Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest mammamo

Dårlig med nedgang her denne uka... Men hadde ikke akkurat forventa det heller, har ikke klart å unngå altfor mye sjokolade........ Noe som gjør at vekta ikke går ned og at jeg får masse kviser... Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke klarer å holde meg unna.... Må tenke på dere når jeg er i butikken, slik at jeg bare går rett forbi all sjokoladen. Et lite problem bare.... Til helga skal jeg på Kiel-ferga... Der har de en butikk som heter Tax-free.... Noen som har hørt om den???? :o

 

Ellers går det i hus og jobb.... Når jeg ikke er på jobb hjelper jeg til med huset... 4 timer av ettermiddagen i dag gikk med til å rive av gammel panel ute... Aner ikke hva jeg evt kunne lagt det inn som her ang trimpoeng, men kalorier ble forbrent vertfall :)

 

Velkommen tilbake Hanemor!! Du har tid til å være her nå... hahaha...

 

Så deilig å være fornøyd med speilbildet da, Rakri!!! Har hele tida vært utrolig imponert over disiplinen din!! Du er så flink, og virkelig en motivator for oss andre!!!!

 

Sassa: Du er virkelig i siget om dagen!!! Kjempefin nedgang!!!! Gratulerer!! Fortsett slik ;o)

 

Bliny: 9 kg siden oktober!!! Det er jo helt utrolig :) Du har jo gått ned nesten hver uke!

 

Siden vi har hatt oppsummering her så har jeg vel ikke hatt den store nedgangen siden januar jeg heller.... 2 kilo er ikke mye å skryte av... Var jo nede i 67,5 i august i fjor... Så jeg må bare ta meg selv skikkelig i nakken og komme meg dit igjen... Vet jo hva som må til... Og om jeg klarer å droppe sjokoladen hver dag så er jeg nok langt på vei....

 

Ha en fin-fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Heisan!

Så koselig att du kommer innom igjen Hanemor! Motivasjonen er ikke altid så lett og finne, men dette forumet må vel være rette plassen og lete:p

 

Skrøt nok litt mye av den gode stimen jeg var inne i her, for nå har jeg ikke fått trimmet hverken i dag eller i går, og det har blitt en del "feil" mat. Har ingen energi, motivasjon eller positive tanker idag. Er bare fryktelig trett og slapp............. Håper ikke jeg blir syk, skal nemlig jobbe hele helgen:( men, men, det går forhåpentligvis over til i morgen, skal på kveldsvakt da og kan slappe litt av på formiddagen.

 

Dette ble mye negativt, men det må ut og ofte blir det jo mye bedre etterpå;) Dere får bare hoppe over dette innlegget så dere ikke blir smittet av all negativiteten.

 

Dere er flinke jenter! og i morgen er jeg nok back og track.............

 

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Ja jeg trener så er vel noe fast i kroppen, men absolutt nok å ta av alikevel.

Å nå er jeg hjemme fra jobb...tråkket over på orienteringsløp på tirsdag og hopper nå rundt på krykker så blir vanskelig å forbrenne kalorier med å sitte i stol og se på tv...he he

 

Men det går forhåpentligvis bra. Skal passe på deg ved godishyllene på kielturen jeg mammamo...he he...skal jo dit jeg å...åsså skal jeg på utdrikningslag på lørdag så noen nedgang blir det ikke.

 

Skal se om jeg klarer å gå på vekta i morra...har veldig lite lyst..;):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa: her er det da rom både for positive og negative tanker. Bedre å slippe ut energislukere som negative tanker jo er, istedet for å ruge på dem alene. Synes iallefall selv det er litt befriende å få klage til noen!! Og så kommer det alltid en ny dag ;)

 

