Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest mammamo

Skal ikke se helt bort fra at vinen henger igjen enda, Hanemor. Det er vertfall min erfaring... Så neste uke har du nok gått ned enda mer :)

 

Jeg har vært ute med jentene og gått tur på 1,5 time. Deilig! Og ikke verst siden jeg har vært på jobb først i dag... Pleier sjelden å komme meg ut på tur etter dagvakt... Så det har blitt en bra start på uka!

 

Faktisk så frister det ikke med slike sjokolade-egg lenger... Tror jeg spiste litt for mange på en gang og så var gubben dårlig med oppkast og diare og jeg var litt uggen, fikk det nok nesten jeg å... Og etter det har jeg ikke hatt lyst på slike egg... Men ikke noe er jo bedre enn at jeg kan gå rett forbi alle de lilla eskene og ikke lure på om jeg skal kjøpe :)

 

Og det er jo fullt lovlig å syte her inne, det er derfor vi er her vet dere... hehe... I oppgang og nedgang... Vi jubler og sutrer sammen :)

 

Sassa: Flink du! Hatt en bra start på uka ja!! Stå på! Dette klarer vi!!

 

Har funnet ut at jeg skal dra jentene på sykkel til sommeren. Bruke selen som vi har på pulken og sette tau på syklene deres. Vertfall prøve... hehe... Så får vi se hva som skjer...

 

Ha en fin kveld. Her er det "Da damene dro" og så frustrerte fruer og private praksis. Skikkelig tv-kveld med andre ord :) Og så må jeg visst rydde litt innimellom... For det ser ikke ut her... Prioriterte turen først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hanemor: du må jo være fornøyd med en kilo ned?? Ned er ned, om det så bare er 100 gram :) Kilo som går lett av kommer dessuten lett på! Har lest det optimale er ca en halv kilo i uka :)

 

Mammamo: det er godt gjort å komme seg ut på ettermiddagen!! Blir lettere jo mer vi går mot våren også!!

 

Bliny: kjenner godt det der med å være flink nesten hele tiden, og så kommer det på igjen etter noen fridager! Det er frustrerende små marginer!!

Forøvrig er nok ikke midjen min så særlig smal - på så lav høyde som min ser man vel rett og slett mer "kompakt" ut. Men at den blir smalere er jo bra. Har uansett en større jobb treningsmessig der, er bare der det er en del ekstra igjen nå! Til og med håndtakene på overkroppen/ sidene bak er borte :)

 

En helt vanlig dag idag. Ble ingen cookies her, for 14åringen fikk omgangssyke, og kunne dermed ikke bake og lage mat som planlagt. Så da forsvant begge mine planlagte utskeielser denne uka - og det blir total godis/kake/is-fri denne uka også!! Det går egentlig veldig greit akkurat det.

 

"Damene dro" er jo morsomt. Som sikkert nevnt vet jeg av en del av de som er med der fra VGS, så da er det jo ekstra gøy!! Straks sengen her. Sover veldig urolig for tida. Tankene kverner mye rundt det at hun skal flytte til faren. Føler meg helt "flat" om dere skjønner - og det tar på!:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Good morgen!

 

Takk for støttende ord. Veldig godt å være inne her når man møter motgang. Men nå er det en ny dag!!

 

Så jeg kom meg videre til en ny dag da..he he..regna med det da, men var redd sjokoladen her skulle få bein å gå på...men det fikk den ikke. Måtte på vekta i dag å jeg da..å er veldig glad jeg gjorde det for det var stor forskjell fra gårdsdagen::)) Hurra..så da blir det hard kamp denne uka også..imot godis da. Men skal jo spise kake på fredag da..men kan vel ikke ødlegge hele uka.

 

Ble skitur på meg i gårkveld da..ikke hjem igjen før halv ti..var ganske kjei da. Ble nesten 2 timer på ski da. Så da vart ukens første trimpoeng sanket. Får bli en tur senere i uka sammen med deg mammamo.. kanskje på fredag eller noe?

 

Er enig med deg mammamo at det er en utfordring å komme seg ut etter en arbeidsdag..blir bedre til sommern..da er det jo lyst ute..åsså kan vi jo gå sent på kvelden da uten barn..da får man litt effektiv trim.

 

så morro at det er så mange som er med på godisfri uke.. vises fort på vekta det;)

 

Skal å handle litt i dag jeg da..setter bort barna når vesla skal sove så får jeg et par timer effektiv handling..er så sjelden jeg har muligheten når jeg jobber fullt, så jeg er superglad jeg har en svigermor som stiller opp nesten hver gang jeg spør!!

