Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Torill78

Lykke til Rakri! Hadde nok grua meg om eg skulle hatt ein av mine i narkose eg og, men det går jo bra! :P Likevel heilt naturlig å bli litt urolig når det skjer ting i livet, utenom det vanlige...

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Skrollan76

Treningen og mat-diktaturet har gitt resultater. Krysset fingrene for at vekta skulle vise 60-tallet igjen i dag, og jammen havnet jeg ikke på 68,8!!! Det er ned 1,6 på en uke!!! Er overlykkelig for at det fungerer! Nå er det bare å holde samme kurs og fokus fremover

 

At det blir trim på nintendoen skal være sikkert og visst; vi har Wii Fit med balance board så her er det bevegelser i massevis. Jeg har kommet inn i en god rutine med Yoga-programmet som jeg syns er veldig bra, rett og slett å anbefale

 

Lykke til på sykehuset Rakri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det liv som vanlig ja :(

 

Flytta veiedagen min til i dag jeg da, egentlig greit å ha mandager, for da må jeg være litt flink på helgene også, og så har jeg fri hver mandag, så da har jeg god tid til veiing :D I dag stoppa vekta på 70,9, dvs ned 0,5 kg!! Vet jeg bør være fornøyd med det, men hadde håpet på enda litt mer ned, siden vekta viste 70,8 forrige onsdag... Men men, sånn er det når man koser seg litt ekstra i helgene.... Det må man vente med til man skal stabilisere....

 

hadde det veldig fin i Oslo, jentene satt pal i 2 timer under showet. Heelt topp for små prinsesser!!! Vi var på det som begynte 15.30 og var ferdig kl 17.30, da skulle vi ut og spise. Men jentene var helt ferdige og slitne, så det ble ikke så veldig koselig med survete unger....

 

Kalle meg stortrimmer må jeg si er en stooor overdrivelse.... Min trim i løpet av ei uke er 3-4 gåturer i rask gange på ca 1 time hver, og rocking hver dag, minst 20 min. Nå har jeg beg på friskis og svettis på torsdager da, så da blir det i stedet for en av gåturene.

 

Rakri: Håper det gikk bra i dag, ikke noe moro når barna skal i narkose... Ikke noe moro når det er noe med barna i grunn... Det vet jeg alt om etter vannkoppene i høst... Og å ha gått på ski og være inne igjen kl 12 er virkelig imponerende!!! Det hadde ikke jeg fått til med mine 2... hehe... Men vi sover jo til 8-9 og er litt trege på morgenen... Ofte går de rundt i pysjen til 10-11-12... hehe... Og sydentur blir virkelig moro!!! Jeg er sikker på at du når målet ditt til da!! Hvor skal dere da?? Hele gjengen da, eller? Vi skal til syden til høsten vi da. Har store ombyggingsplaner dette året, så vi tenker å dra 2-3 uker til Kreta i august, mens de da tar kjøkkenet her hjemme ;o) Og du sier du blir skuffet om du ikke har gått opp???? :confused: Den var ny... hehehe... Du har helt sikkert gått NED!!

 

Skrollan: GRATULERER :) Så moro da!!!!! Det er moro å se at opplegget fungerer ;o) Høres ut som veldig morsom trim du bedriver tiden med!! Men her har vi verken nintendo eller playstation...

 

Rosalilje: Jeg har verken sett eller hørt om det brødet... Gratulerer med vektnedgang!!! Imponerende å gå ned så mye når du ikke kan trene!!! Lykke til videre!!

 

Sassa: Åssen gikk det med veiinga di i dag??

 

Ellers kan jeg f ortelle at jeg ble tante på fredag da ;o) En nydelig liten gutt!! Så nå ønsker jeg meg en til ja.... Men må visst finne meg en annen mann da.... Men vi får se om jeg ikke får overtalt han etterhvert... hehe.... Har nemlig lyst på baby neste år... Så jeg kan være hjemme når eldstejenta begynner på skolen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, her er det liv, heldigvis!!

