Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

sassa, så flink du har vært med rockeringen da!! Dette klarer du!!

Og humøret ditt tåler vi såvisst, merker ikke stort her, men du kjenner det sikkert selv, hehe... men du er flink jente, så bare stå på videre:)

 

Rakri, jeg vet ikke hva som skjedde jeg, men håper det er vekta som er feil, hehe;) Men jeg får vente til neste uke og se da...

Du er flink som trener magen 10 min om dagen da, det skulle jeg også gjort mere av, men rocker ihvertfall:p

Og, dine kg blir nok borte for godt!!! Det må de!! :)

 

Ha en fin dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE :) Jeg har TENKT å gjøre det... :) Som vi vet kan det veksle litt mellom teori og praksis :eek: Bare idag så langt denne uka, så er ikke helt i gang. Men vi får prøve!! Det er definitivt magen som er problemområdet. Ganske slanke bein og armer.. Litt slapt kanskje. Men alt ekstra sitter mellom hoftekuler og nederste ribb-bein.. Så det må nok mest av alt trening til. Noe er nok overflødig hud etter svangerskapet, som jeg håper vil strammes litt bedre opp når jeg bare får trenet nok!!

 

Blir spennende å se på vekta di neste uke da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, joda, lett å TENKE det, hehe... vet alt om det;)

 

Merker at huden blir slappere med årene også jeg:( men det er vel kanskje trening som skal til tror jeg... hjelper vel ikke med noen mirakelkremer, så får ta meg isammen...

Idag er jeg sliten, har vært hos psykologen for å ha samtale før han begynner med sønnen til uka, så stresse til jobb for å rekke siste 2 timer på skolekjøkkenet. Så levere en gave, handle og hente minsten på sfo. Sitter her og har ikke ork til å gjøre noe nå, men får søstra mi på besøk ikveld så skal lage pizza... Skal hvertfall bare slappe av litt på sofaen en halvtime nå, så får jeg støvsuge litt og vaske litt klær.... før jeg lager mat:p

 

Ha en riktig fin helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Pizza her i kveld også, mamsen. Jeg og jentene er alene hjemme, gubben har tatt på seg ekstra kveldsvakt... Og jentene har vært i bhg i dag og i går, så de er slitne... Så da blir det å få dem i seng om en drøy time og så bare kooose meg :) Har vært veldig sløv med trening denne uka... Nesten ingenting har jeg trena... Men jeg slutta på jobb kl 14 i dag, så da gikk jeg en times tur før jeg henta dem! Sa da ble det da litt... hehe... Og fortsatt 2 dager igjen av uka, så det er fortsatt håp... hehe...

 

Merkelig at vekta og cm ikke spilte på lag da, Mamsen... Kanskje du var ekstra oppblåst sist du målte deg? Men som de andre sier så er det jo cm som synes, ikke vekta :) Så det blir spennende å høre neste ukes resultater!! Jeg er jo nesten mer spent på dere andres resultater enn på mine egne... hehe...

 

10 min magetrim hver dag gjør nok susen, Rakri!! Du har blitt helt bra etter operasjonen nå, eller??

 

Mamsen: Godt å høre at det går bra med dere. Håper det ordner seg for sønnen din da! Lykke til!!

 

Vi har hester ja, men det er travhester, de er ikke innridd... Og så er det bare 2-åringer, så det er litt tidlig å ri på dem uansett... Og med 2 små barn er det ikke mye tid man har til overs synes jeg... Så gubben kjører dem, jeg er bare den heldige vinner av møkkpyntinga jeg....... Vi har 3 hester i fjøset, 1 og 1/2 er vår... hehe... Og en kanin og en hund og en katt... Så det er nok av dyr her :)

 

Sassa: Se der ja, du blir nok en mester på rockingen etterhvert du også!!!

 

Jeg har også mål på 0.5 kg pr uke, så lenge jeg klarer å holde det så er jeg kjempefornøyd!!! Men all nedgang mottas med takk da :)

 

Pam, Torill og lettogblid: GRATULERER!!! Kjempebra med nedgang for dere alle 3!! Ned 1,7 kg Torill er jo bare helt rått!!!