 

Gråvær her i dag med snø..skikkelig trist..men men. Har sagt jeg kunne være med på treningskamp med håndball i kveld..he he. Blir spennende å se hvordan det går.

 

Skjønner godt du tenker om dagen rakri..sikkert kjempevanskelig at dattera di skal flytte. Da damene drog er morsomt, men jeg hadde ikke vært redd for å reise bort fra mann og barn. Det er ikke noe problem for han å ha dem, men ser jo at det kan være vanskelig i andre forhold..

 

Ha en fin dag da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en ny dag godt i gang! Og jeg har skaffet meg nesten 3 tp!:) Veldig fornøyd om dagen! Har også vært å snik veid meg litt ja, og det går absolut rette veien om det bare holder til mandag. Har lurt litt på å skifte veiedag til tirsdag, for da er altid vekta lavere, men samtidig så er det jo i det lange løp det har betydning, så det får bare være som det er:P

 

Så bra att du ikke spiste sjokoladen HaneMor! Superflink du! Og det gir litt mer motivasjon ja, når vekta peker rett vei:)

 

Rakri; "Da damene dro" er morsomt ja, og sikkert enda kjekkere når du kjenner noen av de som er med:)

Skjønner godt du har mange tanker rundt flyttingen, det hadde vel vært unaturlig om du ikke hadde hatt det! Håper det går seg til for dere!

 

Her her det overskyet og +7 grader i dag! Nesten vår nå, alt snøen er borte og det er bare deilig! Litt mye vind i dag, men det får vi tåle:)

 

Jeg skal på kveldsvakt i dag, så nå må jeg vel snart starte på middagen!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også har dagen startet meget bra, med en laang tur ut i "vårvær". Utrolig som vær og temperatur påvirker humør og energi. Vet jo det kommer et snøfall eller to til før vinteren slipper taket helt, men gud så deilig denne smakeprøven på vår er!!

 

Har akkurat fyllt mitt trimtre nr 5, og startet på nr 6 :)

 

Jeg synes vi er råflinke med godisfri! Selv om det går veldig fint, må jeg innrømme jeg kikket litt ekstra i smågodthylla da jeg var innom butikken i går kveld!! Føles som en seier hver gang man motstår sånne fristelser!!

 

Skal på "kaffe - date" med mannen min i kveld. Dromedar kaffebar har en vanvittig god kaffe som heter "Sweet chili". Den er nok litt kaloririk, for de bruker H-melk i den + litt sjokoladesmak. Men men.. noen små utskeielser får man unne seg. Kutter på noe annet, så totalen skal bli under 1400 likevel.

 

Så fint du er i god driv, Sassa. Du får være hard med deg selv til helga da, så du får fine tall på mandagen!! :)

 

En kakebit ødelegger ikke uka, Hanemor. Min erfaring er at det som velter aller mest er mange glass vin eller litt for mye mat eller snop i helga!! Så be strong :)

 

Ha en fin dag da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen.

 

Håper jeg kan hive meg på denne tråden?

Det er nå halvannen uke siden jeg startet mitt harde liv som "slanker" ( hvis jeg kan kalle det det)

Jeg har jevnt og trutt gått opp noen kilo etter ammeslutt. Lever et sunt liv med mye frukt og grønt i kosten. Ikke mye jeg kan endre på der. Mitt problem er at jeg har vært hjemme i svangerskapspermisjon og dagene gikk med på å møte jentene på kafe.

 

Her er mine småting jeg vil kutte ut:

- ikke drikke dobbel latte med hasselnøtt og Hmelk daglig x fler daglig ( HA HA)

- redusere antall kopper te MED honning til x1 daglig

- ikke spise kake på kafe

- kutte ut smør på brødskiven

- ikke spise mer når jeg er mett;)

- ikke kjøpe sjokolade i kiosken på jobb...

 

 

Forrige uke gikk ikke så bra i fht mat. De bakte kake på jobb og i helgen var vi hos svigers og fikk servert aaaaalt man kan tenke seg som inneholder sukker. Jeg var imidlertid mye flinkere enn vanlig og spiste kun litt sjokolade. På jobb hev jeg i meg to kakestykker.... ja ja

 

 

Jeg er 28 år gammel. Er 165 cm høy og 65 kg. Har som mål å gå ned 1 kg i uka. Det hadde vært FANTASTISK å veie 55 kg til sommeren!! Jobber som sykepleier, noe som gjør at jeg jo forbrenner en del kcl i løpet av en dag. Regnet ut at jeg som regel går 4-5 timer hver dag kun på jobb.

