Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

sassa, huff, det var ikke moro å høre om synkende motivasjon og opp på vekta, men heldigvis er du igang med å rette opp:) Stå på, dette klarer du;)

 

Rakri, GRATTIS med så mye ned!!!!! Det var deg vel fortjent:D

Koslig med mamma på besøk da, og til helga får du kose deg med både besøk og bryllupsdag!

 

Grandma, det høres ut som om du gjør det meste riktig, men sjekk litt hvor mye du spiser, kanskje for mye karbohydrater? Trenger mindre når man blir eldre, desverre.... Og gåturer er jo supert:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Heisan alle sammen!!

 

Motivasjonen er fortsatt ikke helt på topp her, men har fått gått tur både i dag og i går:) Maten går også fint men føler meg ganske så oppblåst:p

 

Grattis til dag Rakri med nedgang!! Det fortjener du!:) Og gratulerer til deg også Bliny, dere er superflinke!

 

Grandama, tror ikke jeg har noe mer å tilføye, det er bare til å stå på:) Lykke til!

 

Håper det går bra med dere alle, jeg blir nok ikke så mye å finne her inne nå resten av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere

 

Beklager at jeg har vært til og fra i det siste, men nå er det vår – og alt skal visst skje samtidigÂ… Uken som var gikk var grei med 0,7 ned. Hadde håpet på litt mer, men spiste Taco på Søndag. Da blir vekta alltid høy dagen etter, og tilbake på track etter 2 dager. Skjønner virkelig ingen ting av det. En tortilla av den grove sorten, like mye grønnsaker som i vanlig salat, ikke noe ost eller mais, kun en skje salsa og en skje kesam. Toppet til slutt med et dryss av kylling eller karbonadedeig stekt med ”kjøpe-krydder”. Lurer på om det siste inneholder masse salt og får meg til å holde på vannet, noe må det være. Men sunt er det uansett!

 

Smg, du spurte om dette med melk og kalk i forb. med siste melding jeg skrev. Jeg har også hørt at det er viktig for vektreduksjonen, og må innrømme at du tok meg der. Alt er relativt, og egentlig drikker jeg masse melk i kaffen. Kan drikke opptil 4 ”Latte” om dagen hvis jeg glemmer meg. Dette blir masse melk (den lette varianten), så jeg har måttet kutte ned, og unner meg 2 Cappuccino daglig som inneholder til sammen 250 ml lettmelk. Men da prøver jeg å unngå andre melkeprodukter (føler at de lett kan snike seg inn bakveien i maten jeg spiser, om det er brødmat eller middagÂ…).

 

Ellers ”hurra for deg” Raki, så deilig å endelig få betalt for innsatsen. Vel fortjent! Gled deg til 17. mai, og jeg er sikker på at du ser 4-tallet igjen snart. :) Her er også motivasjonen fortsatt på topp, og skulle det bli stille fra meg innimellom er det kun en ”sesong-variasjon”. Har stor tro på at flere av ballene jeg har i luften for tiden lander etter 17. mai (og det gleder jeg meg til!!). Uansett jeg er stadig innom, og har stor glede av å lese innleggene deres. Men Mammo hvor har det blitt av deg og HaneMor da?

 

Her er fokuset er fortsatt knivskarpt, og disiplinen militant frem til 17.!! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Bliny, så flott å høre at du er så motivert, og at du går ned 'etter boka':D

Når det gjelder taco, er det nok pga saltet, for jeg merker det samme, men så lenge det er sunt, så må man kunne spise det, og det gjør jeg også:D

 

sassa, så flink som har gått turer!!! Alt hjelper vettu;) Og, at du er oppblåst, kjenner jeg igjen... Men, det går jo over igjen, selv om det er kjedelig der og da...

Igår kjøpte jeg en stor vannmelon, og spiste hele til kvelds da jeg ble sulten. Null kalorier, og ble mett!!! Det skal jeg unne meg hver dag, og i tillegg inneholder den mye vann, så da håper jeg å gå raskere ned, og ihvertfall ned, hehe

Er spent på vekta imorra, men føler at den har gått ned ihvertfall

Idag skal jeg ha lettsalta torsk til middag, og jeg gleder meg:D

Ellers så er jeg ikke iform, vondt i hodet, hals og litt feber... kjennes ut som influensa nesten... men er på jobb. Eldstesønnen ligger rett ut hjemme med det samme, så håper det er kortvarig...

