Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Raki gratulerer – nedgang i vekt og cm! Så deilig, gleder meg på dine vegne.

Og Sassa – det var masse ned, så kjempehyggelig. Håper du tar med deg inspirasjonen på vinterferie, og ikke gjør det jeg gjorde :) Â…

 

Mammo og HaneMor – på en måte er det jo godt å ikke være alene om å gå opp.. :) Men jeg er sikker på at vi neste uke er tilbake på rett spor, og kjenner for egen del at motivasjonen blomstrer. Godtefri Uke føles herlig (foreløpig :) ), og er helt sikkert en dytt i riktig retning. Så i går rørte jeg verken ”søtt eller salt” på kvelden. :)

 

Ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Takk for støttende ord. Tror aldri jeg har klart å gå opp så mye på en uke...åsså med så mange trimpoeng i tillegg. Polarbrød synes jeg er godt også..må kjøpe inn det igjen slik at jeg ikke går og er sulten.. Jeg kan heller ikke gå å være sulten rakri..da går alt ned som ikke skal gå ned..:)

 

Spiser mye kjøttpålegg jeg da..kokt skinke også bruker jeg vita hjertegod lettmajones..er veldig glad i den..

 

Skulle egentlig på skitur i dag, men var veldig sliten da jeg kom hjem så la meg bare under dyna...ble en gåtur senere alikevel da..! Så da ble det forbrent noen kalorier i dag også.

 

Godisfri her i dag også..skulle bare mangle med en slik oppgang..får se om jeg tør gå på vekta på torsdag da rakri..he he..blir jo bare to dager imellom, men kan jo se. Skal feste til helga så kanskje jeg angrer på godisfri på lørdagskvelden, men da klarer jeg kanskje å holde meg selv i øra!!!

 

Ja det var dagens rapport. Flink bliny..kjennes godt i kroppen når man ikke spiser godteri..merkes på humøret:)

 

Å sassa du må ikke holde deg borte..vil veldig gjerne ha deg her. Var nok tilfeldig at det var så rolig den dagen da:)

 

Tastes i morgen da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er nok ikke så lett å bli kvitt meg HaneMor:)

 

Så kjedelig med oppgang, der har jeg vært/er jeg, så det vet jeg det meste om! Men har tro på att viss en bare er standhaftig så kommer resultatene. Og slik som du trimmer så må du vel merke att kroppen strammes opp??:)

 

Her har vært en nokså grei dag i dag, med både mat og trim, så er fornøyd med det. Og ja, jeg skal prøve å være flink på hyttetur også Rakri, men kjenner meg selv (og min søster som jeg skal være med) så det blir nok litt godterier og god mat. Men håper å få til litt trim da:) Det er bare snakk om to dager da, skal på jobb igjen på lørdag, så håper det ikke ødelegger for mye for neste veiing.

 

Så flinke dere er med godtefrie dager! Jeg pleier ikke spise godterier i uken, så det er ikke det store problemet. Det er på lørdagen det går galt her! Og på hyttetur. Men den tid, den sorg.

 

Jeg reiser etter jobb i morgen, så nå blir jeg nok ikke å se her inne før fredag. Lykke til med null godter resten av uken også!

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra dag med passelig mye mat og trim. Er suulten nå i kveld, så må nok ta meg en gulrot!!

 

Sassa: du får ta med litt grønnsaker og frukt og kutte opp også - så begrenser det litt av godisen. Synes selv at når det først er kuttet opp og står der, så er det vel så fristende som snop! Ja, det var faktisk helt oppriktig ment!! :)

 

Skal se en episode Frasier med mannen før dusj og senga kaller. Natt til idag ble urolig fordi den ene tvillingen begynte å kaste opp. Mannen min er suveren der og har skiftet på senga og ordnet opp i alt på et blunk, men det ble urolig noen timer - så det merker man jo uansett!

