Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke istand til å finne det igjen, dessverre. Jeg mener det hadde med basalbehovet for et voksent menneske å gjøre. Men meny 1 - som er den "minste" GR-menyen går iallfall ut ifra 1300 kcal daglig.

 

GRs filosofi er at man heller skal hjelpe forbrenningen til å snurre og gå skikkelig i stedet for å spise så lite at den tror det er hungersnød.

https://www.vektklubben.no/cgi-bin/view.cgi?id=24&cat=28

https://www.vektklubben.no/cgi-bin/view.cgi?id=140&cat=28

 

Og så har jeg lyst til å føye til at jeg ligger på bare 480 kcal under daglig eneriforbruk (1980 - ligger på 1500 kcal daglig og regner da ikke ja-grønnsakene) etter TP og går fremdeles ned jevnt. (I snitt 425 g ukentlig.)

 

Lykke til iallfall - uansett hvilken vei du velger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for gode tips.. Tror også jeg har hørt det der med ikke under 1300, men har også lest andre som måtte ned på 1200 for å gå ned siste rest. Vi er jo laga forskjellig :) Tenker uansett det er greit å aldri overstige 1385, (med unntak av de gangene man skal kose seg litt ekstra - festdager e.l.)

 

Var ute på to lange turer med de små idag.. Først på lekeplass med matpakke, siden til byen for å finne 17maiklær til jenta. I siste liten da, men fordelen var jo at vi vet det blir sommervarmt, og kunne velge kjole og blondethights :D

 

Sløvekveld nå!

 

Ønsker alle sammen en fin kveld. Har "kostymet" klart til festen. De som arrangerer festen er homser, så da blir det gjerne glitter, glam og sånn type moro. SKal kle meg som Kate Gulbrandsen. Har en parykk som blir veldig lik håret hun hadde den gangen hun deltok i gp. Sort skjorte + bukse og en av mannens blå overskjorter - så er det ganske likt!! Hehe.. blir skøy!! :)

 

Smg: jeg varierer også litt på hvor mye under dagsbehovet jeg ligger. Blir jo litt mer i helgene enn på hverdagene :) Og akkurat det er vel årsaken til at jeg svinger opp og ned... but but, It`s not only only - for å sitere Solberg!!

 

Ha en flott helg iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Her var det blitt stille igjen. Kjenner jo selv att jeg er ikke supermotivert, og det er så mye annet som skjer nå på denne årstiden att det blir litte på nett:)

 

Håper dere alle hadde en flottt dag i går!:)

 

Her har vekta gått litt ned igjen, men kunne jo godt vært litt mer:D Har vært ute å gått turen min i dag også, så nå tror jeg att jeg skal slappe av litt før jeg går løs på husarbeidet. Er supertrøtt i dag.

 

Håper det går bedre med helsa Rakri og Mamsen!!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Motivasjonen er på topp, men er fortsatt rimelig redusert i formen - og har enda halve antibiotikakuren igjen. I og med at min kropp holder på det den kan under slike forhold, orker jeg ikke gå på vekta sånn helt ordentlig.. Veier litt innimellom med klær på, eller uten klær på kvelden - så jeg holder litt overblikk. Ligger nok litt opp på "50 komma noe". Skal legge inn vekt på mandag, da er jeg ferdig med kuren.

 

FÅr gått ganske mye, og gjort litt styrke på gulvet hjemme. Mer orker jeg ikke når jeg er så tett og har hodepine hele tida.. Håper virkelig jeg kommer meg snart. Er ikke vant med å være syk i det hele tatt, så nå synes jeg det har vært mye det siste halvåret.. klage klage... :eek:

 

All nedgang er bra, Sassa :) FLINK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er motivasjonen også på topp. Men er så aktiv for tiden, at det er mest å gå til sengs når jeg endelig kommer innenfor døren. Som sagt hadde jeg bestemt meg for å feire 17. Mai med kaker og is. Det ble grillmat og vin i stedet, og det satt godt i dagen etter ( dårlig gjort å ha veiiedag dagen etter 17. MaiÂ…). Men nå er jeg tilbake på track, og gleder meg til neste veiing. Mitt største problem nå, er at vi har noen veldig hyggelige naboer som det er utrolig koselig å sitte og skravle samt ta et glass vin sammen med på en deilig vårkveld. Jeg prøver å drikke vann, men så kommer de med ”denne må dere bare smake”, da sliter jeg. Og det nesten hver kveldÂ…. Det blir bare et glass, og det finnes jo kosemerker. Men jeg merker det går saktere, og jeg vil nå i mål!

