Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gratulerer med nydelig resultat, Bliny ;) Du er så flink at!!

 

Her ble veiingen en gedigen nedtur, dvs OPP i forhold til forrige mandag. 50.9 IGJEN!! Hvordan er det mulig å veie over et kilo mer i dag enn på fredag. Har hatt en meget moderat helg. Fikk mens i dag, så håper hele forklaringen ligger der. Kanskje var fredagen en liten nedsving også?? Ikke vet, jeg, men ergelig er det iallefall..

 

Må få sving på trimmen (hørt den før??) bare drøyt 6 poeng gir ikke fart på de siste kiloene, det er iallefall sikkert!!

 

SLiter med bekkenløsning ja. Slo inn omtrent over natta i ca uke 15 av svangerskapet. Måtte ty til krykker på slutten. Jeg følte meg imidlertid veldig bra etter fødselen, og pga det og logistikken, droppet jeg treningen da.. Er vel det jeg får svi for nå. Spørs om jeg må tilbake til fysio... Kan ikke ha det som det er nå iallefall!!

 

Kos deg i høstferien da! Får eldstedattera på besøk hit, hun har høstferie nå, mens her i Trondheim er det ikke fri før 14-16.okt. Selv jobber jeg da, planleggingsdager i barnehagen. Men guttenes farmor kommer for å passe dem, så da blir det iallefall litt besøk i huset.

 

Snopfri uke og minst 7 poeng er målene for denne uka!! SÅ håper jeg tallet idag skyldes mensn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Nå ble jeg sur! Hadde skrevet ett langt innlegg her, så forsvant det!;) Får prøve en gang til.

 

Ser det har vært både opp- og nedgang her. Selv fikk jeg 0.2 kg ned, noe som ikke er noe å hoppe i taket for. Synes egentilg dette går altfor sent!:) Var flink hele forrige uke føler jeg, men så kom helgen som jeg også hadde tenkt å klare fint, men vips så hadde jeg spist alt jeg ikke burde. Tenk om jeg kunne klart 6 kg ned i løpet av de neste 2 mnd. *drømmeeerrrr*

 

Det er ikke noe særlig gøy med bekkenløsning Rakri, det må du få gjort noe med:p Hadde selv litt av det med de to minste, men ikke verre enn att det gikk over av seg selv til slutt:) Er begynt å jobbe 100 % denne uken og ser jo att det ikke er så lett å få tid til trim. Får nok legge en plan.......

 

Bliny, du har jo vært kjempeflink! Du er jo snart i mål, i likhet med Rakri. Litt misunnelig er jeg!

 

Isabell, du er jo også komt godt igang igjen! Flinke jenter!

 

Nå driver jeg å syker meg opp til å få gått en tur, men er så fryktelig trett i dag(også). Satser på att energien kommer snart!

 

Ha en super kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sist fredag startet dagens tall med et 4tall først.. :) :) Spørs om det holder denne gangen da.. Skal på bursdagsfest i morgen. Vet det er fingermat og vin. Beskjed om å ta med drikke selv til det man evt skal drikke etterpå. Planen min er max to glass til maten, samt å ta med farris eller lignende til etterpå. Orker ikke ta den så langt, da man alltid må opp tidlig med de små likevel.. Kjenner meg selv så godt at om jeg tar med ei flaske, går minst halvparten av den ned.. det blir jeg dessuten alt for brisen av, siden jeg ikke er vant med særlig mer enn to glass i slengen.. Håper det er litt kalorifattig å velge i.

 

Herlig med helg nå. For første gang på lenge skal mannen ikke jobbe i helga. Han har jobbet enormt mye de siste ukene pga et prosjekt på jobb som hadde deadline på onsdag. Blir godt å slippe å ha de små alene!!

 

Ha en fin kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da er jeg tilbake fra en avkortet høstferie på hytta i Valdres. Hatt 2 fantastiske klatreturer, og er skikkelig støl i baken og lårene. Svigermor holdt seg unna kjøkkenet, så da kunne jeg servere ”Grete-mat” til hele hurven. Kan anbefale Gretes ”Chili-con-carne” som hyttemat. Kjøpte Marshmallows til ungene som de kunne grille i peisen, og det er greit snop for meg også (orker bare et par stykkerÂ…). Mye mindre kalorier enn i sjokolade, som jeg heller ikke greier å holde meg unna hvis det står fremme. Mao.: Fin ferie:).