 

Ha en fin fredagskveld alle sammen!! Nå er pizza'n min ferdig!! Og hold dere selv i nakken i helga, ikke ta helt av med utskeielsene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Takk for gratulasjonane, er veldig fornøgd!!! :) Og GRATULERER til alle andre med nedgang og super innsats!!!

Va merkelig med deg mamsen... Men du får nok igjen for strevet om ei veke eller to :) Noke skjer jo sidan du har gått inn vannvittige 6 cm i midjen på ei veke!!!!

 

Ellers kan eg ikkje klare å kommentere alt som har skjedd her sidan eg var inne sist, visa jo berre kor aktive alle er på denne tråden!

Eg har vert veldig busy denne veka, og den har gått altfor fort, men no skal eg nyte helga!!! Morgenspinning i morgon med mannen, og jentene i barnepassen :) Gleda meg! Og ein liten rockering runde i kveld!

 

Sassa, hold ut!!! Du gjere ein formidabel innsats som legg om livsstilen på mange frontar på ein gang!

 

Riktig god helg alle sammen!

 

Torill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med så mange dyr, Mammamo. Der hadde nok jentene mine trivdes :)

 

Pizza her også. Tre stykker "grandis", som blir litt under 500 kalorier. Greit nok det, selv om det ikke er det sunneste. Praktisk med mat man vet akkurat innholdet på uten at noen vet man veier :)

 

Mannen er på vinkveld med gutta, eldstejenta på overnatting borte, mens den yngste har gjest her. De styrer en del i den andre stua, mens jeg sitter i stua uten tv og nyter at de minste sover. I morgen har vi egentlig julebord med vinklubb - gjengen med følge. Men kjenner at jeg ikke har lyst. Dels skyldes det dårlig form (begynnende forkjølelse/hodepine/ tette bihuler etc) og dels at det er vanskelig med slankingen. Er i en veldig god rutine nå, og nesten uansett hvor flink jeg prøver å være, vil sånn type mat og drikke spolere hele uka. Må tygge litt på den.. Virker det helt fjernt å avstå av en sånn grunn? Kommer evt til å skylde på syk da.. :eek: Så et 4 tall først på vekta idag, og vil gjerne se det på mandagen også..Riktignok 49.9,men det var deilig å se 4 først :)

 

Dere får ha en god kveld. Skal legge meg tidlig iallefall. Det gjorde jeg i går, og sov 10 timer i natt. Hjelper på formen! Er forøvrig helt fin igjen etter operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Gratulerer Rakri! Så herlig å sjå et nytt siffer først på vekta :) Venta på det eg og, håpa den bikka under om to til tre veker :)

 

Det med å avstå frå sosiale aktiviteter pga diett er jo egentlig dumt... Samtidig som det er enklare enn å gå... Så det må du nesten finne ut sjølv. Vi blir oppfordra til å delta på dei sosiale aktivitetane som vi ville gjort om vi ikkje var på kurs, av kursledar. Det er fordi vi vil bli utsatt for fristelsar resten av livet, og dette er et kosthold-/livsstilskurs, nesten meir enn et slankekurs... Så då er det lurt å trene på å omgå fristelsar, for så å kjenne at vi mestra (evt. har forbedringspotensiale) situasjonen etterpå...

For meg hjelpe det også å tenke "passe mett"...

 

Lykke til og riktig god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også se et nytt tall først på vekta, men må nok vente et par uker... Blir vertfall ikke denne mandagen... Kanskje neste... Var på 70,2 i går, men oppe igjen på 70,6 i dag, så jeg må skjerpe meg i dag og i morgen om det skal bli noe særlig ned denne uka... Krysser fingrene for at 4-tallet er først på mandag også, Rakri!!

 

Her er det skikkelig uvær i dag... Vind og snøvær... Ikke akkurat vær som frister å gå ut i... Så vi får se hva vi finner på i dag... Kanskje jeg tar en tur ned til svigers og tar en tur på trimsykkelen, orker ikke å gå tur i dette været vertfall...

