Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Ja, idag skal jeg faktisk legge meg tidlig, dvs nå. Vanligvis blir den fort over midnatt / halv ett. Det kommer gjerne av at eldstejenta på 14 er seint i seng, og at vi har behov for litt voksentid. Men idag er hun sjaber form, og la seg halv ti. Så nå har jeg fått min dose..

 

Nattinatt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hanemor: Din kjære er typen til å gi deg husvask i gave han, det er dessverre ikke min... Så det blir nok husvask i heimen min i mårra også, får ta det etter turen vår :) Og så flink liten snuppe da!!! Blir nok tørre i sommer disse 2 små-snuppene våre ;o)

 

I dag har jeg virkelig trimma masse!! 6,1 trimpoeng har jeg sanket inn i dag!! Gikk en laaang tur i det nydelige været (minus 6-7 og strålende sol) på 1 time og 20 min i rask gange. Og så var det 15 min med møkk-måking :) Og på kvelden 1 time med aerobic/styrke på Friskis og svettis. Blir nok ikke så mye trim hver dag, men da koste jeg meg med noen påskeegg med god samvittighet i dag... hehe... Skal på fest i mårra, så da blir det nok både potetgull og alkohol... Men det er sååååå sjelden at jeg er på fest, så i mårra kveld skal jeg bare kooose meg!! Og så får vi se om Hanemor får meg med hjem.... hehe...

 

Søvn ja.... Det sluntrer jeg unna også... Blir ofte 23.30 innen jeg får lagt meg ja, og så MÅ jeg bare lese litt før jeg sovner og da blir det ofte midnatt... Og når man da må opp 5.15 før dagvakt blir det litt lite søvn ja... Godt jentene sover til 8-9, så jeg får litt lenger natt når jeg har fri... Men er helt enig Rakri, voksen-tid er viktig!! Jeg kjenner på meg at jeg blir litt sur når jentene er oppe lenger enn 20.30... Da er det mamma-alene-tid... Og om de er våkne så er det meg de maser på...

 

Lettvindt med jobben så nærme da!! Skal gutta dine gå der eller må de i en annen barnehage?

 

Jentene får frukt ca kl 15 i sin barnehage. Så jeg drøyer alltid til etter 15 med å hente dem, så slipper jeg utålmodige-Mamma-jeg-vil-ha-mat-nåååå-unger... Har som oftes et eple i veska som jeg spiser i bilen hjem.

 

Tørka forresten støv av pulsklokka i dag da, greit å se om det stemmer sånn noenlunde med "standardene" her inne... Blir litt mer enn det man registrerer her syns jeg, men det er jo standard det som er her inne og det er jo veldig individuelt hvor mange kcal man forbrenner da... Men tørka støv av den ja, satte den på og gikk... Syns jeg forbrente utrolig lite kcal... Etter 30 min med rask gange og mye oppoverbakke var det bare 100 kcal..... Da begynte jeg å se litt mer på den... og innstillingene som jeg la inn da jeg fikk klokka hadde nullstilt seg... Sikkert pga flere måneder i skuffen... Så jeg lå inne med vekt på 20 kg og høyde 100 cm..... hahahaha.... Ikke rart jeg ikke forbrente noe.... ;)

 

Sassa: Stå på, ikke gi opp nå, du var jo så flink med røyken! Vet at du kan klare det!!! Og det at du har litt dårlig samvittighet etter sjokoladen er et tegn på at du neste gang kanskje tar en mindre sjokolade... hehe... Eller går forbi butikken og klarer deg uten ;o)

 

Riktig god natt til dere!! Og god helg også, ikke sikkert jeg titter innom i mårra... Får se hvor god tid jeg får ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lynraskt inne her bare for å ønske god helg ;)

 

Har fått vaskeånden over meg (en sjeldenhet i grunnen :eek: ) Så jeg har støvsuget og tørket støv med to små rote og kaste ting i vaskebøtta- med-hjelpere. Nå sover de, så da skal jeg ta det jeg rekker av gulv før jeg bare MÅ ha en dusj. På besøk til venninna mi etter lunsj!!