 

Målet er altså å gå ned 10 kg, øke muskelmassen og øke kondisjon og utholdenhet.

Denne uka har jeg gått 1 mil på ski søndag, 1,5 mil mandag og i dag skal jeg på spinning. Forbrenne forbrenne forbrenne.

 

Blir spennende å bli kjent med dere her inne. Jeg har en tendens til å skrive og skrive når jeg først begynner, så mulig det blir noen lange innlegg fra min side.

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg - og velkommen :) Her har vi plass til mange nye!! Bare hyggelig med nye "fjes" - og godt det kommer noen inn med ny giv.

 

Holder på med middagen mens tvillingene på 15 mnd surrer rundt, så dette blir helt kort. Vil bare kommentere at målet på 1 kg kanskje er vel ambasiøst!! Ikke for å ta i fra deg noe mot altså, men erfaringen min (og antagelig de fleste her inne) er at det ikke går så lett. Bare de første ukene kanskje. For min del gikk de første 5 kg veldig greit, de neste 2-2,5 sånn høvelig, mens de siste to sitter som støpt. Slankehistorien min viser mange uker med stillstand, for så å gjøre et hopp nedover, kanskje noen uker med litt oppgang, så litt ned osv osv... Det er nok veldig få som går ned jevnt og trutt uke etter uke... Så får at du ikke skal føle du går helt på trynet: tenk heller ca 500 gram :) Det er mitt tips

 

Ellers virker det som om du har en bra plan, og at du ved enkle grep kan kutte kaloriinntaket ditt mye. Uansett lykke til. Vi er glade i laaange innlegg her, så det passer fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med nye som er fullastet med pågangsmot, strategi og besluttsomhet. Når det gjelder akkurat det sistnevnte, må også få skryte av oss andre på tråden som spesielt de to siste ukene har fått en ”boost” i motivasjonen. Som du ser av innleggene har vi snart gjennomført 2 godisfrie uker, og mange av oss føler topp motivasjon for tiden:).

I går var jeg hos frisøren. Han er virkelig en prototype av homofil frisør, skikkelig en slik man ønsker seg som bestevenninne. Mens han farger og klipper håret, og mens vi sladrer om mennene våre, så pleier han å fore meg med cappuccino og mørk sjokolade. I går derimot; sladret vi som vanlig, håret ble atter vakkert, 2 kopper cappuccino fortært, MEN 4 sjokolader lå igjen etter meg!!! Jeg spiste ingen, og gikk derfra med en selvtillitt som skrapte skyene (kul på håret, slankere, med full kontroll og indre styrke). :) Nå ser jeg frem mot en ”hvit helg”, helt uten vin og snop. Spent på hva vekten viser på mandag, etter å ha vært bare sååå flink!

 

Ha en flott dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raki, vil bare si at jeg tenker på deg. Skjønner så godt at du tenker mye på hvordan det blir uten eldstejenta hjemme i armkroken til mamma – som ”fjortismor” har jeg ingen problemer med å leve meg inn i den situasjonen. Men vi må nok innse at det blir lite ”armkrok” fremover med dem uansett – frem til de blir 18 og det er greit igjenÂ… Håpet er jo at det blir flere solskinnsdager når dere ikke må ha alle hverdagene sammen. Men så er det balansen mellom det å være konsekvent og det å gi trygghet. Nå som beslutningen er tatt, så kanskje det kan være viktig at hun føler tryggheten i at det er en returmulighet hvis det blir for stort og vanskelig i ny setting. Uansett og som sagt tidligere, jeg synes du tenker så mye klokt. Er derfor helt sikker på at løsningen dere har funnet er den beste situasjonen har å by på!

 

Klem Bliny

 

PS.: Så bra HaneMor at vekta smiler til deg, skulle bare mangle så flink som du er. Sassa – 3 trimpoeng, kan ikke huske å ha sett deg så positivt motivert før! Det blir en spennende mandag til uken. Og mammo, ”hele familien på sykkel til sommeren” er en glitrende familieambisjon dere vil få mye glede av i årene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom innleggene fra igår, og sittet her og smiler for meg selv:) Skal si det var mye motivasjon som lyste mot meg. Virker som om alle er inne i en god periode nå. Spesiellt du, Bliny:p Så herlig å kunne gå fra fisøren SÅÅÅÅÅ fornøyd!

