Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Så flink du er som får utnyttet formiddagen slik før jobb. Både trim og kos :)

 

Vi har vært ute i ekte sølevær, pluss vind. Søledammer er artig altså! Idag gikk de for egen maskin til barnehagen der jeg jobber, er et par hundre meter dit. Mye fram og tilbake og sidelengs, men artig at det gikk an uten å ha dem i vogna. Har visst vært lenge i permisjon, for jeg hadde glemt for utrolig gjørmete barna blir i sånt vær.

 

Nå smakte det fortreffelig med en varm kopp kaffe :) Skal få gjort litt magetrim etter hvert, men ellers blir det nok ikke noe mer trim idag.

 

Ha en fin dag,ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Tur i regn og hagelÂ… Da må det føles deilig fortjent å sette seg ned med en god film Sassa. Kos deg masse. Her er det sol, men det blåser så mye at hagepaviljongen måtte fortøyes. Ikke akkurat det jeg hadde energi til, for nå er det visst min tur å få omgangssyke.

 

Jentene mine er 8 og 14 år Raki, og jeg har endelig avgjort at flere barn blir det ikke. Lekte litt med ideen om en til, men nå vil jeg heller kose med store selvstendige barn og resten av det livet har å by på. Livet skal jo ha flere faser med forskjellig innhold. Var ute å gikk Natteravn i Oslo sentrum for en liten stund siden, da kjente jeg på det at om et par år er det min eldste som er der ute på kvelden. Hm, litt skummelt – men jeg er trygg på at hun vil gjøre kloke valg fremover.

 

I dag har jeg nesten ikke spist noe, orker ikke tanken på mat – det kommer bare i retur. Håper jeg er frisk igjen til helgen, ettersom det er meldt nydelig vær. Har litt dårlig samvittighet for alt jeg burde ha gjort, men orker ingen ting (har tross alt kjempet med vinden, og det for holde for i dag).

 

Nei, nå kryper jeg til køys igjen.

Men ønsker dere alle inspirerende og fin dag :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få bli med i "gjengen"?

 

Jeg er 40 år, lykkelig gift og har tre barn. To gutter på 5 og 11 og en engel som ville blitt 9 i år. I tillegg er vi besøkshjem for et barn på 3.

Jeg begynte på GR kurs for 2 uker siden, og har gått ned 1,9 kg. Burde vel være fornøyd med det. Veide ved start 68,4 og skal ned til et sted mellom 55 og 57. Er ikke så lang :))

 

Jeg synes det er vanskelig å komme opp i nok kalorier om dagen. Skal ha 1600, men får ikke til mer enn 1000 - 1300.

 

Har ikke skrevet noe særlig her inne, men blir inspirert av å lese det dere skriver.

 

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Velkommen skal du være Henja!! Her inne prøver vi å motivere hverandre så godt vi kan :) Ser at du går på kurs, da kan du kanskje komme med noen nyttige tips til oss som ikke gjør det. Jeg slet også med å få i meg nok kalorier i begynnelsen, Måtte legge inn et måltid til i dagen min, da gikk det greit. Ellers er nøtter fint å bruke for å komme opp i nok kalorier. De er jo kaloririke og sunne :)

 

Har vært på møte i dag, dagvakt i går og dagvakt tors og fredag... 4 dager på rad... *sukk* slitsomt når en ikke er vant med det ja... Men så er det jo spådd skikkelig SOMMER med 25 grader og sol fra klar himmel til helga, så DET skal bli deilig!!! Må innom og kjøpe nytt badebasseng til jentene, for det fra i fjor er visst ødelagt... Holder ikke lenge slike plast-basseng....

 

Wow Sassa!! Vet ikke om jeg hadde kommet meg ut på tur i regn og hagl... Men vel fortjent å kose seg med en god film før jobb da ja!!!

 

Må si at jeg ikke er så flink til å ta med jentene ut når det regner... Men det er ikke for at de ikke vil... Er nok heller mamma som gruer seg... hehe... Men nå begynner de å bli så store at de klarer seg sjøl ute, så da går det jo an... hehe...