 

Ha en flott helg alle sammen - og kos dere med måte!! Skal prøve det selv denne helga iallefall :)

 

Utrolig bra trimma da; mammamo!! Super oppladning til helga det da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga godt i gang..var på fest i går jeg da, men edru..he he..noen måtte jo kjøre veit de...Ble litt potetgull og sjokolade da, men ikke alt for mye.. Synes de siste dagene har gått greit matmessig..litt trening har det blitt å. Ble gåtur i går da. Jeg hadde med veslejenta og mammamo hadde med sine 2..vi dro de på akebrett..blir varm av det ja!!!Men de minste begynte å bli utålmodige etterhvert så vi måtte hentes med bil da..hi hi..

 

Hvordan går det med dere andre i helga da? Noen som har planlagt noe på valentines day? Blir nok en stille og rolig kveld hjemme i dag. Godt det. Skal gå skirenn i morra så da trenger jeg en rolig dag i dag!

 

Jeg hadde også vaskeånden over meg i går, men rakk bare å støvsuge i går..må nok ta resten i dag. Ble vel ferdig du rakri?!!!

 

Ja det ble mange trimpoeng på torsdag mammamo. Kjempeflink jente!!

 

Ha en fortsatt fin helg da jenter!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt jeg har litt trimpoeng denne uka... For det ble da fest i går og Mc Donalds i dag.... Men hadde det veldig koselig i går og i dag, så det var verdt hver kalori :)

 

Ikke vært på vekta siden mandag, så er litt spent på ståa denne uka... Tror ikke jeg har gått opp vertfall, siden jeg har vært så flink trim-messig denne uka. Så det blir spennende å se på mandag...

 

Nydelig vær her om dagen nå. Rundt 5 minus og sol fra klar himmel!! Kan ikke bli bedre vintervær!!!

 

Rakri: Sånne små vaske-medhjelpere kjenner jeg til ;) Men om de skal lære så må de jo få lov til å være med... Selv om det er morsomst å duppe vaskefilla i bøtta...

 

Ha en fin lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeee ;) Idag føler jeg meg faktisk ganske flott (95 % oppriktig). Var i byen med jentene. Kjøpte meg noen av delmålpremie - klærne mine. Først en kjole som satt veldig tett, men samtidig litt ledig sånn at den ikke var pineåletrang. Elegant med et hvitt sjal til, kjolen var lyseblå. Blir perfekt til sommerens bryllup, vi skal i flere. Et av dem er i Frankrike hos et norsk vennepar. Har veldig lyst å få til å reise. Skal høre med farmor om hun vil komme å passe de små. Hadde vært super med en voksenhelg

 

Etterpå skulle jeg kjøpe meg en ny bukse. Prøvde først en levis 28 tommer, men så mente ekspeditrisen jeg burde ta en størrelse mindre, for hun syntes den satt litt for løst. Og jammen satt i ikke 27tommern bedre :) Den er veldig tettsittende, så det er uvant. Nesten alle bukser er alt for vide i rompa/lår når de skal passe rundt magen!! Så jeg var veldig usikker og kjøpte begge med hjem. Mannen syntes også den minste satt best, og at rumpa ble veldig fin :-) Drar tilbake igjen med den største buksa. Gøy med noen nye plagg. Føler det er fortjent!! Fant mye flott til jentene også. Bl a DEN nydelige ball/prinsessekjole til hun som skal konfirmeres til våren. Den var satt ned fra 2000 til 800 så det var et varp. En skikkelig drøm av en kjole, og den satt nydelig på henne. Hun er blitt mye høyere enn sin lille mor - snart 170, og veldig slank med former de riktige stedene.. så hun var virkelig flott!! Godt å ha det med kjole i boks!!

