Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Høying ville jeg lagt inn som snømåking, Mammamo! :(

 

Det er svært stille her. Antar det både skyldes godvær og laber motivasjon?? Uka har gått greit her, men blir litt lite mat og litt "jarv". Ikke noe matlyst å skryte av i varmen, men is eller vin derimot.... Eller, har egentlig holdt rammene gjennom uka, med unntak av i kveld. Da ble det litt popcorn og sjokolade.. :eek:

 

Drar på ferie i morgen, så da blir det vel så som så med nettaktivitet. Har med pc, så litt rapportering blir det. Vekta har som vanlig variert gjennom uka, så jeg lar mandagens tall på 49.8 gjelde som starttallet for ferien. Så får vi se hva den sier i slutten av mnd...

 

god helg - og god ferie til de som har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest mammamo

Så var det mandag og ny veiing... ned 200 gram denne uka, er ikke fornøyd med det... Men var vel som forventet da... Er lett å kose seg litt ekstra når det er så fint og varmt, deilig med grillmat og litt vanskelig å telle kcal...

 

Ellers er det hus det går i her om dagen... Etter denne uka tar snekkerene ferie, men det blir nok ikke ferie på oss enda likevel...

 

Litt deilig med gråvær da, har hopet seg skikkelig opp med gjøremål inne de siste ukene... Er jo utrolig sjelden vi har sååå fint og varmt vær her i Norge da, så da må man bare nyyyte det og lukke øynene for alt som skulle vært gjort inne... hehe...

 

Skal på kino i kveld da, Istid :( Gleder meg!! Syns de 2 første filmene har vært bra vertfall!! Tar med begge jentene. Så at det var 7-årsgrense, men tar sjansen på at minstesnuppa slipper inn likevel.... hun er jo bare 3 og på 7-årsgrense er det egentlig ikke lov med barn under 4, men vi tar sjansen... Hun ville jo blitt rasende om hun måtte være hjemme....

 

God ferie Rakri!! Koselig om du stikker innom og sier hei om ikke annet denne måneden da :)

 

Ha en flott mandagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned Mammamo, du får bare tenke på det:)

 

Her glemte jeg å gå på vekten i dag, kanskje det var fortrenging??:( For her har det blitt mye is og cider i varmen, og ingen trim. Bare late dager:) Får prøve å huske det i morgen.

 

Ellers har det vært flott vær her, og strandliv. Hadde en uke fri i turnusen min sist uke, og det må vel kalles maks flaks!:) Hadde en flott uke, men slankemotivasjonen forsvant vel med att ungene fikk ferie. Får ikke gått de turene jeg pleide å ta når jeg kjørte ungene på skolen evt trening, og da klarer jeg ikke å dra meg selv ut.

 

Satser på att motivasjonen finner veien tilbake før det kommer for mange kg på, nå vil jeg ned ikke opp!!!

 

Skal jobbe denne uken så er det ferie på oss også. Heeerrlliigg!!!

 

God tur til deg Rakri, og lykke til med arbeidet i huset til deg Mammamo!!!

 

God ferie til alle som titter innom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ned er ned, Mammamo. :) Men kjenner følelsen din. Lett å bli skuffet om man har forventet en større nedgang.

 

Sassa: kjenner også til den der med å fortrenge veiing :(

 

Idag har jeg vært kjempeflink og stått over både vin, snacks og is! Men var ikke så flink at det gjorde noe i helga. Kjører fra nå av mitt "max annenhver dag med alkohol" - samme med snoperier. Lettere å begrense kaloriinntaket. :)

 

Gått over 10 000 skritt hver dag siden telleren ble innkjøpt, med unntak av de to dagene vi har kjørt bil for å komme hit da.

De fleste dagene har endt på rundt 13 000 skritt - drøyt 7 km

 

Koser oss på ferie så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Her var det stille:) Her er vi kommt litt i feriemodus, og da er det ikke slanking som er i forkus gitt:( Har vært på festival i helgen, hvor kostholdet stort sett bestod av cider og hamburger. Det viste igjen på vekten i dag, opp 1.6 kg siden onsdag.

 

Føler jeg har est ut fryktelig, har ikke blitt særlig mye bevegelse heller de siste ukene, men må snart ta meg selv i nakken!;)

 

Håper dere andre koser dere, men att dere er litt flinkere enn meg!:D

 

Ha en fortsatt flott sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrollan76

Håper jeg kan få være med dere litt igjen....

