Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Så koselig med tur Mammamo og Hanemor! Og ikke lett å beherske seg i Tax free`n nei:p Men dere kommer nok sterkt tilbake snart. God bedring med foten Hanemor!

 

Bliny, det gjør jo bare godt å gå tur når en er stiv og vond, løser litt opp i muskulaturen det, men helt klart ikke like fristende hver dag!:P

 

Har fått gått turen i dag også, ble ingen trim i går, men føler det går bra ellers med maten. Er litt spent på mandagens veiing, er litt redd for att det ikke skal gå mer ned nå. Men time will show!

 

Har egentilg ikke så mye mer å meddele for tiden, så da får dere alle ha en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Jaja... dere får sørge for å ha taxfree- varene lenge da :P Bare bruke/ nyte litt og litt!

 

Ja, huff, det er jammen kaldt og vått for tida. Sjelden jeg blir værsyk, men nå syns jeg det hadde gjort seg med sol og sommer. Ullundertøy, tynnull som mellomlag, regntøy, støvler, votter og lue på dem igår da vi var ute i øsende regn.. De synes jo det er morsomt med søle om ikke annet!:)

 

Ikveld skal jeg og søstra mi med jentene til Munkholmen på teater. Et teaterlag setter opp familieforestilling der ute hver sommer. Blir helt spesielt å sitte inni det gamle "bygget" og se teater! Blir koselig!:)

 

Dere får ha en fin helg. Her blir det nok rimelig rolig og stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :eek: Denne helga går alldeles ikke som planlagt. Igår kveld ble det en god porsjon salte nøtter på kvelden, og idag litt potetgull og sjokolade... Føler meg "underernært" på slikt :Ikke gått av skaftet altså, men det blir jo fort et par hundre kalorier ekstra. Så har nok landet på drøyt 1500 både igår og idag.. akk ja.. Lover nok ikke bra for mandagen, men men.. Det var iallefall veldig godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da gå an å kose seg med litt godter når det er helg Rakri! Det må iallefall jeg gjøre ellers hadde det nok blitt mye mer ellers i uken.:)

 

Her har helgen vært sånn noenlunde grei i matveien. Ikke noe særlig trim, men luket i bedet i går, og det er vel også litt trim:p

 

Er spent på morgendagens tall, og tenker jeg kanskje skal måle cm i kveld. Lenge siden jeg har gjort det tror jeg:)

 

Lykke til alle som skal på vekten i morgen!!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

God morgen!!

 

Eller god?? Vekta viste 71,8, dvs opp 1,4 kg.... Men hadde jo ikke akkurat forventet noe annet da... Etter Kielturen forrige uke og 60-årslag i helga og godispropping hele uka........................ :eek: Men i dag er det mandag og ny uke og her er det definitivt ny start!! Fra i dag er det stram linje og full skjerpings. Har startet dagen med 2 skiver med prim, 209 kcal... hehe... Nå er det telling for alle penga...

 

Har hatt en flott helg på fjellet da. Koselig å være på hyttetur med alle søstrene med familier! For dere som ikke vet (eller husker) så har jeg 3 søstre, og tilsammen har vi 7 barn i nesten samme alder. Har veldig mye moro sammen!!

 

Man må skeie ut innimellom, Rakri. Vi er ikke skapt for å spise sunt slavisk heeeeele tida... hehe... Jeg klarer meg ikke uten noe godt vertfall... Men bare jeg holder meg til en dag i uka med godt så skal jeg være fornøyd!! Tror nesten vi skulle kjørt godisfri uke igjen?? Noen som er med??

 

Ha en finfin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det er lov å kose seg - men det gjør umiddelbart utslagt på vekta :P Dog bare 300 gram her - men irriterende likevel, når jeg har vært flink resten av uka.. Jaja. Sånn ble nå det. 50.2 idag her da.

