Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Ja, nå er virkelig hverdagen kommet tilbakeÂ… Fikk vite før ferien at jeg hadde bare tøys med knærne:(. Slitasje på menisk og korsbånd med punkteringer på fettputene i begge knær (var ikke klar over at man kunne ha så mye galt med knærne på en gang jeg, og at vi hadde noe som het fettputerÂ…?). Pluss at ryggen min låste seg helt i helga som var. Er det mulig!!! Slik er det kanskje når kroppen har vært brukt i 40 år uten å mukke. Vel, den gode nyheten er at jeg derfor skal til fysioterapeut å få treningsprogram. Det betyr at jeg får en flott veiledning, og da vil jeg trene hele kroppen om så er hver dag. Det gleder jeg meg til :). Det er fint å trene på egen hånd, men enda bedre å få kyndig veiledning. Tenkte på deg Hanemor, da du skrev om beinet ditt – det er ikke ok når kroppen ikke lar en gjøre som man vil. Godt at du kan sykle igjen nå, forstår godt at du er glad for det!

Har hatt 3 fine dager med sunn mat og ikke minst rutiner på stell. Ukemenyen er på plass, innkjøp er gjort, og absolutt ingen fristelser i kjøleskapet. Det er dette som er så vanskelig å få til om sommeren. Føles veldig godt (har snikveid meg, og det ser bra ut på vekta også:)). Hvordan går det med den nye hverdagen din Raki? Går det greit med nye hverdagsrutiner? Antar at du får beveget deg nok i hvert fall.

Jasså har du hatt virus på dataen din Sassa, vel – bedre enn det "svineriet" vi leser så mye om for tiden:D. Godt du har kommet på nett igjen, for nå gjelder det å stå sammen for å få opp motivasjonen på max. Kaker til helgen må jo kalles en pangstart, men man trenger jo ikke spise de – bare smake littÂ… Lykke til, det går sikker fint. Du har jo vært kjempeflink så langt.

 

Ha en super dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Kjedelig med virus på dataen da!

 

Å så koselig å høre fra deg bliny..ferietider er harde tider for vekta, men men..kjenner til det å være sammen med venner...god mat og vin..er nok like svak som deg da bliny. Å glad beinet er bedre ja. Kjedelig med ødelagt kne da, men vil jo få mye trening i det å gå til fysioterapeut da;)

 

Føler uka har gått greit nok..men er mye sulten... å litt godis har det nok blitt, men ingen fråtsing som jeg er kjent for..hi hi.

 

Håper du klarer å komme inn i riktig spor igjen da rakri;)

 

God helg folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig det begynner å bli littegrann liv her inne. Kan ikke påstå jeg er av pådriverne nå da... Er veldig morsomt å være tilbake i jobb, men enromt mye å sette seg inn i, og ta tak i. Har sittet langt utover kveldene med div papirarbeid... blir iallefall lite tid til trim!! Fikk en god økt på tirsdag, men det er alt. Trøsten er at jeg har gått omlag 7000 skritt når jeg kommer hjem fra jobb. Godt gjort, når jeg vet det bare er 400 til jobb fra hjemme.... :eek: Vel, det roer seg vel etter hvert.. Gutta trives stort i barnehagen de, selv om den ene fortsatt gråter når vi går på mårran. Vet det er over etter kort tid, og ser de er glade når vi kommer fram, så litt gråt tåler jeg :)

 

Holder ikke nøyaktig regnskap med hva som går inn. Har sånn høvelig oversikt, og holder meg på 12-1400 om dagen, bortsett fra idag - og forrige helg. Jepp, det er litt å ta tak i... Vekta ligger på mellom 50 og 51, så det er akseptabelt, men fortsatt de tre kilo igjen. Må skjerpe litt inn med andre ord!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Så gøy å se att flere er tilbake! Høres ut som en herlig ferie på dere Bliny! Og 1.5 kg opp er jo ikke så mye da. Ikke gøy med ødelagde knær da, men får håpe du får godt utbytte av fysio da!

