Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Da er jeg endelig hjemme igjen etter et par dager i isolat på infeksjonsavd, ved St.Olavs. Lillegutt ble lagt inn på tirsdag kveld pga dehydrert. Han var kraftig redusert, med innsunkne øyne og fontanelle. Mistet 1.5 kg... Ja, men etter et par dager med intravenøs næring er han ok igjen. Begynt å spise og drikke litt idag, så da fikk vi dra hjem. Den andre fikk også samme sort (rotavirus) men ble ikke så dårlig. Han har bare feber og litt slapp nå.

 

Jaja.. jeg er veldig stolt over å ha stått over fristelsen med å handle snop på kiosken!! Var bare såvidt. Holdt meg på 1300-1350 alle dagene :) Kan jo hende det hadde blitt mer om vi kunne gå fritt fram og tilbake da..

 

Så fint at du ikke gikk opp etter tur, Bliny!! Herlig det da.. Kanskje du har gått veldig mye? Iallefall tror jeg vi gikk minst en mil om dagen da vi var i London sist!

 

Hanemor: det er lov å bli lei - kjenner det godt igjen!! Supermotivert for så å slippe opp bare litt - og så er man ved samme utgangspunkt på en to tre.

 

Gratulerer på etterskudd, Mamsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Uff, Rakri. Ikke noe gøy med barn på sykehus, men godt å få hjelp når en trenger! Håper alle snart er friske!:) så flink du var som ikke var i kiosken!!!

 

HaneMor; alle blir vi vel drittleie av og til! Og du gjør helt rett i å kutte ut det som ikke gir deg noe igjen. Jeg tror vi alle kan bli flinkere å kutte ut ting som tapper oss for energi, mer enn å gi overskudd!

 

Mamsen; så flink du var som kom deg ut på tur istedet for sofaen!!;)

 

Jeg har også vært fryktelig trett idag. Har vært på jobb og 2 møter, så er ganske tappet nå kjenner jeg. Har ikke blitt trim heller i dag, men det får så være. Kan vel også bekjenne att jeg ramlet litt oppi kaka på det ene møtet:p Men ellers går det greit.

 

Ha en fortsatt fin kveld og god natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Godt lillegutt er bedre da, Rakri! Ikke noe moro når de små må på sykehus. Som mamma vil man jo myyye heller bytte plass med dem!! Håper han er bedre nå! Og at broren blir frisk fort også!! Og jeg har god erfaring med isolat... Greit at man ikke engang har lov til å gå i kiosken ja ;) Rørende at de viser sånn omsorg da!! Husker jeg prata med min eldste (på 4,5 år) da min yngste var innlagt i høst. "Åssen går det med lillesøster da?" spurte hun. Helt uten at noen hadde bedt henne spørre om det...

 

Mamsen: GRATULERER!! Husk: Man er ikke eldre enn man føler seg!! Og ut fra de bildene jeg har sett av deg på FB så er du en virkelig flott 40-åring og har all grunn til å gå med hodet høyt hevet :) Og man blir jo 40 bare en gang i livet, så da må man jo feire!! Om det så er på en mandag eller tirsdag eller når det er ;o)

 

Bliny: Welcome back! Har aldri vært i London jeg, men hørt det er fint der, så jeg må nok ta meg en tur dit en gang. (kanskje vi skulle fått til en jentetur, Hanemor??) Gratulerer med nedgang!! Det er bra å ha gått ned til tross for en slik tur da!!

 

Jeg sitter på jobb. Nattevakt nr 2 av 5... Hva gjør man ikke forat kollegaer skal få lov til å reise på tur til Milano... Nattevaktene i helga er "mine" da, og et par ekstra gir ekstra penger i byggekassa... hehe... For nå har vi snart skrevet under på kontrakt... Byggestart midt i mai!!! :eek: Så derfor har jeg vært litt opptatt denne uka, og blir det sikkert fremover også... Har vært rundt og sett på kjøkken i dag. Rakk innom 4 forhandlere i dag, enda er det sikkert mange til som jeg ikke rakk innom.... Og så er det vaskerom og bad og parkett og ................. Myyyyyye jobb ja... Men moro da!!!!! Gleder meg til byggestart, men kanskje mest av alt når alt er ferdig!! (Men det blir nok ikke før i begynnelsen av neste år...)

