Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Hei igjen..vi har forskjellige måter som gjør at vi ikke går ned i vekt...å spise for mye brød må jo være sunnere enn sjokolade..he he...

 

Hjemme igjen etter tur jeg da..huff...er mye god mat og kaker og godis og til slutt alkohol å¨disse turene. Dette resulterer i maaaange kalorier...fikk da trent en time i går og i dag da. Så helt galt gikk det vel ikke, men må si jeg gruer meg til veiing i morra.

 

Synes dere er ganske flinke jeg. Bliny..0,3 er jo ikke mye..åsså gikk du jo ned ganske mye forrige uke. Mange trimpoeng av å sparkle..høres ikke helt logisk ut, men jeg vet ikke jeg.

 

Skrollan...vanskelig å holde seg i skinnet når man er syk..synes ofte litt ekstra synd på seg selv og må jo ha noe å kose seg med da;)

 

Mammamo.. må ikke spise mye sjokolade..er ikke sunt det vet du..hi hi... kom fra rette person likssom..ha ha

 

Rakri hvor er du om dagen da? Så stille fra deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hei - og velkommen Hanemor ! Artig med flere som holder liv i tråden!!

 

Ja, det ble stille fra denne kanten, og det skyldes en helg med sykdom og soving. Det startet fredags ettermiddag med at ene tvillingen kastet opp, og det gjorde han rundt ti ganger til utover kvelden og natta. Så ble jeg syk selv, med diare og kuldeanfall og hodepine. Skjønte ikke før langt ut på lørdag at det var brystbetennelse på gang.. AU sier jeg bare!! Prøvde alle triks jeg kan, men klarte ikke å stoppe det denne gangen, så igår var jeg nede på legevakta og fikk medisin. Fy søren så vondt det er!! :eek: Så har mer eller mindre holdt senga i helga. Men medisinen virker fort, så det er bedre allerede. Skal iallefall være forsiktig med å gå ut i kulden - eller i forhold til dere med 20 minus er vel ikke 5-10 grader noe da. Men kulde og brystbetennelse er en dårlig kombinasjon!! Men om ikke annet så fikk jeg sove mye da hele helga..hehehe.. Mannen er flink, og har stått på hode i tonn med klesvask og vært mer eller mindre alene med guttene hele helga!!

 

Vekta stoppet på 49.3 idag, sånn ca. Veide meg med klær og trakk fra sånn omtrentlig. Regner med det er litt "feilaktig" uansett pga sykdom (men usikker på om den viser for lavt eller for høyt - har jo fått i meg for lite av både vått og tørt over flere dager). Registrerer iallefall det som ukas resultat, så får jeg heller snikveie meg etter hvert!! :)

 

Ja, sjokolade!! En av hovedutfordrerne! Et tips som stortsett funker her: bruk en bitteliten skål og ha oppi tre biter. Jeg digger de store freiaplatene, rutene er så store og gode :( Tre sånne kan være sinnsykt mye nytelse. Og når skåla er tom - ikke mer sjokolade. Det går!! Bare prøv!! Det ser ikke så stusselig ut med tre biter når skåla er lita!! :) Forøvrig må jeg trekke fram bamsemumsen som en kar som gir mye nytelse for "pengene" (kaloriene) - en sånn har bare 33 kalorier - det er ganske lite i forhold til hvor stor og god den er!!Syns nå jeg iallefall!

 

Bliny: 0.3 er jo ikke rare forskjellen! Det er vanlig at det svinger litt opp og står litt stille etter perioder med fin nedgang. Det vet mange av oss her inne!! Bare stå på videre, så kommer det etter hvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg HaneMor! Håper turen var koselig selv om det ble mange kalorier!

 

Rakri, så kjedelig med brystbetennelse! Det er ikke særlig behagelig, det vet jeg:( Men så bra att du har fått medisiner og er på bedringens vei! Og nedgang på vekta er jo nedgang enten det er riktig eller ikke:)

 

Deilig å sove lenge i helgen ja, mamsen! Her sover jeg ofte til både 11 og halv 12 når jeg ikke skal på jobb i helgen, men blir jo ganske "ør" i toppen av det, så må prøve å få snudd den uvanen. Her er liksom ungene best venner om morgenen før vi står opp, så det er deilig.

 

Mammamo; sjokolade er deilig!!!!!!!!!!!!!!!! Har ikke fått smake i helga jeg da, og det har jeg merket nå i kveld. Er veldig sugen, men har ingen slike godsaker så da får det bare være.