 

Så bra at du ser 4-tallet igjen Raki. Jeg tror på at det holder til mandag!! Du får kose deg masse sammen med ungene og mannen din, nå som han er hjemme.

 

Gratulerer med nedgang til både Sassa og Isabel:). Ja, er det ikke ergerlig når man har skrevet masse - så vips, forsvant alt. Prøvd den jeg ogÂ… Bra du ikke gir deg Sassa, det er så gøy å komme inn her å finne nye innlegg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du driver litt med klatring, Bliny? Før gutta var født klatret vi ganske mye - både ute og inne. Har dessverre ikke kommet oss i gang igjen - men det er et mål for høsten. Klatring er fantastisk styrketrening!! Høres ut som om du har klart deg bra på hytteturen. Blir spennende å se på neste veiedag!!! :(

 

Her valgte jeg å droppe bursdagen. Mest fordi det er hos noen jeg egentlig ikke kjenner. Blir litt sånn i byer at vi ikke kjenner naboen så godt. De har en gutt på samme alder som mine, så vi har pratet litt nå og da over gjerdet. Mange vil vel si at det at jeg ikke kjenner nabodamen burde være desto større grunn til å dra - men sammen med "flatt batteri" førte det til at jeg heller ville være hjemme. Det skulle være mellom 25 og 30 gjester, og jeg kjenner ingen av de andre.. en setting jeg trives heller dårlig med.. Da unngår med andre ord alt for mye kalorier idag, men det var ikke det som gjorde at jeg meldte pass altså.. Egentlig føler jeg meg ganske "dritt" for tida - føler meg dvask og tjukk rett og slett - til tross for at firetallet har hilst på innimellom.. Dere kjenner sikkert følelsen.. Tror det er bare fordi jeg er sliten altså... Men tror helt klart en pen nedgang ville hjulpet veldig :eek:

 

Ikke meningen med et så klagete innlegg, men men.. Kanskje man er litt værsyk også?? Regnet har iallefall ramlet ned i bøtter de siste ukene, det er vått og kaldt ute! Herlig inne med varme i vår nye ovn!! :D Og gutta er i stjernehumør :) Mye og glede seg over også, med andre ord!! Eldstejenta hjemme en tur også, så da er hele troppen samlet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt tilbake mandagene som veiedag. Det er så trivelig å være synkron med dere, i stedet for at jeg kommer dinglende etter på onsdagene :(.

 

Resultatet denne mandagen ble ned 100 gram, og jeg er storfornøyd:D. Høres kanskje latterlig lite å juble for? Men det er ofte at jeg får stillstand eller oppgang etter gode resultater som forrige uke. Dessuten har det tross alt vært høstferie (og ikke all rødvin gikk i vaskenÂ… :D).

 

Er allerede spent på resultatene neste uke, for jeg føler at jeg er inne i en ”god greie” akkurat nå. Etter stillstand/oppgang nesten 3 uker på rad, økte jeg volumet på maten. I tillegg passer jeg på at kaloriinnholdet er riktig de obligatoriske 5 gangene om dagen. Om det er det siste som alene har vært avgjørende, eller om mengde mat også har fått i gang systemet – vel, det aner jeg ikke. Vet dere? Altså om forbrenningen blir påvirket av mengde mat i tillegg til mengde energi?

 

Merker jeg har mange spørsmål jeg lurer på som jeg ikke finner svar til. Vet dere om det er noe sted her på vektklubben man kan stille spørsmål til en kostholdsekspert el. lignende? For eksempel har jeg også alltid lurt på om salt mat setter ned forbrenningen, i tillegg til at det usunt og binder vannÂ….

 

Så kjipt at du ikke har det så bra fortiden Raki. Skulle virkelig ønske jeg kunne sende litt energi til deg i posten. Det fortjener du! Og ja, jeg er glad i å klatre. Har ikke klatret mye innendørs, men elsker å gjøre det ute. Kanskje en klatretur alene mens mannen passer barna, vil få humøret opp igjen? Håper at dagens resultater bli positive, slik at du får godt nytt å kose deg med i hvert fall!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bliny - skjønner godt du er fornøyd med ned 100 gram etter hyttetur og alt :( Jeg fikk ikke veid meg idag. Turnejenta fikk skade i skulderen i går, og etter 7 timer på legevakten (!) ble vi lagt inn der fra i nattmorges.. Hjemme en tur på perm nå. Skal tilbake under påvente av MR. De er usikre på hva det er, mulig brudd eller glidning i en skive i skuldra.. MR vil vise det.. og ting tar jo tid som kjent.. så vi må bare være der å vente.. Bor 5 minutter unna sykehuset, så det var fint å kunne være hjemme noen timer om ikke annet.

