Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Må vel ærlig innrømme at jeg også sliter med motivasjonen Rakri..dette har vært en håpløs uke rett og slett. Har jobbet i helga da, men det har vært så mye å gjøre å da spiser jeg helt feil og helst søtt..huff...

 

Virker som det er flere som sliter her..er så stille her inne?

 

Er jo morsdag i dag så vi mødre skal vel kose oss..men er ikke lett når man egentlig skal være flink!

 

Ja ja..i morgen er det ny uke, med nye muligheter..må jo bare gå bedre for min egen del..he he.

 

Ha en fin morsdag da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Ja, det er veldig lett å måle motivasjon i forhold til aktiviteten her inne!! Men vi får brette armene opp kollektivt fra i morgen av!! :-)

 

Idag har det gått nesten etter planen. (Byttet ut et eple med noen små biter sjokolade.. )Men sitter her og har VELDIG lyst på et glass vin sammen med mannen nå etterpå..Vi skal se siste episode på sesong 2 av "Heroes" (bra serie, anbefales) Mulig jeg unner meg det.. - det er visst morsdag :P blir litt sånn at når jeg vet jeg ikke har gått noe ned, men sannsynligvis opp pga medisiner og slurv med kaloriene, kan det være det samme!! Farlig filosofi, men ikke om jeg starter på ny frisk i morgen.

 

Ja, Mamsen - man skal sette pris på å ha ungene samlet. Merker det veldig godt med den eldste at vi som foreldre ikke er så viktige lengre.. Litt rart det der når løsrivningen er i full gang. Innimellom er hun liten jente også da, men det er mer og mer av at venner settes foran oss i nærfamilien. Jeg vet jo det skal være sånn, men litt rart å forholde seg til det likevel! :eek:

 

 

Vil bare ønske alle lykke til med veiing og med en ny uke. Vi skal bort uka etterpå, hjem til farfar m samboer og farmor med samboer (de bor på samme sted, hjemstedet til mannen min). Jentene skal til faren sin. Hjemme hos svigers, begge stedene, vanker mye god mat og drikke. Så jeg skal være ekstra flink uka som kommer - og moderat gjennom vinterferien. Ser bikinien og sydenstrand i det fjerne, så håper det holder til motivasjon!!

 

Klem til mine gode slankevenner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Heia!

 

Håpe alle har hatt ein deilig morsdag, trass litt kake eting :P Eg for min del har ete mykje "rart" denne veka, og har ikkje peiling kva det inneheld av kaloria... I tillegg har det vert så tettpakka program at trimpoeng har blitt vanskelig! Blir vel slike veker også... Men kan ikkje seie eg gleda meg til veging tirsdag altså!

Ja, ja, nok om meg...

 

Imponert over deg mamsen som har fått heile gjengen med deg ut!! Og korleis klarar du å lage pizzahorn først, for så å gå heim og lage svinekam...??? Veien for meg å bli ekte husmor er visst lang :D

Og du Rakri har visst hatt ei topp helg! Av og til er vel akkurat det viktigare enn kaloriane...? Må ikkje gløyme å nyte den sida av livet òg :)

 

Korleis har det gått med deg Sassa i helga? Håpa du hadde ein artig fest!!!

 

Lykke til med komande veke!

 

Torill78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og på tide å gjøre opp status for alle utskeielser:) Festen i går ble kjempe gøy, men dagen idag har vært desto mer laber. Har hels ligget på sofaen og stappt inn chip, sjokolade og slike usunnheter, men det var vel egentlig planlagt. Hadde egentlig tenkt jeg skulle være litt mer aktiv ute i snøen med ungene i helga, men det er ikke altid det blir som en har tenkt!

 

Syns du er flink Rakri, som veier og teller kalorier i helgene også. Der er jeg veldig lite flink.

 

Mamsen, pizzahorn på tur er super godt, så flink du er! Og att du får alle barna med er jo helt topp!

 

Torill; travle tider vil vel altid komme for oss alle, men det er jo som det blir sagt, ett langsiktig prosjekt dette. Det viktigste er vel å gjøre så godt en kan i alle situasjoner.

 

HaneMor; motivasjonen går vel opp og ned for oss alle her inne, og det er som Rakri sier, det vises på aktiviteten her inne;p

 

Men imorgen er ny dag og nye uke, så da får vi bare ta oss sammen så skal vi klare dette.

 

Ha en fortsatt flott kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrollan76

Her går det fremdeles rette veien; ned 0,9 kilo siste uken. Merker stor forskjell på klærne nå og det er så gøy å kunne komme inn i klær som ikke passet før og ikke minst føle seg vel!