 

Helga har gått fint så langt. I ukedagene ligger jeg jevnt på 1350-1400, mens igår og idag ble det rundt 1450. Det er fullt akseptabelt. Satt nærmest å sikla ved sjokoladeskåla igår. Satte den selv fram - de andre må jo få kos selv om jeg slanker meg. Var sååå nær å ta mer enn de to bitene jeg hadde planlagt, men klarte å besinne meg og kuttet istedet opp litt gulrot. Det er god trøst.

 

Skal på en kort skitur med gutta på slep i akebrett i morgen, og med det ender jeg på 13 trimpoeng denne uka. Fornøyd med det også, og spent på mandagens veiing. Håper å ligge under 50 iallefall

 

Herlig med søstre, ja - mammamo og hanemor. Antar dere bor ganske nært?? Søstra mi bor 5 minutters gange herfra, og det er bare så flott!! Vi er mye sammen, de var bl. a nettopp innom på taco. Gøy med fest, mammamo!! En sjelden gang synes jeg junk er godt også! Men velger ofte noe med kylling, er av en eller annen grunn ikke særlig begeistret for burgere - kun de jeg lager

hjemme!

 

Herlig når man får gjort helgevask, ja. Jeg ble nok ikke helt ferdig igår, så jeg tok bad og do idag. Skulle vært mye flinkere med å få vasket, for det blir ikke hver uke. Mannen er super og støvsuger ofte, mens vasking er vi ganske dårlige på!! Men rent og pent nå iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter!

Satt meg i sofaen etter vinterens lengste tur på ski..4,2 mil...brukte 4 timer..det var nok 20 min mer enn jeg håpet på, men sånn ble det da. Ble ihvertfall maaaange trimpoeng..hihi..gøy å legge inn! 11,5 trimpoeng er vel greit det!! Jeg spiser jo mange kalorier i løpet av et slikt løp..2 new energy, en banan og drikker saft så jeg fant ut at jeg spiste ca.800 kalorier på turen, men så forbrente jeg jo over 2000 da;) Så jeg er godt fornøyd..endte på 20 trimpoeng denne uka..

 

Så morro med shoppingtur da Rakri. Åsså så mye du fikk handlet. Sikkert kjempefine de plaggene på kroppen din. Synes det er godt at det ikke er helt åletrangt hvis jeg skal ha kjole. Da kan man jo nesten ikke spise..kanskje en fordel når man er i bryllup og sånn det egentlig da:)Synes det er greit at det sitter etter, men ikke for trangt! Er også veldig glad i blått..sikkert kjempefin den kjolen..åsså 27 i levis bukse..det kan jeg bare drømme om..men det er vel fortjent. Du har jo vært superflink!!

Sikkert morro å reise til frankrike, håper du får ordnet barnepike da. Godt å reise uten barn en gang også!

Skjønner ikke hvor du tar viljestyrken din fra. Står det en bolle med sjokolade foran meg så er jeg nok ikke like flink som deg nei rakri. Har blitt nok sjokolade i helga desverre, men håper at vekta har begynt å jobbe med meg igjen!

 

Med 13 trimpoeng må vel du gå ned rakri..det er jo ganske mye det! Ja det er veldig godt med søstre. Er vel kanskje nesten 10 min å gå mellom meg og mammamo..er oppoverbakke uansett hvilken vei man går! Men veldig godt å ha noen så nære. Åsså har vi jo barn i samme alder også så vi er mye sammen. Til og med inne her;)

 

Jeg tok også helgevasken over 2 dager og kjenner meg veldig igjen det du sier rakri..støvsuge gjør jeg ganske ofte, men den vaskinga blir virkelig nedprioritert, men i går vaska jeg begge etasjene så det er noenlunde rent akkurat nå ihvertfall.

