Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Så kjekt med masse liv, og velkommen til dere nye!! Altid kjekkt med litt "nytt blod" ;) Dere virker jo til å være supermotiverte om dagen alle sammen!!! Det er jo flott!

 

Husket endelig å veie meg i dag tidlig før jeg for på jobb, men tror dere ikke jeg hadde glemt ut hvilket tall det var til jeg kom hjem igjen??? Er det mulig? Trodde aldri det skulle hende meg, har stort sett altid vært litt opphengt i det tallet. Eneste jeg husker er att det var litt ned, så da tror jeg bare jeg venter til mandag igjen:)

 

Ellers har jeg fått gått tur igjen i dag, HERLIG! Og har fått gjort litt sårt tiltrengt husarbeid, så nå skal jeg legge meg med en god bok.

 

Håper alle har en flott kveld, og får en fin dag imorgen!

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Ja, bollemage er et kjent problem :eek: Begrenset hvor lenge tvillingunnskyldningen kan brukes... hehehe. selv om det jo faktisk er mye overflødig hud, så vil det hjelpe på å gå ned siste rest.

 

Idag stoppet vekta på 49.6 - lavere enn på lenge :) Satser på at tallene igår og forleden var oppsving og at ikke dagens var nedsving.. Vet det er tullete å veie seg hver dag - men tenkte å gjøre det bare for å se på variasjonen. Er også sikker på at det er få som bare er på en gang i uka??

 

Akkurat vært ute i iskaldt gjørmevær med de små - men de er godt kledt, så ingen idè hos dem om at det var dårlig vær! Herlig å komme seg ut er det jo i grunnen uansett. Nå har jeg akkurat tatt meg en rute sjokolade til kaffen. Bygger motivasjon til å gå igang med helgevasken! Så herlig å få det gjort på torsdager, syns jeg!!

 

Lurt med målsetting for dagen, Kris. Har alltid en vannkaraffel stående som rommer en liter. Tømmer alltid to sånne hver dag! ;)

 

Hmmm. er det alderen som tynger for hukommelsen, Sassa... Hehehe. skjønner hva du mener - "vekttallet" glemmes jo aldri!! Merkelig! Kanskje du trenger ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMarie

Det er kjekt å se at det er så mange som er aktive her inne. Det motiverer :-)

 

Jeg er veldig fornøyd med meg selv og har nettopp kommet hjem fra trening. Jeg har spandert på meg en personlig trener for å komme igang. Han koster flesk...(i dobbel betydning :-) ) Jeg trener med ham en gang i uka og da er jeg helt utkjørt. Men tror dere jeg klarer å trene alene de andre dagene. Nei da...da har jeg hundre unnskyldninger og de er alle dårlige.....eks.. det regner, sitter på facebook, trøtt, har ikke lastet opp sanger på ipoden, kan ikke gå fra barna...alle unnskyldningene mine er bare bullshit...Jeg er bare lat og kjedelig.

 

Men nå-- er det andre boller. Det ser ut som dere er flinke alle og jeg har et mål å bli like flink. Så i morgen er det ut på tur uansett og aerobicsenteret som jeg betaler for i dyre dommer skal få besøk av meg... Tenk det..

 

Sjokolade er bannlyst og det samme er godteposen.

 

DET ER NÅ ELLER ALDRI.

 

Takk til dere alle som er her inne og som hjelper meg å holde meg.

 

Jeg er forresten 61,9 kg og 166 cm høy. Har tynne ben, men tjukk mage som jeg hater intenst. Jeg ønsker å komme meg ned i 55 kg, med flat fin mage :-)

 

Nei nå må jeg komme meg i dusjen og ut å handle... skal i 60-talls party neste helg og må finne noe å ha på meg. ( og det er ikke enkelt med den svære bollemagen i veien...:-)

 

ha det fint så lenge og stå på jenter

og gutter... er det noen gutter her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, og takk for god oppmuntring!