 

I morgen kveld blir det hurtig gåtur med søstra mi! Og magetrim mens de små sover. Har gjennomført 10 minutter tre dager på rad. Målet er å få gjort det hver dag, så vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var det lenge sidan eg såg innom, har ikkje fått lest alle innlegga frå alle, men eg ser i alle fall at dokke har vert enormt flinke til å få motivasjonen på topp!

Så no kjem motivasjonen snikande hos meg og kjenne eg...

 

Eg vil berre meddele at eg gjerne vil vere med på snopefri veke :)

 

Har stått tilnærma lik stilt på vekta i to veker, ned 100 gram og opp 200 gram i går. Dette fordi eg har mista to kurskveldar, vert åleine med jentene og ikkje fått trent etc. Mange grunnar! Om ei veke er kurset slutt, og eg skal ned 1,1 kg denne veka! Etter det blir eg nok aktiv her for å få drahjelp!

 

Ha ein fin dag!

 

Torill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen liv ja!! Så koselig!!

 

Bare innom for å lese litt nå, skal snart i barnehagen på foreldresamtale og så på jobb, så jeg stikker innom fra kveldsvakta mi!!

 

Må bare si at om jeg ikke hadde gjort avtale med dere her inne så hadde jeg ikke hatt godisfri uke lenger.... hehe... Vært sååå nær å sprekke flere ganger... Men så tenker jeg jo på dere og da finner jeg meg noe sunt i stedet :)

 

Tastes da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra mammamo!! Det var det som var meningen :) :) Her går det hardt utover gulrøttene!! :) Bra du også er med, Torill!! Mannen min har kakedag på jobb på fredag, og da skal jeg lage brownies - en herlig variant som er lys, og der det er både mørk og hvit sjokolade samt valnøtter på toppen. Tror jeg skal få slite litt ekstra da - men skal se for meg pekefingrene deres, så skal jeg nok klare å stå over!! hehehehe...

 

En fiiin dag i Trondheim med sol! Skal ut når minstejenta kommer fra skolen, så får hun være med!

 

Ha en super dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med liv her. Er hjemme fra jobb i dag jeg da..sov dårlig i natt og våknet med hodepine da klokka ringte..prøvde ikke å stå opp en gang..kjente at kroppen ikke ville. Må være tilstede med hodet mitt når jeg er på jobb..er lærer for sykepleiestudenter så det blir maange spørsmål gjennom ei vakt.

Føler meg mye bedre nå da.. Sov til 10 så det gjorde nok mye.

 

Flink mammamo..hjelper å ha lovet noen at man ikke skal spise godis. skjerper seg mer da!!

 

 

Min andre godisfrie dag..ligger en åpnet melkesjokolade i kjøleskapet, men den skal ikke røres..Å rakri husk pekefingeren når du baker til fredag. Får vann i munnen bare av å høre ordet brownies..he he. Kjedelig når barna er syke da rakri..godt å ha en mann som stiller opp..jeg har også en mann som virkelig stiller opp ift barna. Det er veldig godt.

 

Kose deg på hyttetur da Sassa..å litt oppsårne grønnsaker kan være kjekt å ha. Selv om jeg ikke synes det er bedre en sjokolade Rakri.

 

Ha en fin og godisfri kveld da.

 

Mammamo: Har du snille barn i barnehagen da?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på jobb, rolig her, så da stikker jeg innom her en tur ;o)

 

Litt usikker på hva jeg skal gjøre etterpå da... Ei på lab'n har feiret 60 år i dag nemlig, så de ba meg opp på kake... Er jo litt dårlig gjort å si nei da... Men kan jo hende jeg har veldig mye å gjøre akkurat når de skal spise... hehe... Og så kan jeg ta med meg kaka ned hit (Lab'n er i etasjen over) og la den stå til nattevakta kommer... hehehe... Eller jeg kan jo spise en liiiiten bit da... Blir liksom litt dumt å si at jeg har godis-fri uke og kan ikke spise kake...