Jeg synes det går greit her, men motivasjonen er så som så likevel. Kjenner jeg sliter litt med å ligge så lavt kalorimessig. Er ikke så sulten, men er såååååå fysen som bare det!! Tror jeg må unne meg littegrann ekstra av noe i morgen, så jeg ikke går på en storsmell. Får vann i munnen bare av å tenke på litt snop ...ehhh.. jeg spiste faktisk et par biter snop i går når jeg tenker meg om. Det ble kveldsen igår det - og vannmelon resten av dagen. Var på ny opptaksprøve med turnejenta mi. Sikkert nevnt det før, men hun gikk videre sammen med 25 andre av 99 stykker. Nå har de trenet med konkurransetrenere noen uker, og igår var det da ny test. Ca 10 av de 26 blir tatt opp i troppen. Gjett om vi er spente. Hun var flink igår, og det feiret vi med litt smågodt :)

 

Jeg ville bare hoppet på vekta jeg, Hanemor. Så får du guts til å ha en moderat helg, vil jeg tro.. Om du utsetter det, blir bare jobben etterpå desto større - vil jeg tro.. Kjedelig å humpe rundt på krykker da!!

 

Mammamo: bare la være å kjøpe godis du. Det er ikke sååå mye billigere på taxfree, om man ser på kilosprisen. Så slipper du den fristelsen. Evt kjøp en liten pose til hver av jentene i gave - som bare er til dem :D Tro meg: det går "krute godt"!

 

Dere får ha en fin kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Oki jeg gjorde som du sa rakri og hoppet (eller gikk forsiktig opp) på vekta i dag.. Var vel som forventet egentlig...men da ser jeg at jeg har mye å jobbe med..

 

Orker nok ikke å telle kalorier..jeg vet hva som må til...ikke sjokolade eller kaker..kan unne meg litt is innimellom det går greit ellers så er det å spise moderat med middag...må bli flinkere til å kjøpe noe jeg kan spise mellom måltidene.. Har spist vannmelon nå og det fungerer veldig bra.

 

Enig med deg sassa at hvis man leter etter motivasjon så må dette være det rette stedet å lete..sikkert gal som skal prøve å ta av noen kilo når man går sommerferien i møte, men det skal gå. Skal ihvertfall ikke mer opp nå. dermed basta!!

 

1200 kalorier er jammen lite rakri..trodde man burde spise 1300 uansett jeg???

så lite mat kan ikke jeg spise..da blir godis inntaket desto høyere;)

 

problemet til denne helga blir vel antagelig mye alkohol, men får prøve å begrense meg litt..kan ikke risikere å ødelegge beinet enda mer...ingen god kombinasjon med krykker og mye alkohol tror jeg..hehe..

 

Ha en fin og sunn dag da jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og 1 dag igjen til 25 års Reunionparty. Ser at jeg ikke når ambisjonen om ned til 61,0 innen i morgen, men det er bare såååå vidt at jeg ser 61-tallet. I dag stanset vekten på 62,1. Kanskje ser jeg seks-en-og-noe i morgen (håpe, håpe).

 

I går var jeg ute med Fjortisen å shoppet klær. Ikke lurt! Kom hjem med et skjørt som var aaaaaalt for kort (mannen fikk latterkula da jeg prøvde det) og en bukse med så lavt liv at hele stussen synes når jeg bøyer meg. Skal levere det tilbake i dag! Men det hyggelige var at de ”passet”. Endelig vel tilbake i str. 38, og jeg som er ”velsignet” med bred hoftekam er mer en fornøyd når jeg kommer inn i olabukse str. 29/36 – og den satt som et skudd! Bare jeg ikke bøyer meg fremover eller setter meg eller noen annen form for normal aktivitet – da sklir den ned. ;)

 

Kjenner at jeg har begynt med mental forberedelse til sommerferien. Alle gode rutiner får så dårlige vekstvilkår når settingen forandres, eller gjør de egentlig det? Er det muligens forventningene mine om at ”det blir så vanskelig” som har gått troll-i-ord tidligere sommere? De to siste har jeg hatt store ambisjoner om å trene for å holde vekten (i 40 grader?). I år satser jeg heller på normal aktivitet, og fortsatt gode matvaner. Flere middager hjemme, og oppskriftsboka med i bagasjen. Viktigste verktøy blir å lage ukesmeny i ferien også!