 

Har hatt selskap på fredag og i dag, og litt kaker og is har det blitt, men kjenner jeg er ikke like begeistret for kaker lenger som jeg var før. Og det er uten att jeg tenker slank, men blir rett og slett kvalm når jeg spiser for mye:p men klager ikke på det! Ellers har det blitt ett par gå turer denne uken, men merker jo att jobb og andre syssler tar mye av tiden, så det blir lite tid til data. Holder forresten på å lese en serie som jeg fikk av svigermor i sommer, den heter Havets datter og er kjempe kjekk! Derfor blir lesing prioritert foran data om kveldene:) Men har "bare" 8 bøker igjen nå, så da får jeg håpe jeg får bedre tid:D

 

Håper alle har hatt en bra helg, og att vi får en slank uke:)

 

(Er litt spent på veiingen i morgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink Sassa, som har fått til en endring i livsstil - ettersom kaker og den slags ikke smaker som før. Det er det jeg også har som mål. Deilig med en hel bokserie å fortape seg i, det er en ”godteskål” i seg selv. Kos deg med bøkene, og turene dine.

 

Jeg begynt å gjøre øvelser hver dag for rygg og knær. Å kalle det trening er nok en overdrivelse, men jeg blir faktisk litt svett av det. En start etter ferien uansett. I tillegg har jeg begynt med oppussing igjen hjemme, og som du sier Mammo – det ligger en hel del trening i det. Hvordan går det hjemme hos deg? Så deilig med en sydentur som avslutning på byggefasen. Ha en kjempefin tur :).

 

Min helg ble veldig koselig, men ikke så slank dessverre, tvert i mot! Kanskje jeg var så redd for at det skulle bli slik – at det gikk troll i ord?. Må bli bedre til å si ”dette går fint” – ikke ”dette blir vanskelig”. Jeg vet jo hva som må til. Lurer litt på om jeg var så fornøyd med sommerens resultater at jeg ikke brukte hodet som belønning. Vel, det har straffet seg med 2 kg opp siden veiing!!! Men jeg setter meg ikke ned å depper for det. Onsdag er ny veiedag, og innen da satser jeg på å ha rettet opp mye av forferdelighetene (håper jeg)Â…

 

Ha en kjempe fin uke alle sammen:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker siden sist jeg registrerte vekt. Da var den 50.1, som da hadde vært en nedgang på 600 gram. Idag var status 600 gram opp igjen, så da er jeg nesten tilbake på det jeg var etter ferien. Er akkurat som fortjent, for jeg har ikke vært spesielt systematisk for å si det sånn. :)

 

Har ikke frotset eller noe sånt, men merker jeg utsetter til "i morgen" eller "Neste uke" med å begynne helt ordentlig!! Ikke bra!! Jeg har også ramlet helt ut når det gjelder mageøvelser, og det vises - sammen med de 1.5 kg som har sneket seg på i løpet av sommermånedene. 1.5 kg er ikke all verden, men på lille meg vises det GODT.

 

Så da er det vel ikke annet å gjøre enn å ta seg i nakken enda en gang.

målet er fremdeles 48 blank og under 70 i midjen. Har ikke målt den på evigheter, men den er garantert mer enn det den var sist, dvs 74 :eek:

 

Føler på meg at NÅ er vi i støtet!! God og slank uke ønskes alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min i går var den samme som sist mandag, og er ikke helt fornøyd med det:( Men, men det er vel bare til å fortsette!

 

I dag er hummøret på bånn, stapper alt jeg kommer over i munnen og ellers er livet pyton! Mon tro hva det kan skyldes..............? Svaret kommer vel iløpet av ett par dager:p Pleier å gå ned i vekt den uken jeg har mensen, men pleier heller ikke å være så fysen som jeg har vært i dag, så det gjenstår å se.

 

Bliny, all bevegelse er jo bevegelse så bare stå på! Og opp pussing er garantert god trim.!