 

Jeg har vært fraværende noen måneder, noe som resulterte i litt uskeielser utover våren og sommeren, og dermed også noen kilo ekstra på kroppen igjen.

 

Nå er sommerferien imidlertid ferdig for min del og jeg vil gjerne bli kvitt kiloene før høsten kommer. Sist gang fant jeg utrolig mye støtte hos dere her inn og håper det er i orden for dere at jeg slenger meg på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Hei!!

 

Lenge siden sist nå... Vekta har sikkert gått til H... Vi bor ikke lenger hjemme pga huset, flytter forhåpentligvis hjem etter syden midt i sept... Vi drar på ferie i morgen tidlig, kommer hjem på fredag. Fre da av er det full sjerpings... Detter går bare ikke lenger!!! Så da har jeg 4 uker på meg til vi skal til syden. Aner ikke hva vekta er nå, men skal vertfall under 70 før syden. koste hva det koste vil... Jada, innstillingen er det ingen til å si på :)

 

Ha en fin uke jenter, så håper jeg noen er her fra neste uke slik at vi sammen kan ta knekken på noen kiloer... Sette oss noen ukesmål sammen eller noe sånt, slik at jeg har noen å "konkurrere" litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her inne må jeg si. Har ikke vært på nett på lenge selv, og har ikke vært flink med noe som helst hva mat, drikke, trim og søvn angår de siste 8-10 dagene... Blæh!! Har nok gått opp en del, minst et kilo.

 

Prøver meg på en god gammeldags re-start fra idag av, siden det er mandag. Så nå skal jeg kose meg kun med god mat, og kutte ut snop og redusere på vinen. Siste kveld i morgen her hos svigermor, så da blir det vel et lite glass - men nå er det tilbake til fredags og evt lørdagsvin - ET glass.

 

Reiser altså hjem igjen på onsdag, og har da en god langhelg hjemme i Trondheim før jeg begynner på jobb igjen. Satser på at et høyt aktivitetsnivå hjelper på forbrenningen da :) :)

 

Forøvrig har vi hatt knallfine dager på ferie!

 

Regner med hele gjengen er inne står klar med oppbretta armer når august og hverdagen innhenter oss igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 blank var status idag, så omtrent som forventet, og et kilo over jeg hadde satt som mål før ferien.

 

Da er det 3 kg som skal til pers. Fortsetter en stund med torsdag som veiedag, i og med at det er torsdag nå!!

 

Spent på å høre om dere har vært flinkere enn meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var hverdagen her. Starta på jobb igjen idag, etter 2 år hjemme med "ruging" og så sammen med guttene mine. De begynte også i barnehage idag, så det har vært en begivenhetsrik dag.

 

Var litt løssluppen ang vin i helgen, men har fått godt med trim og ok med mat :D

 

Fra idag er det vanlig opplegg, men prøver meg på å ikke registrere, det er alt for tidkrevende. Registrerer trim da. Akkurat begynt på tre nr 8 :)

 

Hvor blir det av dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Spennende med jobb igjen etter så lang tid da, Rakri! Og spennende for gutta boys også :) Både med barnehagestart og være borte fra mamma :D

 

Har startet jeg å, registrerer ike, har ikke tid til det... Men kutter ut godis og trimmer litt, så håper det gjør susen... Matinntaket er ike mitt problem, så prøver dette først. Glemte helt å gå på vekta i dag, men skal gjøre det i morgen, blir spennende... Aner ikke hvor mye den er, har ikke veid meg på mange uker.... Men en ting er vertfall sikkert... Den er ALTFOR mye...... :) Har allerede en utfordring da... Skal på konsert med Halleluja-gutta på lørdag, blir nok litt alkohol også... Men skal gjøre mitt beste for å være sunn og flink ellers i uka, så får vi se hva som skjer på lørdag ;o)

 

Litt kaos her om dagen, siden vi ikke bor hjemme... Og har masse å gjøre i huset så fort vi har litt tid til overs... Men satser på at resultatet blir supert om noen måneder ;o)

 

Ellers har snuppa på snart 3 slutta med bleie :) Veldig deilig!! Og sliter med å overtalt gubben til å få en baby til.... Flere av dere har mer enn 2 barn ikke sant? Kanskje dere har noen gode tips til hvordan jeg kan overtale han?? Er da ikke mer jobb med 2 unger enn med 3...