Tenker på deg rakri, håper alt står bra til med gutten:)

Hvor går ferien? Skulle gjerne bestilt tur jeg og, men får vente litt....

 

GRATTIS til dere alle som har gått ned!! Kjempeflinke er dere:D

 

Nå skal jeg spise mat, er sulten:p

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu, en liten pause i snømåkingen – fått 2 trimpoeng allerede i dag pga. måkinga, og har like mye snø igjen å måkeÂ…

 

Gratulerer Mammo! Tante og alt – lykke til med å overbevise mannen din om en til;D. Ikke stortrimmer du, hm... Synes det høres ut som du kvalifiserer greit sammenlignet med meg i hvert fall.

 

Raki håper alt gikk bra med den lille, slikt er tøft for både mor og barn. En tur til ”bikiniland” er flott motivasjon, skulle ønske det var meg.

 

Skrollan det er jo fantastisk! Kanskje det er WiiÂ’en?;-) Planlagt å kjøpe konsollet til helgen, og med din anbefaling av Wii Fit har jeg bestemt meg for å ta med den pakken også.

 

Gikk forresten skitur med familien under det verste snøværet i går. Vi suste i blinde nedover alle bakkene med istapper på øyevippene, og hadde det fantastisk moro. Som å være barn igjen! Etter å ha gjort det kan jeg ha god samvittighet resten av vinteren. Tar nemlig ikke den turen om igjen!

Men det var kanskje det som skulle til for at jeg gikk ned i vekt - det og en fin matuke på hverdagene - for helgen var ikke helt bra... Men ned gikk jeg!

 

Og nå, ut å måke igjenÂ… Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen - og det gikk veldig bra :-) Litt tungt å kjenne den lille kroppen sige sammen, men han var kjempeflink. Proffe folk over hele linja på St.Olavs, så vi er veldig fornøyde med dem :D Han fikk pupp og så mat etter han våknet, og så var han superfornøyd. Håper ikke de fant noe de ikke skulle finne - får svar om et par uker. Tror ikke det da!

 

Gratulerer Skrollan med fiiin nedgang. Bra jobba!!!

 

Flott med nedgang hos deg også Mammamo!! Hører dere hadde en flott helg. Sikkert en fantastisk opplevelse for de små. Du får begynne å bearbeide mannen da.. Det er råkos med baby!!Jeg synes du er flink til å trene jeg :(

 

Snømåking er jammen pes, ja!! Tungt, men når jeg må gjøre det, bruker jeg å trøste meg med at det er gratis trim!!

 

Ang sydentur så skal vi avgårde hele gjengen Til Gran Canaria - Puerto Mogan. Perfekt plass for små og store!! Vi gleder oss iallefall masse. Turen kom på ca 25000, så ikke alt for dyrt heller. Vi har spart og spart hele høsten for å være i beredskap når jeg skal ha perm uten lønn. Men så har vi spart mer enn nok, så da ble det rom for tur også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Å, så godt å høre at alt gikk bra idag Rakri:) Og, alt er nok bare heelt fint, så ikke tenk på det engang!

 

Så deilig at dere fikk spart så mye at dere får den turen, og det er utrolig fint der! Perfekt for små barn, og familiekos!!

 

mammamo, du er supertrimmeren, ingen tvil om det, hehe.... Og, skjønner at du har lyst på baby;) Kos med tantebarn også da, men tenker nok at du klarer å overbevise mannen også:(

 

Bliny, så flink du har vært da!! det må jeg jammen si... har snøfreser vi, så mannen var ute til morran for å få ut bilen min så jeg kom på jobb, så jeg slapp billig unna der gitt...

 

her har jeg spist fisk til middag idag, og nå er jeg mett! Blir vel litt gryn til kvelds, og så skal jeg prøve å registrere det.... Ny uke, nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jaja, jeg har havna på 1619 kalorier idag, måtte ta en yoplait frø&fiber youghurt nå til kvelds... Må prøve å legge meg litt lavere enn det, men grunnen idag er småsjokolade på jobb, som kommer på bordet når noen har bursdag:( Spiser veldig sunt ellers, og har kutta veldig ned på frukta som jeg spiste altfor mye av, så alt i alt er jeg flink... men har noen dager innimellom...