 

Mammamo- man må unne seg litt innimellom vet du. Men som du sier så har du jo trimmet veldig denne uka så vekta bør være snill.

 

Hvordan har helga gått for dere andre da? Stille fra dere..

 

Lykke til med veiing i morra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden - det var litt av et skiløp ;) Det må jeg jammen si!!! Vanvittig med så mye poeng på en dag da. Forbered deg på at vekta av den grunn KAN ha gått opp eller stått stille i morgen. Ofte gjør iallefall min en oppsving etter hard trening. Mulig det har med væskebalansen - ikke vet jeg. Men den svinger ned etter noen dager - det kan jeg nesten garantere deg :)

 

Her pakker vi etter alle kunstens regler. Hele gjengen skal med fly i morgen. Jentene til Tromsø til faren sin og vi andre fire til Bodø. Utfordring å få med både vogn, reisesenger og all annen bagasje. Heldigvis har svigermor lånt bilstoler så vi slipper drasse med de også. Blir herlig med en tur bort!! Og stas å vise fram smågutta. Mye som har skjedd siden de traff farfar i november og farmor i begynnelsen av januar!! :-)

 

Ja, jeg KAN har jernvilje - men jammen ikke alltid. Det er jo derfor jeg vingler opp og ned!! Er inne i en ganske motivert fase, men må innrømme at idag har jeg spist to hjemlaga boller pluss tre ruter sjokolade :eek: Så da kommer jeg opp på 1530 idag.. jaja.. fornøyd med helga totalt sett likevel!!

 

Håper alle blir fornøyde i morgen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og tid for å gjøre opp status igjen. Mammamo, det att jeg tenkte over den sjokoladen jeg tok førte ikke til att jeg ikke gjorde det samme neste gang:( Det førte rett og slett til att alt har sklidd ut iløpet av helga. Ble en del sjokolade i går, og i dag har jeg vært i selskap å gått berserk i kakene:( Har heller ikke fått trimmet i helgen.

 

Men dere andre står på!;)

 

For en skitur HaneMor! Tipper du er støl i morgen!:) Super bra!

 

Så kjekt att du koste deg på fest Mammamo! Det gjør godt av og til, og viss du er like sjelden på fest som meg så trenger du ikke ha dårlig samvittighet!

 

Rakri; kan tenke meg det er stress å reise med fly med små som trenger mye utstyr. Er litt enklere når en bare kan pakke det i bilen. Men håper dere får en flott tur og koser dere!

 

Sliter litt (mye) med motivasjonen nå, og har vel ingen forhåpninger om nedgang i morgen heller. Blir vel heller opp. Men får bare ta det til ettertanke, og håpe på att det blir bedre i uken som kommer!

 

Ha en fortsatt fin kveld, nå er det Beck her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Rakri..jeg er nok forberedt på oppgang i morgen ettersom det var langtur i dag, men venter jeg til tirsdag så bruker det på å justere seg..Rart det der egentlig, men kroppen er vel bare laget sånn.

 

Høres ut som du har nok å drive med. Mye pakking og styr ja, men blir sikert godt når dere først kommer frem. Morro å "vise" frem barna. Spesielt i den alderen..er jo så mye som skjer.

 

Synes ikke 1530 kalorier er så mye egentlig. Lurer på om jeg skal begynne å telle litt igjen. For å få skikkelig start på dette her..

Ja jeg har også jernvilje når jeg først har bestemt meg. Faktisk 2 ganger jeg har hatt som nyttårsforsett at jeg ikke skal spise godteri kommende år og jeg klarte det begge gangene, men er noen år siden sist;)

 

Kjedelig sassa når man er inne i en dårlig periode. Men sjokoladen må bort, ihvertfall midt i uka. Å jeg kommer nok til å kjenne skituren i morra ja..men det er litt godt å da. Noen ganger liker jeg å utfordre kroppen på lange løp, men under løpene lurer jeg virkelig på hva jeg driver med..he he, men veldig godt etterpå da!