 

Hanemor: Jada, barnehagen hadde bare positive ting å si om jentene mine!! (trodde vel egentlig ikke noe annet, de har jo det etter sin mor :) hehe...) Dumt du har gått opp så mye da :confused: Hadde ikke akkurat trodd at du hadde gått opp sååå mye... Men du skal se de er borte igjen til mandagen! Bare hold deg unna sjokoladen!! La gubben spise den!!

 

Jeg var en liten tur på vekta i dag og det så veldig bra ut!!! Så da blir man jo ekstra motivert til å holde seg unna godis!!

 

Rakri: Det er juks å skrive om slike brownies-fristelser her inne når vi liksom har godisfri uke her!!! Får ikke særlig vann i munnen når man tenker på sånne ting... hehe... Og så flink du har blitt med magetrim da!! Kos deg på tur med søstera di i kveld da!!

 

Toril: Det er jo bra at du har holdt vekta stabil da, siden du har hatt rolige uker hvor du ikke har fått trent! Og den kiloen er jeg sikker på at du klarer denne uka!!

 

Jeg SKAL vertfall ned denne uka!! Med stillstand og oppgang har jeg fortjent det nå syns jeg... hehe... Vertfall når jeg ikke spiser noe godis denne uka heller. Mulig vi kanskje skal på fjell-tur til helga da... Sliter litt med godisfri da... Men skal tenke på dere og klare det!!

 

Jeg har ofte jentene på badet når jeg veier meg jeg da, så skal jo de også veie seg, når mamma gjør det... :) Men de er jo bare 2,5 og 5, så de vet ikke at mamma slanker seg. Og man trenger jo ikke slanke seg selv om man går på vekta. Men mannen får holde seg unna badet ja!! Nå har jo jeg fri hver mandag, og dermed goood tid til veiing!!

 

Kos deg på hyttetur, Sassa! Koselig da!! Dra med deg søstera di ut og gå på tur!! Minst 1 time hver dag!!! (formaning fra meg :) ) Om du gjør det kan du kose deg med litt bedre samvittighet!!

 

Ha en fin og sunn kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanemor: Det er vel kanskje sant som du sier, at gulrøtter ikke er BEDRE enn sjokolade. Men det er iallefall en bra erstatning!! :)

 

Det ble ingen tur på meg ikveld likevel. Nå er tvilling 2 syk og har kastet opp 10-12 ganger fra i ettermiddag, stakkars lille. Greit å være to hjemme da. Akkurat nå sover han, så jeg skal skynde meg på butikken. Vi er fri for kaffe :eek: og gulrøtter :) Men har fått en lang trilletur og styrketrening idag, tilsammen trimpoeng 2.7 tp. Det er da ganske bra det også

 

Mammamo: jeg bruker så og si aldri å spise kake på jobb. Vi har kake hver fredag og gjerne når noen har bursdag. Det er faktisk ikke mange som stusser over det! Bare ekkel følelse i deg selv de første gangene. Noen ganger sier jeg at jeg heller skal ha et glass vin til kvelden eller at jeg ikke er særlig glad i kake (for det er jeg egentlig ikke, iallefall ikke tidlig på dagen)

 

Ja, da skal jeg skynde meg på butikken. Ha en fin kveld så lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammamo..så bra at jentene var snille da..har nok mest etter tanta si der ja;) Skjønner ikke hvordan det går ann å gå opp så mye på ei uke. Trodde ikke det var mulig, men de skal få kamp ihvertfall. Glad jeg ikke skal på jobb på fredag..er kake der da, lettere å holde seg unna når man ikke har muligheten. Hvordan gikk det med deg da, måtte du spise litt kake..er vanskelig da å si nei..skjønner deg veldig godt!!

Ja rakri må ikke prate om brownies i godisfri uke dårlig gjort. Mannen min driver forresten å spiser sjokoladen..men spørs om den blir tom i dag..å så må han vel ha ny til helga så da er det pån igjen..Men jeg skal IKKE røre den.