Imorra skal jeg ut å spise på wok-restaurant med 2 venninner, og da vet jeg ikke hvordan jeg skal få registrert det... noen tips? Spiser gjerne biff chopsuey, og drikker vann... men risen er jo hvit da.... Får prøve å spise lite tidligere på dagen, så det ikke blir helt galt..

 

sassa, GRATTIS med flott nedgang!!!!!!

 

Nå skal jeg rocke litt:p

 

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er Skrollan, mammamo og Bliny! Blir nesten litt misunnelig kjenner jeg. Dere er jo omtrent like høye som meg, og høyere, og veier omtrent det som er målet mitt. Alikevell tar dere masse av!! :( Stå på videre, for jeg kommer etter! Vekten viste ned 0,8 i dag, er jo ikke så veldig bra siden jeg gikk litt opp sist uke, men slik er livet:( Har ikke klart mer enn 3.4 kg siden jeg begynte i mai 08, men det har gått en del opp og ned innenfor de kiloene.

 

Men, det nytter ikke å gi opp! Bare å stå på videre, og kanskje prøve å bli litt strengere i helgene. Lurer litt på om jeg ligger på ett litt lavt kalorinivå også, så får prøve meg litt frem. Merker att motivasjonen er litt laber for tiden, men har komt frem til att det er røykesluttens skyld. Er vel ikke helt i topp hummør utenom slankingen heller:p Det var dagens demotivering. Nå kan det bare gå oppover, og det gjør det som regel når jeg har vært inne å lest her. Masse flinke folk!!!

 

Rakri; Er sikker på att du klarer å nå målet ditt til du skal på tur, så strukturert som du er! Det er en flott plass dere skal til! Vi var der i fjor på disse tider, men bare dagstur til den byen. Så bra att alt gikk bra i dag!

 

Mammamo: er sikker på att det var en opplevelse med det showet! Men ikke noe gøy med sure barn på resturant. Alltid kos med baby, men jeg er kommt til det stadiet som jeg synes att det er veldig kjekt att de blir større og klarer seg selv også. Gøy å låne babyer nå.

 

Mamsen; det er nok lurt å registrere ja, men jeg synes det er fryktelig vanskelig. Liker ikke å veie maten når barna ser det, og vi spiser jo som regel på likt. Men det blir sånn ca da:)

 

Her har vi ikke snø, så jeg får ikke trimmpoeng av snømåking. Måtte til på tredemølla og stryketrening etter middag. Så har fått litt trim i dag.

 

Ha en strålende kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier ikke heller maten foran barna. Jentene er jo snart 10 og 15 og absolutt i en farlig alder i så måte - begge to. Bruker ofte å "prøveveie" mat på et fat før middagen, bare for å se sånn ca hvor mye det ser ut. Andre ganger tar jeg det på slump. Hadde vært noe annet om jeg var virkelig overvektig og skulle ned mye. Da kunne jeg forsvart det å veie maten foran dem - men ikke når jeg skal ned bare litt. Idag feks hadde vi stekt ris, og da er det vanskelig å anslå helt nøyaktig.

 

Hvis jeg skal ut å spise, Mamsen, og ikke vet helt hva det blir - pleier jeg å sette av eksempelvis 600 kalorier. Du kan jo prøve å søke her inne, de har sikkert noen sånne ferdigretter fra fjordland liggende så du har noe å sammenligne med sånn omtrent. Om jeg skal drikke vin også setter jeg av mer. Og noen ganger tar man vel bare fri fra tellingen - men ikke akkurat nå i oppstarten da;)

 

1395 kalorier idag - har lagt meg tettere opp mot 1400 :-) Har dessuten planlagt å økt trimmen, så tror det blir bra. SKal svømme i morgen - gleder meg.