 

Torill: Så koselig med morgenspinning med mannen da!!!

 

Rakri: Skjønner dilemmaet ditt, om man skeier ut litt i helgene så ender man med stillstand... Vertfall er det min erfaring... Det er jo litt kjedelig når man egentlig vil gå NED... Men samtidig er det jo viktig å kose seg da. Så om du klarer å kose deg og ikke bare tenke på alle kaloriene så bør du dra. Det er viktig å være sosial selv om man slanker seg også!!

 

Her har dagen starta bra med egg til frokost :) Men en sjokoladebit etterpå da...

 

Nå skal jeg rocke litt. Se om jeg får til 2 økter med rockeringen i dag.

 

Ha en fin lørdag elle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere.

 

Det ble til at jeg valgt å ikke dra. Mest fordi formen er laber, men også litt fordi jeg ikke hadde så veldig lyst. Fristet ingen steder med julemat nå - og det er få kalorifattige retter på bordet, så da er det vanskelig å velge smart også!Vet fra tidligere at jeg kan være flink om jeg bare har bestemt meg på forhånd! :) Hadde nok dratt dersom jeg var helt frisk og rask - for jeg har veldig behov for en tur ut på kveldstid - og som ikke er trim. Får finne på noe annet snart istedet!

 

Flott vintervær i Trondheim - så jeg og guttene var ute en laang tur idag - ble 1.6 poeng :) Greit med frisk luft når hodet dundrer!! Sov sammen med dem etter lunsj.

 

Mammamo: håper du ser et nytt tall snart du også. Kanskje det kommer allerede på mandag!!! Blir veldig psykologisk det der - føler meg sååå mye bedre med 49.9 enn med 50.0 :) Håper firetallet mitt holder seg på plass :)

 

Skal kose meg med to bamsemums nå snart. Har faktisk 100 kosemerker igjen etterpå. Hadde jo satt av det meste til å drikke vin i kveld på festen. Tenker jeg gjemmer de 100 til et glass vin sammen med mannen min i morgen - evt senere ikveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så koslig å se at det er liv her!!

 

Rakri, håper formen din er på bedringens vei, så kjedelig å ikke være i form. Skjønner at du ble hjemme da, og hvis man egentlig ikke har så lyst på den festen, så kan man jo la være... men er veldig enig i det Torill sier, for man må lære seg at det er fest og andre ting, og så får vi kose oss med god samvittighet når vi først gjør det, og man trenger ikke skeie helt ut:p

 

Er litt slapp og trøtt idag, men har vært i akebakken med minsten, søstra mi og datra hennes et par timer, så har fått frisk luft ihvertfall;)

 

Ha en fortsatt din søndag!!

 

Snakkes imorra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det jammen liv! Har ikke vært inne her siden torsdag, delvis fordi jeg ikke har vært i hummør og delvis fordi dataen har vært opptatt:p

 

Helgen har egentlig vært katastrofe både når det gjelder mat og røyk, men i dag er en ny dag og nye muligheter. Har vært ute å gått en liten tur i dag, og det gjorde virkelig godt!:) Hadde pinnekjøtt til middag i dag med riskrem til dessert, litt forsinket julefeiring, men jeg jobbet jo hele julen, og det ble liksom aldri til att vi hadde pinnekjøtt da. Var iallefall godt i dag, og det blir vel det til middag i morgen også, men det er vel muligens ikke verdens beste slankemat.

 

Ellers er dere jo superflinke alle sammen! Skjønner godt tankegangen din Rakri når det gjelder festligheter, kjenner jeg tenker litt likt når det gjelder neste helg, og det selvom jeg jo går på en skikkelig smell hver helg om jeg er hjemme:p

 

Men nå må snart det dårlige hummøret mitt gi seg. På fredag var jeg så sur og lei att jeg bare hadde lyst å grine, uten att jeg visste hvorfor. Er helt pyton!

