Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Så deilig å bo så nærme jobben! Har du tvillingene der også? I så fall er du jammen heldig (eller planlagt godt :)) i vår travle virkelighet. Er allikevel imponert over at du setter av tid til svømming og annen aktivitet på kveldstid. For du har jo en over gjennomsnittet aktiv hverdag.

 

Så pussig at vi har vært så synkrone på ”utfordringene” våre i det siste. Absolutt motiverende for å gjøre en bra innsats. Og Torsdagen skal vi greie med god samvittighet, og fine resultater på mandag! Hyggelig selskap har vi begge denne dagen, og da er det ingen grunn til å toppe det med masse kalorier.

 

Jeg har satt Jul som ”deadline” for matchvekt, og det bør være realistisk for å bli kvitt de siste tre seige kiloene. Men jo før jeg kommer dit, dess mer tid har jeg til å stabilisere meg til julens utfordringer. Ingen grunn til å oppholde meg lengre enn nødvendig i vektens ingenmannsland. Men det som disse to ukene har vist, er at sunt levevis på hverdagene holder vekten stabil også med en utskeielse eller to. Så da får utskeielsene vente til jeg har nådd målet.

 

Det er ikke mange ukene igjen før vi er der vi trives best Raki. Eller hva;)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Så ble det opp for meg og – 0,2 kg. Hadde håpet stillstand, men, menÂ…

 

Nå er det fullt fokus på uken som kommer. Som sagt: En utfordring venter, men føler på meg at den skal jeg greie! Merker at det ikke kommer noe ”gratis” nedgang nå som det er så pass lite som skal bort, så jeg får unngå alle utskeielser i denne nære fremtiden. Hvis jeg fokuserer, så blir det tross alt kortere vei til målet. Og det SKAL jeg nå!!!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne ukens utfordring vel overstått. Hadde det festelig på showet i går, og spiste cæsarsalat, drakk 1 glass vin og masse vann til middag. Med andre ord hadde en hyggelig og fin kveld, og masse god samvittighet da jeg kom hjem. I skrivende stund er jeg veldig motivert for at helgen skal bli bra. Skal hjelpe svigerforeldre med å flytte, så aktivitet blir det også mulighet for.

 

Ellers er det veldig stille her inne. Håper det er fordi det går bra og at aktivitetsnivået er høyt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok ikke skryte av at jeg var veldig flink i går.. men det var svært hyggelig :) 14 stykker tilsammen - så det ble mye latter og skravling..

 

Det ble alt for mye vin, og vanskelig å holde tellingen over hvor mye kjeks og ost det ble. Ikke alt for mye, men mer enn jeg hadde tenkt iallefall.. Akk ja.. Det blir neppe noen nedgang nå heller ;)

 

Men superfornøyd likevel med kvelden - at så mange kom og at alle koset seg. Fikk masse komplement for leiligheten også (flyttet inn her for et drøyt år siden), og alle syntes det var veldig koselig her :) Artig å vise fram hvor vi bor, for vi synes også vi har et pent hjem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jenter.. jeg må si dere er flinke til å holde tråden i gang....hehe...HURRA for dere alle. Jeg har prøvd å lese litt, og ser at noen av de "gamle" kjente er her ennå, og det er jeg glad for :)

 

Jeg må nå komme i gang igjen.... for her har alt jeg gikk ned i fjor kommet på igjen.... hørt den før???? huff... snakk om å gå rett inn i "bøkene"..... jeg er en av mange jojo slankerne.. har jeg funnet ut....

 

Jeg starter med å veie meg igjen på mandag morning....og da går startskuddet for en litt sunnere hverdag, igjen... jeg kommer ikke til å registrere og veie alt jeg spiser.. men skal holde meg unna fett og sukker (godis) i hverdagen, og komme igang med treningen igjen... så håper jeg det vil gi resultater ;)

 

Gleder meg til å begynne igjen nå... for jeg merker at den onde sirkelen begynner å få skikkelig tak i meg: "går jo opp likevel, så da kan jeg jo bare spise all dritten, selv om jeg ikke har lyst på" .. HALLO.... litt syk i hodet da kan man si...