 

prates i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - et ÅR uten snop - det tror jeg ikke jeg hadde orket :eek: Synes det var lenge i høst da jeg ikke spiste godteri på litt over en måned - etter en helg med fullstendig amok- i- smågodtposen... jaja.. formelen for meg er litt søtt flere dager i uka. Kan være helt fantastisk med en liten melkeplett til formiddagskaffen når de to har lagt seg. Hvis jeg er for streng for lenge sprekker det helt :)

 

Stum av beundring over skituren fremdeles.. Gikk noen ganger et renn på ca 2 mil som barn/tenåring, men har aldri gått så langt!!

 

Sassa: du skal se det kommer bedre tider ;) Høres nesten ut som om du burde ta deg litt helt fri - men vet ikke om det er noe godt forslag da. Men feks ta fri fra tellingen uten å gå helt amok likevel!! Kjenner iallefall selv jeg blir grundig lei innimellom av å legge inn alt. Til og med en liten sviske eller to blir nærmest dårlig samvittighet når jeg putter dem inn og det ikke var planlagt... Utrolig demotiverende når 5 dager med god innsats raderes fullstendig av 2 dager med dårlig innsats... Ta tre dager fri og så bretter du armene opp på ONSDAG - bryt med "jeg begynner på mandag". Da jeg sluttet å røyke gjorde jeg det fra 3.januar :) Det funket!!! Håper iallefall du finner motivasjonen SNART

 

Nå skal jeg avslutte på pc`n for ikveld, så jeg får gjort litt andre ting også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det går det Rakri har man bestemt seg. Er vanskligst den første mnd så blir man jo vant til det etterhvert. Når året var over gikk det fortsatt over en mnd før jeg spiste noe. Er noe med vanesak her. Er nok også som deg at jeg må ha litt søtt i hverdagen og tror det er lurt for å ikke gå på en kjempesprekk, men det hender jo at den kommer alikevel.

 

Vekta hadde gått ned tross skiløp i går så jeg er veldig fornøyd. Ble nesten en kilo:) Nå har jeg en del å jobbe med..skal ha både barnebursdag og voksenbursdag denne uka da så det kan bli en utfordring. Liker ikke å måtte lage kaker fordi jeg er litt kakemons når jeg har fersk kake!

 

Det er en lang skitur ja Rakri, men fullt mulig å gjennomføre hvis man går litt på ski i løpet av vinteren.

 

Håper du finner motivasjonen igjen sassa. Kanskje lurt det rakri skriver..bare ta fri noen dager så kjøre på igjen for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrollan76

Har ikke fått vært så aktiv her i det siste. Mye å gjøre på jobb, opp-pussing hjemme og to aktive barn legger begresninger på mor sin tid!

Uansett, jeg har klart å holde trimmingen ved like, har funnet en god rytme med 3-4 treningsøkter i uken og kjenner faktisk at jeg blir litt gretten og utafor hvis jeg ikke får gjort dette. Jeg prøver å lese innleggene deres i løpet av dagen og slutter meg til all takken for inspirasjon; det er helt utrolig hvor mye det gir meg å lese hva andre tenker, føler og opplever. Takk alle sammen!

 

Mye å gjøre har også denne uken ført til litt mindre kontroll på maten, men jeg har da allikvel klart å gå ned 0,9 kg!!! Trodde ikke mine egne øyne da jeg så på badevekten.

Lykke til med veiingen dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanemor: 4,2 mil ja... jeg hadde ikke vært i mål enda jeg... ;) Men siden du skal gå Briken så er det vel bare barnemat å klare 4,2 mil... hehe...

