Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på jobb og så gikk vi en tur på 1,5 time nå i ettermiddag. Dro jentene på akebrett. De koser seg og vi får trimmet litt, vinn-vinn... hehe...

 

Fant akkurat frem litt snop til jentene, og hadde sååå lyst på en liten bit selv... Men klarte å styre unna da... Ikke det at EN bit hadde gjort så mye, men det blir ikke bare med en... Og har vi godisfri uke, så har vi godisfri uke... hehe... Kanskje slår vi til og tar en uke til i gledesrus over vekta på mandag... hehe... Det gjenstår å se...

 

Godt dere har fått snakket ut da, Rakri. 110 mil er laaangt, men kanskje det blir bra likevel.

 

Bliny: Sånn trim hørtes jo utrolig morsomt ut da!! Håper du har en koselig kveld i kveld og at du holder deg til vin og holder deg unna snop :)

 

Ble ikke noe fjelltur i helga da, ikke noe moro å dra dit når det er spådd kaldt og snø... Så da koser vi oss hjemme i stedet. Vurderer om vi skal bli med eller ikke i mårra, Hanemor.

 

Hanemor: hehe, så han vil sove med lua og vottene ja ;) Mange bruker jo nattlue da... hehe

 

God og snopfri helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Veslejenta blir 2 år i mars:) 110 mil er ganske langt ja..he he..men hvis det fungerer så er det kanskje like greit for dattera di selv om det sikkert blir veldig rart og trist at hun reiser.

 

Må bare fortelle at jeg drømte i natt at jeg spiste en halv melkerull..skikkelig mareritt..he he. Husker jeg hadde slike drømmer når jeg hadde godisfrie år.. Men det var bare en drøm da..selv om sjokoladen er veldig fristende nå kjenner jeg på kroppen..ligger liksom klar i kjøleskapet...;) Bare se men ikke røre..

 

Skjønner godt dere ikke dro da mammamo..ikke morro med snøvær og kuldegrader. Håper dere blir med i morra det hadde vært veldig morro. Å så flinke å gå på tur da. Var kjempefint i dag ja.. Tok vogna jeg da, men funket fint det!!

 

Håper du koser deg da bliny på fest. Krever rapport her i morgen om hvordan det gikk! Må holde det du lover veit du:)

 

Nå gleder jeg meg til bakt potet med skinke..du da rakri ble det et ekstra pizzastykke på deg?!!

 

Går vel greit det ift kalorier eller?

 

Kommer kanskje innom en liten tur etter jobb i morra før festen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toåringer er jo herlige da :) Og krevende, om de har begynt å markere sin gryende, sterke vilje ;) Hardt å være snopfri, når man til og med drømmer om sjokolade!! Vi er jammen bra flinke!!!

 

Ja, sukk - kjenner lysten etter søtt! Mannen hadde jo med resten av kaka, og det var SÅÅÅ nært at jeg måtte mumse en liten bit. Klarte å la være. Spiste et halvt rundstykke mer enn planlagt i ettermiddag, men ellers har jeg holdt rammene.

 

Tar gjerne en godisfri uke til, men skal muligens på kino med mannen på onsdag, og da blir det isåfall lov med godis akkurat DEN dagen. Max ti biter smågodt da! Vi får se :)

 

Ja, det er avgjort nå, at det blir flytting. Hun har gnagd på dette frem og tilbake i flere år egentlig! Så da er det bare greit å få prøve. Avstanden er stor, men det finnes jo telefon og msn og fly :-) Det skal nok gå greit. Trist blir det vel, men samtidig greit, tror jeg, å få kjenne savnet etter hverandre!!

 

Har forøvrig vært litt innom vekta i løpet av uka, og den holder seg på mandagens nivå foreløpig, så da var det kanskje reell nedgang. Håper på litt til ned til mandagen !!! Ha en fortsatt fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen livat! Har kost meg på hyttetur, med lite fornuftig mat og en del godter, men ikke så mye som det kunne vært:) Ble en skitur i går så det ble da litt trim. Nå har jeg vært på kveldsvakt, og skal på jobb i morgen tidlig igjen, så må snart finne sengen. Måtte bare innom å se hvor flinke dere er! Er super inponert! Godtefri og masse trim på alle!;)

 

Skjønner godt dine frustrasjoner i forhold til tenåringsjenta di Rakri! Har jo selv en på 15 år, og det har vært harde diskusjoner her også denne uken! (Selv om hun ikke har en far som hun kan ringe til:) ) Kan være mega frustrerende! Og det gjelder mye de samme tingene som du nevner + att hun tror hun er voksen og kan bestemme alt selv! Men det går forhåpentligvis over om noen år............ , Har ikke noen gode råd til deg, til det er jeg altfor opprådd selv, men håper det ordner seg til det beste for dere begge!