 

Nok er nok!!!

 

Ha en fortreffelig helg!! Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig du dukker opp igjen, Isabel :)

 

Jeg kjenner igjen mange syke tankerekker!! ;) For tiden er det for min del " jeg begynner i morgen"... så her er det opp litt, så ned, så opp, så ned... For tiden ligger vekten noe over 50, og det er jeg svært lite komfortabel med. Alt for mye slappe muskler også!!! :eek:

 

Blir sur når jeg tenker på at jeg var 700 gram unna målet for et drøyt år siden. Og så har jeg bakset opp og ned siden da.. At tre kilo skal være så hardnakka fatter jeg ikke..Vet jo hva som må til for å komme i mål, men akkurat som om viljestyrken forsvinner helt når jeg nærmer meg og komplimentene begynner å komme!!

 

Det ble litt kos idag også.. så i morgen er forhåpentligvis den første i min siste restart, om dere skjønner hva jeg mener da!!

 

Som deg Bliny, setter jeg jula som absolutt siste tidsfrist for å nå målet mitt. Har sagt mndskiftet okt/ nov før, men ser dårlig ut så langt!!

 

Ha en fortsatt god helg!! Resten av helga skal være uten vin og snop. Tok et glass vin idag også, et par flak potetgull og en sjokoladerute.. Ikke etter planen, med andre ord.. Full skjerpings nå altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. for et resultat som vekta viste i dag.... jeg veier nå 79 kg.... (og jeg som kom ned i 74 forrige gang). Det er 5 kg opp igjen det... men på et år da... så ikke så alt for galt... men likevel... dumt, irriterende, plagsomt, unødvendig... osv...

 

Men, nå er målet å gå ned 5 kg frem til jul. Jeg trives godt når jeg veier 74 kg, for da er str 40 ganske romslig, og det er helt topp. Å være str 36 - 38 er ikke et mål for meg. Skulle jeg likevel klare å gå ned mer, er det bare bonuskg :)

 

Ønsk meg lykke til..... ;) Kommer innom med noen rapporter nå og da, og nye tall neste uke :) Skal legge det inn resultat- siden vår.

 

CU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, har vært stille herfra i helgen. Det har ikke vært pga manglende motivasjon, men fordi det har vært travelt. Fikk mange trimpoeng på lørdag da vi hjalp svigers med å flytte. De flyttet ikke langt – bare til bygården nedenfor der de har bodd i alle år. Men etappen var fra 7 etg i den ene gården til 6 etg i den andre, og det var en hel del som ikke fikk plass i heiseneÂ…

 

De trimpoengene var det jammen bra jeg fikk, for fredagen endte på kino, så på restaurant. Spiste sashimi og sushi, og det er helt greit. Det var ølet og saken vi drakk til som ikke var helt etter planen. Men tror helgen ble helt ok. Spent på om det blir noen nedgang, for tror jeg snart skal ha mensen.

 

Så bra at dere hadde det hyggelig forrige torsdag. Det var trossalt det viktigste den kvelden. Og det er jo alltid gøy å få bra tilbakemeldingen om heimen – spesielt en ny en:)

 

Hyggelig å hilse på deg Isabel. Du er jo ”ur-kvinnen” ;) til denne tråden. Så bra at vi blir flere her inne igjen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bliny ;)

 

Jeg var tidligere svært aktiv her inne, og den som startet tråden ja, og ser at det hjelper mye å være med her inne. Nå som jeg ikke har vært her "sammen med dere" på en veldig god stund, så har også alt annet sklidd litt ut.... er liksom så godt å ha en "lag" med seg :)

 

Så nå skal jeg skjerpe meg, og innhente "urkvinnen" i meg igjen.... he he... Ha en hyggelig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram ned ble resultatet her. Ikke all verden, men som vi alltid sier det; ned er ned :) Tatt i betraktning helutskeielsen på torsdag var det helt greit. Svært målbevisst lørdag, søndag og idag.. Håper å fortsette slik, og om jeg gjennomfører resten av uka i samme stil, forventer jeg en bedre nedgang neste uke !! Føler meg mer motivert enn på lenge!!:)

 

Artig du også er i støtet, Isabel. Vi får sørge for å holde hverandre oppe!! ;)

 

Spent på hvordan dere andre har gjort det.. Det er veldig stille her nå :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakri: helt enig.. ned er ned :) og ikke OPP!!! og det er jo bra!! he he....sånn skal det være...!!