 

Oj nå begynner et program vi skal se - vi tastes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sassa, det kan jo hende du spiser litt lite til daglig, så du kan jo øke litt og se.. men du har uansett vært flink og gått NED!! Ikke glem det:) I tillegg til røykeslutt! Så, du er kjempeflink:D

 

Rakri, man må jo ta sånn ca-mål med unger i huset, det gjør jeg også, og man lærer seg jo det etterhvert:p

Tror det var lurt å øke litt kalorier for deg, og at du i tillegg øker trimmen gjør nok at du får resultatene du ønsker deg! Dette klarer du!! :(

 

Jeg har lagt inn maten for resten av dagen, fant en fjordland-rett som kanskje stemmer litt, 450g, så da havner jeg på 1350 kalorier, og det er bedre enn igår...

 

Ha en fin dag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i morges, men det ble i beste fall stillstand. Hadde ikke ammet og ikke vært på do, så når jeg trekker fra sånn skjønnsmessig, blir det ca som sist. Er litt rar ang veiing der, at jeg helst skal ha "tømt ut" alle kroppsvæsker før jeg veier meg. Ikke enkelt å få gjort det bestandig, med skytteltrafikk på badet hele mårran.... jaja.. jeg legger iallefall inn samme som sist (50.1). Hadde forventet at det ikke skulle bli nedgang pga hopp ned på 2 kg sist, men kjenner likevel hvor utålmodig jeg blir. Glemmer hele tiden at dette skal skje sakte og sikkert og være varig :eek: Det er nesten to mnd til ferien, så inntil da burde de siste 2 kg ha forsvunnet fra min kropp :(

 

Ble forøvrig ingen svømming ikveld, for mannen måtte noe med jobben. Men det er åpent på kveldstid på torsdag, så jeg legger bare økta inn da istedet. I morgen blir det lang trilletur, for vi skal delta på musikkgruppe for babyer, og det er et bra stykke å gå dit. (og hjem igjen - ca halvannen time tilsammen). Etter middag skal jeg og yngstejenta på ski. Har begynt å skrive opp sånt på familiekalenderen - i håp om at det skal bli lettere å få det gjennomført!!

 

Håper du koser deg i kveld Mamsen!!

 

Noen andre som har vært på vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en ny dag til ende, og her har den i sin helhet vært viet husarbeid. Kjedelig, men det må gjøres! Så nå har jeg fått skiftet på senger, tørket støv, vasket gulver og bakt brød:) Det er godt hva som er gjort! Har også fått 15 min på min Twist & Shape og 10 min med rockeringen. Får fortsatt ikke til den rocinkgen:( spurte minstemann på 6 år her om han kunne, og han rocket som bare det! Måtte jo spør de andre også da, og alle kunne det. Bare gubben som nektet å prøve, så får trøste meg med att han får det nok ikke til han heller. Får bare øve, men kjente iallefall litt i magen/ryggen i dag.

 

Ellers har det gått greit med maten i dag, men har fått i meg litt lite kalorier. Stoppet på 1360 nå. Lagde meg noe supergodt til kvelds; melon (sånn orange), litt banan, eple og 1 neve mandler. Kuttet i biter og med 1 ss vaniljesaus over. NYDELIG!!!!!!!!!!!!!:( Fikke opp kaloriintaket litt, men det var ikke nok.

 

Så lurt å skrive trimmen på kalenderen Rakri, da er det større sansynlighet for att det blir gjennomført. Kjedelig når vekten står stille, men du får nok resultater neste uke da!

 

Mamsen, håper du har kost deg i kveld! Altid koselig å ut og spise!

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, skjønner at du vil fort ned, men du må være fornøyd med at du gikk så mye ned sist, og de siste 2 kg blir borte før du vet ordet av det;) Håper du koser deg på gåturen idag, og at musikkgruppa er koslig! Moro å være med på sånt da:)

 

sassa, trøst deg med det at du ihvertfall prøver i motsetning til mannen, hehe... og plutselig en dag så sitter det der som om du ikke skulle ha gjort noe annet!! Flink som ikke gir opp ihvertfall!!

