Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Hanemor, akkurat nå ble jeg litt misunnelig;) Veranda og sol kunne jeg også tenkt meg, hehe... men nyt hver solstråle!!! Det er deg vel unt:D

Herlig å kunne sove til man våkner selv, uten noen i huset, det er ikke ofte, men desto bedre:)

 

Ha en super dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Heisan!

Nå har jeg vært ute å gått en flott tur på nesten 1 1/2 time i herlig vårvær:) Deilig! Kjenner motivasjonene er på vei tilbake nå ja, så det er bare til å stå på!

 

Nå skal jeg på verandaen jeg også, med avisen, kaffe (og en røyk:() før husarbeidet står for tur. Viser godt igjen att mor i huset har jobbet mye siste uken:p

 

Håper dere har en strålende flott dag alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også har det blitt en lang tur i herlig vær. Først var de små til fotograf, etterpå gikk vi hjem sammen med venninna mi + baby. Gikk så jeg ble skikkelig svett - godt å bruke kroppen!

 

Har også en liten veranda, så det blir vel der aviser + kaffe nytes når de sover. Må ha litt mer temperatur først!!

 

Tirsdager er det svømming ikke langt herfra fra 1930 til 2230. Skal starte opp neste uke (mannen jobber seint idag). Svømming er bra trim :) Skal prøve å komme meg avgårde hver uke! Det er da noe. Så skal jeg kjøpe meg sykkel + sykkelvogn til de små når snøen forsvinner. Har noen prøvd en sånn? Med to barn i ? Er så spent på hvor tungt det er. Skal nok klare det etter hvert iallefall!!

 

Ha en super dag dere!! :) Vi godisfrie trimmere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sassa og rakri, så herlig at dere nyter det fine været:)

Skal kle på meg og gå en kjapp tur nå, og en mens det er fotball. Snakkes senere!

Har forresten ikke prøvd sånn rakri, men det klarer du garantert!! men, det er nok tungt ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jeg igjen... det er lenge siden nå! Har gått på Hold vekten i vel 3 mnd nå (1 månedlig møte), og det er VANSKELIG! Når møtene er så sjeldne så ramler en litt "av". Jeg holder meg stort sett til sunn frokost, lunch og mellommåltid pluss frukt og melkerasjon, MEN Det blir lett litt for tykke brødblingser med 2 ekstra skiver ost, litt pizza og ostepop i helgen samt dårlige middagsrutiner i hektisk hverdag...... :-)

Og det er nok til at det nok har blitt 2-3(gud forby) kg opp. Det som redder meg er nok at jeg er veldig flink til å trene. Jeg har heller ikke problem med å holde meg unna snop, selv om det kan bli littegrann i helgen.

 

Har hold vekten-møte idag, og har vel mildt sagt dødsangst....

 

Jeg bør nok over på "ned i vekt" en stund føler jeg, slik at jeg får ristet av meg de 3 siste kiloene...

 

Mål: 1 kg ned før palmehelgen.

Mål 2: Totalt 3 kg ned før 17.mai. :-)

 

Jeg begynner å registrere måltidene her inne igjen, samt litt sjekk-veiing av brødskiver.

 

Sliter FÆLT med å få spist middag i rimelig tid.Både jeg og sambo har fulle dager på jobb/skole og begge trener før vi kommer hjem. (Jeg må trene på veien hjem, for det er tungt å komme ut av sofaen når en først er kommet hjem. ) Stort sett ikke middag før kl 19-20 og det er sent synes jeg. . Tips til hvordan få middagskabalen til å gå opp mottas med takk! Vil jo gjerne spise sammen med Herr sambo. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere flinke trimmere!

HaneMor, jeg har ikke fått skrevet det tidligere (men tenkt det masse) – det å gå Birken er helt fantastisk bra gjort!

Ja, nå er jeg endelig på bena igjen. Var faktisk ute å gikk en tur i vårværet i går, og gikk på meg 3 gnagsår (he he). Som dere så ble vekta heller så som så, men samtidig er det den tiden i perioden hvor jeg går litt opp i vekt. Noen gram har også forsvunnet fra mandag, så det lover godt til neste veiing. Det vil si, skal til London til helgen... Har allerede reservert 2 av middagene, og kjenner at jeg eser litt ut bare av å tenke på dem. Vel, jeg får bare være så flink jeg kan i forkant. Svigermor skal være her med ungene den helgen, så det blir sikkert gjort litt ekstra husarbeid (og det er jo trimpoeng – er det ikke?). Kanskje jeg skulle dra frem rokkeringen? Forbrenner kanskje noen kalorier i rent sinne over ikke å få det til :).