 

Motivasjonen min er som Hanemor sin... Meget laber ja... Begynte bra og registrerte mandag og tirsdag, men så har dagene gått i ett og det har blitt usunne kalorier i fleng og ingen registrering... Trim har det også blitt heller lite av... Har gode muligheter for trim i helga da, for jentene skal være med svigers til fjells. Men jeg har vært sammen med min kjære i 14 år i mårra, så det blir litt ekstra god mat da... Og så prata vi om kino og middag på lørdag og på søndag skal jeg (og bl.a Hanemor) ut og spise sammen med mamma'n vår, så jeg må visst trimme om jeg skal ha håp om stillstand denne uka... Og så er det påskeferie... *sukk*... Må nok bli ny start etter påske her tror jeg! Håpe på at noe av motivasjonen som var her i starten på januar kommer tilbake innen 13.april... Målet mitt var jo å veie 67 kg nå på mandag... Og her sitter jeg, fortsatt på 70... Men men... Var også flink i fjor da jeg gikk ned 8 kg, hadde jo bare nedgang helt til jeg var 0,5 kg unna målet... Det var da utskeielsene kom på løpende bånd, og så har jeg ikke klart å ta meg selv i nakken etter det... Hanemor: Nå må vi hjelpe hverandre!!! Ta hverandre i nakken og gi et spark bak?? :) Du får løfte opp telefonen om du har lyst på å skeie ut, så skal jeg snakke deg fra det ;o) Komme løpende med gulrøtter... haha...

 

Ja, ja det var dagens syting fra meg... Kom forresten på at jeg var på vekta på onsadg morgen. Da stoppa den på 70,0, dvs 0,5 kg ned, men jeg er ikke redd for noe annet enn at den er gått opp igjen til mandag... hehe...

 

Ønsker dere en riktig god natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motivasjon i fleng - men det ser jammen ikke ut til at det heller hjelper :eek: Som deg Mammamo var jeg nesten helt i mål rett før sommeren. Bare 700 gram unna. Hele sommeren gikk flott, også uten å registrere, men hele høsten... sukk!! Ser på oversikten at jeg har pendlet rundt 50 helt siden nyttår. Berg og dalbane med noe store og noen små bølger... Det verste av alt er jo at jeg vet hva som må til: TRIM!!! Så det er vel der jeg må ta meg selv i nakken!! Har vel innsett at jeg er ganske lat på området, og god på å finne unnskyldninger for å ikke rekke det...

 

Gratulerer med hus, mammamo!! Eller kontrakt da, rettere sagt ;) Så herlig!! Blir mye jobb, ja, men sikkert mange spennende prosesser også!! Og helt fantastisk når dere kommer i mål!!

 

Sassa: håper formen er bedre i dag. Møter kan jammen være bra tappende!!

 

Her er han som var på sykehuset i godt humør. Men ikke store matlysten å spore enda. Likevel godt å se smil og farge i fjeset på gutten. Den andre våknet med 39.3 i feber og alldeles utbæsjet. Ser likevel ikke ut som diare. Han er slapp og sover stortsett bare - men vil heldigvis drikke - og det kommer ikke opp igjen.. Ser ut som det blir en "rolig" helg hjemme iallefall.