 

Jeg synes det er en utfordring med alle avslutningene nå for tiden... Har ikke problemer med å ikke spise alle fristelsene (sjokolade og tapas på sommerfest på jobben osv), men sliter med intervallene. Blir litt ugjavne mellomrom mellom måltidene. Har kommet inn i en grei flyt på jobben, så dagene går greit når de er "normale". Jobber meg opp mot 1600 kalorier. Går litt bedre. Litt margarin eller noen nøtter, så nærmer jeg meg.

 

Rakri - jeg inbiller meg at den eplecidereddikteen min funker litt. Eller kan det være sit ups-ene ;)... uansett så er ikke buksene så trange i livet lenger. Glad :)

 

Synes dere er veldig flinke alle sammen. Det er gøy å følge dere.

 

Ha en fin kveld, flinkinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle sammen!

 

Gratulerer Rakri, med lavt tall:) Kan skjønne det er det som er det rette!!!

Og ja, det er mulig jeg trenger en ferie, men merker att jeg ikke er så fokusert på slanking for tiden, men har fått inn de gode vanene, så kanskje det er dette som skal til for å lykkes??!

 

Det er sikker ikke dumt å spandere på seg en PT AnnMari. Høres kjempegøy ut synes jeg, men selv bor jeg så langt fra treningsstudio ( 1 time kjøring hver vei) så det er helt uaktuelt;) En tur er altid godt så det er bare til å glemme alle de gode/dårlige unskyldningene. Lykke til!

 

Henja; så gøy att buksene ikke strammer lenger!;) Det gir motivasjon! Dersom det går for lenge mellom måltidene kan det jo være lurt å ha litt frukt eller ett knekkebrød på lur. Selv bruker jeg de ferdigsmurte knekkebrødene fra Wasa, de synes jeg er kjempegode. Det er bedre og spise litt hver annen time istedet for å vente i 4 timer.

 

Selv er jeg veldig fornøyd med dagen; har vært på jobb, hjem å lage middag, kjøre ungene på teater, gikk tur mens de var der, hjem å vaske kjøleskap, komfyr og andre ting på kjøkken for så å ta en veldig påkrevd vindusvask. Satte meg ikke ned før nå kl 22.30, så i dag må jeg vel ha svidd av noen kalorier? Veldig god følelse når slike ting som skjelden blir prioritert er gjort!

 

Nå er jeg sliten, og skal snart finne senga!

 

God natt til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMarie

Hei igjen dere

 

Jeg fant en kjempetøff 60-talls kjole i skapet til en av mormors venninner så det skal bli gøy. Fant en ny BH og det var kjekt. Men det var nedslående å se seg i speilet på prøverommet fra alle kanter. Fant en ny valk bak på ryggen. Er jeg virkelig så stor???? Jeg fant meg en "shape up" strømpebukse til 199 kr som starter under brystene. Det funka jo ikke. Jeg målte meg rundt det tjukkeste etter jeg tok "shape up'en" på og når jeg tok den av. Samme mål. Så ingen forskjell jeg....føler meg lurt... :-( er det andre som har prøvd?

 

Det eneste som hjelper er nok å ta seg sammen og å være nøye med hva jeg spiser og at jeg beveger meg nok i løpet av en dag.

 

Nå får jeg ta meg en tur ut i det fine været og gå meg en tur..her skal valkene vekk :-)

 

ha det bra så lenge ale sammen. Dere er flinke..stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa: så flink du var i går.. Litt av en innsats. Og klart du svidde av masse kalorier!!Fikk forøvrig samme tall idag som igår (49.6) så da er det om å gjøre å være like flink i helga. Bare meg og guttene hjemme i helga - mannen bortreist og jenta på turnstevne. Fort gjort å la det skeie ut totalt, så jeg skal være fornuftig å ikke spise noe snop i det hele tatt!! Vet med meg selv at to biter fort blir til ti når det er bare meg!