 

Men klar for ny uke osv... skal prøve å få bra med trimpoeng

 

Kan godt være med på en godisfri uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag, og veiedag igjen. Ble stillstand på vekta her, og er sånn passe fornøyd med det. Hadde jo selvfølgelig ønsket det skulle gå nedover, men kan ikke få alt som en vill:p

 

300 gr er jo ikke mye Rakri, skal se det og litt til er borte til neste uke:)

 

Er skikkelig motivert du nå Mammamo! og da får du nok snart resultater skal du se:)

 

Bliny; du har virkelig en fin vektkurve! Flott nedgang nesten hver uke. Kjempeflink!!!

 

Nå har jeg gått tur og tatt det husarbeidet jeg hadde tenkt å gjøre på fredag (bedre sent enn aldri) så nå skal jeg slappe av resten av dagen tror jeg. Sola skinner, men det er fortsatt litt kald vind her. Håper det snart blir skikkelig sommertemp.:P

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Sassa. Ja, mandag og veiedag, og for min del siste veiing før ferien. Men når det er sagt, så blir jeg med på godisfri uke. Kan dessverre ikke melde fra hvordan det går, for jeg er ikke på nett der nede... Men det at jeg vet flere er med på det, gir meg allikevel en følelse av god forpliktelse. Leste en bra artikkel fra en kursleder hos Grete Roede; ”25 kg minus og lykkelig brud”. Tenker mye på ordene hennes ”Jeg har fått bedre selvtillit, selvbilde og selvinnsikt”. Dette uttrykker så bra det jeg selv tenker, pluss at jeg har fått så mye positiv energi – energi til å ta tak i arbeidsoppgaver, gi av meg selv til andre og til å trene (som gir mer energi). Så en godisfri uke i ferien vil gi meg muligheten til å utøve selvkontroll.

 

Reiser ikke før torsdag, men ser at det blir mye aktivitet før jeg drar. Skal uansett prøve å melde fra hvordan det går – største problemet denne uken blir nok mye sosiale aktiviteter. Så noe vin må jeg vel innse at det blir (jippi). Men hvitvin, og ikke minst: Ett glass vin, så ett stort glass vann!

 

Så lykke til jenter med godisfri uke og et godt selvbilde :P:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Så bra at dere blir med på godisfri uke... Trenger en uke med avvenning nemlig... hehe... Slik at jeg kan klare meg med moderate mengder.... :) Og veldig kjekt å ha dere i bakhodet når jeg føler for noe godt... For da kanskje jeg klarer å la være!! Har holdt meg i skinnet i dag da! Selv om jeg hadde lyst på noe annet..... hehe...

 

GOD FERIE Bliny!! Hvis jeg ikke husker å si det før du drar... Må kose deg i Spania da!! Blir sikkert superdigg!! Men ikke kose deg for mye da... hehe... Du vet vel hva jeg mener :P Du har jo bare drømmekurven her inne, ned ned ned og ned... Tipper den er motivasjon nok til å ikke skeie ut for mye i ferien!!

 

Skal jobbe 5 uker til før ferie jeg da. Da har jeg 2 uker fri. Men det er helt greit. Da blir det 5 dager i Kristiansand og så hus hus og atter hus..... hehe... Og så i slutten av august skal vi til syden. Har surfa litt i dag, fant tur til Tyrkia på 4 stjerners hotell i 2 uker for alle 4 for 13000!! Det var da billig!!! Så tror nesten vi må slå til på den :)

 

Sassa: stillstand nå må du bare tåle, du har jo hatt kjempenedgang siste 5 ukene!!! Og JA, nå er jeg skikkelig motivert! Skal ta med vogna til minstejenta hjem fra bhg i mårra og gå en laaaaang tur (med begge jentene og nistepakke) på onsdag, når jeg har fri og det er spådd SOOOOL og varme!!!

 

Skal finne senga nå. Må opp kl 5 for å ordne barnehagesekker og matpakker. Orker ikke nå... Og jentene har ikke vært i bhg på over en uke, så de er litt sene i seng... Så blir nok moro å dra dem ut av senga kl 6... not...

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Hei!