 

Matmessig har som nevnt uka gått helt flott - men NULL trimpoeng, og ingen i sikte for helga heller er jo katastrofe!! Vekt idag samme som mandag, så det blir i beste fall stillstand her. Greit nok - men skulle hatt en liten nedgang før påsken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, huff, for en sjau med ungene dine da!! Jammen godt at de er bedre, selv om han ene ikke er så bra, så står det heldigvis ikke så dårlig til... GOD BEDRING!! Når det gjelder trim så er det klart at du ikke kommer deg ut ihvertfall, men håper de er friske til påska begynner for ordentlig, så dere kan ut da:)

 

sassa, da er vi flere trøtte i samme båt, som spiser kake, hehe:p

Gikk forresten en tur til, til møtet igår, så var flink:D

 

mammamo, takk takk! Sant, det er hvordan man føler seg som betyr noe... og jeg føler meg ikke så gammel, hehe

Grattis med husbygging da, så moro!!!!!!!!!!!!

Gratulerer med 14 årsdagen med mannen også, håper dere får en kjempekoslig kveld!!

Du får satse virkelig etter påske, og kose deg litt i påska, men ikke ta helt av... og det er flere av oss som ikke har klart det vi skulle, men det er vel ingen trøst... Men etter påske, må alle ta seg sammen, hehe..

 

Sola skinner, nydelig vær, og jeg har vært ute og gått med 2 elever 1 time nå, deilig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Håper virkelig det begynner å bli bedre med gutta dine rakri..så søte da..så dem på fjæsboka! Så rart å se deg på¨bilde, man danner seg liksom et bilde av hvordan folk ser ut når man skriver inne her, men blir nok litt overraska innimellom ja;) Å så flink til å holde deg til maten..kanskje vi skulle slå oss sammen..jeg er god på trim og du er god på mat..he he sammen blir vi dynamitt!!!

 

Så morro at dere endelig skal begynne da mammamo. Det blir skikkelig stas!! Bestemt dere for kjøkken da? Ville ikke ha våres så jeg..hmmm...skjønner ikke det. Så godt å ha barnefri da..det er ikke ofte..å dere vel unt..selv om jeg hadde håpa dere ble med på ski og akedag i morra;)

Er med på londontur jeg..kjempeklar..har ingen planer til sommerferien..vet likssom ikke helt hva vi skal finne på. Noen som har noen forslag..som ikke er alt for dyre?!!! Vi bruker på å reise på orienteringsferie vi da...synes det er artig så det blir sikkert til det i år også..får se.

 

Flink du er til å trimme mamsen..selv om det har blitt litt kake.. Merker at det er lysere ute..kjenner det på humøret og kroppen! Skal bli noen turer ut nå ja..

 

Takk for støtten sassa..kjente humøret steg etter å ha tatt avgjørelsen..da er det ikke mitt problem lenger..

 

Tror jeg burde ha ringt deg i dag mammamo..ble mc donalds på meg og Sønnen min i dag..er så sjelden vi er alene på tur så da koste vi oss..åsså med is etterpå..hmmm...kan vel hende jeg restarter etter påsken..beklager, men jeg får heller ta meg i nakken da...å da er det virkelig slutt..å det med deg å mammamo..da får vi gå turer på sene kveldene!!!

 

Ha en fin helg da folkens..det skal jeg ha..før jeg skal på jobb igjen på mandag...skal på slags kino da mammamo?

 

GOD PÅSKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg hjemme fra sykehus - IGJEN. Endte jammen meg med at andremann også ble dehydrert og måtte legges inn for intravenøs.. Svært sjelden at barn blir så syke av dette Rotaviruset, så at begge skulle bli helt utslåtte må man vel kunne kalle skikkelig uflaks :) Ble lagt inn på fredagskvelden og skrevet ut i formiddag. Så nå får vi håpe matlysten tar seg opp og at de blir helt friske og raske til onsdag når vi skal på tur!

 

Vært knallhard matmessig, og ga til og med bort sjokoladen som var inni et blad mannen kjøpte med til meg!! Stolt av det altså!! :) :) Holdt meg på 1300-1350 hele uka, mest ned mot 13blank. Så få vi se da. Men selvsagt null trim da siden vi har vært i isolat 4 døgn denne uka og sittet hjemme og prøvd og matet med skje for å få inn litt og litt væske!!