Den kveldskosen din hørtes god ut, nam nam:p

 

Jeg koste meg ute, fikk skravla og spist... alltid koslig det!

 

Etterpå skal jeg til en spesialist i barne-og ungdomsspsykiatri med minsten for å få hjelp til å slutte med bleie om natta. Han driver med en form for hypnose(ikke akkurat det), hvor han må gjennomføre spesielle ritualer for seg selv før leggetid, for å ta kontroll over hjernen... Han er litt liten enda, så vi får se om det går. verdt et forsøk ihvertfall tenker jeg.... Det blir intensivt i 2 mnd, med timer der 1-2 ganger i uka, så det er et tøft program

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....det ble har da. Har dere det bra? :(

 

Jeg har fått trimmet litt i dag, og lagt inn maten for hele dagen, så viss jeg klarer å holde det så havner jeg på ca 1700 kcal. Kanskje litt mye, men får prøve det. Nå skal jeg lage middag, ostepannetter av kylling, og de var det ganske mange kalorier i:( så skal jeg på kveldsvakt.

 

Ha en super dag, håper dere har det bra!!!:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superflott dag her iallefall. Musikkgruppe ble det ikke noe av, for det ble plutselig ikke oppstart før neste uke - men da skal vi dra istedet :D Er åpent tilbud hver mandag og onsdag!

 

Bestevenninna mi er også hjemme med baby, så vi har trillet tur sammen etter at jeg og guttene hadde lekt litt ute (hennes baby er mye yngre - hun som kom 5 uker for tidlig i sommer). Så ble de med hit for litt lek og lunsj. Alltid koselig med besøk av dem - vi møtes minst en gang i uka!

 

Men vi skal på ski i ettermiddag, og det gleder jeg meg faktisk til. Min skiglede ble ødelagt som barn, da jeg hadde bittesmå helt oppskrapa treski iallefall til jeg var 10 år.... Så jeg har vært uten ski i mange år - og prøver å lære meg å bli glad i det, så iallefall de tre minste kan få det med seg.. Hun på 9, snart 10 er iallefall godt i gang :( Viktig er det at barna har skikkelig utstyr! Ikke nødvendigvis det nyeste og dyreste, men passelig størrelse og sånt er jo veldig viktig!!

 

Bra du koste deg i går Mamsen - det trenger du. Håper dere lykkes ang. sengevæting. Blir bra for han å bli tørr før puberteten setter ordentlig inn, tenker jeg!

 

Så håper jeg alle er godt motiverte enda - og spiser riktig og trimmer litt også!!

 

Klem fra meg i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Var inne her i går kveld, men fikk ikke skrevet noe for ei venninne plinga på meg på msn, og da går tida fort... Og så var det jo frustrerte fruer :(

 

Ligger litt dårlig an i forhold til trim denne uka... Men skal på trening i mårra da, og så får jeg rocke litt, og har fri

 

Massevis av snø her, men svigerfar freser med traktoren, så jeg slipper å bry meg med den :D 4,6 trimpoeng for å måke snø er jo kjempebra da, Bliny. Virkelig nyttige trimpoeng... hehe... Vi har hester, så jeg legger inn møkk-måking som snømåking her inne, blir vel sånn ca det samme...

 

Så koselig at du og bestevenninna di er hjemme samtidig da, Rakri!! Alltid koselig å møte andre med barn på samme alder synes jeg!! Så vi farter ofte litt de dagene jeg har fri :)

 

Skjønner du helst ville gått ned mer, Rakri, men som du sier sjøl også så gikk du jo ned 2 kg forrige uke, hadde nesten vært bedre å fordelt det på 1 kg pr uke, for man blir jo kjempeglad om man går ned 1 kg også :) Men stå på, jeg er sikker på at du går ned denne uka!!