 

Gruer meg til mine jenter blir så store at de skal ut på byen ja.... Men heldigvis er det mange år dit enda... De er jo bare 2,5 og 5 nå... Og så får vi jo bare gjøre vårt beste i å oppdra dem så de klarer seg når de kommer i den alderen...

 

Fant ut at naboen min trener mellom 5 og 6 hver morgen... Hun går hjemme med 2 små på 1,5 og 3 år, så da trener hun før mannen drar på jobb om morgenen... Imponerende!!! Eller jeg sier at hun er gal da... hahaha... Men det var jo egentlig ingen dum ide da... Kanskje jeg skulle prøve det de dagene jeg ikke har dagvakt og jentene er hjemme?? I stedet for å sove til 8-9... Men da må jeg vertfall legge meg tidligere......

 

Ha en flott kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg Henja. Det er klart vi har plass til flere :) Bare godt med litt frisk energi inn her. Tror den med å ikke få i seg nok i begynnelsen er veldig klassisk. Man skal liksom velge så smart gjennom hele dagen, at det rett og slett ikke blir nok. Det gjorde iallefall jeg, og måtte inn med nøtter og slikt på kveldene for å få nok. Så fant jeg ut at jeg ikke trengte å velge det aller magreste pålegget hver gang, og la på litt ost for eksempel. Eller tok brødskiva litt tykkere. Evt kan du ta et glass juice ekstra eller en banan ekstra som mellommåltid.

 

Selv er jeg akkurat nå i en fase hvor jeg bare skal ha 1200, max 1300, og da må jeg tilbake på å velge magert, magert og magert! Prøver også å planlegge inn litt kos, feks tok en sjokoladebit i går! Og planlegger inn et glass vin minst en av helgedagene :) Det går, men merker det er hardere. Må nesten smile når jeg tenker på at jeg i begynnelsen skulle ha 2200 - da jeg fullammet tvillingene. Da strevde jeg for å få nok jeg også!!

 

Regn er igrunnen godt, bare man har på seg gode klær. Er vel ganske immun overfor sånn i og med at jeg jobber i barnehage. Har prioritert svært gode klær til barna også - så når de ikke fryser blir det greit å være ute. De storkoset seg ute, og stabbet fornøyd i søla. Han som nettopp har begynt å gå snubla og tryna i søla også.. :eek:

 

Ja, store barn er også en utfordring. Skummelt når de beveger seg overalt, også på senkveldene. Synes det er en god regel å enten snakke med foreldrene til de hun overnatter hos, eller hente henne om det er seint. (Nå bor hun jo hos faren, men gjorde det slik siste tida hos meg)

 

Bare et halvt trimpoeng idag. Siden guttene fikk gå selv idag, ble det jo ikke lange gåturen. Har jobbet litt med div fraværende muskler hjemme da...

 

Ha en fortsatt fin kveld, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med masse liv igjen her! Merker motivasjonen strømmer mot meg når jeg leser:) Og velkommen til deg Henjaj!! Jo flere vi er, jo letter er det kanskje å holde motivasjonen oppe. Og tips fra kurset tas imot med takk ja:p

 

Vet ikke om jeg heller hadde kommt meg ut på tur Mammamo, om det hadde begynt å regne før jeg gikk, men det kom ikke før jeg var godt igang, så da var det bare å gå. Ble litt kortere enn jeg hadde tenkt da:D

 

Nå har jeg syklet frem og tilbake på jobb ( er bare 1 km hver vei da) så nå er jeg fornøyd med dagen. Tror det har gått sånn passe bra med maten også.