 

Velkommen til deg Kris80! Lykke til med veien nedover på vekta, men jeg må nok være enig med Rakri att 500 gr i uka er mer realistisk mål. Men det ser ut som du har en god plan!:)

 

Her har dagen starta bra med 45 min rask stavgang som gav 2.2 tp. Herlig start på dagne. Nå har jeg ryddet litt i heimen, så er det litt avslapping før jeg skal på kveldsvakt igjen. Når det gjelder det å være godtefri er stort sett ikke det noe problem for meg lenger i hverdagen, men er mer spent på hvordan det vil bli i helgen. Men ja, Bliny, det blir virkelig spennende på mandag!!!!

 

Håper dere har det bra alle sammen og har en flott, sunn og aktiv dag!

(Min blir iallefall aktiv, siden jeg også jobber som sykepleier og kveldsvaktene stort sett består av gåing:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her spruter formelig entusiasmen :) Måtte den bare vare!! Lett å bli påvirket i begge retninger - så full motivasjon liker jeg godt :)

 

En super dag her også så langt. Har både støvsuget heimen og vært ute med de små. Bare en liten pust i bakken så skal jeg vaske også! Vårfølelse ute - det hjelper sååå på energien!! Skal med minstejenta på turn idag + at vi skal se etter bikini og div. "syden-stash". Nå nærmer det seg!!

 

Virker som om mange av oss nærmest er "avvent" på sukker. Det er utrolig så lett det går - og for en viljestyrke som råder rundt omkring. Den følelsen, Bliny, er herlig!!! Mulig jeg kjører flere uker godisfri, men tenker det er lov med en kakebit i selskap eller en dessert i syden når jeg kommer så langt. For meg er et glass rødvin den viktigste formen for kos, så den slipper jeg aldri. Men har lært meg å ta et glass istedet for to :-) Vi får se.. Skal iallefall fullføre denne uka med stil - så er jeg like spent som dere andre ang mandagen.

 

Ha en suuuuuper dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Hei!

Må bare smile når jeg leser innleggene her. Alle er som du sier rakri supermotiverte. Det er virkelig smittende.

 

Velkommen skal du være kris80. Ser ut som du har funnet "nøkkelen" til et lettere liv, men som de andre sier. Enkilo i uka er ganske mye..en halv en er mer realistisk etterhvert ihvertfall.

 

SÅÅÅ flink bliny. Det er så godt å kunne motstå fristelsen. Jeg må innrømme at jeg spiste litt is på onsdag..var hos svigermor å spiste middag og de hadde is til dessert. Jeg klarer ikke si nei når andre serverer, er liksom høflig å spise litt, men jeg hadde ikke på mye da..

 

Jeg er også sykepleier sassa, men jobber mest med studentene..men det blir noe gåing av det ja. Hva er rolige vakter. I går var vi ute å spiste på restaurant med studentene for de blir ferdige i dag. Spiste fajitas..ikke det sunneste, men men. Det jeg vil frem til er at de skulle jo ha dessert også..oreo dream kake..hmmmm...men jeg sa at jeg ikke orket rett og slett. Alle de andre bestilte kake. Følte meg litt dum, men tror ikke de tenkte mye over det. Håper ikke det ihvertfall. Men det er en god følelse dagen etterpå å tenke..jeg klarte det!!!

I dag blir det kake da..det har jeg vist hele uka.. vi har avslutning for dem på jobben også så da bestiller vi marsipankake. Godt det da;)

 

Det var min berettning i dag. Trente forresten i går da så da hadde jeg litt å gå på når jeg skulle ut..he he..

 

Stå på videre..dette er morro!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig vårvær i Trondheim nå om dagene.. Så lett å komme seg ut tidlig når det er sånn!! :D

 

Holder på bake "avskjedskake" til 14åringen - konfektkake. SKikkelig kaloribombe, men det er favoritten hennes. Så i morgen blir det et kakestykke. Søstra mi med fam. kommer også.

 

Ellers lite nytt å berette. Det meste går etter planen mat og trim - messig. Men har ikke følelsen av å ha tapt noe særlig kroppsvekt likevel. Får se på mandagen

 

Ha en riktig god helg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dere! Hvem skulle jeg eller fått ut alt til?