 

Ha en fin og sunn kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe:D Hvordan overtale mannen, tja si det :D Ei mor jeg en gang hadde i barnehagen overtalte sin mann til å få barn nr 5 (!) ved å love han en guttetur utenlands - tror det var noe fjellklatring eller jakt eller lignende. En tur /ferie på noen uker! De fikk iallefall nr 5 da :)

 

Synes ikke det er nevneverdig forskjell når man først har flere enn et barn. Men likevel en omveltning når den minste er ferdig med bleien. Veldig koselig å ha baby er det iallefall. Så selv om det er godt de blir større er det noe helt spesielt med det første året.

 

Spennende å se hva tallene sier i morgen da, mammamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var virkelig spennende å gå på vekta i dag tidlig ja... Den viste 71,3, noe som er en kilo mer enn for 1 mnd siden. Så det er jeg veldig fornøyd med!! Har fått gått meg en laang tur i dag, så nå skal vekta ned!! Litt usikker på hvor mye trim jeg får tid til i månedene som kommer, siden vi driver med huset, men oppussing er definitivt trim det også, så vi satser på at det gjør susen.

 

Guttetur er nok ikke noe for mannen min... Men kanskje jeg kan love han en hest til... haha... Han ville i utgangspunktet bare ha et barn, og vi har jo fått 2... hehe... Så jeg burde vel være fornøyd... Men vil liksom ikke slå meg til ro med at jeg aldri skal være gravid og ha baby noe mer...

 

Ha en fin kveld, her er det faktisk sol og bare jentene kunne ha roa seg litt snart så kunne jeg tatt meg en liten tur for å se etter multe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen!

 

Så koselig å "se" dere igjen:) Har vært dårlig med tiden som er brukt på dette forumet i sommer. Men på mandag er det slutt på ferien, og da er det tilbake til gode vaner igjen. Vekta har forsåvidt vært snill med meg, men den har vært mye høyere også i løpet av de siste ukene. Har hatt den del malingsarbeid i heimen i ferien, og ja mammamo det er veldig god trim. Det er nok det som har mye av æren for att ikke vekten min viste mer.

 

Tenker det var spessielt å komme tilbake på jobb igjen Rakri, og spennende for guttene da!:D

 

Jeg synes forskjellen på 2 og 3 barn var forholdsvis stor jeg, selv om det er 6 år mellom de to første her. Men det er jo gøy også. Nå synes jeg det er helt hæææærlig å ha så store barn att de klarer det meste selv, savner ikke å ha baby ( iallefall ikke ofte:) ) Håper du får det som du vil Mammamo! :))

 

Da får vi bare ønske hverandre lykke til på veien videre nedover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å ta tilbake mandager som veiedag.

Idag stoppet vekta på 50.1 kg, så da var det ned 600 gram siden torsdag. Målet nå er å få en stabil nedgang framover, og å komme igang med trening. Skal ta meg en kjapp gåtur i kveld, og så planlegger jeg en svømmeøkt i morgen, og en lengre gåtur på torsdag. Ikke så lett å få det til nå som jeg jobber og alt må gjøres på kveldene. Men går i gjennomsnitt 5000 skritt på jobben da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Så bra Rakri! 600 gr ned i løpet av helgen er jo kjempebra!!:) Nei, det merks nok att det blir mindre tid til trim nå når du er begynnt på jobb, men en får prøve å legge det inn litt i det daglige:p Selv har jeg drevet å skrapt malingen av en dør i ettermiddag, holdt på i 2 timer og var ganske så svett etterpå. Må jo være trim det også!? La det inn som maling her, og det ble 3.7 tp.

 

Glemte å gå på vekten i dag, og det var kanskje like greit for føler meg aldeles ikke slank i dag. Hadde første dag på jobb etter ferien i dag, så nå håper jeg vi snart kommer inn i de gode vanene igjen. Hadde vært så gøy å følt seg flott til julebordene setter inn:)

 

Det var alt fra meg i dag, skal prøve å være litt flinkere med både mat og det å være her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekten i dag, og det er bare til å sette alle kluter til her:( Setter en ny start i resultat tråden og får håpe det nå går den rette veien, nemlig ned!! Får bruke denne uken til å komme inn i rutiner med maten, så får jeg håpe trimmen kommer:p

 

Håper det går bra med dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å starte på ny frisk, ja. Det gjorde jeg også!!