 

Da sier jeg natta, og håper på en ny motivert dag i morgen for alle!!:9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henja! Så hyggelig av du vil bli med:)

Ja, det å få i seg nok kalorier er noe vi alle sikkert har slitt med i starten. Vi spiser gjerne like ofte og like store mengder som vi er vant med, men bytter ut med det magreste på listen. Det jeg måtte begynne med da jeg gikk på kurs, var som Mammo; å få mange nok måltider om dagen – helst minimum 5. Men en banan duger for eksempel godt som et måltid, ellers har jeg blitt veldig glad i Lompe m/pastrami (som det er oppskrift på i bok 1) til kveldsmat. Og det trenger det ikke være magerost på alle brødskivene :). Som de andre har skrevet; hvis du skal ha 1600 kcal, så kan du jo også kose deg med litt nøtter eller kanskje en liten mørk sjokolade til kaffenÂ…

 

Så hyggelig å hilse på deg på FB Sassa. Enig med Raki at du ser flott ut på bildet. Merker for øvrig at du er skikkelig motivert for tiden, og det smitter :)!

 

Nå er jeg bra i magen igjen, men har dessverre sovet masse på dagen – og lys våken nå!! Ikke bra, men jeg får vel gå å legge meg uansett. Men da er jeg klar til helgen og godværet. Tenkte jeg skulle ut å kjøpe scampi til grillen i morgen. Elsker godt vær og grillmat. Det er så godt og sunt. En salat med tzatziki og scampi, eller kyllingfilet, eller indrefilet, eller grillspyd med alt sammen. Hm, merker at jeg er bra i magen igjen nå ja...

 

God natt og sov godt jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Det var gøy å se deg også på FB Bliny:) Du ser nå virelig ikke ut til å trenge slanking du heller. Mitt bilde lyver muligens litt, for det meste som skal vekk sitter som spikret på nedre halvdel av kroppen:p

 

Så bra att du er frisk igjen! Får håpe du fikk sove i natt da, og er klar for en ny dag!

 

Nå har jeg gått turen min (en runde på ca 40 min), hatt symaskinen fremme og fikset litt klær og ryddet litt, så nå skal jeg bare slappe av før jeg skal på kveldsvakt igjen:)

 

Håper dere alle får en fin dag. Her er det litt regn, litt sol og masse vind:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, og takk for veldig koselig velkomst!

 

Takk for nyttige tips. Jeg jobber i barnehage, og i dag fikk vi vafler. Jeg bruker ikke ta noen, men i dag gjorde jeg det med god samvittighet. Tre hjerter. Jeg beveger meg jo mye mer enn tidligere, og sliter med å komme opp i kalorier, så da går det helt fint, tenker jeg. Har ført de på lista. Fører alt jeg spiser. -Eller noe som ligner hvis det ikke står på lista.

 

Jeg har gått ned to kilo på to uker. Har minka mye over brystet, men ikke over magen... Jeg tok en brystreduksjonsoperasjon for 3 år siden, så det går helt fint! De tok litt for lite, etter min mening. Men den magen, da?!! Nå drikker jeg eplecidereddik og håper det hjelper. Gleder meg til det vises at jeg har gått ned!

 

Jeg er så utrolig motivert, og blir litt irritert når folk sier: Jammen, DU trenger vel ikke å gå ned noe! De ser ikke at jeg holder magen inn hele tiden. Og jeg kler aldri av meg om sommeren... Da hadde de sett det. Men denne sommeren skal jeg bade med ungene! Gleder meg

 

Nå er det sei til middag før jeg skal nyte litt kveldssol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henja; Eplesidereddik?? Skal DET kunne hjelpe på magefett?? Må få høre hvordan det går. Om du gjør gode erfaringer må jeg prøve jeg også. Du som er ny her har kanskje ikke fått det med deg, men jeg har tvillinger på 18 mnd. Mye ekstra hud, og en del ekstra fett også. Rager bare 155 cm over bakken, så selv om jeg nå har kommet meg under 50 er det for mye av meg på midten :)

Jeg jobber forøvrig også i barnehage, når jeg ikke er hjemmeværende. Er utdannet spesialpedagog, men har fast stilling som ped.leder. Skal begynne igjen 3.august - gleder meg :)

 

Sassa: Overkroppen din ser iallefall svært bra ut :) Her er det som du vet omvendt; lite på underkroppen og litt for mye overkropp. Jobber med situps og slikt på dagtid nå for tida. Håper å holde det gående en stund - gjerne for alltid. Er så sløv med at det faller helt i fisk etter hvert!