 

Rakri, vi trenger vel alle litt tid på å komme tilbake til rutinene, og for deg er det vel ekstra spesiellt som har vært så lenge hjemme! Selv synes jeg det er enklere både med mat og trim viss jeg bare får være hjemme!

 

Det var allt fra denne kanten i kveld, skal prøve å bli flinkere til å se innom!

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir rutineendringer på alle måter, både hverdagen generelt, og særlig ang mat og trim. Håpløst å planlegge.. Er ofte så pumpa når kveldene kommer, at det blir lite overskudd til annet enn litt husarbeid. Jaja.. det kommer seg vel!!

 

Kjedelig med stillstand, men bedre enn opp da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veiedag, og det ble opp 300 gram. Som fortjent – etter DEN helgen. For øvrig i samme situasjon som deg Sassa. Får snart mensen, og uken før er alltid 1 kg opp. Vi får bare fortsette å være flinke, så blir det hyggelige tall neste veiing. Bedre for deg da, som faktisk ikke gikk opp i det hele tatt denne gangen. Så alt i alt har jo du vært kjempe flink. Det var ikke jeg!

 

Har alltid lurt på hvorfor der er så sabla lett å gå opp i vekt, men så himla vanskelig å gå ned. 3 dager utskeielse blir ikke utlignet av 4 dager fornuftig levevis. Vel, slik er det bare, og det vet jeg jo så godt. Og dessuten er det ikke verd det – ikke i ettertid i hvert fall. Dyrt og fett. Mye morsommere å kjøpe seg noe fint og fortjent når målet er nådd. Så nå skal jeg ikke ut på byen før jeg er i match-vekt, og de pengene skal jeg spare til juleshopping til meg;). Hvert år pleier venninnegjengen å ta en førjulstur (et utvidet ”jentenes-julebord”). Så ny deadline for matchvekt er andre helgen i desember. Da SKAL jeg være 3,5 kg lettere. Det er jo ikke mange kiloene, men som du har skrevet Raki – de siste kiloene er de seigeste.

 

Føler med deg Raki. Ny livssituasjon innebærer en rotete periode før nye rutiner blir innarbeidet. Men jeg er sikker på at du kommer deg inn i en ny og ryddig fase snart. Ser for meg at du er en strukturert person utfra det du har skrevet tidligere. Håper at overskuddet kommer når det har gått et par uker til. Ønsker deg masse lykke til!!!

 

Her bøtter det ned, og ønsker alle en plaskende og motivert dag (kanskje noen av dere også nyter et solglimt?). :):):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen stille! Ikke bare jeg som sliter med tiden og motivasjonen til å være her inne?

 

Var flink forrige uke, og fikk gått en del tur. Var også sånn noenlunde flink med maten, men så kom helgen og den ble noe "fuktig":p Det resulterte i 2 kg opp:(

 

Nå er det bare til å ikke gi opp! Har hatt en syk gutt hjemme disse to første dagene, selvfølgelig mine to fridager denne uken, og har derfor ikke fått tid til trim. Men skal prøve å få inn litt ett par dager kanskje. ''

 

Håper det går bra med dere andre!:) Lykke til med en ny uke!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk oppgang på 200 gram, og det viser nok at motivasjonen ikke er helt på plass enda.. Men føler jeg er i siget til nå denne uka iallefall :)

 

Lite / ingen trim pga mye kveldsjobb med papirer ang jobb, pluss kjempeforkjølet og tett i bihulene - igjen. Full rulle på jobb iallefall, så får litt trim der. Har gått en god tur i kveld da, tør ikke svømme når jeg er på grensen til å være syk ( i følge mannen min ER jeg syk, men vi kvinner tåler vel litt mer enn menn.. :eek: )

 