 

Helgen har jeg brukt til, foruten å stappe i meg kalorier, strikket sokker og sett sport på TV. Veldig behagelig å sitte å se på att andre sliter seg helt ut. Har begynt å lure på om jeg noen gang kommer til å synes det er gøy å trene. Synes egentlig det er ett ork, men er jo godt når det er gjort.

 

Nei, dette ble egentlig enda ett negativt innlegg, og det må det bli slutt på!!!!!!

 

Nå skal jeg lese litt rundt på forumet her, og samle motivasjon, så går vi mot en ny sunn uke!!!:)

 

Stå på jenter, og ha en super kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du - det er da lov å deppe :) Har nok vært noe nedstemt selv også, og det har medvirket til dårlig form /flate batterier. Tror kanskje det har littegranne med årstiden å gjøre - det er alltid tungt på denne tiden synes jeg. Husker til og med helt tilbake til ungdomsskolen at ukene mellom jul og vinterferie var noe dritt- mens derfra og utover går det bare oppover :) I tillegg er det slitsomt å slanke seg - det krever MASSE å til en hver tid notere ned det man putter inn. Enten går man der med følelsen av å gi avkall på noe (mye av tiden iallefall) - og når en tillater seg litt kos kommer følelsen av dårlig samvittighet. Så det er ikke rart at deppefølelsen kan dukke opp på bakgrunn av det. Når det gjelder deg, Sassa, har du jo gitt avkall på røyken også... Så da er det enda tøffere!!

 

Kjenner meg så igjen i det du skriver om trim. Jeg synes klatring er utrolig gøy, men det krever jo blant annet at jeg har noen å dra med som både klatrer og kan sikre. Og det altfor lenge siden sist - bare en gang etter at guttene kom. Men utenom det så synes jeg det meste av trim fort blir kjedelig. Kanskje jeg rett og slett er lat :eek: Hehehe... fra spøk til alvor: tror løsningen er å trene veldig forskjellig. Med mye variasjon er det større sjanse for at det ikke blir kjedelig iallefall.

 

Selv skal jeg satse på en herlig mix av turgåing alene eller med venninne, skigåing, klatring (snart håper jeg), litt styrke hjemme, trilleturer med de små, svømming. Etter hvert sykling og jogging.. Så får vi se hvor lenge teorien holder.. :)

 

SÅ veies vi vel i morgen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag og veiing igjen... Ned 300 gram her... Ikke helt fornøyd, men jeg har da blitt kvitt 1 cm til rundt midjen, så jeg kan vel ikke klage... Fikk jo ikke trimma så mye som jeg burde forrige uke og jeg skeia ut med litt mye godis og sjokolade... Så jeg bør vel være fornøyd med nedgang :D Ned er jo som sagt ned... hehe... Endte på 8 trimpoeng forrige uke, så det er vel ikke så aller verst...

 

Er spent på resultatene på dere andre!!

 

Er heller ikke noe glad i trening... Syns det er veldig fint å gå tur på sommeren i fint vær, men nå, midt på vinteren i snøvær og is er det ikke like moro... I går fikk vi en laaang tur, jeg, mannen og jentene, vi dro jentene på akebrett og akte da nedoverbakkene og dro dem oppoverbakkene :) Veldig moro både for store og små!!

 

Sassa: det er fullt lovlig å være i dårlig humør og ha lyst til å bare droppe hele slankinga! Det er veldig godt å ha noen å klage litt til, slik som oss her inne :) Nå er det mandag og ny uke med nye muligheter. Synes du er kjempeflink som både slanker deg og har slutta å røyke samtidig!! Tenk så bra kroppen din blir nå!!!!

 

Ha en flott mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrollan76

Vekta viste ikke noen særlig nedgang denne gangen, men jeg er fullstending klar over hva som er årsaken og hadde egentlig ikke ventet noe annet.

