Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Bliny, for en nedgang!!! Det må jeg, du er jo helt fantastisk!! Klart du skal kose deg i sola med god samvittighet, det fortjener du virkelig:D

 

Rakri, ned er ned, og dine 2 kg blir nok snart borte igjen, og skjønner at du føler/ser og kjenner dem ekstra godt... kjenner meg igjen der....

Så flink du har vært som har vært ute og gått idag også! Bra for både mor og barn:) Du må kose deg på tur ikveld også

 

mammamo, du er jo bare superflink!! Helt utrolig med tanke på tur, mat, vin og kos, og så alikevel ned!! Forbrenninga di må være på topp:D Herlig..

Du får passe på at du har spist noe sunt før selskapene, så hjelper det litt;)

 

Ha en fiin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Er bare som snarest innom for å registrere vekt; opp 0.2 men det er greit nok. Har ikke vært så flink siste uken.:)

 

Har barneselskap nå, med 5 gutter på 7 år så her er det livlig. Har ikke fått lest hva dere har skrevet siste uken, men ser det går nedover med dere!:) Flinke dere er!!!!!!!!!!!!!!

 

Skal få lest resten i kveld, så kommer tilbake med mer da:)

 

Ha en strålende dag, og GRATULERER til alle dere som har gått ned!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

sassa, det var ikke mye opp, og det virka som om du visste det, så da vet du hva som skal til;)

Barnebursdag, spesielt med gutter pleier å være livlig, og mye aktivitet. Du får ihvertfall trimma litt da:) Må jo se positivt på det, hehe...

 

Her har det vært fotball nå, og jenta på 13 dro nå, så da skal jeg få rydda litt her... Fikk forresten gått meg en liten tur til mens det var fotballtrening:p Vært veldig flink idag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bakt noen fantastiske knekkebrød (de fra Sunt og Godt på TV2).... holder på å regne ut kcal-innholdet.... Er det noen som vet om jeg regner inn vannet i vekten? i og med at det blir relativt tørre knekkebrød til slutt....

 

I hele deigen er det 3201 kcal, og det tørre veier ca 700 gram. I tillegg så skal det med 7 dl vann..... men det fordamper kanskje bort mye av det...

 

Hehe...dette ble jo veldig flises****eri....

Uten vannet blir det 4,3 kcal/gram og med vann ca halvparten....

 

Her er forresten oppskriften

http://www.tv2underholdning.no/suntoggodt/article2689746.ece

kjempegode!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er selskapet slutt og jeg har fått puste ut litt:) Alltid litt godt når slike ting er unnagjort, men de er flinke og leker selv så det ble ikke så mye aktivitet på meg.

Har fortsatt noe kake og godterier igjen, så vet ikke om jeg klarer å la det stå helt i fred, men skal prøve..............

 

Har en litt roliger uke nå tror jeg, så det blir litt mer trim. Men har ny bursdag i huset på torsdag, så da er ønsket fløtekake. Er ikke min favoritt, men må vel smake litt. I tillegg skal vi på fest på torsdag og konfirmasjon på søndag så det kan blir mange utfordringer her ser jeg:D

 

Ellers er dere jo superflinke!

 

Isis; tenkte også jeg skulle prøve å bake de knekkebrødene en dag. Når en skal rekne ut kaloriinhold så må en vel dele alle kaloriene en har hatt oppi, på vekten av det ferdige produktet? Da finner en kalorier pr gr.

 

Bliny; du er jo super for tiden! Du stråler jo av motivasjon og stå på vilje!! Dette klarer du!

 

Rakri, så flott att du får gått tur! Kos deg i kveld, og de kiloene dine forsvinner nok snart skal du se:)

 

Mammamo, gratulerer med flott nedgagn! Dette går rette veien.

 

Mamsen, flink å gå tur du også! Viktig å få brukt de muligheter en har mellom alle andre aktiviteter i løpet av dagen!

 

Da får jeg jobbe litt med meg selv og alt det søte, så får jeg ta en ny start i morgen!