 

Ikveld skal jeg å se "Chicago" på teater. Ut for litt vin etterpå. Tenker max to glass og så vinfritt resten av helga. Har iallefall satt av 200 kalorier til ikveld, og må klare meg på 1000 resten av dagen..

 

AnneM:kjenner meg sååå igjen i deg. FInner også valker "overalt" på overkroppen. Som deg sitter også mine ekstra kg på midten, og det er veldig frustrerende at bein og armer alltid blir tynnere, men ikke magen.. :eek: Har prøvd holdinstrømpebukse, og den holder da inne noe, men så blir det jo en "pen" valk over kanten på den, så da kan det no nesten være det samme. Det er jo veldig ubehagelig å ha den nærmest opp under armene!!

 

Vært ute på tur med de små, og får snart kaffebesøk av en venninne. Det var lurt å gjøre vaskingen unna i går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMarie

Jeg er så imponert av dere. Dere er sååå flinke og jeg sitter her med dårlig samvittighet. Jeg var på fest til laaangt på natt og drakk masse rart. Jeg gikk hjem da, og det teller vel litt, og jeg jobbet igår kveld som servitør/ryddehjelp og gikk og beveget meg hele tiden (før jeg begynte å drikke).

 

Hvordan var det å se Chigago? Jeg må innrømme at jeg ble misunnelig. Det høres så kjekt ut. Jeg håper du koste deg og at du hadde en alle tiders kveld. :-)

 

Blir bare en kort melding i dag. Skal ut å klippe plenen og hodet er tomt for tanker etter gårsdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicago var råbra :) Blir så imponert over hvor flinke de er til å synge og danse. Kjempebra!! Holdt meg til planen med to glass vin. På veien hjem ville de andre ha burger og løkringer. Kjøpte cola zero selv, men smakte en løkring av søstra mi for å ikke virke alt for sær!! Hehehe.. utrolig som en viljestyrke man har innimellom. Gid det varer og varer.... ;)

 

Akkurat gjennomført en halvtime div styrkeøvelser hjemme. Skal prøve å sove litt før de små skal opp om en times tid. Merker det ble seint igår!! Koste meg forøvrig med en rute sjokolade til kaffen nå. Utrolig så godt det er med bare en liten smak også!!

 

Vekta stoppet på 49.3 idag. Stadig spent på om det holder!

 

Anne-Marie: det blir en og annen utskeielse for oss alle! Det viktige er å fortsette som før idag. Selv har jeg en uvane med å skeie ut flere dager på rad når det først sprekker, og det får mye større følger enn en enkelt kveld. Så keep going :) Drikk MASSE ekstra vann i dag, så får det neppe innvirkning på mandagens veiing likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag viste vekta 49.8, så nå ser jeg virkelig hvor det svinger - og at det smarte er en veiedag i uka. Ser at mandagene hvor jeg registrerer vekta, ligger sånn ca på midten, og at noen dager er høyere og andre lavere. Uka mi så slik ut:

50.5 - 50.5 - 51 - 49.6 - 49. 6 - 49.3 og 49.8. Mye annet som virker inn, feks plutselig mer trim eller veldig salt mat.. rare greier. Uansett så er jeg spent på i morgen iallefall! Hele uka har gått bra, og har fått 13.5 trimpoeng ;)

 

Håper dere andre har greid dere bra i helga. Spent å høre i morgen hvordan vi ligger an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raki, jeg er så imponert over stå på viljen din, med masse trimming og full kontroll. Det er så deilig når man har den kontrollen, og rutiner er på track. Sikker på at mandagsveiingen går din vei. Nå nærmer det seg stabilisering for deg, det er helt sikkert!