 

Savner mammamo og Hanemor her inne jeg også!

 

Sola skinner, så ønsker dere alle en strålende dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bliny - jeg tar triomega med D-vitamin + kalsium hver dag. Samt får i meg mine 200 kcal fra melk (mest youghurt og skummet, men også ost og keso).

Og så tar jeg en multivitamin i tillegg. Og har også tatt magnesium for søtsuget.

Jeg synes det er vanskelig nok å slanke seg om ikke kroppen skal begynne å "fyse" på ting den savner i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra smg! Flott at du er så fokusert, og ser at du har lagt forholdene til rette for effektiv nedgang. Lurt å hjelpe kroppen til å venne seg av med søtsuget. Selv merker jeg nå at jeg ikke er fysen lenger på søtsaker – nå mååå jeg ikke lenger ha Brownies selv om det blir servert (og det var min store ”søtlidenskap”). Når jeg tenker meg om har jeg faktisk ikke smakt på sjokolade siden påskeÂ… Kosttilskudd er flott sammen med et variert og sunt kosthold slik vi nå satser på. Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg føler meg også klarere mentalt med sunn mat og masse vann.

 

Ellers Mamsen, det er ikke bare jeg som stråler av motivasjon. Det gjør du også, på tross av at du er dårlig! Fantastisk!!! Så spennende det blir med veiing i morgen. Ønsker virkelig at du får uttelling nå, det vil være den inspirasjonen du fortjener. Men hvis stillstand, husk da kommer det til neste uke. Men du føler jo at det har skjedd noe, og da stemmer det jo som regel. :)

 

Så hyggelig å hilse på deg også Raki (FB). Kan ikke si at bildene dine røper mye slappe muskler, du ser flott og spenstig ut! Men så er du heller ikke langt unna mål, og jeg har en følelse av at du er flink til å være i bevegelse. Som du sier; ”Det er greit å få opp forbrenningen” – og så gjør det mye med plasseringen av de kiloene som tross alt skal være igjen på kroppen. Synes det høres ut som du har en fin balanse, det helt klart viktig å ikke gå lei. Dette er jo en prosess som helst ikke skal skli ut etter målet er nådd.

 

Hei Grandama du får kjøpe litt motivasjon av oss da vet du :D. Prisen er at du forteller oss hvordan det går, he heÂ… Som Raki sier, det er lurt å sjekke forbrenningen din. Fant ikke ut hvor den kalkulatoren lå, men mener at den er tilgjengelig her i Slankeklubben. Hvis du har vært på Grethe Rode kurs før, så har du sikkert bra oversikt. Og er enig i at det ser ut som at du gjør det som skal tilÂ… Det eneste jeg kan tenke meg er at du ikke helt har funnet balansen mellom kaloriinntak og din forbrenning. Kanskje du spiser for lite, for sjeldent eller for uregelmessig. Alt er jo med å påvirker resultatet, og gode rutiner et er viktig verktøy. Og man skal ikke undervurdere tankens kraft, og føle at det er håpløst hjelper liteÂ… Men å kjenne på det fine ved å leve sunt kan kanskje hjelpe? :)

 

Så ha en inspirerende sunn og sprek uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er artig å se hverandre!! :)

 

Det er nok midtpartiet jeg må stramme opp. Underdelen (beina) får kjørt seg på alle lange gåturer - armene med som bærer og løfter mye på to 12kg- gutter..Og skyver en vogn som er nesten lik min egen kroppsvekt Så var det disse situpsene da .... :eek: vel vel.. det kommer en dag, i morgen... :D

 

Føler ting går veldig greit for tiden, iallefall maten. Denne uken har blitt litt mer laber igjen med trim, pga veldig forkjøla og tette bihuler + besøk av min gamle mor. Får nytt besøk i helga også, da av mine mer spreke,yngre svigerforeldre - så da håper jeg på noen gode lange turer.. Planen er å lande på 9.5poeng denne uka

 

Bliny; kjenner også det med at søtsuget er noe helt annet enn før.. Kan godt å gå hele uka uten, eller klarer meg med enda færre biter når jeg først tar enn det jeg tok fram tidligere.. Det sitter nok også litt i hodet for min del.. Prøver å kose meg med frukt eller grønt i stedet.. Forresten så hadde du jo supert resultat denne uka.. Jeg synes alt over 0.5 er RÅBRA!! Det anbefales vel strengt tatt med en reduksjon på ca halvkiloen i uka!! :)