 

Hanemor: Må innrømme at burgermat hørtes svært forlokkende ut!! Blir egentlig ganske sulten når jeg går på bare 1300! Merker både øyet og magen vil ha mer. Tror i grunnen det er mest psykisk!! Du får kose deg i påsken da - og komme tilbake topp motivert!! Jepp - jeg skulle hatt deg nærmerer og kastet meg med på trimminga di. Bare halvparten av din treningsmengde ville sikkert gjort susen her!!

 

Mamsen: 40 år er det ingenting!! Særlig ikke når man ikke ser en dag eldre ut enn 35 ;)

 

Mammamo: håper dere har hatt en koselig barnefri helg!!

 

God påske alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hanemor, håper dere har kost dere på ski og aketur idag!! Og vært like heldige med været som vi. Tok med ungene og har vært i skibakken i hele dag, og de har storkost seg!! jeg også, som har sitti i sola, hehe:)

 

Rakri, huff og huff!! Så uheldige smågutter da... men håper jammen meg at de blir friske nå!!

Så flink som ga bort sjokoladen, det er jenta si det;)

Tusen takk for komplimentet forresten, hihi:)

 

Ønsker dere alle en flott søndagskveld:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Ja her har det virkelig vært skikkelig påskevær..ble en løpetur i går før ski og akedag med barna. I dag var jeg ute tidlig å gikk på skaran i 3,5 time..superfint. I morgen skal jeg jobbe igjen!¨

 

Må bare bøye meg i støvet for deg rakri som er så standhaftig..det blir nok målbart i morgen på vekta tenker jeg. Men kanskje ikke så mye ettersom du ikke har trent..vet ikke helt hvordan det påvirker vekta jeg på deg. Vi er jo så forskjellige! Får håpe du slipper mer sykehusbesøk på en stund nå da..skikkelig uheldig rett og slett..

 

Ha en fortsatt fin påske dere som har ferie:)

 

Å lykke til til dere som tør å gå på vekta..jeg tror jeg står over:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja så var man visst ikke standhaftig uka ut!! Litt nachos til kvelds mens jeg så film med jentungen. Mannen var på Lerkendal på kamp. Og NÅ skal jeg ta meg det glasset med vin som jeg har lengtet etter hele helga.. Så dagen idag ender da på 1502!! Men kjenner jeg er LEI av å være flink, og har lyst på masse godteri!! :eek: Det blir nok ikke ned nei, uten trim. Jeg vet det er der det sitter, så må ta meg sammen..

 

SÅ herlig med uteliv, Hanemor og Mamsen!! Vi skal på Rorbutur fra onsdag til lørdag. Etter at jeg flyttet til Trondheim har vi feiret påske ved sjøen! Antar alle er friske til da!

 

Nå skal det smake med den vinen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med vinen Rakri, det har du virkelig fortjent!!! Snakk om å være uheldig, men bra att de er på bedringens vei! Så flink du er som er så standhaftig!! Det hadde nok ikke jeg vært:)

 

Mammamo; håper dere har kost dere i helgen med barnefri! Det gjør godt innimellom det!!;)

 

Så flink du er å trimme Hanemor! Litt misunnelig på den treningsiveren din jeg:)

 

Mamsen, 40 år er vel ingen alder. Det er i alletillfelle hvordan en føler seg som teller:)

 

Jeg har vært på jobb i helga, men nå har jeg fri til over påske. Herlig!!!

Ellers merker jeg att det ikke altid blir like mye tid til å være her inne hver dag, men jeg holder på som best jeg kan.

 

Ha en super påske alle sammen, både med og uten utskeielser!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta i dag,og den viste ned 800 gr i dag også:( Første gang med to uker etterhverandre med nedgang! Er veldig fornøyd med det! :)

 

Har fått vasket huset i dag, og nå har jeg hatt en liten økt med styrketrening, så nå er jeg fornøyd!