 

Bliny; det var jo ikke mye opp, og så mye som du gikk ned sist uke, så jevner det seg nok ut.

 

Skrollan og Pam; Gratulerer med flott nedgang!

 

Jeg var jo som kjent på jentefest på lørdag, det var helt super gøy! Ble nok muligens litt mye flytende kalorier, men jammen ble det litt kondisjons og styrektrening også til toner av bl.a. ABBA:)

Vekta viste i dag litt ned i forhold til sist mandag, men ikke ned alt den gikk opp sist. Men, ned er ned, og jeg er klar for en ny uke! Har vært ute å gått en times tur i bratt opp/ned bakke og den kjentes godt bak på lårene og rumpen!

Her har vi også nydelig vær, men tempen er litt bedre her, har faktisk vært på pluss siden en stund i dag.

 

Håper dere alle får en flott kveld videre, og en super sunn dag i morgen jenter!!

 

PS! Tusen takk for all positiv tilbakemelding når det gjelder det att jeg har sluttet å røyke samtidig som jeg slanker meg. Nå må jeg bare tilstå att det ble en del røyk i helgen, og litt helgen før også, men ellers holder jeg meg:p Men er ikke helt røykfri enda altså.......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok Sassa, ned er ned :)

Har vel bare lært meg at disse tallene surrer fryktelig mye opp og ned, så det er aldri til å bli riktig klok på!! Så da tar jeg alle forhåndsregler hele tiden, så jeg ikke blir skuffet :confused:

 

Nå sitter jeg egentlig bare og trykker her i påvente av at fjerdemann skal komme seg i seng. Har blitt litt til at jeg har lagt meg før henne i det siste, men idag bare MÅ jeg ha litt barnefri tid!!!! Og så skal jeg snike meg til enda en sjokoladebit.. har tatt tre før idag, men bare synes jeg fortjener en til... siden jeg er syk.. (ja, man kan vel alltid finne en grunn for litt sjokolade) Har egentlig vanvittig lyst på salte nøtter, for det er godt etter ustabil mage!! Men de klarer jeg ofte ikke å stoppe med før jeg har puttet inn alt for mange, så det er sjelden de er i hus nå!! Igår var litt salt potetgull omtrent det eneste jeg fikk inn, så det blir ikke helt riktig for tida - men havner innenfor grensa med god margin!! Håper på mer normale dager fremover, kjenner jo lystene er tilbake, så det blir nok bra :)

 

Ha en god uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Raki. Brystbetennelse er smertefullt. Godt du har fått medisiner og at de hjelper. Kos deg innendørs (bamsemums er min favoritt også), og ta godt vare på deg selv.

 

Ellers, takk for tilbakemeldingene - lover å ikke deppe over oppgangen, men håper på bedre resultat neste gang...

 

Mamsen er det i morgen (eller i dag siden klokken er over 12.00..) du og din kjære har 5 år bryllupsdag? I så fall må dere kose dere riktig masse. Ha en fin dag!

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei!!

 

Bliny, det er idag, hehe... men mannen skal jobbe så ser ikke han idag... men får kose meg med ungene, og besøke søstra mi som har bursdag idag istedet. Han måtte jobbe sent pga sykdom....

 

Rakri, håper veldig at du har blitt myye bedre nå!! Brystbetennelse er vondt!!!

 

Hanemor, så bra at du koste deg på tur, og så håper jeg at vekta tross alt er snill:)

 

sassa, ned er ned, og med røyken skjønner jeg godt at du har røykt litt i helgene, men etter hvert klarer du helt stopp:) Bra at du hadde det gøy!!

 

Kaldt her idag også, -7 idag og....

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mamsen med 5 års dag!!!:) Håper du får en fin feiring med barna da, og så kan du vel feire med mannen en annen dag:p

 

Nå har jeg gått en liten tur, kjenner det godt i rumpe/lår etter den turen jeg gikk i går. Da må det vel gjøre godt på fasongen:) Nå skal jeg bare slappe av før jeg skal på kveldsvakt. Herlig siden jeg fikk vasket hele huset i går, så nå kan jeg slappe av med god samvittighet!

