Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Bare kjapt innom for å se hva dere har skrevet. Første gang jeg er på nett siden vi reiste hjemmefra mandag. Storkoser oss på ferie, og morsomt å se hvor stor pris farmor m samboer og farfar med samboer setter på guttene. De er jo to herlige fyrer da :o:)

 

Vi har omtrent ikke fått rørt oss, for det har vært rundt 20 minus, og gutta er veldig forkjølet, så da har vi bare hatt dem ute den dagen eneste dagen hvor det har vært "mildt" (minus 8). Med unntak av i går, hvor vi fikk pinnekjøtt til middag og multer med fløte og sukker til dessert har det gått svært fint med maten. Så jeg er optimist i forhold til å ha holdt vekta stille - så langt iallefall!!

 

Ser dere andre holder koken, med noen bra dager og noen litt "slappere". Det er vel slik det skal være - eller i allefall slik det ER :eek:

 

Dere får ha en fortsatt fin uke. Kommer hjem igjen i løpet av lørdag, så er vel tilbake på nett da!! KLEM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Sassa: Så flink du har vært til å trimme da!! Kjempebra!! :) :) Jeg trenger også å trimme nedre del av magen... Føler ikke at rockeringen tar noe særlig der... Så da er det vel sit-ups i alle retninger man må gjøre da... *stønn*

 

Ikke vært noe flink jeg... Og så skal jeg ut og spise med jobben i kveld... Og det er fredag, og dermed napoleonskake i kantina.... Siden jeg skal ut i kveld bør jeg jo holde meg unna kake nå, men de andre her skal jo ha kake... Så får vi se da, om jeg klarer å motstå presset..... hehe...

 

Var ute og gikk en tur i går da, men etterat jeg kom under 70 kg får jeg ikke så bra uttelling for trimmen min... Sikkert en grense der på regning av trimpoeng da... hehe... Ikke at det har så mye å si da :)

 

Kos deg på freie Rakri!! 20 minus er kaldt ja!! Har fått erfare det den siste måneden her i Oppland!!

 

Ha en fin fredag. Jeg har arbeidshelg og kommer heeeelt sikkert innom fra kveldsvakta i mårra :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Der var vi trygt hjemme igjen. Det gikk fint å ha med guttene på fly, første gang vi har prøvd det. Understellet på vogna ble borte underveis, men ellers gikk alt bra :) Håper de finner det snart og sender det hit. Nå er det lite snø på veien, så da funker det dårlig å dra dem på akebrett. Så da er vogn eneste mulighet til å få gått litt tur med dem.

 

Som jeg nevte i forrige innlegg har det blitt svært lite trim, bare noen få usle poeng på hele uka. Har ikke tenkt på det før, men skjønner det er ulikt hvor mye uttelling trim gir i forhold til hvor mye man veier??? Ikke sånn å forstå at det skulle være en unnskyldning for laber trimuke. Jeg bare lurer!! Hvor mange poeng får dere feks på en times gange i 4 km/t??

 

Uka har ikke gått HELT etter planen, men er sånn rimelig fornøyd likevel. Har ikke sprukket, men to dager som har gått noe over grensa - da på mat og littegrann vin ekstra. Tror ikke på noen nedgang, men satser på at det har holdt seg stabilt / minimalt opp. :eek: Planen var å ligge på 1400 hver dag, men det holdt altså ikke helt. Men tenker det må være lov å kose seg litt ekstra på ferie, og føler det er greit når jeg ikke har frotset hverken i mat, snop eller vin.

 

Tre uker idag til avgang Gran Canaria, så det blir vel å holde hardt å komme ned på 48 - iallefall dersom jeg har en oppgang nå. Får håpe på å klare iallefall 49 :o

 

Det er deilig med ferie - men gleder meg også til hverdagen begynner nå. Det er utrolig stressende å være på besøk med to ettåringer i verste røre-og plukke på alt- fasen. Særlig hos gamle oldemødre med nipseri i hver krik og krok!!!!! Og ikke minst er det enklere med maten når man styrer måltidene selv!! Men for all del : vi har hatt det alldeles supert!! Bare gleder oss til de ikke skal plukke på alt de ser!!!!