 

Ser fram til en helg med besøk her.. Skal være svært forsiktig med vinen, max et glass fredag, lørdag og søndag..(ja, eller det er jo ikke så svært forsiktig da, men Svigersene er både vin, mat, snacks og sjoko -elskere, så vi blir vel og sette fram alle sorter) Veldig fort gjort når dunken står der å tappe seg både to og tre glass. Men SKAL være flinK!! Skal unne meg et kakestykke på søndag når vi har ett års bryllupsdag!! Men ellers skal jeg være standhaftig.. Har så lyst til å se det 4tallet på mandag!!

 

Lykke til med helga, alle sammen.. håper på gode tall for alle oss på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, disse situpsene jaÂ… Kjenner meg igjen. Akkurat nå synes jeg det er kjedelig med repetisjonsøvelser. Kompenserer for stillesitting med mest mulig aktivitet på fritiden (turer, hage, oppussing, husarbeid osv., hm – hørtes veldig voksent ut..).

 

Ellers, gratulerer med 1 års bryllupsdag til helgen. Det er klart at du skal ha et kakestykke på søndag! Og du får ha lykke til med de mat- og livsnytende svigerforeldrene som kommer på besøk. Det er hyggelig med mennesker som vet å kose seg. Målet vårt er vel også å kunne gjøre det, men ikke hele tiden :).

 

Når det gjelder søtsuget, har jeg lurt på om det er samme reaksjonen som vann: Før ”i gamle dager” drakk jeg aldri vann, kun melk eller juice – var rett og slett ikke vant med det hjemmefra. Kroppen hadde gått på sparebluss i forhold til veske, og krevde heller ikke mye drikke. Var aldri tørst. Men da jeg begynte å drikke vann på første GR-kurs, kom også tørsten. Nå sier kroppen selv fra når jeg har drukket for lite. Kanskje det er det samme med sukker? Slik at hvis kroppen er vant med høyt sukkerinntak, så vil det melde seg et søtsug etter kort stund uten. Og at den kan vennes av med sukker over tid? Hvordan det enn er, så føles det godt at sjokoladen er erstattet med frukt, som nå smaker like godt og føles mye bedre.

 

Faktisk føler jeg at det går så på skinner at jeg også skal prøve en periode uten å føre daglig inntak. Jeg veier riktig nok maten, men tror at jeg har såpass god oversikt at jeg holder meg til rett mengde totalt uten at det noteres ned. Putter sjeldent noe i munnen mellom de 5 måltidene. Blir spennende å se hvordan det blir til helgen, jeg har også noen utfordringer bl.a. med konfirmasjon. Men tenker at det går bra.

 

Ha en fin helg alle sammen, og god bedring til deg Mamsen :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Du hadde rett Bliny, ned 1 kg, og det er jeg strålende fornøyd med:D Endelig!! Har tro på at vannmelonene til kvelds gjør sitt, hihi....

Mulig du har rett ang vann også, for akkurat sånn har det vært med meg i alle år... Nå blir jeg faktisk tørst, selv om jeg allerede har drukket masse.

Du må kose deg masse med konfirmasjon, og håpe på masse sunt og godt og spise i tillegg til alt annet, så kan du velge det.

Jeg veier ikke maten min lengre, men passer på, og vet hva jeg spiser, og at jeg er innenfor rammene. Spiser jo 2 måltider på jobb, og ellers er ungene her, men jeg har veid og målt så mye at jeg vet hvor mye jeg skal ha.. Jeg har liggi på for mye frukt, resten har vært greit hos meg, men nå med melon, jordbær osv istedet for mengder med druer, går det bra!!

 

Rakri, jeg har også tro på situps, men som di sier...det kommer en dag imorra... og det er nok derfor vi fortsatt ikke har blitt førnøyde, fordi vi venter til imorra, igjen:p

Rakri, jeg håper du er mye bedre nå, og har slitt med det samme flere dager nå, hatt influensa rett og slett... med feber og vannvittig vondt i hodet. Men, har spist som jeg skal, men ikke fått trimma...