 

Hei igjen HaneMor, så godt å høre fra deg igjen. Trist å være på krykker, men utrolig bra at du allikevel gikk forsiktig opp på vekta!! Oversikt er godt å ha nå som aktivitetsnivået blir lavere for en periode. Lykke til :)

 

Mammo, du og HaneMor får kose dere på tur, og jeg er sikker på at det går fint i TaxFreeÂ’en hvis du bestemmer deg for det. Ha en fin tur til dere, og en fantastisk helg til alle dere andre også. Spennende å se hva vekten viser på mandag Henja, du har vært flink!

 

En ”gleder-meg-til-helgen-klem” til alle sammen :D:)

 

PS.: Håper du ikke er blitt dårlig Sassa. Alle har lov til å være nedfor innimellom – ikke noe galt i det! Tenker du er tilbake til ditt sedvanlige strålende humør alleredeÂ…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe Bliny :) Godt du innser begrensingene likevel da ;) Men vet hvor herlig det er å gå inn i slikt tøy da!! Stadig fin vektnedgang da! Imponerende er det! Herlig å gå på fest og føle seg fiiiin!!!

 

Hanemor: enig med deg ang ferien. Det ER vanskelig! Mitt mål for ferien er derfor stillstand. Vi er på farten hele ferien, først litt nord til svigers og så enda lengre nord til min familie. Vanskelig å planlegge er det uansett med ustrukturerte dager der man ofte ikke kjenner menyen videre. I fjor prøvde jeg å tenke moderat, men med kos. Det gikk greit - bare opp 300 gram. Håper jeg er like flink i år. Og håper også å nå målet innen avgang 4.juli.

 

1200 er lite ja! Men jeg ER lita og har ikke særlig behov lengre med den vekta jeg er på og med ca 10 trimpoeng som er målet pr uke. Skal ha 1085-1385, så jeg har lagt meg på 1200 pga sto helt bomfast på 1300. Regelen er vel i utgangspunktet ikke under 1300, men som kjent finnes det vel ingen regel helt uten unntak. Blir jo ikke helt slavisk 1200 heller, men har ikke vært over 1300 på sikkert en mnd - med et unntak der jeg kosa meg med ost, kjeks og vin :D

 

Ønsker alle ei trivelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Bliny - du går holde deg oppreist eller sitte pent med samla bein ;)

Kos deg masse på festen!

 

Jeg så nå at feriepenene har kommet, og skal handle meg noen plagg for første gang på lenge! Gleder meg!

 

HaneMor, forsiktig :D Krykker og alkohol høres skummelt ut... Brått så var armen i gips også. Håper du kan kaste krykkene snart, og kose deg skikkelig :)

 

Nå er det i gang med pitapizza. Nydelig!

 

Ha en super helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fant deg noe pent, Henja. Det er iallefall deilig med noen nye plagg når kroppen har blitt litt mindre ;)

 

Rolig innedag her så langt. Mannen på jobb for å jobbe inn de timene som fortsatt gjenstår etter vinterfeire nordpå og sydentur. Han er straks i null timer! Har støvsugd og skal hive meg rundt å vaske nå når de små sover. Det får bli dagens trim, da det øsregner ute. Kjenner ikke det frister å gå ut idag. Er jo flin å gå ut ellers i all slags vær, så tillater meg å være sløv på det idag. :eek:

 

Mensn i anmars, så da skrinlegger jeg alle håp om nedgang til mandag. Satser heller på en pen nedgang til neste mandag!! :D Nærmer seg ferie, så nå er det bare å stå på!! (Men jeg må ærlig innrømme at jeg er sååååå lei denne slankingen som går såååå saaaaaaaakte ) Motivasjonen er i ferd med å forsvinne!!