 

 

Dagen i dag har gått greit..men noen vaffelplater ble det med ungene. Jeg hadde i sammalt mel, så de ble litt grove :( (hjelper jo lite så lenge smørinnholdet er det samme.... hehe... men hjelper på psyken)

Ellers en sunn og god dag.

 

Vi durer på videre med fokus på nedgang...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta litt mindre smør i neste gang, vet du :( Jeg bruker både sammalt, litt rug og litt havregryn. Blir MYE bedre!!

 

Bra dag her med totalt 2.2 trimpoeng.. svømming og litt gåing!! Bra matmessig også!!

 

Har bestemt meg for å ikke spise snop/ snackis før jeg ser et 4 tall først på vekta!! Det er 800 gram til. Ikke det at jeg spiser så mye snop altså, men alle monner drar! + at det er en liten utfordring til meg selv :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker et lettelsens sukk; det ble ned 0,5 – phu. Var så redd for 3 uker på rad med stillstand eller oppgang, det hadde tæret på tålmodigheten.

 

Som deg Raki er jeg også veldig motivert for uken som kommer. Har ikke tenkt å spise noe snop. Her gjeninnføres godtefri uke – slik vi hadde før sommerferien;). Veier meg på tirsdag neste uke. For her er det høstferie kommende uke, og da skal vi til fjells. På fjellet er det svigermor som er kokka. Og der stekes alt kjøtt i ”godt smør” – som hun kaller det. Også til gryteretterÂ… Vel, jeg får vel bare spise litt mindre porsjoner. Men faktisk er det slike anledninger som er de største utfordringene for meg. Når jeg ikke lager maten selv, er det så vanskelig å vite hvor mye jeg skal spise. Det eneste ”bra” med dette, er at jeg får bekreftet at maten ikke blir bedre av alt det ”gode smøret”. Savner alltid urter og rene smaker.

 

Lykke til dere, ha en fin og motivert uke. :):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med flere som er med på godisfri uke :)

 

Og gratulerer med fin nedgang, Bliny :(

 

Jeg synes også det er vanskelig når man ikke har kontroll på hva som serveres og ikke minst innholdet i maten. I flinke perioder løser jeg det med å ta lite, for sikkerhetsskyld. En viss peiling har man jo etter lang erfaring med telling da. Så sånn ca vet du sikkert likevel

 

EN annen utfordring for min del i sånne settinger er som kjent rødvin. Høres ut som om jeg er skikkelig alkis...hehehe... men det er langt fra sannheten. Poenget er at om man tar seg et lite glass hver kveld en ukes ferie, så gir det iallefall ingen nedgang.!!!

 

Spent på å høre fra de andre.. Stille både fra Hanemor, Mammamo og Sassa. Og mamsen.. Mange av dem er på facebooken min - får sparke dem litt bak der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin jaÂ… Det er ikke bare du som sliter der. Det er jo veldig hyggelig å kose seg med kortspill, rødvin og snacks foran peisen om kvelden, men mange dager i strekk ødelegger alle gode intensjoner. Det største problemet mitt der er at svigermor blir så skuffet hvis jeg bare drikker vann. Da føles det som jeg sitter og demonstrerer hvor fornuftig jeg er, uansett hvor hyggelig jeg faktisk har det. Men det fant jeg en løsning på sist. Jeg tar et glass med rødvin. Så har jeg vannglasset mitt ved siden av. Og når noen vil fylle på vinglasset, sier jeg at jeg har nettopp forsynt meg. Og når jeg går å legger meg, heller jeg bare ut vinen. Det høres unektelig litt feigt ut, men det er ikke alle kamper som bør kjempesÂ…

 

Lurer også på hvordan det står til med de andre i gjengen. Håper de har en fin høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake igjen! Har hatt en periode uten PC, derfor vært ganske fraværende her:)