 

Ha en flott kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isis, hvordan ble de da?? Blir spennende å høre på svarene du får på kaloriene, men det damper vel bort vannet? Blir nok som sassa sier, sånn pleier jeg å regne ut også:)

 

sassa, du har noen utfordringer foran deg ser jeg, men de klarer du;) Godt når det er over, hehe

 

Ikke fått gått tur idag, men dagen er jo ikke over da, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel også an å dele alle kalorier på antall stykker? Får det jo ikke pr gram da, men pr knekkebrød. Sånn har jeg gjort det med boller feks :) Da slipper man problematikken med væske og vekt før kontra etter steking.

 

Skal også prøve å lage de knekkebrødene. De høres gode ut, og så er det moro med noe nytt!!

 

Dere får ha en fin dag. Har det litt travelt. Skal fikse litt i kåken. Ikveld kommer mora mi på besøk :) Skal være en uke, men bor vel halvt om halvt hos meg og søstra mi. Det blir kos!! Skal satse på mest mulig normalt matmessig. Men blir vel en dag ut for å spise da!! Må løpe, skal til øyelegen med en av guttene.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, håper du får det koslig med mamma på besøk:)

 

Noe spesielt siden du skulle til øyelegen med han ene idag? Håper alt står bare bra til med synet:)

 

Nå skal jeg snart på fotballkamp med 16 åringen, sesongens første, og nå går det i ett med 3 spillere i hus:p

 

Ha en flott kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bakt ny ladning med knekkebrød og veid det ferdige produktet. Ser ut som om det meste av vannet har fordampet bort, til tross for at knekkebrødene ikke er knusktørre....

 

Da blir det ca 427 kcal/100 gram. :-)

 

Fremskyndet kveldsmaten, slik at jeg kunne spise to lunka knekkebrød med deilig pålegg :-)

 

Knekkebrødene blir jo forskjellig størrelse, så kcal/stk er litt vanskelig.... Hjørnene blir jo veldig små, mens biter midt i blir store....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, blir det gråvær i morgen skal jeg også bake knekkebrød! Det høres kjempegodt ut Isis :)

 

Ellers har jeg tilbrakt denne gråværsdagen med å lage en collage i gullbryllupsgave til Svigers. Gikk derfor gjennom maaaange år med foto. Veldig koselig – rart hvordan man kan glemme så søte de var som små (barna altså). Så kom jeg frem til fotografiene med meg på det rundesteÂ… Så missfornøyd og ukomfortabel jeg så ut, om mulig på vei ut av bildet. En ting er hvordan jeg så ut, men plutselig husket jeg hvordan jeg følte meg!

 

Kan anbefale en runde i gamle bilder. Når jeg ser hva jeg har fått til så langt – og nå er jeg halvveisÂ… Snakker ikke bare om utseendet, men om selvfølelsen (ser selvfølgelig at de to tingene henger sammen). Nå tenker jeg ikke en gang på om det blir tatt et bilde, og snur meg i hvert fall ikke bort. Kjenner også at det er godt å være på ”track” igjen med sunn mat og god samvittighet. Så selv om jeg ikke er fremme ennå, så gleder jeg meg over veien frem til målet. Er faktisk ikke redd for mai og alle fridagene, til forskjell fra hvordan jeg følte det med Påsken - som også ble et fullstendig ”slankesammenbrudd”. Men kanskje det var det som måtte til for å finne den positive energien igjen.

 

Så her tenkes det positivt, og gleder meg over gode rutiner i hverdagen :) :)

 

 

PS.: Kos deg masse med mammaen din Raki, og håper du fikk deg en deilig tur Mamsen. Ellers er det jo greit nok at du ikke liker fløtekake - så mye "koselig" du står ovenfor nå Sassa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Mamsen - 3 fotballspillere!! Jeg er fullt opptatt med den ene her i huset. Det betyr 1 dag med trening, 1 dag med kamp og cuper kommer i tillegg. Hvordan det blir med 3 spillere tør jeg ikke tenke på en gang - ja da må det gå i ett!! Hm, man burde få trimpoeng for stress også :) :)

 

Ha en fin dag alle sammen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei, hei:)

Bliny, den likte jeg!! Trimpoeng for stress hadde vært noe, der kunne jeg ha sanka noen poeng...