 

Dere får ha en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom den da - en liten sprekk - om jeg skal kalle det det. Spiste en rute sjokolade tidligere idag, og skulle ta en til, max to nå i kveld - men to ble til fire. Det betyr at jeg har gumlet i meg ca 50 gram sjokolade idag :eek: - for det er ruter av de store freia-platene... akk ja.. spist er iallefall spist. Godt var det også :D Skylder på mensn. Er ikke vant med å ha den - har ikke hatt den på nesten 5 år (derfor det måtte hormonkurer til for å få barn denne gangen, og derfor det kom to på en gang). Men nå har den tydeligvis kommet tilbake igjen.

 

I tillegg til mer sjokolade enn planlagt ble det mer kveldskosmat også.. jaja.. totalen idag anslås til ca 1500 ;)

 

Håper det går bedre med dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjøpt noen fine plagg, Rakri. Har fått skryt for nytt tøy i dag ;)

 

Vi er ikke mer enn mennesker, og har lov til å sprekke nå og da. Og du er jo veldig klar over det. Og mensn setter i gang mye rart, bla sug etter sjokolade :D Og det var ikke sååååå gæli, da!

Må være uvant ja, når du ikke har hatt den på 5 år!

Vi fikk også hjelp til å få barn, men (jeg får si heldigvis) det ble ikke barn av 3 IVF. Det kom en vakker, liten Etiopiaprins istedet. Og da jeg bytta ut mannen (høres veldig lettvint ut - det var det ikke...) ble jeg gravid - og mista flere ganger. Lykken ble homeopati, og resultatet ble en vakker, liten mageprins :)

Er uendelig takknemlig for de gode guttene mine - og den snille, gode mannen min!

 

Nå skal vi til Stavern å kjøpe is :) uten å sprekke... kanskje... håper jeg.

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med nye plagg!!Gratulerer :) Prøver å holde igjen her til jeg har gått ned litt til. Eneste unntak er body / stroppløs bh til en kjole jeg har kjøpt i anledning en god venninnes bryllup - for det MÅ jeg ha uansett hva vekta sier. Trenger også nye "vanlige" sko, men tenker være streng og ikke kjøpe noe annet før jeg når 48.5.

 

Henja,: For oss var det ren bonus å få tvillinger. Det morsomme var at vi hadde tullet med det helt siden vi møttes, at dersom vi får barn sammen, blir det sikkert to. Jammen gikk det troll i ord :D De er iallefall utrolig søte sammen. Hvor gamle er prinsene dine da? Mine er 19 mnd.

 

Nå skal jeg ut på en times trimgåtur sammen med søstra mi. Har syklet en tur med guttene på slep i sykkelvogna tidligere idag. Lander på 12.5 poeng denne uka. Skulle gjerne fått til mer, men er fornøyd med alt over 10 poeng! :)

 

Har lært meg en ny god kveldsrett om man er sulten og har få kalorier til rådighet: en lompe med et tynt lag smøreost, en skive skinke eller to på, evt kalkunpålegg og litt salat. Rull sammen og nyt! 60-70 kalorier avhengig av str på lompa og hviken ost du bruker.

 

Spent på i morgen. Regner med en oppsving pga mens, men vi får se. Det er jo lov å håpe ;) Utenom for mye sjokolade igår har helga gått fint. Har hatt en super dag med besøk på åpen gård tidlig på dagen og sykkeltur i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag kveld, og dere er så flinke å holder "koken" ;) Den verste frustrasjonen og negativ tankegang har gått over her. Har jobbet hele helgen, og dermed har det blitt litt lurvete måltidsrytm og dermed veldig sugen på mat. Har nok ikke blitt riktig inntak, men slik går det ofte med meg i helgene så pytt, pytt:p

 

Henja; alltid gøy med nye klær og fine kommentarer. Du fortjener de!!

 

Så flink du er Rakri, både sykkeltur og gåtur! Her har det ikke blitt trim i helgen, men det blir jo mye tråkking på jobb.

