Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Bliny, en pose tacokrydder inneholder 101,5 kalorier;)

GOD TUR; og kos deg MASSE:D

Det med grønnsaker og dip er veldig populært hos meg og mine, men ikke sikker på hva den andre familien syns, men det skal jeg jammen ta med!!

Tar med tørka frukt og nøtter også... men er vel nesten like mye kalorier som snop da... men er vel kanskje sunnere uansett..

 

rorbu-ferie høres helt fantastisk ut!! Kunne egentlig også tenkt meg det istedetfor enda mere snø, men må besøke familien, og de bor jo til fjells...

 

hanemor, flink du da, som har satt sammen kommoden!! Og, deilig å få gjort det:D

 

Fikk tlf fra min nevø på 13 istad, og jammen kommer han og sover hos tante ikveld! Koslig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest mammamo

Hei damer!!

 

Lenge siden jeg har vært inne her nå, og her har det vært liv ja!! Koselig!!! Motiverte og snakk om påskestemning :)

 

Har vært i Oslo fra ons-fre denne uka... Utskeielser i kø og minimalt med trim..... Så jeg er heldig om jeg klarer stillstand denne uka..... Har store planer om å være godisfri frem til påske. Jentene her er veldig glad i frukt og grønnsaker, så om jeg kjøper inn minigulerøtter, druer og epler og deler opp det så er det nok ingen som maser på godis... Så får vi se hva som havner i handlekurven på Rema i dagene frem mot påske............ Shoppa litt i Oslo da, en ny bukse blant annet... Og den var litt trang enda det var str 40... Så den kommer nok til å sitte enda bedre når jeg blir kvitt et par kilo til :) Kjøpte superstilige sorte støvletter også!! Sett etter leeenge, og fant endelig et par som passet til mine tykke legger... (håpløst å finne fine støvletter når man har litt tykke legger...) Så nå blir jeg nok stilig når sommeren nærmer seg!!

 

Første utfordring kommer på søndag da, bursdag... Hanemor inviterer til fristelser... hmm... hehe... Kjempekoselig med familiebursdager da!!

 

Ellers så har jeg bestemt meg for å registrere og telle fra mandag av. Må nok til om jeg skal bli kvitt disse siste kiloene...

 

Taco har vi veldig ofte på fredager også... Er sååå godt!! Og ganske sunt også. Vertfall om man spiser masse grønt og ikke sååå masse tortilla-lefser og chips :)

 

Påskeplanene mine er å kose seg med familien!! Blir nok noen skiturer om været er bra, men vet ikke hvor mye trim det blir, siden snuppa på 5 ikke akkurat sitter i pulk... Men hun kan jo sitte på pulken litt innimellom da, når hun blir sliten, så vi kan legge ut på litt lange turer vertfall.... Men skal kose oss masse!! DET er sikkert!! Har kveldsvakt på tirsdagen i påskeuka, og så har jeg fri til tirsdag etter påske. DEILIG!! Har srb.helg palmehelga, men jobber nattevakter da, så da har jeg jo fri på dagtid likevel (har hvilende nattevakter)

 

HA en fin og sunn kveld og helg!! Nå skal jeg finne senga, før jeg må finne fyrstikker for å holde øya åpne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pizza hver fredag, men tar max tre biter uansett om det er hjemlagd eller kjøpt ( ikke store stykker av den hjemlaga da). Idag lagde jeg italiensk pizza med tynn bunn, tomatsaus m hvitløk og basilikum, litt skinke og sopp og mozarellaost på toppen. Men ellers lager jeg med en blanding av kyllingkjøttdeig og litt pølse + toro pizzafyll oppå "vanlig" bunn og ost da. Ikke det sunneste altså, men ikke helt galt likevel. Det er jo mengden som avgjør!!

 

Jeg registrerer alltid!! Hoppet over det i desember, og det skled ut helt!! Så jeg må telle lenge!!! :eek:

 

Skal straks stupe i seng. Det er tidlig opp!! Skal forresten slutte med pupp etter mandagens veiing (altså fra og med tirsdag). Da har jeg ammet i 16.5 måneder!! Det får holde!!

 

Nattinatt. Håper det går bra med godisfri rundt omkring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

God Morgen!