Det er forunderlig lett å betro seg til andre om dumme mennesker og triste ting, da kommer oppmerksomhet og gode ting i retur. Men når man spruter av energi, motivasjonen på topp og man i grunnen er ganske fornøyd med seg selv – da er det hakket vanskeligere å få det ut. Det blir helt galt å si; jeg er sååå glad for de sjokoladene jeg ikke spiste, til venninner som egentlig også ønsker å gå ned i vekt men ikke vil innrømme det. Eller; jeg er såå full av energi etter at jeg sluttet med søtsaker, til de som har slitt seg gjennom en tung arbeidsdag.

Men til dere kan jeg si det: JEG ER SÅÅÅ FORNØYD MED MEG SELV FOR TIDEN!!!!!

Ikke bare det, men jeg er så stolt av oss alle sammen! HaneMor du hoppet over Oreo Dream Cake!! Det må jeg innrømme at jeg ikke vet om jeg hadde greid – den er god denÂ… Og det at du får til det, gjør meg super motivert til å hoppe over all vin og snop til helgen – det skjer tross alt ikke noe spesielt. Neste helg skal vi på før-premiere på Mama Mia og teste den rehabiliterte Folketeater scenen (ex-operaen), og da blir det muligens både det ene og det andre. Muligens – hvem vet, kanskje jeg greier å motstå litt av hvert jeg ogÂ…

 

Så: Tusen Takk For Dere :D:):D

 

Og Raki, jeg tror jeg rett og slett du har omvendt meg . Går ikke tilbake til en liten sjokolade om kvelden, men takker heller ikke nei til en dessert eller et glass vin i hyggelig lag (gjelder ikke denne uken da). Men holder meg snopfri videre (inkludert popcorn og vin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hverdagshistorie:

Mens jeg i stad satt å skrev innlegget til dere, var jentene mine i Korketrekkeren og akte (Bobbane fra Vinter-OL i Oslo Â’52). Det foregår slik at de kjører snowracer fra Frognerseteren ned til Midstuen, en tur som tar ca. 10 minutter å ake. Så tar de T-banen opp igjen til Frognerseteren, og gjentar dette til det kjedsommelige (avhengig av øyet som ser :D). I det jeg trykker send på innlegget, så ringer telefonen. Det var fjortisen som oppskjørtet kunne fortelle at minsten på 8 år var på vei med T-banen alene, for dørene på toget hadde smekket igjen rett etter at hun hadde gått på – og før fjortisen rakk å gå påÂ…

Beroligene sa jeg at minsten sikkert ville ta banen opp til Frognerseteren og vente på henne der, ”så bare ta neste tog opp du vennen, men sjekk at minsten ikke har gått av og står på noen av de andre stasjonene på veien”. Etter en stund ringte minsten, og fortalte at hun hadde fått hjelp av en voksen, så hun satt inne i restauranten på Frognerseteren og ventet.

Da jeg ringte fjortisen for å fortelle det, knakk hun helt sammen. Det som hadde skjedd var at da fjortisen skulle ta neste tog opp, hadde den kommet på motsatt perrong. Og da hun hadde gått over på den perrongen for å ta neste igjen, hadde den kommet på riktig side igjen (trøbbel pga. bil i sporet fikk vi vite senere..). Og akkurat da ringte jeg, og alle vet hva en trøstende mammastemme gjør med en – da spruter tårene! Noe så begredelig, og i full offentlighet også – som fjortis!!. Verre enn det kunne det ikke bli. Enden på visa var at jeg måtte kjøre for å hente henne, og etter det en tur til Frognerseteren. Da jeg kom opp dit satt Minsten sammen med 8 – 10 ungdommer og stappet i seg boller og kakao. Og Alfredo på 18 år hadde sett det som sin oppgave å passe på henne til jeg kom. De hadde til og med tatt en liten aketur mens de ventet.

Det er mange flotte unge voksne der ute – virkelig :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Få dårlig samvittighet her jeg nå... For jeg har nemlig spist en kvikk-lunsj i dag........ :) Og litt kake på jobben.... Og så ser jeg jo at dere andre er sååå flinke... Men har vært flink uka ellers da, så jeg er fornøyd jeg! Blitt litt for lite trim da, men en lang tur med jentene på slep i mårra og søndag kan rette opp i mye av det ;o) Og litt rocking og måkin av snø på uteplassen min, så kommer jeg kanskje opp i mine 10 mål-poeng...