Kos deg masse i helga med besøk og familien din!!!! GRATTIS med bryllupsdagen din:)

 

Når det gjelder søtsug, har jeg det ikke lengre i det hele tatt... Det er bare at jeg er sulten noen ganger, og det er da jeg får lyst på noe... Og, har jeg da vannmelon i huset som nå, slipper jeg alle de fruktkaloriene jeg pleier å spise for mye av..

Som tidligere sagt, kjører min mann frukt og grønt for Bama, og igår kom han hjem med 3 STORE vannmeloner!!!!!!!!!!! Oj.... jeg spiser mye, men hvor lenge tåler de å ligge? Er vel borti 20 kg tilsamen tipper jeg, hehe... han har skjønt at nå er det det jeg vil ha;)

 

I helga har vi barnefri her, så får se hva helga bringer.. Ingen planer enda ihvertfall...

 

Kos dere alle sammen, og ha en flott helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et kilo ned :D:) Det var veldig velfortjent. Melon er nok god knall!! Skal gå til innkjøp jeg også.. det er jo så godt !!!!

 

Er sikkert på du har rett ang vann - merker akkurat det sammen. Er veldig mye tørst, og får derfor i meg nok i massevis.. men hjelper uansett å ha den karaffelen stående på benken så får jeg i meg minst to liter!!

 

Nå har jeg to dager på rad, av to forskjellige, fått kommentar om at "nå begynner du å bli tynn".. musikk i ørene - selv om jeg da ikke akkurat er tynn.. Men uansett så er det igjen et bevis på at de to kiloene som går av og på "hele tiden" vises veldig godt!! Et 4tall først på vekta idag, så får håpe det holder gjennom helgen også!!

 

En morsom ting her også: jentungen på 9, snart 10 er ivrig turner, og prøvde seg på opptaktet til konkurransepartiet. Det var 99 som prøvde seg, og 26 gikk videre til nye prøver. HUn var en av dem :) så da er jeg jo litt stolt!! Nye prøver til uka..

 

Nå skal jeg hive meg rundt å få vasket mens de små sover.. trengs litt finpuss her før svigers kommer!!

 

Riktig god helg!

 

Forøvrig så registrerer jeg ikke maten for tida, har latt være å gjøre det de siste ukene. Vet hva jeg skal ha, og har også lært sånn ca hvordan mengdene ser ut. SÅ da veier jeg ikke heller.. Det funker det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen – Gratulerer!!! Kjempe flott, ser at motivasjonen er på topp hos deg :). Nå går det strake vegenÂ… :D

 

Jeg har også tatt til meg melon-tipset, og det er kjempepopulært her i familien. Vi sitter å snacker melon på kvelden, og koser oss skikkelig. Taco i kveld med melon til dessert (har flyttet taco-dagen til fredag, så slipper jeg dumme tall på veiedagen). Dere får kose dere med barnefri helg.

 

Gratulerer til deg og Raki, endelig 4-tallet. Sikker på at du holder fokuset over helgen. Det inspirerer å få fine komplimenter - også to på rad da... Det betyr at det synes god. Og gratulerer med turndatteren din. Så artig det må være å ha en så flink 9-åring. Lykke til med neste prøve.

 

Jeg har for øvrig også sett 4-tallet – men med et 6-tall foran. :)

Satser på å se det også til mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Rakri, så moro å høre at du har blitt tynn!! Det har du nok også, siden de legger merke til det;) Og, to på en dag, da syns det!

Grattis med 4 tallet, nå skal du nok klare å holde deg der:)

Så moro med datra di og turnina da!!! Hun er sikkert kjempeflink!! Krysser fingrene for at hun går videre:)

 

Bliny, GRATTIS, for en nedgang du har hatt!!!!!!!!!! Kjempemoro, og det skal du være stolt av!!

Jeg kommer etter, vekta var 63,9 idag, dvs ned 400 g (hvis jeg ikke husker feil) siden fredag, og da har jeg spist både litt snop og vært på pub, hehe... men tok meg i nakken igjen igår, og skal være like flink denne uka, og fremover...

Legger ikke inn vekta idag, veide bare for å se om jeg var gått opp, men registerer tallet jeg får på torsdag

 

ikveld er det fotballkamp for 16åringen, så er det hjem til vannmelonen, hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann, og takk. Føler at det virkelig går unna nå. I dag så jeg 63-tallet for første gang, men får se om det holder til mandag. For 17. Mai har jeg tenkt å feire med is og kaker – litt i hvert fallÂ… Men nå som det går så bra, har jeg fått litt ”blod på tann”. Gratulerer selv Mamsen, du har også godt fokus for tiden. Blir gøy å høre hvordan det går på torsdag!