 

Blir ikke med på fest på lørdag du da mammamo..hvis dere skal på fjellet til helga? Men blir vel en del trim da.. Jeg har arbeidshelg til helga så blir lite trim på meg..blir vanskelig å "tjene" inn noe til festen også..Kanskje jeg må gjøre som forrige helg...gå tur før vakta starter om morgenen..:)

 

Gulrot er en god erstatning når man er sugen på noe søtt er enig i det rakri, men sjokolade er best. Så flink du er når det gjelder kake på jobben da..må nok prøve å følge ditt eksempel.

 

2,7 poeng må være bra rakri..tok litt aerobic inne og rokkeringen så jeg fikk samme poeng som deg. Er veldig fornøyd med det.

 

Gjør ikke noe om barna er med når jeg veier meg, men mannen er litt annerledes. He he...Får vel prøve meg en tur opp på den igjen i morra..krysse fingrene for at det viser et mye bedre resultat enn tirsdagen..

 

Sassa..du spurte om jeg fikk strammet opp litt når jeg trener så mye. Har vel egentlig trent like mye i mange år så merker jo ikke så mye oppstramming..

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten snartur før jeg skal på jobb... Har kortvakt i dag, jobber 14-20. Helt grei vakt ;) Skal kjøre jentene i barnehageb nå snart og så ta med skia og gå en skitur i sola før jobb. Er minus 8 og strålende sol, så det blir nok supre forhold for en skitur!! Gleder meg!!

 

Fikk sneket meg unna kake i går da :) Var faktisk en del å gjøre, så jeg rakk ikke opp da de skulle spise kake, så da maste jeg ikke på å få kake senere.... hehehe... Fornøyd da ja!!

 

Vi er flinke denne uka! Både trim og ikkenoe godis!! Hvis vi ikke får resultater på vekta på mandag nå så vet ikke jeg :) Inne i en god periode nå føler jeg!

 

Rakri: Hadde fint klart meg uten kaffe jeg... hehehe... Håper tvilling 2 er bedre nå da. Oppkast er ikke noe moro!!

 

Litt usikker på om vi drar på fjellet, er spådd kaldt og snø på lørdag da... Men fint i mårra og søndag... Så vi får se... Ikke noe moro å sitte i campingvogna om det er 15 minus ute...

 

Ha en fin dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er mammamo. Ut på ski og greier!!! He he..ikke hver dag du er ute på skitur helt alene!! Jeg skal også på skitur i dag..eller efta..skal gå med svigerfaren min. Som mammamo sier så er det nydelig vær ute så burde egentlig vært ute nå som jeg faktisk har barnefri, men så er det greit å gå sammen med noen også da så da venter jeg til i efta.

Så bra du klarte deg uten kake da..noen ganger er det positivt å ha mye å gjøra;)

 

Var på vekta i dag jeg da..den viste 1,3kg ned..på 2 dager..he he..så det var nok ikke helt riktige tall på tirsdag, men da håper jeg på å komme meg ned igjen på 67 tallet innen mandagen.

 

Da var melkesjokoladen spist opp...å den havnet ikke i magen min:) Mannen spiste opp resten i går..hurra...har fortsatt sjokolade her da, men den er ikke åpnet så da er det ikke så farlig!

 

Ser ut til å bli en bra uke for alle her inne. Ser hvor viktig det er at vi står sammen flere her!!! Hi hi..

 

Kan vel ikke bli så kaldt i helga..det er jo mars snart:)

 

Jaja..får vel gjøre litt her i dag også..ordne noen klær og sånn..er forresten veldig støl etter den aerobic treninga mi i går..lenge siden jeg har brukt den og det kjennes!!!

 

Ha en fin og godisfri dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mørk sjokolade, ikke noe Snack a Jack, ikke noe vin :) Så langtÂ…

Jeg er flink jeg! Det hadde jeg ikke vært uten denne avtalen. Takk for den!

Kjenner på kroppen at den er fornøyd. Skal ut i morgen, så da blir det vin. Men ikke noe dessert eller søtt/salt snop!!!