 

Hanemor: Jeg er svak i nedre del av magen, men vet en bra øvelse (burde gjort den altså) Det er å ligge på rygg med bena rett opp, og så løfte rumpe og bein noen cm rett opp. Den skal være veldig bra - og nå MÅ jeg snart starte med mine mageøvelser.. Det burde være lett å gjøre 5-10 min hver dag eller iallefall annen hver dag - men det er et utrolig stort tiltak å få det gjort!! Shame on me!!!!!!!!! "Planken" er vel bra for hele mageregionen. Antar dere kjenner til den øvelsen!!!

 

Blir bra når alle er i sving her inne igjen - ser det har vært ganske stille.

 

Ha en god lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt med ferie Rakri, men det er jo også godt å komme igang igjen i hverdagen. Flink du har vært da som ikke har fråtset i noe.. Jeg sliter veldig med sjokoladen om dagen..Huff og huff...tror snart jeg må gi meg selv godisstopp en mnd eller noe.. skjerpe meg..mååååå...

 

Men blitt en del trimpoeng i uka da. Gikk 2,6 mil på ski i dag..ble over 7 trimpoeng:) Så det er da noe, men tror ikke på nedgang denne uka. Håper på stillstand.. Blir det oppgang lover jeg godisstopp en mnd!!!

 

Kjedelig at det ble borte noe fra vogna på flyturen da. Håper det ordner seg raskt. Å skjønner veldig godt du synes det er pes med to ettåringer på tokt i andres hjem og skal undersøke alt de ser. He he..

 

Skal feire bursdag i morra vi da, eldstemann ble 4 år på onsdag..så da blir det vel litt kake, men først skal jeg på jobb på dagen..puh..stressete dag blir det ja.

 

Ha en fin lørdagskveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var dere jo:)

 

Skjønner godt att det blir for travelt av og til å komme innom her, det hender jo rett som det er! Var bare veldig gira selv noen dager her, og hadde god tid:p

 

Men, men det går fort over gitt! Hadde bestemt meg for å være flink i helgen, men har vel ikke gått helt som jeg hadde tenkt. Ble både chips og sjokolade her i kveld, og jeg stopper ikke før det er tomt:( Og i morgen er det boller og krem.

Det er jo lov å håpe på ett litt snillt resultat på mandag, men det spørs......

 

Pyton med ting som forsvinner på turen ja Rakri, men får håpe dere får den igjen snart. Og kan tenke meg att det er travelt med to små på oldemorbesøk ja!

Takk for tips til mageøvelser. Sjekka og jeg fikk 1.6 tp for 1 time gange 4 km/t tror jeg, litt dårlig hukommelse:)

 

Jeg har hatt en 1/2 time på ergometersykkelen og 10 min med rocking i dag, og kan ikke huske sist jeg fikk tp i en helg så det er jo bra!

 

Du er jo en racer til å trimme HaneMor! Så mye skigåing! Her har vi hatt mer snø nå enn vi har hatt de siste årene tilsammen og jeg har enda ikke klart å finne frem skiene mine. I dag har det regnet hele dagen, så nå er vel den muligheten gått fra meg. Men blir godt når snøen er borte, så det går ann å gå tur på normalt vis igjen!

Lykke til med selskapet imorgen!

 

Håper alle har en flott helg, så gleder/gruer jeg meg til veiingen på mandag!

 

Ha en super kveld og fastelavenssøndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Understellet på vogna kom levert hjem til oss tidlig på kvelden, så da er det klart for trilling i morgen :o Heldigvis mildt ute nå, så da er det bare å gå i vei!!