 

Ønsker dere en inspirerende uke, og at du Raki blir fort bra!

:):):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det blitt litt "tullemat" - dvs boller og kake. Feiret 10årsdagen til yngstejenta. Har ikke talt, men garantert over 1300 iallefall

 

Har bestemt meg for å kjøre stramt på 1200 kalorier fra og med i morgen og framover noen uker.. Vil virkelig komme i mål før sommeren. Har så lyst å ha 48tallet der før vi reiser på ferie i begynnelsen av juli.

 

Bliny: Ja, disse glassene med vin eller annen god drikke i godt selskap er ikke bare-bare. Man virker jo litt sær også om man absolutt ikke skal ha noe, så da blir det jo fort at man takker ja.. Og de er jo kaloririke - det vet vi!! Men men.. kanskje du kan prøve å sette av til et glass da - sånn "for sikkerhets skyld" - så kan du evt heller ta deg en frukt eller noe istedet om det ikke blir?? Har opplevd flere ganger selv å ta det der glasset på tampen av kvelden, når jeg egentlig hadde brukt opp dagens "kvote" :confused:

 

Koselig dag her - og skal kose meg bittelitt til. Er alene hjemme nå. Har begge jentene hjemme i Trondheim i helga, men begge er på overnatting ikveld. Mannen er og treffer en kompis og gutta sover. Merkelig så stille. Er stuptrøtt og sliten, så tror jeg skal benytte anledningen å legge meg litt tidlig. Men skal lese og ta meg noen nøtter eller noe - siden jeg skal være så streng så lenge nå fra og med i morgen!! (farlig filosofi - men er veldig klar på at det kun er idag det er kos!!) SÅ bare si fra om det tyder på at jeg skeier ut mer enn idag!! hehehe :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med selskap Rakri! og det må vel være lov å kose seg en gang iblant?? Trenger jo ikke nødvendigvis bli hver dag slik som jeg føler jeg gjør for tiden men...........................:)

Hvordan går det med eldste jenta som flytta? Trives hun?

 

Jeg har også vært i selskap i dag, fikk servert masse god sjømat og fiskesuppe. Kjempe godt!!! Og så var det is med masse godt til og sjokkoladekake. Men var ute å gikk en god tur før vi skulle i selskapet så får håpe det hjalp litt:)

 

Det er travle tider her også så det blir ikke så mye tid her på forumet. Skal prøve å holde litt bedre fokus fremover, og håpe att vekta fortsetter litt nedover:p Kan ikke skylde på gode naboer når det gjelder vin, men liker godt å ta en cider med mannen på terassen om det er fint vær:)

 

Håper det blir masse bra vær og mye god motivasjon fremover!!!!!!

 

Ha en fortsatt flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er absolutt lov å kose seg iblant!! Men jeg har ofte tendens til å la det bli kos flere dager på rad, og det merkes umiddelbart på vekta, og da pendler det opp og ned istedet for å gå ned dit målet er!!:eek:

 

Skal som sagt prøve meg på et "1200- regime" ca en måned nå. Ingen unntak!

Gikk på vekta idag, og den viste 50.5 - så det er som forventet litt mer enn forrige gang da jeg var 50.1 (og hadde hatt et stort nedhopp på 1.1). Så det var ikke alt for galt! Uansett betyr det at det er 2.5 kg igjen - og det skal jeg klare før 6.juli. Da drar vi på ferie. :)

Ser allerede problematikken i at stabilisering faller parallelt med ferie. Har ikke tenkt å gå opp igjen alt på de fire ukene vi er bortreist. Det gikk bra i fjor da, så får prøve meg på samme strategi.!!

