Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Kanskje litt tilefeldig, men ikke helt - er nå min vurdering!!

Kan bare vise til Maslow, der første steg i hans behovspyrmide er mat og drikke sammen med søvn regnes som det helt primære.. Du merker jo det nå, hvor mye mer du får ut av deg selv - ikke sant?? Litt pedagogisk teori her nå-- hehehehe

 

Jeg skal også jobbe med søvnen, men akkurat nå skjer det veldig mye, og det er vanskelig å få lagt seg i tide..men det kommer - det kommer:) Jeg er for tiden rimelig fornøyd med det jeg ser i speilet :D Når jeg nærmer meg 49 begynner jeg å føle meg bra - og det er en god følelse!!

 

Kappløping mot mål nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Mazlow er gutten sin. Må ta frem de gamle skolebøkene, og studere dette nærmere.

 

Har akkurat kommet hjem fra en deilig bytur, og kommet meg opp i 9000 skritt så langt i dag – og den er jo ennå ikke over. Samt at jeg har trent styrke, så i dag blir det bra.

 

Er også rimelig fornøyd med speilbildet for tiden, og får positive tilbakemeldinger som også inspirerer. Men jeg merker også at jeg må passe meg litt, for nå kan jeg ikke regne med store endringer visuelt frem til mål, men ser fortsatt kritisk på magen og ”stumpen”. Dette må jeg tenke bevisst på at skal jobbes med i forhold til trening, ikke slanking. Dessuten er det lett å henge seg opp i dumme detaljer, og bli litt blind for hvor utrolig mye bedre alt har blitt.

 

Men oi, gjorde en ny beregning av hvilken meny jeg skal følge med dagens vekt, og har havnet på meny 1! Jeg kommer til å savne alle måltidene mine. Nå skal jeg visst bare spise 3 ganger om dagen i tillegg til frukt. Jeg er vant med 5 måltider, så jeg må tenke på hvordan dette skal løses. Har fortsatt tro på energiinput hver 3 time, så må kanskje tenke noe alternativt.

 

He, he – kappløp mot mål er jeg med på. Mye bra inspirasjon i den setningen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!!

 

Nå er det jammen lenge siden jeg sist var her inne... Har nesten ikke tid til internett om dagen, går fortsatt i ett... Men håper det roer seg litt snart nå, kroppen har ikke godt av slik tempo i lengere tid.... Huset er langtfra ferdig, og det håpet jeg hadde om å komme inn igjen til jul tror jeg at jeg kan glemme... Fikk takstein i går og når taket er ferdig skal de sy hele huset utvendig og sette inn vinduer. Først da kan de begynne innvendig... Og det er jo bare 10 uker til lille julaften, og trenger jo et par uker for å komme på plass i nytt hus... Så jeg gidder ikke det stresset i tillegg til alt annet man som regel har før jul :D (dere som har meg på FB har vel kanskje sett bilder, det er rimelig gjennomtrekk enda :) )

 

Siden det går i ett om dagen så er jo ikke det veldig positivt på vekta da... Skulle veie meg i dag, men vekta mi funker ikke :confused: Må sikkert kjøpe nye batterier eller noe... Men at jeg veier for mye er det INGEN tvil om!! Jobber i huset før/etter jobb. Det medfører at måltider blir det altfor få av og vann blir det for lite av... Så må nok bare ta meg selv i nakken. Legge inn alarm på telefonen min når det er på tide å spise litt. Kutte ut all snop... Og alltid ha med meg ei vannflaske... Trim må jeg bare vente med, får ta oppussingen som trim. Bare jeg får orden på maten så kommer jeg nok langt tror jeg...

 

Har skummet gjennom innleggene siden sist jeg var her inne. Velkommen tilbake Isabel!! Håper alt er bra!!

 

Rakri: Er det uvant å jobbe igjen? Du jobber fullt eller? Ha en super helg i Riga!! Kjøp masse strikka klær til gutta dine :)

 

Bliny: Slenge meg med på eksperimentet ditt jeg da... Søvn har jeg heller ikke akkurat for mye av nei... Hvor mange timer bør man ha i døgnet? Jeg har 6-7 om jeg skal på dagvakt og 8-9 ellers. De gangene jeg har nattevakt har jeg 5...

 

Ha en flott kveld!! Vi snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen!