Jeg har forresten kjøpt meg en "motivasjons-drakt" som jeg kaller det. Jeg går alltid i dress eller drakt på jobb og har nå kjøpt meg en Max Mara drakt som er et lite nummer for liten. Jeg får igjen glidlåsen i skjørtet med det ser ikke så pent ut, så dette får være min motivasjon fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiedag igjen.

Og du da Skrollan – du bare raser ned i vekt. En MaxMara-drakt er et glitrende motivasjonstiltak skulle jeg tro. Lykke til :) . Skulle ønske det var meg, men jeg får si meg fornøyd med mine sedvanlige 0,5Â… Og litt stolt er jeg tross alt; Det beste jeg vet er brownies. Og i går hadde jentene mine tenkt å bake det til morsdagen. Dette greide jeg å avverge, og spiste bare litt mørk sjokolade i stedet. Jentene skal heller få bake brownies til bursdagen min i august :)

 

Neste gang er det vinterferie her, og da blir det ingen veiing. Sukk, ferie!

I desember gikk jeg opp 3 kg, for da skulle jeg ta en slankepause – bare holde meg stabil til etter nyttår. Først nå er jeg endelig kommet tilbake der jeg var før pausen. Vet jo at jeg ikke må tenke ”slankekur”, men kosthold og sunt levesett! Men det er en ting å forstå det intellektuelt, og en helt annen ting å virkelig føle at det er slik livet er og skal være. Etter siste graviditet (for 8 år siden) går jeg ned de hverdagslige ukene, og opp i feriene. Dermed kommer jeg aldri i mål, og får heller aldri stabilisert meg – jojo-effekten. Mao. mitt problem er ikke desserter, middager, vin eller godteri. Men det er jo ferie – så må man jo kose seg litt... Ett glass vin på kvelden, en ekstra brødskive til lunsj – med syltetøy, litt god ost, en sjokolade på skiturenÂ… Eksemplene er mange. Ja, og den daglige trimmen går føyken, kanskje ikke i vinter-/og påskeferien, men definitivt i sommerferien og juleferien.

 

En gang i tiden greide jeg det (for veeeldig lenge siden :) ), og jeg gir ikke opp! Denne gangen skal jeg komme hjem fra ferie – uten å ha gått opp i vekt!! Kanskje.. :)

Men innbakt pizza, i stedet for pølser på skitur er jo en kjempe idé! Skal bake mange å fryse ned for å ta med på hytta. Takk for tipset Mamsen. Hvis noen har flere ski/hytteslanketips er jeg lutter øre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Bliny og Skrollan med fin nedgang!!

 

Ellers ser jeg vi andre sliter litt!! Sto over det glasset med vin i går, og endte da på midten av 16tallet. Ikke alt for ille, men laaangt over de ca 1350-1400 jeg skal ligge på ellers!! :)

 

Som forventet ble det oppgang her - hele 800 gram. Tilskriver minst halvparten antibiotikakuren. Alt renner gjennom her, så tipper kroppen tvilholder på det den kan!! Den andre halvdelen av oppgangen skyldes vel søtt, salt og vin, tenker jeg!! I tillegg kom jeg meg omtrent ikke ut forrige uke pga syk, og fikk bare 2.2 trimpoeng. Så her er det bare å brette opp armene på nytt!! :)

 

Vi reiser også på vinterferie, og ja det er en utfordring. Særlig lange og koselige frokoster med godt pålegg, hvor det er fort gjort å miste oversikten. I sommerferien lagde jeg meg en regel for hvor mye jeg hadde tilgjengelig til hvert måltid - altså ca 300 til frokost, 300 til lunsj, 500 til middag og 300 til kvelden. Da er frukt og melk lagt inni måltidene. Det funket meget bra i sommer, og jeg gikk opp bare 300 gram enda jeg ikke veide eller målte noe på 5 uker!! Bare anslo sånn ca, vi er jo ganske god på å vite omtrent hva maten inneholder!! Så dette er mitt ferietips. Ofte blir kanskje frokost og lunsj slått sammen, og man kan klare seg med 4-500 og sitte igjen med litt ekstra til kvelden :) Det blir ikke helt etter boka, men hjelper til med å holde oversikten.

 

Målet mitt er å være under 50 etter vinterferien. Deretter få av ca halv kilo i uka fram til sydenturen.

 

Innbakt pizza er godt ja - har servert det med suksess i barnebursdager også. Og det er herlig turmat :)

 

Lurt med motivasjonsdrakt, ja. En herlig følelse når den sitter pent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei!!