 

Mammamo og Hanemor; håper dere har hatt en flott tur, og att dere ikke gikk helt amokk i tax free butikken.:D

 

Er spent på resultatene i morgen, har mensen her også, men da pleier jeg ofte å være stikk motsatt av alle andre, jeg føler meg slank. Men får vente i spenning til imorgen. Selv om jeg har gått litt ned, så er fortsatt buksene mine like stramme. Har også tenkt å kjøpe meg nye klær, men skal vente til de sitter litt løsere de jeg har, og det har jeg sagt lenge nå så nå har jeg snart ikke mer klær:)

 

Ble langt dette, men takk for att dere er her både i motgang og medgang!

 

Ny uke, nye muligheter................ Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bliny: gratulerer med fin nedgang!! Ser du har hatt nedgang hver uke nå en stund ;) BRA!!:)

 

Selv fikk jeg akkurat samme som sist, både på vekt og midje, dvs 49.9 kg og 72 cm. Greit nok, siden tante rød er på besøk. Håper dog på en pen nedgang om en uke!! Håper å være fokusert hele uka :D Tviler på å nå 48 blank innen ferien, da må jeg ned over 600 gram i uka resten, og selv om det er fullt reelt for de fleste, er ikke min kropp villig til å slippe fra seg så mye :eek:

 

Ha en fin dag, dere. Her blir det trilletur til byen for å handle inn div klær til de små. Må begynne å forberede barnehagestart. Vi begynner jo på igjen alle tre få dager etter at vi kommer hjem fra ferie. Skal være flink å merke alt av klær før vi drar, så jeg slipper tenke på det etterpå!!

 

Håper det har gått fint rundt omkring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, beklager at jeg har vært litt fraværende de siste dagene – men det er hektisk for tidenÂ…

 

Fantastisk Sassa, du har hatt nedgang alle de siste ukene, og sammenlagt nesten 4 kg på 4 uker! En inspirator for oss andre :). Du går helt klart en lettere sommer i møte. He he, kjenner igjen det du sier om klær. Jeg har heller ikke vært motivert til å kjøpe nye klær de 2 siste årene, så garderoben har ropt på nytt tilskudd. Og samtidig har jeg hatt mine ekstra kilo godt fordelt utover kroppen (med ekstra ”vekt” på rumpe og lår), så de gamle slitte har passet helt frem til nå i det siste. Men i det siste har jeg handlet litt, og nå som kroppen endelig har rett fasong, så har det vært riktig så gøy :D.

 

Tenk at du har fått ”tante Rød” på besøk etter 5 år, Raki. Så pussig? Men uten at jeg vet noe - så høres de jo egentlig litt bra ut (at kroppen fungerer osvÂ…). Det må jo bety at du lever sunt, noe jeg aldri har vært i tvil om. Kanskje dette er det som skal til for kroppen til å fortsette veien ned til match-vekt? Uansett har du ikke lange veien igjen, og jeg er sikker på at du har en komfortabel bikinisesong i vente.

 

Selv gikk jeg ned 0,6 kg sist uke, og det er jeg veldig fornøyd med. Var tross alt på fest sist lørdag, og den varte for min del til kl. 06.00 ;). Ikke akkurat den anbefalte søvnmengden. Men jeg er så stolt; spiste ikke kake!! Dvs jeg smakte en bit av en fantastisk konfektkake, men det ble allikevel bare den ene biten. Og det uten at jeg tekte over det før dagen etterpå. Mao nå er de gode rutiner så innarbeidet at jeg vurderer ikke en gang å ”sprekke” bare for en gangs skyld (slik det var ofte var før). Merker dessuten at jeg blir så mett etter måltidene, at å spise ”bare litt ekstra” når noe er godt, er ingen opsjon. Har ingen store planer til helgen, så jeg er spent på hva siste veiing før ferien viserÂ…

 

Ha en aktiv og hyggelig dag alle sammen :)

 

Klem Bliny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Bliny! 0.6 ned er jo kjempeflott, og den jamne, fine nedgangen din er jo helt etter boka;p Kjempeflink!