 

Ha en god helg. Travle tider her også, så blir ikke mye tid på nett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Her var det stille. Håper flere har hatt finvær i helga, og at det er derfor.:)

 

Lurer fælt på hvor mammamo og hanemor har blitt av. Tror nesten jeg må inn på facebook å mase på dem...hehehehe :)

 

Her har helga gått helt etter planen faktisk. 1200 i inntak har gått greit, og håper det får uttelling om ikke alt for lenge!! :)

 

Har hatt besøk av eldstejenta siden onsdag, og det var veldig kos å se henne. Det går veldig fint med henne, til tross for at det ble turbulens dit hun kom (stygg skilsmisse). Læreren sier det går veldig bra, og selv forteller hun om fine nye venninner. Så det er jo bra så langt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Kan vel ikke skylde på att det har vært så fint vær her, men merker jo att når aktiviteten her inne blir liten så rapporterer jeg ikke så mye selv heller.

 

Teller ikke så mye kalorier for tiden, men prøver å spise regelmessig og forholdsvis sundt:) Er litt spent på vekten i morgen, men har ikke de store forhåpningene. Føler att vekten lever sitt eget liv samme hva jeg gjør:p

 

Så bra att det går bra med eldstejenta di Rakri, på tross av turbulensen. Og jeg er sikker på att resultatene kommer for deg, du er misunnelsesverdig standhaftig:)

 

Lurer også på hvor det er blitt av mammamo og hanemor. Hvordan får du kontakt med dem på facebook? Bare litt nyskjerrig, er ny på facebook og har ikke skjønt alt der enda:)

 

Håper det står bra til med alle, og att det blir en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn ekte navn på personlig melding her inne, og så la vi hverandre til som venn på facebook!! SÅ om du vil, skal du bare sende personlig meld til meg her, så legger jeg deg til :)

 

og som jeg sikkert har sagt før: er nok ikke så standhaftig bestandig, da hadde jeg jo ikke svinget opp og ned som en jojo--- Men har en ide nå om å være flink til jeg ser 48blank. SÅ får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Heisann!!

 

Har tenkt så mye på at jeg skulle kommet inn til dere igjen, men hjemme har den siste måneden vært et eneste stort mas.... Først en hel uke med bursdagsfeiringer og jobbing... Og nå har vi starta med påbygg/totalrestaurering av huset vårt, så jeg har måttet rydde ut av hele loftet, dere vil ikke tro hvor mye dritt som man samler på gjennom flere generasjoner...... Dessuten, den viktigste grunnen til at jeg ikke har vært her er vel at slankemotivasjonen har vært heeeelt i bånn.... Gikk på vekta i dag og da var jeg 70,3, dvs opp 500 gram på 4 uker. Fornøyd med det!! Og har lurt litt på om jeg rett og slett skal være fornøyd med å ligge på 70 kg og kunne spise omtrent hva jeg vil.... Men hadde vært utrolig fint å gå ned de 3 kiloene som står igjen også da.... Så jeg har bestemt meg nå for å prøve litt til :)

 

Trim har jeg ikke tid til om dagen, men er jo trim å ordne i hagen og rydde loft også da.... Er nydelig vær her i dag, kanskje jeg skulle prøvd å gå en tur sammen med jentene. Men burde i grunn rydde i stedet... Vertfall siden jeg sov helt til 9.30....

 

Hanemor vet jeg ikke hvorfor ikke har vært her, de driver med oppussing av kjøkkenet, og har hatt en sanske hektisk måned dem også tror jeg... Skal høre med henne jeg :)

 

Ha en fin dag!! Koselig å være savnet her da :) Har jo "kjent" flere av dere i over et år nå. Tar gjerne i mot flere venner på FB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Mammamo. Det hjelper altså å mase :) Koselig å "se" deg her også!!

 

Er inne i en motivert fase selv. Som dere vet har jeg ikke veid enstund pga antibiotikakur (demotiverende med stillstand/ opp). Har estimert at jeg lå på

"50 komma noe". Idag veide jeg meg ordentlig - og vekten stoppet på 49.9 :)

Herlig å se 4tallet først igjen... Ser at mitt 1200 -opplegg funker - så håper å klare å stå idet litt til. Har planlagt å ikke vike fra det før jeg når 48, men vi får se. Noen ganger er det litt forskjell på teori og praksis :eek: hehehehe

 

Ønsker alle en nydelig dag.