 

Ha en flott dag – vi tastes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en ny dag med motivasjonen på topp! Føles egentlig ganske så bra:p Maten går fint og har gått min vanlige tur i dag! Turen vi gikk i går var opp noen veeeeldig bratte bakker, og det merkes på rumpa og ryggen i dag! Var vondt å stå opp i dag:)

 

Så bra att du er begynt på an igjen Isis, eller er jo ikke bra att du har gått opp igjen da! Lykke til med veien nedover, dette klarer du!

 

Rakri; jeg har heller aldri hatt sykkelhenger, men er sikker på att du klarer det! Det er jo mange andre som gjør det!

 

Bliny; så bra att du er på bena igjen! Håper du får en flott tur, uten altfor mange kalorier. Men kos deg!!!

 

Mammsen; Nå er motivasjonen kommt tilbake til meg, og jeg sender noe av den til deg tilfelle din ikke er på plass!:) Flink du er som kommer deg på tur. Det er av og til tungt å komme seg ut etter jobb og middag, men jeg har også prøvd å gå tur mens ungene er på trening de dagen jeg ikke får gått fra morgenen av. Det er jo absolutt deilig etterpå!

 

Her skinner solen i dag også, men kald vind, så det er ikke så behagelig å sitte ute i dag. Nå skal bilen vaskes, helst både inni og utenpå, så skulle terassen vært spylt, så har nok å henge fingrene i her i dag!

 

Ha en strålende slank dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Isis :) Det var lenge siden!! Godt du kommer innom oss!

 

Bliny: så herlig med Londontur!! Du får kose deg ordentlig, og så gjør du ekstra stor innsats uka etter, så går det seg til!! Ble iallefall selv kjempemotivert til innsast selv etter hjemkomsten!!

 

Sassa: deilig med sol og stor ståpåvilje :) Grunnen til at jeg er usikker på det ang sykkelvogn er at bekkenet er så svakt. Tåler veldig lite. Men får trene meg opp sakte, men sikkert. Får sykle på flatmark først :)

 

Idag har vi vært på åpen barnehage for første gang. Gjett om de storkoste seg !! Artig. Skal dra tilbake på fredag!!

 

Har gått en times tur med vogna idag til og fra barnehagen. Og så blir det søstertur ikveld!

 

Ha en fortsatt fin dag, dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isis, velkommen skal du være, selv om vi helst ikke ville hørt annet enn at det går supert med deg, og vekta var stabil... men, de 3 kg klarer du!!!

 

Bliny, endelig på beina, det var bra:) Og, så gøy med london!! Du må bare kose deg masse, og passe på mellom-måltider så blir du ikke sååå sulten:p

 

sassa, motivasjonen er her også, hehe, endelig:D Vi skal klare dette ja, begge to!

 

Rakri, jeg var også i åpen barnehage med ungene, og det var kjempebra!! Og at du går dit er bra, da får du trimmen også.

Kan kanskje bli tungt for bekkenet ditt? Kan jo spørre legen for sikkerhets skyld? det hadde vært ille om du ble verre da!

 

Ha en fin kveld alle sammen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå ned i vekt er PIECE of cake iforhold til å holde vekta... ikke for å skremme vettet av dere... Men når "slankingen" er over og en skal øke på med mat så er det lett for at det sklir litt ut... at en spiser litt for mye og blir litt slappere med både mat og trening. Og vips så er det ostepop og sjokkis både her og der.

Og med 1 måned mellom hver veiing, så er det lett for at det blir lit skippertak siste uka før veiing, og det er jo ikke slik en skal ha det....

 

I dag har jeg registrert mat og trent og alt er bare fryd og gammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Hei isis..velkommen tilbake..kjenner meg så igjen i det du skriver. Det er kjedelig å måtte starte igjen..for et år siden gikk jeg ned 9 kg..nå er 4 av dem på igjen.. så det er dem jeg sliter med..håpløst. Men vi må bare stå på..sammen skal vi klare det.