 

Idag har jeg vært hard på sjokoladen, tilsammen 300 kalorier..uff og æsj.. Har såååå lyst på potetgull og vin også, men det får jeg stå over denne gangen.. Er enig med deg, Hanemor, om at det noen ganger er lettere med totalt avhold. Spesielt snacks er vanskelig.. 20-30 gram er jo nesten ingenting :confused:

 

Ang trimpoeng; jeg får 1.2 poeng for gange en time i 4km/t. Har jo aldri prøvd med pulsklokke, så aner egentlig ikke hvor mye som forbrennes. Pleier å legge inn tida jeg går med vogn, og forbrenner sikkert egentlig mer selv om tempoet naturlig nok varierer. Det er blytungt å skyve den opp alle bakkene!! :eek: Gratis trim!!

 

Gleder meg heller ikke spesielt til veiingen. Men men.. Vi får trøste oss med at jo lengre tid vi bruker på dette, desto større sannsynlighet for å holde vekta etterpå :)

 

Ha en fin kveld!!! og god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Jeg og Hanemor startet dagen bra med en tur i rask gange på 40 min mellom 6.40 og 7.20... noen kan vel kalle oss gale som er ute og går tur så tidlig en søndag morgen... hehe... Men når man skal på dagvakt og så i bursdag etterpå så er det jo greit å starte dagen slik :) Gikk en tur i går kveld også, etter kveldsvakta, hadde kommet 20 cm med snø og det var tungt å gå i ja!! Men jeg sov såå godt etterpå :o

 

Ellers har det ikke blitt så veldig mye trim denne uka, så det beste jeg kan håpe på er nok stillstand... igjen... Men vi får da se i mårra, hva vekta viser...

 

Jeg får også 1,2 trimpoeng (240 kcal) på 1 time 4 km/t. Har brukt pulsklokke noen ganger og da stemmer det noenlunde med rask gange, 6 km/t. Så jeg legger inn som rask gange. Skyve barnevogn er jo blytungt ja!!! Så du forbrenner sikkert dobbelt så mye da!!

 

Går fort til dere skal på tur da, Rakri! Blir nok deilig med en uke med sol og sommer... Moro for de små også! Håper dere får tilbake vogna innen da... Hvis ikke må du jo bare ta det på reiseforsikringa... Kjedelig når ting forsvinner på tur! Ikke hatt så mye problemer med det, heldigvis! Og nå ser jeg jo at dere har fått igjen understellet... hehe... Sånn går det når man leser litt og litt om gangen... hehe...

 

Holdt meg unna sjokolade i går jeg da, men det ble potetgull i stedet... vet ikke om det er noe særlig bedre.... Og fredag kveld vle det mye god mat (og sikkert altfor mange kalorier....) Sa at gubben kunne kjøre da, så da ble det bare vann til maten og ikke vin... Så sparte jeg vertfall de kaloriene... hehehe...

 

Sassa: Så flink du var og sykla og rocka da!! Du får skaffe deg hund (hvis du ikke har) så kan den få resten av potetgullet når du vet du burde stoppe men ikke klarer fordi det er igjen i skåla/posen... hehehe... Og så har du turkamerat som du MÅ ut med daglig... hihi...

 

Krysser fingre for veiing i mårra... Ikke mange optimister her i dag..... :)

 

Nå skal jeg se skiskyting. Greit å se på at andre sliter seg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamo og Hanemor: Må jammen si dere var tidlig på`an ja!! Godt gjort!! Utrolig deilig når man får til å trene tidlig på dagen! :)

 

Har akkurat bakt noen utolig usunne kanelsnurrer. Skal på middag til søstra mi, og tenkte ta med noe til kaffen. Eller først og fremst var det for å sette minstejenta igang med noe annet en tvtitting. Iallefall er det masse fyll inni av smør, sukker, kanel og marsipan. Får passe på å spise en liten da - for jeg har satt av 700 til middag m dessert. Antar en bitteliten sånn er rundt 200. Så får jeg velge lurt til middagen. :) Det er jammen ikke enkelt alltid med denne tellingen :eek: Prøver å holde meg på 13-1400 på ukedagene og 14-1500 i helgene. Kaloririke ting gjør jo grusomme utslag!!