 

Tusen takk for rosen ang maten, hehe... og jeg liker jo å lage mat, så koser meg mest med det da:) Og, tro det eller ei, men vekta stoppa på 63,5 idag, og jeg tenkte at den sikkert var 65, sånn som jeg har spist og kost meg i helga... Jippi:D

 

Rakri, kroppen tviholder på det den kan nå, så er helt sikker på at neste uke er du langt nede på 49-tallet igjen!!

 

Syns dere andre er utrolig flinke til å stå på, og får fine resultater!!

Og, man må kunne unne seg både en fest og et (eller to) glass vin uten å få dårlig samvittighet.... det er jo det daglige som teller, og at man tenker over hva man spiser, og velger sunnere alternativer enn mye annet...

 

Kaldt her idag, -15 grader,. fysj:( Men, sola skinner, og det er knallvær!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var delmål 1 nådd!!!!!! Hurra!! Men de siste kiloene sitter nok enda bedre, så jeg må bli enda flinkere om jeg skal komme i mål til slutt...Spiser fortsatt for mye godt... Men fikk 12 trimpoeng forrige uke da, fornøyd med det!!! Har som mål å klare minst 10. Skal på fest på fredag, så jeg må nok ha litt å gå på om jeg skal klare nedgang denne uka også... Har krabbet meg sakte men sikkert nedover nå etter jul, så nå er jeg vel der jeg var før jul... hehe... 2 uker for å gå opp og 6 uker for å gå ned... *sukk*

 

Morsdagen i går førte med seg litt kake her også ja ;o) Men det er vel sånn det skal være. :) All ære til deg, bliny som klarte å styre unna!! Da er det jo ekstra morsomt at det vises på vekta i dag!!!

 

Mamsen: Gratulerer med nedgang!! Du er virkelig i siget nå :) Innbakt pizza er godt ja!!

 

Rakri: Du har jo forklaring på oppgangen, sykdom og medisiner er ingen god slankekur nei... Men neste uke er du nok på 4-tallet igjen!!

 

Skrollan: Gratulerer :) Kjempebra!! Du går ned hver uke du!! Kjempeflink og en inspirasjon for oss andre!! Jeg er sikker på at den drakta kommer til å sitte perfekt om noen uker!!

 

Kaldt her i dag å, var 14 minus fra morgenen, men nå er det bare 7-8. Men yngstejenta har litt feber, så det blir innedag her ja... Og etter helga så har jeg ingen sjokolade eller god kjeks i skapet, så det er ikke noe å snoke... Så da er mulighetene for at det blir en sunn dag tilstede... :)

 

Ingen vinterferieplaner her. Blir kanskje annerledes når jentene begynner på skolen, men utsetter vinterferie-uka mi til høsten, den trengs nok i husbygging da ja...

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiedagen her igjen, og det var selvfølgelig opp igjen!:) Kjenner jeg blir litt frustrert nå, det går jo opp og ned og like langt ( eller faktisk litt lenger opp!). Snikveide meg på fredag og da viste vekta en del ned, så får håpe att resultatet en mandag også kan bli godt under det den er nå snart!! Får bare stå på videre, og kanskje slutte å gå på fest? Har ingen planer for neste helg, bortsett fra jobb på lørdag, tror jeg så får håpe det ordner seg da:p

Blir nok ingen trim de neste dagene for formen er ikke helt på topp. Er vond og tung i kroppen, og har hatt hodepine de siste dagene, så får bare håpe det går over snart!

 

GRATULERER så masse til alle dere som har hatt nedgang!Dere er superflinke!:)

Og til deg Rakri, jeg er sikker på att vekta ordner seg når du er frisk og ferdig med medisiner!

 

Ha en strålende kveld alle sammen, nå skal jeg slappe av litt på benken før jeg kanskje tar en runde her inne for å få litt motivasjon senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig Sassa :) Noe av nøkkelen ligger vel i helgene, vil jeg tro?? Uansett utrolig frustrerende hvordan små (eller litt større) utskeielser virker inn på vekta!! :eek:

 

Gratulerer mammamo med første delmål. Du har vært sååå flink :)

Ja, det er jammen mye enklere å gå opp i vekt enn å gå ned..!! Det er bra sikkert!

 

Mamsen: nå får du igjen for at du er så flink ellers!! Grattis med nedgang, det fortjener du virkelig!!!

 

Jeg håper jo at det er medisinene jeg kan skylde påher, da - vet det jo ikke sikkert!! Får se på mandagen!! Men men, gi opp skal vi iallefall ikke gjøre!!!! Og husk på dette med det langsiktige perspektivet!! Ikke skal vi gå å telle resten av livet, vi skal lære oss hvor mye vi trenger både av vanlig mat, og at vi kanskje ikke har for mange av de kosete dagene!! For min del tror jeg også noe av løsningen er mer trim! Gleder meg allerde til vinteren skal slippe taket, synes det er så mye enklere å komme seg ut når det ikke er så kaldt!! Er en skikkelig frossenpinne, nesten uansett hvor godt jeg kler meg! Går alltid ned i vekt på våren, og opp på senhøst/vinter!! Akk, ja!