 

Nå må jeg finne sengen, men ønsker dere alle en god helg! Og kos dere med det der gjør!

 

Nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg svidd av alle ukas kosemerker på vin! 2 glass i går og 1.5 glass idag. Gårdagen endte da på 1526 og idag på 1492. Det får være akseptabelt. Fri for guløtter igjen, så får skaffe mer i morgen.

 

Skal straks ta kvelden - den ene tvillingen våkner som regel i sekstida, og siden jeg er alene her må jeg jo stå opp selv..

 

Har forøvrig hatt en kos kveld med fjortisen, som nå er from som et lam. Hun påpekte til og med at hun ikke flytter fordi hun ikke liker seg her, men fordi hun bare vil prøve å bo med pappa. Og at når hun har sagt dumme ting før, har det vært fordi hun var sint.. Kanskje var det håp likevel?? Tror det blir en nyttig erfaring for henne, uansett resultat!!

 

Så flott du har koset deg på tur, Sassa. Hyggelig du er tilbake her!! Du er sikkert spent på veiingen da, tenker jeg. Kanskje du hiver deg med på godisfri uke en annen gang?

 

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. her var det stille :eek:

 

Skyldes det travelt eller at det er "ukas vanskeligste dag" for mange??

 

Her er det kosekveld med jentene. Har kjøpt filmen SOS Svartskjær, en film jeg håper treffer begge. Grønnsaker og litt dip. Har begynt med salsa selv, da den blir meeeget mager iforhold til rømmedip (og kesamdip synes jeg ikke er godt!)

 

Blir vann og pepsi max i glasset. Ender på 1368 om det ikke blir for fristende med "mye" vanlig dip også.

 

Håper dere som fester har det kos ;)

 

I morgen er det Barnas skidag i Trondheim. Skal delta sammen med 9åringen. Vi skal gå 4km -løypa. Gleder meg, og håper været blir like flott som det har vært idag. Fjortisen skal overlappe mellom når jeg drar kl 12 og mannen kommer hjem halv to. Hun er jo grei og flink også :)

 

Ha en super kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til dip er å bruke naturell yoghurt. Det synes jeg er godt!

 

Lørdag er ingen "vanskelig dag", men en familiedag her... Vi har vært ute og gått en laaang tur. Og etter vi hadde spist taco i stad spilte vi stigespill sammen med jentene. Kost oss veldig i dag med andre ord :) Så det er sjelden jeg bruker tid på data'n på lørdager.

 

Skirenn med 9-åringen hørtes koselig ut, Rakri! 5-åringen min ville også ut på ski i mårra sa hun, så vi får se hva vi får til. Og hvordan været blir...

 

Ble ikke noe fest på oss da, så da slapp jeg jo de kaloriene... hehe... Må innrømme at det er litt hardt å holde seg unna godis på en lørdag... Men jeg har klart det!! Og i mårra er jo uka over ;) Er spent på resultatene på mandag ja! Er faktisk oppe i 17 trimpoeng denne uka, det er mye til meg å være!! Enda er det en dag igjen også!! Så om det ikke blir nedgang nå så vet ikke jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, mammamo. Det skal jeg prøve en annen gang! Kjempebra trimma!! 17 poeng er RÅBRA :)

 

Synes det har gått fint med godisen, men har så lyst på et glass vin ;) Men står over den, altså. Har brukt opp merkene mine. Jeg kjører en godtefri uke til, unntatt onsdag om det blir kino. Hvis ikke kino blir det totalt godtefri!! Og så har 14åringen hjemmedag på tirsdag for å lage middag hjemme, og da skal hun lage cookies til dessert. Så da må jeg nesten spise en eller to for syns skyld!!