Her er det mange aktive ja mammamo..he he..ikke lett det med kurs, men håper du har kost deg da..Bursdag på søndag ja, men behøver jo ikke å spise alle kakene..hi hi..kanskje du skal ta med bikkja så han spiser opp restene av kakene før han går..he he... Var flink på forrige bursdag å gikk ned i fryseren med restene av kakene samme kveld..tror jeg satser på det denne gangen også!!

Lurt å telle innimellom ja..skal nok også kose meg i påsken, men bruker på å bli en del skiturer også da så da får man jo forbrent noen kalorier!! Da kan man jo unne seg litt ekstra, men jeg sier som deg mammamo..vil ikke love noe..å godis må jeg kjøpe uansett..har en mann som ikke klarer seg uten melkesjokolade.

 

Koste du deg med vin i går da rakri? Er man bevisst på hva man har på pizzaen behøver det ikke bli så galt..åsså er det lurt å ha salat ved siden av..har gjort det noen ganger og det blir bedre da!! Kalorimessig altså:) Godt gjort å amme tvillinger så lenge synes jeg rakri..mine sluttet når dem var 10mnd, men da skulle jeg i arbeid igjen og det virket som unga synes det var helt greit.

 

Ikke spist godis denne uka..spist litt is og nøtter, men det regner jeg ikke som godis.

 

Mamsen..så koselig at nevøen din ville komme..han er jo 13 så da har dere et fint forhold;)

 

Må kose deg masse på tur bliny..

 

Nei får vel gjøre litt her..Når jeg alikevel er oppe. Ha en flott lørdag...har ihvertfall sluttet å snø her så da blir det kanskje en trimtur iløpet av dagen..

 

Vi "tastes" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei, og koslig å se deg igjen mammamo!!

Moro med nye klær, og støvletter! tenker du blir såå fin;)

 

Hanemor og mammamo, kos dere med bursdagsfeiringen, og så smart å fryse ned alt samme kveld!!! Det kan jeg også gjøre... og sende med noen hjem også... så ikke jeg spiser det opp, hehe... Har ikke spist snop i helga jeg, men koste meg med entrecote av hjort igår, og fløtegratinerte poteter... nam nam... Helgene må være lov til å kose seg litt, og holder man seg unna snop og snacks, så må det gå... skal jo leve normalt. har ikke hatt lyst på snop heller, men blir myyye druer...:)

 

Rakri, du har vært flink som har amma så lenge, men skjønner at det er nok nå. Min nr 2, som fylte 16 om mandagen, amma jeg til han var 2 år pga allergi... det var lenge! De andre bare til 6mnd( ville ikke ha mer pga vent seg til flaske pga barnevakter og flytting) og 1år....

 

Imorra skal jeg servere gryter, stroganoff og italiensk, med salat og hvitløksbaguetter. Så skal jeg ha marsipankake:p, sjokoladekake og gulrotkake. Det får stå sin prøve.... Skal sette frem masse frukt også! Ingen godis, hehe... men nøttteblanding...

 

Skal på fotballcup idag igjen, men sene kamper idag, men håper dere alle får en fin søndag! Nå skal jeg ut og prøve sola på verandaen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag ja - perfekt turdag:-)

Vi har allerede vært i marka en liten tur. Blir ganske kort da, siden de må legge seg senest kl 13. Så det var uten matpakke, men med en kvikklunsj i lomma. Guttene fikk en lillefingernegl stor bit hver, og så fikk mannnen og jenta resten :) Det går bra, ja :) Men nå holder vi på å lage jordbærsortbet. Det er mye sukker i (sukkerlake) så det er vel ikke det sunneste - men moro å prøve noe nytt. Har satt av litt kalorier til den da!!

 

Ellers har helga gått fint. To glass vin i går, og ett på fredag. Har brukt nøyktig 350 kosekalorier på vin denne uka..hehe... Ellers så holder vi på å rydde og ordne i heimen. Var på ikea i går og handlet mye "stash" - så nå blir det SÅÅÅ praktisk rundt omkring. Omorganiser og vasker kjøkkenskap og sånt.

 

Høres ut som om du lager så mye godt, Mamsen. Nam nam!!