 

Føler meg ikke så "nede" som i helga - og er i en bra periode matmessig.. Som kjent er trimmen problemet.. Trimtur i gårkveld røk jo naturlig nok når det ble legevakten, samme med svømming i morgen..

 

Håper ikke omfanget av skaden hennes er for omfattende, hun vil nok snart tilbake på trening..

 

Skal hoppe i dusjen, og så dra nedover igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

 

Jeg har stått stille denne uka, og det er jo bra etter et seminar i københavn fra onsdag til fredag :( Håper å komme sterkre tilbake neste uke :D Dere er super flinke her inne!!! STOLT AV DENNE TRÅDEN OG DERES INNSATS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen, og resultatet ble som ventet opppppppp!:( Begynner å bli litt lei av det nå! Var ganske flink helt frem til fredag, men så ble det litt for mye cider og jegermeiser på fredagskvelden. Deretter fulgte lørdagen med Mcdonalsd med ungene og heller dårlige matvaner for så å "toppe hele driten" med kino på søndag, med masse godis og rullekebab som avsluttning:( Ikke mye GR her gitt! Men ganske koselig:)

 

Så flinke dere er! Jeg må nok seriøst begynne å gjøre noe med helgevanene mine, så kanskje det skjer noe mer positivt her også.

 

Så synd med turnjenta di Rakri! Håper det går bra:)

Og så bra att hummøret ditt er bedre!

 

Her er også hummøret litt nede nå. I tillegg til å føle meg svær, er nakken vond og jeg er så usigelig trett hele tiden. Håper det snart kommer seg!

 

Det ble visst ett negativt innlegg, men satser på å komme sterkere tilbake snart. Er trett etter kveldsvakt nå, og skal opp tidlig på jobb i morgen, så det er vel bare å komme seg i seng.

 

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, du har gjort en fin innsats denne uken som har gått. Halve tiden på seminar, og allikevel holdt vekten. Hurra for deg :(! Tenker du får til nedgang denne uken hvis du ikke har lignende utfordringer i vente.

 

Ellers synes jeg det høres som du har funnet ut hva som er din utfordring Sassa. Ønsker deg en fin helg som kommer (også kostholdsmessig), noe positivt å bygge videre på. Tror at hvis du får til det, og orker å gå en tur, så kanskje du får mer energi i uken som kommer?

 

All grunn til å være stolt av denne tråden Isabel. Er så glad for at jeg hang meg på i sin tid. Sammen med dere har jeg endret livsstilen betraktelig, og fått en helt annen livskvalitet. En ting er at jeg endelig kjenner meg igjen i speilet, noe som er veldig hyggelig. Men det viktigste er at jo sunnere jeg spiser og jo mer aktiv jeg er, desto mer positiv, våken og levende føler jeg meg. Det er kanskje en selvfølgelighet, men jeg er overrasket over hvor altomfattende den endringen egentlig har vært.

 

Dette ønsker jeg for deg også Sassa. Jeg vet at du kommer sterke tilbake. Det er lov å ha tunge dager, spesielt i høstmørket med vond nakke.

 

Vi satser på en solskinnsdag i morgen – både innvendig og utvendig :D

 

PS.: Raki, håper alt går så bra som mulig med turnjenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen, og det viste seg å bare være en kraftig muskelstrekk!! Bra det da, men samtidig kjennes det så unødvendig med all denne ventingen og innleggelse og alt. Om hun hadde blitt undersøkt skikkelig med en gang, hadde vi ikke trengt alt dette.. men men.. det er bra de gjør det skikkelig altså - tenker mer på ineffektiv ressursbruk... :confused:

 

Om ikke annet har uka vært veldig bra inntaksmessig. Har valgt å spise meget moderat!! Håper å holde det lavt resten av uka, samt få inn litt trim. Har ikke akkurat vært aktiv på sykehuset..hehehe