 

Kjenner motivasjonen min er altid på topp i starten av uken, og føler det er mandag i dag siden alle hadde fri her i går, så her er motivasjonen på topp idag!! Stå på jenter, dette klarer vi!!!!!!!!!!!!:)

 

Ha en super duper dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps :) Motivasjonen er på topp igjen :D

 

Klart alt fysisk gjør bra for fasongen, Sassa!!FLINK!!:)

 

Gratulerer med dagen, Mamsen!:) Får ta dere en kveld ut å spise litt god mat da, kanskje? Tenker jeg skal finne på noe sånt nå på fredagen sammen med min. Men da hjemme. Begge storungene skal bort, så da blir det lang voksenkveld.

 

Tips til god, romantisk OG sunn mat? Som passer godt med litt rødvin?? :(

 

Ha en fortsatt fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Jeg gikk ned 0,5 kilo!! Enda jeg fråtsa i sjokolade på fredag og lørdag.... Og fikk bare 7 trimpoeng forrige uka, så denne halvkiloen ned føler jeg ikke er fortjent.... Men ned er jo ned som andre sier her inne:p Så da er jeg fornøyd med å nesten ha nådd delmål 1. Må ned 100 gram denne uka for å nå delmål 1. DET skal jeg vertfall klare!

 

Kjenner det på meg at det blir litt lite trim nå om dagen... Men med 2 små barn og 15-20 minus ute, så er det ikke mye man kommer seg ut... Må nok ned til svigermor og hente igjen trimsykkelen vår... For hun bruker den ikke hun heller... Bare rocking blir liksom ikke nok trim... hehe...

 

Velkommen hjem Hanemor. Man SKAL jo kose seg når man er på tur. Det er hverdagene som teller i det lange løp. Og så lenge man ikke koser seg på alle hverdagene så blir resultatet bra :) Men når man skal ned så må man jo prøve å være litt flink hele tiden...

 

Brystbetennelse høres ikke godt ut, Rakri! Jeg har heldigvis ikke erfart det, ikke så farlig i grunn... Må nesten fortelle en historie som jeg tenker på hver gang jeg hører om brystbetennelse. Bare for å avspore litt liksom... Min kjære (som er sykepleier) jobbet på kirurgisk avd som relativt nyutdannet. De fikk inn en dame med brystbetennelse og avdelingen fikk låne en elektrisk brystpumpe fra fødeavd. Han fikk hurtigopplæring i hvordan den virka og skulle hjelpe pasientene med å få pumpa det betente brystet... Han satte pumpa på full styrke........ AUUUUUUUUUUU...... Han sa at nesten hele brystet forsvant inni pumpa... hehe... Må bare le... Litt uvitende ja... hehe... Var sikkert utrolig vondt for pasienten... Men jeg ser det for meg og kan ikke annet enn å le av hele greia... hehe...

 

Åssen gikk det på vekta i dag da, Hanemor??

 

Mamsen: Gratulerer med 5-årsdag!!! Kos deg i bursdag, ikke spis for mye kake da.... hehe

 

Rakri: Kylling er alltid godt da! Og man kan jo lage sååå mye forskjellig av kylling! se på http://www.kylling.no Nå er det vel hvitvin som passer best til kylling da, men det går sikkert fint med rød også... hehe...

 

Gratulerer til alle med nedgang!! Vi er flinke!!! Og det er ekstra motiverende å ha dere. Denne tråden gjør at jeg tenker meg om en ekstra gang når jeg snoker i kjøkkenskapene etter noe godt.........

 

Sassa: det er jo kjempebra å ha kuttet så mye ned på røyken som du har gjort da!! Om du ikke er helt røykfri enda så er jeg helt sikker på at kroppen din har det mye bedre!! Bra du hadde det moro på jentefest!! Sist jeg var på fest hadde vi singstar... En sikker vinner... hehe... Tror nesten jeg må kjøpe meg sjøl også... Kan snart skylde på jentene nå... hehe... Har ønska meg playstation i maaange år, men ikke fått meg til å kjøpe... Har vel egentlig ikke tid til å spille tv-spill akkurat... Eldstejenta er snart 5, så nå kan jeg vel snart kjøpe til henne... hehe... Tenkte å kjøpe Nintendo DS til bursdagen hennes nå, med Super Mario :) Får diskutere med gubben...

 

Er på jobb, må visst jobbe litt her nå... Kommer innom igjen senere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Takk for en varm velkomst:)

 

Tenkte meg at det var en grunn til at du ikke hadde vært innom i helga rakri. Høres ikke godt ut med brystbetennelse nei..Tenker også hver gang på mannen din mammamo..hi hi...det er nok ikke godt nei!