 

Bliny: Du bare stråler om dagen!! Det synes godt gjennom innleggene dine!! Så moro!! Stakkars fjortisen din da, som "mista" lillesøster... Men det endte jo godt da! Sikkert morsomt å kjøre den akebakken ja!! Ikke noen trikk som man kan ta i oppoverbakkene her... Men vi har planer om å arrangere akedag snart, da aker vi ned en bakke på 3 km og opp igjen hengende bak traktoren. Moro å ake ja!! Både for store og små :D Og ja, jeg er enig med deg: Takk for dere!! DEt er sååå motiverende å ha dere her inne som jeg kan prate med alt ang slankinga om. Er jo ikke noe jeg snakker med venninnene mine og andre om... De sier jo bare at jeg ikke trenger å slanke meg noe... Og så godt å ha noen å dele oppturer og nedturer og frustrasjon og glede med!!

 

Sassa: Du er virkelig i siget om dagen!! Og så masse bra trim da!! Hold deg i skinnet i helga og nå da. Tenk på oss så blir det litt vanskeligere å skeie ut (sier jeg liksom...)

 

Er vårvær her også, men med over 1 m snø så har ikke akkurat vårfølelsen kommet enda... Men her blir det aldri vår før etter påske, så vi får nyte vinteren litt til...

 

Rakri: Skjønner godt at du har mange tanker i hodet om dagen. Siden eldstejenta di snart skal flytte laaangt... Har ingen forutsetninger for å skjønne hvordan det er... Skal hun flytte etter påske? Hun skal være med til syden, ikke sant? Dere reiser alle 6 dit? Litt misunnelig på den turen ja...

 

Kris80: Velkommen skal du være. Her er vi som du ser supermotiverte om dagen. Ser ut til at du har planene i orden, så bare du holder orden på dem så går nok dette bra ;o) Synes som de andre her at 1 kg var litt mye å gå ned pr uke, bedre å ha 500gram som mål og så bli glad for alt over det ;o) Så slipper man å bli skuffet... Og om man går ned litt hver uke så er sjansen for at man klarer å holde seg der mye større. Og det er jo det vi vil, ikke sant??

 

Ha en flott fredagskveld. Skal finne igjen strikkinga mi jeg (noen som vet hvor mange trimpoeng det gir?? :D)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig att jentene dine er på aketur sammen Bliny! Vet ikke om det hadde blitt så vellykket med mine jenter:p Og ja, det er mange flott unge mennesker i denne verden! Så bra att det gikk bra for minsten din. Kan tenke meg att hun koste seg med all oppmerksomheten!

 

HaneMor, det står virkelig restpekt av ditt valg om å stå over kaken! Superflink er du! Nei, rolige vakter eksisterer vel ikke som sykepleier:) Jobber på sykehjem jeg da, så det blir mye "trakking" og tunge løft.

 

Og du Rakri, spis litt kake med god samvittighet! Når tid er det fjortisen din skal flytte?

 

Mammamo, du skal vel ikke ha dårlig samvittighet!!! Sjokoladen er jo spist, og den forsvinner ikke om du går med dårlig samvittighet, men trenger jo ikke spise så mange fler denne helgen:p Å dra jentene på akebrett gir nok bra uttelling på trimpoengene.

 

Her er jeg godt i siget om dagen ja! Føler fortsatt det går greit med maten, ikke spist noen form for godter eller kaker, og har trimma bra til meg å være. Har vært å jogga på tredemølle i dag, 20 min, og det får svetten til å renne gitt! Herlig! Nå her jeg hatt meg en stor tallerken med frukt og youghert. Nydelig!!! Har ikke ført kaloriregnskap i dag, synes det er litt vanskelig når jeg er på dagvakt, men regner med jeg har havna omtrent der jeg skal.

 

Da sier jeg også TAKK FOR DERE!!! For att dere er her i medgang og ikke minst i motgang!! TUSEN TAKK!

 

Nå ser jeg frem til en herlig frihelg, uten noen annen plan enn å prøve å få ett par tp!

 

God helg! :D (Venter i spenning på mandagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Her er det liv ja.. Å så mange flinke folk. Mammamo du trimmer fort bort den kvikklunsjen..er ikke mer enn 250 kalorier iden, selv om det beste er å holde seg unna.