 

Prøver å få ferdig spisestua til 17. etter oppussing. Siste lag med maling kom på i går, nå må den vaskes ned. Regner med at jeg har forbrent en masse i alt stressetÂ… Mai er i det hele tatt en travel måned, så det er kanskje ikke så rart at aktiviteten her inne har dabbet noe av.

 

Hvordan har det gått med deg Raki? Regner med at du også har mye som skjer for tiden, ettersom vi ikke har hørt noe. Håper du har hatt en hyggelig uke med besøk av moren din.

 

Selv er jeg som sagt like inspirert som tidligere, og satser alt de neste 3 ukene også. For neste begivenhet jeg har satt som mål er en reunionfest med gamle skolevenner. Da er det selvfølgelig hyggelig å føle seg vel, og kanskje jeg kjøper noe fint å ha på. Så hvis jeg greier å gå ned ytterligere 3 kg i løpet av 3 uker – vel, da er jeg i mål! Det er kanskje litt optimistisk, men jeg må jo prøve.

 

Så for min del – fullt fokus videre. :):):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Bliny, jeg tror du klarer målet ditt om 3 kg på 3 uker, du er allerede i full gang, og strtter av motivasjon:D Satser på at du klarer det:)

Flink som har pussa opp spisestua, moro når det blir nytt!!

 

Nå har jeg vaska vinduer, og vaska gulv, og laga maten... Så da kan gjestene komme:p Skal hive eg i dusjen, og slappe av litt først, kjenner at jeg er sliten, er nemlig ikke iform enda... litt feber og elendig hver morgen, bedre på kveldene

 

Gleder meg til klubb ikveld, håper dere andre også får en koslig kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det mye motivasjon å spore!:) Det kan jeg trenge! Har vært i København i helgen, med mye god mat og smirnof ice, og når jeg gikk på vekta i går viste den opp 4.5 kg (veide meg før jeg reiste på torsdag):) 2 kg var borte igjen i dag da, men trodde nesten ikke det var mulig å gå så mye opp på en helg. Sliter litt med alt snopet som ligger i skapet etter taksfrien, men bortsett fra litt for mye sjokolade de siste dagene har jeg vært forholdsvis flink synes jeg. Men, motivasjonen er ikke helt på topp.

 

Bliny, du er virkelig i siget nå! Super flink er du ( og jeg er super misunnelig) :)

 

Rakri, så bra att du er tilbake på 4 og noe!! Du er jo disiplinen "her self". Håper du er frisk igjen, og att du har kost deg med besøk i helgen.

 

Mamsen, du er jo også på full fart nedover! Supert!! Håper du koser deg med klubb i kveld, og att du snart blir frisk!

 

Hvor blir det foresten av Mammamo og Hanemor???????????

 

Det stemmer nok Bliny, att Mai er en travel måned, eller det er vel våren og sommeren generellt. Det er mange andre ting å ta seg til enn å sitte med dataen.

 

Satser på att motivasjonen min kommer sigende nå, hjelper jo å lese det dere har skrevet! Dere oser jo av insattsvilje!!! Stå på videre alle sammen!

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var litt av en oppgang, ja - Sassa. Det fyker vel av litt mer i løpet av uka, skal du se. Håper du hadde en fin tur, iallefall!!

 

Bliny; gratulerer med flott resultat!! Utrolig bra jobbet. Husk å holde fokus til du er i mål. Har iallefall selv opplevd flere ganger å glippe når jeg nesten ser målstreken.

 

Mamsen: håper du har hatt det koselig i kveld!!

 

Jeg har vært på kino - uten å spise godteri. Eller dvs jeg spiste en eske pastiller (dent) men det regner jeg ikke som snop. Og så drakk jeg en flaske vann. Har ikke veid meg enda denne uka. Har fryktelige tette bihuler, og knasker både paracet og ibux, men hodepine og følelse av tenner som skal ramle ut, slipper bare ikke. Har hatt det slik snart to uker - men håper fortsatt å unngå antibiotikakur. Føler at kroppen tviholder på det meste når jeg spiser så mye tabeletter. Har også mens for første gang på 4 år! Så jeg venter litt uti uka med veiing. Tror nok ikke 4tallet er der enda, for var ikke HELT etter planen i helga. Ble som planlagt ang vin og kake, men spiste litt salte nøtter og sjokolade som ikke var etter planen.. jaja.. det glipper litt innimellom - men stolt over at det ikke skled helt ut!