 

Vekta hadde gått opp 700 gram i løpet av helga...huff..man kan ikke skeie ut nei. Nå får jeg prøve å komme meg gjennom kurset uten alt for mye godt så jeg håper på å holde vekta stabil til neste gang. Da skal jeg virkelig begynne, men merker at jeg holder meg litt i øra når jeg vet at dere får vite resultatet..

 

Så flinke dere er alle sammen da..alle har jo gått ned jo..må nok skjerpe meg skal jeg nå målet!!

 

Men er jo enig at man skal kose seg når man er på tur..det er jo litt av vitsen.

Er 20 minus her så ble ingen trim på meg i dag..huff..hvorfor skal det være så kaldt da?!!

 

Gleder meg til å være med dere fremover..blir morro..og litt hardt innimellom!

 

Blir kurs på meg fra i morra til fredag så da prates vi på fredag. Ha noen sunne dager frem til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelhake

Heisann! Kanskje dette er en plass for meg også! Jeg var aktiv i fjor vår, gikk ned fra 78,6 til 70,3. I løpet av høsten har jeg sakte men sikkert trent mindre og skeiet mer ut.... Nå er vekten 74. Jeg vil nå få opp forbrenningen igjen og ta av meg kiloene igjen.... Det var så utrolig godt å veie mindre... Nå er det tiltak å komme igang igjen med å telle kalorier.... og trene mer. Jeg prøver å sykle 2 ganger til jobb i uken (9 km hver vei) + 1 times sirkeltrening i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det liv igjen :) Det er bra. Det er selvfølgelig plass til deg også, dobbelhake!!Du var jo flink sist, så du klarer det nå også. Men jeg vet det er utfordrende å begynne å telle igjen. Trim blir lettere og lettere jo lysere det blir fremover!!

 

Gratulerer med nedgang, Mammamo. Artig når man blir overrasket den veien! Håper også du når delmålet ditt til uka!! Jeg tenker også på dere når lysten til å snoke blir stor. Ofte gjør det at jeg ombestemmer meg, så det hjelper. Godt å høre både når dere er flinke, og når dere har gått på en smell. Synes jevnt over vi er ganske flinke :) Sikkert bra mange kg vi har mistet tilsammen hehehehe

 

Er ganske bra i formen nå - takk for all omtanke. Bare litt ømt nå, så det er bra medisiner finnes og at de virker fort!!

 

Ja, kylling er godt!! Skal kikke der om jeg finner noe lurt. Jentene vil helst ha den tradisjonelle hjemlaga fredagspizza`n hver fredag - så da er det en god anledning når begge er borte å lage noe annet :-)

 

Så dere forresten "da daman dro" på tv2? Jeg er opprinnelig Senja -jente (men ikke fra den plassen da) - så det er morsomt å se. Mora mi er fra ei av nabobygdene til den øya serien er filmet og broren min bor der. Er som å høre han snakke når de blir intervjuet - er så vittig. De har en helt spesiell "sleng" på ordene!Tror forøvrig de har skjerpet seg litt foran kamera, for de fleste banner ikke bare mellom ordene, men inni ordene!! hehehe...

 

En dag totalt etter planen her matmessig. Ikke vanskelig akkurat nå, har ikke så særlig matlyst. Tror også jeg begynner å bli vant med å ligge på 13-tallet, og at jeg ikke er så sulten lenger som jeg var for noen uker siden. Ingen trim så langt denne uka, i og med at jeg holder meg innendørs. Håper på bedre temperaturer og en tur ut i morgen. Det blir litt slitsomt å være inne hele dagen (selv om det er himla mye klær de skal ha på nå for tida!!!)

 

Ha en god kveld. Litt surfing, aviser og litt husarbeid før senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torill: WOW!!! Du er jo bare helt rå!! Og 17 tp... Med 2 små i tillegg... Imponerendes ja!!

 

Så på "Da damene dro" ja. Er heeelt sikker på at min mann hadde slitt da ja... Vertfall hvis svigermor også hadde blitt med... hehe... Han surver jo etter en helg som jeg har vært på jobb og han har hatt jentene.... Så må nok invitere tv2 hit neste sesong... hehe...