 

Her var det jammen massse positiv enegi gitt!:) Bliny og Rakri; virkelig gøy og inspirerende å lese innleggene deres! Stå på i innspurten!:D

 

Mammamo, så kjekt å "se" deg igjen her inne (ser deg jo av og til på FB) Byggeprosjekt tar jo mye tid, så du får bare gjøre det beste ut av det, så kommer du nok sterkt tilbake!:)

 

Glemte å veie meg på mandag, men vekta på tirsdag viste ned 0.6. Er ganske fornøyd med det. Var flinkere denne helgen enn jeg har vært på lenge, så det var vel det som gjorde utslaget. Var i klubb i går, og det gikk ikke så bra. Er så fryktelig dårlig på å beherske inntaket av mat når det er noe godt i nærheten.:) Har heller ikke fått tid til så mye trim denne uken, men håper å komme inn i bedre vaner. Det er jammen travelt å jobbe masse, kjøre ungene til forskjellige aktiviteter, lage mat, vaske osv. osv............ Puh!

 

Abselutt forbedringspotensiale på alle plan her, og det med søvn er jeg med på. Hadde også en plan om å legge meg senest kl 23 nå når jeg jobber fullt. Må skjerpe meg her. Når det gjelder vanndrikking så er jeg stort sett flink, ikke altid jeg klarer å drikke så mye på jobb viss det er travelt.

 

Nei, nå er jeg inspisrert så nå tror jeg jeg skal ta minst 5 min med rockeringen. Det er da litt!

 

Ha en fortsatt fin kveld, så er det vel snart leggetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sassa og Mammo, så hyggelig å lese innleggene deres. Gratulerer med nedgang Sassa, og lykke til med huset Mammo!

 

Etter du brakte Mazlow på banen Raki, ble jeg nysgjerrig og leste mer på nettet. Selvfølgelig har du helt rett: Grete Roede-konseptet tar for seg hele 4 av de 5 basale behovene i nederste trinn på behovspyramiden: Mat, drikke, bevegelse og eliminasjon (fiber for å holde systemet i gang). Da gjenstår bare søvn. Etter å ha surfet litt til, fant jeg interessante forskningsartikler som bekreftet sammenheng mellom kortvarig nattesøvn og overvekt. Og at søvnmønster med mindre 5 timers nattesøvn assosieres med dobbelt så stor fare for overvekt både for barn og voksne. Det jeg foreløpig ikke har funnet ut, er om det finnes forskningsresultater som bekrefter at godt søvnmønster også kan hjelpe på vektreduksjon. Men en artikkel peker på at det er interessant at vi i disse sunnhetsbevisste tider blir oppmuntret til gode mat- og trimvaner, men at søvn ikke blir nevnt. Tvert i mot, i disse teknologiske tider hvor alt går i hurtig tempo, har lite søvn har blitt en ”mangelsykdom”.

 

Men her i heimen skjer det ting. Alle barn og voksne har snakket sammen og blitt enige om å få til et bra søvnmønster (først og fremst for å få energi til å gjøre alt vi har lyst til). Ellers, i dag da jeg gikk på vekta, viste den 60,4! Det er 0,9 ned siden mandag!! Om dette holder til neste mandag, vil vise seg. Men uansett har jeg blitt mer fokusert, og har en vilje til å nå mål som er stålsterk for øyeblikket (om det er søvnrelatert eller ikke, kan man selvfølgelig ikke vite).

 

Mammo, du lurte på hvor mye søvn vi trenger, og svaret er at det er individuelt. Men snittet er for voksne er 7,5 – 8 timer. For barn i førskolealder anbefales 11 til 13 timer pr. natt, og barn i skolealder bør ha 10 til 11 timers nattesøvn ifølge artikler på nettet.

 

Så målstreken er i sikte. Spørsmålet er: Skjer det på mandag allerede? Det hadde vært så gøy!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Bliny att du snart når målstreken!:D Det er deg vel unt!

 

Denne siden oser jo av positiv energi for tiden, og det motiverer! Har vært ute å gått tur i dag, så har jeg tatt litt styrketrening for armene ( noen øvelser jeg fikk av kiropraktoren min for nakken) og litt for magen. Skal på kvelds vakt i dag, så nå skal jeg slappe av litt, og gjøre litt huslige syssler før jeg må gå:)

 

Håper dere har en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å nesten være i mål, Bliny!! Da er det bare å klare å bli der da... Men det er jeg sikker på at du klarer!! Er sikker på at du har blitt DEN dama nå altså!! Vi er jo omtrent like høye... Jeg kan nok ikke gå helt ned til 60, men er fornøyd om vekta etterhvert stopper på 67...