 

Med skam må jeg meddele at vi ikke gikk ut på trilletur idag. Fristet ikke ut tidlig i surt vær med litt vind og regn.. ja - unnskyldninger er vi (eller iallefall JEG) god på.... Vi bakte jo istedet. Tenker jeg prøver meg på en liten kveldstur alene etter "Himmelblå"

 

Dere får ha en god dag. I morgen er vi klare for en nye uke med ekstra god innsats - ikke sant ? :o

 

Jeg har forøvrig en liten teori, basert på ett års erfaring. De ukene jeg ligger veldig jevnt i inntak, der variasjonen er feks 1380, 1340, 1310, 1370, 1390, 1410, 1420 gjennom uka blir resultatet mye bedre enn om jeg varierer stort - også om gjennomsnittet er ca det samme. Hva tror /erfarer dere?

 

Skal i allefall prøve å ligge jevnt nå disse 20 dagene før tur til syden. Skal også prøve å få gjort disse mageøvelsene hver dag som er igjen nå. Det sies jo at man skal kunne se forskjell da etter tre uker. Det er iallefall lov å håpe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med sydentur Rakri! Hvor på Grand Kanaria er det dere skal?

 

Jammen er det noen sprekinger her!!! Ut så tidlig en søndagsmorgen! Det står det respekt av, selv om det er før dagvakt:)

 

Jeg har også gått en 40 minutters tur, men det var etter att alle var ferdige å gå på ski på TV:p Jeg har også bakt i dag, og har nok ikke klart meg med bare en bolle heller:( Er jammen ikke sikker på om det ikke blir flere også i kveld.

 

Men, men imorgen er tid for å få dommen, så det er bare å vente:)

 

Håper alle har en fin kveld, og lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Da var nok en helg over..går alt for fort.. Bursdagsfeiring her i dag så nok en dag med alt for mange kalorier. Så da får vi se hvordan vekta reagerer på denne frotse uka... Har 17 trimpoeng da, så det er veldig bra, men man må jo spise riktig også..

 

Etter veiing i morra så regner jeg med at det må bli godisfri mnd...blir veldig overrasket hvis jeg ikke går opp..

 

Så bra du fikk igjen understellet da Rakri..bare 20 dager til tur..da blir det vel full skjerpings skjønner jeg i 3 uker fremover;)

 

Er visst flere av oss som trenger litt skjerpings ser jeg..eller vi ser det vel først i morgen...på vekta!

 

Lykke til da ihvertfall. Å i morgen er det ny uke med nye muligheter!!

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i morgen blir det spennende her å... Håper på en liten nedgang (selvfølgelig) men bør nok være fornøyd med stillstand... Så får morgendagen vise...

 

Boller må man jo ha på fastelaven!! (Man finner jo alltid en eller annen unnskyldning til å spise noe godt.... hehe)

 

Vært i bursdag jeg da. Klarte meg bra synes jeg. En porsjon med gryterett og mini-loff (hihi, HaneMor...) Og litt kake. Koselig var det!!

 

I mårra er det spådd sol og et par minus! Heeelt supert vær!! Så jeg og jentene skal kose oss i mårra! Gå en lang tur og lage snømann og kanskje en snøhule :) For er det noe vi har nok av så er det snø ja.....

 

Ha en fortsatt fin søndagskveld!! Så tastes vi i mårra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du var på bursdag, da, Mammamo. Ser selv det går greit når man barehar bestemt seg på forhånd :) Ofte er det hjemme i egen sofa det sprekker for min del!! Skapsnoker :confused: Dagen min gikk nesten etter planen. Det ble litt is ved siden av kanelsnurrene, og en litt stor snurr istedet for en liten Huff, det er så dumt at man får så lyst på alt det man ikke skal ha. Tror nesten man går og tenker mer på det når man slanker seg enn ellers. Altså at fristelsen nærmest er større nå. Det er vel noe med "forbuden frukt"???

