date=' og det er på tide å bekjenne sine synder:( har spist regelsmessig i dag, men spiste nok litt vel mye til kvelds. Fikk pannekaker med kjøddeig og saus inni. Var veldig godt, og mitt problem er jo att jeg spiser så lenge det er mat på bordet................ Så når jeg kom hjem fant jeg en 250 gr pose med nøtti frutti, og spiste nesten hele selv. Er ganske så mangen kalorier i den.

 

Slik har da min ettermiddag vært, ikke særlig bra, og det er bare å håpe att morgendagen går noe bedre

 

Ha en fortsatt strålende helg jenter![/quote']

 

Ja, de nøttene er farlig gode!! SKikkelig kaloribombe, men sikkert bedre enn sjokolade :eek: Det der har jeg også klart flere ganger - å komme hjem stappmett, og så skeie ut enda mer over snop og snacks.. Blir vel litt av den gamle tankegangen, med at når man først har gått over grensa, kan man likegjerne gjøre det litt til?? Bra det alltid kommer nye dager med nye sjanser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Er tilbake fra skitur med guttene, jenta på ni og mannen. Ikke lange turen da, ca halvtime, for det var snøfokk og iskald vind, og da blir det kaldt for små kropper i akebrett. Men stolt over å HA VÆRT ute allerede (før jeg fikk tvillingene sov vi gjerne til ti/halv elleve i helgene....

 

Gårsdagen ble som planlagt, utenom en espressokaffe (mannen lager vidunderlig kaffe). Klarte å stå over både sjokolade og potetgull og annet snop som sto framme. Så dagen endte på 1490. Gjennomsnitt denne uka blir 1395, om denne dagen går som jeg tenker.

 

Skal ha lunsj nå, så skal de små sove. Tenker det blir en tur til ut. Mannen er på jobb, litt timer å ta igjen etter fri i romjula.. Så da er det lettere å ha dem mer ute, tenker jeg. Og så er jeg rastløs og urolig, for den ene tvillingen skal ha MRundersøkelse i morgen, og da må han i narkose :-( Gruer meg!!! Stakkars lille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Torill, vindtette klær trang vi, hehe... for en vind! Vi dro til Brusand camping ved Jæren før vi dro hjemover, og der blåste det noe helt vannvittig!! Men, trolig flott!! Og skikkelig vær, hehe... jeg elsker å se sjø som slår innover land, og det var helt fantastisk:D

Det brødet hørtes godt ut, men har nesten 2 timer til Ikea, så blir nok ikke prøvd her....

 

Rakri, kan tenke meg at det var godt å få hjem mannen!! Og, ballet, gikk det fint?

Maddagstips fra meg med lite kalorier, og sunt og godt er kokt torsk, gulrøtter og poteter:p

Du har vært kjempeflink som har være ute så tidlig idag, og selv om været er kaldt, er det deilig når man først kommer seg inn igjen. Skjønner at du gruer til imorra! Narkose er ikke moro når det gjelder ungene. men, det går fint, og da er det ihvertfall gjort.. Men hadde nok gruet meg like mye om det var mitt barn, så skjønner at du er litt engstelig! Stakkars liten kropp som må igjennom sånne undersøkelser da... Ønsker dere lykke til!!

 

sassa, så bra at sigaren ikke smakte!! hehe... da styrer du nok unna neste gang;)

Når det gjelder det du spiste, så får du bare se fremover! Spist er spist, men pass på, du var sikkert sulten, og da er det fort å spise for mye... eller noen ganger blir man bare så sugen at man putter i seg det man finner, og angrer etterpå...

 

Skrollan, så flink du er til å trene da!! Får du trim med nintendo? Trodde man satt stille da jeg, men det er kanskje annerledes med de soillenne du har? Du har jo uansett trimma først!

 

rosalilje, koslig at du følger med og leser tråden vår! Grattis med stor vektnedgang!! Skjønner at du vil holde deg der du er, og for meg høres det fornuftig ut å spise som du gjør! Har aldri prøvd lett-brødet siden jeg ikke spiser brød, men det hørtes godt ut, så skal jammen prøve hvis det er å få kjøpt her. Du må vel passe på så du ikke går mer ned i vekt, så kanskje du må ha litt mere kaorier enn da du gikk ned, men det blir vel kanksje nok med en skive eller to ekstra om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Noen andre som får beskjed når de skal inn på siden her nå om at internett explorer har begrenset dette området fra å vise innhold med sikkerthetssertifikatfeil, for å bedre sikkerheten? Det står øverst på sida når jeg går inn på vektklubben...

 

Lurer bare på om de har noe galt med siden sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRAAAAAAA :D:)

 

Nå har vi bestilt oss sydentur. Avreise blir lørdag 14.mars. Så da vet jeg at jeg skal ha nådd målet mitt innen da :P Det burde gå! Ca 2 kg som gjenstår. Mulig jeg prøver å gå ned 3, så jeg har litt å "gå på " i løpet av den uka. Vi får se.. De siste to kiloene er jo erfaringsmessig veldig gjenstridige, så det kan hende jeg har nok å jobbe med!

 

Nå skal jeg ta kveld. Skal møte opp på sykehuset kl 0700. Bor like i nærheten, så vi kan gå hjemmefra kl halv sju - men det blir uansett grytidlig opp. Han som skal i narkose får ikke mårrapupp, stakkars, for han skal faste.. Så da venter jeg med å veie til tirsdag. Melk i puppen utgjør jo en del det også :-P (og tid til veiing får jeg neppe heller) Men har vært helt etter planen hele uka OG helga - for en gangs skyld, så blir veldig skuffet / overrasket om jeg ikke har gått opp. Forventer stillstand eller liten nedgang pga veldig stort nedhopp sist.

 

SÅ krysser jeg fingrene for "tvilling 1" i morgen - og for dere som skal på vekta. GOD NATT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...