 

Høres kjempemorro ut med london tur da bliny..selv om jeg skjønner du er bekymret for vekta, men det er bare å ha oss i bakhodet så vet du hva du skal gjøre vet du;) Å er jo fornøyd med å komme meg gjennom birken..er vel en liten prestasjon i seg selv..he he

 

Så bra du har funnet igjen motivasjonen mamsen. Det trenger vi alle!!! Å sassa du bare stråler av energi og stor motivasjon. Blir glad av å lese slikt!!!

 

Kjempekoselig med sånn barnehage da rakri..å så fint at du kan gå dit..da kommer trimmen naturlig.

 

Har vært ute på en joggetur i dag jeg da..Åsså har maten gått bra så humøret er på topp!! Ligger på ca 1450 kalorier i dag..rart å begynne å telle igjen..må si jeg ikke teller middagen så det blir litt så som så, men er ikke så praktisk å gjøre det hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isis, det tror jeg på og vet det! har jo vært der jeg, for 2 år siden.... da skulle jeg stabilisere, og hadde vekt på 56-58 kg, faktisk... Surt å tenke på:) Men, skal dit igjen:p

 

Hanemor, så flink som har vært og jogget da!!

Jeg gjør som deg med middagen, tar sånn ca.... kan jo ikke veie alt, spes når man har barn. Da må man tippe litt, men vi vet jo ca hva det veier:) Det blir vi gode på, hehe...

 

Tenker å feire bursdagene på mandag, så da blir det en dårligere dag for min del, men får passe på resten av dagen så det ikke blir helt gæli;)

 

Siste vakt med tentamen idag, og idag har de matte. Håper å kunne reise litt tidligere idag, og rekke innom klassen til minsten, de skal nemlig ha kosetime og opptre.

 

Fint vær her idag også, men var -4.5 grad da jeg kjørte til jobb kl 8, så det er kaldt...

Gleder meg til sol og sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk hvordan motivasjonen plutselig har komme tilbake her, merker så godt at det smitter videre til meg :).

 

Så bra Mamsen at du vet du greier å være fokusert under bursdager også, her sliter jeg veldig. Kaker, sjokolade, smågodt osv. – en stoor fiende!

 

Middager både til hverdag og fest synes jeg det er lett å lage. Inspirert av oppskriftene her på nettet, så er det ingen sak. Lagde forresten Roastbeef Salaten til middag i går, og den var kjempe god. Veldig bra marinade som sikkert kan brukes i mange sammenhenger! Og så lenge jeg spiser alle måltidene mine, så greier jeg lett å holde meg unna ostepopp og potetgull.

 

Men sjokoladeÂ… Jeg drømmer mer og mer om å gå totalt berserk i smågodtskåla (den imaginære inni holdet mitt :)). Hei!-Kom akkurat på hva jeg skal gjøre! Hvis jeg greier å holde meg unna smågodt, fra nå og helt frem til påskeaften (inkl. til helgen – og resten av påskeferien), da skal jeg unne meg selv et monster påskeegg, med så mye snop at jeg nesten blir kvalm etterpå. Men det er ikke lov å spise noe mer etter påskeaften. Så hvis det ligger noe igjen, er dette til barna. Dere som kan dette; er det ikke slik at det er bedre med en skikkelig utskeielse, enn bittelitt hele tiden? Pga. blodsukkeret? Mener jeg har lest det ett eller annet stedÂ…

 

OK, der var gulroten min på plass for sesongen (snakk om malplassert ordtak i denne sammenhengen :)), så for vi se om det holderÂ…

 

Isis, du har så rett. Som de andre, kjenner jeg meg veldig godt igjen. Tror det er viktig å ta tak når det sklir ut, før det blir alt for mye og uoverkommelig. Akkurat slik du og HaneMor gjør nå! Jeg ventet alt for lenge og plutselig var det 15 kg måtte bort igjen – ikke 3-4. Men nå nærmer jeg også meg, og håpet er jo å nå ”velvære”-vekta til sommeren.

 

Fortsatt fint vær her også.

Skal å se ”Menn som hater kvinner” sammen med mannen i dag. Kanskje jeg skal gå til kinoen nede i sentrum? Ja, det tror jeg faktisk.