 

Bliny; lompe med pastrami - det hørtes jammen meg godt ut :) Takk for tipset. SIkkert veldig lurt å variere litt - så man ikke går lei og kaster seg over snopet! (eller snacksen eller vinen eller hva det nå skulle være)

 

Ha en fortsatt god kveld! Her gjenstår baking av kake til svigermor kommer i morgen, samt vaske bad og do. Har vasket skap og bakt boller før idag, og må ta resten av leiligheten i morgen.. phu.. sofalivet frister igrunnen mer akkurat nå, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rakri. Vet ikke om det var magefettet. Heller når magen er oppblåst. Men jeg er litt desperat og prøver alt :))

Hehe, da var du nok stor, ja. Med to babyer i den lille kroppen! Jeg skal la deg få vite om det gir resultater. Spørs nok ikke om vi må trene magen.

Skjønner at du gleder deg til å komme i jobb igjen :)) Virker veldig spennende å være spesialpedagog. Jeg har laget en språkveske som vi bruker der jeg jobber. Kjempespennende fo ungene :)) Mange rom med mye spennende vi kan snakke om og synge om.

 

Nå har jeg akkurat vært med yngstemann på skolen. Første møte med skolen og lærer. Han er superklar, men jeg synes det er rart. Ynstemann blir stor!

 

I dag skal jeg på "møte" i en bokring jeg er med i. Litt "symøte"-aktig med god mat, godt drikke og gode samtaler. Blir den første utfordringen for kuren (eller omleggingen!:))) min... Jeg har spart noen kalorier til god mat, og tror egentlig det går fint.

 

Ha en fin pinsehelg alle sammen.

 

Motivert hilsen fra Henja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

; + ) er slik :)

 

Ja, kom ikke på flere i farta :eek:

 

Her har helga gått nesten bra. Ble to glass vin i går kveld, sammen med ost og kjeks. Hadde spist veldig lite før på dagen, men havnet garantert over 1200. Resten av uka har jeg holdt 1200. Tviler likevel på nedgang til i morgen. Ergelig, for i går morges var vekta 49.7 og idag 50.5. Så i bestefall er den ned på det samme som forrige uke i morgen.. Kjedelig at en eneste liten utskeielse kan gi så grusomme utslag på vekta. Var i bursdag i går uten å røre en kakesmule, og har ikke rørt kakene jeg bakte her hjemme heller. Ingen is heller i varmen... sukk..

 

Fornøyd med 12.7 trimpoeng på denne uka da - det er da noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Rakri! Det gir nok utslag på vekten før eller siden når du er så flink. Glemte å veie meg i dag, men det er kanskje like bra;) Her har helgen gått med til jobbing og å prøve å utnytte det som da er igjen av dagen i dette flotte sommerværet:) Har ikke blitt trim på meg siden torsdag, utenom alt det jeg går på jobb:D Har blitt litt så som så med maten, men tror ikke det har vært helt galt.

 

Håper dere har hatt en flott pinsehelg alle sammen! Nå skal vi snart grille før det er på jobb igjen:)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Mandag i dag, men egentlig søndag ;o) Deilig med langhelg!! Men jeg har alltid fri på mandag, så merka jo egentlig ikke så mye forskjell da... hehe... Bortsett fra at veldig mange andre også hadde fri i dag :) Hatt en utrolig deilig helg med herlig sommervær!!! Håper på mange slike dager i sommer ja!!! Blir visst litt kaldt igjen nå denne uka, men like greit for min del, for jeg har så mye jeg skulle gjort inne som jeg ikke får gjort når det er så fint... hehe...