 

Spiste litt mer enn planlagt idag, så totalen ble 1443. Det får være akseptabelt det også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he Rakri, så veldig spent er jeg vel ikke på veiingen på mandag, det må i tilfelle være hvor mye det går opp:p Skal ikke si hva jeg gjør nå siden dere er så flinke, men.............................................;)

 

Så bra mammamo med 17 tp!! Grattis!

 

Her har det vært en travel dag med jobb, litt hus rydding, ett regnskap som ikke stemmer osv. osv.....og maten er ett kapittel for seg i helgene:(

 

Håper dere som er på fest koser dere ja.

 

Har ikke så mye mer å berette her i dag, får bare håpe att jeg ikke blir for hardt straffa på mandag, og att motivasjonenen må komme tilbake!!!

 

Ha en fortsatt god helg! Jeg skal på jobb igjen i morgen ettermiddag, så da "ses" vi vel kanskje ikke før mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

God morgen folkens!

Da er jeg oppe igjen etter fest i går...puh...ble alt for mye drikke...men dansa også en del da så noe fikk jeg vel bort igjen. Håper jeg! Ble som planlagt ikke noe trim i går..å jeg rørte ikke en eneste potetgullflak:) SÅÅÅÅ flink..å så stolt!! Er så godt når motivasjonen er på topp..gubben kom med sjokolade på senga i dag og holdt en bit foran meg, men den kom ikke i munnen min!!

Håper ikke festen ødela hele uka for meg da. Blir ikke veiing før tirsdag fordi jeg kommer antagelig til å ligge over på jobb i natt... Gidder ikke dra med meg vekta for det..he he...å kanskje er det greit ift drikkinga..

 

Så flink du er mammamo med så mange trimpoeng..tror jeg er på så mange selv faktisk..åsså må jeg gå en tur på ski eller om det blir en tur i trimrommet i dag før jobb. Så da blir det nærmere 20 trimpoeng..DET er lenge sia jeg har hatt ja..åsså i godisfri uke og alt..nei går vi ikke ned denne uka så veit ikke jeg!

 

Skal man på kino rakri så må man jo spise litt godis, men behøver ikke å fråtse. Men det er jo du så god på.Åsså må man jo smake når dattera lager kake. De blir jo skuffet hvis man ikke gjør det.

Er med på en godisfri uke til jeg!

 

Sassa: Håper ikke utfallet blir helt gæærnt i morra for deg da. Ellers må du brette opp armene etter veiing i morra. Bli med på en godisfri uke du også da!

 

Håper det er bedre vær i trondheim enn det er her i dag da. Snør skikkelig her. Skirenn er morro veit du. Gleder meg til barna begynner å bli bedre på ski slik at vi kan dra på sånne renn hele familien. Har ikke prøvd ski til veslejinta ennå, men tenkte jeg sku ta a med ut en dag å prøve. Gjorde det med eldstemann og det går jo på et vis;)

 

Sjelden jeg lager meg grønnsaker og dip, men naturell youghurt er jo ganske godt da! Spiste taco her i går også mammamo..Litt dårlig gjort at du ikke ble med på fest da, men er veldig godt med familiekveld også.

 

Stille fra deg bliny..tør du ikke komme inn her eller er det travelt hos deg. Lurer på hvordan festen gikk for deg veit du!

 

Skal jobbe i kveld jeg da så da hører dere nok ikke noe i fra meg før i morgen kveld.. Lykke til med veiing i morra..Må jo bare bli bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HaneMor, det gikk så fint på fredag! Det var nok fordi jeg tenkte på avtalen vår når noe godt ble satt foran meg ;). Derfor det ble det lite sitting, og mye mingling/dansing – det er jo uansett morsomst. Men du verden, det var sterkt av deg å si nei takk til sjokolade servert på sengen!! Det er jeg ikke sikker på at jeg hadde greid.

 

Lørdag var en fin familiedag med skitur på dagen og lasagne på kvelden. Prøvde GR oppskriften på Kyllinglasagne, og den var faktisk en veldig god basis oppskrift – men greier ikke å la være å modifisere littÂ… Ingen ekstra kalorier, kun mer grønnsaker.