 

Håper dere har en kos bursdag, Hanemor og Mammamo. Med kontrollert kos :) Jeg bruker å gi bort kakerester til dem under. 4 guttestudenter. De blir kjempeglad, og jeg slipper å kaste det i søpla eller bruke meg/ oss som søppelbøtter!! Veldig lurt. Smart å ha det i frysern også!

 

Ha en fin søndag. Laks med grønnsaker og ris på menyen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er når det er helg! Men har ikke vært den helt værste helgen for min del heller. Selvom det har blitt litt godter, og i dag hadde vi is til dessert.

 

Ellers har helgen gått ganske greit, hagearbeid som fåt telle som trim i går ellers liten aktivitet:( Været har jo vært bra, så burde absolutt vært ute på tur, men, ,men.............. tenker det var herlig med en tur i marka Rakri! Så flink du er som står over sjokoladen!

 

Håper dere koser dere i selskap Hanemor og Mammamo! Og lykke til i morgen Mamsen!:) Var mye bursdag her!

 

Syns også du har vært kjempeflink som har amma så lenge Rakri! Mine har ikke villet hatt pupp så lenge, og ikke tror jeg att jeg hadde orket heller. Ble veldig bundet av det, særlig de to minste som ikke ville ha flaske!

 

Ellers er jeg veldig spennt på veiingen i morgen. Har bestemt meg for å se det litt an hva vekten viser, kanskje jeg flytter veiedagen til tirsdag. Ser ofte att den viser en del mindre på tirsdagene i forhold til mandagene.

 

Håper alle har hatt en flott helg, så venter jeg på morgendagen med spenning:) Sitter forresten her med en litt trist følelse etter å ha sett Himmelblå. Treger egentlig på att jeg begynte å følge med på den serien, siden slutten ble så trist. Blir lenge å vente på fortsettelsen.....................

 

Lykke til i morgen dere som har veiedag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, himmelblå var kjempetrist. Håper nesten som barna, at han bare sitter på en holme...Men en kjempefin serie har det vært. :)

 

Veldig spent på morgendagen. To uker på rad med plussvekt gjør at jeg virkelig håper å ha gått ned noe. Snikveiing i løpet av uka tyder på det fin nedgang, men alt kan jo forandre seg etter et par helgedager. Lå på 1500 igår og helt opp mot 1400 fredag og idag, så da spørs det. Fikk et gjennomsnitt på 1394 denne uka og 9.1 trimpoeng. Tror det er i overkan med inntak og i underkant på trimmen, så er ikke for opptimistisk. Akk, ja - det er vanskelig å være tålmodig!!:confused: Tror jeg skal prøve å senkte til 1350 i gjennomsnitt. Men blir merkbart mye mer sulten da... Hva ligger dere på i gjennomsnitt?? Og hvordan står det til med trimpoengene??

 

Hvordan gikk det med bursdagen da, Hanemor og Mammamo!! Holder dere hverandre i tøylene - eller blir det kollektiv svikt?? :eek:

 

Ang amming så ammet jeg 10 og 11 mnd med de andre. Nå er jeg jo ekstra lenge hjemme, så da har det vært ok å amme lengre. Kos med mårrapupp og etter formiddagsluren. Hadde nok sluttet for lengst hvis jeg hadde begynt å jobbe. De koser seg fælt med puppen, så tror det blir litt sorgreaksjon på det. Men er veldig klar for å bli ferdig selv, så da er det stopp etter mårrapuppen i morgen...JUHU!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så også himmelblå igår, og likte ikke slutten der hvor Kim blir borte, og mest sannsynlig død... Liker happy endinger jeg;)

 

Lykke til på vekta idag, og rakri, den har nok gått ned, for du har vært flink!!

Sassam hagearbeid er jo litt trim, så det blir kanskje ikke så ille...

 

Vi blir 14 stk i bursdag idag, så det blir ikke så ille. Ikke alle som kunne komme idag, så da blir det fordelt litt. Får be de andre til helga, på mat, uten kake:p Den skal jeg bli av med idag, hehe... (håper jeg)

 

Skyet her idag, men melder sol igjen imorra, så får glede meg over det.

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Sitter her med en feber, oppkast og diaresyk gutt i fanget :) Håper den andre berger unna!!!