 

Skal hoppe i dusjen nå, mens de enda sover!! Ha en super dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom butikken etter jobb i dag og jammenmei har de ikke fått inn påskegodtet... Dvs også sånne fyllte påske-egg i lilla eske... De er jo bare sååå gode... Men ikke noe særlig når man skal ned i vekt.... Så nå får jeg en utfordring hver gang jeg er på butikken ja..... Så gjenstår det å se om jeg klarer å være standhaftig nok.... Liker ikke sånne utfordringer :)

 

Min løsning er nok også mer trim... Har myye å gå på der ja!! Så må vertfall trimme nok om jeg skal unne meg noen påske-egg.... hehe... Da blir jeg kanskje mer motivert for å trimme også... hehe... Et slikt egg er jo nesten 200 kcal, så man må trimme litt for å unne seg det ja....

 

Hanemor: Hvordan gikk det med veiinga di i går da? Ble det mye å ta tak i etter kurset??

 

Sassa: Huff, så kjipt da!! Og når man er syk blir man enda mer deppa når man går opp på vekta...

 

Kom på et tips til turmat: Tomatsuppe el.lignende på termos og rundstykker eller annet brød i sekken. Evt deig, så man kan steke brød på bålet :)

 

Ha en fin kveld. Skal se om jeg kommer meg ut en tur i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var atter en dag til ende, nesten, og hummøret er litt bedre i dag!:) Føler meg i bedre form idag, og har vært ute å gått en tur i snøen nå i ettermiddag. Herlig! Det er ikke så ofte att vi på sørvestlandet får ha slikt vær, med snø, sol kaldt og flott!! Men var veldig tungt å gå i snø da, masse god trim!

 

Mammamo; Gratulerer med 1. mål nådd! Ja, det påske godtet kan bli en utfordring, men att første delmål må være er vel motiverende og kan bremse deg litt fra fristelsene? Eller kanskje ikke.......................:)

 

Ja Rakri, det er jo livsstil i det lange løp vi skal lære oss, og det skal jo være overkommelig, men i denne fasen hvor vi skal ned må vi nok være litt strengere. Det er vel det jeg ikke helt klarer å leve etter. Vet jo innerst inne hva som skal til...............og trim er helt klart nødvendig.

 

Håper dere andre også har hatt en flott dag, her skal det være kaldt og sol frem til søndag iallefall:D

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenge siden jeg har skrevet noe her men vil bare fortelle til evt intresserte hva mine tanker og funderinger er.

 

Jeg skal reise vekk på ferie til India (jeg er indisk av opprinnelse) lørdag 14 februar og er tilbake mandag 16 mars. Har da ikke mulighet til registrering og telling av kalorier, ikke vet jeg hva maten der inneholder av kalorier heller. Har fått lov å utsette de siste rapportene til jeg kommer tilbake. Håper bare på at jeg ikke går opp, målet er stabil vekt til jeg kommer tilbake. Det blir iallefall veldig kjekt og spennende.

 

Jeg leser om dere alles oppganger og nedganger. Men alt i alt er dere alle så flinke. Selv er jeg ikke treningsmenneske og det er vel det som er det største problemet, og ikke matinntaket hos meg. Jeg har dagbøker fra 1995 (skrev dagbok i 2 år da, ikke lenger:)) Trim har jeg forsøkt å gjennomføre iallefall siden 1995. Leser i dagboken at jeg må trene mer eller gå turer, og føler jeg er for tykk. Har forsøkt jogging, turgåing, aerobic, styrketrening og trening hjemme i stuen. Alle år har det endt med at jeg gjennomfører 4-5 dager med treningsøkt (ikke sammenhengende) og så dabber det ut av seg selv. Jeg har forsøkt trening sammen med folk og alene.........14 år...det er nesten tragisk. Har ikke lyst å være et slikt menneske.

 

Jeg har et veldig stresset liv, jobb, barn, mann og hus. Ingen famile som kan avlaste. Så slik er det blitt. Har ikke tid til sosialt liv heller, har ikke vært på kino på flere månder. Det er trist men det finnes vel mange skjebner ute i verden og ikke bare meg. Når jeg ser på alle dere aktive kvinner her, blir jeg litt trist og lei. Det er utrolig hvordan dere klarer å gjøre alt og være så positive.