 

Hei dobbelthake! Velkommen hit!! Er det ikke kjedelig at man må passe seg hele tiden, så man ikke skeier ut så mye, for da sniker kiloene seg på igjen... *sukk* Virker som at du har treningsplanene i orden vertfall!! Så blir det bare å gjennomføre dem da :)

 

HaneMor: De 700 grammene forsvinner nok fort igjen. Du får holde deg til de sunne tingene på buffèen på hotellet... Og en ting som er mye greiere med kurs nå enn for bare noen år siden er at de har byttet ut wienerbrødene med frukt. Myyye bedre, sunnere og gjør at blodsukkeret holder seg lenger slik at man faktisk får mer utbytte av kurset :)

 

God natt!! Her er det 17 minus... Og jeg er snart tom for ved... Så jeg må gå og hente litt ved før jeg legger meg, så slipper jeg det i mårra tidlig. Får besøk av en brannvernmann i mårra, mellom 8 og 13 en gang... (håper han er kjekk, mannen er jo borte på kurs.... ;p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Takk Mammamo! Er inne i en god stim når det angår trening, og må jo utnytte det :P Kjem nok ikkje til å vare for evig. Allerede denne veka skjære det seg, pga av veldig sosialt travle dagar...men, men...

 

Gratulerer med negdgang til deg og!!! Kroppen er merkelig, men guri så herlig å gå ned trass sjokoladefråtsing :D Og endå kjekkare å nå delmåla sine!!!

 

Er ikkje så aktiv her lenger, har det travelt med jobb og så prioritera eg trening veldig mykje. Idag er eg heime med eldstejenta som er sjuk, og tenkte eg kunne gje litt livstegn!

Eg er jo fortsatt på kurs, og får mykje input der. Når kurset er slutt kjem eg nok til å auke aktiviteten litt :)

 

Lykke til vidare alle sammen, ser det jevnt over går "rette" veien med alle!

 

Torill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Alle har det visst litt travelt for tiden, ble så stille her:)

Men det virker som alle er fokuserte på det sunne liv, og det er bra!

 

Her går det stort sett med det samme. Fikk snø her i går, så da jeg gikk en liten tur i dag var det rimelig tungt. Ble bare en halvtimes tur, men kjente det godt i bena etter å ha "vasset" i våt snø oppover bakke:p

 

Ellers er energien på bånn, og jeg ligger nå på benken å ser TV. Er vel ikke den rette aktiviteten for en som er på slank, men deilig er det! Skal på ett møte snart, så får ikke gjort så mye alikevel:)

 

Håper det er bra med dere alle, og att dere får en flott dag!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ganske imponert, Torill, at du rekker så mye trening. Antar dine to krever omtrent like mye som to ettåringer, så da forstår jeg ikke hvor du henter tida!! Eller jo - tida er der vel, men å ha overskuddet!! Når vi har lagt våre to er det sjelden jeg orker så mye mer. (feks igår ble klokka ca kvart over åtte før de var i seng - og da hadde det vært tilnærmet non-stop i 14 timer!!)

Så bare av nysgjerrighet - og for litt tips: når og hva trener du da??

 

Endelig mildt nok til å gå ut idag :D Det var godt. Blir enormt stiv og støl av å sitte i ro - så kroppen skriker etter å bli brukt!! Håper på en aktiv helg, så det iallefall blir noen trimpoeng denne uka.

 

Flott at alle holder fokus nå! Vi får vel lønn for strevet på kort og /eller lang sikt, skal dere se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78
Ja' date=' jeg er ganske imponert, Torill, at du rekker så mye trening. Antar dine to krever omtrent like mye som to ettåringer, så da forstår jeg ikke hvor du henter tida!! Eller jo - tida er der vel, men å ha overskuddet!! Når vi har lagt våre to er det sjelden jeg orker så mye mer. (feks igår ble klokka ca kvart over åtte før de var i seng - og da hadde det vært tilnærmet non-stop i 14 timer!!)

Så bare av nysgjerrighet - og for litt tips: når og hva trener du da??

[/quote']

 

Hei Rakri!

 

Akkurat no har eg det veldig mentalt bra på treningsfronten, det er det som hjelpe meg veldig. Og for å opprettholde det må eg holde aktiviteten oppe har eg funne ut.. Eg må vel også sei at eg er høg (188 cm), og får derfor "lettare" trimpoeng enn noken på for eksempel 165 cm gjere...

 

Veka mi er omtrent som følger:

 

Rockering 5 dagar a`10 minutt.