 

Her var det ikke liv nei... Sommer og sol!! Deilig!!! Har gått laaang tur med jentene i dag, i følge pulsklokka ga det meg hele 5,4 trimpoeng!!! Og det er de første poengene på leeenge, så det var deilig!!

 

Har fortsatt holdt meg unna godis da. Så nå er jeg på gang her... hehe... Utfordringen er vaktene på jobb til helga... Men jeg får bare kjøpe med meg vannmelon og annen god frukt og strene rett forbi all godis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her var det stille:)

 

Så flink du har vært mammamo! Bra med trimpoeng på en dag det!!

 

Her har det blitt null trim i dag, og masse usunn mat, og uregelmessige måltider. Rett og slett en dårlig dag på slankefronten:p

 

Satser på att resten av uken blir litt bedre!

 

Kos dere i det fine været! (Alle som har fint vær iallefall:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Må krype til korset og innrømme at jeg har syndet i forhold til godisfri. En hånd potetskruer på kvelden i går og en karamell idag.. Ikke all verden nei, men men.

 

Ligger bra an i forhold til trim. Mulig trilleturene gir meg mer poeng enn det jeg tror, legger det inn som gange 4 km/t, gjerne litt lengre tid enn det jeg faktisk har gått. Men ofte går jeg raskere, samt at jeg dytter ca min egen kroppsvekt :eek: (for ofte er det et par kg varer e.l. i tillegg til barna. ) Men det er ikke sååå farlig å få riktig på poeng, for jeg spiser jo det samme uansett. Om jeg fullfører uka som planlagt blir det ca 16 poeng. Men det kan jo skje mye fram til søndag da :eek:

 

Sassa: det kommer alltid en ny dag. Men vet hvor guffen man føler seg etter en stillsittende dag med feil matinntak. Utfordringen er å gjøre det bedre i morgen :P

 

Godt du er i siget igjen, mammamo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakri; så flink du er som klarer 16 tp på en uke! Om jeg ikke fikk tp i går så satt jeg ikke helt stille:p Var på jobb, og det er ikke akkurat stillesittende, men kan jo ikke registrere det som trim:)

 

I dag har jeg vært ute å Jogget/gått en liten halvtime. Ble skikkelig svett! Sov litt frempå idag, og når jeg stod opp kl 9.30 var det 22 grader i skyggen her. Hæææærlig!!!:P Frister ikke mye å gå på jobb ikveld, der jeg jobber står solen på på ettermiddagen og det blir fryktelig varmt. Men svetter kanskje ut noen kalorier der også:)

 

Nå skal jeg bare slappe av frem til jeg skal gå!

 

Håper dere har en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jobb er sjelden lik å sitte stille for min del heller :) Tenker jeg kanskje får meg en nedgang der når jeg begynner å jobbe - om jeg ikke blir så veldig sulten at jeg må spise mer da. Jobb i barnehage betyr iallefall ikke å sitte mye på baken!! Går mange tusen skritt. Har prøvd en gang en skritt - teller på jobb. Tror jammen jeg skal kjøpe meg en ordentlig en - den gamle teller bare litt her og der, og det er jo kjedelig. JEPP - det skal jeg jammen gjøre. Kan motviere for å få gått nok nå i ferien også. :) Får prøve å oppnå de 10 000 hver dag. DET er sommerens mål :)

 

En herlig og varm dag her også. Ut av døra allerede kl 9. Tilbake kl 12 etter fine timer på lekeplass sammen med bestevenninna mi og hennes jente. Og litt steinkasting i Nidelva :P Tilbake her sloknet de umiddelbart - som regel er det en lang seanse med fliring og bytting av bamser før de går til ro. Ca en times gange tur/retur for min del - så det var første del av dagens trim. Nå venter magetrim. Om jeg ser nøye etter, mener jeg det er litt forskjell på magemusklene. At jeg kjenner det er litt hardere et sted bak hud og "flesk". Så det er bare å jobbe videre med det!

 

Håper det ikke blir alt for varmt da, Sassa. Husker ikke hvor du jobber. Var det sykehjem? innbiller meg å huske du er sykepleier iallefall... Kan hende jeg blingser helt! Ha en fin dag iallefall.