 

Ble min planlagte marsipankake i dag da. Var godt, men har alikevel vært fysen på noe godt i hele kveld..å det er så vanskelig når man har sjokoladen liggende i kjøleskapet..hmmm, men tror jeg har spist nok i dag..ble litt mye middag. Men godt var det ihvertfall.

 

Kan vel hende det blir litt vin i morgen, men skal prøve å ikke ta så mye..skal til svigers å spise og de pleier på å ha vin til maten, men hender det er øl da. Jeg liker ikke øl så da kan jeg glatt stå over.

 

Kjempefin historie bliny..ja det er mange ansvarlige unge. Så godt å vite. Jeg synes jo oreo dream kake er veldig godt, men er veldig stolt av å ikke ta en. Å det er lov å være stolt av deg selv bliny..det er lov og være lykkelig..hvorfor skulle det ikke det!!!! Men er veldig enig med deg og mammamo..det er ikke lett å si at man slanker seg..ihvertfall ikke til folk som er større enn en selv. De sier jo alltid at du trenger jo ikke slanke deg..men det må man vel føle på kroppen selv..

 

Så flink du er sassa..og for et mål for helgen.. he he. Supert!!

 

Å selvfølgelig skal du spise kake rakri..det er dager man må nesten.. he he..

 

Ikke noe trening på meg i dag..gikk 20 min etter time hos kiropraktoren i dag da..vrei på meg noe i ryggen forrige uke og ikke blitt bedre, men nå føles det bra ut!

 

Vel nok for i dag..må prøve å sove litt å..eldstemann ahr vannkopper og har vært litt våken om nettene så får vel sove det man kan;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Da har jeg gått tur med jentene på slep i 1,5 time. OG så har jeg måkt uteplassen min for snø, slik at den er klar til våren kommer :D (Selv om det nok enda er vertfall 1 måned dit, hvis ikke nærmere 2...) Så da er dagens trimpoeng i boks. og kvikklunsjen fra i går forlengst forbrent :) Må gjøre litt husvasking her nå, blir jo litt trim av det å, vertfall aktivitet... Hehe... Selv om det ikke måles i trimpoeng :D

 

HaneMor: Glemte å si at det var godt gjort å stå over oreo-kaka!! Vet ikke om jeg heller hadde klart det... Så der har du all grunn til å være stolt av deg selv!!

 

Sykepleier på gamlehjem ja, det er nok slettes ikke rolige vakter kan jeg tenke meg... Svigermor er hjelpepleier på gamlehjem, denne uka her har de manglet 26 vakter.... Og det er ikke såååå stort det gamlehjemmet oppi her... Syns de kunne satt noen av alle de arbeidsledige til å hjelpe til på gamlehjem jeg. Må jo være bedre det enn å gå arbeidsledig?? Det hadde vertfall jeg syntes...

 

Hvor har det blitt av deg da mamsen?? Ikke vært her på lenge nå... Håper du har det bra da!!

 

Ha en fin lørdag uten godis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Skrev et lengre innlegg her tidligere idag, men så oppsto det en feil før det ble lagret... ergelig :-(

 

I denne stund nyter jeg et glass vin. Ble ikke til at vi orket å lage taco i kveld, så da hadde jeg masse "ledige" kalorier :D Derfor vin.

 

Har spist et lite kakestykke idag. Var godt, men ikke såååå godt egentlig. Jeg synes vi er flinke! En sjokolade her og litt kake der, mammamo, det tåler vi. Er jo hverdagen der vi ikke rører så mye sånt som er viktigst!! Har forøvrig også lurt på hvor mamsen har blitt av!!

 

Litt knapt herfra nå -er rimelig "flat" innvendig. Det går seg nok til. Høres sikkert dumt ut, men tror det blir lettere når hun har reist. At man kan føle litt mer på det da. Jaja... Dere får ha en kos kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

God morgen!

 

Er oppe å har spist frokost allerede jeg..sånn er det når man har små som vil opp...dessuten har eldstemann sovet i senga vår i natt. Han har vannkopper og våkner litt utpå natta og hyler..er nok vondt eller klør så da roer han seg fortere i senga vår.

 

Blåmerker på hele meg i dag..var på håndballturnering i går..spilte 3 kamper på 2x20min...og var rimelig sliten ja;) Det er veldig slitsomt å spille, men ble jo noen trimpoeng da:)

Men så ble det noen glass vin i går da, men som dere sier rakri og mammamo..nå er det helg..det er den store helehet som teller. Ett kakestykke eller en sjokolade gjør ikke store forskjeller tilsammen, det er når dette blir en vane man får problemer.