Ikke like flink med treningen som forrige uke, mindre flink med maten og en kanon-utskeielse på lørdag i form av en skikkelig bytur! Slikt straffer seg i forhold til vekten og nå er det bare å sette igang med friskt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrollan: Du får se det positive i det, du gikk da vertfall ikke opp :D Og når man vet årsaken så vet man jo hva som skal til for å få de resultatene man vil ha... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :) da viste også den offisielle målinga et firetall først. Vekta stoppet på 49.5 idag, så det er 600 gram ned siden sist. Herlig med nedgang igjen etter stillstand sist!! En halv cm mindre midje også. Kjempefornøyd. Har lagt meg på et snitt på 1350 i inntak, fått opp litt trimpoeng, og bøtter ned med vann - over 2.5 liter pr dag. Får se om det funker neste uke også!!:D

 

Har vært ute på halvannen times tur med guttene. Vi skulle på sånn åpent tilbud med musikkgruppe + medbrakt lunsj, men jammen meg møtte vi stengte dører. Det var ganske ergelig, for det ble alt for lenge i vogna på dem. De gråt omkapp det siste kvarteret før vi var hjemme igjen. Underveis stoppet vi og ga endene ved elva matpakken vår. Det var iallefall spennende - og jeg er fornøyd med å ha fått gått lang tur - selv om jeg følte meg som en skikkelig dårlig mor da de gråt sånn på slutten...

 

Skrollan: alkohol sitter gjerne i noen dager, så du får prøve å veie deg på onsdag feks, da ser du sikkert et mer reelt tall :) Kjedelig når tallene ikke er på din side, men sikkert moro bytur om ikke annet!!

 

Bliny: grattis med suuuuper nedgang :)

 

Mammamo: hvor mye midje er det egentlig igjen på deg??? hehehehe. Uansett synes jeg du må være fornøyd med nedgang.. VELDIG mye bedre enn stille eller opp, vet du!! Dessuten har du jo holdt på lenge, så da går det jo saktere.. Og så har jeg en teori om at jo saktere vi går ned, desto lettere blir det å holde vekta etterpå!! Nemlig!!

 

Et herlig lunsjtips forresten:

Et polarbrød extreme

En skive kalkunfilet på hver del

Masse agurk, paprika og/eller tomat.

Evt litt nykvernet pepper på!

Dette gir bare rundt 170 kalorier - men jeg blir kjempemett !! Og så er det veldig godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det nesten som jeg har juksa jeg... Var nemlig på julebord på fredag, men jeg spiste ikke dessert - det skal jeg ha! Dessert er nemlig det beste jeg vet:o

Men jeg fortsetter å gjøre mitt beste - og håper det ikke betyr oppgang neste uke...

Hm, nå hørtes jeg ut som moren min (aldri så godt at det ikke er galt for noe), jeg trekker bekymringen tilbake - og er kjempe inspirert til neste gang!

 

Raki den lunsjen hørtes deilig ut - skal prøve den i morgen! Graulerer med nytt ti-tall - for en utrolig opptur!!

 

Skrollan det var det da; lite nedgang en uke - sansynligvis en hel del ned neste uke! Stå på, og gled deg til neste veiing!!

 

Mammo tusen takk for det, og husk av 300 gram er faktisk nedgang (og 300 ganger bedre enn oppgang :D)- så gratulerer selv.

 

Sassa - sjerp deg! Jeg har aldri møtt deg, men allikevel er jeg helt sikker på at du er et utrolig godt menneske med masse humør og positiv instilling til livet. Jeg tror at du setter strenge krav til deg selv. Det jo ikke rart at man blir deppa når man er sin egen strengeste dommer. Kanskje du kan prøve å se en dag av gangen. Steng ute alle dager som har vært, og som man ikke kan gjøre noe med!! Når du legger deg, kos deg med følelsen over at denne dagen var bra - uten røyk og unødvendige kallorier. Det vil inspirere deg til morgendagen. Jeg tror på at du får det til.

Og skal du på fest - for livet består jo av slike kvelder også - så ikke sett unødvendige høye mål. For koser du deg, så vil det være som forventet - og ikke enda en sprekk. Og skulle du takke nei til dessert eller enda ett glass vin - vel, da er det bonus.

Husk livet er flest hverdager, så du vil nå målet ditt etterhvert.

 

Ha en fantastisk uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei alle sammen!