 

Vekta da... Var jo veiing i dag. Hadde gått ned 100 gram jeg, ikke noe å skryte av nei... Men har vel hatt en rimelig slapp uke, har rotet bort vekta mi, så jeg får ikke veid slik jeg hadde tenkt... Må lete mer etterpå... Men jeg har vertfall fårr bevist at vekta ligger på ca 70 når jeg driter i alt som heter kalorier og trim... Har jo ligget der siste 5-6 ukene. Og denne helga med bikini-vær har jeg vertfall funnet ut at jeg mer enn gjerne skulle blitt kvitt noen kilo til.... Egentlig 5 til tror jeg... Men klarer jeg 3 skal jeg være glad. Vertfall begynne med det... Ingen bra start på uka med reker og hvitvin... hehe... Men veldig godt da!!!

 

Is har jeg nok spist ja... Men har gjort mitt beste i å gå over til saft-is da. Finnes mange gode saft-iser som har myyye færre kcal enn fløteisene :) Så jeg får holde meg til dem heretter.

 

Nå må jeg gå og vaske håret til eldstesnuppa. De som har meg på FB kan se at det er laaaaangt.... Så det er litt jobb å gre ut alle floker etterpå ja... Men hun har veldig fint hår da :)

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Rakri ;)

 

Du er kjemeflink! Og jeg er enig i at det er ille at små utskeielser gir så store utslag...

 

I dag skal jeg på kurs og veies... Blir spennende. Har vært veldig flink, og kommet opp i mere kaloreier enn sist uke. Men så har jeg sykla endel og tror jeg har "bygget muskler", for på min egen vekt ser det ikke veldig lovende ut.

 

Håper jeg har iallefall en ørliten nedgang å melde etter kurset i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei alle sammen!

 

Så morro å lese innleggene deres. Dere er flinke.

 

Mammamo, den naboen din vil jeg ha en samtale med. Lurer på hva hun trener mellom 5 og 6. Ha ha, jeg har nok med å forsøke å komme meg i dusjen på den tiden av døgnet. Skal ta noen knebøy før jeg dusjer i morgen, med naboen din i tankene som sikkert svetter og herjer på stuegulvet. jeg er iallefal sikker på at jeg aldri kommer til å trene pilates i femtiden på morgenen! Jobbet med ei som var aktiv innen kampsport og trente i studio før jobb. Vi begynte halv åtte. Det er imponerende. Hun hadde også to barn.

 

Henja, hei hei! Vi har samme vektmål. Jeg veide 65 da jeg startet og vil helst ned mot 55 kg. Spørsmålet er om jeg greier det. Jeg er ikke fornøyd slik jeg er nå, men det stopper alltid opp rundt 61-62. da er jeg passelig fornøyd og unner meg en is. Før jeg vet ordet av det unner jeg meg en is eller stratos hver eneste dag. Nå stoppet jeg på vei opp med vekta på 63, det er ikke verst. Blir lett å ta igejn de to kiloene hvis jeg vil... Hvis jeg vil:)

I helgen "glemte" jeg badetøyet hjemme. Det var dumt av meg. Jeg vil ikke være en slik mor som ikke kan more meg med barna frodi jeg synes kroppen min er dum. Det er ganske enkelt å gjøre noe med problemet.

 

Ellers driver vi å leter etter hus for tiden. Nå husker jeg ikke i farten hvilke av dere som renoverer huset, men vi ser frem mot renovering og kaloriforbrenning her og utover høsten håper jeg!

 

Dere er så flinke til å komme dere ut om kveldene. Jeg må ta lærdom av det. Før vi fikk barn var vi ute hver eneste kveld, det er ikke like lett å skulle komme seg ut alene. Det er jo mye hyggeligere her i kroken med mannen min:)

hvis jeg fortsetter å lese hvor flinke dere er håper jeg å komme meg ut selv etterhvert:)

 

Nå skal jeg lese prospekt og så skal jeg legge meg. Tidligvakt i morgen.

 

Ha en fin dag i morgen med sunne vaner og fysisk aktivitet. Jeg skal prøve på det samme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 100 gram...

Hehe, kurslederen lurte på om jeg nettopp hadde spist middag. - Eller om sokkene mine var veldig tunge ;)

 

Jeg satser på nedgang neste uke!!