Så flink du er for tida, og så motiverende å se på gamle bilder når det er den veien du har det nå.... Og, så bra at du kan kjenne på følelsen at det går rett vei:)

 

Isis, så flink du er til å bake da!!! Du får sende noen over, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen, så hyggelig å treffe deg på FB - få et fjes til personen. Du ser jo fantastisk flott ut :) Regner med at det er de siste gjenstridige som skal bort på deg, for her er det ikke mye å ta av. Hm, følte at jeg hadde hørt den selv før forresten. Man vet jo selv best hvor trivselsvekten er. Hver gang jeg treffer svigermor sier hun; ”Nei, nå må du ikke slanke deg mer – tilslutt er det ingen ting igjen”. Det sier hun selv om jeg har gått opp i vekt! Men så er det slik at vekten fordeler seg veldig jevnt utover kroppen, legger på meg til og med rundt anklene. Hørte et begrep en gang ”kankles” (knees to ankles). Ikke spesielt flatterendeÂ…

 

Vel, nå pusser jeg vegger etter at de er sparklet. Veldig god trim :) (litt kjedelig) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Bliny, takk i lige måte, veldig koslig, og artig å se hvordan vi egentlig ser ut:)

Du ser flott ut:D

 

Svigerforeldre og foreldre, syns vel ofte man er for tynn... men det viktigste er hvordan man føler selv;)

Vekta mi går ikke ned men opp:( Æsj!!!!!!!! Og, jeg skjønner det ikke, for jeg spiser riktig og sunt! Gått masse tur også... Skjønner ikke noe jeg.... var ikke sånn før, da fikk jeg betalt for å holde på, nå er det motsatt.... Huff....

Jaja, kunne tenkt meg en pulverkur bare for å se om jeg gikk ned da... men vet jo at ikke det er lurt da, så får vel bare holde ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er merkelig Mamsen, og ikke noe gøy!

Jeg tror vi alle har litt forskjellig forbrenning, og at kalorikalkulatoren må først og fremst regnes for å være veiledende. Jeg for min del må ligge litt lavere enn anbefalt ( 1600 kcal) for å gå ned i vekt. Har funnet ut etter litt prøving og feiling, at mitt optimale inntaksnivå ligger på ca. 1250 kalorier pr. dag. Kanskje du skulle prøve å endre inntaket over en periode? Ellers er vann også et mirakelmiddel for meg. Rent vann eller te (det siste har jeg måtte venne meg til, men nå liker jeg det godt). Prøver å holde meg unna melk og melkeprodukter for det setter ned forbrenningen min (det samme som sukker, kanskje det er pga. melkesukkeret?). Dessuten er jeg avhengig av å registrere på hverdager, ellers sklir det ut for meg. Men i helgene slapper jeg av med registreringen, men akkurat nå (disse tre ukene før 17. Mai) registrerer jeg også helger.

 

Håper du får til en periode med nedgang, slik at du får motivasjon til videre fokus.

Ønsker deg masse lykke til!!! :):):)

 

Nå skinner solen så deilig, og jeg skal jobbe i hagen i hele dag - forbrenne kalorier, he he... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Bliny, det er det som er rart... holder meg unna sukker, spiser kun det groveste av alt, og stort sett kun spelt, ikke hvete, en is iblant, sjeldent melkeprodukter for tida, og 1,5 -2 liter vann hver dag... Masse grønnsaker, ikke dressinger og majones osv... litt saus, og mest fisk til middag. Overdriver ikke med poteter heller, selv om jeg gjerne skulle gjort det:p Nei, syns det er rart, og urettferdig!! Jeg spiser endel frukt, men registrerer og ligger på rundt 1400 og da er jeg ikke mett når jeg legger meg...

Jaja, fra mandag av (og i helga også, men tar litt fri et par dager fra tellinga..) skal jeg registrere ALT, og prøve å holde meg på 1250... men lurer på hva som skal til for å bli mett da, på kveldstid... kjenner jo alle tipsene;) Spiser nok middag litt for tidlig for å rekke det før alle aktiviteter....