 

Sassa: jeg kjenner meg SÅ igjen i det at humøret svinger omvendt av vekta.. En ting er jo at vekta har gått opp, det andre er å føle seg mislykket i forhold til slankingen.. At ikke viljestyrken er sterkere osv osv. I tillegg føler iallefall jeg meg ganske "stygg" - eller iallefall irriterer valken meg grenseløst!! Og så blir jeg irritert på meg selv fordi jeg ikke er flinkere å holde prinsippene.. :eek:

 

Siden jeg ligger så lavt inntaksmessig viser den minste utskeielse seg umiddelbart.. Så nå har jeg bestemt meg for midlertidig godteristopp.. Det er mer bare for å kjenne litt på at viljestyrken er der, samt minimere faren for å skeie ut stort.. Jeg må også legge begrensninger på inntaket av vin - tilbake til max to glass på hele uka.. Det siste er å få til minst 7 trimpoeng, og det er det vanskeligste..

 

Herlig Bliny at du føler deg så bra :D Er på vei etter, følger bare et par skritt bak :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi holder følge Raki, det er så godt å ha noen å holde tritt med. Og så deilig at jenta di ikke var alvorlig skadet. Skulderen er kompliserte greierÂ…

 

Selv merker jeg akkurat det du beskriver. Slitt i dag med å holde inntaket stabilt og høyt nok, og intensjonen om å skrive inn måltidene etter høstferien, har ikke holdt stikk. Men tror at det blir viktig for meg, hvis jeg skal passe på å få nok kalorier. Skal prøve å registrere maten fra i morgen.

 

Håper du har hatt en fin dag Sassa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for forståelsesfulle tilbakemeldinger!:(

Er veldig godt å få "syte og klage" litt her, blir som regel bedre med en gang av det!:P

 

Dere er jo kjempeflinke! Er begynt å jobbe 100 % nå (jobbet bare 75% tidligere) og merker jo att det er vanskelig å få tid til trim nå. Liker best å gå tur, men nå begynner det jo å bli mørkt så tidlig, og siden jeg er noe mørkredd er det helt uaktuelt å gå i mørke. Har en tredemølle på jobb som jeg tidligere har brukt en del i den mørke årstiden, men den er ute av funksjon for tiden, så håper de får fikset den snart!

 

Ellers går det opp og ned med både hummør, viljestyrke, nakke og tiltakslyst, men i dag har jeg hatt fri og fått vasket hele huset og det gjør iallefall godt for samvittigheten:)

 

Så flott att det ikke var en alvorlig skade på jenta di Rakri, men er helt enig att det er mye sløsing med ressurser i helsevesenet!

 

Deilig Bliny å føle seg på topp! Fortsett sånn!

 

Her har det blitt litt lite mat i dag siden jeg har holdt på med husvask. Hadde egentilg tenkt å bake litt pizza boller også, men det blir det visst ikke tid til. Skal på kino i kveld å se to filmer, så lurer litt på hva jeg skal ta med. Går jo ikke an å sitte på kino uten å spise noe!

 

Ha en fortsatt fin dag i høstværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får finne noen å gå sammen med, Sassa. Hyggelig, i tillegg til at det forplikter :P Jeg har to turvenninner - og kommer meg alltid avgårde når vi har en avtale!! Synes også det er greit å tømme ut negative tanker!! Mye bedre enn å ruge på dem iallefall. Øver stadig på det selv, å ikke bruke energien på å knuge på vanskelige tanker.. Det er skikkelig energisluk!!

 

Veiing idag var merkelig!! 49.2!!!! Det er ned 1.7 kg i forhold til forrige mandag (fikk jo ikke veid meg mandagen som var nå sist) :(:) :) Så lavt har det ikke vært i hele år.. Velger å ta det med en liten klype salt, men om jeg kjører like lavt inntak resten av uka, HÅPER jeg det kan stå det samme på mandagsmorgenen. Har holdt det veldig slavisk og lavt siden forrige mandag, så jeg håper jo i det lengste tallet er reelt.. men forventer i grunnen det er mer på kommende mandag enn idag... vi får se.. motiverende iallefall med pene tall!!!