 

Ha en flott dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Bliny, så bra at vi kan smitte hverandre, hehe:D

 

Når det gjelder bursdagen, jeg skal la være å sette frem snop og sjokolade, så holder jeg meg ihvertfall lett unna det:p For ellers er det ikke alltid så lett... det som blir stående etter bursdagen er verst...

 

Den salaten har jeg ikke sett oppskrift på, men den skal jeg sjekke ut, høres god ut!

Er spent på svarene du får ang påske-egget! Jeg har problemer med dagene etter jeg, for da er jeg kjempesugen... Virker som om man fort blir avhengig.. ihvertfall jeg

 

Kos deg masse på kino:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe :) "Våte drømmer" om en stor smågodtpose hørtes kjent ut!! jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om masse en gang kontra litt nå og da.. Det virker jo mer kontrollert med en liten bit til kaffen enn å gå berserk over godteskåla.. Men samtidig merker jeg som Mamsen sier, at jeg blir mer sugen etterpå. Det er nesten som å slutte å røyke: de første dagene er det helt grusomt, så forsvinner suget... Resten er bare psyke..

 

Jeg har godtefri nå, uvisst for hvor lenge. Har litt lyst å bestemme meg for å ikke røre snop før jeg nådd målet mitt, men vet ikke helt om jeg tør :eek: Må tygge litt til på den!!

 

Herlig vårvær idag. Har vært ute med de små og de koste seg. Han som er senest motorisk gikk i går.. HURRA :) Han har strevd med å krype, og har aket seg på rumpa, men etter å ha gått ved siden av har han nå begynt å krype også. Det gjør det lettere å komme seg fram for han ute. Så nå er han ekstra blid og fornøyd!! Artig å se sånn stor mestringsglede!!

 

Har fått gjort mine 10 minutter med magetrim i går og idag. Håper å fortsette i samme gata framover!! Det trengs virkelig. Som jeg sikkert har nevnt til det kjedsommelige er det bare der det "lille ekstra" sitter. Vurderer stadig bailine om jeg ikke ser synlige resultater etter litt mer systematisk trening! Kanskje en delmål premie??

 

Stå på videre, jenter!! Glad det er så stor inspirsajon å spore!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gåingen til siste mann ut Raki. Da blir det kanskje nok trim fremover? Barn først og mor etter :). Tenker det er mye deilig glede og barnelatter i stua hjemme nåÂ…

 

Ja det er ikke godt å si hva som er ”best”, av noe som egentlig bare er usunt. Jeg har også godtefri, og har ikke rørt godteri siden den første uken vi hadde fri for snop. I starten var det bare deilig å merke at suget etter den lille mørke sjokoladen forsvant, men i det siste merker jeg derimot at jeg innimellom plutselig får skikkelig lyst på masse sjokolade. Det er egentlig ikke noe hverdagsproblem. For har jeg bestemt meg for å ikke røre sjokolade, da gjør jeg ikke det. Men jeg er redd for ferier og reiser. I påsken for eksempel er jeg redd for påskemarsipan om kvelden og kvik-lunsj i løypa. Så slite med pluss 2 kg i 3 uker etter på (uker som kunne blitt brukt til å komme nærmere målet til sommeren).

 

Tenkte kanskje jeg greier å unngå sjokolade hver dag i ferien (og i London), hvis jeg hadde en stor belønning i vente. Og at vekten og helsen ikke ble så påvirket av en (kjempe stor) kveld vs. flere mindre utskeielser. Men det er nok riktig at det kan komme et sug etterpå (slik som med nikotin). Nei, må kanskje tenke litt mer på dette, før jeg finner på noen sprellÂ…

 

Takk for tilbakemeldingene. Jeg er ganske inpulsiv til tider, så det er utrolig fint å få input fra dere her inne :).

 

PS.: Har også prøvd Bailine. Men tror ikke jeg holdt på lenge nok til å se resultater, så det blir spennende å høre hvordan det går med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir egentlig mer og mer sikker på å avstå fra snop i påsken også. Det er så utrolig lett å bare ta en bit til og så enda en. Særlig når man er på hyttetur og kveldene er preget av godt selskap og god vin. Veldig snart å bli hodeløs både ang søtt og salt!! Men som deg, Bliny, må jeg tenke meg litt om!! Kanskje jeg tar med litt tørket frukt bare for å stilne det verste suget? Er jo ganske kaloririkt det også, men bedre likevel... Huff, at det skal være så hardt å få av det aller siste :eek:

 

Har også prøvd Bailine før, og fikk fine resultater (ikke veldig mange cm, men alt vises raskt på en liten (lav) kropp som min!!!! Både på godt og vondt!! ) Men det var jo det med å holde vekten som er vanskelig!!