 

Du er jo bare helt rå på trimmen, Hanemor!! Så flink du er å finne tid til det! (les: prioritere). Sant det du sier om at man må være flink med både mat og trim. Det er vel en gjenganger for oss at vi bare er flink til en av tingene i samme periode. Når det gjelder deg selv: passer du på å spise nok da, med all den trimmen? I motsatt fall er det jo fort gjort å bli fysen!!

 

Kanskje vi skulle utfordre hverandre til en godisfri uke eller to? Noen som henger seg på?? Mener du både salt og søtt da? Altså alt fra potetgull til drops og sjokolade?? :eek:

 

Vi skal til Puerto Mogan på Gran Canaria. Virker som et perfekt sted når vi har med oss så små barn. Ja, skal prøve å ha full fokus de tre ukene som gjenstår, så får vi se. Jeg ser jo i speilet og på nye bilder at det er mindre av meg nå. Hovedproblemet er overflødig hud og slappe muskler. Fikk iallefall gjort 10 minutter styrke av mageregionen idag. Skal ta litt sol før avgang. Man føler seg et hakk bedre med litt farge på kroppen. Greit å ikke komme helt likbleik på stranda!!!

 

Sassa: det er så deilig at du er så positiv hele tiden, til tross for litt sprekker her og der.. Vi satser på at vekta er snill med deg i morgen!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bare for en uke... tør ikke love noe mer... En uke i første omgang vertfall :) Dvs ikke sjokolade/godis/potetgull/kaker... (eller kanskje det er lov med kake??) Det er hjemme som er problemet ja... Når ingen ser meg... hehe... Er jeg borte kan jeg fint klare å holde meg unna godis... Men hjemme i skapene mine... *sukk*

 

Så flink du var og trimma magen da!! Jeg er sikker på at mennene kommer til å snu seg etter deg når du går forbi på stranda i bikini :) (eller fordi en slank og pen dame som deg har med seg 2 store og 2 små barn :)) hehe... Sikker på at du blir tatt for å ha med lillesøster og ikke dattera di...

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi en avtale, mammamo. Flere som hiver seg på??

 

GODISFRI uke!! Enig i den at det holder med ei uke foreløpig, så får vi se - kanskje vi følger Hanemors eksempel med godisfri måned??.Iallefall: En uke uten drops, sjokolade, alt av saltsnacks (peanøtter, potetgull o.l.) samt is, kaker, boller og søte kjeks. For min del er det lov med sukkerfri brus. Er gressenke hele neste helg, så noe må man kunne kose seg med... :eek:

 

Ha en fortreffelig godisfri uke :) :) Dette klarer vi!! (men lover å melde inn om jeg skulle sprekke)

 

PS:Ser du skal på klubb og fett i morgen, mammamo. Kos deg :) Det brukte vi å ha på lillejulaften hjemme hos foreldrene mine... sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det som jeg fryktet... opp 0,4 kg... Æsj... :) Men det hjelper ikke å sture... Må bare gjøre en innsats for å komme meg under 70 igjen...

 

Så langt denne uka har jeg holdt meg unna godis.... hehehe... For denne uka har jo vart lenge nå :) Kom plutselig på at jeg har kvikk lunsj på lur her... Tilfelle vi skulle på skitur var det kjekt å ha i bakhånd... Men skal klare å holde meg langt unna dem denne uka!! Lover å melde inn om jeg sprekker jeg å (men det skal vi jo ikke, Rakri :) ) Sukkerfri brus må være lov ja, men jeg prøver å holde meg unna aspartam jeg da, noe som dessverre er i nesten all sukkerfri drikke..... Så da blir det mest vann her...