 

Lykke til videre, og ha en fin dag :)

 

PS.: Skriv gjerne om brownies for meg, mer enn gjerne ;). Kan til og med lage det til andre, når jeg ikke kan spise det selv – for da føler jeg meg flink da!! Men ingen må sett et stykke brownie foran meg når jeg er på besøk, da rakner alt – for det er det aller beste jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er veldig flinke :) :) Må si at jeg faktisk ikke kjenner noe søtsug, så jeg er spent på ikveld når jeg skal bake. Det blir både mørk og hvit sjokolade til overs, så vanligvis smaker vi jo en bit eller to (vi = meg og 9åringen som elsker å hjelpe til med sånt). Akk, ja.. det skal nok gå greit!! Som du sier, Bliny, gir det en følelse av å være enda flinkere når man da står over å smake ingredienser eller av selve kaken. Og så er det ganske utrolig at alle kosemerkene er inntakt enda! Antar de blir brukt på litt vin i helga. Mannen skal bort hele helga, men tenker det blir et glass i morgen og på lørdag likevel!! Når man er i en god flyt som nå er det lett å ta vekk alle "gleder", men det bør man ikke gjøre. Da kommer vel den store og langvarige sprekken!! Derfor må det litt kos til!

 

Skitur, ja, mammamo! Så flink du er - før jobb og greier!! Så herlig at du griper muligheten! Og at du sto over kake igår. Skjønner dere vurderer tur opp mot vær. Bedre å være hjemme i sprengkulde!

 

Der kan du se, Hanemor ;) Har ofte erfart at ved en slik oppsving er det mer normalisert etter et par dager!! Det var deilig - og håper snopfri + trim hjelper til med å komme på 67tallet igjen.

 

Tvilling 2 er bedre, ja - men han holdt på helt til to i natt, stakkar. Jeg og han lå på stua så faren og tvilling 1 fikk sove. Han har begynt å få i seg litt mat og drikke og er i nesten full røremodus igjen...hehehe..:)

 

Ha en fin dag,da, dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kaka ferdig, sto over å smake ;) Var i grunnen helt utelukket - takket være dere :)

 

Kjip slutt på en ellers bra dag. Fjortisen er rett og slett en utakknemlilg DRITTUNGE !!!! :confused: Å, gud så godt det gjorde å få skrive det!! For å gjøre en lang historie kort: hver gang jeg stiller krav til henne - og det er ikke store ting, nei, men vanlige ting som å legge seg til riktig tid, dusje jevnlig, gjøre skolearbeid, ikke ha alt av klær og ting over hele gulvet på rommet ++++ ja, men iallefall: når hun da ikke følger opp noen ting, og det gir konsekvenser som feks å stenge henne ute fra nettverket (altså hun kommer seg ikke på nett med egen pc) ja da ringer hun gråtende til faren og skal flytte dit.. Den runden har vi gått SÅ mange ganger, og heldigvis har han og jeg en bra dialog nå. Men sånn har det ikke vært alltid, og det har vært fryktelig turbulent i perioder. Likevel blir jo han bekymret når hun fremstiller det som om vi mishandler henne grovt. Jeg blir så innmari frustrert. SKjønner hun synes vi maser, men om hun bare kunne gjøre NOE av disse helt normale tingene, ja da hadde vi jo sluppet å mase.. Ikke må hun hjelpe til med noe heller, det er bare det som går på skolejobb og vanlig orden og hygiene vi messer om. Huff, det ble visst langt og klagete. Men men.. jeg bare måtte tømme det ut her også. Mannen min stakkar fikk hele leksa da han kom hjem... Skal snakke med faren hennes senere. Forklare min side av saken, hun har jo selvsagt ringt han allerede :)

 

Vel vel.. Håper dere har hatt en bedre dag enn min. Eller, resten har jo vært bra da! Jeg er veldig spent på helga. Skapsnoker som man er, er det jo fort gjort å kose seg ekstra med noe når også mannen er borte. Skal ikke ha snop, nei, men det er fort gjort med mer pizza etc.. Skal prøve å holde meg i skinnet. Det er så ergelig å ødelegge en bra uke på to helgedager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg her igjen!