Sassa, huff, det er ikke så greit når man noen dager bare kjenner at humøret er på bånn... og at man i tillegg føler seg deppa og lei.... men, da er ihvertfall sjansen større for at morgendagen føles bedre! :D Håper virkelig at du føler det, for du er utrolig flink som står på, og uansett om du har noen tunge dager så går du på videre....

Er forresten veeeldig enig i at trim er kjedelig, rett og slett!! men, skjønner jo at det må til.... selv om det ikke er lett å finne motivasjon til det...

 

mammamo, Grattis!! ned er NED:D

 

skrollan, skjønner at du er skuffa, men håper du koste deg på byen, og det må man faktisk kunne unne seg en gang iblant, og jeg tror også at det er pga alkoholen at vekta ikke har gått ned som du håpet... neste uke blir det nye muligheter

 

Rakri, GRATULERER SÅ MASSE!!!!!!!!!!!!!!!!! Endelig!!!!!!!!!!!!

Dette har du jammen meg fortjent, og jeg unner deg det av hele mitt hjerte! Nå skal du ikke over 50 igjen, hehe;)

Skal jammen meg prøve den lunsjen!!

 

Bliny, så utrolig flink som klarte å la desserten være, det står det respekt av!! Og, det er nok derfor du ser de reultatene som du gjør også!!

 

Blir stille og rolig kveld på meg idag, skal bare ut å lufte hunden, og litt klesvask, resten på sofaen (10 min rockering også da)

 

Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtte igjen! Må bare "syte" litt til; opp 1 kg denne uken, er det mulig????????????? Klart det er:) Jeg gjorde det jo! Vet jo att noe av det forhåpentligvis skyldes pinnekjøttet jeg spiste til middag i går (og i dag). Var ganske salt. La inn dagens inntak her nå og det er utrolig mye kalorier i pinnekjøtt gitt! La inn en pakke med fjorland, selv om det ikke var det jeg hadde, og det var nesten 1000 kalorier. Bare på middag! Så jeg endte på rett over 2000 kcal i dag. Og ingen trim............

 

Rakri; GRATTIS! Endelig nytt tall først, er litt misunnelig men unner deg det av hele mitt hjerte, så flink som du er! Stå på videre.

 

Mamsen; vet ikke om jeg er så flink, men god tro gjøre underverker av og til!! Føler meg bedre i dag, og er klar til nye uke!

 

Bliny; Du verden for ett resultat!! Gratulerer!!! Tusen takk for att du har så stor tro på meg!:D Ikke helt sikker på att det stemmer, men............... alt motas med takk! Skal nok gå på fest og kose meg med god samvittighet! Det er vel det som er mitt problem, att jeg gir litt for lett slipp på de gode intensjonene.

 

Mammamo og Skrollan; ned er ned, og dere gikk iallefall ikke opp:p Her er det bare til å stå på, så kommer nok resultatene (håper jeg!) Selv har jeg gått ned 2.6 kilo siden mai nå, og de kiloene har jeg jammen gått opp og ned mangen ganger på den tiden. Men har vel innerst inne en tro på att en dag er de borte. Må aldri gi opp!!!!!!!!!

 

Det var egentlig veldig oppløftende å høre att dere andre også innrømmer att det kjedelig å trene. Synes selv det er helt ok å gå tur når jeg bare kommer meg ut, men det blir jo så fort mørkt når en har vært på jobb, og jeg er mørkredd. Men får ta en liten omgang med rockeringen, blir iallefall bøy og tøy!

 

Ha en strålende kveld og uke jenter!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sassa, så godt at du ihvertfall ikke gir deg!! Og selv om vekta har gått opp og ned det siste året, så er du ihvertfall igang med å gå NED:) Ikke tenk noe annet, for du står på og vil få som fortjent:p

 

Pinnekjøtt inneholder mye salt, så om du veier deg om et par dager vil du se at vekta har gått ned igjen, siden saltet binder vannet i kroppen;)

 