 

Skal på klubb og fett hos mamma i dag ja. Det er jo sååå godt!! Med stekt flesk og brunost-saus. mmmmmmmm Ikke det sunneste kanskje... men det går nok fint for en gangs skyld.

 

Ha en finfin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist har jeg vært på den fryktede vinterferien (ferier er mitt største vektproblem.). Jeg hadde stillstand på vekten som ambisjon for ferien, men det ble pluss 900 gramÂ… Meeen, jeg får mensen om et par dager, og jeg går alltid opp i vekt før perioden. Så om det er stillstand eller oppgang, får jeg snart svar på.

Det ble mange mil på ski, mange glass rødvin, og flere kilo sjokolade (slik føles det i alle fall). Det irriterer meg at jeg ikke har vært mer moderat i denne ferien heller.

Men det er snart påskeferie. Denne gangen skal jeg være forberedt, tenke positivt, og glede meg til utfordringen. Da skal jeg smile til sjokoladen og tenke; ”du er feit du, men det skal ikke jeg bli!!”.

 

Vel, det var bekjennelsen. Ellers ser at her inne har det vært liv som vanlig. En godtefri uke? JEG ER MED!! Begynner i dag, og ikke noe søtt eller salt på meg heller denne uken.

Jeg ønsker oss lykke til :) og en flott uke til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrollan76

Så flinke dere er med treningen, jeg har helt mistet fokus denne uken, men vekten fortsetter nedover i grei fart og da merker jeg fokuset og den innbitte stå-på-viljen forsvinner.

Jeg må ærlig innrømme at jeg er kommet ned i en vekt hvor jeg begynner å føle meg fornøyd. Får masse kommentarer og klærne ser bra ut, har til og med fått høre at jeg kanskje ikke bør gå ned noe særlig mer.

Jeg er fremdeles litt unna det som er mitt mål, men tar egentlig alt som en bonus nå og burde kanskje tenke på å se hva som skal til for å stabilisere litt.

Rotete dette, men akkurat dette er litt rotete oppe i hodet mitt også. Er det noe som har noen tips eller fornuftige råd å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrollan: for en vanvittig nedgang du har hatt!! GRATULERER :) Ikke rart du får fine kommentarer. Kjenner meg igjen i det der!! Før sommeren var jeg 700 gram unna målvekta på 48 kg. Som hos deg haglet det med kommentarer, og hørte mange si " nå må du ikke ta av mere" (alle trodde det var pga amming av tvillinger, men det var det jo ikke). Uansett: jeg begynte å slappe litt mer av, og resultatet var at jeg gikk opp. Så om du skal stabilisere nå tror jeg du må være like målrettet som nå - kanskje enda mer. Har hørt mange si det er lurt å komme ned litt under der man skal ligge, for det er vanlig med en liten oppgang under stabilisering. Tror man skal øke med ca 100 kalorier hver 14.dag til du har kommet opp på ditt dagsbehov.

 

Fikk besøk nå, kommer med mine tall og mer kommentarer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt rått hvordan du har gått ned hver eneste uke, du motiverer meg masse med din nedgang.

Er ellers enig med Raki. Det er nok lurt å nå målet sitt (hvis det ikke er urealistisk eller usundt). Det var spesielt viktig for meg i stabiliseringsfasen etterpå. Det er lett å hoppe over stabiliseringsfasen hvis man en "nesten" fornøyd.