 

Ønsker dere alle en super helg, ny været og sola og kos dere:D

 

Klemzer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du i deg nok kalsium dersom du ikke spiser melk da? GR anbefaler 200 kcal fra melk daglig - helst magre produkter selvfølgelig.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har lest forskning referert som sier at kalsium er viktig for å klare å gå ned. Du trenger selvfølgelig ikke meieriprodukter for å få i deg kalsium, men kanskje ta tilskudd i stedet?

http://www.klikk.no/helse/kosthold/article259735.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Nå var det litt liv igjen :) Jeg kjenner meg SÅ igjen Mamsen. Men vet jeg bare må være tålmodig. I ferd med å trappe opp trimmingen, og det husker jeg fra tidligere at det sto stille og gikk opp et par uker, før det gikk ned MYE. Men gud så frustrerende det er.. FLink nesten hver eneste dag, og få utskeielser.. og så bare stille eller opp og ned.. :confused: For min del har også en uke fri i syden og påske ført til to ekle kilo opp, og dem strever jeg SÅ med nå... arrrgh!! Jaja, man har kun seg selv å takke. Jeg må lære meg å skeie ut bare en dag eller kanskje to, og ikke en hel uke når jeg først tillater meg noe!

 

Øyelegen med ene gutten var rutinekontroll i forhold til en diagnose han, jeg og flere andre i min familie har. Heldigvis var alt flott med både syn og selve øyet!!

 

Bliny; så herlig humør og pågangsmot du har nå! Tydelig du har fått bedre selvfølelse ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, det er jo litt trøst å høre at vi er flere, men det hjelper lite... Idag har jeg kost meg som jeg vil, tatt helt fri en dag. tror jeg trenger det, og verre kan det jo ikke bli uansett....

Men, jeg skal ikk gi meg, må jo kunne klare det!!!

Så bra å høre at synet var bra:D godt når det er som det skal være, og godt å få sjekket det:)

smg... det stemmer sikkert med kalsium, har jo hørt det jeg også... kanskje jeg får prøve meg på en youghurt til mellom-måltid hver dag, men syns de er søte... har brukt den ene... smaker kunstig sukker, og da hjelper det kanskje ikke at den kom ut som den magreste? Er ikke glad i youghurt, så orker ikke smake naturell...

Idag har vi vært på tur, og det ble krabbefangst for de minste, og kos for oss voksne når ungene leker:p

 

Ha en superfin lørdagskveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det blitt kake, fest, kake, god middag og mere kake i flere dager:( Føler magen står rett ut og att jeg er minst 6 mnd på vei:p

 

Nå trenger jeg motivasjon!!!!!!!!!!!!! Skal til København på torsdag, så da blir det vel heller ikke særlig slankevenlig. Hadde jo egentlig tenkt jeg skulle klare å gå litt ned før den turen slik att det ble gøy med shopping, men det ser ikke helt slik ut nå.

 

Har vært veldig stille her inne også nå, er det flere som sliter med motivasjonen?

 

Starter forhåpentligvis den nye uken med nytt mot, og får prøve å være flink frem til torsdagen iallefall:)

 

Håper det går bedre med dere andre!!! :)

 

Ha en fortsatt fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Sassa :) Det er få ting som føles verre enn å lande i hverdagen igjen etter mange dager med kos. Lite å gjøre med det nå, så det er vel bare å la være å irritere seg!! Du får ta det litt sparsomt dagene før tur, og prøve å være relativt moderat i København.

 

Uka har gått kjempefint her, og fikk over 11 trimpoeng. Ikke all verden i forhold til enkelte, men for min del er det i grunnen det meste jeg kan håpe på nå for tida! Tror det er mellom 10 og 12 som er realistisk å ligge på sånn generelt sett også. For min del iallefall :-) Registrerer fremdeles ikke, men gjør overslag gjennom dagen og de enkelte måltider, så føler jeg har en viss kontroll

 

Koser meg med besøk av mammaen min. Og har ikke skeiet ut noe ekstra av den grunn! Neste helg kommer pappaen og stemora til mannen min. Da har vi også bryllupsdag (søndag), så akkurat den dagen vanker det nok litt kos.