 

Får se - trenger noe motivasjon iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er de verste fellene dere kan gå i i påsken?

At de daglige skiturene plutselig ble avlyst og det ble kvikklunch, kakao og et par øl i solveggen heller?

At planen med å avstå fra snop endte med et dypdykk i godteskåla?

At frokostene ble laaaaange og stooore og fortsatte inn i middagen?

 

 

..... tror det som blir vanskelig for meg er å komme bort fra hverdagen og treningsrutinene. Skiturene blir rolige for min del ettersom det også er barn (ikke mine) med i "følget". Og laaange frokoster med oster og eggerøre... naam....

OK, da så blri det vel litt vanskelig med dette snopet også.... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du tar det vel på kornet der, Isis.

 

For min del blir det gjerne slik: det ene planlagte rødvinsglasset blir til to eller tre. Når jeg først har sprukket kan jeg like gjerne spise snacks og sjokolade også. Og når jeg først har sprukket en dag kan jeg like gjerne gjøre det en dag til. Og så fortsetter det i samme tralten helt til jeg kommer hjem igjen til hverdag og rutiner. Ja, denne tanke/handlingsrekka kjenner sikkert flere igjen!!

 

Da får vi sette opp noen gode grunner til å IKKE gjøre det slik:

 

1) Mange ukers jobb med telling og trim er helt bortkastet - vi kommer til å gå opp det vi har gått ned de siste ukene

2) Det vil ta mange nye uker bare til å komme dit vi var før påsken.

3) Vi kommer til å nå målene våre raskere om vi ikke sprekker helt i påsken

4) Følelse av mestring = motivasjon til videre innsats

5) Hos meg blir det premie i form av et plagg om jeg ikke "sprekker" :) :)

 

Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Hei!

Her var det mye snakk om påsken..he he..en stoor utfordring venter på oss.. Å jeg kjenner meg så igjen i det dere skriver.

Ja Rakri..har man først sprukket så tar jeg helt av..en sjokolade kan bli til mange dager med fråtsing i godisskåla og gjerne litt ekstra mat også:)

Vet heller ikke helt hvordan jeg skal gripe ann påsken..får se hvordan ukene blir frem til da..

Ihvertfall skal jeg huske på at påsken kun er røde dager..ikke hele uka i forveien også:)

Mange bra grunner for å IKKE sprekke Rakri..kan hende vi trenger repetisjon senere.. he he.

Bailine har jeg aldri prøvd så kan ikke gi noen erfaringer på den biten.

 

Påskegget Bliny kan kanskje være greit, men tror som dere sier at man da må holde seg i skinnet de neste dagene hvis man ikke skal ta helt av igjen..Håper du koser deg på kino da..har hørt den er veldig bra.

 

Jeg skal også feire bursdag mamsen..på søndag..å som deg er det restene som jeg virkelig sliter med...alt for mye av det havner i magen min..Skal ikke ha noe godisskål nei...tror jeg ihvertfall:)

 

Vært på friskis og svettis time i kveld!!! Kjempebra time!! Har fri i morgen så skal kose meg med veslejenta mi..blir godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man bestemt seg for størrelsen på påskeegget er det jo bokstavelig talt "ett fett" om man spiser alt på en dag eller om man fordeler det litt i påsken... vil jeg tro?

 

Har ikke tenkt på noen angrepsplan for påska, jeg. Vi blir hjemme og det blir "hverdag" med fri, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, gratulerer med sistemann som går! Å, så moro når det endelig skjer... husker det veldig godt... og du får nok enda mere trim nå med begge som går tenker jeg...

 

Kan se av alle innelggene her at alle er enige om at det beste er å ikke spise snop i påska:p Ser alle fordelene, det er helt sikkert!! Det vanskeligste er å klare det... men tror jeg skal gjøre et forsøk, men er ikke helt sikker enda. Da må jeg finne en løsning på snopet, for snop må med, har jo barn som skal ha påske-egg.... Og, endel flere ungdommer som stadig er hos oss og spiller spill osv... så da blir det potetløv også...