 

Her var det stillstand på vekta i dag... Litt skuffa, for jeg hadde 14,5 trimpoeng denne uka og festen på fredag skulle ikke ha sååå mye å si... Ble nok litt alkohol, men bare litt potetgull og ikke noe sjokolade.... hmm... Ja, ja, har jo gått ned siden jeg begynte etter nyttår, så jeg får vel ikke klage. Satse på at nedgangen kommer neste uke. Husker fra i sommer at når jeg hadde en uke med bra med trim så kom ikke resultatene på vekta før uka etter... Ikke alltid like logisk denne kroppen nei...

 

Rakri: God tur!! Kos dere på vinterferie!!!

 

Skrollan: Gratulerer med nok en nedgang!!! :) Du er kjempeflink!!! Og: JA, det er utrolig motiverende å ha denne tråden her inne, så man har noen man "må" rapportere til og da skjerper man seg litt ekstra. Og veldig greit å plukke opp tips om litt av hvert også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag var veiingen en underlig seanse... Har opplevd det før, og det er sikkert ikke uvanlig, men vekta kan vise veldig ulike tall når jeg går på flere ganger på rad.. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. Det varierte mellom 51.3 uten klær til 50.6 med klær... Så jeg måtte veie meg riktig mange ganger :eek: - og tallet som kom på flest ganger var det samme som sist, dvs 50.1 så jeg registrerer iallefall stillstand!! Den lå lavere i helga, men men.. det er jo dagens veiing som gjelder likevel.. Verken fornøyd eller misfornøyd. Håper iallefall å holde meg ca der til neste mandag også - men det blir vanskelig i ferieuka -selv om jeg har en god strategi... Det er så utrolig lett å glemme de gode vaner når man har fri og er bortreist. Antar jeg blir lite på nett også, så da har jeg ikke motivasjonen fra dere heller... dere får sende noen gode vibber iallefall ;)

 

Et spørsmål: har noen prøvd sånn badevekt som også viser fettprosent i kroppen?? Siden vekta mi har noen års jobb bak seg er den vel kanskje rett og slett moden for utskifting. Kjenner jeg blir frustrert når den spriker sånn i hva den viser.. Vanskelig i denne fasen hvor hvert gram teller!! Da er det kjedelig både om den viser for mye eller for lite!!! Så jeg har lyst på ny vekt, og tenker kanskje på en slik som viser fettprosent - om det har noe for seg da. Kanskje motivasjon til å få trenet mer, om man kan se fremgangen i tall på vekta!! Det går garantert fortere enn jeg klarer å se det på magen iallefall :)

 

Gratulerer med nedgang, Hanemor og Skrollan. Stillstand er heller ikke det verste, mammamo. Da gjør den kanskje et større nedhopp neste gang :)

 

Det er kanskje flere som har vinterferie? Iallefall må dere ha en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste opp 200 gr denne uken:( det er vel rett og slett ikke den veien det skal gå! Men har startet dagen bra, gått en god tur i 40 min i våt snø og det var tungt! Så måkt litt snø. Her kom det mer snø i går, og i dag regner det, så det er litt surt. Maten har også gått bra foreløpig, så nå er jeg klar for en ny uke.

 

Takk for tipset Rakri, men tror ikke att problemet ligger i att jeg blir lei. Er ikke slik att jeg registerer alt jeg spiser her inne, det synes jeg blir for vanskelig. Klarer det fint til jeg kommer til middagen, den synes jeg er vanskelig å beregne mengde og kalorier. Problemet mitt er nok rett og slett selvdisiplin, eller mangel på det:p Men jeg gir ikke opp!! Må jo en gang klare det. Tror også att det er viktig å ha tro på att en skal klare det, og der sliter jeg litt innimellom. Det er som med røyken, en mister litt troen på att en noen gang skal klare det når en gang på gang mislykkes. Slik føles det litt med slankingen også nå, veier jo mer nå en når jeg startet etter nyttår. :eek:

 

Det ble mye negativt, så nå er jeg klar for å være optimist (iallefall resten av denne dagen håper jeg):)

 

Gratulerer Skrollan og HaneMor! så flinke dere er! Og stillstand er jo heller ikke så verst sammenlignet med meg, så dere får nok resultater neste uke Rakri og Mammamo!