Uansett: det går ikke an å gi opp. Har satt datoen 30. oktober som måldato. Fremdeles 48 blank som er målet.. Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig!! 50.9 nå, så det er 3 kg. Det burde jeg klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg ned – fornøyd! Burde kanskje gått ned mer, nå som perioden er over. Men du har rett Sassa, motivasjonen kommer og gårÂ… Periodevis kjempefokusert, for så å sabotere meg selv med brownies i neste øyeblikk. Vi hadde bursdagfeiring her på søndag. Husket at noen her inne hadde servert skinkesnurrer og salat, og at det var populært både hos store og små. Tok tipset, og lagde det samme. Alt forsvant enda jeg hadde laget 56 snurrer og masse salat!!! (Vi var 11 voksne og 8 barn). Men så kom problemet, alt for mange kaker ble igjen etter festen (kanskje folk var mette av snurrer?). Kastet restene etter 3 kaker, men browniene ble igjen. Skulle ha kastet de òg! Vel, nå er det ingen igjen – og godt er det!

 

I skrivende stund er jeg skikkelig motivert igjen, og satser hardt på uken som kommer. Det kommer en utfordring på lørdag, da skal mannen min og jeg skal feire 15 års bryllupsdag. Tenkte vi skulle og ut å spise sushi. Det er sunt og godt i romantiske omgivelser. Ellers har jeg lovet meg selv at det ikke blir noe snop denne uken. Det er ikke langt igjen til mål, og det trenger ikke ta lang tid hvis jeg holder meg fokusert.

 

Ønsker dere masse motivasjon denne uken, og flotte resultater ved neste veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat, Bliny.

 

Har vært veldig fokusert selv denne uken. Tok meg et glass vin og ca 25 gram snacks idag. Hadde holdt foreldremøte i barnehagen, og var ikke hjemme før 22.45. Syns jeg fortjente det da!! :eek: Det betyr at det ikke blir snacks i morgen, og ikke vin på lørdag. Har lov til vin 2 dager i uka (ett glass) og litt snacks en kveld.. Og et par biter sjokolade på hele uka.. Det blir ca alle kosemerkene det!! Tror det er viktig å holde fast på den der.. Fort gjort å "blåse" hele uka på EN utskeielse.. Kjenner jeg MÅ ha en liten nedgang nå for å beholde motiavsjonen. SÅ derfor blir det strikt i helga!!

 

NÅ er det tannpuss og senga. Begynner på jobb halv åtte i morgen. Det går fint å være i full jobb igjen, men synes jeg får alt for lite av mine herlige små!!

 

God og sunn helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen stille her for tida.. Håper det tyder på at folk er travle, ikke at motivasjonen er vekk. Trenger litt drahjelp fra dere :)

 

Fredagen gikk helt etter planen, så nå var det bare resten av helga igjen :)

Har brukt opp kosemerkene mine for denne uka, men tror det skal gå greit. Får kose meg med frukt eller grønt om lysten etter noe blir stor!!

 

Skal hive meg rundt å vaske do og bad nå som de små sover. De er i en ekstremt aktiv alder (og jeg synes smågutter er utrolig mye mer aktiv enn småjenter). Så det er ikke mulig å gjøre noe sånt mens de er oppe.. Klatrer og klatrer overalt... sukk.. :) men artige er de jo også!!

 

På besøk til et vennepar i ettermiddag, og så blir det MGPjunior sammen med jenta i kveld. Labert med trim for tida, men flink med maten. Håper på en liten nedgang til mandag!!

 

Fortsatt god helg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du kjenner fokus på tross av ny hverdagssituasjon Raki, veldig bra!! Du er strengere enn meg med rutinene, er imponert. Sikker på at helgen din går som planlagt når du er så motivert. For min del er det lettere å holde fokus de helgene jeg har bestemt meg på forhånd at det ikke skal bli noen utskeielser - enn slike som denne, hvor vi skal feire noe (er så dårlig på å feire ”bare litt”). Uansett ønsker jeg at du får uttelling for innsatsen denne uken, det fortjener du. Noen ganger føler jeg at vektreduksjonen paradoksalt nok kommer de ukene jeg ikke trener så hardt. Men så lever jeg uansett ikke noe sofa-sliter liv, og det gjør vel heller ikke du. Antar at det er nok bevegelse i arbeidshverdagen din, uavhengig av trening.