 

Gratuluerer Bliny med fin nedgang du også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi – har vært på passkontoret i dagÂ… OG DET TOK TID!!! Alle politistasjonene i Oslo har sentralisert passkontorene sine til hovedkontoret på Grønnland, og det hjelper lite at de har sørget for elektronisk behandling når det er 200 personer foran i køen. Sukk, en liten trøst (veldig liten) var at det var 400 i køen på fredag da vi egentlig hadde tenkt å gjøre dette. Så 2,5 time måtte settes av til dette i dag.

 

Men ellers har dagen vært god. Da jeg veide meg i dag, viste vekten 1,6 ned. Regnet med god nedgang, og det ble det. Har derfor stor tro på at jeg greier å nå mål til sommerferien setter inn.

 

Som deg Raki, tenker jeg litt på det at stabiliseringen havner samtidig med ferien. Men har også god tro på at det vil gå greit, har jo ikke noe ønske om å starte på nytt til høsten! Jeg regner med å være utenlands i ca. 6 uker, så jeg kommer nok ikke til å være på nett denne perioden. Men jeg kommer til å melde meg frem til avreise 26. Juni, lover å melde inn etter ferien ca. 15 august (kan muligens bli noe senere). Synes det hadde vært hyggelig om vi greier å oppmuntre hverandre videre også i stabiliseringsfasen. Ellers må jeg bare gratulere deg Raki. Antibiotikakur etter lang tid med sykdom, også lander første veiing på 49-tallet. Utrolig bra!!

 

Så hyggelig å hilse på deg på FB Mammo, og velkommen tilbake. Det er helt klart at våren er en periode med høyt aktivitetsnivå, kanskje rett og slett fordi vi har mer energi? Uansett, det er fortsatt noen uker igjen til sand, strand og bikini (eller hva ferien innebærer for den enkelte). Så her er det fortsatt gode muligheter for å bruke vårens energi til en liten ”kostholdsinnsats”. Og som du sier: Høyt fysisk aktivitetsnivå, er like bra som annen trening. Det er ikke alltid vi har tid til å bygge kroppen med øvelser, men vi må jo ikke glemme at det viktigste er å bruke kroppen vår fysisk (til annet enn å ligge på sofaen).

 

Ellers er jeg spent på å høre hvordan det har gått med deg Sassa. Håper du har hatt en fin uke, og nedgang. Det viktigste er jo uansett som du sier kostholdet – at du spiser sundt.

 

Ha en strålende uke med masse motivasjon, mye aktivitet og fint vær. :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Da var dagens tall klare for meg også; ned 1.4:) Er fornøyd med det selv om jeg skulle ønske att tallet var en del kilo mindre:p

 

Morro å få se de en har snakket med her inne, blir liksom noe helt annet da! Flotte barn du har Rakri!

 

Gratulerer med flott nedgang Til både Rakri og Bliny! og bare 500 gr opp på 4 uker uten motivasjon må vel vare bra Mammamo!!!??? Og det er mye god trim i oppussing!

 

Hadde egentlig tenkt meg ut å gå tur nå etter middagen, før barna skal hentes hjem igjen, men så ble det datatid istedet:p I kveld er det foreldremøte så da blir det vel ingen trim i dag. Får satse på tur i morgen heller.

 

Føler att motivasjonen er på vei tilbake her nå, så da er det bare å håpe att det vil vare:)

 

Ha en super ettermiddag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo damer.

 

Etter ca en måned er jeg tilbake.

 

Vi fikk nok en runde omgangssyke og da jeg gikk på vekten hadde jeg plutselig gått ned 4,5 kilo. da stoppet jeg å henge her inne. Det var fryktelig dumt.

Tenkte at "nå kan jeg jo spise hva jeg vil".... Den samme feilen jeg gjør hver gang jeg finner ut at jeg trives i vekta.

Så da er jeg her igejn, nå på 63 kg men med en mage som står ut som en tromme:) Null aktivitet og hva jeg kaller Mai-kost lammer tarmene og jeg ser ut som høygravid.