 

Som dere sikkert har erfart, er mange vekter slik at de spriker litt om man går på flere ganger. Iallefall er min slik :eek: Det spriket idag mellom to tall: 49.8 og 50.3. Så jeg legger 50.1, og det blir en pen nedgang på 600 gram.

 

Sier meg fornøyd med det, og håper på et 4tall neste gang :)

 

Flere som har vært på idag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Raki! 600 gr ned er jo veldig bra når du har så lite igjen!:)

 

Lykke til med bursdag i dag Mamsen! Håper dere får en koselig dag!

 

Vekta her viste ned 800 gr, ikke så veldig bra siden jeg bare har gått oppover i de foregående ukene, men får bare prøve å stå på videre. Har hatt en halv time på trimsykkelen nå og en halv time med litt styketrening på stuegulvet, så en bra start på uken:p Målte meg i går, og hadde gått inn litt i cm, men kan ikke si att jeg merker så mye på klærne enda. Mulig det skyldes att jeg har nektet å kjøpe meg nye klær når vekta gikk opp slik att de har vært for små en stund nå:) Fortsetter iallefall med godt mot!

 

Andre som har vært på vekta i dag?

 

Her er det skikkelig grått vær i dag, derfor gikk jeg for innetrim:) Håper sola og våren kommer tilbake snart!

 

Ha en super dag!!!

 

PS: HaneMor og Mammamo, hvordan gikk det i selskapet i går??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Hei damer!!

 

Her ble det visst oppgang på vekta... Men hadde vel i grunn ikke forventa noe annet etter en uke med omtrent null trim og flere utskeielser... Så fra og med i dag blir det telling av kalorier og ikke noe godis denne uka vertfall. Blir nok litt i påskeuka regner jeg med, men skal vertfall holde meg unna denne uka!

 

Bursdagen i går gikk jo greit nok... Hanemor sin mann hadde laget sååå god marsipankake, så det ble et stort stykke av den ja.... hehe...

 

Rakri og Sassa: Gratulerer med nedgang!! Flinke damer!!! All nedgang er bra, Sassa!! Det er når man går ned litt og litt at vekta holdes nede!!

 

Ammet vel mine jenter i 13 mnd jeg, da begynte jeg å jobbe igjen, så da syntes jeg det var greit å kutte ut.

 

Grått og vind her i dag, frister ikke å være ute da... Ikke noe som minner om vår i grunn... Har vel en drøy meter med snø her enda... Og det er bare glattisen utenfor huset, ikke noe særlig for små (og store) jenter å bevege seg på.....

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa: 800 gram ned er jo perfekt :) :) For mye ned i slengen er jo ikke bra, vet du!! Flink med trimmen også!! Stå på videre denne uka, så blir det litt til ned før påsken kommer med alle sine fristelser :eek:

 

Mammamo: du skal se at litt telling hjelper :) Bra dere hadde kos selskap om ikke annet.

 

Her er det endelig en rolig stund, mens de sover. Mannen kom hjem med eplemost og farris som jeg skal prøve å gi den lille etter hvert. Han holder ikke på vann en gang, stakkars, så skal prøve å gi den blandingen med tskje- så det bare blir litt i slengen. Skal henge opp klær straks - det er store mengder!!!

 

Nydelig påske/ vår - vær i Trondheim, men må være inne pga sykdom da. Bra vi var på tur igår iallefall. Satser på mer tur til helga. Jenta drar til faren på påskeferie neste mandag - og der blir det IKKE noen turer, helst bare inne foran tv`n - så må gi henne en tur her hjemme iallefall. Trist - men sånn er det bare!!

 

Vel, dere får ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Hei igjen!

 

Her er det mange flinke folk..kjempebra rakri og sassa med nedgang.

 

å som du sa mammamo så viser stort sett vekta hvordan siste uke har vært..

Ble ingen veiing på meg i dag og heller ikke i morra...ligger hos svigers i dag, gubben er borte og barna skal være hos svigers pga møte..orker ikke da å reise hjem til tomt hus sent i kveld. mannen min er flink til å lage kaker veit du mammamo..he he...å jeg spiste for mye i går, men skal være flink å la det bli med gårsdagen!!