 

Spent på veiing i morgen, men er fremdeles innstilt på at det går veeeldig saaaakte ned.. Kjedelig, men håper isåfall det varer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått dagens ekle tall, opp selvfølgelig:( Men har starta dagen bra. Havregrøt til frukost, så en god gåtur:) Er fortsatt litt lite motivert for slanking, skyldes nok att jeg generellt er trøtt og lei for tiden, men det kommer seg nok:p

 

Håper det går bra med dere andre som har veiing idag!

 

Ha en flott dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her ble veiingen en stor og litt overraskende opptur.. ned altså på vekta da :) Hele 1.1 kg, dvs den stoppet på 50.1 idag.:) Kan jo være en hyggelig nedsving, men det har stått stille og vært så lite ned såpass lenge nå, så kanskje det er reelt!! Deilig var det å se de tallene uansett. Satser på en "tøff" uke, og at jeg ser et 4tall igjen neste gang. Ser jo at 49 til 17mai er fullt oppnåelig nå!!

 

Leit med oppgang, da Sassa. Men bra du bretter armene opp. For min del kom motiavasjonen tilbake da jeg sluttet å registrere alt, og bare gjøre overslag i hodet. Krever selvdisiplin da. Og må innrømme sunne kalorier byttes litt mer ut med noen usunne - men har ikke gått opp siden jeg begynte på denne måten. Så akkurat nå funker det for meg iallefall.. Er fort gjort å bli lei, så er vel greit med variasjon både på mat, trim og på om man registrerer eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grandama

Hei alle samme

Det påstås at det aller meste kan kjøpes, men motivasjon finner jeg ikke. Jeg er ei dame på 58 som frem til jeg rundet 50 har vært tynn; nesten å anse som radmager. Er 172 høy og har målt 64 på det tyngste.

Så kom overgangsalderen og for tre år siden sluttet jeg å røyke og vekta føyk opp til dagens nivå, 81 kg. Det verste er at nesten alt har lagt seg rundt mellomgulvet/magen, noe som gjør det vanskelig å knytte skolisser og tungt å puste.

For 2 år siden begynte jeg å trene og har hatt 2 økter pr. uke som mål. Mer klarer jeg ikke, for jeg har aldri før vært fysisk aktiv; ikke som barn, ungdom eller voksen. Men selv med treningen som består av styrke og litt kondisjon, en sykkeltur en til to ganger i uka og spasertur i helgene så vil ikke vekta ned. Jeg spiser vanlig mat, men skeier ut med en pizza en sjelden gang. Spiser bare grov bakst, rører aldri kaker, desserter eller søtmoms. Jeg jobber aktivt for å redusere mengden mat (vanskelig når ting smaker godt) og spiser ca 4 ganger daglig. Er veldig glad i salte peanøtter, men har ikke spist det på 3/4 år nå.

 

Totalt sett fatter jeg ikke at jeg ikke skulle gå litt ned i vekt. 1/5 kg. pr. måned hadde holdt for meg. Noen som har tips eller er klarsynte her? Jeg trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig da :S Har også mine ekstra kg på midten. Tre fødsler har satt sine spor. Siste svangerskap var tvillinger, så det er mye løshud og slappe muskler!!

 

Det høres jo ut som om du gjør det meste riktig. Vet ikke hva slags inntak du ligger på? Antar du har regnet ut ditt behov? For min del er vann svært sentralt.. Inntar minimum to liter hver dag, ofte 2.5 L. Fyller opp en enliters karaffel, så da er det lett å ha kontroll på mengden. Hvis jeg slurver med vannet, går jeg aldri ned.

 

Du sier du trener et par ganger i uka, og det er jo flott. Men hva med en spasertur noen ganger i uka? Trenger ikke alltid være så hard trening, men greit med noe som får opp forbrenninga noe. Det er en nøkkel her iallefall, å få opp antall trimpoeng. Ellers har jeg både lest og erfart at det er viktig med variasjon - både i kosten og angående trimmen. ALtså velge litt forskjellig type brød og pålegg, variere på middagen og sånt..

 

Ja, det var bare noen småtips i all hast!! Lykke til. Hiv deg gjerne med på tråden vår. Vi er en fin gjeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...