 

I dag har jeg trent pilates på stuegulvet og hengt alt jeg orker i ribbeveggen for å rette ut sofabøyen i ryggen.

Nå skal jeg inn her å snakke med dere motiverte damer en gang om dagen, minst:)

 

Jeg trenger egentlig ikke å gå ned i vekt, men MÅ øke muskelmassen min.

 

Blir spennende å følge med på gjengen her inne igjen.

 

-"blubba"-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig det er litt liv igjen :) Det hjelper også på motivasjonen!!

 

Sassa: Det ser da ikke ut som om du trenger å gå ned et eneste gram til;) Men det er vel sånn med de fleste av oss her inne: det er siste pyntekiloen (e) vi jobber med!

 

Det slår aldri feil; men hver gang jeg bikker under 50, får jeg kommentarer på at jeg begynner å bli tynn. Alle tror det er stress med tvillingene - og så er det egentlig masse bevisst jobbing. Men men - det er ikke så farlig om de tror det da. Pleier bare å si jeg ikke synes det er særlig stress... Uansett: i det man begynner å få kommentarer, eller begynner å føle seg fin, er det så utrolig lett å slippe opp, og bare spise uten å telle..Og vips, så begynner vekta å gå opp igjen. Ja, sånn som du beskriver det, Kris80 (velkommen tilbake forresten).

 

Så mye du skal farte da i sommer, Bliny. Hvor skal du reise?? Høres herlig ut. Vi skal "bare" nordover, til mannen min sitt hjemsted og så enda lenger nord til mitt hjemsted. Herlig det også. Så sommerene blir prioritert slik, og så prøver vi å få til en sydentur høst eller vår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste pyntkiloene var vel å overdrive for min del Rakri ( eller underdrive) :) Du ser ikke ut som du har mye å ta av, men jeg har nok fortsatt 6-8 kilo som skulle vært av. Det hele virker bare helt umulig nå. Har holdt på mer eller mindre ett år nå, og vekta har gått opp og ned og opp og ned de samme kiloene:( Gikk for noen år siden, som jeg sikkert har fortalt tidligere, på Libra kurs. Tok av 10 kg da, lett som bare det! Holdt det egentlig ganske bra også, helt til jeg sluttet å røyke i fjor vår. La på meg 5-6 kg da, og de kiloene sitter tydeligvis som spikret. Begynt å røyke igjen har jeg jo også, så det var egentlig til ingen nytte:p

 

Men, men, dagen i dag har vært grei tror jeg i forhold til mat. Ble jo ingen trim da, men får prøve igjen i morgen. Kommer jo altid en ny dag, og om det ikke gjør det så får nå bare kiloene være der de er...........................:)

 

Kjenner att det gjør godt for motivasjonen med litt mer aktivitet her, så der er håp!!!

 

Da får dere ha god natt, tror jeg skal finne senga nå for det er jo også viktig når en skal kvitte seg med kiloer.................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,4 kg Sassa – det er kjempeflott!! Merkelig det med en god natts søvn. I utgangspunktet skulle man tro at aktivitet forbrenner mer enn å ligge stille å sove, men har også oppdaget at hvis jeg sover godt om natten (lenge nok), da raser vekten ned morgenen etter. Skjønner ikke noe av det, men aksepterer at det er slik. Ellers er det helt tydelig at å fokusere på å spise sunt har fungert glimrende. Gratulerer så mye Sassa.

 

Hei igjen Kris80, hyggelig å se deg her inne igjen. Håper du finner inspirasjonen du ønsker, og at du får flatet ut sofamusklene dine til sommerferien :).

 

Ja, Raki det blir en deilig sommer som jeg gleder meg til. Vi har et feriehus i Spania hvor vi tilbringer mye av sommeren. Jeg kjører ned med yngste jenta (og en venninne med barn), så kommer mannen min og eldste jenta ned etter 3 uker. Det skal bli deilig og ”farlig” med mye god mat og vinÂ… Men det er jo mye deilig frukt og grønt også, så jeg håper at jeg denne gangen overholder intensjonene. Uansett blir det mye svømming hver dag, og det ser jeg frem til.