 

nesten 20 trimpoeng forrige uke også..veldig fornøyd med det;)

 

Jeg ligger på ca 1500 kalorier i snitt i uka..høres lite ut det du spiser rakri, men du er ikke så stor heller da! Kjedelig å ha sykt barn, men sånn er det vel bare..blir nok sånn noen år fremover..

 

Blir vel kake på møte i kveld er jeg redd, men får ta ett stykke..tør ikke si nei.

 

Ha en fin fin dag da folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

1694 kcal... Det endte jeg på i dag, min første telle-dag på leeeeeeeeenge. Burde vel vært litt nærmere 1600, men men. Har da gått en tur på 30 min i dag, så da er det vel greit...

 

God bedring til lillegutten din da, Rakri. Kjedelig med syke barn. Håper dere andre slipper unna da. Går det bra med fjortissen din som bor hos faren sin da??

 

Ha en fin kveld!! Nå skal jeg se på 24 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann, her har det vært liv!! Det er bra

Bursdagen gikk veldig fint igår, ble 15 stk, og alle koste seg med kaker og mat

Jeg spiste et stort stykke marsipankake og et stykke gulrotkake, og mat, så det ble ikke så ille som det kunne ha vært...

Glemte å sende med kaka igår, men skal sende det med min eldste på jobb til kvelden, hehe....

Ellers så er fokuset mitt litt borte om dagen, på tellinga, men skal ikke skeie ut! Ingen snop heller:p

Har problemer i heimen, og kjenner følelsene ikke er som de skal... Begynner å få nulltoleranse på alt som ikke blir gjort, og er rimelig lei av å måtte gjøre alt alene:( Det er faktisk flere som jobber... og jeg har ingen dager hvor jeg kan bare være på jobb og så ha bare fri til å slappe av...

Jaja, så fikk jeg klaga litt idag også....

 

Grattis med fin nedgang både rakri og sassa:D Det er dere vel unt, og stort fotjent!!!!

 

Bra at dere også koste dere i bursdag mammamo og hanemor, da har jeg også bedre samvittighet, hehe...

Jeg fikk forresten et nydelig gullsmykke i hvitt og gult gull med perle på igår fra mine 2 søstre og mamma;)

 

Skal på konferansetime med 16 åringen idag, håper det går bra, hehe..

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok en grå og sur dag her på vestlandet! Men har vært ute å gått turen min jeg da:p Er fryyyyyyyyyyyyktelig stiv og støl etter gårsdagens uvante trim!!! Lurer litt på om det går an å ringe til jobben og si jeg ikke kommer pga gangsperre??????? Neida, bare tuller, etter en uke fri må jeg nok gå på kveldsvakta mi i kveld. Skal jobbe tom helga nå, så har jeg fri en uke til:)

 

Gratulerer med dagen Mamsen! Trodde det var sønnen din som skulle feires jeg, men ser att det var deg også! Litt kake må vi vel kunne spise med god samvittighet, bare det ikke blir hver uke.

Når det gjelder ting som skal gjøres i heimen, så jeg det på samme måte tror jeg. Er ingen andre som gjør noe i huset her, og jeg prøver også å forklare att jeg går på jobb. Har nok skjemt dem bort siden jeg var mye hjemme før, og att jeg jobber turnus så jeg har jo dager og formiddager fri. Kan være fryktelig irriterende! Men lykke til med utfordringene.........................:)

 

Rakri; håper gutten din er frisk igjen og att dere andre slipper unna!

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal legge meg kcal messig. Har regna ut og skal vel egentlig ligge mellom 16-1900 kcal. Klarer nok ikke det hver dag, men prøver å komme opp i 1600.

 

Nå skal jeg slappe litt av før jeg går på jobb.

 

Ha en strålende dag alle sammen! :)

 

PS: var forresten på vekta igjen i dag, og hadde gått ned 1.2 kg mer enn i går. Slik er det ofte når jeg veier meg både mandag og tirsdag. Er det flere som har det slik???????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sassa, takk for det! Jeg fyller år imorra, og sønnen forrige mandag, så slo det isammen:)

Så stor forskjell på vekta var mye!!! Så rart da.... men uansett så er det jo masse ned:D

Du er jo så flink til å trimme, det får du lønn for nå:)

 

Rakri håper formen er bedre til sønnen din, ille når ungene er syke, og særlig han som er så liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og flirer for meg selv. Har sett igjennom resultat tråden vår, og det er ganske artig (eller ikke). Mange har vært flinke å ha stabil nedgang/ stillstand, mens mine tall er som en berg og dalbane:D En uke ned, og to uker opp :eek:

Men jeg er nok ikke helt alene om det.