 

Utrolig iallefall, hvor mye bedre selvfølelsen er når tallet er lavere!! Jeg SER jo også forskjell i forhold til for to uker siden... Men er likevel forsiktig med å ha for store forhåpninger!! Vet at her svinger det både opp og ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm -- her var det da laber aktivitet!!

 

Her har helga gått kjempefint, med både mat og trim. Trimmen blir kun i form av gåturer nå, og litt styrke for mage. Er redd for bekkenet.... Likevel skal vi prøve oss på klatring i kveld :P:( Jeg gleder meg masse!! Spent på hvordan det kjennes i fingrene!!

 

Selv om det har vært en bra helg på alle måter, har jeg ingen forhåpninger om at torsdagsvekta på 49.2 skal holde. Det var nok en god nedsving, ja! Har ligget like under 50, og håper på et 4tall først i morgen også. Uansett er det bra da forrige vekt var 50.9...

 

Håper det går fint med dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble stillstand i dag. Og ikke til å undres over – for en helgÂ… Det er tydeligvis de helgene uten planer som er vanskeligst for meg, for da er jeg ikke mentalforberedt på forhånd. Fredag ble pizza på Italiensk restaurant og flere glass prosecco. Lørdag ble tur på byen med jentene, og mer å drikke. Søndagen på besøk hos et vennepar som serverte en stor aha-opplevelse.

 

Våre venner: Han; svært rund og god, og har vært slik så lenge jeg har kjent han. Hun; tidligere slank, men nå blitt særs rund og god hun også. Begge er karrieremennesker, med den velkjente tidsklemma mange småbarnsforeldre kjenner så godt. Allikevel flinke til å lage all mat fra bunn av, og elsker som de sier god mat og ikke minst god vin.

 

Da jeg var på besøk for ca. 1 år siden, løftet jeg ikke et øyebryn over maten de serverte. Det eneste jeg var opptatt av for egen del, var at jeg hadde begynt å slanke meg, så jeg skulle være sjåfør denne dagen. Nå ett år etter ser jeg på maten de lagde med helt nye øyne. De hadde laget en gryte basert på kjøtt med maaassse fett (for å få frem den gode smaken), og hadde i det de regnet for masse grønnsaker (jeg måtte lete etter grønnsakene for å få nok med smak). Det hjalp faktisk ikke å skjære bort fettet, for det meste var i sausen som la igjen et fettbelegg i hele munnen. Dette ble servert i generøse porsjoner sammen med hjemmelaget potetmos full av fløte. Poenget mitt er selvfølgelig ikke hvordan de lever, men slik levde jeg selv før jeg snudde livsstilen. Det kunne like gjerne vært meg som hadde ytterligere + 10 kg. Og i dag har jeg endret helt syn på hvilken mat jeg synes smaker godt.

Ha en fin dag jenter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. jeg kommer innom hver mandag, det lover jeg... men resten av uka kommer nok til å være sånn nå og da.

 

Jeg har gått opp en hel, tung, kjei, lei og vond kilo. Dette kommer etter en høstferie til tigerstaden, hotelopphold, restauranter og selskaper. Egentlig er dette helt som ventet.... og ikke så merkelig. LIkevel... nå begynner klærne å stramme litt.. og DET er ubehagelig. Mulig jeg må tilbake til å veie maten, slik at jeg får litt kontroll igjen.....

 

Sassa, Bliny og Rakri: vi får motivere hverandre i tunge og tøffe tider. Nå har jeg som mål å ikke spise noe særlig godteri før adventstiden slår inn....og så får jeg se ann hvilke mål som blir videre derifra. Jeg har alltid unntak, og det er for å ha en hverdag så naturlig som mulig. Det er selskaper og evt. jentekvelder/ turer. Da må det være lov å ta seg en kake eller to, og litt godis. Ellers er lørdagen da jeg kan "sprekke" litt med lov. Men, ikke de andre dagene. ER DERE MED??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en a-ha opplevelse da, Bliny. Og så sant, så sant!! Jeg har nok fått det der "synet" på god mat jeg også.. Og synes nå det er mer imponerende å lage smakfull mat UTEN alt det fettet... Der må jeg forresten fortelle om en utrolig god pastarett jeg fant i en GR-oppskriftsbok. Man koker opp litt kaffefløte, lettmelk, buljong og maizenna. Oppi sausen smeltes norzola. Sausen haes over kalkunpålegg i strimler og kokt pasta.. En MYE lettere "kosesaus" en de som flyter over av smør og fløte.. og SÅ god da.. Retten anbefales - har fått utrolig mye skryt av den.. Vi som lever på GR tar normal mengde pasta og litt saus.. og fyller opp med en god salat!! NAM!!