2 spinningøkter på henholsdsvis 50 og 55 minutt.

3 joggeøkter på 25 - 45 minutt.

1, helst 2 styrkeøkter (Power, Pilates, Bosu - tar det som passa)

 

Joggeturane tar eg litt på impuls, som regel med det samme jentene legge seg på kvelden, ca. kl. halv åtte. I helg tar eg det gjerne halvanna time etter frukost dersom det ikkje er andre ting på programmet. Etter joggeturen er det 10 min rocking :D. Det beste her er at det er berre å knytte på seg sko, og så er eg i gang med økta med ein gang eg opnar døra, sidan eg kan jogge i nærområdet. Og det er derfor ikkje så tidkrevande... Har også treningpartner den ein dagen (søndager).

 

Den eine styrkeøkta blir gjerne etter ein spinningtime på treningssenter (for å spare antall dager eg må ut på trening). Ellers køyre eg et program på fit ball heime, som desverre sjelden er like effektive som i gruppe på senter.

 

Spinning er kvar tirsdag på Grete Roede Aktiv kurs, og kvar laurdag saman med mannen min, og då er barna i barnepassen på senteret :P

 

Dei siste to rockeøktene tar eg når eg får lyst.

 

Føre inn all trim her på vektklubben, og syns det er veldig motiverande å klatre på epletreet, og jobbe mot mitt ukentlige mål, som eg har satt til 15 trimpoeng.

 

Ditta blei mykje... Uansett, trur det viktigaste er å finne indre/ytre motivasjon og sette seg mål. Og deretter lage seg ein plan for å nå det aktivitetsmålet. Eg må ofte motivere meg med å tenke på kvifor eg vil velge ei treningsøkt framfor sofaen og så vidare.

Det BESTE AV ALT er at eg har så utrulig mykje meir energi, og treninga er prega av lyst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg si :) Blir enda mer imponert over å lese det du skriver. Det lyser iallefall motivasjon og treningsglede!! Flere av oss andre her inne, derimot, har nok innrømmet at vi ikke er såå glad i denne treningen!! :eek: Ser at du har et variert og godt opplegg :P Kjempebra!!

 

Jeg er bare 155 cm så da må jeg vel jobbe litt mer for poengene :D

 

Mannen min har fast vinkveld med guttene på torsdag. Tenker jeg skal kroe meg sammen på sofaen med en bok. Er ferdig med de huslige syslene. Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er aktiv Torill! Jeg er vel blandt de som ikke er så veldig glad i trening, men inbiller meg att viss jeg hadde bodd en annen plass med bedre treningstilbud/treningssenter så hadde det vært bedre:) Godt å ha noe å skylde på! Selv liker jeg best å gå turer, prøver å få til det iallefall i ukedagene. Begynte så godt etter nyttår å trene styrke hjemme, men det blir ett tiltak og har vel egentig dotte ut nå:P Men, får til rockeringen bedre nå, og prøver å få til 10 min til dagen og det kjennes! I dag var det rett og slett vondt i sideflesket:p og det er ikke den med vekter jeg har.

 

Har fått gått turen min i dag også, er ganske tungt når det er snø og glatt, og her som sagt rocka 10 min. Så da var dagens tp i boks.

 

Hadde en snikveiing i dag, og det så bra ut, men skal på fest igjen i morgen, så det kan vel forandre seg til mandag:( Håper neste helg går bedre.

 

Ellers håper jeg dere alle har det bra og att dere får en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var litt av et opplegg, Torill!! Kjempebra!!

 

Jeg prøver også å få gått en tur, helst hver dag, men ikke alltid det blir sånn... Er lettere på sommeren synes jeg, da er det jo lyst så lenge. Syns ikke det er noe koselig å gå tur alene i mørket jeg... Kaldt også... hehe... Godt man har noe å skylde på ja, Sassa :D

 

Jeg er på jobb, men avspaserer en time nå, for å gå meg en tur i snøværet før jeg henter jentene i barnehagen :P *Flink ja* hehe... Og så blir det vel litt rocking foran tv'n i kveld.