 

Håper dere får en fin ferie dere som har det! Så får vi bare stå på og gjøre vårt beste med alt vi foretar oss!!!

 

Ha en flott vinterdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom for å rette opp det negative innlegget fra tidligere i dag. :)

 

Har hatt en fin dag med sunn mat, endte på 1394 kcal, noe som er i minste laget men hadde kyllingwok til middag, og det er ikke så mye kcal og det er vanskelig å beregne. Har fått 3 tp i dag og har ikke røykt:) Det må jo kunne kalles en bra dag!!:)

 

Håper dere andre også har hatt en fin dag, så får vi håpe morgendagen blir like bra!;)

 

Ha en super kveld, og god natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta hadde gått ned 300 gram i dag, så jeg satser på nedgang til neste mandag! :) Har ingen erfaring med sånn vekt du snakker om, Rakri. Vekta mi er helt ny og kan også variere litt. Går alltid oppå flere ganger og når jeg har 3 like resultater på rad er jeg fornøyd.

 

Hjemme med sykt barn i dag... Kjedelig når man har så mye som venter på jobb... Men sånn er det nå bare... Kan ikke sende et barn i barnehagen med oppkastsjau.....

 

Registrerer ikke det jeg spiser jeg heller, men vet sånn ca hva jeg skal spise, så jeg føelr at det går greit. Og så lenge jeg fortsetter å gå ned i vekt så gidder jeg ikke begynne å registrere. :)

 

Sassa: En veldig stor del av slanking er mentalt ja... Er man ikke bestemt nok psykisk så er man litt for slepphendt i forhold til det meste og da klarer man ikke målene sine. Men om man virkelig har bestemt seg så klarer man det man vil ;) Det er vertfall min erfaring... Og jeg ser jo av gårsdagen at du kan hvis du vil :) 3 tp er jo kjempebra!!

 

Hvor har deg blitt av deg da, Mamsen? Alt bra håper jeg. ;o)

 

Kos dere med vinterferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en dag snart over, og det har gått fint. Har vært flink med maten og fått 2 tp på forskjellige aktiviteter:) Er inne i en god stim nå! Forresten ingen røyk i dag heller, har ikke tenkt på det engang før nå.

 

Mammamo, ikke noe gøy med syke barn! Har sluppet ganske bra unna alle disse sykene i vinter vi, håper bare det vil vare!:)

 

Rakri, jeg har heller ikke prøvd slik vekt, har en god gammel men den viser stort sett det samme om jeg går på flere ganger. Men har funnet ut att det er ganske viktig att den står på omtrent samme plass hver gang, og att den ikke blir oppbevart i for fuktig rom. Men hadde vært gøy med en som viste fettprosenten om det stemmer:)

 

Håper dere har det bra alle sammen! Her er det kommt masse snø i dag, så jeg har faktisk vært ute å måkt! Det tror jeg må være flere år siden sist. Mannen pleier å gjøre det med traktoren, men i dag var han på jobb så jeg fant ut jeg skulle måke meg frem til bilen iallefall. Var god trim det:) Bare det ikke kommer regn oppå dette nå!

 

Ha en strålende sunn og fin kveld alle sammen!

 

PS: tips til god kveldskos; skjære opp masse god frukt i små biter, ha pittelitt hakka mandler på og så vanilje youghert. Smaker deilig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om italiensk salat er greit, du får jo hjerte av margarin også... (vertfall vita og soft) Så alt med måte sikkert... 20 gram pr dag (?) høres ikke mye ut vertfall...

 

Koser meg nå med frukt og vaniljeyoghurt :o Men jeg har delt frukten i biter og bruker yoghurten som dip, så koser vi oss både jeg og gubben...