 

Det blir spennende å se hva vekta di sier neste uke Rakri! men stillstand er jo bedre enn oppgang når "tante rød" er på besøk. Gratulerer med turnjenta forresten!! Det må jo være kjempe gøy ;)

 

Selv har jeg vel hatt en heller dårlig start på uka. Spiste altfor mye kake i går på avslutningsfesten for eldstejenta, og i dag har det bare vært stress og kaker/nøtter på bytur og møte. Har heller ikke fått til trim hverken i dag eller går. Var hos kiropraktor for første gang i dag, og nå er jeg helt "skutt", kjempetrett og vond i skuldrer. Ble advart om att det ville bli litt vondt i kveld, så det er vel slik det skal være. Men tror jeg skal holde sofaen varm i kveld, og finne sengen tidlig. Har iallefall en plan om det:)

 

Det er litt rart dette synes jeg; kjenner motivasjonen er på bånn, og vet ikke om jeg gidder inn her å lese (iallefall ikke skrive noe), og når jeg da har lest litt rundt (har noen tråder jeg leser på ett annet forum også) så er motivasjonen på topp. Veldig motiverende å se hva andre får til med andre ord. Samtidig så blir jeg litt frustrert når jeg leser hvor flinke mange er, og går ned masse, mens jeg føler jeg står på stedet hvil. For selv om du Blirny sier jeg har gått ned nesten 4 kg de siste ukene, så er jo ikke det helt sant. Hadde jo en veldig oppgang etter helgen i København. Har jo bare gått ned 1.2 kg siden nyttår:(

Men, poenget mitt er att det er veldig motiverende å lese hva andre oppnår, tenker og mener!

 

Dette ble jammen ett langt og rotete innlegg, men slik er det når tankene kommer.

 

Håper alle har en strålende kveld!, jeg skal som sagt ta det helt rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg satser på en nedgang til mandagen!! Håper håper.. trenger det for motivasjonens skyld. Som deg Sassa, synes jeg at alle de andre er så flinke og ikke jeg :eek:

 

Har du fått en "smell", Sassa? Hørtes ikke godt ut iallefall!!Stiv og støl i mestparten av muskler selv, og drømmer nærmest om massasje. Mannen min er nok ikke en sånn massasjetype - dessverre. Men han er tilnærmet perfekt ellers, så det får jeg bare leve med. Frister å kjøpe massasje på spa e.l. for å løse litt opp. Håper iallefall det går seg til for din del, Sassa. Neste gang får du gjøre som Bliny - bare ta en bitteliten bit av kaka;) Har lært meg at det er ganske enkelt å unngå kake i sånne kalas. Har alltid forsynt meg tidligere, mest for syns skyld. Men har oppdaget at ingen merker om du står over ;)

 

Flott innsats for din del, Bliny. Det må jo vises veldig godt på deg nå at du har tatt av mye. Antar du får en del kommentarer på det?? :D

 

For de av dere som ikke har meg på fb må jeg skryte av turnejenta mi her også. Hun kom med i konkurransetroppen etter knallharde opptaksprøver der 99 deltok. 10 kom med i konkurransetroppen... Hun er kjempeflink, og står oppned bestandig... hehe.. Det morsomste oppi alt er at bestevenninna hennes også ble med i denne troppen. Moro at de to kom med blant de 10. De har trenet hardt og forberedt seg lenge, så det var velfortjent! Håper bare turngleden fortsetter utover høsten når det blir mye trening. De har ca 10 timer i uka- og det er mye! Så faren er jo at de går lei! Men akkurat idag er bare gleden sååå stor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med turnjenta, Raki :D. Tenk å ha en så motivert jente, høres fantastisk ut. Lykke til også utover høsten.

Jo da, det synes og merkes. Som sagt, den største belønningen er å prøve nye klær. Jeg går bare å smiler jeg. Vent, den største belønningen er å ha masse positiv energi og overskudd i hverdagen (og å føle seg fin da).