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Dobbelhake, VELKOMMEN skal du være!!! Moro å høre at du klarer det, selv om det har gått litt andre veien igjen, men nå er det NED, hehe:)

 

Imorra skal jeg og ungene på Barnas Grand prix for å se på en av mine elever opptre, og så spise pizza med noen venner etterpå. Søndag har jeg invitert resten av 3 klasse hvor minsten går, med foreldre, til ski- og akedag

Så... skal ihvertfall få gjort litt med ungene

 

sassa, KOS deg på fest da, og styrer dy unna snop og nattmat, hjelper det veldig, hihi:p

 

GOD HELG til dere alle!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen dobbelthaka...kjenner meg veldig igjen i deg. Går ned en del kilo..så kommer de snikende på igjen ettersom tiden går..:P

 

da var tre dager med kurs over...å det ble nok for mange kalorier...bare alkoholen gjør alt for mye...hmmm...men skal jobbe nå i helga da så da blir det ike så mye utskeielser. Må prøve å komme inn i en god rytme igjen:)

 

Kose deg på fest i morra da sassa. alltid morro med fest!

 

Skikkelig treningsopplegg torill..må vel si at jeg også er glad i trening, men kjenner at kroppen noen ganger sier stopp også er det å få tid til det da. Samvittigheten med å være borte fra barna er også noen ganger veldig dårlig..he he. Liker som deg mammamo bedre sommeren..lettere å ta med barna da;)

 

Ha en fin fredagskveld da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol ja... De gjør store innhogg i regnskapet iallefall!!Men akk - skjønner ikke hvordan jeg greide meg uten rødvin fram til jeg ble 25!! :eek:

 

Igår hadde jeg og mannen skikkelig kosekveld her. Jeg lagde biff. Fant en fin oppskrift på matprat, der tilbehøret var villris, sjysaus med sopp og persille, og en grønnsaksblanding (løk, cherrytomater og sukkererter). Så tror ikke det ble alt for ille. Var kjempegodt!! :) Passe mett etterpå iallefall

 

MEN det ble to glass vin istedet for et (og ganske drøye glass), I tillegg klarte jeg å jafse innpå 40 gram sjokolade...Jaja... det var veldig kos iallefall!! :P Totalen endte på 1647 så jeg får kalle det en kontrollerte sprekk!! Idag er planen å være på 13tallet, mens i morgen skal vi lage julematrester, så da får vi se hvordan den dagen ender. Pinnekjøtt er jo ganske kaloririkt, men planlegger å ikke hive innpå alt for mye. Uansett er rimelig sikker på å ikke gå ned i vekt denne perioden som jeg går på antibiotikakur. Så jeg krysser bare fingrene for at det fortsatt er et 4tall først!!

 

Håper dere har det kos idag, og at det blir en fin ski og akedag, i morgen, Mamsen. Artig med sånne fellesaktiviteter!

 

Sassa: kos deg på fest. Stiller meg bak den med nattmat/snop. Er iallefall fæl selv å ransake skapene hjemme etter snacks i sånne sene timer!!

 

Ha en fin dag dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det blitt av motivasjonen, mon tro? Den forsvant visst sammen med dere :eek: I går gikk det også litt hardere utover sjokoladen enn planlagt, og potetgull smakte heeelt fortreffelig på kvelden!! Jaja.. totalen ble 1720 og det var da rundt 300 over planen. Huff huff.. Men spist er spist, så det nytter ikke å gremmes over det nå!! Idag også blir det litt mer pga vafler til frokost som minstejenta ordnet til - og pinnekjøtt til middag, men skal prøve å holde innenfor 1600tallet iallefall!!

 

EN koselig morsdag så langt da, med nevnte frokost og deretter tur til bassenget!! Samler på mummikrus - og fikk en med mummimamma på i gave :P:D

 

Håper det går bedre for dere andre enn det har gjort her denne helga. Får klamre meg til det med at dette er en langsiktig prosess !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, jeg syns ikke du har klart deg så ille alikevel i helga jeg;)

Og, som du sier så er det en langvarig prosess... Her starta dagen med at jeg ble vekket av 6 barn som hadde stekt egg, og dekt på med det, og marsipankake:p Måtte bare spise og kose meg, hehe... og så fikk jeg pakker av alle sammen... Så fikk jeg med meg alle sammen på turen idag, og før vi dro bakte jeg innbakte pizzaer som vi hadde varme med oss istedet for pølser. Skal lage svinekam til middag, og spise resten av marsipankaka etterpå, så blir nok ikke ned på meg neste uke er jeg redd,.... Men, ungene har storkost seg, og det er jammen viktigere når jeg først får med alle fra 8 til 19 år!! :P

 

Håper dere andre har kost dere og hatt en fin morsdag også!!

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...