 

Ellers driver jeg nå å skraper 90 år med gammel maling fra vinduskarmene i stuen. Da jeg la meg i går hadde jeg en pussig følelse av ”vondt” i magen. Ved nærmere ettertanke viste det seg at jeg var STØL! Jeg som ikke har vært støl i magen etter trening på mange årÂ… Helt klart at ”vanlig” aktivitet også er sunt for kroppen :).

 

Ha en deilig og fokusert dag jenter :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

He he, Bliny, det er vondt å være støl... men da vet man at man har fått brukt musklene da :) Og den sommeren din hørtes bare helt herlig ut!!! Har du ferie hele sommeren du eller?? Eller kanskje du ikke jobber? Nå ble jeg plutselig veldig usikker her.... Joda, du jobber på en kaffebar eller noe?? Eller er jeg heeelt på jordet?? hehe... :)

 

Sommeren for vår del blir nok hus, hus, og atter hus... hehe... Men har bestilt oss tur til Kristiansand i slutten av juli, mandag-fredag, så da blir det en liten tur. Og så skal vi til syden til høsten en gang, 2 uker, mens mitt nye kjøkken blir fiksa... Så det blir nok bra med ferie, selv om det ikke blir så mye midt på sommeren. Men det er jeg i grunn vant til, vi bor som sikkert mange av dere vet på et småbruk, har 2 hester som må få litt høy, og høy-tørking er det alltid i juli... Alt etter når det er soool... Så da må vi være hjemme uansett :)

 

Grått og kaldt her i dag, men det er spådd sommer-vær til helga og jeg gleder meg!!!

 

Nå er det snart lunsj og jeg har med meg hjemmelaget salat på jobb i dag!! Nam!!

 

Og kanskje jeg må begynne å få litt mer søvn ja.... Ble lite i natt vertfall... La meg kl 00 og fikk ikke sove før nærmere 01, eldstejenta kom rundt 3.30 og yngste 04.30... og klokka ringte 05.15.... sukk.... Men men...

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute en ganske lang tur i litt regn. Syntes faktisk det var godt med litt gråvær. Greit for de små også å få kjenne litt forskjellig vær på kroppen :) Prøver å gå i litt tempo med vogna, så jeg både blir litt svett og litt andpusten. Tungt, men deilig :) Skal svømme ikveld!! :)

 

Ja, Bliny - det høres herlig ut med feriehus i Spania. Ja, sene litt late kvelder i godt selskap fører iallefall for min del til et glass vin eller to. Og når jeg er hjemmefra er det så mye lettere å unne seg litt saltsnacs til vinen.. Kanskje du klarer å være litt flinkere i og med at ferien er over såpass lang tid. Kan jo ikke drikke vin og spise snacks hver dag i seks uker... Du får sikkert til å balansere det bra!Tipper forøvrig du er lærer! Siden mammamo har begynt å lure! Søvn er viktig for god vektnedgang. Har også lest at dem som sover lite gjerne strever med MAGEfettet. Så jeg har nok litt å vinne på å komme meg i seng tidligere. Det er jeg ikke akkurat god på!!

 

Mammamo: nytt hus blir jo fantastisk - og ja - ordentlig arbeide er vel like bra som trening i mange tilfeller!

 

Sassa: på profilbildet ser du da riktig så slank ut :) Men vet man gjerne har litt annet syn på seg selv enn hva de andre har. Det er riktig irriterende ja å jobbe med de samme kiloene hele tida! Det vet jeg mye om... hehehe

 

Nei,nå skal jeg ta å gjøre mine ti minutter styrketrening, så må jeg vel gjøre litt fornuftig i huset også, mens det er arbeidsro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, he – så gøy med en tippekonkurranse:D. Burde kanskje ikke avsløre det i påvente av andre gode forslag. Men nei, jeg jobber nok ikke på kaffebar eller som lærer (selv om jeg setter stor pris på en god expresso og har huset kontinuerlig fylt med egne og andres barn). Er husmor på heltid for tiden, og som deg Mammo blir det mye jobbing med hus, hus og hus – derav deilige støle magemuskler. Valgte å si opp jobben da mannen min begynte å reise fryktelig mye utenlands, og med et ”rikt indre liv” er det bare nydelig. Fordelen er at da kan jeg være sammen med jentene hele skoleferien – og så kan han mannen min få jobbe så mye han vilÂ…

 

Så deilig Mammo å få kjøkkenet fixa mens du selv er i varme strøk, høres ut som en bra deal. Håper du får litt søvn etter et strevsom natt.