Men hva? Synes ikke du at du gjør det bra Raki? Du er jo den mest strukturerte av oss alle! Jeg tenker at du spiser sunt, har masse positiv energi, og det er kun det siste lille som skal bort. Men match-vekt eller ei, du har uansett hatt et stabilt år uten oppsving, og det er flott etter den store nedgangen du har hatt totalt. Håper du koser deg med alt dette, samtidig som jeg forstår at du ønsker å nå målstreken. Og neste uke daÂ…! ;)

 

Så bra Sassa at du finner motivasjon her inne. Skulle ønske at du fant motivasjon i egne tall også, det synes jeg er fortjent. Hva med å slette denne ”frem og tilbake” perioden etter jul. Glem København. La startlinjen være fra de siste 4 flotte ukene, og bygg videre på dette. Nå som du ikke er helt i form, håper jeg du unner deg noen fine dager fremover med sunn mat. Selv om det ikke går å trene en periode, så er det jo mye god energi i god samvittighet. Jeg gleder meg til nye tall fra deg :).

 

Nei, nå er det på tide med litt søvnÂ…

 

God natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute å gått min tur, og er klar for en ny sunn dag:)

Neida Rakri, jeg har ikke gått på en "smell", men har de siste 10 årene vært plaget med vond nakke og er også stiv i de fleste muskler i kroppen:) Har prøvd forskjellige behandlingsformer, så nå var det kiropraktor som skal prøves. Drømmer også om masasje, og har som deg en mann som ikke liker å masere, så det er ikke noen hjelp å få der:p Så da får jeg bare håpe att dette hjelper, men er litt skeptisk i dag, for nå er ryggen ganske vond. Men har som sagt gått tur i dag, og det er ingen grunn for å ikke trene.

 

Nå skal jeg snart på nok en avslutning med grilling. Har litt salat igjen fra middagen i går, så jeg tenkte å ta med den til meg så det ikke blir så mye pølse.

 

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange "vondter" i muskler skyldes vel i grunnen stress. Selv har jeg, ene tvillingen og flere andre i familien en sykdom som også gir spente muskler. Har begynt å tenke på om det kan ligge noe der også.. Men uansett: som du sier: ut på tur må man uansett ;)

 

Vært i bassenget med hele gjengen pluss ei venninne av jenta mi. De går nesten alltid i samme klær og er veldig jevnstore. De er mer lik hverandre enn tvillingene - så det ser nesten ut som om vi har to sett..hehehe.. kjekke jente er hun iallefall - så det er bare kos å ha henne sammen med oss!!

 

Så herlig du føler deg så flott for tiden, Bliny!! :D supert!! For min del svinger akkurat det en del, i takt med tallene på vekta. Jeg klarer ikke la være å veie meg.. svakhet det der. I utgangspunktet var 50 kg målet mitt, men det var da jeg veide over 60 (etter fødsel). Siden det gikk så lett justerte jeg det ned, samt at jeg føler meg mange hakk bedre litt under 50 enn over. Så da strever jeg da, med disse to kiloene. Og veldig glad ja, at jeg ikke har gått opp noe av alle de kiloene jeg faktisk har fått vekk. Det er da noe!! Men skjønner ikke hvordan det skal gå om jeg forsøker å øke inntaket opp mot egentlig dagsbehov. Kan jo ikke spise 800 under for ever heller..

 

Ja, vi setter alle kluter til for gode tall over helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å gå tur, Sassa!:) Tenk at du ikke lar deg stoppe av vond nakke og stiv kropp. Mange hadde nok brukt det som en god unnskylding til å lande i sofaen, men jeg er sikker på at du som går har det bedre enn sofasliterne med vond kropp. Ja det er mange avslutninger for tidenÂ… Hadde avslutning med klassen til minsten på tirsdag, og fikk beskjed om å ta med kake. Var så heldig at fjortisen bakte den for meg, så slapp jeg å bli fristet til å smake på røra (brownies-røre er det beste som finnes!). Så lurt å ta med salat, så slipper man fristelsene.