 

Hei, Kris80 :) Kjenner meg igjen i det du skriver, ja. Men NÅ vil jeg greie det. Er veldig motivert. Håper motivasjonen holder kurset ut.

 

Ha en fin kveld, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh!! Vekta viste enda mer idag. Skyldes nok trening i går kveld. 45 minutter brystsvømming. Tenkte prøve å veie meg hver dag denne uka, bare for å se på variasjonene gjennom uka.

 

Så langt: 50,5 - 50.5 - 51.0 ;) :eek:

 

Egentlig skjønner jeg ingenting av dette, men men. Jeg gir meg ikke.

Skal komme med et ordentlig innlegg i kveld. Må ta meg av de små nå. Lat inne dag på formiddagen nå, før møte på jobb, forestilling på skolen og middag hos søstra mi med familie og tur med venninne ikveld. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMarie

Hei

 

Det var artig å lese innlegget ditt for det var nesten som å lese om meg selv. Jeg har ca 7 kg jeg vil bli kvitt, men jeg bare venter og venter på å begynne. Utsetter det hele tiden. Jeg har sikkert 30 bukser i skapet, men det er bare noen få jeg passer for enten er de for store eller så er de for små. Jeg håper selvsagt å få ta på meg de små buksene etterhvert.

 

Mitt største problem er motivasjonen og jeg faller lett for fristelser og er sugen på noe godt hele tiden. Turene som jeg har lovet meg selv å gå de blir aldri gått.

 

Jeg arbeider offshore og har derfor masse fri når jeg er hjemme og jeg må derfor aktivisere meg selv. og sdet er ikke alltid like lett.

 

Jeg har tre barn, er 35 år, og gift.

 

Så hva sier du? Skal vi gå en tur i dag eller?

 

Jeg venter på å høre fra deg i morgen. Vi snakkes da, så kan du fortelle meg om turen din eller annen trim om du heller vil det.

 

Ha en fin dag da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent inn med vektrapportering denne uken, men jeg husket å veie meg på mandag selv om det var en deilig langhelg. Ingen vektreduksjon denne uken, men heller ingen oppgang. Det kan jeg leve med. Var egentlig ganske flink frem til fredag, men da var det ikke like enkelt å holde seg til vanlige rutiner. Var på stranden hver dag, og tok med kyllingsalat til lunsj. Men det er klart at dagene var mye mer stillesittende enn de pleier, og vin til maten ble det hver dagÂ…

 

Dette ble jo som en liten sommerferie å regne, og det kan være god lærdom i det. Jeg ser at aktivitetsnivået må bli mye høyere, men tror det ordner seg når jeg kommer til varmere badetemperaturer. Må innrømme at jeg ikke badet en eneste gang denne helgen. Det som kanskje blir en liten utfordring er vinen. Veldig glad i den. Får i hvert fall holde meg til den hvite. Hm, her må jeg tenke videreÂ… Kom gjerne med tips. Uansett satser jeg på stabilisering i sommer. Hvis jeg ikke har kommet helt i mål før avreise, så tar jeg det etter jeg har kommet hjem igjen.

 

Ellers er det gøy med aktiviteten her inne. Veldig bra!!

 

Velkommen AnneMarie, hyggelig at du vil holde oss med selskap. Deilig med mye fritid, men det krever selvdisiplin ja. Snakker av egne gode og mindre gode erfaringer ;)Â… Men det er jo først og fremst en god mulighet til å være aktiv.

 

Det høres ut som du har masse selvinnsikt Kris80, og det er et godt verktøy å ha på vei nedover til idealvekten. Synes du tenker så klokt om det å nyte tiden sammen med barna, og ikke la deg stoppe av selvbildet. Som alle vet (i ettertid); Tiden de er små går så fort overÂ… Som du sier: Det er lett å ta igjen de 2 kiloene, og det går fort når de gode vanene er innarbeidet. Så mye kan skje før sommerferien :)

 

Du Raki, kom til å tenke på noe; kan det være at du har økt forbrenningen ved aktivitet samtidig som du har redusert inntaket av energi? Altså, begynte du å svømme mer etter at du bestemte deg for 1200 kcal. dagen? Bare en strøtanke som du sikkert har vært innom selv:)

 

Henja som du sier bygger du jo muskler for tiden, og samtidig har du jo nevnt at det føles vanskelig å få nok kalorier. Tenker kanskje dette har en sammenheng med 100 gram opp. Gleder meg til å høre hvordan du synes det går nå med kostholdet.