 

Det er helt klart lettere å holde rutiner når hverdagen er på plass igjen. Idag har det blitt litt kosemat fordi mannen min har 35 årsdag. Vi skulle egentlig på Egon i Tyholttårnet, men der var køen uendelig lang, så da ble det McDonalds i stedet. Passet på at det ble minimalt med chips, og spiser alltid kyllingburger. Og så ble det to hjembakte cookies. Ikke alt for ille vel??

 

Uansett så er det som det egentlig alltid har vært trimmen som er den store utfordringen her. Er jo veldig aktiv på jobb og hjemme, men blir ikke så fast i fisken av det akkurat :eek: Må komme igang med svømming og styrkeøvelser igjen, så blir det vel bra. Ny kjole til jul er jo en flott premie evt :) Skal til svigers å feire jul denne gangen. Gleder meg allerede, for det er superkos.

 

Men nå er det kvelden. Stuptrøtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ikke mye tid til å være på nett om dagen... Bor jo hjemme hos mamma, og da kanjeg liksom ikke okkupere pc'n deres heller... Dessuten så er vi veldig mye i huset og jobber... Men skal stikke innom når jeg har tid altså :)

 

Fikk veid meg i dag, ned 1,1 kg siden sist ons!!! Kjempefornøyd jeg!! Var usikker på om jeg i det hele tatt skulle veie meg for jeg trodde jeg hadde gått op :) så feil kan man ta... Er nok mer trim i hus-restaurering enn jeg tror... hehehe...

 

Ny kjole til jul er nok en flott premie ja!! Gleder meg til jul jeg også, for da er kanskje 1.etasje i huset mitt ferdig... Det vil si ny stue og kjøkken og vaskerom... Så da kan jeg feire jul i eget hjem!!! Men ike sikkert vi feirer der i år, må se an litt... Skal egentlig til mamma denne julaften, men vi får se... Hadde vært koselig å feire i eget hus for første gang også!! Ja, ja, er da enda en stund til jul da :)

 

600 gram på en helg er imponerende Rakri!! Og skal se du kommer inn i rutinene igjen snart du også Sassa!!

 

Ha en super helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende med nytt hus, ja :)

 

600 gram ned på helga var ikke fordi jeg var særlig flink. Alene med alle barna hele helga, så da ble det svært lettvint med maten. For min del da lite mat og en del jarv. Antagelig innenfor rammene ang kalorier, men altså feil type kalorier da.. jaja.

 

Tante rød nå, så ikke noe håp om verken nedgang eller stillstand. Ligger som regel litt opp da. Men da blir det vel ok tall neste gang om ikke annet.

 

Litt kjapt herfra nå. Skal av med pc og på med film

 

ha en god helg, reiser bort i morgen og resten av helga blir uten pc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RockyHill
Hei.

 

Dame på 34 år som virkelig ønsker å gå ned 8 - 9 kg før vinteren trer i kraft igjen... Syns det er supert å ha noen her inne å gå ned sammen med... det er motiverende og støttende :)

 

Håper noen vil bli med meg. Det føles litt som "nå eller aldri"... for jeg drøyer og drøyer med å komme i gang... nå er det slutt med å starte hver mandag morning' date=' og slutte til lunsj samme dag :) KOM IGJEN... BLI MED MEG...:)

 

Litt om meg; jeg er gift, har to små barn (5 og 7 år)....og jobber som lærer på en ungdomsskole. Jeg har størrelse 38 til 44 i skapet..... he he... noe som sier en del om meg....huff....Jeg er 170 cm høy, og veier i dag fæle og tunge 78,6 kg....

 

Bli med... så jobber vi sammen mot målet :)[/quote']

 

Heisann!

 

Jeg er ny her og vil gjerne dra "lasset" sammen med noen.

 

Jeg har akkurat fylt 36 har to barn på 9 og 12. Jeg kjenner meg godt igjen i det med å ha størrelse fra 38 - 44 i skapet.

 

Virke som om bare jeg ser en sjokolade så går man opp 2 kilo hahaha.

 

Forrige mandag veide jeg 81.4 og er 175 cm høy. satser på å få gått ned ca 7 kilo.

Har ikke trent skikkelig på 3 måneder men starta opp igjen forrige uke.