 

Det regner visst over alt i Norge i dag. Så flink du er Raki som allikevel er ute på tur. Jeg har tenkt å ha en ”ordne, rydde og fikse dag” inne - nå som det er så ufyselig ute. Så ha en grå men allikevel strålende fin dag alle sammen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med masse liv igjen her inne!

 

6 uker i spania hørtes ikke helt feil ut Bliny:p Her blir det nok hjemmeferie i år, men synes egentlig det er herlig det også. Bor på landsbygda, så om det er fint vær, slik det var i fjor, så er det jo akkurat som å være i syden, med strandliv og kos:)

 

Så lurt Mammamo å få fikset kjøkkenet mens dere er på ferie! Så slipper dere å gå oppi alt rotet.

 

Rakri; så herlig å være ute å gå i regn, er iallefall deilig å komme inn igjen da! Og takk for komplimentet!! Nå viser jeg vel ikke hele meg på det bildet, men kanskje det var litt smart.:)

 

I dag har jeg hatt fri, så har jeg ikke fri før neste tirsdag. Er fornøyd med dagen; har vært i byen og handlet inn mat for pinsen, gått en times fjelltur, rocket 10 min og vært på fotballkamp med barna( i pøsregen). Har været flink med maten og spist regelmessig, så nå skal jeg ha meg kvelds enten knekkebrød eller oppskjært frukt med vaniljeyoughert (nammmm).

 

Da håper jeg dere får en flott kveld, og en god natts søvn slik att kiloene renner av:)

 

Nå tror jeg jeg skal prøve å legge inn det jeg har spist i dag og se hva jeg havner på sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjemmelivet er herlig :) Er jo fremdeles hjemme med guttene, og vi koser oss stort. De har begynt å leke så mye sammen nå - og det er så morsomt å se på. Idag sendte den ene en bil avgårde, så sprang den andre og hentet den og ga den tilbake. Og sånn holdt de på om og om igjen :) Ekstra artig at de kan leke sånn nå, da den ene har vært sein å gå og den andre har dominert en del. Har også erkjent at det er vanskeligere å oppdra tvillinger enn enlinger. Utrolig så standhaftige de blir sammen. og det den ene gjør, gjør den andre like etterpå - garantert. Det er jo både på godt og vondt, men inntrer særlig ved matbordet. Det kastes mye, for å si det slik...hehehe... selv en tålmodig spesialpedagog vippes av pinnen innimellom.. Men oj, så deilige dager vi har. Og regn gjør ingenting - vi har gode klær :) Greit å lære dem å være ute i alle typer vær. De elsker å være ute, og begynner å dra i utedressene sine allerede før frokost.. Så jeg må tidlig ut om dagene, ofte rundt 9.. Dette ble litt mye om den private sfæren - men men. Hvor gamle er jentene dine, Bliny? Mulig du har skrevet det, men husker ikke.

 

Sassa: så herlig med fjelltur da!! Skal prøve å få til litt slikt selv til sommeren når vi har noen som kan være barnepassere. Høres ut som du har fått trimma bra idag iallefall

 

Koser meg med pc`n på fanget idag. Sanket 3.9 trimpoeng med tur, styrke og svømming.. Fornøyd! Kom nok noe over 1200 idag, da - men trenger det på en dag med mer trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært ute å gått meg en liten tur i regn og haggel byger:) Det er herlig når det er gjort.

 

Så flink Rakri med så mangen tp på en dag, det føles godt når du vet du har gjort en innsats på den fronten også! Og det er nok viktig å ikke spise for lite de dagene en er veldig fysisk aktiv. Kan tenke meg att det er litt andre utfordringer ja, med tvillinger i forhold til enlinger. Dobbel lykke og dobbel frustrasjon kan jeg tenke meg:p

 

Nå skal jeg bruke resten av formiddagen på sofaen med en god film, før jeg skal på kveldsvakt. :)

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...