Jeg er i god gang idag, og lurer på om jeg skal kjøpe meg blender til å lage smoothies... eller om jeg da bare er tilbake på like mye frukt igjen, og dermed veldig mye fruktkalorier... Hva gjør dere andre? Spiser jo et par frukter på jobb om dagen også jeg, og litt på kveldene innimellom, men har redusert det der da:p

 

Ha en super tirsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi satser på at det var pinnekjøttet som satt i enda :D Det er bra du ikke mister motet, men det er utrolig lite oppløftende å gå OPP når man strever sånn for å gå NED. Du sier du opplever at du ikke er standhaftig nok, og det er vel litt av problemet kanskje? Å ligge på et nokså jevnt inntak gjennom hele uka for så å ligge veldig høyt i helgene, er vel ganske uheldig, i forhold til å få nedgang, mener jeg.. Har en liten idè om at du er litt som meg: slipper opp litt når man har vært flink og gått ned noen kg? Kan det stemme?? Jeg prøver denne gangen å tvilholde på vanene, for jeg kjenner lysten til å skeie litt ut kommer med en gang jeg er under 50 og målbuksa sitter...

 

Men for all del: gå på festen, og prøve å være littegranne måteholden!! Så kan du være kjempestolt etterpå OG se at det ikke gjør utslag på vekta :)

 

Skal hive meg rundt å vaske her nå når de små har sovnet. Det er på høy tid, så selv om jeg egentlig bare har lyst til å sitte her med pc og aviser, må nok vasking prioriteres idag!! Er jo deilig etterpå iallefall!! Skal å svømme ikveld - har en avtale med søstra mi, så idag skal det gjennomføres. Gleder meg til å gjøre noe annet med kroppen som ikke involverer barnevogn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sassa' date=' så godt at du ihvertfall ikke gir deg!! Og selv om vekta har gått opp og ned det siste året, så er du ihvertfall igang med å gå NED:) Ikke tenk noe annet, for du står på og vil få som fortjent

 

Pinnekjøtt inneholder mye salt, så om du veier deg om et par dager vil du se at vekta har gått ned igjen, siden saltet binder vannet i kroppen

 

Jeg er i god gang idag, og lurer på om jeg skal kjøpe meg blender til å lage smoothies... eller om jeg da bare er tilbake på like mye frukt igjen, og dermed veldig mye fruktkalorier... Hva gjør dere andre? Spiser jo et par frukter på jobb om dagen også jeg, og litt på kveldene innimellom, men har redusert det der da:p

 

Ha en super tirsdag!![/quote']

 

Jeg prøver å ligge på rundt de 200 som er til frukt. 30-60 i form av rosiner til grøten (en eller to ss), så blir det ofte to store epler, eller et eple og en pære eller et eple og en banan. Noen ganger to epler og en banan, er veldig glad i granny smith -eplene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var atter en dag til ende, og denne føler jeg har gått veldig bra! Starta dagen med 45 min rask gange med staver, 10 min med rockering (var oppe i 30 runder på en gang i dag!) og så gikk jeg frem og tilbake til jobb( bare 10 min hver vei, men med rask gange så er det da noe, og ikke noe jeg har vært flink til å gjøre):D Så føler att trimmen er på plass i dag. Det har også gått veldig bra med maten! Bare glede i heimen i dag altså!

 

Ja Rakri, jeg er nok litt slik att jeg synes jeg er ganske så flink, så litt ekstra kan jeg vel unne meg? Det nytter jo ikke! Når det kommer til fest, så er det så sjelden jeg er ute på slike ting, att jeg vet ikke om måtehold er gjennomførbart:p Men skal prøve!!!!!! Det får bli som det blir!

 

Tenkte jeg skulle veie meg nå en dag, for å se om jeg har sluppet noe vann, eller om det faktis er en kilo på;(

 

Mamsen,; jeg er ikke så flink med den frukten jeg, blir helst att jeg tar meg en banan. Har også spist litt mandariner på kveldene, så lurer litt hva jeg skal erstatte de med når kassen er tom.

 

Håper dere andre også har det bra! Nå skal jeg snart finne køya, skal jo snart på jobb igjen!

 

Ha en slank og fin dag i morgen også!!!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...