 

I kveld skal det feires 15 års ekteskap, og så var det å bare feire litt daÂ… Får fokusere på ”ett glass vin, så ett glass vann”. He, he – mener selvfølgelig ”ett glass champis, så ett glass vann” :).

 

Så en strålende motivert helg videre :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vanskeligheter med å registrere din trim, kan du rett og slett gå til innkjøp av ei pulsklokke! Jeg gikk tur med søstra mi i påsken - hun med pulsklokke, jeg uten. Rett som det var kikket hun på klokka og forkynte stolt hvor mange kalorier hun hadde forbrent. Etter påske kjøpte jeg også - de billigste koster omtrent 1000-lappen tror jeg. Her legger du inn alder, vekt og kjønn - så måler klokka forbrenningen og puls og tida du trener. Nyttig - og ikke minst svært motiverende!

 

Og jeg er en helt vanlig mosjonist i startfasen - ikke noen idrettsutøver altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, 15 år krever da virkelig feiring :)

 

Må vel innrømme at planen holdt bare nesten :eek: Det ble litt saltstenger i stedet for ordentlig kvelds igår da jeg og jentungen så mgp jr. Jaja.. det holdt kalorimessig totalt sett.

 

Vært på sykkeltur nå med mannen og gutta. Herlig.

 

Ja, det er riktig at det blir mye aktivitet i hverdagen. Med jobb i barnehage og to 2åringer hjemme blir det ikke mye stillesitting..Hadde likevel vært greit om jeg fikk til litt mer trening. Men det kommer vel etter hvert!! Har skritt-teller, og den motiverer også til å gå mer når jeg bruker den. Blir litt av og på med den også, vet jo omtrent hvor mye som skal til nå for å få de 10 000.

 

Dere får ha en fortsatt god dag. Nå skal jeg hive meg rundt å beise sandkasse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helgen over, og jubileet på lørdag resulterte i ca. ”gud-vet-hvor-mange-glass-champagne” og ”så-aaalt-for-få-glass-vann”. Og det var romantisk, koselig og verd hver kalori.:)

I går var fjortisen og jeg på kino og så ”Cocco før Canel”. Ordentlig jente-film, og snop ble det også. Det siste er ikke ok!

 

Din helg Raki, høres derimot helt perfekt utÂ… Du har holdt deg innenfor ”kalori-grensen”, på tross av helg. Du har syklet, og vært flink i hagen. Du har allerede starten den nye uken med deilig god samvittighet! Skulle ønske deg var megÂ… MEN en ny uke har startet, og målet mitt er på stedet hvil ved neste veiing på onsdag (alt ned blir bonus). Så dagen i dag skal bli en flott start på en fin ny uke, med masse aktivitet og sunn, deilig mat. Gleder meg allerede.

 

 

Ønsker alle en super mandag :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med jubileum da.. Greit å bare kikke framover istedet for å tenke over hvordan!! Flink jente :)

 

Helga var fin den.. Det ble noen til små utskeielser - 5 drops på kino. Det også på bekostning av mat.. :eek:

 

Resultatet var 50.5 - dvs 400 gram ned. Får si meg fornøyd med det!! Ned er ned, som vi sier :) Kommende helg skal vi på rorbutur, og da blir det gjerne både god mat og god vin.. Får stå over snopet, og tenke moderat i forhold til vin og mat, så burde det holde greit. Ikke lyst på en oppgang igjen..

 

Spent på hvordan dere andre ligger an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:). Men ikke helt flink daÂ… Jeg er nemlig en snikveier. Den innrømmelsen satt hardt, men jeg er en kontrollfrik. Må vite hva jeg veier hver morgen, og hvorfor. Har jeg skeiet ut, må jeg vite hva som skjer. Og har jeg vært flink, trenger jeg å se at det gir resultater. Var fornøyd med vekten da jeg dro på ferie, og da var det helt greit å veie meg en gang i uken. Da skulle jeg ikke gå noe ned i vekt, bare holde meg stabil. Men nå som jeg skal ned de siste tøffe kiloene, må jeg ha full kontroll.