 

Men over til dagens veiing. Som forventet holdt ikke torsdagen nedsving helt, men nesten.. Opp 200 gram i forhold til torsdagen, men likevel ned 1.5 kg siden mandag for to uker siden.. 49.4 idag :( - og 1.4 kg igjen til målet.. Begynner alltid å føle meg ganske slank når jeg nærmer med 49.. Tidligere har jeg gått på en smell da, fordi jeg da begynner å unne meg et og annet.. Har hatt totalt godter og snacks stopp nesten tre uker nå.. Jeg er flinkere til ingen ting enn unntak her og unntak der.. Det ender ofte med sprekk... :eek: Men KAN ta litt også, om jeg har planlagt det.. Så her kjører jeg enda en uke med godterifri..

 

Uka blir nok likevel en utfordring, for svigermor kommer fra onsdag til mandag.. Blir ofte litt ekstra da, men er så motivert nå, at jeg tror jeg skal kunne kjøre like stramt som jeg har gjort den siste tida. Hun er veldig opptatt av å leve sunt, så om vi er flinke med handlingen går det nok bra.. Den mentale forberedelsen ER viktig, som du sier, Bliny.. Så jeg får passe på å kjøpe inn bra med gulrøtter, farris og sånt sunt digg :P - da er det bare viljen det står på etterpå!!

 

Jeg skal til Riga helga etter med ei kjempegod venninne. Hadde vært moro å se 48 tallet før da.. da blir det et plagg eller to i belønning. Helga etter der igjen blir det Oslotur med familien. Hotellweekend med hele familien, pluss Mammamia.. Blir bra.. Kanskje det vanker flere premieplagg om jeg er flink

 

Hilsen supermotivert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Raki! Blir så motivert av det dere skriver. Jeg har også godtefri for tiden, og er strålende fornøyd med det. Ikke noe savn i det hele tatt. Da blir det jo så mye hyggeligere når en velfortjent dessert er i vente. Jeg ser dere har noen hyggelige anledninger i vente som man kan glede seg til, det samme har jeg. Første helgen i november skal jeg på ORO, og da skal jeg kose meg med god mat, god vin og dessert. Før det, sparer jeg meg for alt søtt. Det blir jo uansett ikke spesielt hvis man koser seg hele tiden. Nei, mitt problem er som vanlig champagnenÂ… Men skal virkelig prøve å holde meg unna dette også til november (merker at jeg ikke helt tror på meg selv nå). Dette må jeg tenke masse på!

 

Den pastaretten hørtes kjempegod ut. Jeg skal slå den opp, og prøve den til helgen. Takk for tipset.

 

Har tenkt masse på å leve sunt i det siste. Prøvd å tenke etter hva som er kroppens fysiske primærbehov, som var ute å kjøre for ett år siden. Helt klart at middagen var en vekker i forhold til hvordan jeg spiste da. Men her er det sikkert flere elementer som er viktige, og som ble tøyset med. Det jeg kommer på at vi trenger for å overleve er: Mat, drikke, søvn og bevegelse. Blir man forhindret av andre i noe av dette over tid, er det å regne for tortur. Hvis man tøyser selv med dette, legger man knapt nok merke til det... Â…før man ser det i speilet! Så nå skal jeg denne uken som kommer være nøye med maten (både mengde og regelmessighet), vannet (passe på at det blir 3 liter om dagen), søvnen (legge meg kl. 23.00 senest) og bevegelse (fått en fancy skritteller som også beregner forbrenning). Så får vi se om det gir resultater, på tross av at det går tregt nå på tampen. Eneste utfordringen jeg har nå til helgen, er invitasjon til bacalaomiddag. Men foruten event. olje, er det vel ikke så galt. Så får jeg passe meg for champÂ….. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig i alt du skriver, Bliny...Bare lurer på hvordan du får i det tre liter!! Eller hvordan du får tid til å løpe så mye på do..hehehe. har ikke jeg tid til iallefall - det er jammen full rulle å være i barnehage!! :P

 

Er så deilig å føle man er i siget, og jeg er så utrolig motivert på å komme helt i mål nå.. Jeg har sagt det før altså, men NÅ føler jeg virkelig at jeg er i siget!! :) Akkurat nå har jeg kanskje i meg et minimum, men vektlegger mer enn noen gang før at det skal være sunne kalorier - og at det er mat fra alle grupper - ja dere skjønner!!