 

Ser dere har hatt det som meg allikevel, litt flink, litt utskeielser, litt opp og litt ned....." Og slik går no dagan"

 

Jeg har vært flink å gå tur denne uken, og håper på litt nedgang denne uken. Føler jeg har vært forholdsvis flink med maten også men skriver ikke opp. Har ikke lagt inn vekten for de siste ukene for det tror jeg ikke har noen hensikt nå, men kan si såpass att det her gått både opp og litt ned:)

 

Håper alle er motiverte (lurer forresten også litt på hvor Mammamo, mamsen og de andre er bitt av!), kjenner nemlig att jeg er det i dag:p skal jobbe i helgen, så da blir det iallefall ikke de store mengder cider.

 

Satser på att det nå går nedover for oss alle frem mot desember!:(

 

Ha en strålende kveld!

 

PS: koselig å se deg igjen her inne Isabel, selv om det nok ikke var det du ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin jaÂ… Det er ikke bare du som sliter der. Det er jo veldig hyggelig å kose seg med kortspill' date=' rødvin og snacks foran peisen om kvelden, men mange dager i strekk ødelegger alle gode intensjoner. Det største problemet mitt der er at svigermor blir så skuffet hvis jeg bare drikker vann. Da føles det som jeg sitter og demonstrerer hvor fornuftig jeg er, uansett hvor hyggelig jeg faktisk har det. Men det fant jeg en løsning på sist. Jeg tar et glass med rødvin. Så har jeg vannglasset mitt ved siden av. Og når noen vil fylle på vinglasset, sier jeg at jeg har nettopp forsynt meg. Og når jeg går å legger meg, heller jeg bare ut vinen. Det høres unektelig litt feigt ut, men det er ikke alle kamper som bør kjempesÂ…

 

Lurer også på hvordan det står til med de andre i gjengen. Håper de har en fin høst.[/quote']

 

Det var jo veldig lurt.. Mitt opplegg for ferier er å ta ett glass max annen hver dag. Vet det der med litt småsåre svigermødre... Ikke så enkelt.. Har ikke tømt det ut nei, men hjelper på å nøye seg med ett lite framfor flere store.... Og så takker jeg pent nei til sjokolade og snacks.. ( og gid man var så standhaftig bestandig - da hadde de siste kiloene vært vekke for lengst ) :eek:

 

Spent på helga og mandagens veiing. Foreløpig en fin nedgang i forhold til sist veiedag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sassa, så bra at du fortsatt er med, og kjenner deg motivert :(.

 

Jo da, her går det litt opp og litt ned. Men viktigst er jo at vi har fått innarbeidet igjen den sunne livsstilen. Og da går det jo nedover på sikt. Jeg skal ikke gi opp den gode hverdagen selv etter målet er nådd – og jeg skal nå det!!! Dermed basta (den var til meg selv;)).

 

Men oi, jeg fikk en skikkelig oppvekker i går; lagde meg en hasteomelett i går til middag, og var usikker på om den innehold nok kalorier. Derfor registrerte jeg middagen, noe jeg ikke har gjort siden Mai. Etter den var registrert, tok jeg like godt å registrerte de andre måltidene også. Og jeg lå laaaaangt under det jeg skulle ha. Dagen endte på ca. 1000 kcal!!! Det får meg til å lure på om jeg generelt har ligget alt for lavt i det siste. Leste inne på en annen tråd her om en som hadde gått ned en del kilo med ca. 1000 kcal. pr. dag, og plutselig stanset opp. Det hun da opplevde var at hun ble veldig sårbar for alle utskeielser, selv om hun levde nøkternt i hverdagen. Et par øl, og opp i vekt dagen etter. Som hun selv skrev; det jo egentlig ikke så rart. For når forbrenningen går på lavbluss, blir man sårbar for alle utskeielser. Så nå skal jeg etter høstferien begynne å registrere igjen, slik at jeg får opp forbrenningen. For det er ikke noe festelig med ”litt opp – så litt ned…”.