 

Her er det strålende påskevær nå, så nå skal resten av dagen nytes!

 

Håper alle kosere seg! Ha en fortsatt flott dag!!:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en herlig kveld som begynte med kino, var innom rødvin og sluttet med snop!!! Ikke dårlig samvittighet en gang, heller.. :eek:

 

Ønsker med dette alle god påske. Har bestemt meg for å ta litt fri fra vektklubben. Har innsett at det nytter ikke med all denne tellingen før jeg får fingern ut og starter systematisk trening!! Så da må jeg bare gjøre det!! Er lei av å være veldig flink med maten og ikke oppnå noe- Så treningslyst: kom å ta meg!!!!

 

Skal komme knallsterkt tilbake etter hvert :):( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, så bra at du ikke hadde dårlig samvittighet!! Det måtte komme, så flink som du har vært leeenge nå, uten å få nok betalt for det! Skjønner at du vil ta en pause en liten stund, og kanskje du går ned resten da, når du ikke tenker så mye på det? Håper ihvertfall vi ser deg igjen her, og får høre hvordan det går:)

Kommer til å savne deg vettu:)

 

sassa, GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Endelig, hehe... så flink du har vært:D

 

Hanemor, jeg skulle gjerne ønsket meg den treningsiveren og energien din også til å få trent sånn!! Helt supert at du orker, det har du masse igjen for!

 

Melder litt dårligere vær her fra idag av, men igår fikk jeg vaska verandaen og utemøblene, så da er ihvertfall det klart. Må olje også, men får ta det når det blir sol og tørt igjen... melder regn fremover nå...

Skal til sverige på harrytur med ei venninne og våre mødre imorra, blir nok kos...

 

Ha en fin påske videre alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrollan76

Hei alle sammen.

Lenge siden jeg har vært inne her.

Som dere kanskje husker var jeg i ferd med å nå målet mitt for en stund tilbake og vurderte å si meg fornøyd.

Etter dette gikk jeg inn i en periode med mye sykdom og dødsfall i familien og fokuset mitt forsvant litt fra det som hadde med slanking å gjøre. Jeg har allikevel klart å holde treningen i gang og har ikke falt helt ut av det som har med spising å gjøre. Dette har resultert i at jeg har klart å holde vekten min stabilt nede, noe som jeg er veldig fornøyd med.

Gøy å lese innleggene deres og høre hvordan det går med dere. Jeg sier nå takk for meg her inne og ønsker dere alle lykke til videre og god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Skrolla, så godt å høre at det går så fint med deg og vekta, og at du endelig føler at du er ferdig:)

Synd å høre om sykdom og dødsfall, men ønsker deg all mulig lykke til videre på veien!!!

Ha en super påske:D

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Nå var vi havna langt ned på siden! Håper alle koser seg i påsken! Her har det blitt masse snop og god mat og omtrent null trim:( Gleder meg nesten til hverdagen kommer igjen, og de gode vanene forhåpentligvis er tilbake. Var på vekta her en morgen, og det frister ikke til gjentagelse.

 

Så bra Skrollan att du har nådd målet ditt! Håper du klarer å holde vekten også! Lykke til!:(

 

Rakri, så herlig å høre att du kan skeie litt ut uten dårlig samvittighet! Det fortjener du!:)

 

Som sagt, håper dere alle har en flott påske! Her er det skikkelig surt vær i dag, men har lovet ungene att vi skal ut å gå en tur etter middag (lammelår og fløtestuede poteter). Ikke akkurat slanke mat, men duverden så godt!

 

Fortsatt fin helg, så møtes vi her klare til ny insats på mandag/tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Er her sånn smått selv om jeg for tiden ikke registrerer mat og trim. Er så innmari lei, så har bestemt meg for å bare anslå sånn ca en periode. Ligge på omtrent 1400. Resten av planen for tida fremover er å få inn en eller annen form for fysisk akt hver dag. Tenker variere mellom gåturer med eller uten vogn, sykkel, jogging og svømming. + styrkeøvelser hjemme. Så får vi se :)

 

Påsken var helt fortreffelig med godt selskap og herlige dager ved sjøen. Selvsagt ble det mye mat, vin og snop, så det var på en måte utskeielse hele uka.. Og det gir jo sine "resultater" det også!!