 

Jeg er også motivert her nå. Vil jo ikke ha slik mage som jeg har fått nå... Og skal gjøre mitt beste får å få til minst 7 timer søvn... Det betyr at jeg må være i seng senest kl 22 kvelden før jeg har dagvakt... Det blir nok litt hardt noen dager, men skal prøve... Vet jo at søvn er viktig!

 

Ha en fin kveld. Jeg er på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann, våknet i dag også før vekkerklokken. Deilig å slippe den fæle lyden, og det går fortsatt nedover på vekten. Det er virkelig rart å oppleve en så stor reduksjon helt sånn på tampen. Har ikke endret veldig mye på matrutinene, selv om jeg burde har gått fra meny 2 til 1. Men jeg beveger meg mer i stedet, og da er det kanskje fortsatt meny 2 (med litt god vilje). Bacalao og vin i dag, men har tenkt å gå både til og fra de vi skal besøke. Til sammen blir det ca. 1,5 times gange, og har allerede gått en tur på ca. 4 km.

 

Så bra at du har fått styrkeøvelser for nakken av kiropraktoren din Sassa. Jeg fikk også øvelser av kiropraktoren for ryggen. Super måte å både få trent på, og samtidig bli bra. Startet med 2 øvelser. Da jeg hadde fått inn rutine på det hver dag, har det sakte men sikkert økt til ca. en halv times trening daglig (ikke i helgen!).

 

Gikk det greit å komme seg i seng Mammo? Og ja, merker at jeg får mer oppmerksomhet når det er jentetur på byen. Begynte da jeg da jeg kom til 67-tallet Samtidig så har jeg egentlig følt meg vel i slike situasjoner uansett vekt. Det var bare når jeg så meg i speilet at jeg ble misfornøyd, og når jeg skulle prøve klær! Da kom jeg alltid frem til at det var ny kropp jeg ønsket, ikke nye klær. Men straks speilet var borte, så var jeg ubehagelig fornøyd med meg selv;). Innsiden er heldigvis ikke forandret. Ellers har jeg hele tiden tenkt at jeg nærmer meg – 12 kg, men sannheten er at jeg startet før jeg meldte meg inn i vektklubben. Så snart har jeg gått ned til sammen 14 kg. Det synes helt klart, og jeg er forfengelig nok til å sette pris på det :D.

 

Hvordan går det med deg da Raki? Fortsatt sylskarpt fokusert? Gleder meg til å høre resultatene dine på mandag!

 

Ha en super helg jenter, og tastes på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag alle sammen. :)

 

Nå stanset nåla på 60,3 og jeg er stålende fornøyd. Det har vært en utrolig aktiv helg med mye turgåing og bæring av flyttekasser (fortsatt svigers). Samt at jeg har skrapt maling av flere vinduskarmer. Med andre ord, energien er på topp. Dvs. i dag er jeg skikkelig rar i magen. Fjortisen lagde kanelboller i går, og jeg koste meg med en stor en. Men lurer på om den ikke var helt hevet slik den burde, for jeg har hatt mageknipe helt siden i går kveld.

 

Denne uken som kommer blir det først og fremst fokus på holde meg stabil. Gir meg ikke før 60 blank, og skal også bli her over tid. Selv om akkurat i skrivende stund er jeg stålsikker på at jeg vil greie det. Er ikke alle :D? Så sklir det sakte men sikkert utÂ… Nei, best å passe på at innsatsen det siste året ikke renner ut i sanden.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er super flinke... men jeg sliter med å få det til denne gangen... huff....

 

Mangler overhodet ikke på kunnskaper om hvordan få det til, men endring av vaner er vanskelig...... Her må det jobbes. Kun ned 200 gram den siste uka :)

 

Hva gjelder toriene til Maslow, så er det meget kjent materiale... som helsearbeider og pedagog så er dette noe jeg kan særdeles godt... men likevel.. pratisere det på meg selv er jeg jammen ikke god på... he he

 

Bliny: grattis med flott resultat... du har stålkontroll nå, og det er bra. Utfordringen blir å holde det nede..... (vet så alt for mye om det.... :D)

 

Rakri: Flott!! blir spennende å følge deg og Bliny nå...... artig!!

 

Mammamo: du er også en person med stålvilje... så at du får det til råder det ingen tvil om. Vi må bare komme igang...!!!