 

Hvordan gikk det med bakingen Rakri? Klarte du å holde fingrene unna..!! Gubben har visst kjøpt inn mer sjokolade i dag..huff..får ihvertfall satt meg på prøve.. Men jeg skal se 67 tallet igjen på mandag så ingen sjokolade på meg. Dumt egentlig at jeg skal på fest på lørdag..da blir det nok ganske mye vin..men skal holde meg unna alt snop ihvertfall.

 

Flink du å bliny..det hjelper at vi har en avtale inne her. Utrolig egentlig for det er jo ingen av oss som får sjekket om vi holder det eller ikke, men det fungerer ihvertfall;)

 

Jeg har klart å sanke 8 trimpoeng i dag jeg da!!!! Måkt litt snø, rokka 20 min og gått 2 mil på ski. Det var bare så utrolig fint ute i dag..helt perfekt..og kroppen føltes bra så da er det ekstra morro..

 

Har fri i morra også..tror ikke det blir noen skitur da..har veslejenta heme, men kanskje vi tar en trilletur. Må ihvertfall ut hvis det like fint vær i morra.

 

Så bra at tvillingen er bedre igjen da. De blir fort syke og fort bra igjen så er jo greit det da.

 

Ha en fortsatt fin godisfri kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mil ja... det var nok litt lenger enn meg ;) Hadde jeg visst du var hjemme i dag så kunne vi jo gått sammen! Men så er jo du en racer i forhold til meg, så jeg hadde vel løpt heseblesende etter deg... hehe.. Men jeg er godt fornøyd med mine 8 km som ga meg 3,3 poeng. Og litt hestemøkk-måking og planer om litt rocking, så er jeg oppe i 5 poeng i dag! Og 11,1 totalt denne uka. Noe som er bra til å være meg. Så nå skal ikke veiing på mandag ødelegges av helga nei...

 

Du får låne pulken vår og sette snuppa i den og gå i mårra da, vettu, Hanemor. Gå når hun skal sove. Er sikker på at hun sover like godt der :)

 

Har ingen erfaring med fjortiser, Rakri, men det hørtes ut som en tenåring ja.... hehe... Gruer meg til mine kommer i den alderen hvor de slettes ikke hører og alt foreldrene gjør og sier er bare teit.... Må bare ønske deg lykke til jeg... Godt du har en god tone med faren da, så hun ikke får viljen sin der!! Tenåringer har veldig behov for å få grenser de må holde. Ene søstera mi hadde frie tøyler da mine foreldre skilte seg, og hun ble faktisk veldig glad da hun flytta til mamma og fikk grenser hun måtte holde...

 

Ikke fri i mårra jeg, men jobber bare til kl 13 da, og så får vi se om det blir fjelltur da, eller hva vi finner på... Er egentlig bedt med ut på middag sammen med ei venninne i mårra også, så jeg får diskutere litt med gubben når han dukker opp her etterhvert... Har jo lyst på å dra på samme fest som Hanemor på lørdag også :)

 

Flink du var da, Rakri, som holdt deg unna mens du bakte!! Vet ikke helt om jeg hadde klart det samme... Men er fortsatt godisfri denne uka, som nå er over halvveis!! :) Og så bra at du også har klart å holde deg unna, Bliny! Hjelper å ha lovet hverandre inne her!!

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu! Der var man ferdig med to timer i telefonen. EN time med faren og en time med "telefonmøte" med han og jenta på 14. Vi har faktisk blitt enige om at hun får ta valget nå om å flytte, om hun vil. Dette har kommet på banen med jevne mellomrom de siste årene, og det kan kanskje være nyttig å erfare at gresset er nøyaktig like grønt på begge sider... Vi ga henne valget om

1) Flytte nå

2) Flytte etter påske

3) Etter sommeren

4) Ikke i det hele tatt

 

Så får vi se da... Tror hun blir å velge nr 2. Isåfall kommer det til å bli veldig rart og litt trist. Og kanskje litt godt å slippe de strevsomme hverdagene, men være den som kan tilby mer av det morsomme, om dere skjønner. Ja, det ble litt privat dette, men mannen er borte, så måtte bare få det ut. Tar meg et glass vin nå, for har dundrende hodepine av alt sammen. Er jo fremdeles rom for over 2 glass til denne uka, siden ingen kosemerker er brukt enda!!