 

Er fornøyd med stillstand, for vekten etter fredag var opp 1,5 kg. De satt hardt, men i dag veide jeg det samme som forrige onsdag:). Har ikke høye forventninger til store reduksjoner pr uke, nå som det er så pass lite som skal vekk. Det samme gjelder jo for deg Raki. Og 400 gram ned er et bra ukeresultat. Godt at du er fornøyd med det, det har du all grunn til!

 

Ser vi har de samme utfordringene til helgen. Du skal på rorbutur, og jeg skal på jentetur til hytta i Valdres. Håper at lange turer i fjellet skal veie opp for inntaket av vin. Kommer til å lage ”Grete-mat” til middager, og satser på skinkesnurrer som turmat. Synes at det har blitt morsommere å lage mat, etter at jeg fikk et bevisst kosthold. Det er gøy å lage mat med rene råvarer, og har funnet masse gode smakskombinasjoner. Utfordringen har vært å venne barna til å spise mer smaksrik mat. Men nå setter de også pris på et godt måltid. Har også fått masse hyggelige tilbakemeldinger fra venner som har vært på besøk å spist sunn og god mat.

 

Pga. ryggen har jeg fått øvelser jeg skal gjøre hver dag. Etter hvert er jeg nå oppe i så mange øvelser at jeg bruker ca. 45 minutter daglig på programmet. Usikker på hvor mange trimpoeng jeg får av dette, ettersom det går kun på styrke og bevegelighet (pilates-inspirert), og ikke kondis. Men noe må det jo bliÂ…

 

Hvordan går det med deg Sassa? Antar at Mammo fortsatt koser seg på ferie. Så Raki, det er hyggelig at du finner tid til å være på nett – innimellom jobb og barn og alt det andre som skjer. Det er motiverende å lese hvordan du løser dagens utfordringer, og de gode resultatene du oppnår.

 

Ha en motivert fin uke alle sammen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Det er nok ikke bare du som snikveier. Jeg er som regel på vekten hver morgen jeg også.. Ser det svinger mye gjennom uka, og at mandag blir ganske riktig - for onsdager er som regel høyeste tall, og fredager lavest.. rare greier. I tillegg er det gjerne en oppsving om jeg har trenet kvelden før..

 

Får håpe helgen går fint for oss begge. Det er demotiverende med stillstand over flere uker eller en ny oppsving.

 

Prøver også ut litt nye oppskrifter - til samboerens glede :) Artig med nye smaker ja!! Burde gjøre det enda mer.. er så fort at det alltid går i samme spor!! Småguttene spiser nesten alt, mens tiåringen er litt mer skeptisk. Men etter at jeg lærte "smake-hver- gang" i barnehagen min, får vi i henne mye nytt likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, godt å høre jeg ikke er den eneste ”kontroll-freaken”:). Vel hjemme igjen etter jentetur på fjellet, er jeg både godt fornøyd – og på et område litt ”semi-fornøyd” med innsatsen. Det viste seg at vinen ikke ble den store utfordringen denne helgen, men derimot smågodt. Var uforberedt på at jeg skulle la meg friste av det. Det jeg er veldig fornøyd med, er at maten ble helt i henhold til GR-meny 2 alle måltider. Og som du sier ”artig med nye oppskrifter”. Denne gangen var det jeg som fikk presentert noen nye oppskrifter til de andre jentene. Kyllinglasagnen ble en suksess hos alle, og skal testes ut i de forskjellige hjem til uken. Tur i fjellet ble det òg, så jeg får håpe at den veier opp for godteriet som ble konsumert. Sannheten får jeg på vekta i morgen.