 

Dette var vel ikke noe jeg forteller andre men tenker selv. Det er liksom litt godt å få det ut her hvor vi er forholdsvis anonyme.

 

PAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok heller ikke blant de som skriver mest her inne (tiden strekker ikke alltid til), men er inne jevnlig å leser innleggene fra Raki, Mamsen, Mammo, Skrollan, Sassa og alle dere andre flotte jenter for inspirasjon. Det jeg synes er best med denne tråden, er nettopp de forskjellige skjebnene som så tydelig kommer fram. Alle mennesker med styrker og svakheter, og først av alt et ønske om å få til endring i kosthold (og utseende :) ). Noen dager er kjipe, da kommer de andre til med medfølelse og positive tanker. Andre dager er flotte, og da vanker det applaus.

 

Jeg kjenner meg igjen i det du forteller om år med uforløst håp om endring i livsstil (og utsende :) ). En dag på jobben ble jeg så inspirert av en kollega, en nydelig jente som ”alltid” hadde vært lubben, men nå var blitt 15 kg lettere enn vekten hun hadde hatt siden puberteten. For en lykke!

Selv begynte jeg å legge på meg da jeg ble samboer 23 år gammel. Og det gikk fort. Etter et halvt år veide jeg 15 kg mer en match-vekt, og 5 år etter (og 1 graviditet) – fortsatt 15 kg mer enn jeg ønsket. Hver gang jeg så meg i speilet så jeg en annen en hun jeg identifiserte meg med. Men kunne min kollega med mange flere år med missnøye forandre sitt levevis, vel så kunne vel jeg også. Hun var en utrolig støtte med sin positive innstilling – også de ukene som ikke gikk vegenÂ… Etter 6 mnd. på GR-kurs var kiloene borte. Treningen hadde gitt ny energi og det samme ga nytt kosthold. Livet ble rett og slett bedre, dagene morsommere og gladere. Denne vekten holdt i flere år, men så kom barn nr. 2Â… Men følelsen av å hilse på hun jeg kjente i speilet igjen, gå ut å handle klær uten å ønske meg ny kropp, den har jeg ikke glemt og jeg skal tilbake dit! Nå er jeg blitt så voksen at de ”relativt urynkede” årene jeg har igjen skal jeg være fornøyd med! Det begynner allerede å bli morsommere å kjøpe klær. Håpet et at bikinien også skal sitte pent - til sommeren.

 

Best av alt; Jeg vet det er mulig, og at mye av jobben må gjøres ”mellom ørene”.

Hjernen kan programmeres som en datamaskin. Ved å fortelle seg selv at man greier det, vil det også faktisk skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sant det du skriver, Pam. Skal på ingen måte skjære alle over en kam her, men de fleste av oss kvinner er vel også eksperter på å ikke være fornøyde med vår egen innsats, nesten uansett hva vi kan og får til!! Og så tror vi ofte at alle de andre er så utrolig mye flinkere enn det vi selv er. :)

 

Jeg også har "kjempet mot vekta" i mange mange år. Vet jeg prøvde å slanke meg allerede på ungdomsskolen. Jeg har vel aldri vært hverken særlig tykk eller tynn, men har hatt både mer og mindre på kroppen enn jeg har akkurat nå. Med en BMI på 20.8 sier fornuften meg at jeg burde være fornøyd med det - mens jeg vet jeg føler meg bedre når jeg har et par færre kg på kroppen. Så da surrer man nå her, og prøver å være flink etter beste evne. Uansett er jo det med oppstramming, særlig av midtpartiet, en sentral faktor.. men som jeg er feeeldig dårlig på!!!!! :eek:

 

 

En liten avsporing, men kom på en morsom "historie" : jenta mi som nå er snart 10, men som da var 4 år hadde fått nytt undertøysett. Hun kledde det på seg, gikk foran et speil der hun så seg selv i helfigur. Da strakte hun armene i været og utbrøt: ÅÅ, så FIN jeg er :)... Tenk å ha en fireårings selvtillit og selvfølelse. Å si det til sitt eget speilbilde, og mene det av hele sitt hjerte - men uten å skryte likevel... Vi får prøve å si det til oss selv.. :)

 

Ha en fin dag. Nå må jeg skynde meg å gjøre litt praktisk, mens mine to små medhjelpere sover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så fint at vi her inne kan dele tanker og synspunkter på det meste. Vi sliter jo ofte med noe alle sammen, og det å kunne få sagt noe om det her inne, nesten anonym som du sier pam, er veldig bra!!