 

Sassa: ned 0,8 er jo kjempebra da!!! Jeg er imponert jeg! Røykeslutt OG ned i vekt samtidig!! Du skal være stolt av deg selv!! Ser vi har omtrent samme høyde og samme mål ja ;o) Du skal se du kommer i mål tilslutt du også!!!

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sassa, håper vakta di går greit idag, og supert at du fikk trimma!!

Og, det er pga paneringa at kaloriene er så høye...

Jeg har det ihvertfall bra, takk som spør oss;)

 

Rakri, så koslig at dere møtes med ungene og koser dere! Og, musikkgruppa får du jo med deg til uka da:)

Jeg var jo hos psykologen med sønnen idag, men istedetfor å starte opp å bli tørr om natta, blir det opstart av adferdsterapi, for det trengs jo også, og et sted må vi begynne. Kanskje det kan være en liten sammenheng også... han har jo opplevd veldig mye som barn ikke skal oppleve... Dette blir hver onsdag fremover i noen mnd, eller år....

 

mammamo, tror trygt du kan legge inn som samme måking, det blir jo det samme

Jeg skal få rocket litt etterpå, og om du tar et par dager fri, så er du uansett flink:)

 

Stille og rolig kveld her på meg idag, deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra skitur :( Det var deilig, men kjenner på overkroppen at dette er jeg ikke vant med. Og det er jo bra, at den har fått kjørt se litt da. SKal lage meg et polarbrød extreme, og unner meg to skiver jarlsberg på den ene delen. Spiser nesten bare skinke nå, men er egentlig ostoman - så det er hardt å ofre den. Har også et eple igjen.

 

Mamsen: det kan ofte være en sammenheng ja. Før trodde man jo alltid at barna vætet fordi de var nervøse, mens idag vet man at det kan være en sammenheng- men det MÅ ikke være det. Veldig viktig å ikke ta det for gitt at de har traumer. Høres iallefall veldig bra ut at han får hjelp!! Håper han synes det er positivt etter hvert da. Gjennom praksis på speialped.utdanningen min har jeg vært en del borti det med adferdsterapi. Har også jobbet en god del med det, men i forhold til autister og psykisk utv.h barn. Det er veldig spennende fagfelt! Jeg har ett år igjen til master i spes.ped, og skal gjøre den ferdig etter hvert. Tenker det er lurt med mer praksis først!

 

Mammamo: har dere egne hester altså? det er vel bra trim å ri også isåfall?

 

Sassa: du er RÅFLINK som har sluttet å røyke. Tenk på det!! Nå får du finere hud, bedre kondis, bedre råd ++++ Og du har gått ned i vekt i tillegg. Sterkt jobba!!! Jeg synes 0.8 kg er mye på en uke - uansett! Selv håper jeg på ca halv kg i uka. Men jeg går ikke ned jevnt og trutt. Jeg går ned i svære trinn jeg. Sånn er det bare!!

 

Ha en kos kveld - nå skal jeg lage meg kveld. Prøver å ikke spise for seint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, kjenner igjen det med osten, jeg har alltid spist ost, og nesten bare ost:p Nå er det egg, makrell i tomat og kaviar det går i... og lettere ost iblant oppå kaviaren.

 

Så herlig at dere har kost dere på skitur, deilig å komme seg ut!

 

Når det gjelder sønnen vår, så vet vi at det på biologisk far sin side også har vært mye sengevæting, og også problemer på dagtid som vi har hatt... men vi vet jo ikke om det også kan ha en grunn...

Det viktigste nå er jo at vi kan prøve å få gjort noe med problemene, først og fremst med adferden, og så bleiene... som nå kun blir brukt på natta...