 

Hm jo AnneMarie, jeg har også prøvd sånne hapeup-strømper, og de funka ikke for meg heller. Jeg fikk masse luft i magen og mageknipe før kvelden var ommeÂ… For meg ble det en oppvekker om at det er viktig å være fornøyd med de ”harde fakta”, og å slippe å bruke slike ting. Og det er jo det vi tar tak i nå :). Komme i den formen vi vil ha, både innvendig og utvendig. Så bra at du fikk beveget deg så mye både på fest, og etterpå. Jeg trener på å huske å drikke vann når jeg er på fest. Ett glass vin, og så ett glass vann. Men så sliter jeg med at det går i glemmeboken utover kveldenÂ… :o Men jeg har blitt flink til å drikke masse vann når jeg kommer hjem, før jeg legger meg. Det hjelper både på formen dagen etter, og vekten ikke minst. Min neste utfordring kommer til helgen, da skal jeg på stor Reunion-fest med mennesker laaaaaangt tilbake i tid. Gleder meg masse, og da SKAL jeg huske å drikke vann!!

 

Takk for tipset Sassa om de ferdigsmurte Wasa-knekkebrødene. Enig med deg at det har blitt viktig å spise ofte nå som rutinene er godt innarbeidet. Vet du hvor mange kalorier det er i disse? Kjekt å ha noe enkelt å putte i munnen når man er oppslukt av det man holder på med.

 

Henja, det blir spennende å lese de neste resultatene dine, nå som du har kommet opp på riktig kaloriinntak. Føler du selv at det går greit? Så gøy at du allerede nå merker på klærne at det skjer noe – om det er sittups, eplecideredik eller kosthold, eller alt på en gangÂ…

 

Selv har jeg hatt en helt grei uke, men heller ikke merÂ… Er premenstruell nå, så det er ikke noe gøy å gå på vekta, og har ikke noen store forhåpninger til morgendagen. Håper og regner med stillstand denne gangen også. Men rutinene og kontrollen er nå tilbake på plass etter pinsen, og føler at uken som kommer blir en bra en.

 

Vi tastes i morgen – lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over, og det har blitt bare masse god mat og masse snop. Ingen trim. Jeg var på vekten på fredag, og det burde vært nok til att jeg var super flink i helgen. Den har nemlig ikke vist så lite på det jeg kan huske! Men sånn er min viljestyrke, veldig tynnslitt når helgen kommer:(

Blir nok ingen kjekk opplevelse å gå på vekten imorgen (viss jeg husker det da)

 

Bliny, jeg husker ikke akkurat hvor mange kalorier det er i de ferdigsmurte knekkebrødene, men de ligger inne på matregistreringen her.

 

Så heldig du er Rakri, som har en viljestyrke som holder i helgene også!:o Det vil nok vise igjen på vekten imorgen!:)

 

Da gjenstår det vel bare å si lykke til med veiing! Blir spennende å se resultatene!!:)

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke alltid slik at viljestyrken er så på plass som den er akkurat nå. Da hadde jeg jo gått ned disse kiloene for lengst. Men men - godt å kjenne man er i en god driv. Håper bare å holde meg i skinnet i lang tid framover. Vil så gjerne komme helt i mål nå. Samtidig ser jeg nå som jeg har gått ned litt at det er veldig mye hud til overs :eek: Dette er frustrerende. Lurer på hvor mye trim kan hjelpe på, og om det finnes noen "triks", feks Bailine eller andre lignende konsepter? Noen erfaringer her?? Jeg er rådårlig på dette med jevn og trutt styrketrening. Gjort litt denne uka da, om ikke annet :o

 

Sassa: noen helger bare blir sånn!! Bare du nullstiller deg fra nå av, så blir tallene snille med deg om et par dager!

 

Bliny; godt å føle at det er du som bestemmer!! Og greit å vite hvorfor tallene evt står stille.