Det er nok som rakri sier, vi blir vel kanskje aldri helt fornøyd, sånn som vi skulle vært... Skulle gjerne kjent den følelsen til datra di da hun var 4:D

 

Men, det å kunne føle seg vel, like det man ser i speilet, og faktisk vite at det er meg!! , det bør vi jobbe mot, og prøve å få til... vi har mange år igjen, og det å være fornøyd gir bedre selvtillit, og bedre humør...

Og, vi får programmere oss inn på at vi faktisk skal klare dette!!

 

Hmmm... veldig bra innlegg, og det ga meg faktisk mere inspirasjon enn jeg har følt på lenge:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat inne på "Resultater". Du har jo gått ned 2,5 kg i januar! Kjempe bra!! Veldig godt utgangspunkt til ferie, og flott å jobbe videre med etterpå. Ha en deilig og varm ferie - kos deg. Og husk, selv om alle feriedagene oppleves som en fest, trenger det ikke være det i matveien da :) Det skal jeg i hvertfall prøve å tenke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens! Så morro at det er så mye liv her inne. Å alle er så flinke, untatt meg..huff...gubben hadde kjøpt sånne egg mammamo..å de lå i bilen etter jobb...huff..når jeg er sulten spiser jeg alt..tror jeg må få inn et mellommåltid før middag etter lunsj slik at jeg ikke er helt utsultet når middagen skal lages..

 

Har ikke lagt inn vekta denne uka mammamo..har rett og slett ikke turt å gå på den..Huff..men lover å legge inn over helga.

 

Sassa- så bra at du synes det går litt bedre. Må få den følelsen selv snart. Blitt litt for mange utskeielser de siste ukene.

 

Pam- skjønner deg veldig godt. Vi damer er jo aldri fornøyd, går med konstant dårlig samvittighet. Det er jo ikke lett hvis man ikke har mange rundt seg til å passe barn. Må bare si at jeg er veldig heldig på den fronten. Det med trening er en vanesak, men det viktigste er å ikke stille for høye krav. Kan ikke begynne å trene mange ganger i uka hvis man ikke er vant med det. Må ta det over tid ellers så blir man fort veldig lei.

Ønsker deg en veldig god tur til india da. Det blir sikkert flott. Må bare spise deg passe mett så går nok det bra skal du se.

 

Bliny, mye sitter mellom ørene ja. Må ha med hodet på denne vektnedgangen!!!

 

Rakri- så herlig å ha barn. De er fulle av selvtillit og sier det de mener. Måtte virkelig trekke på smilebåndet da jeg leste om dattera di!!! Du har jo ikke akkurat høy bmi da. Hadde jeg hatt den bmi en tror jeg faktisk ikke hadde vært pent..men vet jo ikke da. Tror ikke jeg noen gang kommer til å være der:) Men er kjenner jo på kroppen sin selv da!

 

Enig med deg mamsen at disse innleggene gir veldig mye inspirasjon!

 

Har vært på 1,5 times håndballtrening jeg da. Kjempegodt å virkelig få svettet ut litt. Blir mye løping da, men det er jo bare bra:)

 

Ha en fortsatt god kveld jenter å stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle fine innspill jenter. Det er godt å liksom bli hørt og forstått. Det er liksom ikke sann jeg kan si til mannen min han synes jeg er kjempe fin uansett. Det er jo fint men en må være fornøyd med seg selv.

 

Bliny: Takk for det du har skrevet, det en må endre er virkelig tanken på å se det positive og at en skal klare dette. Jeg har faktisk gått ned over 2 kg siden jeg begynte og selvsagt skal jeg klare mer, og

 

Mamsen: det å ha skrevet noen av tankene mine og dere alles respons har faktisk gitt meg litt mer styrke og tro på at dette skal jeg klare. Det gir virkelig mer inspirasjon.

 

Rakri: jeg har 2 jenter på snart 4 og 6 år. De er også veldig fornøyd med seg selv og har det godt. Det er så godt å se. Vi mister desverre denne egenskapen som voksne, at livet skal være enkelt og trygt og ingenting å bekymre seg over (enn om mamma har tatt nugatti eller leverpostei på nistepakken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanemor: Må bare krype til korset og bekjenne sine synder vettu... hehe... Skjønner godt at du venter med veiing... Ikke moro å veie seg om man vet at man har gått opp... Da er det bedre å vente en uke og håpe på stillstand/nedgang da...