 

Ja, i morgen er det veiiedag. Hm, er litt spent på hvordan det går. Selv om det ikke ble noe snop på fredag, så ble det mange glass vin. Prøvde å drikke like mye vann underveis, for da blir de automatisk mindre av det første. Men et godt stykke utpå kvelden glemte jeg vannet helt – ergelig! Totalt sett har jo uken vært god, så jeg kan jo ikke gå opp i vekt i hvertfall.

 

Jeg blir med på en godtefri uke til Raki.

Pleide også å ta meg en liten mørk sjokolade på kvelden, men hadde hele tiden lyst på en tilÂ… Nå tenker jeg faktisk ikke på det i det hele tatt, og det føles mye bedre! Farlig for meg å la det gå vane i å belønne meg med usunne ting, det være seg røyking eller sjokolade.

 

Vi tastes i morgen – ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Kjenner meg så igjen bliny. Man vil belønne seg med litt godt ellers så har det vært en tung dag og da er det også å trøstespise.. Men nå er vi godisfrie. hmmmm glemte vannet hele dagen i går jeg... he he.. burde absolutt ha gjort som deg.

 

Ble en skitur på meg i dag da, men jammen meg var det tungt. Kjempesliten hele veien..men ble nesten 4 trimpoeng så nå er jeg oppe i 21,5 trimpoeng denne uka;)

 

Måtte bare innom en tur. En rolig dag på jobben...utrolig men sant!! Som sykepleier opplever man ikke det så veldig ofte..he he..

 

ser frem til å lese gode resultater i morra da.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke der var som sto over snacks på fest!! Det er utrolig fort gjort å glemme seg etter noen glass vin!! Godt gjort altså ;)

 

Utrolig mye trimming for tida også!! Landet selv på 11.9, og det er jeg veldig fornøyd med. Det ble en fin skitur idag, selv om det falt litt våt snø. Litt vanskelig å se når vi kjørte nedover!!

 

Taster vel litt mer etter himmelblå, tenker jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

MÅ bare innom en liten tur..ferdig på jobb og må legga meg snart. SKal oppatt i morra tidlig.

 

KJempebra med trimpoeng du å da rakri. JEg tror ikke jeg har hatt så mange på ei uke før. Å det er heller ikke målet, men skal gå birken om 3 uker så har bestemt at jeg må trene bra frem til da. ETter det skal jeg kutte ned litt. SYnes jeg bruker litt for mye tid på trening ift barna. FÅr da heller trene etter barna har lagt seg ihvertfall!

 

Ja vi var flinke som ikke spiste snop ihvertfall på fest, men jeg drakk sikkert en liter med hvitvin...ooopppsss...det er mange kalorier..pluss at jeg også drakk en dram eller to så det var vist greit at jeg ikke tok godis attåt.

 

Kjett å se ja når man kjører nedover og det snør..det er håpløst!

 

Ja ja..da er det vel natten. Lykke til i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt ang trimpoeng er minimum 7, men helst 10. Tror det er ca 10 poeng som er det realistiske på vanlig basis. Håper å komme igang med litt jogging og sykling og sånt når våren kommer. Synes det er så mye enklere å komme seg ut når det ikke er vinter og kaldt... :eek:

 

Du er jo utrolig sprek som går Birken, Hanemor!! Kjempebra ;) Litt store mengder vin må til, innimellom, men jeg ville av den grunn ikke vært for optimistisk ang morgendagen. Hos meg tar det et par dager etter mye vin før vekta har normalisert seg...

 

Er fornøyd med uka her - både mat og trim, så håper på litt nedgang. Venter ikke for mye, for det går så saaakte nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva annet kan jeg si enn at det går veeeldig sakte nedover for tiden.

Det ser fint ut med 1,1 ned, men hadde håpet mer. For dette betyr mine damer at jeg har gått ned

200 gram de siste 4 ukene, og det er alt for dårlig. Kjenner jeg blir sta og sær bare jeg tenker på det, og motivasjonen spisser seg ytterligere. Det var en kjempeflott uke som gikk, men har nok fått i meg litt lite kalorier. Det skal skjerpes inn, så jeg håper at resultatet blir bedre til uken.