 

Men nå er det helgens utfordringer som står for tur. Skal være hjemme alene for første gang på veldig lang tid. Det betyr at jeg har avtalt å ta en tur ut på byen med jentene i morgen. Det kan bli tøft å være nøktern da, men uken har vært bra så langt, så jeg håper det holder til tirsdagens veiing.

 

Ha en hyggelig helg alle sammen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har helt rett Bliny, det viktigste er jo att vi lærer å leve sundt og ta sunne valg:) Kjenner jo att det er ikke altid like enkelt, lett å tenke att bare ett lite kakestykke eller en liten sjokolade osv ikke gjør noe, men det gjør det visst:D

 

Har vært ute å gått en liten tur i dag, så nå skal jeg slappe av før jobb:)

 

Ha en strålende helg alle sammen!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom det jammen meg et firetall først (49.8) :) :) :) Så da betyr det at jeg kan unne meg litt snop.. Tenker å ta bare en eller to ruter, for jeg har tenkt å beholde firetallet først også til mandagen!

 

Jeg ligger nok også litt lavt for tiden, hva kalorier angår. Det er bevisst, og jeg vet også det gjør at jeg ikke kan skeie ut noe nevneverdig. Jeg håper å kjøre vekta ned raskt, og deretter stabilisere over lang tid.

 

Vi får se :(

 

Ha uansett en god helg.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt med litt nedgang. Men marginene er små, så det kan likegjerne være over 50 på mandagen.. Det ble en rute fruktnøtt i gårkveld. Tenker jeg tar snopfri resten av uka og kommende uke. Her må det spares der det spares kan!! Når jeg er veldig motivert liker jeg å utfordre meg selv litt. Flere som tar utfordringen om snopfri uke??

 

Vært på en liten sykkeltur med de små. Det er BLYtungt å sykle når ikke går ned eller rett fram - selv en liten slakk bakke er utfordrende. Noe skyldes nok laber form, som igjen skyldes lite trim. Får trenet lite hardt pga elendig bekken, så føler dette er en litt dårlig sirkel. Vondt til og med å sitte for tiden, så vet ikke helt hvor mye det er smart å belaste det heller.. Uansett så var jeg fornøyd med å komme meg opp alle bakkene på hjemoverturen, uten å måtte gå av sykkelen. Vogna med gutter inni er nesten like tungt som meg selv, bare noen få kilo i forskjell.. så det er jo ikke rart jeg må slite.. :eek:

 

Sykkelturen ble dagens trim. Nå venter masse husarbeid mens de sover. Så blir det taco hos søstra mi med fam. i ettermiddag. Mannen jobber idag, så jeg er alene hjemme med guttene.

 

Dere får ha en god helg - lykke til med mat og trim :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, da ble ”all time low” siden jeg begynte å gå ned i vekt for over et år siden. Totalt har jeg da gått ned 10,4 kg siden jeg startet, og har kun 1,4 igjen. Nå er jeg kjempe glad:). Har egentlig veiedag på onsdager, men drar på hytta i dag, så dette var siste mulighet for veiing denne uken. Så neste veiing må jeg nok være mentalt forberedt på en oppgang av 2 grunner: annen veiiedag i uken, og dager på fjellet med svigermors matÂ… Men nå skal jeg bare kose meg med det fine resultatet. Merker det godt på klærne, og nå synes det også på utsiden, og flere har kommet bort å fortalt meg hvor fin jeg er blitt. Det er veldig hyggelig.

 

Sliter du med bekkenløsning, Raki? Er det etter graviditeten med guttene? Hadde også problemer med det da jeg var gravid med fjortisen. Da det ikke gav seg etter fødsel, måtte jeg til behandling og strengt treningsprogram. Og for meg ble svømming og vanngymnastikk nøkkelen. Ble så å si helt fin, og merket ikke noe ved neste graviditet. Vondt i bekkenet er veldig hemmende i hverdagen, føler med deg der. Ellers er det vel ikke så rart at du sliter med 50 kg ekstra på sykkelen i oppoverbakker – spesielt en liten sprett som deg;).

 

Ha en kjempefin uke alle sammen, og vi tastes etter høstferien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...