 

Pam: Kjenner meg veldig igjen... Trening er ikke min streke side heller... Men når været er nydelig er det jo sååå godt å gå seg en liten tur. Det trenger ikke være mer enn 1/2 time, 15 min hver vei. Start med det et par ganger i uka og så tar du det derfra. Jeg trener ikke noe annet enn gå-turer. Og så rockeringen da. Den gjør jo virkelig underverker med midjen :) Du har jo vært kjempeflink og gått ned 2,5 kg i januar!! Og dersom det er uten noe særlig trim så vet du jo at potensialet er det ;o) Kanskje du kan gå en halvtime etterat barna har lagt seg om kvelden? Om mannen din er hjemme da? En halv time er ingenting... Ofre Hotel Cæsar f.eks... hehehe... Jeg begynte min nye livsstil i mai fjor. Og det var en super tid å begynne på, det var strålende vær og varmt og å gå tur i det fine været var bare herlig!! Og hoppin/lek på trampolinen sammen med jentene mine ga også fin trim!! Så nå midt på vinteren er det ikke helt det samme... Men våren kommer, vi må bare smøre oss med litt tålmodighet...

Og riktig god tur!! Blir sikkert koselig, du skal besøke familie kanskje? Og som andre her sier, om du spiser deg passe mett så går det nok bra. Og Indisk mat er vel ikke av det feteste slaget heller, så vi satser på at du klarer å holde vekta :)

 

Jeg har vært flink og fått meg 2,5 trimpoeng i dag, gått meg en lang tur i det fine (med huff så kalde) været. Har nattevakter (hvilende) nå, så etterat jeg har kjørt jentene i barnehagen i mårra så skal jeg også gå meg en lang tur. Er litt deilig å gå når det er så fint da! Og i når jentene er i bhg slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at noen må passe dem mens jeg trener :)

 

Skulle hatt selvbilde til en 4-åring ja!! Min 4-åring har klipt seg selv i dag......... Og hun har laaaaaaaangt hår....... Ned til midt på rompa... Så nå har hun pannelugg... Heldigvis klipte hun ikke av en av flettene sine.......

 

Og slanking/ny livs-stil er virkelig psykisk ja!! I mai da jeg begynte hadde jeg virkelig bestemt meg, VIRKELIG! Det var NÅ eller ALDRI ;o) Så da gikk det kjempebra. Nå er jeg ikke like bestemt, så jeg har virkelig noe å gå på... Men jeg klarer utrolig nok å gå ned, så da trenger jeg ikke være mer bestemt enda... De siste kiloene er de mest gjenstridige, så jeg må nok bestemme meg ordentlig snart ja.... hehehe....

 

Ha en god natt!!

 

Og heia Drillo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... de fleste småjenter /gutter er vel innom den med å prøve saksa.. Har hatt enkelte i barnehagen som har skikkelig snauet seg, så bra hun ikke gikk så hardt til verks da ;)

 

Det er så sant det du skriver, Mammamo, om at det bare kan være en liten tur. En halvtime er jo vanvittig mye mer enn ingenting!! Særlig om det blir flere sånne i løpet av en uke. Samtidig kjenner jeg det er et stort tiltak likevel - særlig er det jo fort gjort å gro fast i godstolen når kvelden kommer!! Idag kjenner jeg iallefall selv at energilagret er helt tomt!! Men sånn generelt er det en god regel at litt er mye bedre enn ingenting!! Det er også HELT sant at de siste kiloene er mest gjenstridige!! Gikk ned de første 7 kg ganske greit i fjor, mens de siste 2 er slemme og klamrer seg fast :eek:

 

Var ute en times tid med de små i morges, men gikk bare til barnehagen min, som er noen minutters gange fra meg. Har flyttet hit i løpet av permisjonstiden, så har ikke prøvd å jobbe mens jeg har så kort arbeidsvei. Tror det blir veldig praktisk når hverdagen også inkluderer full jobb. Men uansett er det SÅ kos å snakke med kollegaene mine og snakke med barna. Mine smågutter synes jo også det er stas med store barn.. :) Herlig vær i Trondheim idag med null grader og sol :) Idag ble det lite trim, med andre ord, men ligger bra an likevel så langt denne uka!! rundt 7 poeng

 

Mellommåltid mellom lunsj og middag er et must!! Det hjelper både på søtsug og på det å ikke overspise middag!! En banan, et knekkebrød, en lett-yoghurt eller lignende! I barnehagen min serverer vi barna litt enkel brødmat rundt halv tre. En halvskive eller en hel og litt melk. Foreldrene gir bare gode tilbakemeldinger på dette i forhold til at barna ikke er "halvdøde" av sult til middag. Dette skulle vel gjelde oss voksne også!!

 

Er det forresten mange av dere som er bevisst på det med nok søvn i forhold til med slanking. Har lest mange ganger at det er vanskeligere å gå ned i vekt om man sover lite.. Noen synspunkt her?? Selv er jeg nok fæl med å sitte oppe litt for lenge om kveldene!! Kanskje noe man burde endre på!!