 

Champis ja - her er det rødvinen :eek: - men den slipper jeg ikke, uansett. Det er bare når jeg er gravid - og det skal jeg ikke være flere ganger... nei - da er det mer å begrense mengden - så nå er det ett glass fredag og ett på lørdag, og that`s it!! Det går det også - og da må man bare nyyyyte glasset ekstra lenge :(

 

Baccalao er godt ja, men som du sier - mye olje. Fikk sjokk sist jeg spiste det, for da så jeg hvor mye olje det er oppi. Men resten er nå sunt da, så det får gå likevel!!

 

Bliny: nå skal vi jammen komme oss helt i mål, ikke sant?? Jeg håper å nå målet ganske snart, og så heller bruke laaang tid på stabilisere.

 

god natt - jeg skal også jobbe med å komme i seng tidligere - der er jeg litt dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal komme helt i mål! Det blir nok noen dobesøk i løpet av dagen :P. Drikker ca. en halv liter til hvert måltid, pluss litt innimellom – og det blir ca. 3 liter. Er så glad i kaffe som er vanndrivende, så jeg må fylle på med vann for å opprettholde veskebalansen i kroppet. Men når jeg først har vent meg til dette, sørger tørsten selv for automatikken i det. Største problemet er hvis jeg går tur, men har blitt flink til å stikke innom kafeer på veien for å låne toalettet (verre ute i skog og mark, men da venter jeg med vannet til jeg kommer hjem).

 

Dette er andre dagen på rad jeg har lagt meg kl. 23.00, og i dag var jeg lys våken kl. 07.00 da klokken ringte. Så deilig! Masse energi, og all morgenlogistikken gikk i hurtigtogfart. Nå koser jeg meg med en kopp kaffe, så skal jeg trene.

 

Fikk du klatret i helga Raki? Ergerlig med det bekkenet ditt! Kan du få et treningsopplegg av en fysioterapeut som du kan gjøre hjemme i stua? Da får du fiksa på et stort hverdagsproblem, i tillegg til at du får lagt inn daglig trening. Det er en utrolig frihetsfølelse i å kunne gjøre hva man ønsker, uten å være redd for å få vondt, eller gjøre vondt verre.

 

Tenkte forresten jeg skulle være så frekk og sende Grete Roedes Bacalaooppskrift til de vi skal på besøk til. :) Litt sært, vet det – men dette er folk jeg kjenner godt. Og ”fruen” har selv vært Grete Roede kursdeltaker for ikke så lenge siden.

 

Jeg har stor tro på bra resultater neste mandag for oss begge! :(:) Vi står på for gode resultater!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 med fokus på søvn i tillegg til mat, vann og bevegelse. I dag våknet jeg 5 min før vekkeklokken! Begynner å lure på at også jeg kan innarbeide en god søvnrutine – jeg som har vært nattmenneske fra jeg var tenåringÂ… Men etter bare 3 netter? Kanskje bare tilfeldig. Synes fortsatt det er vanskelig å komme i seng, men la meg 23.15 i går allikevel. Sovnet med en gang nå også. Hadde regnet med å måtte ligge våken lenge disse kveldene, som så mange ganger før... Kanskje det er nettopp derfor det har gått så greit? Ikke noe mentalt stress om å få sove?

 

Den store overraskelsen var 0,5 kg ned siden i går! Kanskje tilfeldig det ogÂ… Men nå ser jeg mållinja! Gud så deilig!!!

 

Matmessig gikk det nesten helt greit, men tok en kopp kakao sammen med jentene. Vann har jeg fått i meg, men ikke så mye bevegelse som jeg burde. Skal få lagt inn en tur etter lunsj i dag.

 

Som sagt, kanskje det bare er tilfeldigheterÂ… Samtidig virker det logisk og riktig at alle primærbehovene henger sammen og spiller like stor rolle. Har i hvert fall tenkt å fortsette ”eksperimentet”, for dette gir meg energi og godt humør.

 

Ha en fin dag alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...