 

Har ikke veid meg helt skikkelig, og har overfulle pupper pga akkurat sluttet å amme. Men ligger sånn ca på 51.5, så det er opp en del ja :) Håper det er slik denne gangen at raskt på = raskt av :-p

 

 

Ellers så synes jeg det var lite liv her inne!! Kom igjen da - nå trenger vi å motivere hverandre!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, det er sant, det er motivasjon vi trenger, og det fikk jeg jammen av å lese det dere skrev, og vite at vi gjør det isammen! Har kost meg masse de siste dagene jeg også, så fra idag er det full fart og ikke kos, hehe:p

Må bare, og jeg skal komme meg ned..... og det SKAL jeg!!!!

 

Sassa, nå skal vi NED igjen, og spist er spist, så vi begynner på'an igjen:D

 

Bra å høre at dere har kost dere!!

 

Klemzer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!! :)

 

Har vært en fin påske her, men dessverre altfor mye godt og altfor lite trim.... Motivasjonen er på bånn og vekta går bare opp.... :) Har gått opp 2,5 kg siden 9.mars... Huff og huff... Nå bare MÅ jeg ta meg selv i nakken... Men det er ikke lett... Ser vi er flere her, så sammen skal vi klare dette, ikke sant??

 

Har satt opp trampollina i dag, trim nok i seg selv å sette den opp... hehe... Men er jo bra og morsom trim å hoppe litt der da!! Og så må jeg finne igjen rockeringen, så kan jeg rocke mens jentene hopper :) Og må ta hjem vogna fra barnehagen, slik at jeg og jentene får gått litt tur. Har bestemt med for å prøve med ståbrettet, om jeg holder meg til fine veier og styrer unna de verste skogsveiene så går det nok bra med ståbrettet til hun på 5.

 

Så koselig å høre fra deg, Skrollan!! Moro å høre at du har nådd målet ditt og klarer å holde deg der!! Er vel det vi ønsker alle sammen!!!

 

Ha en fin dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

mammamo, det er klart vi skal klare det!!! Bare så kjedelig å gå opp hver gang man skeier ut littegrann, eller noen dager... og så tar det såå lang tid og med mye jobb å gå det ned igjen... var mye mere stabil og lettere før jeg begynte med det her jeg ihvertfall, så vi tøyser kanskje mye med forbrenning og vekta sånn vi holder på?

 

Ha en super kveld alle sammen, snart leggetid her:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Da ser det ut som att de fleste er igang igjen med veien videre nedover på vekta. Føler det har gått rimelig greit med å komme inn i de sunne vanene igjen etter påske, men det har ikke blitt så mye tid til trim som jeg hadde ønsket:p

 

Jada Mamsen, nå skal vi NED!! Jeg skal på hyttetur fra fredag til lørdag så det blir vel muligens en utfordring, men skal prøve å begrense snopinntaket og få til litt bevegelse:) Ellers er det mye jobbing fremover, så det blir en utfordring med trimmen, men får gjøre så godt jeg kan:)

 

Nå skal jeg snart på jobb, så dere får ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sassa, KOS DEG på tur i helga, og været blir forhåpentligvis bra, så da er det vel en sjans for at du får noen turer ut:)

 

Blir stille og rolig hjemme i helga på meg, er så utrolig trøtt og sliten for tida, at jeg føler meg helt tom.... Har sovet veldig lite og dårlig i 2 uker nå, så det er vel det som setter sine spor...

Håper det hjelper seg iløpet av våren, og at jeg får overskudd til å få gjort litt ute denne helga:)

 

Kos dere alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...