 

Dere er bare rå med (ski)turer, Hanemor og Mammamo!! Dette MÅ jo gi gode tall på mandagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne misunner jeg deg ikke, men det høres ut som du er inne på noe ved å la henne prøve å bo hos pappaen. En ting er å se at ”gresset har nøyaktig samme farge” der, men kanskje dere også trenger litt avstand for å virkelig kunne savne og å verdsette hverandre? Uansett trenger det heller ikke være for alltid, bare hun ikke bytter hjem etter hvem hun kranglet med sist ;). Dere er flinke som viser henne at hun har et valg og påvirkningsmulighet, og dermed adresserer ansvaret også hos henne. De er jo store nå, og samtidig så små inni seg.

Vi må snakke til både den store og den lille på samme tid, det er det som kan være så vanskelig. Men det er jo det som også gjør mennesker i den alderen så utrolig spennende å være sammen med; intensiteten, tydeligheten i hva som er rett/galt, hva som går an/ikke går an, lidenskapen i meningene, og mye av det de opplever er for første gang – og vi voksne trenger å se ting med et ferskt blikk av og til... Samtidig er de ustrukturerte, rotete, møkkete, late, søvnige og tar alt som en selvfølge (og det siste kan vi i grunn bare takke oss selv for :)).

Uansett er jeg overbevist om at din fjortis er utrolig heldig med mammaÂ’n sin, og derfor vil dere finne ut av dette sammen. Ønsker deg og alle oss andre en kjempefin helg.

 

PS.: HaneMor- utfordrer deg til å holde deg unna dessert og søtt/salt snop på festen lørdag, så skal jeg holde meg unna tilsvarende på min fest på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kloke ord, Bliny. ;)Ja, det er ganske utfordrende, - og dette temaet har som sagt vært på banen så mange ganger, at nå er det bare å hoppe i det. Døra her er selvsagt åpen for henne bestandig, men hun får ikke evt flytte tilbake før ungdomsskolen er ferdig. Nå må hun stå for valget sitt en periode. Så får vi se. Hun har kavet ganske masse på ungdomsskolen her, så kanskje det blir bedre. Det hadde jo i såfall vært bra for alle parter. Og ikke minst det at vi kan få avstand til hverandre og savne hverandre. Akkurat nå gnager vi bare hull i hverandre! Greit for begge å kunne verdsette de gode egenskapene hos hverandre! Men vi får se, hun har ikke tatt noe valg enda!

 

Her blir det hjemmehelg alene med barna, så ikveld kjører jeg enkelvarianten med grandiosa. Bruker å spise tre stykker, det blir sånn høvelig greit kalorimessig, og blir passe mett. Må evt fylle etter med frukt eller grønnsaker!!

 

Håper alle får en fin kveld! Kos dere på fest, Bliny og Hanemor.;):) Må dere være flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Raki: Velger hun å flytte bør hun kanskje bli hele ungdomskoleperioden. Det kan fort bli hull i læringen, ettersom skolene gjerne er på forskjellig sted i pensum. Hvis hun sliter litt på skolen i dag, kan det være en godt alternativ med scenebytte. Og strever hun litt i sitt daglige faglige og sosiale miljø, så er det du som får frustrasjonen hennes når hun kommer hjem. Dette kan godt være en vinn – vinn situasjon. Du er god og klok, så du greier sikkert å få henne til å se de positive mulighetene ved å flytte, samtidig som hun kjenner at du er glad i henne:). Så mye lykke til!!!