Satser på at vi kan hjelpe hverandre gjennom "good and bad times"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Må vel inn her igjen etter ferietid jeg også..har ikke noe valg. Kiloene detter ikke akkurat av når man har ferie;)

 

Var på vekta og den viste 69 kilo...helt greit det forsåvidt. Skal være flink nå fremover. Ihvertfall til vi skal på tyrkiatur om nesten 2 uker..får ha et mål om å komme meg ned 1 kg til da;)

 

Så morro å se at dere fortsatt er her rakri, mammamo og sassa! Spennende med barnehagestart da rakri..gikk det bra?!!! Å starte igjen med jobb også...etter 2 år...da blir hverdagen mer hektisk.

 

Kommer heller ikke til å registrer hva jeg spiser..tar for lang tid, men vet jo egentlig hva jeg skal spise! Var i utdrikningslag i går så ble litt godis der, men er jo ikke akkurat ofte man er på det..

 

Skal ut på sykkeltur senere i dag..beinet mitt er bedre så jeg får trent ihvertfall...hjelper mye det!

 

Har dårlig med tips for å få mannen din til å gå med på nr. 3 mammamo..he he...men du klarer det vel bare du bruker litt tid på å la han få det inn.

 

Koselig å kikke innom her igjen ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med både gamle og nye :) Jeg trenger sårt motivasjon. For de siste dagene har vært veldig ustrukturerte. Alt for mye snacks og vin denne helga, rett og slett. Skylder på mensn, for er fysen som bare det..

 

Så for å ikke ødelegge motivasjonen helt har jeg bestemt meg for å hoppe over morgendagens veiing, men sette alle kluter til nå. Må bare tilbake til et par biter snop fredag og to glass vin på hele helga. Det er jo det som funker!!Også trim da. Jeg vet det er det som mangler for å få has på siste rest!

 

Litt nå eller aldri på ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake. Har hatt virus på dataen, og er ikke noe særlig datageni, så måtte få hjelp til å fikse opp i det.:)

 

Vekten på mandag var jeg ganske fornøyd med, så nå er det bare til å fortsette og kanskje få til litt mer trim.:)

 

Kjenner også att jeg trenger en god porsjon med motivasjon, og må nok bli flinkere til å være her inne. Skal ha selskap på fredag og søndag, så da blir det nok litt kaker, men med mandag kommer en ny uke!

 

Opp pussing er veldig god trim mammamo! Der får du mye "gratis" trening av hele kroppen!:)

 

Velkommen skal du være RockyHill! Her trenger vi vel all den drahjelp vi kan få!

 

Kjekkt att du Hanemor også stikker innom! Bra att foten er blitt bedre, og vekta var da ikke noe å klage på:)

 

Håper alle har det bra, og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Ser at alle holder koken, og er kjempe flinke!! Alle fått til masse bra disse første ukene. Flott, flott og flott!!! :)

Raki, tok ”sommer-rådet” ditt med å være flink med vin og salt snacks, og det har fungert kjempe fint. Takk for det! Tok også med oppskriftene fra Grete Roede til Spania, og har lagd mye god mat hjemme denne sommeren. Resultatet er opp ca. 1,5 kg, og er fornøyd med det. Har opplevd sommere som har vært myyyye verre før. Største problemet mitt er å holde meg i aktivitet der nede - alt for varmt å gå tur. Svømmer en del, men det blir liksom ikke helt det sammeÂ… Så nå er det deilig å være hjemme igjen, med muligheten til å få gått en skikkelig tur (fikk for øvrig de verste vannblemmene i dagÂ…).

Når jeg ser hvor flinke dere er, blir jeg utrolig inspirert til å kvitte meg med sommertillegget så fort som mulig (+ kanskje litt til?) :)

 

Så kom det en uventet ”høst-utfordring”…

På slutten av ferien gledet jeg meg masse til å komme hjem til dere her inne, marka og gode rutiner (2 mnd ”ferie rutiner” er ikke bare bra). Det jeg ikke hadde tenkt på, var at vi også kommer hjem til vennene våre. Etter så pass lang tid, har alle et ønske om å treffes. Så nå er det full sosial aktivitet i helgene fremover – noe som innebærer gode/fete middager og vin :eek:. Dette er jo egentlig bare koselig, men jeg er en slik svak sjel – så hmmmm, og hjeelp!!!

 

Vel, lykke til alle sammen – klem Bliny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...