 

Skal ta tidlig kveld. Har vært alene med tvillingene stortsett hele helga. Og når jeg er alene en kveld eller to, da rangler jeg iallefall :confused: Så nå blir det en episode kongen av Queens sammen med min hjemkomne mann, og så tar vi vel kvelden tenker jeg. Mer søvn er visstnok også bra for vekten, har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 300 gram! Er så glad for det, for jeg hadde ikke ventet noen endring, selv om jeg har spist sunt og regelmessig de siste dagene. Det beste av alt er at jeg nå endelig fikk inn et nytt tall i resultatene. 2,8 kg igjen til matchvekt. Og totalt 9 kilo ned siden midten av oktober da jeg meldte meg inn i vektklubben. Det spørs om jeg når målstreken til ferien starter den 26. Juni, men jeg føler meg fin når jeg ser meg i speilet. Og ikke minst har jeg masse positiv energi ved å spise riktig og å være i mye bevegelse.

 

Så dette var en god start på uken, og en god motivasjon for å fortsette i samme spor.

 

Klem Bliny :o

 

PS.: Har vært flink til å skrive ukesmeny i det siste, og nå skal jeg i butikken å handle inn råvarene slik at jeg alltid har det jeg trenger til å lage middag i kjøleskapet. Slik unngår jeg lettvinte og usunne middager, og det har vært et godt verktøy for meg til å holde på de gode vanene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 cm i midjen Raki, det er veldig bra! Som du selv sier; vekta varierer fra dag til dag, avhengig av salt mat, syklus, trening osv., og du har sett lavere tall i løpet av uken som gikk. Men centimeterne er viktige, og de er jo plassert på et sted du har stort fokus på. Pen uttelling for uka som har gått. Hurra for deg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord :) Blir bare litt demotivert innimellom når jeg ser på resultattråden. Bare drøyt to kg siden i januar.... MEN likevel: tilsammen rundt 7.5 kg og 8.5 cm siden den aller første oppstarten da!! Er samtidig i siget, og håper å stå ut løpet. Om tallene var lavere i løpet av uka, var de jo også høyere, så føler mandagtallet er det som er mest reelt.

 

Du har jo hatt et supert resultat i løpet av tida her inne!! Deilig når du begynner å bli fornøyd med det du ser i speilet!! Jeg også føler meg bedre!! Det er sikkert!

 

Ukesmeny er veldig smart - det pleier jeg også å gjøre. Mest av praktiske årsaker!

 

Da går vi for en aktiv og sunn uke :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært Rakri og Bliny! Har jo gått ned masse siden dere startet!:o Det viser att det nytter om en bare får innarbeidet de gode rutinene og klarer å holde på det:p Du rakri sier du bare har gått ned 2 kg siden nyttår, men jeg har bare gått ned 1 kg på samme tid, og jeg har nok litt mer å ta av:D Synes dere er kjempeflinke jeg!

 

Selv hadde jeg gått ned 1 kg på to uker nå, og det er vel akseptabelt selv om jeg skulle ønsket det var mer. Har vært ute å gått en liten tur i dag, og så vært på kaffebesøk. Får vel prøve å få gjort noe i heimen før barna kommer hjem igjen.:)

 

Ha en super sunn og flott dag alle som titter innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med nedgang, Sassa. Ned er alltid bra. Det viktige er vel at vi ikke svinger opp igjen like fort!!

 

Og når det er sagt, må jeg melde om en aldri så liten utskeielse. Vil ikke kalle det en sprekk - men tøyde nok kalorimengden til max idag, dvs rundt 1500. Har ligget slavis på 1200 i evigheter nål. Hadde så usigelig lyst på litt ost og kjeks - og så hadde vi en liten slump vin igjen i dunken, så da ble det et drøyt glass på hver av oss. Men ble bare idag altså. Smart å legge sånt lengst mulig unna neste veiedag :o hehehehe.. :) Godt var det iallefall!!

 

Vært ute en liten tur med sykkelvogna i dag, pluss en god trilletur. I morgen blir det svømming på kvelden og litt styrke på dagen!!