 

Helt enig Raki, man skal ikke være en ”evighetsmaskin” i slanking. Det blir bare trist og umotiverende. Kjenner meg veldig igjen i det å sette nye mål når orginaltallet er nådd. Jeg har jo satt meg 60 kg som mål, og i dag veide jeg 61,4 (greier heller ikke å la være å veie meg :P), og dermed tenker jeg ”hva med 58? Så har jeg litt å gå på…”. Men nå tenker jeg at jeg heller skal stabilisere meg her i sommer, som du sier ”kan ikke spise 800 kcal. under for alltid”. Så da blir det 2 måneder med likt inntak og forbruk av energi, og jeg er veldig spent på om jeg greier det, så tar jeg resten etter ferien. Tror det kanskje er sunt med en mental pause også – nettopp for å unngå evighetsmaskin-følelsen.

 

Men ingen pause før mandag!!! Fult fokus og jerndisiplin frem til da! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stum av beundring, Bliny :P Fantastisk bra!!

 

Jeg satser på en moderat sommer med stillstand - uansett hva vekta er når vi drar. Kanskje jeg uansett får resten av til høsten når jeg begynner å jobbe igjen. Da blir det iallefall full fres :)

 

Men fram til ferieavgang 4juli er det fokus fokus fokus - så får vi se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Hei jenter...dere holder koken ser jeg..så flinke..har ikke vært lette dager nå de siste dagene...mye god mat på kiel båten...tre retters middag, med vin og tilbehør...tror nok det er litt kalorier i dem ja. I går var jeg ute med jobben..var også på utdrikningslag på lørdag og til helga skal jeg i 60 års lag...ja sånn blir denne uka...så det blir ingen veiing på meg..jeg gir opp hvis jeg går enda mer opp så venter en uke til..

 

Så bra bliny da..du har tatt av mange kilo kjempeflink du..

 

Å det er jo kjempefint å komme seg ut å gå tur sassa..

 

Jeg sliter fortsatt med beinet mitt jeg da...går fortsatt med krykker så det er også litt av grunnen til at jeg ikke vil på vekta ettersom jeg ikke har trent på over en uke...blir igrunnen veeeeldig rastløs av det..klarer jo ikke være på jobben heller...så her sitter jeg i stolen med dataen...huff!

 

Ble mye syting nå, men vil så gjerne at beinet ihvertfall skal bli bra igjen fort...hmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Heisann!

 

Noen som snakket om at noen gikk amok i Tax-free'n på Kielferga?? Hmm... Ingen som så meg vel??? :eek: hehe... Huff... Ble visst litt godis ja... Og skal jo også i 60-årslag til helga... Men fra mandag av så er det full sjerpings altså!! Ikke sant, Hanemor?? Må begynne å ta med oss vognene hjem fra barnehagen nå, slik at vi får gått 2-timersturene våre med barna!! Du må bare bli bra i beinet først... Så når de andre her inne tar ferie får vi begynne Hanemor... hehehe... Har ikke ferie før 27.juli jeg... Enda 5 uker dit ja...

 

Går i ett hjemme om dagen med jobb og barn og husbygging... Klarte jo å dette ned med stigen på tirsdag, så låret mitt har fått en lekker blå-lilla farge... Passer jo bra med bikinivær nå til uka... :) Men men...

 

God ferie til dere som reiser bort nå. Reiser til fjells i mårra for 60-årslaget. Har funnet frem igjen ullstilongser og lue og votter... Kaldt ja... Men skal vertfall få gått meg noen laaange turer, så da er jeg klar til mandagen...

 

Ikke mens på 5 år ja, deilig det sikkert :P Har heller ikke hatt mens på 3,5 år. Yngstesnuppa blir 3 nå i september og jeg begynte med hormonspiral 3 mnd etter fødselen og har ikke hatt noe menstruasjon siden. Deilig!! Savner det ikke akkurat... Men ønsker meg en baby til etterhvert, så den må vel ut...... hehe...

 

Nei, nå må jeg finne senga... Er på jobb, kommer ikke inn på FB lenger fra jobb, så da får jeg kanskje litt mer tid med dere her inne... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...