 

kjedelig når det oppstår problemer og man har skrevet mye inne her..da går liksom lufta ut av en.

 

Så flink mammamo..tur og snømåking gir mange trimpoeng og kvikk lunsjen er nok ute av systemet.

Å mangle 26 vakter er ganske heftig ja..huff dette helsevesenet er håpløst innimellom. Hadde vært mye bedre å øke grunnbemanningen for det er jo alltid noen som er syke nesten..

 

Blir en rolig dag her. Tenkte jeg sku ta med barna ut en tur. Snør ganske mye så vi får se. Men skulle nok ha måka noe snø ser det ut til.

Ha en fin dag resten av gjengen da..kikker vel innom i kveld en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :-)

 

En bra start på denne dagen: valgte av diverse årsaker å ta veiedag i dag, og ble veldig positivt overrasket! 49.3 var tallene idag - dvs 500 gram ned siden mandag. Det er jeg fornøyd med :D Hvis jeg er riktig flink, kan det jo være jeg får se 48tallet før avgang til Gran Canaria!! Håpe håpe..:D

 

Planen idag var egentlig å dra i marka på ski med de små og minstejenta. Men det blåser veldig. Så da tar vi tur i bassenget istedet. Prøver å få til litt sånne aktiviteter når det er helg og vi er to voksne hjemme. Er umulig å gjøre sånt alene. I ettermiddag blir det middag "ute". Har satt av 700 kalorier til det, sånn at regnskapet blir fint i dag også :)

 

Hanemor: Jeg synes du er veldig flink med trimmen. Blir helt imponert over at du finner tid til det! Når er Birken da?

 

Ønsker alle en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Da var det søndag, og jeg har vært ute å gått meg en fin halvtimes tur:) Her har vi herlig vårvær, så burde egentlig vært ute å rydda bort litt vinterleker i dag men det får bli en annen dag. Nå står middagen på kok, og etterpå er vi invitert i bursdagsselskap så da blir det nok litt kake på meg i dag:p Men har ikke rørt noe form for godter eller kaker denne uken så er ganske stolt av det! Pleier jo heller ikke å gjøre det i uken, men lørdagen pleier det å bli litt. Var litt rart å legge seg egentlig litt sulten i går. Pleier å være helt "stappt" når jeg legger meg på lørdagen. Ble ett par glass vin da.

 

Ser du har veid deg i dag Rakri, GRATULERER! Virkelig bra! Ser du har lagt inn innlegg her nå mens jeg har skrevet, og kos deg i bassenget og med middag ute!

 

Du HaneMor er jo bare rå!!!!!!!!!!! Virkelig sprek:)

 

 

Håper dere alle har hatt en fin helg, men nå må jeg visst ta middagen:p

 

PS: lurer også på hvor Mamsen er blitt av. Håper alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Det er så gøy å gå inn her å lese. Alle spruter av energi og motivasjon for tiden!! Alle trimmer så jeg blir svett bare av å lese det :D. Og gratulerer Raki, tenk så gøy hvis du drar på bikinitur med vekt på 48 tallet.

Har ikke spist noe snop verken søtt eller salt, eller drukket vin denne helgen! I tillegg har jeg gått en lang tur i ufyselig sludd i dag. Mao dette har vært en drømmehelg :D

Gleder meg til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, Bliny, så flink du har vært denne helga. Du fortjener å få nedgang, det er helt sikkert :D Husk at ned er ned, uansett hvor mye eller lite :D Har erfart at vekta ikke alltid gjør som forventet, så det er greit å huske i det du går på vekta i morgen tidlig!!

 

Har hatt en super dag her også, med blide gutter og jenter. Hun som skal flytte holder på med siste rest med å tømme rommet sitt, og så skal vi se Himmelblå sammen. Spiste Italiensk pizza ute. Har registrert det som 700, men usikker om det er riktig. Spiste tre stykker (av åtte). På kjøptepizza blir det ofte rundt 500, men på restaurantene er det jo mye mer ost og annet fyll på, så vil tro 700 blir sånn omtrent riktig. Uansett var det herlig å spise ute. Slippe både å lage maten OG opprydning!! Luksus i hverdagen :-)

 

Ellers har denne dagen og forsåvidt hele uka gått som planlagt. Skulle gjerne fått til mer variert trim, men det kommer vel med våren;)

 

Lykke til alle som skal på vekta i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...