 

Sassa: vi får henge oss på så godt vi kan.... Grattis med bra nedgang siste tiden. Du får det til :) Vi to har omtrent samme mål... jeg er nok noe større i år... hehe (ler litt bittert på meg selv her).

 

Ha en super ny uke... og jeg heier på disse som kappløper mot MÅL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bliny! Så flink du er, og så gøy med alt overskuddet!:) Så disiplinert som du er nå, så er jeg ikke i tvil om att du klarer å stabilisere der. Men en må vel alltid være obs!

 

Her var det stillstand på vekta, og jeg er jo selvfølgelig ikke fornøyd med det. Klarer heller ikke å komme meg i seng om kveldene, så overskuddet er det lite med.:D Men har iallefall vært ute å gått tur nå, så skal jeg på kaffebesøk til en nabo før jeg skal på kveldsvakt. Får prøve å være litt mer disiplinert denne uken, så kanskje jeg får resultater neste uke??!:)

 

Håper vekta er snill med dere andre, og att dere får en flott dag. Her skinner solen og det er flott høstvær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen nedgang å spore her - så langt i fra.. Litt ufokusert i helga, uten store utskeielser, men som vanlig er det nok til oppgang. Som forventet med andre ord.. 49.9.. Jeg sier meg såklart ikke fornøyd, men er ikke helt direkte misfornøyd heller så lenge jeg ser 4tallet først..

 

Det er også vanlig for meg etter et svært nedhopp at vekta svinger opp og ned en stund før neste nedhopp.. så det er bare å fortsette!!

 

Gratulerer Bliny med supert resultat!! Tror jammen søvnen har virket inn også :P

 

Her er det liten nettaktivitet. Har skjedd mye på hjemmebane, i tillegg til besøk av svigermor. ELdstejenta har kommet hjem igjen.. Rimelig skadeskutt.. Har vært inne på at far er vanskelig, og hun rømte mer el mindre tilbake (med min godkjenning da såklart, og uten hans viten..) SKal ikke si mer om den saken, enn at han pr idag verken vil se mine to barn eller de tre andre som han har med en annen dame-- så kan dere vel legge sammen resten i forhold til hvilket menneske han er.. :) Glad hun er hjemme iallefall!! Har virket mye inn på søvnen, og trim, så det har vel ikke hjulpet på i forhold til nedgang på vekta.. Men men.. det betyr lite i denne sammenhengen

 

Sassa: stillstand er kjedelig, men greit nok.. Betyr bare det blir en pen nedgang neste uke om du holder fokus!

 

Isabel: fortsett du, så får du resultater etter hvert!! Vann, søvn, trim, lite snop/ snacks og alkohol.. :P

 

Mammamo: vi kan se svært forskjellig ut med samme høyde og vekt, så man kan ikke tenke samme tall nødvendigvis. Men enig i at Bliny er flott ja!! :)

SLiter også med å finne tid til nok søvn.. Skal opp om 7 timer, så dere skjønner jo at jeg sliter...hehe.. skal prøve å få inn den med i seng til 23.. trenger det sårt etterhvert som mørket siger mer innpå.. pleier å slite litt i de mørkeste månene..

 

men NÅ skal jeg straks stelle meg å få noe søvn iallefall.. ha en god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laber aktivitet... Tror vi har tendens til å følge samme bølgedaler.. kjenner motivasjonen svikter litt når aktiviteten her inne er lav.. så da får jeg iallefall skrive noe selv om ikke annet :P :P

 

Fikk meg en laaang gåtur igårkveld sammen med søstra mi, det var godt etter en noe hektisk ettermiddag.. Var alene med guttene hele ettermiddagen og kvelden. Jentene passet guttene mens jeg gikk... Herlig når de store kan se etter de små (legger dem selv da...) og herlig med en trimavtale - da kommer man seg ut!!!

 

Bare en arbeidsdag igjen så står Riga for tur.. Det blir supert.. Blir nok å savne de små.. Det lengste jeg har vært vekk fra dem begge sammenhengende er ca 20 timer.. Så da er det vel på tide å ha husmorfri, eller hva?? Vi tenker oss mye gåturer for å se på selve byen, litt shopping og spa - og litt god mat.. Venninnen min er meget forsiktig med mat, drikke og snop - så jeg antar jeg skal holde GRprinsippet.. Dessuten er hun gravid, så det blir iallefall ikke noe problem med drikken... Men skal kose oss litt ekstra likevel - LITT!!! Må holder 4tallet iallefall!