Delmålet er 65 kg til påske. Det er 1,5 kg på 5 uker. I teorien burde det være helt greit, men da kan jeg ikke prestere det samme som de siste 4 ukene.

Så ikke noe godis denne uken heller! Og heller ikke noe vin til helgen!!! Hva er vel 5 uker av helt liv – ikke noÂ’?! Kommer jeg til å savne det snopet jeg ikke har spist, eller vinen jeg ikke drakk – tror ikke det neiÂ…

 

Nå skal jeg ned i match-vekt, og bli der. Og det er nå det må presteres, så får festene vente til jeg er klar (i hvert fall vinen - jeg får heller være sjåfør ;) ).

 

Hilsen en småhissig Bliny som ønsker dere alle en fantastisk uke :)

 

PS.: Birken du HaneMor - wow...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Her ble det 1,1 kg ned!! JIPPI!! :):D Så nå slenger jeg meg med på en godisfri uke til!! (Må innrømme at jeg hadde en liten sprekk på 5 biler i går da... Hadde jo vært så flink hele uka... hehe... Fy meg... ) Bør nok justere målet mitt da... Klarer ikke 2 kg på 5 uker... Men vi får se de neste ukene, hvor flink jeg klarer å være da... Endte på 16,9 trimpoeng! Det er bra til meg å være altså!! Har mål om å klare 10 pr uke jeg da. Men varierer veldig hvor mye jeg klarer å få til... Denne uka jobber jeg ganske mye, så da blir det mindre tid til trim...

 

Bliny: Var ikke du på fest på fredag? Alkoholen henger ofte i noen dager ekstra, sånn i forhold til vekta vertfall... Og det er ikke et godt tegn å gå ned for mye i uka, for om man går ned lite så er det større sjans for at de blir borte for godt! Og det er jo det vi vil, ikke sant?? Ikke ha de grammene som kommer snikende på igjen... Nå er det start på ny uke uten godis og du skal få se at du får ytterligere nedgang neste mandag! Bare stå på!! (og ikke vær så hissig da...)

 

Hanemor: 21,9 poeng er jo helt rått!! Om du ikke klarer birken så vet ikke jeg ;) Blir vel 20 trimpoeng på en dag da, eller?? hehe... Er spent på vekta di i mårra også! Du som gikk opp så mye forrige uke må jo ha gått ned skikkelig nå!!

 

Og ja, Rakri, det er mye enklere å få tid til trim på sommeren når det er varmt i været!! Jeg grubler litt på hvordan jeg skal få til å gå tur sammen med jentene til sommeren... Minstejenta på 2,5 kan jo til nød sitte i vogn, men eldstejenta på 5 er blitt for stor og tung til å stå på ståbrettet... (vogna blir nemlig ødelagt...) Noen som har forslag?? Går i grunn dårlig å dra dem på akebrett i juni tror jeg... hehe... Og om jenta på 5 skal gå så blir det jo ingen trim på meg... Noen som har gode idèer?? Kanskje jeg skulle kjøpt meg sånn sykkelvogn? Men kan de begge sitte inni den?? Eller er hun på 5 for stor? Ellers så er det jo god trim å hoppe på trampolina da! Men vil jo gjerne på tur i skogen på sommeren også...

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Her var det stillstand på vekta og en halv cm inn. Hadde håpet på litt ned, men så lenge det ikke går opp er jeg glad :) :) Håper likevel å komme litt til ned før 14.mars. Fornøyd med uka som gikk, både med mat og trim og godisfri. Så satser på en bra uke nå også. En godisdag og smake på baksten til jenta i morgen - ellers ikke noe søtt og salt!! Jeg skal ha vin da ;)

 

Mammamo: gratulerer med super nedgang. VELFORTJENT!!!

Ang trim skjønner jeg det blir vanskelig å kombinere noe trilling med storjenta!! Mine jenter sluttet å sitte i vogn da de var tre. Et alternativ er jo at hun sykler selv. Som du sier blir det ikke veldig mye trim for deg - men vil tro det er mer positivt for henne enn å sitte passiv i en vogn!! Så "tipset" er vel egenltig å ha en aktiv hverdag med lek og småturer med de små, og så få trimmet skikkelig på egenhånd - feks en løpetur/sykletur på kvelden når de sover (om mannen er hjemme), eller noe sånt. Kanskje du har også mulighet til en ettermiddag i uka der du trener og en kveld? Synes iallefall det er luksus noen ganger å bytte ut ettermiddag og kveldsstell av de små med litt egentid til trening. Og på kveldene sitter man jo mest hjemme, så hvorfor ikke komme seg ut?