Noe må serveres, og maten spiser vi stort sett hos familien, så det blir ikke hos oss.... Og kan jo ta med kake istedet, men ikke noe sunnere det da... hmmm....

Og, egentlig kan vi jo ta med så mye vi vil... det er jo bare JEG som ikke skal ha:(

 

Hanemor, håper du nyter dagen med jenta di, og har bedre vær enn meg, for her våknet jeg til masse snø!!! Fysj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag :) Standard fredag her med hjemlaga pizza og et glass rødvin!! Herlig :)

 

Mammamo: hva med å ta med grønnsaker som kuttes opp? Evt unne deg litt dip?

Tror det og tørka frukt (aprikos, rosiner etc og kanskje litt mandler e.l.) blir løsningen. Vi får se. Kommer jo også litt an på hvordan det går med vekta fram mot påsken. Vi skal på tur tre dager med søstra mi + fam. Det blir rorbutur med leie av båt. Vi synes det er herlig med påske ved sjøen vi :) Resten av påsken blir hjemme - så de dagene er nok lettere!!

 

Nei, nå skal jeg jammen logge meg av å gjennomføre de ti minuttene med magetrim!!

 

Ha en super fredag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Ikke noe bedre vær her mamsen..snø..snø og snø....så har ikke vært ute. Har vaska også har jeg satt sammen en ny kommode..herregud å lang tid det tar..

 

Vi får ta påsken med de utfordringer det bringer..vi skal nok bare være hjemme så det skal vel gå noenlunde greit håper jeg..har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal spise noe godis..får se hva vekta viser innen den tid;)

 

Morro at begge klarer å gå da rakri..blir vel mye trim av det..he he..

Kose deg med rødvin i kveld da..blir vel noe god mat her i kveld også, men er mannen som stort sett bestemmer menyen ettersom det er han som lager den!!

 

Må fyre opp i ovnen jeg tror jeg..kaldt her..ovn uten glass foran..he he..glasset sprakk for 2 dager siden så litt rart å fyre opp uten å åpne døra, men håper jeg får tak i en ny ganske fort..blir en del bøss av det.

 

Kos dere i kveld da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø og snø og snø og Â… gidder ikke måke, drar uansett i morgentidlig, og håper alt er smeltet til vi kommer hjem (tror jeg tralala :)).

 

Ja, sant som du har hørt HaneMor. Den filmen var kjempe bra, og samtidig det ekleste jeg har sett (voldelig). For øvrig sterkt uenig med anmeldere som synes karakteren Mikael Blomkvist var slapt spilt. Han var akkurat slik jeg forestilte meg da jeg leste boken.

 

Mamsen, hva med å ta med oppkuttede grønnsaker og dip? Eller synes familien det er like spennende som et lang gjesp, slik jeg gjorde før i tiden? Jeg var ikke lett å omvende til å like det. Syntes det bare var ”liksom-snop” som ikke erstattet noe som helst. Men har faktisk lært meg å like det så godt, at hvis jeg må velge så tar jeg heller grønnsakene. Problemet er at det er så mye lettere å åpne posen med potetgull, enn å lage dipp og kutte grønnsaker. Men til påske skal jeg faktisk gjøre det siste, har jo ingen ting jeg skal rekke uansett :).

 

Pizza og rødvin hørtes deilig ut Raki. Er veldig glad i pizza, men har ikke turt å lage noen etter jeg la om kostholdet. Er det noen spesiell oppskrift du bruker? Pizza er jo koselig påskemat også. Likte for øvrig de 5 gode grunnene dine til å skjerpe seg i Påsken. Kjente jeg ble motivert da jeg leste de! Tenker at Påskeegget forblir tomt. Det blir uansett vin, og dermed kalorier mer enn nok.

 

Nei, nå skal jeg lage taco – som vi pleier å ha på fredagerÂ… Er det forresten noen som vet hvor mye kalorier det er i en pose med tacokrydder? Har lett høyt og lavt og over alt, uten å finne noe svar – så veeldig takknemmelig hvis noen kan opplyse meg om dette!!

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...