 

Ha en fin helg.. Kommer vel neppe særlig på nett før søndag eller mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen aktivitet hele helgen?? HMMM... her må vi stramme oss opp - både her og der :P

 

Har hatt en super helg i Riga.. Min venninne viste jammen andre vaner på tur, så lite nøysomhet for hennes del.. Jeg som holdt meg mest i skinnet, og har ikke hatt de alt for store utskeielsene. Litt snacks på hotellrommet på kveldene var den største. Valgt sunt og fornuftig mat til frokost, lunsj og middag- passet på mye vann og frukt i melllom osv osv.. Lite alkohol. Litt snop på hjemveien (taxfree) :eek: blir vel litt vin sammen med mannen i kveld da..

 

Ladet opp batteriene og mer motivasjon til både jobb og trim / slanking.

 

Venter en dag eller to før veiing - har alltid problemer med å få gått skikkelig på do når jeg er borte.. så det er ikke noen nedgang å forvente riktig enda iallefall :P fornøyd iallefall med helga på alle måter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Har no vore fast lesar på denne tråden i 1 1/2 år, så føler nesten eg kjenner fleire av dokke! Har de plass til ein til som vil ned dei siste kiloane?

Gjekk ned frå 67kg-55kg frå april- desember i fjor, og var akkurat fornøyd til jul.Gav derfor litt blaffen i kva eg åt i jula, med det resultatet at eg gjekk opp igjen 3 -4kg, og dei vil eg no bli kvitt!Har prøvd i fleire omgangar utover året, men ikkje klart å komme heilt i mål...Er kronisk sjuk, så eg kan ikkje trene overhodet, max ein tur i veka på 1 1/2 km.Er litt fortvilande, for må vere utrulig streng med kosten når eg ikkje får noko hjelp av trening.Har no vore skikkelig flink sidan august, men har berre gått ned ca2 kg, og har 2 til eg vil ha vekk.Går fryktelig seint...Er veldig flink i vekene, men berre eit kaffibesøk i helga med litt ekstra søtt virkar som det ødelegg for alt det gode arbeidet.

Trur målet får vere å bli ferdig til jul, og så vere mykje meir forsiktig i jula i år enn i fjor!

Er også med på ein annan tråd, men er ikkje så mykje aktivitet der, så hadde vore kjekt hvis eg kunne vere med her og for å få og kanskje gi litt motivasjon!

Er 37 år, gift og 4 ungar.

Mål:55 kg før jul!

Vekt 24.oktober:57,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen – og spesielt hei til deg Rosalilje :). Så hyggelig at du blir med på tråden her etter å ha fulgt oss fra sidelinjen i ”aldri så lang tid”. Du har virkelig fått til en flott vektreduksjon, på tross av betingelsene du må forholde deg til. Hvordan er det med annen bevegelse i hverdagen, for eksempel å gå trapper, gjøre enkle styrkeøvelser m.m.? Det er nok lettere å få til nedgang med hjelp av fysisk bevegelse (uansett hvor lite)Â… Synes du absolutt bør være stolt over reduksjon på 2 kg siden august, når du ikke kan trene. Det er faktisk halvparten av det du skulle ned, så nå gleder jeg meg til å høre hvordan det går med de siste 2.

 

Gått noen dager siden sist jeg skrev, kanskje en hel uke siden til og medÂ… Motivasjonen er fortsatt sylskarp, men har nå endret fokus. Nå gjelder det å holde vekten, ikke redusere den ytterligere. Veier fortsatt brødet, men ikke pålegget. Forsyner meg sånn ca. av middagen, men lager fortsatt Roede-mat med ”Blinyvri” ;). Den største endringen, er faktisk at jeg er mye mer bevisst på styrketrening. Økt muskelmasse øker hvilestoffskiftet. Dette sammen med sunn mat og nok søvn skal holde vekten stabil fremover, selv med de festlige anledningene som venter fremover. Og jeg kommer til å kose meg på fest, men holde meg så å si snopfri mellom slagene.

 

Håper det er ok at jeg melder meg her innimellom selv om målet er nådd? Føler liksom at det er hos dere jeg hører hjemme.