Gleder meg til å lese hvordan det går med deg videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en travel dag, men nå har de små lagt seg, så da er det sjanse å sitte litt på pc igjen :-)

 

Bliny: 900 gram opp etter vinterferie og med mensn i vente er ikke alt for galt. Du er sikkert tilbake på forrige ukes tall om en ukes tid - om du henter deg inn igjen med gode vaner denne uka. Hjelper nok på med snopfri uke!!Selv har jeg ikke hatt mens eller eggløsning på naturlig vis på over fire år (derfor hormonbehandling med tvillinger som resultat), så jeg har ikke den oppsvingningen iallefall. I grunnen ganske kjekt nå når jeg ikke skal ha flere barn å slippe å ha mensn!! :)

 

Mammamo: håper du koste deg på middag!! Går fint her også så langt med snopfri, men må innrømme at etter vi inngikk den avtalen i går kveld, måtte jeg ta meg to små biter sjokolade. Vi kjøpte tre sånne svære halvkilosposer på obs (tre for kr 90) like etter jul. Og har nesten to hele igjen, selv om også jentene har spist fra dem på lørdagene. Jevnt over er vi ganske flinke å ta bare litt.. (bortsett fra i selve jula - da gikk det unna)

 

Håper enda flere hiver seg med på snopfri uke :)

 

Ja, har nesten glemt å si noe om dagens veiing. Overraskende nedgang her på 300 gram. Kan jo være en hyggelig nedsving, men hadde også gått inn en halv cm til 73 cm - så da håper jeg det er reell nedgang - og at jeg fortsetter å krype ned mot 48. Fått 2.5 trimpoeng idag på trilling, vanlig gåtur og litt styrke.

 

Hvordan har det gått med dere andre da?? Spent!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen full aktivitet igjen, ja. Er det det att jeg holder meg borte som får aktiviteten opp? He-he :)

 

Skrollan; for en super nedgang!!! Slik hadde jeg det for noen år siden, gikk ned 8 kg på 8 uker, og det merkes! Det går ikke så lett for meg denne gangen og det er litt uvant. Det er nok lurt å gå ned litt lenger enn der du vil være, viss du klarer det ja, for å ha litt å justere med. Du er super rå!!:)

 

Gratulerer til deg også Rakri! Du står på så du kommer nok til målet til slutt! Så flinke dere er som bare tar litt sjokolade! Når en slik er åpnet her er den tom på en liten stund.

 

Bliny og mammamo; dere er nok snart på rett spor igjen!

 

Her ble det endelig nedgang!!:) (selv om jeg spiste en svær pose nøtti frutti igår kveld) Synes egentlig jeg er flink med både mat og trim nå, men allikevel merkes det verken på klær eller cm. Det er litt frustrerende siden jeg stort sett altid ved tidligere forsøk har gått fort ned i vekt og inn i cm. Men det måtte vel ta slutt hos meg også:) Når jeg ser på vekt og mål fra mai-08 og frem til nå, så går det mye opp og ned, men ikke noe å skryte av totalt.

 

Men, men vi gir vel aldri opp!!!! Blir ikke med på snopefri denne uken siden det nå er vinterferie her. Skal jobbe nesten hele uken, men mulig det blir en hyttetur noen dager. Skal prøve å beholde fokuset denne uken også, men kjenner vel att motivasjonen også går litt i bølgedaler.

 

Det var det jeg hadde for i dag tror jeg. Håper alle har en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ble ingen veiing på meg i dag. Får stå opp litt før mannen min i morra. Orker ikke å veie meg når han er på badet derfor ble det ikke noe i dag.

 

Selvfølgelig skal jeg være med på godterifri uke!!!!! Begynner i morra jeg da.. Var visst igjen noe sjokolade her fra helga:(

 

Så flinke dere er skrollan, Rakri og sassa. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver skrollan om å bli fornøyd..det var jeg også, men stabiliseringa er vanskelig..faktisk vanskligere enn å gå ned...

 

Ikke mobb loffen min mammamo.. Dårlig gjort! Jeg spiser kanskje ikke nok de dagene jeg trener ordentlig Rakri..sultfølelsen gjør jo bare at jeg blir fysen på noe..Så må bli flinkere til å spise mellommåltid.. Blir nok ikke så mye trim denne uka.skal jobbe til helga også skal jeg på fest lørdagkveld så det blir lite trim til helga!