 

Ja, dere andre også!! Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Varmt her å ja!! Deilig!!!!!! Skikkelig kjipt at jeg har arbeidshelg med lørdag kveld og søndag dag....... Men men, ikke noe å gjøre med det da... Akkurat nå på langtidsvarselet er det skyer på mandag, som er min eneste fridag før neste helg :) Men mye kan endre seg til mandag... Tenkte å ta med rockeringen på jobb i helga og rocke litt der (er jo alene på jobb), lenge siden jeg har prøvd den nå, så det blir nok noen dager med støl mage igjen ja... hehe...

 

Har synda litt jeg å, Rakri... hehe... Men bare litt da, så det er bra til å være meg på godisfronten denne uka... hehe Hadde med meg salat på jobb i dag også. Føler virkelig at jeg er på gang nå!! Vil vertfall ha nedgang på vekta på mandag!! Eller SKAL ha nedgang heter det :)

 

Tenker på dem som er innlagt på sykehus om dagen også... Kan ikke være noe behagelig i det hele tatt... Ligge på et varmt 4-mannsrom og svette og i tillegg ikke være frisk... Huff nei, kan ikke klage bare for at jeg må jobbe litt, jeg er jo frisk vertfall :( Og kan nyte finværet de timene jeg ikke er på jobb....

 

Føler det ble mye snakk om været her nå... hehehe... Håper dere nyter det like mye som meg!!

 

Nå skal jeg vaske gulv... kl 22... Men når man er på jobb hele dagen og så ute i finværet til sola går ned så forsvinner ikke husarbeidet av seg selv likevel??? Skjønner ikke det....

 

Ha en riktig god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Sitter nå på jobb. Skikkelig kjipt å måtte jobbe når det er såååååå nydelig vær... Men men, sånn er det bare... Får nyte været etter jobb i dag :) Hadde kveldsvakt i går, gikk en lang tur etter vakta (for jeg sov her på sykehuset). Hadde planer om å gå en runde som jeg regnet med skulle ta max en times tid. Men den veien jeg gikk var ikke den jeg mente... Så jeg gikk og gikk..... Etter en stund så tenkte jeg at NÅ må jeg snu. Så møtte jeg en elg!!!! hahaha... Er det mulig tenkte jeg.... Men akkurat da så gikk det en sti i den retningen jeg mente jeg skulle, så da gikk jeg ned der og kom til slutt dit jeg skulle... hehe... Turen tok 1,5 time da, så det ble skikkelig trim ja!! Hehe, kommer ikke over at jeg møtte en elg altså... Er jo ikke såååå langt unna byen heller... haha. Fikk vertfall 3,7 trimpoeng og håper på fine tall på vekta i morgen tidlig!!

 

Nå skal jeg lage meg en god salat. Og kanskje jobbe litt :( På helgevakter er det ofte rolig her, men ellers kan det nok bli en del skritt her også ja. Lurt å investere i ny teller da Rakri. Burde være flinkere til å bruke min jeg å....

 

Ha en strålende søndag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg teller i går - så nå får jeg være flink å nå målet om 10 000 skritt hver dag i ferien!

 

Helga har vært preget av mye uregelmessighet hva mat angår, men det har nok heller blitt litt for lite en litt for mye denne gangen. Ikke rare matlysten man får i denne varmen. Vært på stranda idag - herlig!!

 

Ang trim ble det mindre enn planlagt av ymse årsaker. Landet på 12.5 så det er over målet på 10, men lavere enn det planen var for denne uka.

 

Har på følelsen av at vekta står helt stille, men har følt meg ganske bra de siste dagene. Og syntes det var helt ok å gå i bikini på stranda!! DET er en bra premie. Kjenner all magetrimmen har hjulpet litt :(

 

Skjønner godt det er kjedelig med arbeidshelg når været er så fint!! Bra du fikk deg en lang gåtur da.. hehehe også en elg da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde sprunget fort jeg da mammamo, om jeg hadde truffet en elg:) Har hendt jeg har truffet på rådyr, men de er jo så små og søte!