 

Ser att mine delmål ikke ble nådd, og trenger nok en ny oppdatering, men venter til etter påske med å endre det:)

 

Gratulerer masse med dagen i morgen da Mamsen! Er det rundt tall??

 

Ja det er litt rart med den vekta, og slett ikke sikkert att det blir så bra på mandag igjen heller, men det viser nå litt på cm, så kroppen blir vel iallefall strammere av trimmen:)

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vekta her også kan godt variere med et kilo fra en dag til neste.. Kjedelig når oppgangen treffer på en veidag da :eek: Min vektkurve er også som en berg og dalbane. Vekta vil liksom ikke ned til 48 kg... eller dvs - jeg selv slipper alltid litt opp når målet nærmer seg - og så går det opp igjen. Sånn er det med den saken. Får prøve å stå på til jeg er i mål denne gangen.

 

Skjønner godt du blir lei, Mamsen. Har hatt det slik før - mens faren til tvillingene er helt suveren!! Bidrar over hele fjøla. Eller, nesten aldri på middagslagingen, men desto mer i å rydde opp kjøkken etter maten. Tror vi deler det meste på likt. Også med barna! Artig med en far som vil være tilstedet.

 

Lillemann er fortsatt kjemepsyk! Var til legen med han idag, og crp var veldig høy. Legen vil legge han inn om han blir mer slapp. Men satser på at medsinen virker veldig fort så han / vi slipper det. Uansett tilbake for ny blodprøve i morgen. Innlegelse da om verdiene ikke har gått ned.. Stakkars liten som kaster opp bare en ts væske.. :) Skulle heller vært meg som ble syk!! Den andre tvillingen har vært så flink å ikke "mase"/ kreve særlig oppmerksomhet. Akkurat som om han forstår at broren trenger mest nå. Igår kom han gående med en klut som han la under haka på broren (har vel sett vi har sittet slik nå). Og så kom han også med bamsen.. Er så rørende når så små barn viser omsorg på den måten!!

 

Mammamo: fint du er igang med telling;) Tror selv en del av "kluet" er å ligge relativt jevnt gjennom hele uka. Feks at du har noe med 16 hele uka, og helst noe med 17 i helga. Det er min "teori" Med jenta på 14 går det visstnok greit, men som jeg kanskje har vært innpå, er faren ikke helt god. Mange psykopatiske trekk.. Den nye kona hans har rømt med deres tre små barn :eek: så det ble nok langt fra sånn som hun hadde tenkt. Tenker hun får gjøre retrett med en gang om hun vil. Men usikker på om det er sant at alt går fint eller om han krever hun skal si det... sukk - noen ganger er det jammen meg komplisert!!! Trodde han hadde endret seg, men den gang ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake fra London, og nyveid. Vekten stanset på 65,8 denne gang. Håpet var at jeg skulle kommet meg ned til 65 blank når jeg ikke var premenstruell lenger, men turen har satt sine spor. Men 200 g ned er tross alt nedgang etter en heftig tur matmessig:p. Alt jeg kan gjøre frem til lørdag og Påskeferie, er mitt beste. Skal derfor notere hvert måltid og hver kalori, og holde meg helt godtefri selvfølgelig. Kommer til å veie meg på lørdag før vi drar på hytta.

 

Nei og nei Mamsen. Nå føler jeg meg skikkelig treig. Gratulerer med jubileumsdag i dag!!! :)

Menn kan liksom påberope seg en krise de ved dette tallet de. Mens vi står surmulende og vasker opp ;). Det er klart du nå har rett til å kjefte på alle, spesielt de som ikke bidrar. Hvis noen våger å pipe om det, kan du si det er din bursdagspresang til deg selv – å sette grensen der du mener den bør være! Så satser vi på at våren gjør sitt, og at du får snille barn og mann som vasker opp i bursdagsgave fra dem. :)

Skal du feste enda en gang til helgen? Pass på at du får festet også da, og ikke bare ”sørver” de andre – det er din fest tross alt. (Og tusen takk for info om tacokrydder – har lett lenge etter det tallet uten å finne det.)