 

Ellers så unngikk jeg jo kake i dag da, siden snuppa som skulle i bursdag var syk... Så det var jo hell i uhell... hehe... Ser ut til at hun er frisk igjen nå, så det lover bra.

 

Ikke fått trimma noe i dag, og ikke noe i går... Litt sløvt ja... Men i mårra har jeg store planer! Så gjenstår det å se om jeg får gjennomført planene :)

 

Nå er det frustrerte fruer!! Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært sassa.. godt når man har gode dager med både mat og sikkert med røyk også!! Å så mange trimpoeng du har skaffet deg også. Vet ikke med italiensk salat..tror ikke det er så ille. Å så lenge man teller kalorier så går man ned uansett. Er vel det at det er noe fett i den, men mitt problem er egentlig for mye karbohydrater..spiser egentlig veldig lite fett..Vet jo ikke hvordan det er med deg, men en slik porsjon om dagen kan ikke gjøre noe skade! Stå på videre.

 

Selv har jeg hatt 2 dårlige dager..ordnet og bakte til bursdag i går og feiret barnebursdag i dag med 12 unger...da blir det for mye kake å sånn.. hmmm... tror ikke vekta blir særlig fornøyd med det;) Åsså skal jeg feire med voksne på søndag..hmmm...må nok virkelig få trimpoeng denne uka.. Har sanket 3 poeng i dag da med joggetur og 20 min med rokkeringen!

 

Håper du koser deg på vinterferie Rakri..har heller ingen erfaring med slik badevekt du beskriver. Men min vekt er også ganske ny, men svinger ikke veldig egentlig..

 

Mammamo: Så bra at vekta var snillere i dag da, blir nok et godt resultat neste uke da ettersom du slapp unna sjokoladekaka mi i kveld..he he...noen fordeler med å ha syke barn..he he..

 

Nå er det frustrerte fruer..hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Da har jeg fått trimma litt i dag også! Det er egentlig litt kipt hvor lenge en må holde på for å forbrenne litt kcal:p Har en "stepper" som jeg har brukt i dag, og etter 25 min har jeg ifølge den brukt 175 kcal. Føler det er litt dårlig uttelling:)

Har tatt en runde med rockeringen også, og det kjennes godt rundt midjen! Er ganske øm der nå.

 

Er det noen som har tips for å trene nedre del av magen? Viss jeg slipper ut magen, så står den rett ut! Er ikke så galt rundt midjen, men............ kan jo ikke gå å holde magen inne hele dagen heller.

 

Så bra att jenta di er bra igjen mammamo! Men aldri så galt att det ikke godt for noe!

 

HaneMor, det er en utfordring med baking og selskaper ja, men det er vel da det er viktig å tenke over hva en vil og hvor lenge utskeielsene evt skal vare. Letter sagt enn gjort!

 

Nå skal jeg snart lage klart til middagen, så må jeg på jobb! Håper der har det bra alle sammen! Begyner vel å bli lenge siden flere av oss har vært innpå nå? Hvor blir det av dere?????????

 

Ha en fin dag i gråværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble så stille her:)

 

Vil bare melde om att her går det fint, faktisk veldig fint for tiden. Holder meg til den maten jeg skal ( holder hardt noen ganger) og trimmer hver dag. Har fått 9 tp til nå denne uken og er veldig fornøyd med det!:)

 

Håper det går bra med dere andre også!

 

Ha en flott og sunn dag!:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travelt om dagen synes jeg derfor blir det litt mindre tid til å skrive her inne. Åsså må jeg si at maten går dårlig om dagen..hmmm..

 

Godt du er flink da sassa! Rakri er vel på ferie så hun har vel kanskje ikke så mye tilgang på nettet. Stille fra resten av de andre også..

 

Vært ute på ski en tur i dag jeg da, men forholdene var heller dårlig..snødd i hele dag.. Så det var tungt ja..

 

Ha en fin kveld da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...