 

Håper du hadde en fantastisk rorbu-tur Raki. Og lykke til med veiing i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det helt omvendt!! Bare noen få biter sjokolade på helga, og ingenting snacks. Det ble mer rødvin enn en vanlig helg hjemme, men ikke helt hodeløst likevel. Det som iallefall ikke gir nedgang i morgen, er ost og kjeks.. Håper på stillstand, men regner med jeg ikke er tilbake på forrige mandags vekt før utover i uka. Vin sitter jo som kjent i en stund.

 

Jaja.. denne uka er det bare en utfordring i matveien: har invitert alle på jobben min hjem hit på nettopp vin, kjeks og ost. Får droppe vin, snop og snacks neste helg da. Men jeg gleder meg stort til å få gjengen hjem hit. Vi er ca 21 stykker, men vet ikke hvor mange som kommer. Iallefall ti som jeg vet om. Det blir koselig. Vi er veldig dårlig på å gjøre ting sammen, så det er mitt bidrag :)

 

Ellers er det som alltid et problem å finne tid og motivasjon til trimmen. Planlegger å få til en svømmeøkt og en joggeøkt, og helst en gåtur også. Og litt mageøvelser. Har ramlet helt av over hele linja...

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok stillstand jeg også må regne med til veiing på onsdag. Gikk opp 1,5 kg denne helgen òg. Men som du sier, det kan bli demotiverende med stillstand over lengre tid. Derfor er jeg mer motivert enn noen gang til å oppnå positive resultater. Det går så fint i hverdagen, men atter bevist at det er helgen som er utfordringen. Ingen store planer helgen som kommer, og det er bra! Har allikevel en utfordring denne uken. På torsdag skal jeg på Latter å se showet til Rune Andersen og Espen Beranek Holm m/påfølgende middag. Men nå skal jeg ikke slippe tøylene å gå på atter en ”kilo-smell”. Det blir jo gøy uansett, selv om jeg er moderat med mat og drikke under middagen.

 

Vin og ost, ser utfordringen i det ja. Men det høres ut som du har en plan som vil hjelpe deg når dagen kommer. Kan man servere en deilig salat til osten? Litt originalt kanskje, men hvorfor ikke? Kanskje det er noen av gjestene som også blir glad for et sunt alternativ? Uansett får du kose deg masse med hyggelig selskap, det er også veldig viktig. Høres ut som et flott initiativ for det sosiale miljøet på jobben :).

 

Ferdig med dagens treningsøkt, og nå skal jeg gå å stemme. Treningen kommer tilbake til deg Raki. Du vil nok trenge litt tid på å etablere nye rutiner, men så lenge du har ambisjoner om trening vil det ordne seg på sikt. Kanskje trenger du å finne andre måter å trene på enn da du var hjemme? Kan du f.eks. gå til jobben? Men dette er jeg trygg på at du finner ut av. Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble som ventet en oppsving idag. Tilbake til det samme som forrige mandag, dvs 50.9 kg. Antar jeg kommer meg nært ned mot 50 blank om jeg kjører moderat hele uka. Resultatet er greit nok, men veldig kjedelig likevel å pendle opp og ned sånn fra uke til uke.. Kjedelig at hele ukas jobb spoleres på en kveld.. jaja..

 

Hadde faktisk allerede tenkt å lage en salat til torsdagens vinkveld. Veldig greit med noe lett til, uansett om man slanker seg eller ei. Det blir fort litt tungt med ost og kjeks. Og veldig mye vin blir det jo ikke uansett når det er jobbdag etterpå...

 

Høres ut som du også har en plan for din torsdag. Vi får satse på å være litt moderate, men også kose oss littegrann med god samvittighet. Og så ta en svært moderat helg :)

 

Er i treningsmodus i hodet iallefall. SÅ i morgen er det kveldssvømming, og litt styrke for magen i kveld. Å gå til jobb gjør jeg, men dit er det bare to-tre minutter, så det er ikke rare trimmen idet :) Er aktiv hele dagen på jobb, så noe ekstra blir det der da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...