 

Bliny: jeg skjønner meeget godt du er lei!! Jeg har holdt på med den siste halvannen kiloen i evigheter. Frustrerende!! Men NÅ skal jeg også holde fokus til jeg er i mål, og ikke slippe løs når jeg nesten er i mål.. Det var det som skjedde sist :confused: Men det er sant det der med alkoholen. Jeg merker til og med utslag om jeg tar to glass en lørdag istedet for ett. Så det kan rette litt på seg om en dag eller to!!

 

Ha en fin dag, da. Skal lese litt avis nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Takk for tips, Rakri, er noe sånt jeg har innsett at det må bli ja. Mannen min pleier å trimme etterat jentene har lagt seg, men da får vi bare planlegge litt, slik at vi begge får trimmet litt ;)

 

Tenkte på kinoen din på onsdag, Rakri, du kan jo ta med deg litt frukt? Ferdig oppskåret i en plastboks eller noe? Like godt som godis det i grunn og veldig mye sunnere!! Og baksten til 14-åringen må du jo bare smake på! Nyt hver bit!!

 

Har fått rocket litt i dag og måkt litt hestemøkk... Så ukas første trimpoeng er nå i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, planlegging er et must når man skal få til trim!! Så mye enklere når det står på planen. Jeg synes det er tungt å trene på kvelden, når jeg har fått de små i seng, men som sagt blir det lettere når kulden slipper taket!!

 

Det blir ikke kino på onsdag, for det er sånn kosmoramauke fra onsdag til søndag, og da er det et helt annet kinoprogram :eek: Litt ergelig når vi først hadde tenkt oss ut, men vi tar heller en god kaffe et sted. Ang godteri på kino er det klart det går an uten. Men jeg er såpass konservativ der at jeg MÅ ha litt likevel :confused: Uansett er det så sjelden vi går på kino, så da må man kunne unne seg litt, tenker jeg. Men nå blir det jo ikke kino, så da blir det totalt godisfri likevel.

 

Spiste en halv vaffel med prim sammen med barna istad. Det var IKKE etter planen, men var alt for fristende. Spiser nesten aldri sånt, verken vafler eller pannekaker, pleier å ta et sunnere og lettere alternativ, men idag tok lystende overhånd.. Så ender da på 1490 idag.

Litt for mye!!Men men.. Lenge til ny veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja så var det opp igjen:( Noe av det skyldes nok mensen som kom i dag, i tillegg til litt mye sjokolade i uka som gikk:p Men, nå er jeg klar for en ny sunn uke, og de 2 første trimpoengene er sanket! Tror jammen jeg blir med på godisfri uke jeg også nå. Det er lov å prøve! Jeg er som deg Bliny, når det går bra så sklir det ut. Det har det gjort med røyken, og det gjorde det jammen med maten og snopen også denne uken.

 

Men så flinke dere er! Grattis med nedgang Bliny og Mammamo! Stillstand er jo heller ikke så værst Rakri, når du ser på min kurvel. Har faktisk bare klart 200 gr ned siden 5. januar jeg Bliny:eek:

 

Håper (og tror) att jeg klarer å beholde viljen og motivasjonen denne uken, både når det gjelder de sunne mat valg i hverdagen, og trimm, og att vekten vil være veldig snill med meg neste mandag!:)

 

Sender en stor motivasjonsklem til dere alle! Dere er suuuuuper flinke!

 

Ha en fin, fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Grattis med kjempefin nedgang mammamo og bliny. Å stillstand på deg rakri er vel også greit. Er vel vanskelig å bli kvitt den siste kiloen.

 

Dagen har gått i ett med jobb, personalmøte og enda et møte på kvelden i dag så ikke noe trim her i dag. Blir spennende å se hva vekta viser i morra. Mitt mål er å være over 10 trimpoeng pr uke..blir nok mindre til sommern da jeg jogger istedet for å gå på ski. Går lengre turer enn jeg løper.. Men får prøve nå å holde formen til birken så skal barna få fokus fremover. Sånn det er nå har jeg for mye for dårlig samvittighet ovenfor dem. Så skal bli godt å bli ferdig med birken.