 

Raki, håper alt går bra med lillegutt!! Man føler seg sjeldent så hjelpesløs som når de små er ordentlig syke. De er så sårbare. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

hei, og takk for gratulasjoner!! Joda, 40 har jeg blitt... selv om jeg skulle ønske det vare 'bare' 30, hihi:p Jaja, man er ikke eldre enn man kjenner seg vel?

 

Rakri, stakkars liten!!!! Huff... håper jammen han er bedre imorra! Skjønt når så små viser omsorg og kjærlighet for hverandre... for det er helt tydelig

 

sassa, trøst deg med at du ikke er alene;) Og, flott å få strammet opp da, det er tross alt det viktigste!

 

Bliny, du imponerer!! Du har kost deg og alikevel klart vekta!!! Superbra:D

Tror jeg skal venta litt med festen, til helga blir det unger her, så får ta den senere... Koslig å ha noe å se frem til også da:)

Har fått masse fint, og et utrolig koslig kort fra min eldste... pluss pakker til mamma...hehe

 

Prøver å komme inn igjen etterpå, skal være sjåfør nå, pliktene kaller, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Hei!

 

Håper det går bedre med sønnen din rakri..ikke noe særlig når de blir så dårlige. Men så rørende å høre om broren da.

 

Er imponert jeg bliny..over nedgang når du har vært borte og kost deg med mat.

 

Jeg sliter igjen med motivasjonen..hmmm..lurer på hva jeg skal gjøre. Når jeg er sliten merker jeg at viljestyrken er på bånn og da vil jeg unne meg litt ekstra..i form av mer mat eller noe usunt..Håpløst.

I dag gav jeg beskjed til de jeg har kasta håndball med om at jeg gir meg der..vi har likssom trening en gang i uka, men har nå ikke trent med dem siden første uka i mars..hjelper ikke på motivasjonen når man får beskjed en halvtime før man skal dra hver gang om at det ikke blir noe trening alikevel. Kjempetøft å klare å komme seg ut når man har innstilt seg på noe annet. Så da er det stopp.

 

Gratulerer med de 40år mamsen!! Alder er ikke noe veit du..er ikke eldre enn man føler seg..nærmer meg selv de 30 å synes det er litt illle, men går vel det også..

 

Kjenner meg igjen i det du skriver sassa..opp og ned denna vekta...i fjor da jeg gikk ned 10 kg gikk jeg gradvis ned gjennom flere mnd..nå har jeg 2 uker på og 2 uker av..men jeg vet jo hva som gjelder hvis jeg skal komme meg ned, men så var det dette med overskudd da..hmm..noen som har litt til overs så tar jeg imot med takk..sov i 1,5t etter jobb idag så føler meg bedre nå, men kan ikke gjøre det hver dag:(

 

Det var dagens syting..hjelper å tømme seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei!!

Hanemor, det er lov til å klage og syte litt her! Og, like greit å kutte ut håndballen om det ikke blir noe positivt utav den alikevel, finn heller på noe annet:)

Overskuddet varierer veldig for de fleste av oss, og akkurat nå er det din tur, men plutselig kommer det tilbake igjen skal du se:D Sola og varmen fremover gjør nok sitt til at det blir bedre etterhvert... Har ikke så mye selv akkurat nå, men håper det blir bedre snart

 

Skyet men litt sol her idag:)

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, nå har jeg vært ute og gått 45 min med 9åringen og hunden, og godt var det:) Sol og nydelig!! Var egentlig bare trøtt og kunne tenkt meg å ligge på sofaen, men da kan jeg gjøre det nå, hehe... må bare henge ut noen klær først..

Er kjempesliten og trøtt idag, det må være alderen...

Skal på et møte etterpå(på en kafè), og da blir det kun en cola-light på meg, har spist kake nemlig:p (det kom som et sjokk vel? ) Men, har landa på 1285 så langt, og da gjør det ikkenoe... Får knaske noen gulrøtter til kvelds, og noen druer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...