 

Takk for det – jeg skal kose meg masse i dag. Først og fremst med alle de herlige menneskene jeg skal snakke med, dernest litt vin, men slett ikke med snop av noe slag! :)

 

PS.: Nå har jeg også Wii Fit – og jeg trener masse uten å tenke over det! Tør ikke skrive trimpoeng en gang, selv om jeg blir aldri så svett – for dette er jo riktig så barnslig moro, og tiden flyr når jeg holder på!! ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som ikke rørte kake rakri..utrolig godt gjort.

Du har en kjei situasjon skjønner jeg. Gruer meg selv til barna blir så store, samtidig var jeg en ganske grei tenåring så hvis de er like mamman eller pappan sin så tror jeg det skal gå bra. Når det er sagt synes jeg virkelig du er flink i hvordan du takler dette. Så bra at hun får et valg og da må tåle konsekvensene av det. Bor pappan langt unna eller? Godt dere er på talefot da så dere kjører noenlunde samme linje. Enig med bliny hvis hun sliter litt på skolen også og da må bytte skole så kan jo resultatet bli riktig bra. Bare godt å få sånne ting ut. Åsså er jo vi nøytrale da..kjenner jo ikke familien din så da får du fornuftige(hvis de kan kalles det!!) råd! Et glass vin hadde du virkelig fortjent etter 2 timer i telefon;)

Kose deg alene i helga da. Men bare vin ikke noe snop...hele uka blir ødelagt hvis man stapper innpå sjokolade veit du!!

 

Hadde avtalt å gå på ski med svigerfar i går mammamo ellers kunne jeg gått sammen med deg. Behøver jo ikke gå sammen hele tiden da. Kunne jo bare gå litt lengre så hadde det gått fint det! Var sliten etter den turen i går ja. Jeg har forresten pulk da, men hun har ikke vært i den denne vinteren så da vil jeg ha med meg noen så de kan følge med på henne.

 

Jeg er med på utfordringen bliny..ikke et eneste potetgullflak inn i min munn;) Men vin er lov da!! Hvis du mammamo kommer så blir det samme utfordringen til deg..he he.. Blir nok ikke dessert her så det vil ikke bli noe problem!

 

Jeg har nå nyvasket hus. Åsså har jeg og veslejenta vært på trilletur på 1time og 45 min..Trodde ikke turen skulle ta så lang tid, men hun var veldig tolmodig og sovnet ikke før siste halvtimen av turen. Da sovnet hun mens hun satt i vogna:) Så da har det blitt ganske mange trimpoeng så langt i uka..men er vel greit når man skal ha jobbehelg!!

 

Må bare si til deg mammamo at spiderman lua og vottene eldstemann fikk virkelig er stas..han går med dem inne og skulle ha med lua til sengs i går..he he..han fikk lov til det da hvis han ikke hadde den på seg..

 

 

Ha en fin og godisfri kveld da jenter. Stå på..bare tre dager til mandagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du har vært idag da, Hanemor, med både husvask og tur :) Hvor gammel er lillesnuppa di da??

 

Faren til jentene mine bor 110 mil unna, så det er langt ja. Så de reiser opp og ned med fly, mens vi gjerne kjører om sommeren - for min slekt bor også der oppe. Hun velger nok å dra - og det kjennes egentlig bare greit ut. Så får vi håpe hun får det greit og at det ikke blir en stor nedtur!! Jeg har prøvd å både fremstille det som er bra med å bli og det som er bra med å dra, samt det negative med begge. Se flest mulig konsekvenser. Som det å flytte fra alle vennene nå, det å komme i et helt nytt miljø etc etc . I tillegg "ryker" bl a både konfirmasjon og sydentur, men det virket ikke så nøye nå - det er bare en tanke i hodet. jaja.. nok om den saken!

 

Skal ikke ha godis i kveld nei. Er mer redd for å falle for fristelsen for å ta fire pizzabiter i stedet for tre :) Eller mer vin - det endte med to glass igår, for jeg fikk ikke sove... :eek:

 

Nå skal jeg logge av. Mannen er bare såvidt innom før han reiser til Oslo.

 

Ha en fin kveld alle sammen. Takk for gode ord og fornuftige betraktninger!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...