Løper jo orientering også men det er lettere å ha med barna fordi de kan løpe en tur også har løpene barneparkering så da kan de være der mens jeg løper. Kjempelurt!!

Angående turer til sommern så har du en utfordring mammamo..vi får gå litt på kveldene etter barna har lagt seg da veit du!! Så får vi ta noen turer hvor våre eldste kan gå og de minste sitte i vogn..plutselig så går vel unga fra oss:)

 

Var vel kanskje ikke så overraskende at vekta gikk opp etter forrige uke sassa..men med godisfri uke så går det nok bedre. Jeg blir med på ny godisfri uke, men med mulig dessert på torsdag og marsipankake på fredag..De studentene jeg har på jobben har avslutning i denne uka så vi skal ut å spise på torsdag også blir det kake på jobben på fredag..men ellers skal jeg prøve å være flink. Dette blir jo planlagte utskeielser.

 

Nei, får vel prøve å sove litt også.

 

Tastes i morra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så hissig i dag, Mammo :) . Takk for støtten, og det er selvfølgelig ikke meningen å sutre over 1,1 ned. Jeg er kjempe glad for det! Dere vet; mye vil ha mer, og irriterer meg over at jeg ødelegger en ellers jevn nedgang i feriene. Men forrige uke føltes som en renselsesprosess, og en flott start på ny periode med nedgang. Jeg har en god følelse for uken som kommer :).

 

Gleder meg til å se hvordan det har gått med deg HaneMor, du som er så flink til å trene – og i tillegg har hatt godtefri!

Men det har jo ikke vært helt stillstand for deg Raki. Du blir jo mer og mer syltynn rundt midjen. Mener at de alltid sa på kursene; går man ned i cm en uke, synes det på vekta uken etterÂ…

Det er nok riktig Mammo at du får en periode nå med kortere turer enn ønskelig. Men det er mulig å lære 5-åringer å sykle på tohjulsykkel, og da er det ingenting som er så koselig som å dra på sykkeltur med mamma og pappa. Og før dere vet ordet av det (et år eller to), så sykler hele familien på lange koselige turer i skogen. Dessuten kan 5 åringen fortsatt synes det er hyggelig å være passasjer av og til denne sesongen. Jeg hadde stadig 2 passasjerer på tur i sykkeltrilla. Det var ikke noe praktisk problem med unntak av bygater og trikkeskinner, men vet ikke hva trafikkreglene sier. På turveier og sykkelstier er den helt perfekt – også til handleposer...

 

Flott at du også blir godtefri en uke Sassa – da får du sikkert hyggelige resultater neste mandag :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

så ble det for mye vin i helga tydeligvis..ikke fornøyd ettersom jeg veide mindre forrige torsdag..Så her er det bare en kilo ned..åsså jeg som håpa at jeg skulle få et fint resultat ettersom jeg har vært standhaftig med maten og trimmet mer enn noen uke...får nesten bare lyst til å spise opp hele melkesjokoladen inne her..eller 4 påskeegg som ligger å venter..

 

Beklager sytingen, men sånn er denne dagen!

 

Håper jeg kommer gjennom den........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kommer gjennom dagen HaneMor! Og 1 kilo ned er jo bra, resten kommer nok til neste uke skal du se! Og syte kan en vel gjøre her! Det har iallefall jeg gjort!:) Stå på videre du, så kommer resultatene!

 

Bliny; så bra att du har en bra følelse for denne uken! Det gir ofte god motivasjon det! Stå på!!

 

Her har det godt i husvask i dag, har fått skiftet på senger og vasket både oppe og nede, det var herlig! Har hatt herlig vårvær her i dag:) Etter middag var jeg å jogget/gikk på tredemølle i tillegg til litt øvelser. Ble 2.2 tp det! Veldig for nøyd med dagen! Så nå skal kvelden nytes foran TV/data med frukt og vanilje youghert:)

 

Stå på alle sammen, så når vi målene tilslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...