 

Ha en motivert og fokusert uke jenter :D

 

PS.: Var på foredrag i helgen, og hørte noe bra: Foredragsholderen sa hun hadde kommet skikkelig på etterskudd med klesvasken, og at hun derfor bestemte seg for å blir ferdig med vasken en gang for alle. Problemet var bare at selv om hun vasket aldri så mye, så kom det stadig mer i skittentøyskurvenÂ… Plutselig forsto hun at hvis hun faktisk skulle komme à jour, så måtte hun strippe hele familien og leggen ned forbud mot bruk av tøy til alt var vasket. Og slik fungerer det jo ikke. Dessuten ferdig ?! – det blir vi jo uansett ikke. Så vedlikehold er tingen, og dere skjønner nok hva jeg tenker på nå, eller hva :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER BLINY!!!:) Veldig bra og det er deg vel unt! (og jeg er ikke det minste misunnelig.....) Du har virkelig hatt jernvilje og stått på maksimalt i det siste!

 

Her hadde vekten gått OPP igjen :) Nå er det rett før jeg gir opp. Startet på 76 kg etter nyttår, og hvor er jeg nå??? Jo, på 76 kg. Og ingen skal vel beskylde meg for å ha beveget meg langt bort fra det tallet, hverken opp eller ned ;) Hadde en god plan om trening denne uken, men i dag har jeg hatt skikkelige mageknip hele dagen, så det har helst blitt sofaen etter jobb. Ikke bra, men skal før eller siden komme igang med skikkelig trening. Bare må!!!!!!!!!!!

 

Du har nok rett Rakri, det er nok litt "smittsomt" med liten motivasjon. Merker iallefall det selv når jeg er innom her og ingen har skrevet noe, så logger jeg bare ut igjen. Blir ikke motivert av det;) Og selvfølgelig Bliny, må du fortsette her inne fordi om du har nådd målet! Noen må jo motivere oss andre.

 

Velkommen til dere nye også, jo flere jo bedre! Har noen forresten hørt eller sett noe til Mammsen???

 

Ha en fortsatt fin kveld, og ny "slank" uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg bak gratulasjonen til BLINY - men jeg må nok innrømme at jeg er litt misunnelig :eek: Hihihihi - neida- her får man vel som fortjent - verken mer eller mindre!!

 

Etter at jeg skrev innlegget igår, skulle mannen og jeg kose oss.. og da straffet snopshoppingen fra taxfreen seg.. Det viste seg at M&M var farlig gode, honningrista nøtter likeså.. ja - så en bra helg endte med alt for mye kos.. akk ja..

 

Jeg får nok ta meg skikkelig i nakken nå!! Skal svømme i morgen, ellers er uka full av kveldsmøter. Oslo til helgen med MammaMia teater lørdag.. Så jeg MÅ være flink og konsentrert for å komme gjennom uka med nedgang!!

 

Velkommen til dere nye - det er bra med litt nye krefter her inne!!

 

PS. melder inn vekt i løpet av uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har det plutselig gått nesten 3 mnd siden jeg var her sist. Må vel si jeg er unnskyldt fra å være her egentlig da. Er gravid, så jeg kan liksom ikke fokusere på å gå ned nå...;) Men fokuset er heller å ikke gå så mye opp.

Tenkte jeg skulle sette meg et målom å ikke gå opp mer enn 12kg...har gått opp 17-18 i de andre så vet ikke om det lar seg gjøre, men skal da prøve.

Er ikke speseielt lysten på noe søtt om dagen uansett så det går egentlig greit, men er mye sulten da så jeg spiser nok mye mat.

 

Så bra at du er kommet i mål bliny. Det er en herlig følelese. Da er utfordringen og holde seg der..Nesten det vanskligste synes jeg..

 

Å du rakri holder deg på de samme kiloene..må bare si at jeg er imponert. selv om du fikk en liten taxfree sprekk i helga..he he..kjenner til den.

 

Skal komme litt oftere innom nå fremover. Er 50% sykmeldt så da får man noe tid foran dataen!

 

Her er det kjempefint høstvær så får nok komme meg ut en tur..Trener ikke så hardt nå da..har litt problemer med beina også så får gå lange turer og jogge litt innimellom!

 

Ha en sunn og fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flott at eg får vere med på tråden!

Bliny:Eg synes du har vore utrulig flink!Gratulerer med å ha nådd målet!