 

Turnejenta og de andre som gikk videre skal vise seg fram på hele 7 treninger a 2-2.5 timer. Så det blir lenge til avgjørelsen faller!! Spennende er det iallefall!! Huff, nå ser jeg hvor mye klokka er. Har gått tur en times tid etter kino, så nå gikk tida fort fra jeg kom inn igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sassa, det var mye opp, men det kan fort være tilbake til normal tillstand, når du først lander igjen, men vet hvor kjedelig det er!! Satser på at du finner motivasjonen raskt, og er godt nede på vekta iløpet av kort tid;) Deilig å komme seg på tur ihvertfall:D

 

Rakri, så moro med jentene!! Du får nok noen travle dager, og litsomme for henne, men sikkert veldig gøy og lærerikt!!

Flink som ikke spiste snop på kino:p Formen kjenner jeg altfor godt igjen... utrolig slitsomt å gå og hangle sånn over lang tid.... I tillegg føles det som om det er en urinveisinfeksjon på gang, så drikker mye vann for å slippe det.

 

Ønsker dere alle en fin dag, og håper Hanemor og mammamo kommer tilbake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Rakri det var masse opp, men det var kanskje ikke helt reelt. Når jeg skulle registrere vekten igår så så jeg att jeg nok har hatt en nedsving den dagen jeg reiste, for det var ikke mer en 2.6 kg opp i forhold til forrige veiing. Og i dag var jeg tilbake igjen, så da er det bare til å fortsette:) Har vært ute å gått tur i det nydelige været som er her i dag, og nå sitter jeg å nyter pastasalat. Ikke det lureste kanskje (er laget med rømme) men du verden så godt!!:)

 

Så flink du var som ikke spiste noe godteri på kino Raki!! Håper du snart blir frisk igjen, det er fryktelig slitsomt å gå slik! God bedring og lykke til med turnjenta!:)

 

Mamsen, motivasjonen min er på vei tilbake ja:) får bare håpe att det varer en stund nå! Håper du slipper unna uvi! Er du mye plaget med det? Ett godt tips er å drikke appelsinjus, tranebærsaft evt tranebærkapsler.

 

Nå skal jeg nyte resten av formiddagen på terassen i solen før jeg skal på jobb.

 

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sassa, flott å høre at du tilbake i rett spor, og motivert:)

 

Jeg er ikke veldig plaget med det, men det hender... Begynte med tranebærkapsler igår, så håper på at det hjelper, og gir seg! Formen ellers er ikke noe særlig, men får håpe det gir seg snart... ingen feber idag ihvertfall, bare potte tett:( Holder ut på jobb... snart ferie, heldigvis

 

 

Ha en flott dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, nå er det hektisk! Så å skrive denne meldingen er en pust i bakken. Vi pleier å ha 17. Mai fest hos oss hvert år, med besøk av familie og venner – masse mennesker, voksne og barn. I år har alt gått litt på halv tolv, med oppussingsprosjekt i spisestua når jeg helst ville være ute i hagen å jobbe (så jeg har nok ikke fokusert nok på å få den klar til besøk). Vel, som sagt nå er den endelig ferdig, men det har jo gått utover rydding og rengjøring av resten av huset – så her ser det virkelig ikke ut! I går dro jeg til Sverige og handlet inn maten til 17. Etterpå var det å flytte inn møblene i spisestua, så begynne å vaske ned. La meg kl. 03.30 i nattÂ… I dag skal jeg ha visninger i en leilighet vi skal leie ut, men jeg er nødt til å bli ferdig her inne i dag, for i morgen må jeg shine opp ute og gjøre klar til fest. For lørdag skal jeg bort. Blir helt stressa jeg! Dette føles som å løpe maraton, så håper jeg svetter ut et par kalorier.

 

Beklager, dette ble mye skriving om trivialiteter, men det hodet er full av renner munnen over med. Gleder meg til 17., og ikke minst 18. da skal jeg gjøre ingen ting!