 

Ha en god torsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen mange flotte, og sanne, tanker!;) Det gjør godt å få satt ord på ting av og til. Jeg er enig i alt dere sier. Har selv aldri vært "tynn". For 3 år siden gikk jeg ned til 71 kg, ca 5 kg mindre enn nå, og følte meg flott da:) Det var da ganske så mange år siden jeg var så slank. Nå, etter fem kg opp, er jeg ikke så fornøyd selv om jeg fortsatt er slankere enn jeg da hadde vært på mange år. Er egentlig litt rart det med hvordan en tenker om seg selv. Noen ganger når jeg står på badet om morgenen og ser meg i speilet føler jeg meg riktig bra. Litt stor rumpe og lår, men midjen er ganske bra! Så kommer kvelden og spilbildet sier noe helt annet; oppblåst og struttende mage osv... Rart det der!:)

 

Men det er sant som dere sier, det sitter mellom ørene! Kjenner veldig på det både når det gjelder slanking og røykeslutt. Har sklidd litt ut med røykingen nå, så jeg må ta meg sammen der også.

 

Men merker att jeg tenker litt mer over hva jeg putter i munnen nå. I går ble jeg så fryktelig sjokoladesugen, og da jeg skulle kjøre ungene på trening gikk jeg innom på butikken å kjøpte meg en sjokolade som jeg stappte i meg. Har tenkt litt på det etterpå, og det har jeg ikke gjort på det jeg kan huske! Det er jo en bra ting!

 

Ellers har det blitt lite trim de siste dagene, men kanskje jeg skal finne frem rockeringen litt nå snart. Merker også att dagene er fylt med andre ting i perioder, så det er ikke hver dag jeg får vært her inne.

 

Men vi står på!!

 

Tror jeg får ta en liten oppryddning i topplokket i løpet av helgen, håpe på litt nedgang til mandag og så håpe att det bare går nedover!!!

 

Ha en flott kveld jenter!

 

PS! Når det gjelder det med søvn Rakri, så tror jeg det er lurt å få nok søvn, men klarer desverre ikke å gjenomføre det selv:( Kanskje neste uke??????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld godtfolk!

 

Må bare si mammamo at dattera di er jo flink da som klipper håret sitt. Koster mye å klippe barna veit du;) Morro med barn da..de finner på så mye rart. Dattera mi tisset på do for første gang i går da..kjempeflink..hi hi. Hun blir 2 år i mars så håper jo at hun fortsetter med det!!!

 

Er mye ute med gutta dine du rakri. Så bra da. Har vært så kaldt her i det siste at vi har holdt oss inne, men nå begynner det å krype over 10 minus på dagen så da går det litt bedre ihvertfall. Skal prøve en gåtur med kjelke i morra. Fin trim det å. I dag har jeg vært på friskis og svettis time..det er veldig fin trim egentlig..styrke og kondisjon i ett!!

 

Kjenner meg så igjen i det du skriver sassa..jeg var nede på 63 kg i sommer, men nå har kiloene krøpet på igjen. Noen ihvertfall, men da føler jeg meg stor igjen. Selv om jeg er mindre nå enn jeg har vært på flere år egentlig. Noen dager synes også jeg at klærne sitter som de skal, mens andre dager føler jeg at ingenting er fint å ha på seg. Rart det der, men kjenner det på kroppen med en gang jeg spiser ordentlig egentlig.

Håper du kommer i siget igjen med røyken da, må ikke gi tapt nå!! Å så bra at du virkelig tenkte på den sjokoladen..MÅ slutte med det søte jeg å..sammen skal vi klare det!!!

 

Sikkert veldig lurt med nok timer med søvn. Men føler mange ganger at døgnet ikke har mange nok timer. Med 100% jobb og 2 små så går jammen tiden fort. Men må legge meg tidlig når jeg skal opp på dagvakt da..er ganske flink til det:)

 

Å må nok innføre mellommåltid osm du rakri så jeg ikke går helt tom. Tror det da blir lettere å ikke gå på en skikkelig smell!!

 

Mammamo..jeg skal nok krype til korset og bekjenne mine synder, men orker ikke se dem før over helga..hi hi. Skal prøve å være flink til da ihvertfall!!

 

Gleder meg til å ha fri noen dager nå..jobbet 10 dager på rad..da ser visst huset ut slik som det ser ut nå..he he..må nok ta et tak i løpet av helga..eller kanskje jeg kan høre om mannen min vil gi meg husvask i valentin gave::))

Han er dårlig nå så det spørs om det går noe særlig!!

 

HA en fortsatt god kveld da!! Begynner visst å bli mye klokka ser jeg.. det var det med nok søvn da..hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...