 

Jobber jo med spes.ped-elever selv, og syns det er greit å få hjelp til vår sønn, for jeg lurer mange ganger på hvorfor han gjør som han gjør, og jeg skjønner det ikke....(ofte enklere med andres barn, hehe) selv om jeg gjør meg mange tanker...

det viktigste er uansett å bygge opp slik at adferden blir bra, han har tross alt mange år foran seg hvor det er utrolig viktig å bli akseptert for å kunne klare å fungere godt på skolen. Hjemme er han utrolig enkel og grei å ha med å gjøre, men det har vært en lang vei å gå... men jeg ser jo resultatene, heldigvis:)

 

Tror jammen jeg skal legge meg snart, er trøtt som bare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Skjønner ingenting jeg.... vekta har jo gått opp:( Æsj!! Enda jeg er flink og tilogmed registrerer....:)

 

Det rare er at på 2 uker så har midjen gått ned fra 77 til 71, kan det gå an da samtidig som vekta har økt? Huff.... mister hele lysta til å fortsette......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Mamsen, men det er vel motiverende med cm inn! Det er jo det som viser, og ikke hvor mange kg vi veier:)

Så bra att dere får hjelp med gutten. Hvor gammel er han? Har ikke så mye erfaring med slikt, så får bare ønske dere lykke til!

 

Rakri, det høres supert ut å kunne gå på ski. Gikk litt på ski i barndommen, men så tok slalomen meg. Kjøpte meg nye langrennski for noen år siden, men bor på vestlandet, og her snøer vi jo ikke akkurat ned:p sikkert fin trim. Så koselig med venniner som også er hjemme. Det hadde jeg også når jeg var hjemme med de 2 minste. Koste oss masse!

 

Gratulerer med nedgang til Torill og lettogblid:)

 

Tusen takk for oppmuntrende ord fra dere alle! Synes jo selvfølgelig det er bra uansett hvor mye jeg går ned, men det går vel altid for seint!:) Når det gjelder røykeslutten, så synes jeg det går rimelig greit, men merker vel att humøret er alt annet enn på topp. Det viser nok litt igjen her inne også, men håper dere klarer å leve med meg en stund!!!

 

Nå har spist frukost og lunsj, ingers rugbrød og peppermakrell, og har gått en tur. Har lagd pølsegrateng som jeg skal steke til middag før jeg går på jobb, og da veide jeg alt og regnet ut kaloriinholdet. Litt vanskelig å vite hvor mye kcal det er i en slik for uten. I går før jeg gikk på jobb, la jeg inn her hva jeg hadde tenkt å spise på jobb, men klarte ikke å holde meg til det. Men i dag er ny dag og nye muligheter, så prøver det samme i dag.

 

Prøvde meg på rockeringen igjen i går, og klarte 20 runder. Ny rekord!!!!!!!

 

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette hørtes jo veldig rart ut!!! Hva i alle dager har skjedd med midjen?? Du får stole mer på målbandet enn på vekta, kanskje den er feil? Opplever iallefall selv med min egen at den plutselig kan vise en kg mer eller mindre bare et minutt etterpå.. SÅ det digitale er nok ikke nødvendigivis så bra bestandig, tror jeg. Men vet hvor utrolig demotiverende det er når tallene får i feil retning. SUPERKJIPT rett og slett!! Du må for all del bare fortsette. Vær like flink som du har vært nå i det siste, så kommer det etter hvert. Hvis du har trenet mye mer enn du har gjort før, er det jo også vanlig med både stillstand og oppgang. Kanskje du har fått mere muskler, og sånn sett har gått inn i cm og opp i vekt :) Husk at cm vises for alle de andre, mens tallene på vekta bare for deg selv!!

 

Jeg prøver iallefall å minne meg på det hver eneste dag, at jeg skal bruke lang tid på de siste kiloene, for da er det større sjanse at de ikke kommer på igjen. La oss bli kvitt dem en gang for alle!! :)

 

Har gått tur og gjort mine 10 min med styrketrening. Planen er å gjennomføre disse 10 min (primært mageøvelser) hver dag. Ofte faller det ut fordi jeg er sløv, men nå er det iallefall gjort. Har vært ute en times tid med guttene også. Mest lek og litt trilling. Og så blir det svømming i kveld. Håper å være litt strammere i fisken når bikinien skal på :)

 

Ha en super dag alle sammen. Kaffe og aviser her nå mens det er stille og rolig i stua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...