 

Oi, dette ble en kjempelang melding. Ha en kjempefin dag, med masse aktivitet og motivasjon. :)

 

Klem Bliny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand er absolutt godkjent, Bliny :) Kjedelig likevel, men greit nok da!! Ja, vin er en stor utfordring. Det jeg gjorde i fjor på sommerferien, da jeg også hadde stillstand som mål, var å ikke drikke vin HVER kveld, slik jeg har gjort i andre ferier, samt å drikke saaakte, slik at det stortsett holdt med ett glass. Veldig fort gjort å nippe i seg både to og tre glass i godt selskap i sene timer. Et annet tips er å minst drikke ett glass vann til hvert glass vin - gjerne mer. På kvelder uten vin tok jeg farris eller pepsimax for å ha noe annet enn bare vann. Det funka greit! Skal iallefall prøve det nå også. Vi blir borte nesten 4 uker i strekk, så det er fort å gå på en smell.. I fjor gikk jeg kun opp 300 gram på 4 uker uten veiing og registrering. Angående variasjoner på vekta nå, så kan det godt ha sammenheng med mer trim ja. Kjører jeg samme løpet en stund må det gi resultater etter hvert. Blir nok ikke 100 % slavisk på 1200, men omtrent. Registerer ikke, men har det såpass i meg at det blir omtrent rikitig. Noen dager blir det mer, feks igår da jeg hadde forbrent 550 kalorier på trim.. :eek: sulten!! Må lytte litt til kroppen også!

 

Kris: å komme seg ut etter legging er tungt, ja . men OJ så herlig når man gjør det. Her har jeg banket inn tirsdager som fast trimkveld - enten tur eller svømming. Da kommer jeg meg avgårde. Andre kvelder blir det ofte med tanken.. Men i kveld gikk jeg 70 minutter tur med venninne i god fart. Herlig!! 6.6 trimpoeng til nå denne uka :)

 

Velkommen til Anne- Marie. Håper du kommer inn med litt ny giv og at du kan la deg motivere av oss. Vi surrer litt opp og ned vi - men jevnt over er vi ganske flinke ;)

 

Henja: 100 gram er vel å regne for stillstand . men skjønner godt du er skuffa. Det er sååå kjedelig når man har vært flink og ikke får skikkelig uttelling!!

 

Skikkelig drittvær her idag. Iskaldt og regn og vind. Nesten utrolig at guttene satt i vannkanten på stranda i bare bleie og tskjorte på lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henja, husk at du bygger musker når du trener og at de veier mer enn fett. Det vil som regel være en periode etter treningsstart hvor man opplever stillestående eller økende vekt på grunn av musklebygging. MEN... mer muskler gir økt forbrenning, så fortvil ikke:) Du vil snart gå videre ned! Stå på;)

 

AnneMarie: Så deilig med fri i lange perioder, da kan du benytte tiden til å trene på dagtid hvis du liker det. Eller benytte tiden til å legge til gode vaner:)

 

Nå gikk jeg inn her for å titte på hva dere motiverte damer skriver. Med bollemagen godt plassert halvveis oppå tastaturet sitter/ligger jeg på senga og skriver.

Fant nå ut at jeg må ha noen mål for hver dag. I morgen skal jeg:

- drikke tre drikkeflasker vann.

- har tatt av laksemiddag som jeg sakl ha til lunsj'

- spenne magemuskelr i alle fysiske situasjoner på jobb.

- sommerfest på jobb ( he he he)

 

Et kort innlegg dette, men nå MÅ jeg ut i stua og trene min runde pilates for å strekke ut den skakkjørte ryggen min..

 

ha en flotters dag i morgen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...