 

Ble da en gåtur med barna i dag da..på akebrett etter meg..mammamo var også med..blir da litt trim det også..de er jo ikke så lette;)

 

Da går vi for godisfri uke..kake kan jeg vel ikke love, men skal jobbe med å holde meg unna det også. Har fryst ned alt etter bursdagen ihvertfall..å nå er gelen spist op:( Håpløs....

 

Ha en fin kveld fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa: jeg ble kjempeglad på dine vegne :) Prøv å være litt flink i vinterferien også, så skal du se det går videre ned neste mandag også!!

 

Hanemor: vet veldig godt det der med å ville være alene når man veier seg. Blir nærmest som et rituale, og kjenner jeg stresses av skytteltrafikk på badet på mårran. Må ha gitt mårrapupp, vært på do, ikke spist enda og være naken - OG alene. DA først kan jeg veie meg :eek: så ikke rart jeg ikke alltid får det til!!

 

Det er veldig lurt å få rester unna veien ja. Jeg har veldig vondt for å kaste ting, men har blitt bevisst på å ikke bruke meg selv som søppelbøtte. Løsningen her har blitt å gi alt av kakerester til studentene som bor i første etg i vår tomannsbolig. Rolige, greie gutter som blir sååå glad for kake :) Så da slipper jeg den fristelsen!! Egentlig sjelden vi har kaker i hus utenom bursdager, men greit å få dem spist opp av andre likevel!!

 

Har nettopp vært og tatt sol :) Håper å få litt farge fort - og enda mer etter ferien. Utrolig vinterblek!! Og så har jeg kjøpt meg en til av den 27tommers - levisbuksa. Den satt virkelig som et skudd! Har problemer med å finne fine bukser, så da er det greit med flere i samme modell, men ulik farge!!Herlig med nye klær! (og at årsaken er at de gamle er for store!!)

 

Ha en fortsatt fin kveld! God nattaklem fra Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

 

Måtte bare innom her selv om jeg er på jobb..føler meg som en liten sniker, men ikke noe bra dag i dag.. Rakk å veie meg i dag...2,2kg opp..er det virkelig mulig på en uke. Skjønner ingenting. Det eneste jeg skjønner er at det er null sukker den neste måneden..jeg skal IKKE dit jeg var! Så var det sagt..

 

Rart det Rakri..jeg er akkurat som deg..samme kriterier for veiing..hi hi..nesten komisk. Bortsett fra at jeg ikke trenger amme da...lite melk der gitt.

 

Lagd meg salat i dag så det kan bare gå en vei..nedover.....SKAL.

 

Godt å ha dere her inne å bekjenne mine synder til..

 

Ha en fin og godis fri dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Hanemor - det var jammen kjedelige tall :confused: Men men: da kan det, som du sier, bare gå en vei.. Så neste uke blir det sikkert en stor nedgang. Som du også vet gjør vekta ofte både oppsving og nedsving, så det er ikke sikkert du har gått opp så mye. Prøv på nytt på torsdag, for eksempel - bare for å se. Husk også at du har trimmet enormt mye - det også kan gjøre sitt til oppgang. MEN: nedgang får du etter hvert, du som trimmer sånn!!

 

Akkurat fått i meg lunsj. Har helt dilla nå på disse polarbrød extreme. Kan nesten ikke tro det er så lite kalorier i dem så mettende som de er.. og så goooode :)

Idag var det skinke + paprika på en og mager prim på den andre. Det er også godt med cottage cheese m litte grann lett syltetøy på. Det blir kveldsen idag!!

 

Ganske avhengig av å få en god metthetsfølelse. Takler ikke å gå å være sulten - så da gjelder det å finne mat som metter godt uten å radere kaloribudsjette fullstendig :) Kom gjerne med tips til sånn mat, både frokost, lunsj og middagsmat.

 

Ha en fortsatt fin dag!! GODISFRI sådan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...