 

Skal straks ta kvelden her. Er såååå trøtt for tida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sassa, ja det kan fort bli mye fokus på tall i disse ”nedgangstider” :o. Skal man først se på tallene, føler jeg det er viktig å bruke de på en positiv måte. Tillot meg å gå inn på ”Resultater” for å se på tallene dine, og det var godt lesestoff. I løpet av den siste måneden har du hatt en flott vektreduksjon hele veien. Totalt ned 3,6 kg på en måned!!! (Mye mer enn jeg har gått ned i samme periodeÂ…). Tenker du har kommet inn i en bra rutine selv... :) Gleder meg hver mandag til å se hvordan det går med deg.

 

Luringen Raki :) – he, he, må innrømme at det hender nok at jeg også tenker slikÂ… Men kanskje litt ekstra kalorier en dag kan være bra for forbrenningen din nå som du trener så mye? Ellers kom jeg til å tenke på mannen min da du sa du var så trøtt for tiden. Han er allergisk, og også mye trøtt for tiden. Han kunne fortelle meg at han hadde gått opp i vekt etter han begynte på ny allergimedisin. Har dere hørt om noen sammenhenger her?

 

Vel, nå skinner solen – og hagen venter.

Deilig å kunne bruke kroppen med å jobbe ute på slike dager.

 

Ha en munter og aktiv dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt du følger med på tallene mine Bliny, og det er sant att det har gått ned den siste mnd, men det har jo gått en del opp også tidligere;) Men ned er ned som det så fint heter, og føler kanskje det har løsnet litt nå så det er bare å fortsette i samme stim:) Du har jo hatt fin og javn nedgang du også, så du er kjempe flink!:o

 

Lur du er Rakri, som tenker på utskeielser i forhold til veiedag! Jeg burde kanskje hatt veiedag på fredagene, siden det er helgene som oftes er vanskelige. Men i det store og hele blir vel resultatene de samme.

 

Jeg skal ha klubb her ikveld, så nå må jeg snart komme igang med noe fornuftig! Skal lage pastasalat m/kylling, så tenkte jeg å prøve meg på en rabarbra pai. Ikke det sunneste, men forhåpentligvis godt:)

 

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :) Det med utskeielse lengst mulig unna veiedagen var nå egentlig en spøk. Som du sier, Sassa, blir jo resultatene i grunnen det samme uansett. Deilig med litt ekstra kos en kveld var det iallefall. Og føles veldig bra ut å gjøre det med kontroll. Samt at det ikke er snop og snacks som nødvendigvis er den største fristelsen i disse tider. :o

 

Ang allergimedisin så vet jeg mange blir trøtte av dem, ja. Og mange medisiner fører nok til vektoppgang også, men vet ikke om det gjelder for allergimedisin. Selv fikk jeg på 10 kg da jeg gikk på hormonkur for å få eggløsning. Tenk det: 10 kg opp på tabeletter og 13 kg opp på hele svangerskapet med tvillinger.. Alle de siste 13 var av med en gang etter fødselen! Sykt at noen medisiner skal virke sånn altså... men uansett så var det jo verdt det likevel. Er nå drøyt to kg lettere enn før hormonkurer :)

 

Høres kos ut med klubb. Og kyllingsalat er jo såååå godt. DU får passe på å spise mest av den og bare litt av desserten. Selv skal jeg svømme ikveld,45 minutter. Sammen med trilletur og styrke blir det 3.5 poeng idag.

 

Ja, en ting til: idag kjente jeg at jeg likte det jeg så i butikkvinduene jeg gikk forbi - ikke det som var på innsiden av ruta, men mitt eget speilbilde! Det er jammen ikke ofte. Herlig å føle det sånn for en gangs skyld!!

 

Ha en super dag da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei alle sammen.

 

Bliny - du har vært kjempeflink! Blir så motivert av å lese :o

 

Rakri - så flott at du er fornøyd med speilbildet! Gleder meg til jeg kommer dit! Om 6,3 kilo, eller noe sånnt...