Du spør om eg kan få til litt bevegelse, og eg prøver virkelig det eg kan. Har sjukdommen ME,kronisk utmattelsessyndrom, veit ikkje om du har hørt om den og veit kva den går ut på? Har veldig lite energi, og må planlegge dagane mine nøye for å få gjort det eg må. Gjer litt husarbeid om formiddagane, og når det er ferdig er eg ofte så sliten at eg ikkje kan gå meg ein liten tur. Må då prøve å kvile til ungane kjem heim frå skulen. Og skal eg noko seinare på dagen, kan eg ikkje gjere noko om formiddagen. Ein fortvilande situasjon! Las det du skreiv om dei 5 basale behova ein hadde, og ser at eg har problem både med alt for lite/dårlig søvn, problem med fordøyelse og alt for lite bevegelse. Trur også det er noko i maten eg ikkje tåler, men har ikkje klart å finne ut kva det er. Ikkje rart det tar lang tid å gå ned! Eg skal ikkje holde på å legge ut om sjukdommen kvar gong, for det vil bli litt uinteressant for dokke, men tenkte berre eg ville seie litt om korleis forutsetningane mine er no, for eg har ikkje så mykje trimpoeng å melde om!

Rakri:Eg synes du har vore utrulig stanhaftig! Du gir deg ikkje før du har nådd målet sjølv om du heilt sikkert er veldig slank og fin sånn du er no!

Tenk du har vore gjennom 3 svangerskap der eitt av dei var tvillingsvangerskap, og så er du så liten og lett? Ikkje mange som kan vise til sånne resultat!

Eg har vegedag om lørdagane, trur eg berre heldt på den.

Ha ei fin veke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp tur innom, har lyst til å prøve å få skrevet mer i kveld. Men jeg må bare få si: Gratulerer med barn i magen igjen HaneMor ;):) !!!!!!!

Og Rosalilje – hadde på følelsen at ME var problemet (av en eller annen grunnÂ…). Kjenner nok til det, til at jeg forstår godt utfordringen du har både i hverdagen og med vektkontroll. Uansett har du gjort en durabelig innsats så langt, og tviler ikke et sekund på at du vil nå målet ditt.

 

Vi tastes senere, nå skal jeg ut å gå i det nydelige høstværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Hanemor! Klart du ikke kan forkusere på nedgang i din tilstand, men å leve sundt og magert kan nok redusere oppgangen:) Lykke til!

 

Rosalilje, synes du har vært kjempeflink med de forutsetningene du har! Stå på vider!;)

 

Rakri, kjenner jeg deg rett så blir du bare skikkelig motivert etter en liten sprekk, så dette klarer du nok fint! :)

 

Hadde som sagt store planer om mye trim denne uken, men i går var det mageverk og i dag er unskyldningen vaksine. Tok vaksinen mot svineinfluensaen i dag, og armen eg ganske vond. Så det blir nok ikke noe særlig i morgen heller, har fri da og hadde egentlig en masse husarbeid som venter, men får se an formen. Mannen i huset tok vaksinen på fredag, og han var slakk dagen etter så jeg forventer egentlig en dag på benken imorgen:)

 

Ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk kvelden med til å planlegge foreldremøtet jeg skal holde i morgen.. En lang dag på jobb, brannvernkurs etter seinvakt, så var ikke hjemme før kl sju. Influensaen har tatt mange av de voksne, men nesten ingen av barna, så det er heftige dager.. Håper å holde koken selv hele uka, så er Osloturen premien ;)

 

Det ble med andre ord ikke tid til svømming--- sukk... Det var "svømmedaten" min som kansellerte, men ser jo det hadde blitt veldig seint om jeg først nå kunne satt meg ned å planlegge møtet.. Så da når jeg om ikke annet målsetningen om å være i seng i rimelig tid!!

 

Litt snakk og kos med mannen nå :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer Hanemor ;) så morsomt-- antar at Mammamo ikke blir mindre verpesyk nå...hehehehe..

 

Det er lurt å holde fokus gjennom svangerskapet.. SOm jeg sikkert har nevnt gikk jeg ikke opp mer enn 13 kg med tvillingene.. det tror jeg først og fremst skyldes bevissthet rundt kostholdet.. (gikk riktignok opp 10 kg på hormonkurene forut for graviditet, men hadde vært fort gjort å gå opp mye mer i selve svangerskapet om jeg ikke hadde passet meg!!)

 

Mitt tips er å spise frukt eller grønt når du er "fysen", samt være bevisst på hvilket pålegg du har på. Kalorier fra vin unngår du jo også !!

 

Lykke til - og KOS deg med din voksende mage!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...