 

Så bra at du kjenner at du er tilbake på sporet Sassa, og jeg er sikker på at du hadde en fin tur til København. Og Raki, jeg føler med deg. Å være potte tett med bihulebetennelse er utrolig ubehagelig, håper du blir bedre fort. Så flott at du orker å gjøre andre ting (kino) enn bare å kjenne på at du er sliten, er ikke sikker på at jeg hadde greid det. God bedring til deg og Mamsen.

 

Tenk på det, som du sier Mamsen – snart er det ferie!! Jeg synes denne våren så vidt er satt i gang, og så er det Juni om et øyeblikk?! Vel, akkurat i dag blåser og regner det ”hunder og katter” her, og det passer bra ettersom jeg skal være inne i hele dag. Men håper på flott vær i morgen, da skal jeg bare være ute.

 

Ha en motivert og fin dag alle sammen. :):):)

 

PS.: Spent på mandag, det ser lovende ut så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag måtte jeg "krype til korset" og komme meg til legen. Holder på å gå fra vett og forstand med denne hode og bihule-smerten som aldri tar slutt. Selvsagt høy crp, og da antibiotikakur. Fikk også en annen nesespray og sterke smertestillende.. Så nå må det da bli bedre snart!! Passet også på å sove da de små hadde sin formiddagslur -ofte surrer jeg rundt og gjør alt jeg ikke rekker ellers....

 

For en jobb da, Bliny. Men er sikker på at det ble veldig flott, og at selskapet blir hyggelig. Vi skal på gp-fest hos et vennepar sammen med 3 andre felles vennepar. Type kurvfest. Skal kjøre, for minstejenta skal passe på de sovende små. Greit å kunne være hjemme iløpet av 5 minutter om noe oppstår. Så da sparer jeg alkoholkalorier da også :) Men skal kose meg med tapas likevel :)

 

Pga syk og skikkelig pillemisbruker for tiden orker jeg ikke veie meg. Vet kroppen holder på alt da.. SÅ får håpe vekta fremdeles er rundt 50 om ti dager når jeg er ferdig.. SÅ får jeg sette alle kluter til da.

 

Har regnet på nytt energibehov, og med den vekta jeg har nå, og trimpoeng på ca 10 - er behovet bare 1885. Det betyr jo inntak på rundt 1100?? Dette er ganske lite, synes jeg. Men ikke verre enn at det går! Har isåfall ligget for høyt en stund..

 

Håper du kommer deg, Mamsen. Det er fryktelig tungt å være så tett :D

 

I morgen kveld blir det vel pussing av bunadssølv. I fjor ammet jeg så da orket jeg ikke ha den på. Men er moro med bunad fra hjemstedet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Raki, så lurt at du regnet ut forbrenningen din igjen. Det er klart at en kropp så liten og petit som din krever mindre energiintak enn da du startet for et år siden.

 

Leste innlegget til Smg, og fulgte linken hun sendte. Jeg var ikke i stand til å finne noen innlegg som refererte til et minimumsinntak på 1300 blank (selv om Meny 1 legger opp til dette). Men det stod en klok advarsel mot å gå lavere enn 1000 kalorier under beregnet forbruk. Noe som jeg antar er for å unngå at kroppen går på ”sparebluss”. Uansett tenker jeg at GR-”prinsippene” er gode verktøy å bruke i et sunt kosthold. Men det er viktig å forstå bakgrunnen til et prinsipp, og ikke følge det blindt for prinsippets egen skyld. I tillegg er det jo slik at vi mennesker er alle forskjellige, og at vi er nødt til å finne vårt individuelle forbruk. Min forståelse av forbrenningskalkulatoren er at med forbruk på 1885 pr. dag, betyr det at du skal ligge på mellom 1085-1385 kalorier. Synes dette som sagt virker rimelig ettersom du ikke er store kroppen;). Uansett er det jo bare et par kilo som mangler til du er i mål, og da skal jo forbruk og inntak være i balanse. Så jeg tenker det er ikke lange tiden igjen før det er stabilisering for deg. :)

 

Uansett, håper du blir frisk raskt. Og som sagt; er så imponert over energien din på tross av bihuler og altÂ… Kos deg på GP-fest, og ha det riktig gøy:D.

 

Klem Bliny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...