 

I løpet av denne uka har jeg vært på 5 avslutninger, hyttetur, spist mer sjokolade enn jeg har gjort de siste 5 ukene og beveget meg mindre pga alt som skjer. (- Gleder meg til alle avslutninger er i boks!! )- I tillegg skal jeg ha mens i morgen eller dagen etter. - Og jeg har gått ned 1,8kilo! :) Gjett om jeg var overrasket! Magen står rett ut siden mensen er i anmars, så jeg hadde lite håp om nedgang.

 

Det jeg har gjort de siste dagene er å slutte å telle kalorier, og heller tenke mengde. Jeg spiser ofte, men ikke veldig lite. Etter 2 skiver er jeg mett, så det er veldig greit. Har alltid med meg gulrøtter evt stangselleri når jeg vet det blir lenge til mat.

 

Total nedgang siden 12 mai er 3,7. Er fornøyd med det :)

 

Kanskje eplecidereddiken også har noe for seg...

 

Ha en fin kveld :D

 

Trøtt, men veldig glad hilsen fra Henja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Hei alle sammen nye og gamle!!

 

Får vel melde meg inn her igjen. Må si jeg har savnet dere, men med så dårlig motivasjon jeg har hatt leeenge så er det rett og slett ingen vits i å drive inne her å grave seg ned..dessuten veldig mye å drive med på hjemmebane..

 

Jeg trener jo fortsatt, men har nok blitt for mye sjokolade...nå har jeg ikke vært på vekta på lenge heller, men kjenner på klærne mine at jeg har gått opp:(:

 

Kjedelig..men skal veie meg snart..vil bare prate litt med dere inne her.

 

Koselig å bli savnet da..

 

Er imponert over deg rakri..du holder deg på samme kilo standhaftig er du!!!

 

Er vel litt som mammamo jeg at jeg egentlig er fornøyd som jeg er, men hadde jo vært fint å komme ned til ca 65 tallet igjen..vet ikke helt hvor jeg ligger nå...var jo under 65 for et år siden..kjedelig å tenke på, men da vet jeg det er mulig ihvertfall.

 

Ja ja...sånn er det. Skal jobbe med meg selv nå gjennom sommerferien og videre..håper å være på 65 kilo innen september..vet det er langsiktig mål og ikke så hardt, men tror jeg må gå den veien.

 

Blir kos å være inne her med dere igjen ihvertfall!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å "se" deg igjen, Hanemor!!

 

Kjenner veeldig igjen den der med å ikke orke å gå på vekta. Få ting er så demotiverende som å få slengt et høyt tall rett i fleisen. Samtidig skaper det motivasjon til å gå igang!! Så bare hopp i det :o

 

Du er jo så god på det med trening, så antar du er rimelig fast i fisken. Tipper jeg hadde vært "sylslank" med mine knappe 50 kg på 155 cm om jeg var gjennomtrenet. Men den gang ei :eek: så det må av litt mer og så trenes ordentlig opp igjen.

 

Henja: så fint med nedgang, tross alt. Lurt å se på mengden ja. Her har jeg sluttet å registrere systematisk - altså legge inn absulutt alt, men har en "kvote" til hvert måltid: 200 til frokost, 200 til lunsj, 100 til mellom, 4-500 til middag og 200 til kveld. Så kalkulerer jeg i hodet. Synes uansett middagen er vanskeligs, både å beregne innhold (anslår ofte bare) samt å begrense mengden. Der er det vel en del å gå på for min del om jeg må knipe inn mer. Blir ikke mye kos iallefall innenfor disse 1200.. Men noen dager blir det mindre middag samt at kveldsmaten er kosemat/drikk/ snop. Ikke ofte da!

 

Vel vel.. idag er jeg så trøtt at jeg faktisk skal prøve meg på en 15-20min "powenap":D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...