 

Her har det vært strandliv hele helgen, avsluttet med grilling på kveldene:p Hæærlig!! Men i kveld har vi hatt gjester og det ble is med masse godt på til dessert. Har i tillegg drukket en del cider på kveldene her i varmen, så tror nok heller har gått opp i stedet for ned i morgen:( har ikke fått trimmet heller i varmen.

 

Har fri frem til fredag nå og skal nyte det flotte været som er. Viss denne temperaturen holder seg, så ser jeg ikke for meg att det blir særlig med trim. Kjenner att jeg orker lite når det blir så varmt.

 

Men jeg får vel si som jeg pleier; ny uke og nye muligheter!

 

Håper alle har hatt en flott helg! og en fortsatt flott kveld!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

13,1 trimpoeng denne uka må være bra :( Fornøyd med det ja. Har revet en vegg med panel utvendig nå i kveld. Flytta antenna for bredbåndet også, men er heldigvis enda på nett :)

 

Var nok en åring den elgen, den var ikke så stor. Godt det ikke var ei elgku med kalv....

 

Lykke til med veiing i mårra alle sammen!! Håepr alle har positive ting å berette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Juhu!! Da har jeg vertfall klart å bli kvitt Kiel-turen med all Taxfree-godisen.... hehehe... Ned 1,3 denne uka og det må jeg være fornøyd med :( Nå er det bare å fortsette trenden nedover på vekta....

 

Ha en flotters dag alle sammen. Vi skal kjøre inn høy, så jeg er ikke akkurat arbeidsledig på denne ene fridagen min.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Det ble ned på meg også :( Ikke så mye som deg, mammamo, men 400 gram..

 

Iallefall et 4tall først!! Hurra!!

49.8 denne gangen, nøyaktig det samme som i mars en gang :eek:

Glad for at det ble ned nå, men skjønner ikke hvorfor jeg ikke kommer meg ned på 48tallet igjen.

 

Drar på ferie på lørdag, og kommer ikke hjem før i slutten av juli.

Har to mål for den perioden: det ene er minst 10 000 skritt hver dag. Det andre er stillstand på vekta!!

 

God ferie. Kommer nok litt innom her da, men neppe daglig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere Rakri og Mammamo!!!:) Kjempebra!

 

Her ble det også 400gr ned, og er fornøyd med det.:( I dag har vi vært på bytur og shoppet sommerklær. Fant meg faktisk en del både kjoler, topper og shortser. Det er ikke ofte jeg finner meg klær, så det var gøy!

 

God tur til deg Rakri! Vi skal ikke på noen planlagt tur i sommer, men tar det litt som det kommer. Synes det er fint å være hjemme også når været er flott!:)

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Gratulerer med nedgang Rakri og Sassa!! Flinke jenter :)

 

Skal til Kristiansand vi da, men enda noen uker til, så jeg blir nok her en stund til :(

 

Fikk inn masse høy i går, og godt var det, for etterat vi hadde lagt oss så kom det skikkelig tordenvær og masse regn... Men da var høyet i hus og tørt :) Ble jo trim av høyinga, men aner ikke hva det bør legges inn som... Var jo masse bæring og stabling av høybunter... Men er ikke så nøye, vet jo at det var trim :)

 

Ha en finfin dag!! Nå skal jeg ordne litt niste til badeturen vår, før jeg skal på jobb i ettermiddag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høying må vel være god trim mammamo!:( Sikkert godt når det er gjort iallfall!

 

Her er været strålende, så det er ikke ork til noe særlig aktivitet. Har vært på badestranden i dag og blitt ganske så rød:p Prøver å ikke skli helt ut med maten, men det er ikke så lett i varmen. Blir litt is og cider på kveldene:) Nyter denne friuken med det nydelige været. Skal jobbe i helgen og neste uke, så det er nesten så jeg håper på litt kjøligere vær.:)

 

Ha en super kveld, og sommer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...